eitaa logo
شوالیه های معبد یهود
470 دنبال‌کننده
9هزار عکس
7.5هزار ویدیو
177 فایل
⁦🇮🇱⁩به زعم فاتحان آندلس 🔥در نبرد های آخرالزمانی 🚺با شوالیه های نفوذ 🚫اندلسیزه کردن ایران ❌تنها راه پیروزی ⁦⚠️⁩بر علیه مکتب تشیع است 💚برای جلوگیری از ظهور منجی ⁦✔️⁩با تیم ما همراه باشید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 چون معاونت امور زنان جای حسن ظنی را باقی نگذاشته! 🔻 چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این‌که معصومه ابتکار در مصاحبه‌ای عنوان داشته «برخی می‌گویند پدر بر فرزندانش حق مالکیت دارد و می‌تواند آنان را به قتل برساند که این برداشت فقهی است و بر اساس آیات قرآنی نیست» 🔻 در حالی که به گفته خبرگزاری ایرنا که منتشر کننده این مصاحبه بود در بیانیه‌ای ضمن اصلاح خبر گفته شده: در لید خبر اولیه منتشر شده در سایت خبرگزاری ایرنا، پرسش خبرنگار از معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با پاسخ ابتکار تلفیق شده بود که تنظیم درستی نبود و شبهه مذکور را ایجاد کرد. 🔻 لازم به ذکر است در صوت منتشر شده مصاحبه معصومه ابتکار از سوی سایت اطلاع رسانی معاونت امور زنان، نیز این مسئله تایید می‌شود. 🔻 اما مصاحبه معاون امور زنان با واکنش‌های بسیاری از جمله پاسخ تند رئیس مرکز فقهی در قم؛ آیت الله فاضل لنکرانی در جلسه درس خارج‌شان همراه شد. با این پیش فرض که در مصاحبه مذکور معصومه ابتکار گفته: برخی از فقها قائل به مالکیت پدر بر فرزند هستند، در نتیجه پدر می‌تواند هر کاری که بخواهد با فرزند انجام دهد، با مال فرزندش معامله کند و حتی اگر به قتلش هم برساند مانعی ندارد و این یک برداشت فقهی است که برخی از فقها قائل‌اند اما ریشه قرآنی ندارد. 🔻 در رابطه با شبهه خبری پیش آمده نکاتی حائز اهمیت است. نخست آن‌که چه طور می‌شود خبرگزاری ایرنا به همین راحتی این چنین مطلب توهین آمیزی را تنظیم و به اسم یک مقام رسمی منتشر می‌کند ولی هم‌چنان بدون هیچ واکنشی از سوی معاونت امور زنان تا قبل از رسانه‌ای شدن سخنان اعتراضی آیت الله لنکرانی همراه می‌شود؟! 🔻 البته از این دست موارد در مصاحبه‌های منتسب به متصدیان معاونت امور زنان مسبوق به سابقه نیز هست. به طوری که در جلسه‌ای صراحتا از واژه «برابری جنسیتی» استفاده می‌شود و در تنظیم خبر گزارش جلسه این واژگان جای خودشان را به «عدالت جنسیتی» می‌دهند!!! 🔻 در هر حال با توجه به سبقه معاونت امور زنان و حواشی بسیار زیادی که در این سال‌ها داشته، می‌توان پذیرفت تا اجازه حسن ظن این چنینی به مصاحبه‌های منسوب به مسؤولانش داده نشود. ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @Halalzadeha
⭕️ دختری که بود دختری که هست 🔻 یکی از مؤثرترین افراد در شکل گیری و ماندگاری هر تمدنی؛ زنان و دختران آن جوامع هستند. گروهی که علی رغم شکل گیری جنبش‌های گوناگون همواره مطالبات صحیح و اعتراضات آنها مغفول مانده است. در همین راستا محمد مهدی عباسی، پژوهشگر مسائل آمریکا در ادامه نگاهی به بخشی از معضلات اجتماعی دختران آمریکایی انداخته است. 🔻 مطابق آمارها؛ نزدیک به ۲۰ درصد یا یک پنجم دختران آمریکایی در سال گذشته تجربه یک افسردگی اساسی را در زندگی خود داشته‌اند. آماری که تنها طی یک دهه ۲ برابر شده و هر ساله به وخامت آن افزوده می‌شود. این آمار اما در میان پسران آمریکایی تنها ۷ درصد بوده و طی یک دهه گذشته نیز رشد چندانی نداشته است. تأسف بارتر آنجاست که دختران در ایالات متحده بیش از پسران به سراغ روان‌پزشک و درمان مشکلات روحی خود نیز می‌روند. مطابق آمارها، در میان دخترانی که در یک سال گذشته تجربه یک افسردگی اساسی را داشته‌اند، ۴۵ درصد آن‌ها تحت درمان قرار گرفته‌اند. 🔻 همچنین دختران آمریکایی مصرف کننده بیش از دو سوم داروهای ضدافسردگی تجویز شده برای نوجوانان در ایالات متحده می‌باشند. معضلاتی که در کنار سایر بحران‌های روحی و روانی همانند اضطراب و تنهایی، موجب شده تا بسیاری از دختران آمریکایی به سراغ خودکشی و خودآزاری بروند. به طوری که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ میلادی، نرخ خودکشی در میان ۱۰ تا ۲۴ ساله‌های آمریکایی به طورکلی ۵۶ درصد افزایش داشته و تبدیل به دومین عامل مرگ و میر در میان جوانان آمریکایی شده است. نرخی که افزایش آن طی سالیان گذشته در میان دختران ایالات متحده بیش از پسران این کشور بوده و آن‌ها از قربانیان اصلی خودکشی در این کشور می‌باشند. مضاف بر این مسئله، دختران آمریکایی در آمارهای فاجعه بار خودآزاری نیز سهم بالایی دارند. به طور مثال، دختران آمریکایی ۵ برابر بیش از پسران اقدام به مسموم کردن خود می‌کنند. 🔻 علاوه بر این آمارهای نگران کننده؛ دختران آمریکایی در مسئله تجاوزات و آزارهای جنسی نیز وضعیت مساعدی ندارند. وضعیتی که احتمالاً میزان بالای آن در جامعه آمریکا به گوشتان خورده است. بنا بر آمارهای غیر رسمی؛ هر ۷۳ ثانیه یک آمریکایی مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد. آماری که به طور خاص بیانگر آن است که ۱ نفر از هر ۶ زن آمریکایی قربانی تجاوز جنسی در طول زندگی خود بوده و به شکل دقیق‌تر نشان می‌دهد که دختران آمریکایی در سنین ۱۶ تا ۱۹ سال ۴ برابر بیشتر از جمعیت عمومی آمریکا در معرض تجاوز جنسی هستند. وضعیت بغرنجی که دختران آمریکایی از هنگام مدرسه تا فعالیت در شغل‌های مختلف نیز با آن مواجه هستند. به طور نمونه طی تحقیقاتی، ۷ نفر از هر ۱۰ زن جراح گفته‌اند که طی دوران آموزش خود دستکم یک نوع از آزار جنسی را تجربه کرده‌اند. یا آمارهای تجاوزات جنسی در زندان‌های آمریکا نشان دهنده آن است که ۱۵ درصد از زنان زندانی در آمریکا، یعنی حدود ۳۳ هزار نفر سالانه مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند. تجاوزات و آزارهای جنسی فاجعه باری که مشکلات عدیده‌ی روحی و روانی را برای دختران ایجاد کرده و در بسیاری موارد در سنین پایین منجر به بارداری، تولدهای خارج از ازدواج و ایجاد مشکلات جسمی برای آنان نیز شده است. آمارها نشان می‌دهند در سال ۲۰۱۶ میلادی، از هر ۱۰۰۰ دختر نوجوان ۱۵ تا ۱۹ ساله آمریکایی، ۲۰ نفر آن‌ها باردار شده‌اند. تولدهایی که ۸۹ درصد آن‌ها خارج از ازدواج بوده و علی رغم کاهش میزان بارداری طی سالیان متمادی در میان نوجوانان آمریکایی، به یکی از اصلی‌ترین معضل‌ها برای بسیاری از دختران آمریکایی تبدیل شده است. متن کامل یادداشت در لینک زیر از جنس اول👇 🌐 yun.ir/8br442 ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @Halalzadeha
⭕️ کشور پرتغال ششمین کشور اروپائی بود که در ژوئن ۲۰۱۰ ازدواج (گناه هم‌باشیِ) را تصویب کرد! 📛 برنامه این است هر سال چند کشور، گناه را تصویب کنند و تاکنون بیش از ۳۲ کشور جهان، این قانون را تصویب کرده‌اند! ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @Halalzadeha
🌪امروز ما مثلاً بنز آلمان را می‌بینیم اما درباره آزاد شدن ازدواج (هم‌باشی) همجنس‌بازان چیزی نمی‌گویند! 🗽فرعون هم سازه‌های با عظمتی ساخت اما این جوامع از معنویت خالی بودند! 📍 پارلمان پیش‌تر در تاریخ سی‌ام ژوئن ۲۰۱۷، ازدواج (بخوانید هم‌باشی) را تصویب کرد!! ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @Halalzadeha
📌 پاسخ محکم و کوبنده آیت الله فاضل لنکرانی به یاوه گویی‌های ابتکار: شما حدیث ثقلین را قبول ندارید؟ / من به ایشان توصیه می‌کنم اسلام را درست بفهمند / بعضی معنای فقه پویا را درست نمی‌فهمند و فکر می‌کنند پویا یعنی دائماً باید احکام را تغییر دهیم، حلال را حرام و حرام را حلال کنیم ✍ آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در درس خارج دیروز خودشان طی سخنانی به موضوع مالکیت پدر بر فرزند پرداخت و اظهار نظرهای اشتباه و غلط و منافقانه معصومه ابتکار در این باره پاسخی کوبنده دادند که در ادامه می بینیم: 💢 به دنبال قضیه قتل دختری که چندی پیش توسط پدرش اتفاق افتاد، اخیراً مطلبی پیرامون «حکم عدم قصاص پدر در صورت قتل فرزندش»، از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در رسانه‌ها منتشر شده است که باید عرض کنیم؛ این مطلب کاملاً غیر صحیح است و تعجب این است که چرا یک مسؤول رسمی در نظام جمهوری اسلامی نسبت غیر صحیح به فقه و فقها می‌دهد. البته نظایری هم از افراد دیگر از اول انقلاب تا حالا داشته‌ایم و متأسفانه این مشکل هنوز هم وجود دارد، مسؤولیت‌هایی را به افراد می‌دهند و این افراد اظهارنظرهایی می‌کنند که صلاحیت آن را ندارند. تعبیری که از ایشان در رسانه‌ها پخش شده خیلی ناراحت‌کننده بود. 🔻 این تعبیر که «برخی از فقها قائل به مالکیت پدر بر فرزند هستند، در نتیجه پدر می‌تواند هر کاری که بخواهد با فرزند انجام دهد، با مال فرزندش معامله کند و حتی اگر به قتلش هم برساند مانعی ندارد»، بعد هم می‌گوید «این یک برداشت فقهی است که برخی از فقها قائل‌اند اما ریشه قرآنی ندارد». 🔻 هر دو مطلب ایشان کاملاً ناصحیح است و غیر مطابق با میزان صحیح فقهی و اجتهادی است. 🔻اولاً هیچ فقیهی نه از قدما و نه از متأخرین فتوا نداده که پدر مالک فرزندش است، در هیچ متن فقهی شما چنین مطلبی را پیدا نمی‌کنید که یک فقیهی بگوید پدر مالک فرزندش هست و می‌تواند با این فرزند مثل سایر اموال خود معامله و برخورد کند. چطور می‌شود کسی بگوید فقه شیعه یا فقه اسلام اجازه می‌دهد که پدر فرزندش را بکشد، چون مالک اوست؟ این یک نسبت کاملاً غیر صحیح است. لذا قسمت اول کلام این مسؤول، کاملاً یک نسبت ناروا به فقه و فقهاست و من به ایشان توصیه می‌کنم اسلام را درست بفهمند. ما به جای این‌که اسلام را درست بفهمیم، می‌آئیم یک مطلب و یک اتهام غیر صحیح را به اسلام و فقه نسبت داده و دین و فقه را در أنظار دنیا خراب می‌کنیم. این‌ها مسؤولیت أخروی دارد. اگر من از فقه درست خبر ندارم، حق اظهار نظر ندارم، همین‌طور می‌گوئید «برخی از فقها»؟! به ما بگوئید این «برخی از فقها» کدامند و در کدام کتاب است؟ ⭕️ این‌که یک مطلب غیر صحیحی توسط یک مسؤول در تریبون‌ها و رسانه‌ها مطرح شود، بدون هیچ تردیدی؛ هم باید این فرد پاسخگوی آن باشد، هم آن مسوولی که این شخص را به مسؤولیت گمارده است. ✴️ فقه ما بسیار فقه بالنده، قوی و پویایی است؛ منتها بعضی معنای فقه پویا را درست نمی‌فهمند و فکر می‌کنند پویا یعنی دائماً باید احکام را تغییر دهیم، حلال را حرام و حرام را حلال کنیم، در حالی که فقه پویا یعنی در هر زمانی فقه می‌تواند مطابق با خصوصیات آن زمان و بر طبق ضوابط فقهی نظر بدهد. ⭕️ اما قسمت دوم؛ که آن هم حرفی است به یک معنا بدتر از قسمت اول و گفته‌اند که این مطلب ریشه و مستند قرآنی ندارد. 💢 اولاً شما از کجا می‌گوئید مستند قرآنی ندارد؟ چه مقدار آیات قرآن را بررسی کردید که بگوئید مستند قرآنی ندارد؟ 🔻 ثانیاً مگر شما حدیث ثقلین را قبول ندارید؟ بر اساس حدیث ثقلین، قرآن و عترت برای بشر تا روز قیامت معیار است. تمام افتخار حوزه‌های علمیه هم به این است که محور مطالعاتشان؛ قرآن و عترت است. 🔻 اگر کسی هم امامت و وصیّ بودن ائمه اطهار(ع) را بعد از پیامبر (صلوات الله علیه) به دستور خدای تبارک و تعالی قبول نداشته باشد، این روایت «أنت و مالک لابیک» را که در کلام خود پیامبر(ص) آمده است، قبول دارد. ⭕️ این چه نسبت ناروایی به فقه، اسلام، پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است؟! بعد هم این مطلب دوم را بگوئیم که مستند قرآنی ندارد! 🔻 این فرد یک حرفی زده که حتی اهل‌سنت هم نمی‌زنند؛ ما فقیهی را در اسلام از شیعه و سنی سراغ نداریم که بگوید فقط و فقط قرآن مستند برای احکام است. بنا بر این هر دو مطلب نادرست است و توصیه می‌کنم گوینده این سخن حرف خود را اصلاح کند و نگذارند چنین مطالبی از این‌ها بماند و موجب اشتباه هزاران نفر بشود و اشتباه آن‌ها از نظر اخروی بر ذمه ایشان قرار گیرد. شما که به حوزه و فقها دسترسی دارید اول سؤال کنید، بعد که مطلب برایتان روشن شد آن را مطرح کنید @aboutwomens ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @Halalzadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 رسانه ها واقعیت را می سازند! 🌀آشنایی با چند مفهوم 🔻«رسانه‌ها ساختگی و سازه‌ای» هستند: رسانه‌ها دنیایی رابه نمایش می‌گذارند که اگرچه حقیقی به نظر می‌رسد، اما ازیک نگاه گزینش‌ شده آن را در معرض دید قرار می‌دهند. 🔻«رسانه‌ها واقعیت رابازسازی می‌کنند»: میان شیوه ارائه وقایع بوسیله رسانه‌ها و شیوه درک آن از سوی مصرف‌کنندگان، رابطه قطعی و معناداری وجود دارد. 🔻«محصولات رسانه‌ای اهداف تجاری دارند»: هر نوع درک واقعی ازمحتوای رسانه‌ها را نمی‌توان از زمینه اقتصادی و ضرورت‌های مالی محرک صنعت رسانه‌ها جدا دانست. @asrehooshmandi
چیست؟ تمام ما که بخشی از وقتمان را شبکه های اجتماعی سپری می کنیم تا چه حد با «اصول و آداب معاشرت شبکه‌ای» یا «نتیکت» آشنایی داریم؟ نتیکت، آداب، تشریفات و مجموعه باید‌ها و نباید‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. هر فعالیتی در شبکه، نتیکت و آداب ویژه خود را دارد. ♨️چند نکته در باب آداب معاشرت مجازی 🔻قبل از تماس تصویری با افراد حتما از آنها اجازه بگیرید. 🔻وقتی کسی پاسخ تماسی را نمی‌دهد یعنی به هر دلیلی احتمالا امکان پاسخگویی نداشته است، بلافاصله در شبکه های اجتماعی پیام دادن و پرسیدن اینکه چرا جواب تلفنت را نمی‌دهی، خلاف آداب معاشرت رسانه ای است. 🔻اگر کسی آنلاین شد، بلافاصله به او پیام ندهیم که آنلاینی اما جواب پیام مرا نمیدهی. اینکه مدام حواسمان به آنلاین بودن یا نبودن دیگران باشد نوعی تعرض به حریم خصوصی آنهاست. قرار نیست هر کس هر زمان آنلاین بودن حتما هم پاسخگو باشد. 🔻شبکه های اجتماعی نباید آزادی عمل ما را در معاشرت محدود کنند، اینکه مدام از دیگران سوال کنیم چرا در فلان گروه فعال بودی اما فلان جا پاسخ مرا ندادی، عملا ضد آزادی است. ✅معصومه نصیری _مدرس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi
◾️پشت‌بام‌های اجاره‌ای و چند نکته ✍️معصومه نصیری ـ کارشناس و مدرس سواد رسانه‌ای 🔸ما فقط چند عکس کلی با نمای دور دیده‌ایم؛ از جسد قاضی منصوری تا پشت‌بام‌های اجاره‌ای صحبت می‌کنم. عکس‌هایی که هیچ نشانه‌ای مبنی بر صحتشان در دست نیست و هیچ مؤلفه‌ای برای راستی آزمایی آن‌ها وجود ندارد. حتی تنها آگهی منتشرشده روی سایت دیوار در زمینه اجاره پشت‌بام نیز هم‌زمانی جالبی با اعلام خبر در رسانه‌ها دارد! این نکات یعنی ابهام، بی سندی و البته جریان رسانه‌ای که با کلیدواژه فقر و در سطح رسانه‌های خارجی با عنوان جنبش پابرهنگان و ...پیگیری می‌شود. 🔸 این مسائل تلنگری است که دقت کنیم علی‌رغم اینکه همه ما از وضعیت نامطلوب اقتصادی آگاه هستیم و این موضوع غیرقابل کتمان بوده و قطعاً نابسامانی اقتصادی فشارهای جدی را به اقشار کم‌درآمد جامعه وارد کرده است، اما مصادیق مطروحه رسانه‌ای به نظر دارای سوگیری هستند. یک عکس و آگهی دلایل کافی برای پذیرش یک موضوع نیستند. 🔸درعین‌حال باید حواسمان به کلان روایت و خرده روایت‌ها باشد. رسانه‌های جناح‌های مختلف از این خبر برای محکوم کردن گروه‌های رقیب بهره جستند اما همگی غافل بودیم که این خط رسانه‌ای همان است که در راستای کلان روایت ناکارآمدی جمهوری اسلامی در حال فعالیت است. حواسمان باشد پرداخت رسانه‌ای بدون توجه به زنجیره خبر و پیگیری چندوجهی موضوعات، یعنی ناخواسته وارد بازی رسانه‌ای می‌شویم که هنوز برایش استراتژی تعیین نکرده‌ایم. 🔸همه ما یادمان است چندی قبر «گورخوابی» مثل همین «پشت‌بام‌های اجاره‌ای» سعی در تعمیم امری غیرمبتلابه به عموم داشت. موضوعاتی که به‌شدت احساسات مخاطب را درگیر می‌کند و هر جا مخاطب احساساتی شود احتمال ناامید شدن، باور موضوعات غیرمستند، واکنش‌های دفعتی و... نیز در او بالا می‌رود. 🔹این موضوعات را از سه وجه می‌توان موردتوجه قرار داد: 1️⃣مخاطبانی که نباید هیجان‌زده خبرها را باور کنند. دقیقه منظورم این است در عصر انبوه رسانه و محتوا، بیشتر شک کنید تا باور. 2️⃣رسانه‌هایی که موظف به تهیه و اطلاع‌رسانی دقیق موضوعات اجتماعی این‌چنینی که در نگاه نخست یک خبر به نظر می‌رسند اما در عمل ردی از ناامیدی را به جامعه القا می‌کند، هستند. رسانه‌هایی که باید به‌عنوان چشمان ناظر افکار عمومی موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و... را به‌موقع پیگیری کرده باشند؛ رسانه‌هایی که باید مطالبه گر باشند نه راوی. 3️⃣مسئولانی که در بزنگاه‌ها و البته با تأخیر و پس از غالب شدن روایت‌های گوناگون در افکار عمومی تازه یادشان می‌افتد مسکن مهم است، ساماندهی حوزه اقتصاد مهم بوده و نباید در حد شعار رأی آور به آن اکتفا می‌کردند. مسئولانی که گویی از رخدادها هم دور هستند و هم دیر به موضوعات مطروحه در رسانه‌ها و افکار عمومی برمی‌خوردند. 🆔 @asrehooshmandi
‍ با برگزاری مرحله اول چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای؛ نخستین المپیاد مجازی و کتاب باز کشور کلید خورد 💢مرحله اول چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای با هدف سنجش و آموزش مهارت نوجوانهای هزاره سوم در مواجهه با رسانه ها پنجشنبه شب به صورت آنلاین برگزار شد. چهارمین دوره این المپیاد که خود را نخستین المپیاد مجازی و کتاب باز کشور معرفی می کند با حضور 1411 دانش آموز از 134 شهر از 31 استان کشور برگزار شد. 💢دانش آموزان پایه دهم و یازدهم از سراسر کشور برای شرکت در این المپیاد ابتدا در اپلیکیشن اختصاصی سواد رسانه ای ثبت نام کرده و پس از مطالعه کتاب تفکر و سواد رسانه ای و انجام تست هوش دیجیتال (DQ Test) از ساعت 22 شب پنجشنبه پنجم تیرماه در آزمون چهار گزینه ای مرحله اول المپیاد شرکت کردند. همچنین 190 فیلم با موضوع سواد رسانه ای و کرونا توسط دانش آموزان ارسال شد که این آثار در نمره مرحله اول شرکت کنندگان تاثیرگذار بوده است. بیش از 150 سوال نیز در قالب جایزه سوال سرخ (سواد رسانه ای خلاق) توسط دانش آموزان ارسال شد که حدودا 20 سوال در آزمون مرحله اول المپیاد مورد استفاده قرار گرفت و خلاقانه ترین آنها به انتخاب شرکت کنندگان جوایزی دریافت خواهد نمود. 💢بر اساس این گزارش، نتایج مرحله اول المپیاد در تاریخ دوشنبه 9 تیرماه اعلام می شود. برگزیدگان در تاریخ 10 مرداد باید در آزمون مرحله دوم المپیاد که آن هم به صورت مجازی برگزار می شود شرکت نمایند. نهایتا 40 نفر از برگزیدگان به اردوی مرحله سوم راه یافته و پس از رقابت نهایی مدالهای طلا، نقره و برنز به برگزیدگان اهدا می شود. 💢چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای با حمایت ویژه سازمان صداوسیما برگزار می شود و برگزیدگان می توانند با عضویت در باشگاه هنر و رسانه نوجوان صداوسیما، ادامه فعالیت تخصصی خود را در عرصه هنر و رسانه پیگیری نمایند. https://www.isna.ir/news/99040705373/ @asrehooshmandi
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: *لا يَتِمُّ عَقْلُ امْرِءٍ مُسْلِمٍ حَتّى تَكُونَ فيهِ عَشْرُ خِصالٍ:* عقل شخص مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد: 1ـ أَلْخَيْرُ مِنْهُ مَأمُولٌ.* از او اميد خير باشد. 2ـ وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ.* از بدى او در امان باشند. 3ـ يَسْتَكْثِرُ قَليلَ الْخَيْرِ مِنْ غَيْرِهِ،* خير اندك ديگرى را بسيار شمارد. 4ـ وَ يَسْتَقِلُّ كَثيرَ الْخَيْرِ مِنْ نَفْسِهِ.* خير بسيار خود را اندك شمارد. 5ـ لا يَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ الْحَوائِجِ إِلَيْهِ،* هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود. 6ـ وَ لا يَمَلُّ مِنْ طَلَبِ الْعِلْمِ طُولَ دَهْرِهِ.* در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود. 7ـ أَلْفَقْرُ فِى اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْغِنَى.* فقر در راه خدايش از توانگرى محبوبتر باشد. 8ـ وَ الذُّلُّ فىِ اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْعِزِّ فى عَدُوِّهِ.* خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد. 9ـ وَ الْخُمُولُ أَشْهَى إِلَيْهِ مِنَ الشُّهْرَةِ.* گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد. 10ـ ثُمَّ قالَ(عليه السلام): أَلْعاشِرَةُ وَ مَا الْعاشِرَةُ؟* سپس فرمود: دهمى چيست و چيست دهمى؟ *قيلَ لَهُ: ما هِىَ؟* به او گفته شد: چيست؟ *قالَ (عليه السلام): لا يَرَى أَحَدًا إِلاّ قالَ: هُوَ خَيْرٌ مِنّى وَ اَتْقَى.* فرمود: احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است. (بحارالأنوار، ج ۷۵  ص۳۳۶ باب ۲۶ و تحف العقول، ص ۴۴۳) 🌺میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام رضا (علیه السلام) مبارک.🌺 @asrehooshmandi
📮 سرمقالۀ پانزدهمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان 🎯 خبرها، تا پیش از این، محدود می‌شدند به چند بخش خبری تلویزیونی که در ساعت‌های مشخصی از شبانه‌روز پخش می‌شد. اما امروز درگیری با اخبار به مشغولیتی ۲۴ساعته تبدیل شده است، از لحظه‌ای بعد از بیدارشدن، تا لحظه‌ای پیش از خواب، و در هر فرصت خالی دیگری. آیا مشغولیت دائم ما با خبر برایمان فایده‌ای داشته است؟ پاسخ‌هایی که به این سؤال داده می‌شود تفاوت‌های فراوانی با هم دارند، اما همه موافق‌اند که حرفۀ خبر وارد یکی از بحرانی‌ترین دوران‌های خود شده است. 🔖 ۳۰۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۸ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9786/ 🔻خرید اشتراک چهار شمارۀ فصلنامۀ ترجمان 🔗 @tarjomaanweb @asrehooshmandi
4_6037401477486478893.doc
241.2K
🔸جامعه اطلاعاتی، چند ديدگاه ريشه‌دار ▫️ يونس شکرخواه تئوری‌های ارتباطی تا کنون هفت مرحله را از سر گذرانده‌اند @asrehooshmandi
توئیتر را ترک میکنم چون اینجا باتلاقی است برای گیر انداختن نیروهای فکری جامعه در گرداب ، سطحی شدن تعاملات و کمک به شهوت شهرت طلبی عده ای خاص. به این چرخه سراسر ایراد نباید کمک کرد. بگذریم که اینجا و رسانه‌ای بیداد میکند. @asrehooshmandi
💢نگاهی به یک تکنیک مهم اقناعی 🔻 🔸این تکنیک تا حدودی نقطه مقابل تکنیک تداعی معانی به شمار می‌رود. هرچقدر در آنجا سعی می‌شود تا احساسات خوب در پیام‌های رسانه‌ای به اهداف خاصی سنجاق شود، در اینجا از چیزهای دوست نداشتنی و بعضا ترسناک (مثل بوی بد دهان، شکست و ناکامی، مالیات زیاد، تروریسم و …) برای جلب توجه مخاطب استفاده می‌شود. 🔹اینگونه پیام‌های رسانه‌ای معمولا از این طریق مدام سعی در طرح یک مشکل و یا یک مسأله می‌کنند تا پس از آن با ارائه راه حلی مطابق با هدف خود، به نتیجه مطلوب نظر خود برسند. 🔸چهره چندش‌آور سوسک در یک آگهی بازرگانی بخاطر این است که مطمئنا بعد از آن یک اسپری سوسک‌کش برای نجات شما ترسیم شود. هشدارهای سیاستمداران یا گروه‌های حامی آن‌ها و ترسیم هراس‌آور وضعیت موجود در اخبار، سخنرانی‌ها و گزارش‌های آن‌ها هم نمونه دیگری برای استفاده از این تکنیک است تا خود و برنامه‌های خود را نجات‌بخش وضعیت ترسیم شده معرفی کنند. 📚منبع: کتاب «سواد رسانه‌ای: مفاهیم و کلیات»؛ حمیدرضا آیت‌اللهی @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگاهی به شايعات افزايش قيمت گازوئيل 🔹وقتي خبرهاي کذب در فضاي مجازي، موجب تشويش اذهان عمومي مي‌شود یافتن پاسخ این سوالات کمک کننده است: ۱: خبر را نوشته است؟ ۲: خبر می‌خواهد بگوید؟ ۳: خبر منتشر شده است؟ ۴: خبر در منتشر شده است؟ ۵: از خواندن خبر به شما دست می‌دهد؟ ، مجموعه تخصصی سوادرسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
🔺 آرزوهای ما ایرانیها 😊 شاید باورتون نشه اما اکثر ما ایرانیها دهه پنجاه، حتی یخچال نداشتیم.. از بزرگترا بپرسید زمان شاه تو بی یخچالی چیکارا میکردن😐 👉 @roshangarii 🚩
🔴 یادداشتی قابل تامل درباره فیلم سینمایی امشب (۱۳ تیر ماه) در شبکه نمایش فیلمی تحت عنوان "تلقین" پخش شد داستان این فیلم بر اساس استخراج اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان های جاسوسی و شرکت های تجاری و چند ملیتی از ذهن نمایندگان، روسا و ... است. توانایی دزدی اطلاعات توسط گروهی چیره دست از روان کاوان ، معماران زبردست و ... که با نفوذ در رویاها و خواب افراد ، اسرار کلیدی آنان را از ذهن آنان خارج می کند. 💠نکته حائز اهمیت نفوذ به لایه های متفاوت از ذهن افراد و تلفیق این لایه ها در ذهن دیگران است طوری که در سکانسی از فیلم، از دزدیدن اطلاعات پا را فراتر گذاشته و در فکر کاشتن اطلاعات جدید در ذهن سوژه است. ظاهرا ماموریتی ناممکن می باشد، اما در این فیلم تلاش می شود این اندیشه در ذهن ناخوداگاه مخاطب قرار گیرد . 💠یکی دیگر از مسائلی که در این فیلم به آن اشاره شده، مخاطب فیلم ( رابرت فیشر) اصول محافظت از ضمیر ناخودآگاه خود را تعلیم دیده، لذا مقاومتی سرسختانه از خود در خوابش به نمایش می گذارد و تیم نفوذ مجبور به نفوذ به لایه های پایین تر از ذهن او می شوند. داستان فیلم با توجه به صنعت فیلم سازی امریکا با هیجانی خاص ادامه پیدا می کند ( درگیری در کوهستان، درگیر هایی در هتل، و ... ) 💠نکته حائز اهمیت در این فیلم پرداخت به عملیات مهندسی ذهن در است. نکته ای که متاسفانه ما از آن غافل هستیم و تلاش دشمن در این سال ها نفوذ و تغییر ذهن با عنوان مهندسی رفتار می باشد و عملیات های پدافندی- مقابله ای که در این فیلم نیز به آن اشاره گردیده است. ولو در حد صحنه های جذاب یک فیلم علمی – تخیلی باشد اما نشان دهنده حرکت دشمن در این زمینه ( جنگ شناختی ) می باشد و لازم است انقلاب اسلامی به طور جدی به این مسئله (مقابله با جنگ شناختی دشمن در مهندسی رفتار ) ورود نماید . ✍: محمود کشاورز @asrehooshmandi
✍️۴۰ مطالبه از مجلس جدید/ برسانید به دست دکتر و نمایندگان جدید 🔰در شرایطی که دولت و مجلس دهم جامعه را مأیوس و مستاصل کرده، مردم با هزار امید و آرزو به نمایندگانی رأی دادند که حامل گفتمان انقلاب و اسلام انقلابی هستند. کسانی‌که در مقابل جریان فاسد و ناکارامد اصلاحات لیبرال، داعیه انقلاب، اسلام و کارآمدی دارند و مردم از آن‌ها انتظار اقدامات انقلابی و تحول آفرین در حوزه اقتصادی و فرهنگی و… دارند. مجلسی که باید صدا و آینه مردم باشد. بخشی از مطالبات اصلی عمومی که در فضای مجازی در گفت‌وگوهای حقیقی و درددل‌های سیاسی مرتب به گوش می‌رسد را خدمت دکتر و نمایندگان جدید مجلس اعلام می‌کنیم. به صورت مصداقی و به دور از شعارها و مسائل کلی و انتزاعی؛ باشد که طبق سوابق این عزیزان که در کم‌ترین زمان، بیشترین تغییر و تحول مثبت پدید می آورند، در مجلس یازدهم نیز چنین روندی را شاهد باشیم. 🔰مطالبات اقتصادی 🔰 حمایت از تولید: ۱. آزادسازی تولید از انحصار مافیا و شرکت های خاص و اعطای مجوز به کارآفرینان و طراحان خودروهای باکیفیت. ۲. الزام دولت به تولید و ترویج خودروهای زیستی (برقی، خورشیدی) و تمهیدات آن ظرف ۳ سال. ۳. تعیین سقف برای گوشت و فرآوده های لبنی: طبق فرموده انقلاب، هر کالایی که در کشور تولید می‌شود یا امکان تولید دارد، نباید وارد شود. حال آنکه واردات گوشت و فرآورده های لبنی در صدر لیست واردات قرار دارد و باعث تضعیف شدید داخلی شده است. اگرچه واردکنندگان، بهانه تنظیم بازار را برای واردات افسارگسیخته مطرح کرده اند، اما مجلس باید با تعیین سقف واردات، سرمایه را به بخش تولید هدایت کند. ۴. الزام دولت به حمایت مستقیم از تولیدکنندگان خصوصا و (و حذف واسطه ها): دولت به ازای توان تولید، متراژ زمین زیرکشت، تعداد دام و.. باید به تولیدکنندگان یارانه خوراک و مواد اولیه، (یارانه حمایت از تولید) پرداخت کند. حمایت یارانه ای از کشاورزانی که اقدام به کشت گیاهان استراتژیک نظیر دانه های روغنی (کلزا، ذرت، سویا، پنبه) می‌کنند. ۵. الزام به ترخیص کالاها و مواد اولیه تولید(غیرخوراکی) حداکثر ظرف مدت یک ماه. (متاسفانه گزارشات متعددی وجود دارد که گمرک با تعلل در ترخیص مواد اولیه کارخانجات به ایجاد اخلال در روند تولید می‌پردازد). ۶. اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی. از جمله کاهش تعرفه آب، برق، گاز واحدهای تولیدی ۷. کاهش سود وام بانکی: پس از چهل و یک سال از عمر جمهوری اسلامی، زیبنده نیست به طور رسمی به شکل ربوی کار کنند. الزام بانکها به اعطای وام تولید و آبادانی به خرده کاران: خصوصا سه موضوع ساخت و ساز، ایجاد کسب و کار و ازدواج: چین دقیقا با همین شیوه، اقتصاد فقیر خود را نجات داد. ۸. ایجاد محدودیت در سقف اعطای وام: بانکها تحت هر عنوانی، حتی تولید، مجاز نباشند بیش از سقف معینی به یک فرد یا شرکت وام دهند. این سقف می‌تواند به عنوان مثال، ۲۰ برابر میزان اعطای وام سالانه به افراد باشد. این اقدام بهترین مانع ساختاری برای جلوگیری از های کلان است. ۹. هیچ بانکی نباید از چنین قانونی سرپیچی کند. این اقدام، سبب خواهد شد زنجیره اختلاس های کلان سیستمی در شغل جذاب بانکداری و روند اعطای وام به ابربدهکاران بانکی، که به عنوان یکی از روزنه های اصلی دزدی های کلان اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی است، متوقف و اصلاح شود و مشکل های اقتصادی به شکل و از ریشه حل شود. ۱۰.الزام دولت به فعالیت های عمرانی (که متاسفانه بطور کامل در دولت روحانی تعطیل شده). ایجاد متروی سراسری و ارتباط مراکز استانها به یکدیگر با قطارهای سریع السیر و برقی. ایجاد مسیر زمینی مشترک با کشورهای همسایه خصوصا قطار سریع السیر (بین کشورهای ایران، عراق، سوریه، لبنان). عدالت درآمدی: ۱۱. حداکثر حقوق و حداقل حقوق در کشور، کمتر از ۵ برابر نباشد. ۱۲. حقوق مقامات عالیرتبه (یعنی وزرا، معاونین وزرا، نمایندگان مجلس، شهردارها، اعضای شورای شهر) همگی باید مساوی حقوق کمترین اقشار یعنی تصویب شود. این کار، سبب میشود عطش تشنگان قدرت و ثروت، برای رسیدن به مقامات حساس کشور کاسته شود و در ، ضعفا و پابرهنگان، احساس تبعیض نکنند. (این اقدام در دنیا بی سابقه است، همچنان که خود جمهوری اسلامی در دنیا بی سابقه است) ۱۳. اصلاح سیستم مالیاتی و اخذ از صاحبان درآمدهای کلان (فوتبالیست ها و مربیان فوتبال، بازیگران گرانقیمت، وکلا): بعلاوه وکلا تنها در صورتی بتوانند از موکل خود دستمزد دریافت کنند که احقاق حق کنند. در غیر این صورت، آنها موظفند تمام دستمزد دریافت شده به عنوان حق الوکاله را به موکل برگردانند. 🔰 مبارزه با فساد مالی و اداری مسئولان: ادامه👇👇 ☑️ @abdollahy_moh
✍️۴۰ مطالبه از مجلس جدید/ برسانید به دست دکتر و نمایندگان جدید / 3 ادامه: 👇 🔰مطالبات فرهنگی اجتماعی ۲۹. راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان ضروری‌ترین زیرساخت ارتباطی کشورو رایگان کردن استفاده از آن (جهت تالیف قلوب اجتماعی) ۳۰. ممنوعیت استفاده از پیام های رسان های خارجی و الزام به رواج یک پیام رسان واحد و پرقدرت. (با پشتیبانی کامل فنی) ۳۱. اعطای به خانواده های شهدای اتباع ساکن ایران ۳۲. اعطای تابعیت به خانواده های اتباع دارای فرزند دانشجوی متولد ایران. به جهت حفظ کرامت انسانی و پیشرفت علمی آنها. ۳۳. اختصاص مقرری ماهیانه برای همه دفاع مقدس (با سابقه بیش از یک سال) خصوصا سربازان وظیفه. (تاکنون هیچ حمایتی از رزمندگان ارتش و سربازان وظیفه آن دوران صورت نگرفته) ۳۴. الزام وزارت آموزش و پرورش به تصحیح کتب درسی از حالت حفظ محور به محور. ضرورت آموزش مهارت های تولید شغل به دانش آموزان از کلاس ششم تا پایان دبیرستان. به نحوی که دانش آموز خود بتواند پس از پایان دوره دبیرستان، به کارآفرینی و مشاغل خودبنیاد بپردازد و نیاز به تحصیلات دانشگاهی برای کسب شغل نداشته باشد. ۳۵. موظف کردن دانشگاهها به استخدام قراردادی حق التدریس به همراه بیمه و خدمات شغلی. همچنین دانشگاهها مجاز باشند تنها نیمی از کادر آموزشی خود را از اساتید حق التدریس انتخاب کنند. ظلم بزرگی که در وزارت علوم به اساتید حق التدریس صورت میگیرد و دانشگاهها به صورت استثماری نسبت به این قشر رفتار می‌کنند. ۳۶. ممنوعیت کاری مشاهیر و هایی که اقدامات و اظهاراتی علیه دارند. ابتدا به صورت موقت و در صورت تکرار به صورت دائمی. (مگر آنکه توبه و جبران نمایند) 🔰 مطالبات سیاسی ۳۷. محدود کردن دوران به ۵ سال (بدون امکان کاندیداتوری مجدد)و محدود کردن نمایندگی مجلس به حداکثر ۲ دوره ۴ ساله. (این قانون نیاز به اصلاح دارد.) هر دو این قوانین جهت جلوگیری از سواستفاده از قدرت، ، استفاده بهینه از فرصت مسئولیت، و جلوگیری از ساختارشکنی جهت فریب افکار عمومی است. ۳۸. محدود کردن دوره به حداکثر ۸ سال. سفرا و کنسولهای فرهنگی ایران در سایر کشورها موظفند فعالیت های فرهنگی و اقتصادی و بیلان کاری خویش در تصویرسازی مثبت از جمهوری اسلامی ایران در محل ماموریت خود را به صورت سالانه به مجلس گزارش کنند. سفارتخانه ها ملزم به فعالیت رسانه ای (پایگاه اینترنتی، حساب توییتری و اینستاگرامی) در راستای به زبان کشور مقصد شوند. ۳۹. غیرقانونی کردن بازی با نمایندگان در کلیه رشته های ورزشی و ملزم کردن برای قانونی کردن عدم بازی با رژیم های نژادپرست و آپارتاید و در حال با (رژیم صهیونیستی) در فدراسیون های جهانی. این اقدام سبب خواهد شد نه تنها هزینه عدم بازی با رژیم صهیونیستی بر دوش ورزشکاران ما نیفتد، بلکه باعث مشروعیت زدایی از رژیم اشغالگر در سطح جهانی شود. ۴۰. موظف کردن دولت به ایجاد سامانه سراسری برای پیگیری مردم. یک پایگاه اینترنتی واحد که هر فرد با کد ملی خود بتواند مشکلات و شکوه های خود از مسئولین دولتی هر شهر و استان و نیز به صورت کلی را در این پایگاه اعلام کند. و مسئولین مربوطه موظف باشند ظرف مدت یک ماه، به آن مطالبه پاسخ داده و یا آن را حل کنند. این اقدام سبب می‌شود، مردم جایی برای انعکاس صدای خود داشته باشند و مجبور نشوند دست به دامن رسانه های بیگانه شوند. روشن است انباشت نارضایتی های کوچک باعث اعتراضات بزرگ میشود و چنین سامانه ای‌ خرده نارضایتی ها را رفع و حل خواهد کرد تا احساس کنند در اداره کشور دارای نقش و تاثیر هستند و نظام از خودشان است. 🔰این ۴۰ مطالبه، بخشی از عمومی خصوصا دغدغه های برای کارآمدسازی نظام در گام دوم انقلاب است. از نمایندگانی که با تلاش همین افراد، صاحب غلبه گفتمانی برای مدت چهار سال شده اند و این مطالبات پیوسته و بصورت مستمر ادامه خواهد داشت و تکمیل خواهد شد. به امید تحقق آنها. ✍️متن کامل این یادداشت را در صفحه اول بخوانید: https://resalat-news.com/?p=24280 ☑️ @abdollahy_moh
✍️۴۰ مطالبه از مجلس جدید/ برسانید به دست دکتر و نمایندگان جدید / 2 ادامه: 👇 🔰 مبارزه با مالی و اداری مسئولان: ۱۴. اموال و درامد در سایت شفاف و عمومی: اموال و درآمد مسئولان نه در سایتهای محرمانه، بلکه باید جلو چشم مردم باشد. هر نوع افزایش ثروت در دوران مسئولیت مسئولین دولتی باید ممنوع شود. و حقوق مسئولان تنها طوری باشد که بتوانند به گذران زندگی به شکل متعارف بپردازند. (به حکم نامه امیرالمومنین به شریح قاضی برای خرید خانه در دوران مسئولیتش) ۱۵. ممنوعیت سفرهای خارجی بیش از دو بار (و بیش از ۲۰ روز) در سال برای میانی. ۱۶. ممنوعیت بکارگیری مسئولان و مدیران یا مدیرانی که فرزند یا همسر آنها دارای تابعیت یک کشور بیگانه است. مگر آنکه رسما و به شکل مکتوب در رسانه های جمعی، اقدام به برائت از فرزند خویش نمایند. 🔰مبارزه با ۱۷. احیای طرح مردمی مبارزه با گرانی: احیای شماره ۱۲۴ و گزارشات مردمی . ۱۸. الزام وزارت اقتصاد به ایجاد پلیس مخفی مبارزه با گرانفروشی ۱۹. الزام به زدن برچسب قیمت مصرف کننده معین بر روی کلیه کالاهای تولیدی و وارداتی. حتی لباس و لوازم خانگی و.. مطالبات حوزه سلامت و خانواده : ۲۰. ممنوعیت واردات هر نوع محصول : اعم از خوراک دام و محصولات غذایی انسانی. حتی یک گرم تراریخته نباید وارد خاک ایران شود. ۲۱. ممنوعیت واردات واکسن و داروهای قابل تولید در کشور. چه انسانی چه دامی. و الزام شرکت های داخلی به تولید موارد مورد نیاز. ۲۲. الزام پزشکان به تجویز داروهای گیاهی در کنار داروهای شیمیایی. ۲۳. الزام و آموزش و پرورش، برای آموزش و تبلیغ گیاهان دارویی و خواص مواد غذایی و در قالب برنامه های ویژه و دروس ویژه. ۲۴. اعطای وام حمایتی به بیماران صعب العلاج و خاص ۲۵. الزام دولت به حمایت مالی و اداری از : اعطای یارانه ویژه ، اعطای مرخصی ۲ ساله به باردار و شیرده، اعطای مرخصی ۲ ماهه به پدران صاحب نوزاد، اعطای زمین کشاورزی از سازمان منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی برای کشت و کار و آبادسازی به خانواده های دارای ۴ فرزند، اعطای منزل به خانواده های دارای فرزند ۳ قلو به بالا از محل وزارت مسکن. الزام سازمانها به اختصاص محل نگهداری کودکان کارکنان زن و مرد. (سازمانهای دارای بیش از ۵۰ کارکن) ۲۶. ایجاد سازمان : وجود جمعیت میلیونی دختران و پسران مجرد، وجود یک سازمان ویژه گری برای را ضروری ساخته. این سازمان با بکارگیری مشاوران و روانشناسان متعهد و اخلاق مدار، برای پیشنهاد کفو به جوانان متقاضی، از فعالیت های غیرقانونی و انحرافی برای ازدواج جلوگیری می‌کند و روال همسرگزینی را قانونمند و آسان میکند. 🔰حفظ مردم و عدم تعرض به هر فرد: ۲۷. ممنوعیت قطع ، ، به روی هر فرد و خانواده ای. موظف است تنها پس از یک سال از عدم ، درصورتیکه فقر خانوار مذکور محرز و آشکار نباشد، به نسبت به عدم پرداخت قبض شکایت کند. این نیرو و سازمان های مرتبط با آن حق ندارند نیازهای اولیه (یعنی آب، برق، گاز) را به روی هیچکس قطع نمایند. ۲۸. ممنوعیت تخریب منازل و ساختمان های ساخته شده غیرمجاز برای افراد بی خانمان و بدون . مگر آنکه صاحب ملک یا سرپرست وی دارای ملک دیگری باشد. ادامه👇 ☑️ @abdollahy_moh