با برگزاری مرحله اول چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای؛
نخستین المپیاد مجازی و کتاب باز کشور کلید خورد
💢مرحله اول چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای با هدف سنجش و آموزش مهارت نوجوانهای هزاره سوم در مواجهه با رسانه ها پنجشنبه شب به صورت آنلاین برگزار شد. چهارمین دوره این المپیاد که خود را نخستین المپیاد مجازی و کتاب باز کشور معرفی می کند با حضور 1411 دانش آموز از 134 شهر از 31 استان کشور برگزار شد.
💢دانش آموزان پایه دهم و یازدهم از سراسر کشور برای شرکت در این المپیاد ابتدا در اپلیکیشن اختصاصی سواد رسانه ای ثبت نام کرده و پس از مطالعه کتاب تفکر و سواد رسانه ای و انجام تست هوش دیجیتال (DQ Test) از ساعت 22 شب پنجشنبه پنجم تیرماه در آزمون چهار گزینه ای مرحله اول المپیاد شرکت کردند. همچنین 190 فیلم با موضوع سواد رسانه ای و کرونا توسط دانش آموزان ارسال شد که این آثار در نمره مرحله اول شرکت کنندگان تاثیرگذار بوده است. بیش از 150 سوال نیز در قالب جایزه سوال سرخ (سواد رسانه ای خلاق) توسط دانش آموزان ارسال شد که حدودا 20 سوال در آزمون مرحله اول المپیاد مورد استفاده قرار گرفت و خلاقانه ترین آنها به انتخاب شرکت کنندگان جوایزی دریافت خواهد نمود.
💢بر اساس این گزارش، نتایج مرحله اول المپیاد در تاریخ دوشنبه 9 تیرماه اعلام می شود. برگزیدگان در تاریخ 10 مرداد باید در آزمون مرحله دوم المپیاد که آن هم به صورت مجازی برگزار می شود شرکت نمایند. نهایتا 40 نفر از برگزیدگان به اردوی مرحله سوم راه یافته و پس از رقابت نهایی مدالهای طلا، نقره و برنز به برگزیدگان اهدا می شود.
💢چهارمین دوره المپیاد سواد رسانه ای با حمایت ویژه سازمان صداوسیما برگزار می شود و برگزیدگان می توانند با عضویت در باشگاه هنر و رسانه نوجوان صداوسیما، ادامه فعالیت تخصصی خود را در عرصه هنر و رسانه پیگیری نمایند.
https://www.isna.ir/news/99040705373/
@asrehooshmandi
امام رضا (علیه السلام) فرمودند:
*لا يَتِمُّ عَقْلُ امْرِءٍ مُسْلِمٍ حَتّى تَكُونَ فيهِ عَشْرُ خِصالٍ:*
عقل شخص مسلمان تمام نيست، مگر اين كه ده خصلت را دارا باشد:
1ـ أَلْخَيْرُ مِنْهُ مَأمُولٌ.* از او اميد خير باشد.
2ـ وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ.* از بدى او در امان باشند.
3ـ يَسْتَكْثِرُ قَليلَ الْخَيْرِ مِنْ غَيْرِهِ،* خير اندك ديگرى را بسيار شمارد.
4ـ وَ يَسْتَقِلُّ كَثيرَ الْخَيْرِ مِنْ نَفْسِهِ.* خير بسيار خود را اندك شمارد.
5ـ لا يَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ الْحَوائِجِ إِلَيْهِ،* هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود.
6ـ وَ لا يَمَلُّ مِنْ طَلَبِ الْعِلْمِ طُولَ دَهْرِهِ.* در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود.
7ـ أَلْفَقْرُ فِى اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْغِنَى.* فقر در راه خدايش از توانگرى محبوبتر باشد.
8ـ وَ الذُّلُّ فىِ اللّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الْعِزِّ فى عَدُوِّهِ.* خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد.
9ـ وَ الْخُمُولُ أَشْهَى إِلَيْهِ مِنَ الشُّهْرَةِ.* گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد.
10ـ ثُمَّ قالَ(عليه السلام): أَلْعاشِرَةُ وَ مَا الْعاشِرَةُ؟* سپس فرمود: دهمى چيست و چيست دهمى؟
*قيلَ لَهُ: ما هِىَ؟* به او گفته شد: چيست؟
*قالَ (عليه السلام): لا يَرَى أَحَدًا إِلاّ قالَ: هُوَ خَيْرٌ مِنّى وَ اَتْقَى.*
فرمود: احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است.
(بحارالأنوار، ج ۷۵ ص۳۳۶ باب ۲۶ و تحف العقول، ص ۴۴۳)
🌺میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام رضا (علیه السلام) مبارک.🌺
@asrehooshmandi
📮 سرمقالۀ پانزدهمین شمارۀ فصلنامۀ ترجمان
🎯 خبرها، تا پیش از این، محدود میشدند به چند بخش خبری تلویزیونی که در ساعتهای مشخصی از شبانهروز پخش میشد. اما امروز درگیری با اخبار به مشغولیتی ۲۴ساعته تبدیل شده است، از لحظهای بعد از بیدارشدن، تا لحظهای پیش از خواب، و در هر فرصت خالی دیگری. آیا مشغولیت دائم ما با خبر برایمان فایدهای داشته است؟ پاسخهایی که به این سؤال داده میشود تفاوتهای فراوانی با هم دارند، اما همه موافقاند که حرفۀ خبر وارد یکی از بحرانیترین دورانهای خود شده است.
🔖 ۳۰۰۰ کلمه
⏰ زمان مطالعه: ۱۸ دقيقه
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9786/
🔻خرید اشتراک چهار شمارۀ فصلنامۀ ترجمان
🔗 @tarjomaanweb
@asrehooshmandi
4_6037401477486478893.doc
241.2K
#مقاله #جامعه_اطلاعاتی
🔸جامعه اطلاعاتی، چند ديدگاه ريشهدار
▫️ يونس شکرخواه
تئوریهای ارتباطی تا کنون هفت مرحله را از سر گذراندهاند
@asrehooshmandi
توئیتر را ترک میکنم چون اینجا باتلاقی است برای گیر انداختن نیروهای فکری جامعه در گرداب #توهم_اثرگذاری، سطحی شدن تعاملات و کمک به شهوت شهرت طلبی عده ای خاص. به این چرخه سراسر ایراد نباید کمک کرد. بگذریم که اینجا #استبداد_اطلاعاتی و رسانهای بیداد میکند.
#بدرود
@asrehooshmandi
💢نگاهی به یک تکنیک مهم اقناعی
🔻#ترس
🔸این تکنیک تا حدودی نقطه مقابل تکنیک تداعی معانی به شمار میرود. هرچقدر در آنجا سعی میشود تا احساسات خوب در پیامهای رسانهای به اهداف خاصی سنجاق شود، در اینجا از چیزهای دوست نداشتنی و بعضا ترسناک (مثل بوی بد دهان، شکست و ناکامی، مالیات زیاد، تروریسم و …) برای جلب توجه مخاطب استفاده میشود.
🔹اینگونه پیامهای رسانهای معمولا از این طریق مدام سعی در طرح یک مشکل و یا #بزرگنمایی یک مسأله میکنند تا پس از آن با ارائه راه حلی مطابق با هدف خود، به نتیجه مطلوب نظر خود برسند.
🔸چهره چندشآور سوسک در یک آگهی بازرگانی بخاطر این است که مطمئنا بعد از آن یک اسپری سوسککش برای نجات شما ترسیم شود. هشدارهای سیاستمداران یا گروههای حامی آنها و ترسیم هراسآور وضعیت موجود در اخبار، سخنرانیها و گزارشهای آنها هم نمونه دیگری برای استفاده از این تکنیک است تا خود و برنامههای خود را نجاتبخش وضعیت ترسیم شده معرفی کنند.
📚منبع: کتاب «سواد رسانهای: مفاهیم و کلیات»؛ حمیدرضا آیتاللهی
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عملیات_روانی
🎥 نگاهی به شايعات افزايش قيمت گازوئيل
🔹وقتي خبرهاي کذب در فضاي مجازي، موجب تشويش اذهان عمومي ميشود یافتن پاسخ این سوالات کمک کننده است:
۱: خبر را #چه_کسی نوشته است؟
۲: خبر #چه_چیزی میخواهد بگوید؟
۳: خبر #چه_زمانی منتشر شده است؟
۴: خبر در #کجا منتشر شده است؟
۵: از خواندن خبر #چه_احساسی به شما دست میدهد؟
#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سوادرسانهای و اطلاعاتی
@asrehooshmandi
🔺 آرزوهای ما ایرانیها 😊
شاید باورتون نشه اما اکثر ما ایرانیها دهه پنجاه، حتی یخچال نداشتیم.. از بزرگترا بپرسید زمان شاه تو بی یخچالی چیکارا میکردن😐
#آرزو #ایران #ایرانی #ایرانیان #دهه_پنجاه #دهه_شصت #دهه_هفتاد #دهه_هشتاد #دهه_نود #پهلوی #شاه #ایرانخودرو #موبایل #زندگی #رفاه #جمهوری_اسلامی #تلویزیون #دختر #پسر #کرونا #عشق
👉 @roshangarii 🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 دستاوردهای مقاومت: نتایج خون شهدای مدافع حرم از زبان سردار شهید.. من خوف دارم بگویم...
#مقاومت #شهدا #مدافعان_حرم #شهدای_مدافع_حرم #مدافع_حرم #حاج_قاسم_سلیمانی #شهیدسلیمانی #سردارسلیمانی #جمهوری_اسلامی #مظلومان #مستضعفان #ایران #ایرانی #امنیت #آرامش
👉 @roshangarii 🚩
🔴 #جنگ_شناختی
یادداشتی قابل تامل درباره فیلم سینمایی #تلقین
امشب (۱۳ تیر ماه) در شبکه نمایش فیلمی تحت عنوان "تلقین" پخش شد داستان این فیلم بر اساس استخراج اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان های جاسوسی و شرکت های تجاری و چند ملیتی از ذهن نمایندگان، روسا و ... است.
توانایی دزدی اطلاعات توسط گروهی چیره دست از روان کاوان ، معماران زبردست و ... که با نفوذ در رویاها و خواب افراد ، اسرار کلیدی آنان را از ذهن آنان خارج می کند.
💠نکته حائز اهمیت نفوذ به لایه های متفاوت از ذهن افراد و تلفیق این لایه ها در ذهن دیگران است طوری که در سکانسی از فیلم، از دزدیدن اطلاعات پا را فراتر گذاشته و در فکر کاشتن اطلاعات جدید در ذهن سوژه است. ظاهرا ماموریتی ناممکن می باشد، اما در این فیلم تلاش می شود این اندیشه در ذهن ناخوداگاه مخاطب قرار گیرد .
💠یکی دیگر از مسائلی که در این فیلم به آن اشاره شده، مخاطب فیلم ( رابرت فیشر) اصول محافظت از ضمیر ناخودآگاه خود را تعلیم دیده، لذا مقاومتی سرسختانه از خود در خوابش به نمایش می گذارد و تیم نفوذ مجبور به نفوذ به لایه های پایین تر از ذهن او می شوند.
داستان فیلم با توجه به صنعت فیلم سازی امریکا با هیجانی خاص ادامه پیدا می کند ( درگیری در کوهستان، درگیر هایی در هتل، و ... )
💠نکته حائز اهمیت در این فیلم پرداخت به عملیات مهندسی ذهن در #جنگ_شناختی است. نکته ای که متاسفانه ما از آن غافل هستیم و تلاش دشمن در این سال ها نفوذ و تغییر ذهن با عنوان مهندسی رفتار می باشد و عملیات های پدافندی- مقابله ای که در این فیلم نیز به آن اشاره گردیده است. ولو در حد صحنه های جذاب یک فیلم علمی – تخیلی باشد اما نشان دهنده حرکت دشمن در این زمینه ( جنگ شناختی ) می باشد و لازم است انقلاب اسلامی به طور جدی به این مسئله (مقابله با جنگ شناختی دشمن در مهندسی رفتار ) ورود نماید .
✍: محمود کشاورز
@asrehooshmandi