eitaa logo
هیأت زوارالزهراء(س)
8.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
877 ویدیو
27 فایل
📌شعبه تهران: نازی‌آباد، خیابان شهید اکبر مشهدی، نبش کوچه شهید نیکومرام 📌شعبه قم: خیابان صفائیه، کوچه ۲۱ 🌐 سایت هیأت زوارالزهرا (س): [ www.zovvar.com ] 🎞️ کانال گزارشات رسانه‌ای هیأت زوارالزهرا (س): [ @zovvar_media ]
مشاهده در ایتا
دانلود
شور - شب های جمعه فاطمه.mp3
1.96M
🎤 کربلایی محمد حسین 🎵 شب های جمعه فاطمه 🔊 🗓 شب هشتم محرم 99 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
شور - حسین وای.mp3
5.48M
🎤 کربلایی محمد حسین 🎵 حسین وای 🔊 🗓 شب هشتم محرم 99 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
شور - سلام آقا.mp3
3.23M
🎤 حاج علی 🎵 سلام آقا 🔊 🗓 شب هشتم محرم 99 🔶 @zovvar_media 💠 @zovvaralzahra
38.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 جونم ، داره میره... 🔻زمینه شب هشتم محرم الحرام ۱۴۴۲ 🔸حاج علی جهانبخش 🔰هیات زوارالزهراء سلام الله علیها 💠 @zovvaralzahra
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 سلام،آقا.. 🔻شور شب هشتم محرم الحرام ۱۴۴۲ 🔸حاج علی جهانبخش 🔰هیات زوارالزهراء سلام الله علیها 💠 @zovvaralzahra
❤️ روضه حضرت سیدالشهداء علیه السلام آیت الله میرهاشم حسینی کربلایی محمدحسین خوبانفر پنجشنبه ۱۳ شهریورماه ازساعت ۲۰:۳۰ مراسم به صورت زنده از مشهد مقدس و از کانال هیات پخش میشود. 💠 @zovvaralzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدکودک نرجس خاتون (س) 💠 پرورش ۸ بعد شخصیتی فرزند شما 💠با رویکرد بازی محوری 💠با تجربه ۸ساله تربیتی و آموزشی کادر هیات زوار الزهرا س ☎️تلفن ۰۹۱۲۶۹۹۰۹۲۳ 📍نازی اباد،خیابان اکبر مشهدی،پلاک ۱۳۵ 💠 @zovvar_mahd
💠خلاصه منبر ؛دهه اول سال۱۳۹۹،با موضوع : حب و اشک ابا عبدلله ع در تقرب الی الله و سیر و سلوک
💠 در این شبها می خواهیم با عنایت اباعبدالله الحسین ع ،بحث بسیار مهمی را با عنوان نقش حب و اشک اباعبدالله ع در تقرب الی الله و سیر و سلوک را بیان کنیم. 💠ما برای اینکه بفهمیم اباعبدالله در کجای این عالم قرار دارد و جایگاه ایشان نزد خدا کجاست و نسبت ما با ابا عبدالله چه نسبتی است و این غم چه اثری در جان ما میگذارد باید بحثمان را از دو منظر جلو ببریم. 🔸یک منظر این است که جایگاه و آثار حزن اباعبدالله ع را در عالم بررسی کنیم و به این ادراک برسیم که حزن حضرت چه اثاری در عالم و برای تمام موجودات داشته است تا بتوانیم به جایگاه حزن ابا عبدالله ع در عالم ک نقش آن در سیرو سلوک برسیم 🔸منظر دوم این است که ما چگونه با این حزن می توانیم قدم ور وادی تقرب به خدا برداریم و چگونه طی طریق کنیم. 🔰 لذا بحث حزن ابا عبدالله را میشود از دو منظر نگاه کرد. یک منظر اینکه برای ابا عبدالله الحسین وقتی گریه میکنم این گریه چه اثری درون من دارد؟ و من چگونه می توانم طی طریق کنم منظر دوم بررسی جایگاه حزن اباعبدالله ع در عالم تکوین و تشریع است 💠بر همین اساس نیاز به بررسی دو مقدمه داریم تا بتوانیم به اصل بحث بپردازیم اساسا ما دو جور حزن داریم: 1️⃣ حزنی که برای دنیا باشد که آیات و روایات آن را به شدت نکوهش کرده. لذا باید از آن عبور کنیم و لذا به ما دستور دادند از این غصه‌ها نخورید. اگر آدم زاهد شد، در اولین قدم «لِكَيْلا تَأْسَوْا عَلى‏ ما فاتَكُمْ وَ لا تَفْرَحُوا بِما آتاكُمْ» (حدید/23) آدمی که فارغ از دنیاست، با آمد و شد در آن نه خوشحال می‌شود و نه غصه می‌خورد. 💠 انسان مؤمن نباید حزن نسبت به آمد و شد دنیا داشته باشد، حضرت امیر در توحید صدوق می‌فرمایند: زاهد همه غصه‌ها و شادی‌های دنیا از دلش بیرون رفته است. «فَأَمَّا الزّاهِدُ فَلا يَفرَحُ بِشَيءٍ مِنَ الدُّنيا أتاهُ ولا يَحزَنُ عَلى شَيءٍ مِنها فاتَهُ» دنیا از دستش برود غصه نمی‌خورد و اقبال هم کند خوشحال نمی‌شود. این روی دیگر سکه حب الدنیا است. پایان قسمت از 💠 @rezakarimi_ir
2️⃣ اما ما همانگونه که در دین اعیادی را داریم که باید در آن شاد باشیم و فرح داشته باشیم.نسبت به حزن هم همینطور است. بعضی خیال می‌کنند حزن مطلقاً بد است. اصلاً اینطور نیست. این بساط اهل دنیاست. آنها می‌خواهند انسان را از حزن جدا کنند و به عکس دائماً انسان را در ورطه‌ی حزن می‌اندازند. ما براساس تعریف الهی حزن خوب و حزن بد داریم. کما اینکه شادی خوب و شادی بد داریم. حضرت علی ع در جاهای متعدد وقتی مؤمن را توصیف می‌کنند. وقتی متقی را توصیف می‌کنند. وقتی اهل ذکر را توصیف می‌کنند. احوالات آنها را می‌گویند، از حزن آنها صحبت می‌کنند .🔶 «قُلُوبُهُمْ‏ مَحْزُونَةٌ» (نهج‏البلاغه، خطبه 193) 🔶 «فَاسْتَشْعَرَ الْحُزْنَ وَ تَجَلْبَبَ الْخَوْفَ فَزَهَرَ مِصْبَاحُ الْهُدَي فِي قَلْبِهِ‏» (نهج‏البلاغه، خطبه 87) مومن لباس حزن پوشیده است. اهل ذکر «لا تُلْهِيهِمْ‏ تِجارَةٌ وَ لا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّه‏» (نور/37) 🔰 این همان حزنی است که حضرت صادق ع فرمود: انسانی که در این مقام حزن است بدون تکلف دارد سلوک می‌کند. مثل حزن حضرت یعقوب که در این مصباح هست. آیه قرآن را در مصباح الشریعه اینطور معنا کردند. حضرت یعقوب می‌فرماید: «إِنَّما أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اللَّهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ» (یوسف/86) یعنی این حزن من برای من معرفت آورده است. این علم و معرفت من برای حزن است، حزن سازنده است و حزنی است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند. نردبان سلوک انسان است. 🔶 جنس غم ابا عبدالله از نوع دوم است. شما هزاران هزار کنفرانس علمی هم که برگزار کنید نمی تواند جای اشک بر اباعبدالله را بگیرد. جای اشک بر اباعبدالله را نمیتوان با دانش پر کرد البته که گریه با معرفت بهتر است پایان قسمت از 💠 @rezakarimi_ir
💠 مقدمه دوم رااینطور شروع میکنم که اساسا دین برای چه آمده؟ما در این دنیا وقتی تولد پیدا کردیم یکسری مولفه های زندگی از جمله قیافه، پدر و مادر و... را خودمان انتخاب نکردیم پس تولد اصلی ما در این دنیا نبوده. اما خدا فرصت تولد و ساخت یک زندگی جدید را به ما داده است. تولد اصلی ما بعد از مرگ است. دین اساسا آمده که انسان بتواند با اختیارخود با یک برنامه جامع یک انسان کامل بعد از این دنیا متولد شود. انسان کامل در ادبیات دینی همان خدای متعال شدن است. تو با دین قرار است انسان کامل بشوی. حال برای انسان کامل شدن و بندگی خدا ۳ مسیر وجود دارد که هر سه مسیر حق است. ۱. مسیر ریاضت و تحمل سختی ها به شرطی که در دایره شریعت تعریف شود ۲. گاهی اوقات خدای متعال رشحاتی می وزاند که احساس میکنی عاشق او شده ای. به این میگویند جذبه الهی که برای افراد مختلف در رحم هایزمانیومکانی مختلفمتفاوت است وگاهی شرایط طوری می شود که انسان می تواند مسیرهایی را از این طریق طی مسیر کند ۳. مسیر و حرکت از طریق تحمل بلایا. بلا و مصیبت در دستگاه اسلام برای مومنین روی رحمت الهی است نه غضب الهی. خیلی اوقات با بلا سیر می دهد. وقتی بلای الهی می آید، یک روی سکه آن بلاست و یک روی آن همان أَقْرَبِ الطُّرُق است. 🔰خداوند نزدیکترین راه را انتخاب می کند و انسان را می برد. در عالم دنیا بلای برای خوبان، برای این است که از راه بلا این راه زودتر سیر می شود.و برای فرد گناهکار که ایمان دارد زمین ساز طهارت اوست 🔰 «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ»؛[1] «قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانها و میوه ها، آزمایش می کنیم و بشارت ده به استقامت کنندگان!». 🔰 روایت داریم از امام صادق علیه السلام که میفرمایند: إِنَّ الْعَبْدَ لَیَکُونُ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ الدَّرَجَةُ لَا یَبْلُغُهَا بِعَمَلِهِ فَیَبْتَلِیهِ اللَّهُ فِی جَسَدِهِ أَوْ یُصَابُ بِمَالِهِ أَوْ یُصَابُ فِی وُلْدِهِ فَإِنْ هُوَ صَبَرَ بَلَّغَهُ اللَّهُ إِیَّاهَا؛[14] [ممکن است] برای بنده ای در نزد خدا درجه و رتبه ای باشد که از طریق عملش به آن درجه نمی رسد، پس خداوند او را به بلا و مصیبتی در بدن و یا مال و یا مصیبت فرزند مبتلا می سازد تا اگر صبر و تحمل نماید خداوند او را به آن درجه برساند». پایان 💠 @rezakarimi_ir
35.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻گزارش تصویری شبکه ۲ سیما از شب های دهه اول محرم ۱۴۴۲ ❤️هیات زوارالزهراء سلام الله علیها _قرارگاه حضرت نرجس خاتون س 💠 @zovvaralzahra
🔻گزارش خبرگزاری مهر از هیئت قدیمی محله نازی‌آباد؛ غوغای بچه‌های جنوب تهران/ هیاتی که جوانان از آن استقبال کردند https://mehrnews.com/xSBST (س) 💠 @zovvaralzahra
❤️روضه حضرت سیدالشهداء(ع) 🔻سلسله مباحث تمدن اسلامی،برنامه عملیاتی ظهور 🔸حجت الاسلام رضا کریمی 🔸کربلایی محمدحسین خوبانفرد 🔻پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه ، با نماز مغرب و عشاء 🔴 مراسم در فضای باز حیاط مدرسه و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار میشود. 💠 @zovvaralzahra