‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
حالا در مورد صیحه آسمانی و شبهه اون می خوام چند کلمه صحبت کنم
متن #شبهه:
یکی از علائم حتمی ظهور اینه که در ماه رمضان دو صیحه آسمانی شنیده میشه که یکیش جبرئیل و دیگری #شیطان هست . و بعد از این صیحه ها ظهور رخ میده ، سوال من اينه که چون در ماه رمضان گذشته این صیحه ها شنیده نشده پس دیگه امیدی به ظهور نیست تا این که ماه رمضان بعدی بیاد و ببینیم صیحه شنیده میشه یا نه یا چون هنوز سفیانی و یمانی خروج نکردند پس نباید #منتظر ظهور امام زمان باشیم ..
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
متن #شبهه: یکی از علائم حتمی ظهور اینه که در ماه رمضان دو صیحه آسمانی شنیده میشه که یکیش جبرئیل و دی
در جواب به شبهہ باید بگیم ڪه..
در روایات ما آمده است که ممکن است حتی نشانه های حتمی ظهور چون صیحه آسمانی و خروج سفیانی و یمانی و ...هم #اتفاق نیفتد اما امام زمان علیه السلام ظهور کند و به اصطلاح در نشانه های حتمی ظهور بداء حاصل شود..
بدا، يكى از اعتقادات #شيعه است بدان معنا كه خداوند، تغييراتى را در برخى امور ايجاد مى كند كه تصوّر ما بر قطعى بودن آنهاست..
در واقع، تغييرى در علم الهى به وجود نمى آيد؛ بلكه تغيير در اطلاع ما از آنچه قبلًا خبر داده شده، ايجاد مى شود..
در موضوع علائم ظهور، احاديثى داريم كه مى گويند ممكن است حتّى در باره مهمترين نشانه ها هم #بداء پيش آيد..
ابوهاشم جعفرى، يار ديرين چند امام آخر مى گويد ؛
«نزد امام جواد عليه السلام از سفيانى و حتمى بودن خروج او سخن به ميان آمد..
گفتم: آيا ممكن است در امر حتمى، بدا پيش آيد؟ فرمود: «آرى». گفتم: مى ترسم درباره #قائم هم بدا حاصل شود. فرمود: «نه! قائم، وعده الهى است و در آن، تخلّف نمى شود».
ڪتاب الغیبه نعمانی ص 302..
و
بحار الانوار ج 52 ص 250..
اين حديث با آنچه در قرآن آمده است كه «خداوند براى هر امرى زمانى مقرر كرده و هر چه را بخواهد، محو مى كند يا برقرار مى سازد و حكم اصلى نزد اوست» ( رعد 38_39) سازگار و موافق است..
چه آن كه حكم محو و اثبات براى همه حوادثى كه زمان بردارند، #عموميت دارد و اين حوادث، عبارت اند از همه آنچه در آسمانها و زمين و ما بين آنها هست.
ڪتاب دانش نامه امام مهدی جلد 7 صفحہ 431..
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
اين حديث با آنچه در قرآن آمده است كه «خداوند براى هر امرى زمانى مقرر كرده و هر چه را بخواهد، محو مى
بنابراین هر لحظه و هر دقیقه باید #منتظر ظهور امام زمان علیه السلام باشیم..
در بسيارى از رواياتى كه از پيامبر گرامى اسلام و امامان معصوم عليهم السّلام نقل شده، اين نكته مورد تأكيد قرار گرفته است كه ظهور نيز همانند قيامت، ناگهانى و غيرمنتظره فرامى رسد و زمان آن را #هيچكس جز خداوند حكيم نمى داند..
از جمله در روايتى كه امام رضا عليه السّلام به واسطه پدران بزرگوارش از پيامبر اكرم نقل مى كند چنين آمده است کہ..
« به پيامبر عرض شد اى فرستاده خدا ، آن قائم كه از نسل شماست چه وقت ظهور مى كند؟ آن حضرت فرمود: ظهور او مانند قيامت است. «تنها خداوند است كه چون زمانش فرارسد آشكارش مى سازد. فرا رسيدن آن بر آسمانيان و زمينيان پوشيده است. جز به #ناگهان بر شما نيايد».
ڪتاب کمال الدین جلد 2 صفحه 373..
امام باقر فرمود:
"خروج السفیانی والیمانی والخراسانی فی سنه واحده فی شهر واحد فی یوم واحد"
"خروج سفیانی ویمانی وخراسانی در یک سال ویک ماه ویک روز خواهد بود"
این روایت رو یکجا یادداشت کرده بودم گفتم بفرستم
💥علائم آخرالزمان💥
در روایات #اسلامی برای دوره ی آخر الزمان علائم و نشانه هایی📄 ذکر شده که با #تحقق این علایم و نشانه ها، پی می بریم که هم اکنون در دوره ی آخر الزمان قرار داریم👀⚠️
🔺واینک به برخی از این #علائم و #نشانه ها اشاره می کنیم:
⭕۱- گسترش ترس و ناامنی📛
امام باقر علیه السلام می فرماید: « لایقوم القائم إلا علی خوف شدید ….» ؛(نعمانی، ۱۳۹۷: ۲۳۵) «حضرت قائم علیه السلام #قیام نمی کند ✋مگر در دورانی پر از بیم و هراس.»😧😓 و نیز فرمود: «مهدی علیه السلام هنگامی قیام می کند که زمام #کارهای_جامعه در دست ستمکاران باشد🔪☠️» (ملاحمی خوارزمی، ۱۳۸۶: ۷۷)