‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا علیه السلام فَجَرَى ذِكْرُ السُّفْيَانِ
نزد امام جواد عليه السلام بودیم. از سفیانی و روایاتی که بر آن اساس قیام او حتمی خواهد بود، سخن به میان آمد. به حضرت عرض کردم: آیا خداوند در حتمیها هم بدا روا میدارد؟ فرمود: آری. عرض کردیم: میترسیم در ظهور قائم نیز بدا روا دارد! فرمود: قیام قائم عليه السلام از میعاد و وعدههای الهی است و خداوند خلف وعده نمیکند.
در مورد خسف بیداء به زبان ساده باید بگیم :
خَسفِ بَیداء، یا خسف در بیداء، از نشانههای ظهور است که به نابودی لشکر سفیانی در بیداء (مکانی بین مکه و مدینه) اشاره دارد. بنا بر روایات، این لشکر برای جنگ با امام مهدی(عج) عازم مکه میشود. در برخی روایات، این رویداد در کنار قیام یمانی، قتل نفس زَکّیه، صیحه آسمانی و خروج سفیانی از علائم حتمی ظهور دانسته شده است
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
در مورد خسف بیداء به زبان ساده باید بگیم : خَسفِ بَیداء، یا خسف در بیداء، از نشانههای ظهور است که ب
منظور از میعاد که خدواند به آن وعده حتمی داده در بخشی که امده وَ اللَّهُ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد این ایه از قران هست که میگھ
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْض.
خداوند به مؤمنین و صالحان، وعده خلیفه اللهی و جانشینی خود در زمین را وعده داده است.
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
حالا در مورد صیحه آسمانی و شبهه اون می خوام چند کلمه صحبت کنم
متن #شبهه:
یکی از علائم حتمی ظهور اینه که در ماه رمضان دو صیحه آسمانی شنیده میشه که یکیش جبرئیل و دیگری #شیطان هست . و بعد از این صیحه ها ظهور رخ میده ، سوال من اينه که چون در ماه رمضان گذشته این صیحه ها شنیده نشده پس دیگه امیدی به ظهور نیست تا این که ماه رمضان بعدی بیاد و ببینیم صیحه شنیده میشه یا نه یا چون هنوز سفیانی و یمانی خروج نکردند پس نباید #منتظر ظهور امام زمان باشیم ..
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
متن #شبهه: یکی از علائم حتمی ظهور اینه که در ماه رمضان دو صیحه آسمانی شنیده میشه که یکیش جبرئیل و دی
در جواب به شبهہ باید بگیم ڪه..
در روایات ما آمده است که ممکن است حتی نشانه های حتمی ظهور چون صیحه آسمانی و خروج سفیانی و یمانی و ...هم #اتفاق نیفتد اما امام زمان علیه السلام ظهور کند و به اصطلاح در نشانه های حتمی ظهور بداء حاصل شود..
بدا، يكى از اعتقادات #شيعه است بدان معنا كه خداوند، تغييراتى را در برخى امور ايجاد مى كند كه تصوّر ما بر قطعى بودن آنهاست..
در واقع، تغييرى در علم الهى به وجود نمى آيد؛ بلكه تغيير در اطلاع ما از آنچه قبلًا خبر داده شده، ايجاد مى شود..
در موضوع علائم ظهور، احاديثى داريم كه مى گويند ممكن است حتّى در باره مهمترين نشانه ها هم #بداء پيش آيد..
ابوهاشم جعفرى، يار ديرين چند امام آخر مى گويد ؛
«نزد امام جواد عليه السلام از سفيانى و حتمى بودن خروج او سخن به ميان آمد..
گفتم: آيا ممكن است در امر حتمى، بدا پيش آيد؟ فرمود: «آرى». گفتم: مى ترسم درباره #قائم هم بدا حاصل شود. فرمود: «نه! قائم، وعده الهى است و در آن، تخلّف نمى شود».
ڪتاب الغیبه نعمانی ص 302..
و
بحار الانوار ج 52 ص 250..
اين حديث با آنچه در قرآن آمده است كه «خداوند براى هر امرى زمانى مقرر كرده و هر چه را بخواهد، محو مى كند يا برقرار مى سازد و حكم اصلى نزد اوست» ( رعد 38_39) سازگار و موافق است..
چه آن كه حكم محو و اثبات براى همه حوادثى كه زمان بردارند، #عموميت دارد و اين حوادث، عبارت اند از همه آنچه در آسمانها و زمين و ما بين آنها هست.
ڪتاب دانش نامه امام مهدی جلد 7 صفحہ 431..
‹؏ـقیلہبنےهاشم⁶⁹🇵🇸›
اين حديث با آنچه در قرآن آمده است كه «خداوند براى هر امرى زمانى مقرر كرده و هر چه را بخواهد، محو مى
بنابراین هر لحظه و هر دقیقه باید #منتظر ظهور امام زمان علیه السلام باشیم..