eitaa logo
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
3.1هزار دنبال‌کننده
14.3هزار عکس
4.6هزار ویدیو
153 فایل
اگر‌به‌خاطر«حمایت‌ازوطن»متهم به ساندیس‌خوری می‌شویم؛ماساندیس‌خوری‌را ترجیح‌می‌دهیم به «وطن‌فروشی» ساندیس‌خورهم‌که‌باشیم، الحمدلله جیــره‌خوارِدشمن نیستیم🔥! ناشناس' @AGHILEH_BANIHASHEM_69 کپی : همه جوره حلالِ ..
مشاهده در ایتا
دانلود
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
در مورد گزینه ۵ اولی که قتل نفس زکیه تست اون رو مطمئن هستم اما از قتل سید خراسانی مطمئن نیستم شبه زی
إِنَ‏ مِنَ‏ الْأُمُورِ أُمُوراً مَوْقُوفَةً وَ أُمُوراً مَحْتُومَةً وَ إِنَ‏ السُّفْیانِی‏ مِنَ‏ الْمَحْتُومِ‏ الَّذِی لَا بُدَّ مِنْهُ. برخی از امور موقوف و مشروط هستنند و برخی محتوم و تغییر ناپذیر، و سفیانی از علایم حتمی است که بی‌تردید رخ خواهد داد. روایتی از امام باقر از ڪتاب نعمانی، الغیبۀ
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
إِنَ‏ مِنَ‏ الْأُمُورِ أُمُوراً مَوْقُوفَةً وَ أُمُوراً مَحْتُومَةً وَ إِنَ‏ السُّفْیانِی‏ مِنَ‏ الْ
تنها اشکال به نظریه حتمی بودن و تحقق بداء در نشانه‌های حتمی ظهور مستند به روایتی از امام جواد علیه السلام در کتاب الغیبۀ نعمانی هست که متن روایات اینجوری بیان شده..
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
تنها اشکال به نظریه حتمی بودن و تحقق بداء در نشانه‌های حتمی ظهور مستند به روایتی از امام جواد علیه ا
كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا علیه السلام فَجَرَى ذِكْرُ السُّفْيَانِيِّ وَ مَا جَاءَ فِي الرِّوَايَةِ مِنْ أَنَّ أَمْرَهُ مِنَ الْمَحْتُومِ فَقُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام هَلْ يَبْدُو لِلَّهِ فِي الْمَحْتُومِ قَالَ نَعَمْ قُلْنَا لَهُ فَنَخَافُ أَنْ يَبْدُوَ لِلَّهِ فِي الْقَائِمِ فَقَالَ إِنَّ الْقَائِمَ مِنَ الْمِيعَادِ وَ اللَّهُ‏ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الرِّضَا علیه السلام فَجَرَى ذِكْرُ السُّفْيَانِ
نزد امام جواد عليه‌ السلام بودیم. از سفیانی و روایاتی که بر آن اساس قیام او حتمی خواهد بود، سخن به میان آمد. به حضرت عرض کردم: آیا خداوند در حتمی­‌ها هم بدا روا می‌­دارد؟ فرمود: آری. عرض کردیم: می­‌ترسیم در ظهور قائم نیز بدا روا دارد! فرمود: قیام قائم عليه ‌السلام از میعاد و وعده­‌های الهی است و خداوند خلف وعده نمی­‌کند.
در مورد خسف بیداء به زبان ساده باید بگیم : خَسفِ بَیداء، یا خسف در بیداء، از نشانه‌های ظهور است که به نابودی لشکر سفیانی در بیداء (مکانی بین مکه و مدینه) اشاره دارد. بنا بر روایات، این لشکر برای جنگ با امام مهدی(عج) عازم مکه می‌شود. در برخی روایات، این رویداد در کنار قیام یمانی، قتل نفس زَکّیه، صیحه آسمانی و خروج سفیانی از علائم حتمی ظهور دانسته شده است
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
در مورد خسف بیداء به زبان ساده باید بگیم : خَسفِ بَیداء، یا خسف در بیداء، از نشانه‌های ظهور است که ب
منظور از میعاد که خدواند به آن وعده حتمی داده در بخشی که امده وَ اللَّهُ‏ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد این ایه از قران هست که میگھ
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْض.  خداوند به مؤمنین و صالحان، وعده خلیفه اللهی و جانشینی خود در زمین را وعده داده است.
حالا در مورد صیحه آسمانی و شبهه اون می خوام چند کلمه صحبت کنم
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
حالا در مورد صیحه آسمانی و شبهه اون می خوام چند کلمه صحبت کنم
متن : یکی از علائم حتمی ظهور اینه که در ماه رمضان دو صیحه آسمانی شنیده میشه که یکیش جبرئیل و دیگری هست . و بعد از این صیحه ها ظهور رخ میده ، سوال من اينه که چون در ماه رمضان گذشته این صیحه ها شنیده نشده پس دیگه امیدی به ظهور نیست تا این که ماه رمضان بعدی بیاد و ببینیم صیحه شنیده میشه یا نه یا چون هنوز سفیانی و یمانی خروج نکردند پس نباید ظهور امام زمان باشیم ..
در روایات ما آمده است که ممکن است حتی نشانه های حتمی ظهور چون صیحه آسمانی و خروج سفیانی و یمانی و ...هم نیفتد اما امام زمان علیه السلام ظهور کند و به اصطلاح در نشانه های حتمی ظهور بداء حاصل شود..
بدا، يكى از اعتقادات است بدان معنا كه خداوند، تغييراتى را در برخى امور ايجاد مى كند كه تصوّر ما بر قطعى بودن آنهاست.. در واقع، تغييرى در علم الهى به وجود نمى آيد؛ بلكه تغيير در اطلاع ما از آنچه قبلًا خبر داده شده، ايجاد مى شود..