eitaa logo
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
3.2هزار دنبال‌کننده
14.1هزار عکس
4.5هزار ویدیو
151 فایل
اگر‌به‌خاطر«حمایت‌ازوطن»متهم به ساندیس‌خوری می‌شویم؛ماساندیس‌خوری‌را ترجیح‌می‌دهیم به «وطن‌فروشی» ساندیس‌خورهم‌که‌باشیم، الحمدلله جیــره‌خوارِدشمن نیستیم🔥! ناشناس' @AGHILEH_BANIHASHEM_69 کپی : همه جوره حلالِ ..
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ اعتدال در انفاق ۶۷_وَ الَّذِینَ إِذا أَنْفَقُوا لَمْ یُسْرِفُوا وَ لَمْ یَقْتُرُوا وَ کانَ بَیْنَ ذلِکَ قَواماً ـ و کسانى که هر گاه انفاق کنند، نه اسراف مى نمایند و نه سخت گیرى; بلکه در میان این دو، حدّ اعتدالى دارند. جالب توجه این که: اصل انفاق کردن را مسلّم مى گیرد، به طورى که نیاز به ذکر نداشته باشد; چرا که انفاق، یکى از وظائف حتمى هر انسانى است، لذا، سخن را روى کیفیت انفاق آنان برده، مى گوید: انفاقى عادلانه و دور از هر گونه اسراف و سخت گیرى دارند، نه آن چنان بذل و بخششى کنند که زن و فرزندشان گرسنه بمانند، و نه آن چنان سخت گیر باشند که دیگران از مواهب آنها بهره نگیرند!
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ۳ ویژگی ۶۸_وَ الَّذِینَ لا یَدْعُونَ مَعَ اللّهِ إِلهاً آخَرَ وَ لا یَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللّهُ إِلاّ بِالْحَقِّ وَ لا یَزْنُونَ وَ مَنْ یَفْعَلْ ذلِکَ یَلْقَ أَثاماً ۶۹_یُضاعَفْ لَهُ الْعَذابُ یَوْمَ الْقِیامَةِ وَ یَخْلُدْ فِیهِ مُهاناً ۷٠إ_الاّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَنات وَ کانَ اللّهُ غَفُوراً رَحِیماً ۷۱_وَ مَنْ تابَ وَ عَمِلَ صالِحاً فَإِنَّهُ یَتُوبُ إِلَى اللّهِ مَتاباً و کسانى که معبود دیگرى را با خداوند نمى خوانند; و انسانى را که خداوند خونش را حرام شمرده، جز به حق نمى کشند; و زنا نمى کنند; و هر کس چنین کند، مجازات سختى خواهد دید! عذاب او در قیامت مضاعف مى گردد، و همیشه با خوارى در آن خواهد ماند! مگر کسانى که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند، که خداوند گناهان آنان را به حسنات مبدّل مى کند; و خداوند همواره آمرزنده و مهربان بوده است! و کسى که توبه کند و عمل صالح انجام دهد، به سوى خدا بازگشت مى کند (و پاداش خود را مى گیرد). ششمین ویژگى عباد الرحمان که در آیات مورد بحث آمده، توحید خالص است که آنها را از هر گونه شرک و دوگانه و یا چند گانه پرستى، دور مى سازد، مى فرماید: آنها کسانى هستند که: معبود دیگرى را با خداوند نمى خوانند البته این آیه تنها منظورش پرستش معبود دیگر نیست بلکه ریا کردن و خودنمایی در اعمال صالح نیز نوعی خواندن غیر خداست هفتمین صفت، پاکى آنها از آلودگى به خون بى گناهان است: آنها هرگز انسانى را که خداوند خونش را حرام شمرده، جز به حق، به قتل نمى رسانند از آیه فوق به خوبى استفاده مى شود: تمام نفوس انسانى در اصل محترمند و ریختن خون آنها ممنوع است، مگر عواملى پیش آید که این احترام ذاتى را تحت الشعاع قرار دهد، و مجوز ریختن خون گردد. هشتمین وصف آنها این است که: دامان عفتشان هرگز آلوده نمى شود و زنا نمى کنند آنها بر سر دو راهى کفر و ایمان، ایمان را انتخاب مى کنند، و بر سر دو راهى امنیت و ناامنى جان ها، امنیت را، و بر سر دو راهى پاکى و آلودگى، پاکى را آنها محیطى خالى از هر گونه شرک، ناامنى، بى عفتى و ناپاکى با تلاش و کوشش خود فراهم مى سازند! و در پایان این آیه، براى تأکید هر چه بیشتر اضافه مى کند: و هر کس یکى از این امور را انجام دهد، عقوبت و مجازاتش را خواهد داشت ولى از آنجا که: قرآن مجید هیچ گاه راه بازگشت را به روى مجرمان نمى بندد و گنهکاران را تشویق و دعوت به توبه مى کند، در آیه بعد، چنین مى گوید: مگر کسانى که توبه کنند، ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند که خداوند گناهانشان را مى بخشد و سیئات اعمال آنها را تبدیل به حسنات مى کند، و خداوند آمرزنده و مهربان است
‌ ‌ ‌ ‌شهادت ندادن به ناحق و شرکت نکردن در مجلس گناه ۷۲وَ الَّذِینَ لا یَشْهَدُونَ الزُّورَ وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراماً و کسانى که شهادت به باطل نمى دهند (و در مجالس باطل شرکت نمى کنند); و هنگامى که با لغو و بیهودگى برخورد کنند، بزرگوارانه از آن مى گذرند در حقیقت، آنها نه در مجلس باطل(مجلس موسیقی حرام، لعب و لهو، شراب، رقص غیبت، تهمت و...)حضور پیدا مى کنند و نه آلوده لغو و بیهودگى مى شوند. و با توجه به این که: لغو شامل هر کارى که هدف عاقلانه اى در آن نباشد مى گردد، نشان مى دهد که: آنها در زندگى، همیشه هدف معقول، مفید و سازنده اى را تعقیب مى کنند، و از بیهوده گرایان و بیهوده کاران متنفرند.
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ تدبر در قرآن ۷۳وَ الَّذِینَ إِذا ذُکِّرُوا بِآیاتِ رَبِّهِمْ لَمْ یَخِرُّوا عَلَیْها صُمّاً وَ عُمْیاناً ـ و کسانى که هر گاه آیات پروردگارشان به آنان گوشزد شود، کر و کور روى آن نمى افتند! مسلماً منظور اشاره به عمل کفار نیست; چرا که آنها به آیات الهى اصلاً اعتنائى ندارند، بلکه منظور گروه منافقان یا به ظاهر مسلمانان قشرى است که چشم و گوش بسته بر آیات خدا مى افتند بى آن که حقیقت آن را درک کنند، به عمق آن برسند، و مقصود و منظور خدا را بدانند و به آن بیندیشند و در عمل از آن الهام گیرند پس تفسیر و تدبر در قرآن بر بنده ی خاص خدا الزامیست! برخی قرآن رو کتاب داستان فرض کردن و حوصلشون که سر میره میرن داستانای قرآنو همینطوری میخونن رد میشن بابا این آیات مخاطبش توعه! این داستانا واقعیه میخواد به تو ی چیزی بفهمونه باید رو‌شون فکر کنی و تفسیرشونو بخونی تا عبد رحمان بشی!
‌ ‌ ‌ ‌ پیشوایی و خانواده ی صالح ۷۴وَ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُن وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِینَ إِماماً و کسانى که مى گویند: پروردگارا! از همسران و فرزندانمان مایه روشنى چشم ما قرار ده، و ما را براى پرهیزگاران پیشوا گردان ! مسلماً چنین افرادى آنچه در توان دارند، در تربیت فرزندان و همسران و آشنائى آنها به اصول و فروع اسلام و راه هاى حق و عدالت، فروگذار نمى کنند و در آنجا که دستشان نمى رسد، دست به دامن لطف پروردگار مى زنند و دعا مى کنند، اصولاً، هر دعاى صحیحى باید این گونه باشد، به مقدار توانائى تلاش کردن و خارج از مرز توانائى دعا نمودن و بالاخره، سیزدهمین وصف برجسته این بندگان خالص خدا، که از یک نظر مهمترین این اوصاف است این که: آنها هرگز به این قانع نیستند که خود راه حق را بسپرند، بلکه همتشان آنچنان والا است که مى خواهند امام و پیشواى جمعیت مؤمنان باشند و دیگران را نیز به این راه دعوت کنند‌
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
‌ ‌ ‌ ‌ پیشوایی و خانواده ی صالح ۷۴وَ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُر
آنها الگوها و اسوه هاى جامعه انسانى هستند. آنها سرمشق هائى براى پرهیزگاران محسوب مى شوند. آنها به چراغ هاى راهنمائى در دریاها و صحراها مى مانند که گم گشتگان را به سوى خود مى خوانند و از فرو غلتیدن در گرداب، و افتادن در پرتگاه ها رهائى مى بخشند
‌ ‌ ‌ ‌ ‌پاداش بندگان خاص خدا ۷۵أُوْلئِکَ یُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِما صَبَرُوا وَ یُلَقَّوْنَ فِیها تَحِیَّةً وَ سَلاماً ۷۶خالِدِینَ فِیها حَسُنَتْ مُسْتَقَرّاً وَ مُقاماً آرى،) آنها هستند که درجات عالى بهشت در برابر شکیبائیشان به آنان پاداش داده مى شود; و در آن، با تحیت و سلام روبرو مى شوند. ـ در حالى که جاودانه در آن خواهند ماند; چه قرارگاه و محل اقامت خوبى! بله! عبدالرحمان در درجات بالا و خاص بهشت قرار دارند چون خودشان هم خاص بودند! آیا بدون این ویژگی هایی که گفته شد میتوان به این مرحله رسید؟ هرگز! خدایا حالا که یادگرفتیم بنده های خاص تو کیان تلاش میکنیم که خودمونو شبیهشون کنیم خودتم کمکمون کن! آمین ماخذ: تفسیر نمونه آیت الله مکارم و مرکز ملی پاسخگویی
https://daigo.ir/secret/56363792 سوالی انتقادی راجب بحث بود درخدمتیم ؛✨
جنگ های صلیبی!!
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
جنگ های صلیبی!! #بحث
برخلاف اونچه که خیلیا تصور میکنن جنگ های صلیبی نه برای دفاع از مسیحیت و گسترش این دین ، بلکه تماما با اهداف مادی صورت گرفتن؛
‹؏ـقیلہ‌بنے‌هاشم⁶⁹🇵🇸›
برخلاف اونچه که خیلیا تصور میکنن جنگ های صلیبی نه برای دفاع از مسیحیت و گسترش این دین ، بلکه تماما ب
‌ در دوره ای که اروپا تو فقر شدید و بیچارگی مفرط به سر میبرد ، کامیابی و رفاه شرق بخصوص مسلمانان خاورمیانه ، توجه اروپاییانو به خودش جلب کرد؛