eitaa logo
فلسفه و عرفان
5.3هزار دنبال‌کننده
511 عکس
223 ویدیو
349 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان https://eitaa.com/joinchat/2338127993C01d7a60817 درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5805637818059325802.mp3
7.64M
🌀طبقات الصوفیه 🎙خوانش قاسم هاشمی نژاد https://t.me/PHILO_MYS ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
عشق صاحب الزمان_mixdown.mp3
12.17M
🌀عشق و محبت مولا 🎙استاد رحیقی رحمه الله https://eitaa.com/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نسل کشی شیعیان هزاره در افغانستان به گزارش «شیعه نیوز»، طالبان؛قومی بیگانه که باگفتن الله اکبر و مسلمان خطاب کردن خود قوم هزاره که شیعیان افغانستان هستند را می شکند. طالبان بویی از انسانیت نبرده اند و هرکجا هزاره ای راببینند بی درنگ او را به قتل می رسانند. به گناه شیعه بودن... منبع : https://www.shia-news.com/fa/news/258161/%D9%86%D8%B3%D9%84-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7 شما تفاوتی بین طالبان و داعش می بینید؟
مدتی است کلیپی از بنده در باره منابع تاریخ اسلام منتشر می شود که در واقع، قطعه ای از یک سخنرانی مفصل است. این توضیح هم زیر آن نوشته می شود: «بخش زیادی از منابع مربوط به صدر اسلام واقعیت ندارد و فقط داستان است». اصل این سخنرانی در باره بحر الانساب» های جعلی است که به رویدادهای صدر اسلام پرداخته و به کلی بی اعتبار هستند، نه در باره منابع اولیه تاریخ اسلام. لازم به یادآوری است کتاب «منابع تاریخ اسلام» بنده، که تحریر تازه آن هم به زودی انتشار می یابد، منبعی شناخته شده برای دیدگاه های این بنده خدا در باره منابع است. البته که در آنجا در باره منابع داستانی در تاریخ اسلام هم صحبت کرده ام. و اما متن نوشتاری و اصلی آن سخنرانی در باره «بحر الانساب ها» در لینک زیر است که می توانید ملاحظه بفرمایید: https://www.khabaronline.ir/news/775195/ رسول جعفریان
🌀صلوات شیخ اکبر بر قطب العارفین امیرالمؤمنین مولانا حضرت مرتضی علی (علیه السلام) صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی سِرِّ الأسرارِ و مَشرِقِ الأنوارِ ، المُهندِسِ فی الغُیُوبِ اللّاهوتِیَّة ، السّیّاحِ فی الفیافِی الجَبَروتیَّة ، المُصّوِّر لِلهَیولَی الملکوتیَّة ، اَلوالی للولایةِ النّاسوتیّة ، أُنمُوذِجِ الواقِعِ ، و شَخصِ الإطْلاقِ المُنْطَبِعِ فی مَرایا الأنفُسِ و الآفاقِ ، سرِّ الأنبیاء و المرسلینَ ، سیّدِ الأوصیاء و الصّدیقین ، صورة الأمانة الإلهیّة ، مادةِ العلومِ الغیرِ المُتناهیةِ ، الظّاهرِ بالبرهانِ ، الباطنِ بالقَدْرِ و الشّأنِ ، بِسْمَلَةِ کتابِ الموجودِ ، فاتحة مصحفِ الوجودِ ، حقیقة النقطةِ البائیّة ، المتحقّقِ بالمراتبِ الإنسانیّة ، حَیدَرِ آجام الإبداعِ ، الکرّار فی معارکِ الإختراع ، السّرِ الجلیّ و النّجم الثّاقبِ ، علیِّ بن أبی طالب ، علیه الصّلوةُ و السّلام. 📚شرح المناقب ابن عربی، فراز دوم https://eitaa.com/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله جوادی آملی خطاب به محسنی اژه ای @AGLOESHG
مقاله تبیین اعتباریت وجود به معنای معقول ثانی فلسفی در نظام فلسفی شیخ اشراق و نفی اصالت ماهیت از ایشان__.pdf
627.8K
📕 تبیین اعتباریت وجود به معنای معقول ثانی فلسفی در نظام فلسفی شیخ اشراق و نفی اصالت ماهیت از ایشان ✍استاد میثم ✍آیت الله احمد 💧چکیده💧 بی‌شک فلسفه اشراق نامی آشنا در اذهان فرهیختگان فلسفه و عرفان است. ولیکن متأسفانه دانشوران فلسفه، به حکمت اشراق آن‌طور که شایسته این علم است نپرداخته‌اند. شاید این بی‌مهری به‌جهت قرائتی است که صدرالمتألهین از حکمت اشراق ارائه نموده است که ایشان را اصالت ماهوی معرفی نموده است. اسناد اصالت ماهیت به شیخ اشراق در منظر صدرالمتألهین از آن‌جهت است که صدرا، اعتباریت وجود شیخ را به معنای معقول ثانی منطقی تصور کرده است. لذا ایشان را اصالت الماهوی دانسته است و حال آنکه با قرائن متعدد در دستگاه فلسفی می‌توان کشف کرد که مراد شیخ اشراق از اعتباریت وجود، معقول ثانی منطقی نیست تا این امر منجر به اصالت ماهوی دانستن ایشان گردد. بلکه مراد ایشان از اعتباریت، معقول ثانی فلسفی است و ایشان همان‌گونه که وجود را اعتباری و معقول ثانی فلسفی می‌داند، ماهیت را نیز اعتباری می‌داند. لذا اسناد اصالت ماهیت به ایشان، خبط عظیمی است که نسبت به فلسفه وی رخ داده است. این مقاله سعی دارد با قرائن داخلیه و خارجیه ثابت کند که مراد از اعتباریت در کلام شیخ اشراق، معقول ثانی فلسفی است. لذا نسبت اصالت ماهیت به ایشان، نسبت ناصحیحی می‌باشد 💥به مناسبت سالروز بزرگداشت مقام علمی شیخ شهاب الدین سهروردی💥 @kashkolenab @AGLOESHG
4_5821456238445070863.pdf
8.19M
📖ترجمه نهایه الحکمه 👈به همراه ترجمه تعلیقات آیت الله مصباح ♦️ کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/AGLOESHG
هدایت شده از توحید⁦🌦️⁩
🚩🚩🚩🚩🚩🚩 *صَلَّی اللهُ عَلَیکَ یا اَباعَبدِاللهِ الحُسَینِ عَلَیهِ السَّلامِ* طبق سنوات گذشته جلسات سخنرانی حاج آقا امامی - مدظلّه - برگزار می گردد. 🗓 تاریخ شروع: ۱۴۰۰/۵/۱۸ مقارن با ۲۹ ذی الحجة ۱۴۴۲ هجری قمری ⏰ ساعت شروع: ۲۱:۴۵ 🌐 لینک آنلاین جلسات: https://www.skyroom.online/ch/mhheydari1372/moharram1400 🕋 @tohideahadi
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
خاصه محیی الدین و المله و الشریعه،شیخ اکبر (قدس سره)بر سیدالشهدا،(صلوات الله علیه) صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی المُتَوَحِّدِ بِالهِمَّة العُلیا ، المُتَوَسِّدِ بِالشُّهُودِ و الرِّضا ، مَرکَزِ عالَمِ الوُجودِ ، سِرُّ الواجِدِ و المَوجودِ ، شَخصِ العرفانِ ، عَینِ العیانِ ، نور الله و سِرِّه الأتَمِّ ، المُتَحقِّق بالکَمالِ الأعظَمِ ، نُقطَةِ دائرةِ الأزلِ و الأبَدِ ، المُتَشَخِّصِ بألِفِ الأحَدِ ، فاتِحة کِتابِ الشهادة ، والی وِلایة السِیادة ، الاحدیة الجَمع الوُجودی ، الحَقیقِة الکُلیَّة الشُّهُودی ، کَهفِ الإمامةِ ، صاحِبِ العَلامةِ ، کَفیلِ الدّینِ ، الوارِثِ لِخُصُوصیّاتِ سَیِّدِ المُرسَلینَ ، الخارجِ عَن مُحیطِ الأیْنِ و الوُجُودِ ، إنسانِ العَینِ ، ُلغَزِ الإنشاء ، مَضْمونِ الإبداعِ ، مُذَوِّقِ الأذواقِ و مُشَوِّقِ الأشْواقِ ، مَطلَبِ المُحبّین و مَقصَدِ العُشّاق ، المُقدَّسِ عَن کُلِّ الشَّین ، أبی عبدالله الحسین صلواتُ الله و سلامُهُ علیه. درود و تحيّات بى شائبه خداوند و فرشتگان و حمل‏ كنندگان عرش او و جميع عالم آفرينش علوى و سفلى بر آن ذات پاك و گوهر تابناك باد كه در ميان افراد كائنات با همت علياى خود متوحّد و در مقامات قرب حق، مقام شهود و رضاى حق تعالى همواره حاصل و تكيه ‏گاه آن حضرت است. ‏او مركز عالم وجود و حقيقت واجد و باطن موجود است شخص مجسم معرفت و حقيقت آشكار و نور حضرت كردگار سرّ اتمّ الهى و دارای كمال اعظم غير متناهى مركز دايره ازل و ابد كه در اولية وجود متلبّس است بلباس تشخّص. الف احد آغاز كتاب ناسوت شهادت. والى ولايت ملكوت سيادت. در مقام جمع الجمع وجودى صدرنشين محفل احديت. در منزل فرق الفرق شهودى، حقيقت كليه موجود بهر كثرت. كهف امامت صاحب علامت، نگهبان دين وارث مختصات حضرت سيد المرسلين. خود، رتبه آن ذات پاك بالاتر از رفعت افلاك است و بيرون از عالم زمان و خارج از فضاى مكان و در معنى چشم بيناى حقيقت هستى را انسان. چگونه شرح اين حقيقت توانم داد كه لغز و معماى عالم ايجاد است و حاصل مضمون نشأة ابداع ذوق،بخشنده اذواق و به شوق ‏آورنده اشواق، مطلب احباب و مقصد عشاق. منزه است از هرگونه نقص و شين بنام نامى و لقب گرامى ابى عبد اللّه الحسين روحنا له الفداء. منبع:المناقب ابن عربی @AGLOESHG