eitaa logo
فلسفه و عرفان
5.2هزار دنبال‌کننده
510 عکس
219 ویدیو
349 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
شیعیان را دیو گردن زد، چرا لال است غرب؟ در شگفتم زان که خود، استاد جنجال است غرب حاکمی هشتاد تن را ناگهان اعدام کرد از چه در سنگینی این غم، سبکبال است غرب؟ پس چرا در خاک ایران قاتلی گر شد قصاص اشک می ریزد؟ ندانم بر چه منوال است غرب؟ نزد او خروارها زشتی نمی آید به چشم گاه با عینک ولی دنبال مثقال است غرب چاک سازد جامه اش را وقت اشغال کی یف در فلسطین گرچه پرچمدار اشغال است غرب در هجوم روس گردد موش، اما در یمن در مصاف کودک و زن رستم زال است غرب شیخ وهابی که باشد؟ شاه ایران از فرنگ نیش کاری خورد، ماری خوش خط و خال است غرب یوسفا خو کن به چاه، از ریسمان بالا مرو سوی مغرب رو مکن زیرا سیه چال است غرب گرچه پیش از انقلاب این خطه را تاراج کرد باز در اندیشه ی تحریم اموال است غرب دل مباز ای شرق بر افسون این سمسار پیر عرضه کم کن گوهر خود را که دلال است غرب هر کجا از کرده ات شد خشمگین، خوشحال باش هم بترس آن دم که دیدی از تو خوشحال است غرب در تو سرسختی چو بیند نرم می گردد ولی نرم اگر باشی سراپا مشت و چنگال است غرب خام منقارش نگردد هر که باشد پخته تر چون کلاغان در کمین میوه ی کال است غرب بر کراواتش میاویزید سست است این طناب جامه ی خود را بپوش، از جنس پوشال است غرب گرچه دارد عشوه های عقل کش چون حوریان در خفا عفریته ای زشت و کهنسال است غرب پیشگویی های او یک یک غلط شد، تکیه کن بعد از این بر وعده ی قرآن، که رمال است غرب مژده ای یاران که پایان ستم نزدیک شد می رسد منجی ز مشرق زان که دجال است غرب. 🔹افشین علا
🌀 صلوات شیخ اکبر محی الدین ابن عربی بر حضرت صاحب الزمان «صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جمیعِ خَلقه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ عَلی سِرِّ الأسرارِ العَلیَّة و خَفیِّ الأرواحِ القُدسِیَّةِ، مِعراجِ العُقُولِ، مَوصِلِ الأصولِ، قُطبِ رَحَی الوُجودِ، مَرکَزِ دائرةِ الشُّهودِ، کَمالِ النَّشأةِ و مَنشَأ الکَمالِ، جَمالِ الجَمیع و مَجمَع الجَمال، الوُجودِ المَعلومِ و العِلمِ الموجودِ، المائِلِ نَحوَهُ الثّابِتِ فی الوُلُودِ ،المُحاذی لِلمرآتِ المُصطَفَویّةِ، المُتَحَقِّقِ بِالأسرارِ المُرتَضَویّةِ، المُتَرَشِّحِ بالأنوارِ الإلهیّةِ، المُربّی بالأستارِ الرُّبوبیَّةِ، فَیّاضِ الحَقائِقِ بِوُجُودِه، قَسّامِ الدّقایقِ بِشُهودِهِ، الإسمِ الأعظَم الإلهی، الحاوی للنَّشآتِ الغَیرِ المُتناهی، غَوّاص الیَمِّ الرَّحمانیَّةِ، مَسلَکِ الآلاءِ الرَّحیمیَّةِ، طُورِ تَجلّی اللّاهوتیَّةِ، نارِ شَجَرَةِ النّاسوتیَّةِ، نامُوسِ اللهِ الأکبَرِ، غایةِ البَشَرِ، أبی الوَقتِ، مَولَی الزَّمانِ، الّذی هُوَ لِلحَقِّ أمانٌ، ناظِمِ مَناظِمِ السِّرِ و العَلَنِ، أبی القاسِمِ محمد بن الحَسَن، علیه الصَّلوة و السّلام» 📚 شرح مناقب ابن عربی، سید صالح موسوی خلخالی، ص171 🔻کانال فلسفه و عرفان 🔻گروه فلسفه و عرفان •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈• https://eitaa.com/AGLOESHG
سال نو را به همه دوستان تبریک عرض میکنم امیدوارم سالی پر خیر و برکت داشته باشید
دروس اشارات استاد حشمت پور در👇👇👇👇ارسال شد https://t.me/PHILO_MYS
شرح نمط ۳ استاد سعادت مصطفوی در👇 https://t.me/PHILO_MYS
شرح اشارات کامل علامه حسن زاده در👇 https://t.me/PHILO_MYS
🚩🍃🎤بهشت آدمی باغ نیست، بهشت آدمی ادراک ملایم است و ادراک ملایم آدمی توحید است که این بهشت نقد است. حور العین آدمی یک زن زیبا نیست، این حور العین حیوانی است. علم هم حور العین انسان است. حور العین آدمی توحید است. حضرت سیدالشهداء در دعای عرفه حور العین آدمی را از خدا درخواست کرد. این که عرض می کند: "فارجعنی الیک بکسوة الانوار"،این کسوه انوار یعنی توحید احدی صمدی را از خدا درخواست کرد. این حور العین ها شأن پیامبر اکرم است که به عالم عرضه کرد که آن عبارت از «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، اللَّهُ الصَّمَدُ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ» است که این عبارت از ملکوت اعلی است که اولیاء الله همه از این حور العین بهره می برند و از این بهشت و میوه و حیات بی نهایت و سکر بی نهایت و شفای بی نهایت محظوظ می شوند.✨ - ۲ ۹_۷_۱۴۰۰ ۱۴۰۰ 🕋 @tohideahadi @AGLOESHG
5e57faa49271595f19a5fe85_-4053589742341985974.mp3
3.17M
🌀آیه الحق بهجت رحمه الله 🔷اهمیت سحری خوردن @AGLOESHG
💠 لطیفه ادبی بسیار خواندنی از قرآن کریم. 🔅علّامه حاج ميرزا ابو الحسن شعرانى رضوان الله تعالى عليه در تعليقه ‏اى بر ترجمه نفس المهموم فرموده است: 🔹و من بنده مترجم اين كتاب را با ملحدى اتفاق بحثى افتاد كه ذكر آن فائدت بسيار دارد. 🔸(ملحد) گفت: در قرآن است كه‏ عَلَيْها تِسْعَةَ عَشَرَ (المدثر- 31)، (نوزده نگاهبان بر جهنّم گماشته‏ اند)، اين عدد براى چيست؟ 🔸گفتم: عدد را گاه براى مبالغت آورند و غرض بخصوص آن عدد نيست. چنان‏كه فرمود: إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَنْ يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ‏ (التوبة- 80)، اگر هفتاد بار استغفار كنى براى ايشان خدا آنان را نيامرزد. و در محاورات گوييم: ده بار ترا دعوت كردم به خانه من نيامدى. صد بار ترا نصيحت كردم نشنيدى. 🔸گفت: نوزده عدد اندك است و مبالغه را نشايد. 🔸گفتم: مبالغت در هر جا به تناسب محل است، بر در زندان دو پاسبان بس است هرچند هزار كس به درون باشند، پس نوزده در اينجا مبالغه را كافى است. 🔸گفت: گيرم كه چنين است نوزده چرا اختيار افتاد، ده چرا نگفت؟ 🔸گفتم بزرگتر عددى كه ممكن بود در سياق آيت‏ها آورده شود آورد، زيادتى مبالغت را كه فواصل همه "راء" است‏ "إِنَّهُ فَكَّرَ وَ قَدَّرَ، فَقُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ، ثُمَّ قُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ، ثُمَّ نَظَرَ، ثُمَّ عَبَسَ وَ بَسَرَ" و همچنين تا "لوّاحة للبشر، عليها تسعة عشر" (که در آخر همه آیات حرف "راء" است). و در اينجا از عشر تا تسعة عشر هريك را مى‏ فرمود مناسب بود، و "تسعة عشر" (نوزده) بزرگ تر عدد مناسب بود، آن اختيار افتاد. 🔸چون اين بشنيد سخت شگفت آمدش و گفت: بسيار در آيات قرآن تفكّر مى ‏كنيد. 🔸گفتم: قرآن براى همين آمد كه تفكر كنند در آن، قوله تعالى: أَفَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى‏ قُلُوبٍ أَقْفالُها. منبع: هزار و یک کلمه، کلمه 231. @AGLOESHG
📣 مرکز تخصصی آموزش فلسفه اسلامی قم ، سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ✅ مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی قم تحت اشراف از بین داوطلبان حوزوی در مقطع سطح ۲و۳ دانش‌پژوه می‌پذیرد. 📆 زمان ثبت نام: از ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۱ ⬅️ داوطلبان برای ثبت نام می‌توانند از لینک زیر اقدام نموده و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند: http://reg.ismc.ir/rules/248 🔶 اطلاعات تکمیلی را می‌توانید با عضویت در کانال «اطلاع رسانی و راهنمای ثبت‌نام» از طریق لینک زیر دریافت نمایید: @mt_falsafeh @AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بخشی از پیام آیت الله جوادی آملی برای همایش ملی شمس تبریزی: 🔹 مراقب باشید که دیگران بزرگانی را که شناسنامه زمین اند به نام خود ثبت نکنند. بلخ و بخارا را از ایران گرفتند خراسان شرقی را از ما گرفتند. ایران را اربا اربا کردند! @AGLOESHG