eitaa logo
فلسفه و عرفان
5.4هزار دنبال‌کننده
518 عکس
229 ویدیو
351 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان https://eitaa.com/joinchat/2338127993C01d7a60817 درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب در معنی به قلم آیه الله الهی قمشه ای @AGLOESHG
رساله_تشویق_السالکین_ملا_محمدتقی.pdf
5.18M
نوشته در دفاع از در این رساله می فرماید:اقرب طرق به معرفة الله طریقه حقه رضویه معروفه مرتضوی است که طریق تصوف و حقیقتش نیز خوانند.... 💢کانال فلسفه و عرفان👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
مجالس المومنین نوشته قاضی نورالله شوشتری(شهید ثالث) @AGLOESHG 👇👇👇
تصوف نزد قاضی نورا... مجالس المومنین.pdf
4.3M
المجلس السادس فی ذکر جماعه مجالس المومنین نوشته قاضی نورالله شوشتری(شهید ثالث) کانال فلسفه و عرفان👇 @AGLOESHG
تصوف در گستره روایات امینی نژاد.PDF
180.8K
📃تصوف در گستره‌ شریعت ✍علی 👈این مقاله روایات شیعی در مدح و را آورده است و .. ♦️♦️♦️کانال فلسفه و عرفان 👇 @AGLOESHG
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر علامه در مورد و تفسیر بیان السعاده کانال فلسفه و عرفان در ایتا و تلگرام 👇 @AGLOESHG
درسِ می‌روی، شوی! یکی از امتیازات امام این بود که در روزهای جمعه در مدرسه فیضیه- در مدرس زیر کتابخانه-  درس اخلاق می‌گفت. طلبه کم می آمد، آقای مطهری، آقای سید عبدالغنی اردبیلی و چند نفر دیگر بودند، من هم می رفتم، بقیه بازاری بودند. تقریباً مدرس از بازاری ها پر می‌شد. این درس اخلاق تعدادی مخالف هم داشت. همین طور که خود امام فرموده بودند: ظرف آقا مصطفی را آب می‌کشیدند، چون من فلسفه می‌گفتم! من یادم هست وضو می گرفتم که به درس اخلاق امام بروم، یک نفر از همشهری های ما آمد- عصر بود و وقت نماز نبود- گفت: حالا وضو می گیری نماز بخوانی؟ گفتم: می روم درس اخلاق! گفت: درس صوفیه می روی، صوفی بشوی! سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: پرتال امام خمینی،۹۸/۹/۳۰، گفتگو با مرحوم آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی. https://t.me/sireyefarzanegan
بررسی نقدصوفیه درروایات.pdf
440.1K
مخالفان مدعي اند كه پيشوايان ديني ، اين گروه را تخطئه كرده اند و در تأييد اين مدعا رواياتي را برميشمرند. در نوشـتار حاضر روايات منسوب به ائمه(ع)در نقد و صـوفيه بـه لحـاظ اعتبـار سـندي و محتوايي بررسي مي شود. در نوشتار حاضر تأكيد بر منابع شيعي و روايات موجود در اين منابع است و رواياتي مدنظر قرار خواهند گرفت كه به نحوي به كليت تصوف و صـوفيه ناظرند و به طور كلي به تخطئه و رد آن مي پردازند و رواياتي كه به افراد خاصي از ايـن گروه نظر دارند بررسي نخواهند شد . اين نوشتار درصـدد اسـت نـشان دهـد خاسـتگاه ، منزلت و جايگاه تصوف به لحاظ روايي، آن چيزي نيست كه نگاه ابتدايي و غيرمحققانه به ما مي دهد. 📌ادامه مطلب را در بخوانید... ✍محمد عیسی جعفری 👈🔻کانال فلسفه و عرفان🔻👇 ‌ ‌https://eitaa.com/AGLOESHG
📌فرق بين تصوف و عرفان‌ از منظر امام خمینی ⚠️صوفيه و عرفا، وتصوف و عرفان كه كثيراً ما زبانزد ماست ، بسا فرق بين موارد استعمال آنها رعايت نمى‌شود، با اينكه تفاوت هست؛ 👈چون عرفان به علمى گفته مى‌شود كه به مراتب احديت و واحديت و تجليات به گونه اى كه ذوق عرفانى مقتضى آن است، پرداخته و از اينكه عالم و نظام سلسله موجودات ، جمال جميل مطلق و ذات بارى است بحث مى‌نمايد و هر كسى كه اين علم را بداند به او گويند. 👈كسى كه اين علم را عملى نموده، و آن را از مرتبه عقل به مرتبه قلب آورده و در قلب داخل نموده است، به او گويند ، مانند علم اخلاق، و اخلاق عملى كه ممكن است كسى علم اخلاق را كاملًا بداند و مفاسد و مصالح اخلاقى را تشريح نمايد، ولى خودش تمام اخلاق فاسده را دارا باشد به خلاف كسى كه اخلاق علمى را در خود عملى كرده باشد. 📛لذا اهل اين فن به محيى الدين عربى محقق گويند و محقق گفتن آنها به او، مثل محقق گفتن ما به صاحب شرايع‌ نيست كه معنايش اين باشد كه مطالب علمى فقهى‌ را تحقيق نموده است، ✨بلكه مراد آنها از اطلاق محقق بر محيى الدين، اين است كه او شرايط خلوات و تجليات و آن رشته سخنانى را كه دارند از مقام عقلانى به مرتبه قلب تنزل داده و در نفس خود به حقيقت رسانده است. lib.eshia.ir/11202/2/156 📒تقريرات فلسفه امام خمينى ،ج2 ،ص156 کانال فلسفه و عرفان در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3 در تلگرام👇 https://t.me/joinchat/AAAAAEoynX4984BHbIWGow
کسر اصنام الجاهلیه کتابی در رد جهله صوفیه