🔴#وصف_حضرت_شیخ_در_کلام_بزرگان
✅مرحوم شهید مطهری در جلد اول شرح مبسوط منظومه گوید :
بعضی ها مانند ملاصدرا در مقابل احدی به اندازه محیی الدین خضوع ندارند یعنی امثال ابوعلی سینا را در مقابل محیی الدین هیچ می شمارند .
✅یا مثلا علامه طباطبایی معتقدند که :
در اسلام هیچ کس نتوانسته است یک سطر مانند محیی الدین بیاورد .
✳️آدرس : شرح مبسوط منظومه ج 1 ص 238
@AGLOESHG
حضرت امیرالمومنین علی «سلام الله علیه » میفرماید:
العلم نقطة کَثرها الجاهلون.
عوالی اللئالی، ج۴، ص۱۲۹.
حقائق الایمان، ص۱۶۷.
شرح احقاق الحق، ج۳۲، ص۵۱.
کشف الخفاء، ج۲، ص۷۹.
تفسیر ابنعربی، ج۲، ص۳۰۵.
ینابیع المودة لذوی القربی، ج۱، ص۲۱۳.
تاج العروس، ج۲۰، ص۱۵۳.
@AGLOESHG
هو
هر فیضی که به عالم می رسد بواسطهٔ مقام قطبیت و غوثیت است و همه از مجرای وی می رسد، وی چون مرآتی است که در مرکز عالم نهاده اند هم مواجه حق است و هم مواجه خلق،به رویی که در حق دارد فیض می گیرد و به رویی که در خلق دارد فیض می رساند.
اشعة اللمعات، ص۱۲۳
عبدالرحمن جامی
@AGLOESHG
4_5981155260087928646.pdf
583.5K
مفهوم "دوش" در سخن عارفان
منصور پایمرد
@AGLOESHG
کتاب بدایه الحکمه تالیف علامه طباطبایی شروح متعددی دارد
این👆 دو شرح به جهت اینکه شاید کمتر در دسترس دوستان باشد بار گزاری شد
📝گاهی، رهرو خود را سوار بر خری می بیند، این نشانهٔ آن است که بر شهوت سلطه یافته است و هر گاه ببیند که سوار قاطری است ، آن علامت تسلط او بر نفس است؛اگر یکی زیر پایش بمیرد، علامت مرگ اوست.اگر دید که بر اسبی سوار است، آن علامت سیر قلب است؛اگر دید سوار شتر است، نشان آن است که مشتاقانه به سیر می پردازد؛اگر به پرواز درآید، علامت زنده بودن همّت اوست، و چون دید که خودی او بر وی پوشیده شد و نزد او فرو ریخت، نشانهٔ قبول و محبوبیت اوست؛چون دید که در دریا سوار کشتی است، آن کشتی، شریعت و آن دریا طریقت است
📚فوائح الجمال و فواتح الجلال،ص۴۲
👤نجم الدین کبری قدس سره
@AGLOESHG
فوایح الجمال وفواتح الجلال نجم الدین کبری.pdf
5.45M
📚فوائح الجمال و فواتح الجلال
👤شیخ شهید نجم الدین کبری قدس سره
از بزرگترین عرفای قرن ۵و۶
@AGLOESHG
بیانات استاد یزدان پناه پیرامون مساله بیماری کرونا.mp3
12.17M
استاد_یزدان_پناه پیرامون حوادث این ایام
زمان اضطرار بهترین زمان التجاء به خداوند متعال
بسته بودن درهای ظاهری، بهترین موقعیت التجاء به خداوند متعال
مصیبت ظاهری، در حقیقت نعمتی باطنی است.
این ایام فرصتی استثنائی برای التجاء و ارتباط مستقیم با خداوند متعال
شرایط فعلی نعمتی برای ملت ایران
وقت اعتراض و تردید نیست، بلکه وقت التجاء است.
فرصت خلوت
چه کسانی که در خانه هستند و چه کسانی که بیرون هستند، این ها هم دایما در حال التجاء هستند.
برای مومن راه بسته وجود ندارد.
فرصت خدمت. وقت خدمت و دلسوزی و به فکر دیگران بودن است. باز کردن گرهی کوچک از دیگران..
اولین کار، دعای در حق همه و دلسوز بودن برای همه است و خود را ندیدن و به فکر دیگران بودن.
اگر کسی اهل فرصت ناب است، الان وقت فرصتی ناب است.
این وضعیت ملت را خیلی ناب می کند.
فریادرس اصلی امام زمان علیه السلام است و الان فرصت التجاء به ایشان است. از ایشان بخواهیم مدد دهد هم به عموم مردم و هم به کسانی که مریض هستند. در کنار استغاثه به حضرت، برای فرج حضرتش دعا کنیم.
به نقل از کانال نسیم حکمت
@AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام صوتی استاد منوچهر صدوقی سها در پی شیوع بیماری کرونا:
⬅️امیدوارم همه افراد توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.
⬅️توسلات "قلبی" باید برقرار باشد توام با استغفار.
⬅️مرحوم استاد سیدجلال الدین آشتیانی فرموده بودند به هنگام ابتلا ، باید طلب عفو کرد؛ استغفار و اعتذار.
⬅️باید توسل را ادامه داد، بهداشت را رعایت کرد و در نهایت چاره را از حضرت حق خواست.
@AGLOESHG
مشکل بسیاری از طلبه های ما در قم و حتی بسیاری از دانشجویان، این است که غالب مطالعات آنان، دروس طلبگی و متون دینی است، و از آنچه در حوزه تاریخ و ادبیات و فلسفه علم و نیز در باره تاریخ اندیشه در غرب و حتی آثار ادبی و رمان های برجسته منتشر می شود، بی خبر یا کم خبر هستند. البته لزومی ندارد کارهای غربی ها بخوانیم، بلکه می توانیم کارهای خوب تولید شده در این صد سال را هم انتخاب کرده و بخوانیم. طبعا کارهای برجسته جهانی هم که بهترین مترجمان آنها را به فراسی درآورده اند، آن هم در حوزه تاریخ و فرهنگ، شایسته خواندن هستند.
این روزها توفیق داشتم یک بار با دقت کتاب سید جمال الدین حسینی بنیانگزار نهضت های اسلامی اثر استاد صدر واثقی را بخوانم. این رساله تحصیلی او در سال 1340 است که با وسواس های فراوان وی، در نهایت در سال 1355 منتشر شد. خواندن این کتاب، افق دید شگفتی به آدمی می دهد و دایره و گستره بزرگی از مسائل جهان اسلام را در اواخر قرن نوزدهم در اختیار ما می گذارد. این تنها یک نمونه از مجموعه ای از آثار برجسته ای است که توسط پژوهشگران ما نوشته شده و صدها اثر مشابه دیگر هست که باید خواند.
مطالعه کتابهای درسی سر جای خود بسیار خوب است، اما همه مشکل ما را حل نمی کند. به علاوه که بسیاری از عزیزان مجبور می شوند برای منبرهای خود، کتابهای قصه و داستان و حکایات بخوانند. غالب این قبیل کتابها، مبتنی بر ایده هایی است که بیش از آن که قرآنی باشد، صوفیانه و منبعث از ادبیات اولیائی است و ما را از واقعیات عالم دور می کند و ذهن ما را ساده اندیشانه بار می آورد.
فرصت قرنطینه خانگی به واسطه فراگیری این بیماری قرن برای همه فراهم شده، می تواند این فرصت را در اختیار ما بگذارد تا از همین مجموعه کتابهای دیجیتالی موجود در کانال های تلگرامی، آثاری را انتخاب کرده، و با دقت بخوانیم. ما چاره ای نداریم جز این که عمق تفکر بشر امروز را بفهمیم، و اجازه ندهیم کسانی با ساده اندیشی و راه حلهای سطحی، ما را بیش از پیش گرفتار مشکل کنند.
رسول جعفریان
@AGLOESHG
کلمهٔ نور انحصار در نور مادی حسی ندارد. نور فکری ، نور عقلی ، نور نفسی ، نور قلبی ، نور عالم ملکوت ، نور اسماء و صفات الهیه ، نور جمال و جلال ، نور ذات حق تعالی و تقدس ؛ از امثال نور می باشند. به طور کلی اهل عرفان برای صفات مختلفهٔ حق سبحانه و تقدس انواری را معرّف می شمرند ، که از روشن ترین که نور مهتاب است شروع می شود تا برسد به نور ذات که سیاه رنگ است.
الله شناسی جلد ۱ صفحه ۵۰
علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی
@AGLOESHG
jalase 1.mp3
11.34M
شاخصه های عرفان ناب شیعی (دوره اول)
استاد #فنایی_اشکوری
جلسه اول
@AGLOESHG
jalase 3.mp3
9.6M
شاخصه های عرفان ناب شیعی (دوره اول)
استاد #فنایی_اشکوری
جلسه سوم
@AGLOESHG
jalase 2.mp3
11.52M
شاخصه های عرفان ناب شیعی (دوره اول)
استاد #فنایی_اشکوری
جلسه دوم
@AGLOESHG
43.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مواجه ما با تاریخ فلسفه اسلامی
استاد #نصرالله_حکمت
جلسه اول
👈👈کانال فلسفه و عرفان👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
49.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مواجه ما با تاریخ فلسفه اسلامی
استاد #نصرالله_حکمت
جلسه دوم
👈👈کانال فلسفه و عرفان👇
https://eitaa.com/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید
هو الاول و الآخر... اول اوست آخر هم اوست کأنه دیگران اصلا نفی است، منفی اند.
و الظاهر و الباطن... هرچه ظهور است اوست، نه اینکه از اوست.
مراتب برای جلوه ها هست ولکن اونطور نیست که جلوه ها از متجلی جدایی داشته باشند.
@AGLOESHG