eitaa logo
فلسفه و عرفان
4.9هزار دنبال‌کننده
499 عکس
216 ویدیو
342 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
👆 این کتاب نخستین پژوهش جامع دربارۀ سهم صوفیان در تفسیر قرآن از میان انبوه پژوهش های قرآنی در غرب است. اصل انگلیسی کتاب در سال 2006 توسط انتشارات راتلج منتشر شده است. آنچه خواننده از مطالعۀ فصول کتاب به دست می آورد، این است که گرایش های فکری مفسران صوفی معنای باطنی قرآن را ارتقا بخشیده است. بخش اول کتاب به بررسی پیش فرض های هرمنوتیکی صوفیه اختصاص دارد و بخش دوم مقایسه ای تحلیلی است میان روش های مفسران صوفی ذیل داستان موسی و خضر، سرگذشت مریم و آیۀ نور. بخش نشان می دهد که تفاسیر صوفیانه با اینکه اغلب تمثیلی دانسته شده اند، در تاریخ اندیشۀ اسلامی بیشتر به سبب رهیافت ها و مضامین فلسفی، ادبی و اخلاقی شان محل توجه بوده اند. فهرست مطالب کتاب: مقدمه بخش اول: مبانی و روش تفسیر 1. قرآن اقیانوسی شامل تمام معارف 2. متن قرآن و ابهام در معنا: آیۀ هفتم آل عمران 3. کشف معنا: معرفت و ریاضت معنوی 4. روش های تفسیر 5. انتقاد و دفاع از تفسیر صوفیانۀ قرآن بخش دوم: تفسیر 6. مفسران صوفی قرآن 7. داستان موسی و خضر 8. سرگذشت مریم 9. آیۀ نور نتیجه گیری @AGLOESHG @BANK_AGLOESHG
دل و دینم-معتمدی.mp3
7.6M
سیدمحمد دل و دین و عقل و هوشم همه را بر آب دادی/ز کدام باده ساقی به من خراب دادی چه دل و چه دین و ایمان همه گشت رخنه رخنه/مژه‌های شوخ خود را چه به غمزه آب دادی دل عالمی ز جا شد چه نقاب بر گشودی/دو جهان به هم بر آمد چه به زلف تاب دادی در خرمی گشودی چه جمال خود نمودی/ره درد و غم ببستی چه شراب ناب دادی ز دو چشم نیم مستت می ناب عاشقان را/ز لب و جوی جبینت شکر و گلاب دادی همه کس نصیب خود را برد از زکات حسنت/به من فقیر و مسکین غم بی‌حساب دادی همه سرخوش از وصالت من و حسرت و خیالت/همه را شراب دادی و مرا سراب دادی ز لب شکر فروشت دل “فیض” خواست کامی/نه اجابتی نمودی نه مرا جواب دادی کاشانی @AGLOESHG @BANK_AGLOESHG
آیا شیخ شمس رازی و تبریزی یکی هستند؟ مهدی سالاری نسب* نکته اوّل: شیخ حسن بلغاری از عرفای قرن هفتم است که در کتاب مجمل فصیحی گفته شده که خرقه از دست شیخ شمس تبریزی دارد. در صورتی که سراغ نداریم شمس به کسی خرقه داده باشد. نکته دوّم: در کتاب «روضات‌الجنان» حافظ حسین کربلایی، که در آن حرف‌های شیخ حسن بلغاری زیاد گفته شده است و در ضمن آنها گفته می‌شود که شیخ شمس‌الدین رازی نامی با شیخ حسن بلغاری دیدار داشته و او را از خود بی‌خود می‌کند که دقیقا شبیه همان رفتارهایی است که شمس تبریزی با مولانا داشته است. نکته سوّم: ما اصلا شخصی به نام شیخ شمس‌الدین رازی در آن دوران و آنجا نداریم. به همین خاطر احتمال می‌رود که شمس‌الدین رازی، همان شیخ شمس‌الدین تبریزی باشد. چیزی که از صددرصد بودن این موضوع می‌کاهد این است که کتاب حافظ حسین کربلایی، او را شمس رازی معرفی کرده است، نه شمس تبریزی؛ ضمن اینکه در همین کتاب درباره شمس تبریزی و رابطه او با مولانا هم سخن گفته شده است. البته از طرفی هم می‌توان احتمال داد که شمس به عمد خود را رازی معرفی کرده، یا اینکه راوی‌ها نام او را اشتباه نقل کرده‌اند. به هر حال محمدعلی موحّد، که اولین بار به رابطه این دو اشاره کرده، حدس می‌زند که شمس رازی، همان شمس تبریزی است. *از سخنرانی سالاری نسب در مرکز فرهنگی شهر کتاب (درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی) مجله سفینه تبریز کانال فلسفه و عرفان 👇 @AGLOESHG @BANK_AGLOESHG
4_6007818958227375785.pdf
226.4K
شیخ حسن بلغاری و مقالات او یادداشتی ارزشمند از: دکتر سیدصادق سجادی مجله آینه میراث / تابستان و پاییز 1385 / پیاپی 34 و 33 تعدادصفحات:5صفحه مجله سفینه تبریز کانال فلسفه و عرفان 👇 @AGLOESHG @BANK_AGLOESHG
الهی! شکرت که از اساتید بی‌رنگ، رنگ گرفته‌ام! روز معلم بر آموزگاران عقل و عشق مبارک باد @AGLOESHG
26.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرح بیت «شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هائل/کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها» توسط دکتر غلامحسین دینانی کانال فلسفه و عرفان 👇 @AGLOESHG @BANK_AGLOESHG
مرحم-معتمدی.mp3
6.41M
سیدمحمد ای دوای درون خسته‌دلان/مرهم سینهٔ شکسته دلان مرهمی لطف کن، که خسته‌دلم/مرحمت کن که شکسته‌دلم گر چه من سر به سر گنه کردم/نامهٔ خویش را سیه کردم تو درین نامهٔ سیاه مبین/کرم خویش بین گناه مبین من خود از کرده‌های خود خجلم/تو مکن روز حشر منفعلم با وجود گناه‌کاری‌ها/از تو دارم امیدواری‌ها زانکه بر توست اعتماد همه/ای مراد من و مراد همه تو کریمی و بی‌نوای توام/پادشاهی و من گدای توام نی گدایی که این و آن خواهم/کام دل، آرزوی جان خواهم بلکه باشد گدایی‌ام دردی/اشک سرخی و چهرهٔ زردی تا به راهت ز اهل درد شوم/برنخیزم اگرچه گرد شوم چون به خاک اوفتم بع صد خواری/تو ز خاکم به لطف برداری گرچه در خورد آتشم چون شرر/نظری گر به من رسد چه ضرر؟ من نگویم که لطف و احسان کن/بنده‌ام هرچه شایدت آن کن عاقبت بگسلد چو بند از بند/بند بند مرا به خود پیوند هلالی کانال فلسفه و عرفان👇 @AGLOESHG @BANK_AGLOESHG
📚 کانال تفقه ✔️ ارائه مطالب تخصصی پیرامون مقدمات 📚 علوم ادبی، منطق، اصول، علوم قرآنی، علوم حدیثی، حکمت و فقه @tafaqqoh @AGLOESHG
💢 حکایت بی‌سند 💢 ❇️ پیامبر اکرم (صلی‌ الله علیه و آله): 🔻كفَى بِالْمَرْءِ كَذِباً أَنْ يُحَدِّثَ بِكُلِّ مَا سَمِعَ. 📚 معانی‌الاخبار، ج ۱، ص ۱۵۸. 🔺در دروغگویی فرد همین بس که هر چه را شنیده (بدون سند معتبر) نقل کند. @AGLOESHG
@AGLOESHG....mp3
190.4K
به کلام آیه الله طهرانی قدس سره 💽. منبع:شرح دعای ابوحمزه ١۴١۶ قمری 🖇. جهت اطلاع بیشتر پیرامون این موضوع رجوع شود به‌: • نوروز در جاهلیت و اسلام، ص١١٩ • عمره مفرده، ص٢١ سیره متقین @AGLOESHG
ای فیض قدیم بر حُدوث ای همه کُن ای منت تشریف به دنیا ز لدُن سرمایه ی ذات لایزالی با توست ای ظرف بتول ظرف ما را پر کن محمدسهرابی (معنی زنجانی) @AGLOESHG
4_646457681162272830.mp3
4.36M
مناجات و اسماالحسنی @AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢حدیث آشنا💢 ❇️ گفتگوی میرداماد وشیخ بهایی با دو تن از علمای ظاهر ____________ .. میرداماد : بارها گفته ام و باز هم میگویم که آقایان حوزه دینی طلبه محقق میخواهد ، نه چاکر مقلد ..‌. شیخ بهایی : خاصه اینکه بخواهیم به هر نوجویی متکی بر اصول دین حکم بدعت بزنیم و صاحب آن را به تکفیر ، آواره کوه و بیابان بکنیم ( تبعید ) ... میرداماد : خیال میکنید در هر عصر و زمانه ای خداوند تبارک و تعالی چند نفر چون او ( ملا صدرا شیرازی ) را به امتی هدیه میکند ؟ خیال میکنید عزیز کرده خداوند تبارک رو میشه ذلیل کرد ؟!! ... کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
"فلسفه غربیان هر چه بیشتر رو به کمال می گذارد بیشتر به مادیات و امور محسوسه نزدیک می شود تا جایی که اغلب مردم با قوانین و قواعد آن آشنا توانند شد! و بالعکس فلسفه شرق هر قدر راه به کمال بسپرد مرموزتر و اسرار انگیزتر و از فهم عامه دورتر میشود تا به حدی که احاطه به رموز و قواعد این علم در دائره ادراک عده معدود انحصار یابد! و کمتر کسی آن هم پس از سالها زحمت و ریاضت توانسته است به دقائقِ حقائق گفتارهای فلاسفه آشنا گردد." [جلال الدین ، تصوف در اسلام، ص2] کانال فلسفه و عرفان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
باز آی و دل تنگ مرا .mp3
2.67M
سید محمد بازآی و دل تنگ مرا مونس جان باش/وین سوخته را محرم اسرار نهان باش زان باده که در میکده عشق فروشند/ما را دو سه ساغر بده و گو رمضان باش در خرقه چو آتش زدی ای عارف سالک/جهدی کن و سرحلقه رندان جهان باش دلدار که گفتا به توام دل نگران است/گو می‌رسم اینک به سلامت نگران باش خون شد دلم از حسرت آن لعل روان بخش/ای درج محبت به همان مهر و نشان باش تا بر دلش از غصه غباری ننشیند/ای سیل سرشک از عقب نامه روان باش حافظ که هوس می‌کندش جام جهان بین/گو در نظر آصف جمشید مکان باش کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
روز دوازدهم شهر رمضان قریب سه ساعت به غروب مانده ایشان میفرمایند مرا مرخص کنید به منزل بروم،سادات در آنجا تشریف آورده اند و منتظر من می باشند. دکتر می گوید:ابدا امکان ندارد که شما به خانه بروید. ایشان می گوید:ترا به جده ام فاطمه زهرا(س)قسم می دهم بگذاربروم،سادات مجتمعند و منتظر من اند. من یکساعت دیگر از دنیا می روم. ایشان در همان لحظه به منزل می آیند، اتفاقا پسران حاج صمد دلال در منزل بودند. از ایشان در باره آیه مبارکه: إِنَّا سَنُلْقِي عَلَيْكَ قَوْلًا ثَقِيلًا ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﻯ ﮔﻔﺘﺎﺭﻯ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﻟﻘﺎ ﺧﻮﺍﻫیم کرﺩ. می پرسند که آیا هبوط جبرئیل است؟ می فرمایند:جبرئیل در برابر عظمت رسول الله ثقلی ندارد،مراد"لا هو الا هو"است. در این حال حنای خمیر کرده می طلبد و بر رسم دامادی جوانان عرب ناخنها و انگشتان پاهای خود را حنا می بندد و می فرماید اتاق را خلوت کنید،در این حال رو به قبله می خوابد،لحظاتی که می گذرد و در اطاق وارد می شوند،می بینند ایشان جان تسلیم نموده. بدن ایشان را شبانه غسل و کفن نمودندو جمعیت انبوهی غیر مترقب چه از اهل کربلا و چه از نواحی دیگر که شناخته نشدند گرد آمدندو با چراغهای زنبوری فراوان به حرمین مطهرین برده و پس از طواف در وادی الصفای کربلا به خاک سپردند..... روح مجرد،ص۶۶۲ https://eitaa.com/AGLOESHG https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG t.me/AGLOESHG
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 کلیپ 📻 🎵 زندگانی مرحوم سید هاشم حداد(ره) 🔖به مناسبت سالروز رحلت ایشان... https://eitaa.com/AGLOESHG https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG t.me/AGLOESHG ارتباط با گوینده و پژوهشگر سیمای دانشوران 👇 امید محمدی سروش09187022995 @omidsoroush
🌿زنهار تا توانی اهل نظر میازار/دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده آیه کریمه (وَنَفۡسࣲ وَمَا سَوَّىٰهَا ۝ فَأَلۡهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقۡوَىٰهَا) [سوره الشمس 7 - 8] می خواهد بگوید به تمام آدمیان(بالقوه) اوصاف متقّین را داده ایم اهل تقوایی که رئیس و امیرشان امیرالمومنین امام المتقین علی علیه السلام است وهمچنین اوصاف فجّار و اشرار را داده ایم که رئیسشان ائمه کفرو نفاق هستند چرا که نداشتن هر دو نوع این اوصاف با اختیار انسان در تناقض است و تفاوتها در این است کدامیک از این اوصاف را بفعلیت برسانی اگر راه متقین را رفتی اوصاف امامشان را به نحو اضعف دارا می شوی و اگر بسمت اشرار رفتی .... در نتیجه همه مومنین و متقین به نحو اضعف صفات مولایشان را دارند و قطعا کسانی که بیشتر مجاهدت در این طریق داشتند بهره بیشتری می برند تصویر اقامه نماز میت بر پیکر علامه سید محمد حسین توسط آیه الله العظمی رحمهماالله https://eitaa.com/AGLOESHG https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG t.me/AGLOESHG
ببرید خدمت آقای حسن زاده آملی! بعد از درس خارج اصول حضرت آیت الله العظمی سبحانی، یکی از طلابِ خارجی، خدمت ایشان آمد و عرض کرد: دوستی دارم که سال‌ها در کشور هند به مباحث و مسائل عرفانی پرداخته است و حالا آمده قم، می خواستم خدمت‌تان برسیم تا عقاید و حالاتش را بر شما بگوید و حضرت‌ عالی بفرمایید کدام صحیح، و کدام صحیح نیست. یعنی از لحاظ اسلامی بررسی کنید!  استاد گرامی بدون تامل فرمودند: ببرید خدمت آقای حسن زاده آملی!  طلبه گفت: ایشان را نمی‌شود پیدا کرد یا سخت می‌شود پیدا کرد. دوباره ایشان فرمودند: نه، ببرید پیش آقای حسن زاده آملی. اگر عرفان است ببرید پیش ایشان!  دو نتیجه از این رفتار آقای سبحانی گرفته می‌شود:  اول آن که: ابشان چه اندازه مرد با تقوا و بزرگواری هستند، با این‌ که بیش از ۵۰ سال در فقه، اصول، فلسفه، کلام، تاریخ، رجال، تفسیر و ... کار کرده اند و جزو بزرگانِ علمایِ شیعه و اسلام محسوب می‌شوند، چقدر راحت در مساله ای که متخصص نیستند وارد نمی‌شوند و نظر نمی‌دهند و مراجعه کننده را به متخصصِ مربوطه ارجاع می‌دهند!  دوم: قدرت، تسلط و تخصص حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی را در مباحث عرفانی می‌رساند! سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش https://eitaa.com/AGLOESHG https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG t.me/AGLOESHG
MNB_MILAD_EMAM_HASAN_1440.MP3
7.37M
حضرت آیت الله کمیلی خراسانی (حفظه الله) موضوع : سخنرانی میلاد امام حسن مجتبی کریم اهل بیت علیهم السلام تاریخ : ماه رمضان 1440 https://eitaa.com/AGLOESHG https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG t.me/AGLOESHG
نور چشم مصطفی و مرتضی/شمع جمع انبیاء واولیا جمع کرده حسن خلق و حسن ظن/جملهٔ افعال چون نامش حسن این چنین عالی اب و جد کان اوست/جملهٔ آفاق ابجد خوان اوست https://eitaa.com/AGLOESHG https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG
درباره شادروان دکتر احمد مستند تازه را درباره مرحوم دکتر فرديد ديدم. جالب بود. گرچه به آن می توان نقدهایی داشت. من هيچ گاه دکتر فرديد را از نزديک نديدم. اما با برخی دوستان نزديک او آشنایی و رفاقت داشتم. در مرکز دائرة المعارف در آن سال ها يکی از موضوعات گفتگو در "گعده" های علمی مان با استادان و همکاران همين دکتر فرديد بود و احوال و اطوار و آرای گاه عجيبش. از دکتر دينانی درباره اش بسيار شنيده ام و حکاياتی را در دفاترم ثبت کرده ام. از جمله از تماس های تلفونی چند ساعته او با فرديد که گاهی به شش هفت ساعت و بل بيشتر متجاوز می شد و در اين ميان کار به نزاع و دعوا هم می کشيد. اما در مجموع دکتر دينانی نسبت به جديت تفکر او اعتقاد گونه ای داشت. مرحوم دکتر شرف از پيش از انقلاب با او آشنا بود و حکايت های شيرينی درباره اش نقل می کرد؛ از جمله دفتری که در رابطه با فلسفه حزب رستاخيز نوشته بود و دکتر شرف آن را خوانده بود. از ديگران مانند مرحوم زرياب و خیلی های دیگر هم مجموعه ای از حکایات درباره فردید در دفاتر خاطراتم دارم. برای خوانندگان کیهان فرهنگی و بعدها مجله کیان و خوانندگان دکتر سروش، فرديد متفکر قابل اعتنایی قلمداد نمی شد و نمی شود. در همين مستند هم بيشتر مصاحبه شوندگان بيش از آنکه به عمق تفکر او بپردازند به نقد اطوار و احوال او پرداختند. راست است که احوال و اطوار او چندان به مخالفانش و حتی برخی دوستانش خوش نمی آمد. با اين وصف نمی توان فرديد را خواند و جدی بودن برخی از محورهای انديشگی او را نديد. او بسيار خوانده بود و زبان هم خوب می دانست و آدم اهل تأملی بود. در منظومه فکری او (اگر بتوان آن را منظومه ای خواند) پاره هایی هست که قابل توجه است و می تواند آدم را به انديشيدن فراخواند. با اين وصف به نظرم مشکل او شلختگی در فکر و زبان بود. اگر به جای سخن گفتن بيشتر می نوشت به نظرم می توانست به انديشه خود نظمی دهد. اصولا روشنفکرانی از ما که بيش از آنکه بنويسند خطابه را شغل شاغل خود کرده اند از دقت فکری و نظم انديشگی کمتری بهره مندند. نوشتن منضبط را جدی بگيريم... دکتر حسن انصاری @AGLOESHG
الهی سینه ای ده-معتمدی.mp3
7.2M
سیدمحمد الاهی سینه‌ای ده آتش افروز/در آن سینه دلی وان ا که سوزی نیست، دل نیست/دل افسرده غیر از آب و گل نیست دلم پر شعله گردان، سینه پردود/زبانم کن به گفتن آتش آلود کرامت کن درونی درد پرورد/دلی در وی درون درد و برون درد به سوزی ده کلامم را روایی/کز آن گرمی کند آتش گدایی دلم را داغ عشقی بر جبین نه/زبانم را بیانی آتشین ده سخن کز سوز دل تابی ندارد/چکد گر آب ازو، آبی ندارد دلی افسرده دارم سخت بی نور/چراغی زو به غایت روشنی دور بده گرمی دل افسرده‌ام را/فروزان کن چراغ مرده‌ام را ندارد راه فکرم روشنایی/ز لطفت پرتوی دارم گدایی اگر لطف تو نبود پرتو انداز/کجا فکر و کجا گنجینهٔ راز ز گنج راز در هر کنج سینه/نهاده خازن تو سد دفینه ولی لطف تو گر نبود، به سد رنج/پشیزی کس نیابد ز آنهمه گنج چودر هر کنج، سد گنجینه داری/نمی‌خواهم که نومیدم گذاری به راه این امید پیچ در پیچ/مرا لطف تو می‌باید، دگر هیچ وحشی بافقی کانال فلسفه و عرفان👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
مردم به دعا و توجّه و توسّل، بخصوص در ماه رمضان و شبهای قدر نیاز دارند، یک فکری برای این بشود معتقدم اگر قواعد سختگیرانه‌ای هم در این زمینه گذاشته بشود، مردمِ مؤمن و مسجدیِ ما بیشتر از دیگران به قواعد عمل میکنند رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با : یک سؤال بی‌پاسخی وجود دارد در مورد مراسم دعا و نماز و عبادت. من البتّه هیچ پیشنهادی را در مورد مساجد و مراکز دعا و مانند اینها به ستاد ملّی ارائه نمیکنم ــ هیچ پیشنهادی را؛ یعنی من تابع نظر کارشناسی و تشخیص کارشناسی ستاد ملّی هستم ــ لکن میخواهم این را بگویم که مسئله‌ی دعا و عبادت، بخصوص در ماه رمضان، بخصوص در شبهای قدر که در پیش است، یکی از نیازهای حتمی و اساسیِ مردم است؛ این از یک نظر با نیازهای مادّی تفاوتی ندارد، از یک نظر بالاتر از نیازهای مادّیِ مردم است. مردم احتیاج دارند به اینکه از لحاظ دعا و توجّه و توسّل، بخصوص در مسائل مهم، در قضایا یا حوادث مهم، بتوانند این توسّل و این توجّه و این ارتباط با خدا و خواستن از خدا را داشته باشند؛ [لذا] یک فکری برای این بشود. من حتّی معتقدم اگر قواعد سختگیرانه‌ای هم در این زمینه گذاشته بشود، وضع بشود، مردمِ مؤمن و مسجدیِ ما بیشتر از دیگران به قواعد عمل میکنند؛ یعنی واقعاً اگر گفته بشود مثلاً فرض کنید به این شرط و با این شکل مردم میتوانند در صحنها یا در مراکز یا در مساجد یا در حسینیّه‌ها حضور پیدا کنند، عقیده‌ی من این است که مردم ــ اینهایی که اهل مسجدند ــ بدقّت مراقبت میکنند. همان طور که گفتم، من پیشنهادی ندارم و نظر کارشناسی و بررسی‌شده‌ی ستاد را معتبر میدانم، منتها توصیه‌ام این است که بررسی این مورد را به کسانی بدهید که اهمّیّت حضور دعا و توسّل و مسائل معنوی را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند؛ اینها بررسی کنند مسئله را و تصمیم‌گیری کنند؛ هر چه تصمیم‌گیری کردند، بر عهده‌ی من و همه‌ی مردم است که بر طبق آن تصمیم‌گیری‌ها ان‌شاءاللّه عمل بشود. ۹۹/۲/۲۱ @Khamenei_ir https://eitaa.com/AGLOESHG https://eitaa.com/BANK_AGLOESHG t.me/AGLOESHG
🔹 هفدهم رمضان، مصادف با سالروز ولادت شیخ اکبر محیی الدین ابن عربی 🔸 «ولد الشّیخ رضی اللّه عنه بمُرْسِیَةَ من بلاد الاندلس، لیلة الاثنین، السابع عشر من رمضان، سنة ستین و خمسمائة». 📚 نفحات الانس @AGLOESHG