eitaa logo
@Imam7tom
388 دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
15.2هزار ویدیو
1.5هزار فایل
کانال امام موسی کاظم علیه االسلام حاوی مطالب مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺الثأر لرجال المحور هو 🔻إزالة إسرائيل من الوجود 🎥 شهید سلیمانی: قصاص خون عماد و همه عمادها در لبنان و فلسطین و ایران و هر جای دیگر برچیدن رژیم کودک کش صهیونیستی است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه_00339_بررسی_نبیّ_در_قرآن،_آیه.aac
5.37M
بررسی نبیّ در آیه ۹ سوره تحریم، 29
جلسه 00340.aac
6.47M
بررسی نبیّ در آیه ۱ سوره طلاق، 30
جلسه 00341.aac
6.75M
بررسی نبیّ در آیه ۱ سوره احزاب، 31
جلسه 00342.aac
8.84M
بررسی نبیّ در آیات ۳۰ و ۴۱ سوره مریم و آیه ۸۹ سوره انعام، 32
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
∞♥∞ 🌿 بعضی از اعمال وگناهان اجابت دعا هستند. یڪی ازآن ها میباشد متاسفانه بعضۍاز مابه راحتۍدل‌میشکنیم و را از خودمان سلب مـےڪنیم! 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
57_Shah_Shenas_1399_10_10_15_Jamadiolavval_1442_Mashhade_Moghaddas.mp3
23.11M
🔈 🔈 * ام ابیها به چه معناست؟ * چه ارتباطی بین شب قدر و حضرت زهرا س وجود دارد؟ * حقیقت حضرت زهرا س در عالم چیست؟ * آثار تلاوت آیات * چرایی توجه پیامبر اکرم ص به حضرت زهرا س * چرا به حضرت زهرا س ام ابیها گفته می‌شود؟ * فاعلیت و قابلیت اهل‌بیت علیهم‌السلام * علم مجازی با عمل حقیقی می‌شود علم حقیقی * عبودیت را چگونه در خود ایجاد کنیم؟ * نظام آموزشی مبتنی بر سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام * روایات کمتر شنیده شده در فضیلت حضرت زهرا س * چرا آیات حضرت زهرا را تلاوت نمی‌کنیم؟ * دعای حضرت زهرا س هنگام شهادت 📅 99/10/10 ⏰ مدت زمان: ۵۶:۰۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شه شناس ۳۱.mp3
27.05M
🔈 🔈 / 14 🔈 / 1 🔊 جلسه سی و یکم * در تحلیل مسائل، نگاه کلان داشته باشیم * فهم دوره‌های تاریخی، راهگشای مسائل * تاریخ را با نگاه تحلیلی و تمدنی مطالعه و بررسی کنیم * دسته‌بندی دوران زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام * دوره اول؛ دوره مصون‌سازی در برابر کج‌روی‌ها * دوره دوم؛ دوره تشکیلات * دوره سوم؛ اقدام برای حکومت * تفاوت دوران جاهلیت قبل و بعد از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله * آیا امیرالمومنین علی علیه‌السلام از حکومت فراری بودند؟ * فضای حاکم بر دوره حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام * معرفی کتاب: امامان اهل‌بیت، مرزبانان حریم اسلام، اثر شهید صدر 📅99/03/28 ⏰ مدت زمان: ۱:۰۴:۲۲ ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقام عرشی حضرت‌زهرا_12.mp3
13.53M
مقام عرشی حضرت زهرا سلام الله علیها قسمت دوازدهم ✨ نوع دفاع سلام‌الله‌علیها در برابر ولایت ، محدوده‌ی ولایتمداری ما را کاملاً مشخص می‌کند! بانویی که ؛ نه زن بودن ـ نه بارداری ـ نه مادر بودن ؛ مانع دفاع او از ولیّ معصومش نشد! ✦ دست و پایِ ما را، چه چیزی بند کرده است، که در ولایتمداری آنقدر ضعیف بوده‌ایم، که ولیّ معصوممان بیش از هزار سال است که منتظر یاری ماست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 پیشگویی حیرت‌انگیز رسول خدا صلی‌الله علیه و آله.. ⭕️ طلوع شاخ شیطان از سرزمین نجد... 🟢 سیداکبر رسول خدا صلی‌الله علیه و آله فرمودند: «خدایا منطقهٔ شام را برای ما مبارک گردان، بار خدایا یمن را برای ما مبارک گردان، گفتند و منطقه (نجد) را چطور؟؟ فرمودند: بار خدایا شام را بر ما مبارک گردان، بارالها یمن را بر ما مبارک گردان، گفتند و منطقه نجد را چطور؟ فرمودند: در نجد زلزله‌ها و فتنه‌ها به وقوع خواهد پیوست. و شاخ شیطان از آنجا طلوع خواهد کرد.!!» وَ عَنْهُ رسول: اَللهُمَّ بَارِك لَنَا فِي شَامِنَا وَ بَارِكْ لَنَا فِي يَمنِنَا قَالُوا وَ فِي نَجْدِنَا فَقَالَ اَللَّهُمَّ بَارِك لَنَا فِي شَامنَا وَ بَارِك لَنَا فِي يَمَننَا قَالُوا وَ فِي نَجدِنَا قَالَ: هُناكَ اَلزَّلازِلُ وَ اَلفِتَن وَ بِهَا يَطلُعُ قَرنُ اَلشَّيطَان» 📗مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۲۰۷ 📗عوالي اللئالي، ج ۱، ص ۱۵۴ 📗أعیان الشیعة، ج۱۲، ص۵۹ 📗السنن الواردہ فی‌الفتن، ج۱، ص۴۶ 📗معجم‌الاحادیث، ج۲، ص۴۱ ------------------------------- «نجد سرزمينی قديمى است كه در دل جزيرة العرب واقع است و ترجمه انگليسى آن «دل عربستان» است.»👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 منظور از «امانت» و «انسان نادان» کیست؟ «ما امانت را بر آسمان‌ها و زمين و كوه‌ها عرضه داشتيم، آن‌ها از حمل آن سر برتافتند، و از آن هراسيدند؛ امّا انسان آن را بر دوش كشيد؛ او بسيار ستمكار و نادان بود.» (احزاب/۷۲) 🟢 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «هِیَ وَلَایَهًُْ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ» منظور از الْأَمانَةَ، ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام است. 🟢 امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «الْأَمَانَهًُْ الْوَلَایَهًُْ مَنِ ادَّعَاهَا بِغَیْرِ حَقٍّ فَقَدْ کَفَرَ.» الْأَمانَةَ، ولایت است، هرکس به ناحقّ مدّعی آن شود، کافر شده است. 🟢 امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «قَالَ الْوَلَایَهًُْ أَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَهَا کُفْراً بِهَا وَ حَمَلَهَا الْإِنْسانُ وَ الْإِنْسَانُ الَّذِی حَمَلَهَا أَبُوفُلَانٍ.» منظور از «الْأَمانَةَ» ولایت است که از روی کفر به آن، امتناع ورزیدند آن را حمل کنند. وَ «حَمَلَهَا الْإِنْسانُ»، و آن انسانی که آن را حمل کرد، ابو فلان بود.(ابوبکر) 🟢 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «الْأَمَانَهًُْ الْوَلَایَهًُْ وَ الْإِنْسَانُ أَبُوالشُّرُورِ الْمُنَافِقُ.» منظور از «الْأَمانَةَ»، ولایت و منظور از الْإِنْسانُ،(ابوبکر) است. 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۱۲، ص۲۸۸ 📗تفسير الصافي ج ۴، ص ۲۰۷ 📗تفسير نور الثقلين ج ۴، ص ۳۱۱ 📗تفسير کنز الدقائق ،ج ۱۰، ص ۴۵۳ 📗البرهان‌في تفسيرالقرآن، ج۴، ص۵۰۰ 📗الکافی، ج۱، ص۴۱۳ 📗بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۸۰ 📗بحارالأنوار، ج۲۳، ص۲۷۵ 📗تأویل الآیات‌الظاهرهًْ، ص۴۶۰ 📗بصائرالدرجات، ص۷۶ 📗عیون أخبارالرضا ج۱، ص۳۰۶ 📗معانی الأخبار، ص۱۱۰
🔴 برائت از امیرالمؤمنین علیه‌السلام از علائم قیام امام زمان علیه‌السلام... 🟢 آقا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: قائم عجل‌الله فرجه خروج نخواهد كرد تا آن كه دو فرمان (قطعنامه) مبنى بر بيزارى از علىّ‌ عليه‌السّلام خوانده مى‌شود: یکی در بصره و دیگری در كوفه» لاَ يَخْرُجُ اَلْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ حَتَّى يُقْرَأَ كِتَابَانِ كِتَابٌ بِالْبَصْرَةِ وَ كِتَابٌ بِالْكُوفَةِ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ 📗فضائل أمیر المؤمنین ع، ج۱، ص۸۸ 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۳۶۰ 📗الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۳۰۷ 📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۱۶۸
🔴 شکایت اهل‌بیت علیهم‌السلام به پیامبر صلوات الله علیه و آله در زمان رجعت... ⭕️ شکایت اول مظلوم عالم، علی بن ابی طالب علیه‌السلام: 🟢 آقا امام صادق علیه السلام فرمودند: ...ای مفضل! گویا می‌بینم که ما ائمه، در آن وقت در حضور پیغمبر جمع شده و به آن حضرت شکایت می‌کنیم که امت بعد از وی، چه به روز ما آوردند، می‌گوییم که امت ما را تکذیب کردند و بی اعتنایی و نفرین و لعنت و تهدید به قتل نمودند؛ والیان ستمگر آنها ما را از وطن بیرون آوردند و به پایتخت خود بردند و جمعی از ما را با سم و حبس کشتند. در این وقت پیغمبر صلی‌الله علیه و آله سخت گریه می‌کند و می‌فرماید: ای فرزندان من! هر چه به شما رسید، بیشتر به جد شما رسید. 😭...سپس امیرالمؤمنین علیه‌السلام محنت‌های عظیمی را که بعد از پیغمبر دید و با آن امتحان خود را داد، به آن حضرت شکایت می‌کند و می‌گوید: یا رسول اللَّه! داستان من مانند داستان هارون است و من به شما همان را می‌گویم که هارون به موسی گفت: «ای فرزند مادرم، این قوم، مرا ناتوان یافتند و چیزی نمانده بود که مرا بکشند. پس مرا دشمن شاد مکن و مرا در شمار گروه ستمکاران قرار مده.»(اعراف/۱۵۰). من هم صبر کردم، تسلیم حوادث شدم و راضی به رضای خدا گشتم، و با مخالفتی که با من نمودند و نقض عهد خود که با آنها درباره من معاهده نمودی، حجت بر آنها تمام گشت. یا رسول اللَّه! من متحمل رنج‌ها و گرفتاری‌هایی شدم که هیچ جانشین پیغمبری در هیچ امتی متحمل نگشت، تا جایی که با ضربت عبدالرحمن بن ملجم مرا به قتل رساندند، و خداوند شاهد بر چگونگی نقض بیعت من است. طلحه و زبیر عایشه را به بهانه ادای مراسم حج و عمره به مکه بردند، ولی او را گردش دادند و به بصره آوردند. من هم ناچار برای جلوگیری از بلوای آنها، بسیج کردم و خدا و شما را به یاد آنها آوردم، ولی آنها برنگشتند، تا اینکه خداوند مرا بر آنها پیروز گرداند و خون بیست هزار نفر از مسلمانان ریخته شد و هفتاد دست که می‌خواست مهار شتر عایشه را نگه دارد، بریده شد. یا رسول اللَّه! آنچه در جنگ‌های شما و جنگ‌های بعد از شما دیدم، از جنگ جمل بر من دشوارتر نبود، زیرا آن جنگ از سخت ترین و هول انگیزترین و بزرگ‌ترین جنگ‌هایی بود که من دیدم. پس صبر کردم، همان طور که خدا مرا به همان آداب شما تأدیب نمود به این آیه: « پس همان گونه که پیامبرانِ نستوه، صبر کردند، صبر کن.(احقاف/ ۳۵) و آیه: «و صبر کن و صبر تو جز به توفیق خدا نیست(نحل/۱۲۷). من نیز صبر کردم. یا رسول اللَّه! به خدا قسم تأویل این آیه که خدا درباره امت پس از تو نازل فرمود، واقعا بعد از شما تحقق یافت: «و محمد، جز فرستاده‌ای که پیش از او هم پیامبرانی آمده و گذشتند، نیست. آیا اگر او بمیرد یا کشته شود، از عقیده خود برمی‌گردید؟ و هر کس از عقیده خود بازگردد، هرگز هیچ زیانی به خدا نمی رساند، و به زودی خداوند سپاسگزاران را پاداش می‌دهد.(آل عمران/۱۴۴) 📗عوالم‌العلوم و المعارف،ج ۱۱، ص۷۴۹
🔴 انکار امیرالمومنین علیه‌السلام، انکار تمام پیامبران: 🟢 هنگامی‌که این آیه: «وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً» (انفال/۲۵)، نازل شد، سید اکبر آقا رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله فرمودند: «هرکه پس از وفات (شهادت) من به علی علیه‌السلام ستم کند و مقام خلافت مرا از او بگیرد، به‌منزله‌ٔ این است که نبوّت من و نبوّت پیامبران قبل از من را انکار کرده باشد.» «الرّسول فِی تَأْوِیلِ قَوْلُهُ تَعَالَی وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً ... قَالَ لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الآیَهًُْ قَالَ النَّبِیُّ مَنْ ظَلَمَ عَلِیّاً مَقْعَدِی هَذَا بَعْدَ وَفَاتِی فَکَأَنَّمَا جَحَدَ نُبُوَّتِی وَ نُبُوَّهًَْ الْأَنْبِیَاءِ قَبْلِی.» 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۵،ص۵۲۰ 📗تفسير نورالثقلين، ج۲، ص۱۴۳ 📗البرهان في‌تفسيرالقرآن،ج ۲، ص۶۶۷ 📗تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۱۹۸ 📗شواهد التنزیل، ج۱، ص۲۷۱ 📗الطرایف، ج۱، ص۳۵ 📗بحار الأنوار، ج۲۷، ص۶۰ 📗 بحار الأنوار، ج۳۱، ص۵۷۴
🔴 طلب ظهور همراه با عافیت... 🟢 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «إِذَا تَمَنَّی أَحَدُکُمُ الْقَائِمَ فَلْیَتَمَنَّهُ فِی عَافِیَهًٍْ فَإِنَّ اللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً رَحْمَهًًْ وَ یَبْعَثُ الْقَائِمَ نَقِمَهًًْ.» «چون یکی از شما ظهور قائم -عجل‌الله فرجه- را آرزو کند، آن را همراه با عافیت آرزو کند، زیرا که خدای تبارک‌و‌تعالی حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله را برای رحمت فرستاده، و حضرت قائم عج را برای انتقام‌گرفتن برخواهد انگیخت.» 📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۵۵۸ 📗الکافی، ج۸، ص۲۳۳ 📗الوافي، ج ۲، ص ۴۵۵ 📗المحاسن، ج ۲، ص ۳۳۹ 📗دلائل الإمامة، ج ۱، ص ۴۸۵ 📗بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۷۵ 📗الصراط المستقيم، ج۲، ص۲۶۲ ----------------------------------- ✍آری! حضرت مهدی علیه‌السلام شمشیری از شمشیرهای خدا و دست انتقام اوست برای کافران و ظالمان؛ اما برای محرومان و مستضعفان از پدر هم مهربان‌تر است. ولی چون حدود الهی را دقیقاً اجرا می‌کند و احکام شریعت را مو به مو پیاده می‌کند، ستمگران و جنایتکاران آن روز مسعود را خوش نخواهند داشت! هرچند مشركان ناخشنود باشند.(توبه/۳۳)
💢مومن، اسم خداوند متعال است💢 🌺عنِ النَّبِيِّ صلی الله علیه و آله قَالَ نَزَلَ جَبْرَئِيلُ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ يَقْرَأُ عَلَيْكَ السَّلَامَ وَ يَقُولُ اشْتَقَقْتُ لِلْمُؤْمِنِ اسْماً مِنْ أَسْمَائِي سَمَّيْتُهُ مُؤْمِناً فَالْمُؤْمِنُ مِنِّي وَ أَنَا مِنْهُ مَنِ اسْتَهَانَ بِمُؤْمِنٍ فَقَدْ اسْتَقْبَلَنِي بِالْمُحَارَبَة 🌷از پیامبر گرامی اسلام نقل شده که ایشان فرمودند: جبرئیل نزد من آمد و گفت: ای محمد! پروردگارت به تو سلام می رساند و می فرماید: اسم مومن را از اسم خودم گرفتم سپس مومن نامیدم؛ پس مومن از من است و من از مومنم هر که به مومن توهین کند و احترام او را سبک بشمارد، به جنگ من آمده. 📚کشف الريبة، ص: 94 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏72، ص: 364 📚وسائل الشيعة، ج‏17، ص: 211 〰️〰️