eitaa logo
@Imam7tom
378 دنبال‌کننده
15.9هزار عکس
14.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
کانال امام موسی کاظم علیه االسلام حاوی مطالب مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدف امام این است که انسان به هنگام شورش هاى اهل باطل و فتنه هاى ناشى از خصومت آنها با یکدیگر نباید آلت دست این و آن شود ، باید خود را دور نگه دارد و به هیچ یک از دو طرف که هر دو اهل باطل اند کمک نکند.
در این گونه موارد معمولاً هر کدام از طرفین به سراغ افراد بانفوذ و باشخصیت مى آیند تا از نفوذ و قدرت آنها براى کوبیدن حریف استفاده کنند.
در این هنگام باید این افراد بلکه تمام افراد، خواه ضعیف باشند یا قوى نهایت مراقبت را به خرج دهند که در دام فتنه گران و غوغاسالاران نیفتند مبادا دین و یا دنیای آنها آسیب ببیند .
در داستان قیام ابو مسلم بر ضد بنى امیه گرچه در ظاهر براى کوبیدن باطلى بود ولى در باطن براى تبدیل باطلى به باطل دیگر و حکومت بنى عباس به جاى بنى امیه بود. به همین دلیل هنگامى که ابو مسلم به وسیله نامه اى پیشنهاد حکومت و خلافت را به امام صادق علیه السلام کرد امام آن را نپذیرفت زیرا مى دانست در پشت پرده این قیام چه اشخاصى کمین کرده اند و به تعبیر دیگر امام مى دانست این یک فتنه است که دو گروه باطل به جان هم افتاده اند و نباید به هیچ کدام امتیازى داد.
نکته مهم ! از آنچه گفته شد به خوبى روشن مى شود که هرگز منظور امام علیه السلام این نبوده است که اگر گروهى باطل بر ضد مؤمنان و طرفداران حق برخیزند نباید به حمایت مؤمنان حق جو برخاست .
فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَى الاُْخْرى فَقاتِلُوا الَّتى تَبْغى حَتّى تَفىءَ إِلى أَمْرِ اللّه) ؛ اگر گروهى از مسلمانان بر گروه دیگرى ظلم و ستم روا داشتند (و اصلاح در میان آن دو از طریق مسالمت آمیز امکان پذیر نشد) با جمعیت ستمگر پیکار کنید تا به سوى حق باز گردند.
ممکن است تفاوت بین جمله «لا ظَهْرٌ فَیُرْکَبُ» و جمله «وَلا ضَرْعٌ فَیُحْلَبُ» در این باشد که نه کمک هاى مستقیم به فتنه جویان کن (مانند سوارى دادن مرکب) که خودش وارد معرکه شود و نه کمک هاى غیر مستقیم مانند کمک هاى مادى به این گروه ها کردن رواست شبیه شیر دادن برای تغذیه افراد .
🔺بیماری‌هایی که با روزه گرفتن درمان می‌شوند ☝️
1_422930050.mp3
4.78M
🔴 قسمت دوم وظایف منتظران 🔗 برگرفته از کتاب مکیال المکارم 🔵 شناخت امام زمان وظیفه یک منتظر 🔹 اهمیت و آثار شناخت امام چیست؟ 🎙
اسرار روزه _1.mp3
10.97M
۱ | آقاجان ، خانم جان؛ برای خدا، اصلاً مهم نیستید |❗️ شما در ماه رمضان محدود می‌شوید، تا بهره‌اش را کسِ دیگری ببرد .... 💥روزه دقیقاً به همین معناست! 🎤
‌🌷مهدی شناسی ۱۷۹🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلَام علیک حینَ تُهلِّلُ و تُکَبر🌹 🌼تهِّلل همان "لا اله الا الله" گفتن و تُکَبِّر همان "الله اکبر" گفتن است. 🌼در این فراز از سلامها به جهت اهمیت تهلیل و تکبیر در بین اذکار و اوراد، به الله اکبر گفـتن امـام و لا اله الا الله گفتن ایشان سلام می دهیم. 🌼حضرت امام باقر فرمودند:" التَّهلیلِ أَکْثرُوا منَ: فرمودند شَی لَیس و التَّکْبِیرِ فَإِنَّهء أَحب إِلَى اللَّـه عـزَّ و جـلَّ منَ التَّهلیلِ و التَّکْبِیر؛ ذکر لا اله الا الله و الله اکبر را زیاد بگویید، چرا که محبوبتـر از ایـن دو ذکـر برای خدا چیزی نیست. 🌼باز حضرت باقر در فضیلت زیارت امامان معصوم فرموده اند:" هر کس در برابـر امـام تکبیـر بگویـد و "لا شریک له لا اله الا الله وحده" بگوید ، خداوند برای او رضوان اکبرش را به عنوان پاداش قرار می دهد و هر که خداوند برای او رضوان اکبر را مقرّر نماید او را در دار جلال (منزلی از منـازل بهشـت)با ابراهیم و محمد و بقیه پیامبران همراه خواهد کرد . 🌼دیدار و زیارت ولی الله و حجت حق تکبیر و تهلیل دارد، چرا که امام مظهر هر جـلال و کبریائست و نمود وحدانیت حق متعال . 🌼لا اله الا الله گفتن و الله اکبر را به زبان آوردن در امام دیدنی و شنیدنی است چرا که اوست که گفتـار و عمـل در سراسر وجودش نمود تکبیر و تهلیل است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مدح دنیا توسط مولا علی (ع)!!! 🔸 استاد عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ایستگاه روضه
asmao-alhosna2 (1).mp3
2.22M
{دعای افطار ماه مبارک رمضان} گروه اسماء الحسنی ✅در این لحظات ملکوتی دعا برای سلامتی بیماران کرونایی فراموش نشود.✅ 🤲«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» 🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا