eitaa logo
@Imam7tom
391 دنبال‌کننده
16.3هزار عکس
15.2هزار ویدیو
1.5هزار فایل
کانال امام موسی کاظم علیه االسلام حاوی مطالب مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🍃🕊🍀 🕊🌺🍀 🌺🍀 🍀 ⁉️ 🔰اگر کاشت ناخن صورت نگرفته، جایز نیست چون مانع است. 🔰اگر کاشتید باید بردارید 🔰اگر برداشتن ممکن نیست یا سخت و مشقت دارد تا زمان برداشتن غسل و وضو جبیره ای کنید. ✍امام خامنه ای : با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود.👇 1- در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد. 2- چنانچه می‌داند امکان برطرف‌کردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسل‌هاى بعدى را باید به‌صورت جبیره انجام دهد(یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید) 3- در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز‌های بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود . --------------------------------------- ✍آیت الله سیستانی :‌ ناخن کاشته شده مانع از وضو و غسل وتیمم است و باید آن را جدا کند و تا جدا کردن آن به احتیاط واجب بین وضو و تیمم یا غسل و تیمم - به اختلاف وظیفه مکلف - جمع نماید. ------------------------------------------ ✍ آیت الله مکارم شیرازی :‌ در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی ناخن های مصنوعی به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و غسل جبیره ای می گیرند. -------------------------------------- ✍آیت الله وحید خراسانی :‌ کاشتن ناخن که موجب نرسیدن آب به پوست یا ناخن اصلی در وضو و غسل می باشد جایز نیست. در فرض کاشتن واجب است اگرچه به حرج و مشقت بیافتد ناخن کاشته شده را بردارد و اگر حتی با حرج و مشتقت قابل برداشتن نبود بنابراحتیاط واجب باید هم وضو و غسل جبیره انجام دهد و هم تیمم نماید. _________________________ 📚منبع: 📝استفتاء از سایت مراجع عظام 🍁🍂 سایت اسک احکام ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌹حکم اکستنشن مژه (کاشت مژه مصنوعی) چیست؟ 🔱 🔹در وضو و غسل نباید مانعی در اعضا وجود داشته باشد كه سبب شود آب به عضونرسد. 👈 بر همین اساس اگر لاك روی ناخن 💅 باشد و یا ناخن ، ابرو و یا مژه مصنوعی و … كه جنبه آرایشی دارند، روی اعضا باشد حتما باید برداشته شوند. 💵 حتی اگر نیازمند هزینه كردن باشد. ☝ البته اگر باعث عسر و حرج شود بحث فرق می كند كه در ادامه بدان اشاره خواهد شد. ✍ امام خامنه ای: چنانچه نتواند در وقت وضو یا غسل آن مانع را برطرف کند و یا بر طرف کردن مانع حرج و مشقت 😩 داشته باشد باید به وظیفه غسل و وضوی جبیره‌ای عمل کند یعنی با دست مرطوب 💦 مانع را مسح نماید. ✍ آیت الله مکارم: در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی آن، به هنگام غسل و وضو نباشد، بصورت عادی، وضو یا غسل را انجام می دهد. ✍ آیت الله سیستانی :‌ ناخن کاشته شده مانع از وضو و غسل وتیمم است و باید آن را جدا کند و تا جدا کردن آن به احتیاط واجب بین وضو و تیمم یا غسل و تیمم - به اختلاف وظیفه مکلف - جمع نماید. ------------- 💻 استفتا از سایت مراجع عظام 🌱♧🌱♧🌱♧🌱♧🌱♧🌱♧🌱♧🌱 سوالات دیگران هم هستند پس به اشتراک بذاریم👌
🌸✨ هرڪس صبح شنبه ۱۰۶۰ بار《 》گوید شود و شکی در آن نیست✨ 📚 گل های ارغوان ۱۹۵/۱
🔴 ناگفته های بهت‌آور از آشوب ۹۸ 🔻سردار آبنوش، فرمانده عملیات بسیج: این فتنه، #فتنه دیگری بود؛ فقط خدا ما را نجات داد... با بازجویی‌ها اطلاعات زیادی به دست آورده ایم. از اسرائیل تا آمریکا و عربستان معجون درهمی شکل گرفته بود؛ منتظر یک جرقه بودند تا کشور را نابود کنند اینترنت با تاخیر قطع شد، اما باز هم کمک کرد تا ساماندهی پیچیده این گروه به هم بریزد. کشتار نصف ایران را در نظر گرفته بودند. کیف‌هایی داشتند که وسایل آن‌ها را تابه حال ندیده بودیم؛ هوابرش‌ها و قیچی‌هایی که سخت‌ترین قفل‌ها را می‌بریدند. هرجا که وارد می‌شدند بلافاصله آتش زده و غارت می‌کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁‍ تسبیحات امیرالمؤمنین علیه السلام 🍁‍ آيا مي دانيد كه تسبيحاتي داريم به نام تسبيحات اميرالمؤمنين عليه السلام كه داراي فضيلت بسيار زياديه؟ 👌و در عين حال خيليييي راحته!! . ✅‍ كيفيت اين تسبيحات: ١٠ بار سبحان الله ١٠ بار الحمدلله ١٠ بار الله اكبر ١٠ بار لا اله الا الله 🌻‍ بعـد از هـــر نمــاز ‍🌻‍ ✨فضيلت اين تسبيحات: اميرالمؤمنين عليه السلام به براء بن عازب فرمودند؛: آيا كاري به تو ياد دهم كه چون آن را انجام دهي، از اولياي خدا خواهي بود؟؟ فرمود بله. حضرت تسبيحات فوق را به او آموزش داداند و سپس فرمودند: هركس اين تسبيحات را بعد از هر نماز بخواند، خدا هزار بلاي دنيوي را از او دور مي كند، كه آسان ترين آن بازگشت از دين است و در آخرت براي او هزار منزلگاه آماده مي كند كه يكي از آن منزلت ها مجاورت رسول خدا صلي الله عليه و آله است. . 📚مستدرك الوسائل، ج٥، ص ٨٢ و بحار الانوار، چ بيروت، ج ٨٣،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠نماز روز شنبه 🔹سيّد ابن طاووس از حضرت عسکرى عليه السّلام روايت كرده که آن حضرت فرمود: 🔸در كتاب هاى پدرانم خواندم كه هركه در روز شنبه چهار ركعت نماز بجا اورد و در هر ركعتى سوره هاى حمد و قل هو اللّه و اية الكرسى را بخواند، خدا او را در درجه پيامبران و شهدا و صالحان بنويسد كه نيكو رفيقانى هستند. 👈مفاتیح الجنان🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق و عرفان: (قسمت دوم) عشق حقیقی و مجازی: چه رابطه اي بين لذات جنسي و عرفان وجود دارد. منظور عشق و عرفان است؟ از برخي شعرهاي عرفا معلوم مي شود آنها در عالم سلوک و مستي روابطي شبيه روابط جنسي و معاشقه با يک معشوق دلربا برقرار مي کردند؟ در پاسخ به چند مطلب توجه کنيد : 1- ميان عرفان حقيقي و راستين با لذت جنسي نامشروع نه تنها هيچ رابطه اي وجود ندارد بلکه اين دو با يگديگر تقابل و تضاد دارند . 2- لذت جنسي گرايش مادي و حيواني است که هر چند اصل وجودش ضرورت دارد ولي انسان را به سمت و سوي دنيا و عالم ماده کشانده و او را از عالم تجرد و ملکوت که عرصه معرفت و قلمرو عرفان و عشق حقيقي است دور مي سازد . 3- اشعار شاعران معرفتي مانند حافظ و مولوي داراي ايهام است و در واقع محدوديت و نارسايي و اشتراک لفظي الفاظي که بيانگر مقصود واقعي آنها است چنين توهمي را ايجاد مي کند که آنها اهل شهوتراني و هم جنس بازي و شراب خواري و مانند آن هستند در حالي که همه اهل معرفت اذعان دارند که معرفت حقيقي تنها با اطاعت از خداوند و بندگي خالصانه و دوري از گناهان و شهوات و هوس ها حاصل مي شود و بدون آن معرفت توهم و خيال است و واقعيتي ندارد . 4- در مورد معرفت و عشق به توضيحات ذيل توجه نماييد : عشق بر دو گونه است مجازي و حقيقي الف) عشق مجازي: در اين گونه عشق،موضوع عشق ورزي همانا صفات ظاهري و کمالات مشهود و محسوس محبوب است .يعني کمالات ظاهري محبوب موجب جذب عاشق مي شود. عشق مجازي خود دو گونه است:(دقت شود) 1-عشق حيواني كه در آن عاشق تنها از روي شهوت و هوس معشوق خود را مي خواهد و به جنبه هاي جنسي او نظر دارد. 2-عشق پاك: در اين عشق اگر چه نظر عاشق به ظاهر محبوب است، ولي چون ظاهر نماد باطن است و نشان از ذات الهي دارد، خود زمينه ساز عشق حقيقي مي شود و مانند پلي عاشق را به سوي عشق حقيقي رهنمون مي گردد. ب ) عشق حقيقى و الهى: عشق حقيقى عبارت است از قرار گرفتن موجودى كمالجو در مسير جاذبه كمال مطلق، يعنى خداوند متعال، پروردگارى كه جميل مطلق، بىنياز، يگانه، داناى اسرار، توانا، قاهر و معشوق است كه همه رو به سوى او دارند و او را مىطلبند (احياء علوم الدين، غزالى، ج 4، ص 283 - 279) عشق مجازى خود عشق اصلى و اصيلي نيست و از روى تسامح به آن عشق اطلاق مىشود. پيروان عرفان، جهان هستى را (از جمله انسان را) مظهر و نشان حضرت حق دانسته، و عشق به مظاهر خداوند سبحان را عشق مجازى در طول عشق به ذات پروردگار مىدانند. به قول سعدى: به جهان خرّم از آنم كه جهان خرّم از اوست عاشقم بر همه عالم كه همه عالم از اوست. ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* 👌 امیر بیان علیه السلام : 👈خداوند سبحان مردم را بر حقوق خود مقدم داشته است پس هر کس حقوق مردم را ادا نماید به ادای حقوق الهی می انجامد. ♦️شرح غررالحکم ♦️ 🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷
🌸براےرسیدن بہ حاجات مهم 1⃣شنبہ👈۷۰بار 2⃣۱شنبہ👈۶۰ 3⃣۲شنبہ👈۵۰ 4⃣۳شنبہ👈۴۰ 5⃣۴شنبہ👈۳۰ 6⃣۵شنبہ👈۲۰ 7⃣جمعہ👈۱۰ بارسوره رابخواند 📚اسرارالمقاصد۵۵
🌹ختمي كه به سرعت اجابت ميشود 🌹هر یک از سوره ها برای برآمدن حاجات روزی چهارده بار "هدیه به چهارده معصوم " خوانده شود: 🌹شنبه:سوره مبارکه فتح ، 🌹یکشنبه: سوره مبارکه یس، 🌹دوشنبه:سوره مبارکه واقعه ، 🌹سه شنبه:سوره مبارکه الرحمن، 🌹چهارشنبه: سوره مبارکه جن، 🌹پنج شنبه : سوره مبارک ملک ، 🌹جمعه :سوره مبارکه سجده. 🌹بدون شک حاجت او برآورده میشود.انشاالله 🌹 این تعداد سوره رو در هر روز یکجا و بدون حرف زدن ما بینش بخونید. 📚مکارم الاخلاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༻🌸༺ ما را نوشتند از ازل ديوانه ى عشق ديوانه ها جمع اند گرد خانه ى عشق درمان ندارد عشق جز پيمانه ى عشق پرواز كردم با جنون تا لانه ى عشق سر ميگذارم زير پايت روزى آخر جان میدهم در مشهدت روزى آخر 【السلام علیک یا امام رضا(ع)】 ┄┅┅❁💚❁┅┅┄ 💐 اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احوال مردم در آخرالزمان ♦💢♦💢♦💢♦💢 روایات مختلفی از امامان معصوم (ع)، روحیات مردم را در آخرالزمان توصیف می‌کند که به بعضی از آنها اشاره می‌شود: ♦چشم و هم چشمی: امام صادق فرمود: مردم مدام به یکدیگر نگاه می‌کنند و می‌کوشند از هم کم نیاورند. ♦قساوت قلب: امام صادق (ع) فرمود: دل‌های مردم سخت، چشمان‌شان خشک و ذکر خدا برای آنان سنگین می‌گردد. ♦ریا و عجب: علی (علیه السلام) فرمود: زمانی خواهد آمد که مردم عبادت را سبب برتری خود بر دیگران می‌دانند. ♦غرور و خودبینی: پیامبر اکرم (ص)فرمود: کبر و غرور در قلب ها نفوذ می کند، همان‌گونه که زهر در بدن پخش می‌شود. ♦عدم روحیه حق طلبی: امام صادق (ع) فرمود: مردم با کسی هستند که پیروز شود. و در روایت دیگر فرمود: راه خیر خالی می شود و کسی آن را نمی‌پیماید. و نیز فرمود: مردم به اهل شرّ اقتدا می‌کنند. پیش از ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) تملق و چاپلوسی نیز رواج می یابد. مردم در سخنان باطل و ناروا از یکدیگر سبقت می گیرند. شنیدن قرآن بر مردم سنگین و شنیدن سخنان باطل بر آنان سبک و خوشایند می گردد. مردم آشکارا به هم تهمت می‌زنند. امام صادق (علیه السلام) در روایتی فرمود: مردگان مسخره می شوند و هیچ کس ناراحت نمی‌شود. ♦گرسنگی و کمبود مواد غذایی: امام صادق (علیه السلام) فرمود: پیش از ظهور مهدی (علیه السلام) ناگزیر سالی فرا خواهد رسید که مردم در آن گرسنه می‌شوند و ترس شدیدی از کشته‌شدن و ضرر به اموال و جان‌ها و محصولات آنها را فرا می گیرد؛ همه‌ی اینها در قرآن بیان شده است. آن گاه آیه 155 سوره‌ی بقره را تلاوت فرمود: ولنبلونکم بشیء من الخوف والجوع نقص من الاموال والانفس والثمرات و بشر الصابرین. ♦ضعف دینداری: پیامبر اکرم(ص) درباره‌ی ضعف دینداری در مردم آخرالزمان فرموده است: مردم به دنیا مشغول و از آخرت غافل می‌شوند. تقوا رونق ندارد. از مساجد صدای اذان به گوش می‌رسد اما قلب‌های مردم از ایمان خالی است. امام صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که قائم (علیه السلام) ظهور می‌کند، بسیاری از کسانی که خود را معتقد به او می‌دانستند، به او بی‌اعتقاد می‌شوند و به مذهب پرستندگان ماه و خورشید در می‌آیند. منابع: ‌ 📕بحارالانوار، ج 52، ص 364، حدیث 137، غیبه النعمانی 📕بحارالانوار، 52/264 حدیث 148 📕بحارالانوار، ج52،‌ ص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از @Imam7tom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
🔸الهی اگربدبودیم یاریمان کن تافردایی بهترداشته باشیم خدایا به حق مهربانیت نگذارکسی با نا امیدی و ناراحتی شب خود را به صبح برساند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃❤️🍃 به نام خدایی که نزدیک است خدایی که وجودش عشق است و با ذکر نامش آرامش را در خانه دل جا می دهیم ❣ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ❣ 💟الهی به امید تو💟
1_78374268.mp3
1.01M
🔸ترتیل صفحه ۶ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : نهاوند ☘️☘️☘️☘️
صفحه ۶ مصحف شریف سوره مبارکه بقره