eitaa logo
@Imam7tom
391 دنبال‌کننده
16.3هزار عکس
15.2هزار ویدیو
1.5هزار فایل
کانال امام موسی کاظم علیه االسلام حاوی مطالب مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
#مقام_ومنزلت_والای_حضرت‌معصومه 💠از #آیت_الله_بهاالدینی سوال کردند آیا حضرت معصومه میتواند #کل_حاجات همه مردم شهر قم را بدهد؟ 🌺ایشان در جواب فرمودند ✍میرزای قمی که در کنار حرم حضرت معصومه در قبرستان شیخان مدفون است به #تنهایی میتواند کل حاجات همه #مردم شهر قم را بدهد و حضرت معصومه آنقدر #مقام و منزلت #نزد_خداوند دارد که میتواند کل حاجات #تمام_مردم_دنیا را بدهد..🍃
♻️ شفاعت ️(سلام الله علیها) از شیعیان 🌷 علیه السلام فرمودند : حرمى دارد که است ، (ص) حرمى دارد و آن است و (ع) حرمى دارد و آن است و قم ؛ کوفه کوچک است که از هشت در بهشت، سه در آن به باز مى‌‌‌‌‌شود. زنى از فرزندان من در قم از دنیا مى‌‌‌رود که اسمش دختر امام موسى بن جعفر(ع) است و به او همه من وارد مى‌‌‌شوند. 📗 « بحارالأنوار ، ‏۵۷ ; ۲۲۸ »
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔷《السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ، ألسَّلاَمُ عَلَيکِ يَا فَاطِمَةَ المَعصُومِةِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ》🔷🔹 ⁉️پاسخ به چند سوال درباره :👇
1⃣تاریخ دقیق ولادت و وفات ایشان؟!👇 ✅در منابع تاریخی و منابع قدیمی شیعه، اطلاعات زیادی درباره زندگی‌ نامه حضرت معصومه(س) از جمله تاریخ ولادت و تاریخ وفات ایشان بیان نشده است. به گفته آیت الله استادی نخستین کتابی که در آن، تاریخی از ولادت و وفات حضرت(س) ذکر شده است، کتاب《نور الآفاق》نوشته شیخ جواد شاه‌ عبد العظیمی (متوفی سال قرن۱۴) می باشد که در این کتاب، تاریخ ولادت حضرت معصومه(س) یکم ذی‌ القعده سال ۱۷۳ ه.ق و تاریخ وفات ایشان دهم ربیع‌ الثانی سال ۲۰۱ ه.ق ذکر شده است. و اين كتاب به زبان فارسى در سال ۱۳۴۳ه‌.ق تأليف شده و در سال ۱۳۴۴ ق در ۱۳۰ صفحه به صورت جيبى توسط فرزندش شيخ مهدى بن شيخ جواد [و به عبارت خود او : خادم شريعت مطهره حاج شيخ مهدى سلطان العلماء نجفى نظام التولية و خزانه دار حضرت عبدالعظيم(ع)] چاپ شده است و نسخه چاپى آن در كتابخانه مرحوم آيت الله مرعشى نجفى در قم موجود است.(۱) اين كتاب در کتاب الذريعه مرحوم علامه طهرانى در فهرست كتب فارسى به نام «نور الافاق» ضبط و ثبت شده است.(۲) این نقل بی سند درباره ولادت و وفات حضرت معصومه(س)، بعدها از آن کتاب، به دیگر کتاب‎ها راه‌ یافته است. برخی از علما مانند مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی، آیت‌الله شبیری زنجانی، استاد رضا استادی و مرحوم ذبیح‌الله محلاتی با این نظر شاه‌ عبدالعظیمی مخالفت کرده و تاریخ‌های ذکر شده در این کتاب را ساختگی دانسته‌اند. 👤مرحوم شیخ علی نمازی در کتاب «مستدرک سفینه البحار» به پیروی از کتاب نور الافاق می نویسد : 📋《فَاطِمَةُ المَعصُومَةُ(س) المَولَودَةُ فِي غُرَّةِ ذِي القَعدَةِ سَنَةَ ۱۷۳ ق》 ♦️فاطمه معصومه(س) در ابتدای ماه ذی القعده سال ۱۷۳ قمری به دنیا آمده است.(۳) 👤آیت الله شبیری زنجانی قائل است به اینکه به طور دقیق ولادت و وفات حضرت(س) مشخص نیست، ولی کتاب «مستدرک سفینه البحار» تاریخ تولد او را طبق اسناد به دست آمده، در روز اول ذیقعده سال ۱۷۳ در شهر مدینه نوشته‌ است که این تاریخ در کتاب «مستدرک سفینه البحار» ناشی از تصحیح تاریخ مجعولی توسط آقای شیخ علی نمازی(مولف) دانسته‌ است و زمان ولادت و رحلت ایشان را مجعول دانسته‌اند.(۴) 👤مرحوم ذبیح الله محلاتی می نویسد : اطلاعات چندانی درباره زندگی حضرت معصومه(س) در دست نیست؛ ازجمله تاریخ تولد و وفات و میزان عمر ایشان و اینکه چه زمانی از مدینه حرکت کرده و آیا پیش از شهادت امام رضا(ع) فوت کرده است یا پس از آن، در تاریخ ثبت نشده است.(۵) 👤 در مورد ولادت ها و وفیَات جعلی و خود ساخته ی امروزی می نویسد : دروغ در هرجا و توسط هر شخصی عقلا و شرعا مذموم و ناپسند است، ولی آنجا که به دروغ رنگ دین و لعاب آیین زده شود زشتی و حرمت آن قطعا بیشتر خواهد بود! جعل در مناسبت های آئینی نیز رو به گسترش است. حقیر تکلیف خودم را در این زمینه انجام داده و خواهم داد و همه هزینه آن را هم می پردازم، بنده که همواره مدافع سرسخت شعائر دینی بوده ام و به صراحت عرض می کنم [که] عنوان کردن روزهایی به عنوان؛ رحلت حضرت ام کلثوم(سلام الله علیها) رحلت بانو ام البنین(سلام الله علیها) [رحلت حضرت معصومه(سلام الله علیها)] [رحلت بانو رباب(سلام الله علیها)] تولد حضرت رقیه(سلام الله علیها) تولد حضرت علی اصغر(علیه السلام) و مواردی از این قبیل هیچگونه مدرک معتبری ندارد! باشد که مروج دروغ و مدافع دروغگویان نباشیم!(۶) نام این کتاب یعنی《نور الآفاق》در فهرست معرفی کتب و مصادر آشنایی با حضرت عبدالعظیم حسنی اثر استاد رضا استادی آمده است. 🔍جهت نقد و بررسی مختصر بر این کتاب به این لینک مراجعه کنید :👇 http://hadith.net/post/5444/آشنايى-با-حضرت-عبدالعظيم-عليه-السلام-و-مصادر-شرح-حال-او/p57/ 📚منابع : ۱)آشنایی با حضرت عبدالعظیم و مصادر شرح‌حال او، استادی، ص۲۹۷ ۲)الذريعة علامه طهرانى، ج۱۶، ص۳۵۵ ۳)مستدرک سفینة البحار نمازی، ج۸، ص۲۶۱ ۴)جرعه‌ای از دریا شبیری زنجانی، ج۲، ص۵۱۹ ۵)ریاحین الشریعه محلاتی، ج۵، ص۳۱
2⃣علت ازدواج نکردن ایشان؟!👇 ✅مرحوم ذبیح الله محلاتی درباره ازدواج حضرت معصومه(س) می نویسد : دانسته نیست که حضرت معصومه(س) ازدواج کرده است یا خیر؟ و اینکه فرزند داشته است یا خیر؟ ولی با‌ این‌ همه، مشهور است که حضرت معصومه(س) تا آخر عمر، ازدواج نکرده است.(۱) ⁉️اما برای عدم ازدواج ایشان توجیحاتی از این قبیل گفته شده است. از جمله؛ ۱)نبودن هم کفو برای ازدواج : از آنجا که خاندان ائمه شیعه از لحاظ نَسَب در بین مسلمانان جایگاه ویژه‌ای داشته و مورد احترام عمومی بودند، و از آنجا که حضرت معصومه(س) فرزند بلافصل امام موسی کاظم(ع) و خواهر تنی امام رضا(ع) بود، برخی این احتمال را مطرح کرده‌اند که برای او هم کفو و هم شأنی برای ازدواج یافت نشد و به همین جهت ایشان ازدواج خود را تا پیدا شدن گزینه‌ای مناسب، به تعویق انداخته‌ است. ۲)ترس از حکومت و خفقان حاکم بر جامعه : در دوران حکومت هارون الرشید اختناق شدیدی حاکم بود، تا جایی که امام موسی کاظم(ع) دائما از مدینه به عراق و شام و بغداد تبعید می شد. حتی فضای اینچنینی باعث شد که امام موسی کاظم(ع) را مجبور کنند برای مدت ها در بیابان های شهر شام و در غار ها با لباس مبدل و چهره بدلی زندگی کنند تا کسی امام(ع) را نشناسد. ابن شهر آشوب می نویسد : 📋《لَا يَزَالُ يَنْتَقِلُ مِنْ سِجْنٍ إلي سِجْنٍ》 ♦️امام(ع) پیوسته از زندانی به زندان دیگر منتقل می شد.(۲) پس با فضای اختناقی که در دوران حکومت  هارون برقرار بود، استبداد و ستم به جایی رسیده بود که کسی جرأت نداشت به خانه امام موسی بن جعفر(ع) رفت و آمد داشته باشد، تا چه رسد به اینکه با دختر امام موسی کاظم(ع) ازدواج کند و عواقب خطرناک این انتخاب را بپذیرید. ۳)دستور امام موسی کاظم(ع) بر عدم ازدواج دخترانش : برخی منابع مانند یعقوبی در تاریخ خود می نویسد : 📋《أَوصَى مُوسَى بنُ جَعفَرَ(ع) أَلَّا تَتَزَوَّجَ بَنَاتَهُ فَلَم تَتَزَوَّج وَاحِدَةُ مِنهُنَّ إِلَّا أُمَّ سَلَمَةِ》 ♦️حضرت موسی بن جعفر(ع) وصیت کرده بود که دخترانش شوهر نکنند و برای همین، هیچ یک از دختران حضرت شوهر نکردند، جز یکی از دخترانش به نام ام سلمه!(۳) پس یعقوبی این دستور پدر را سبب ازدواج نکردن دختران امام موسی کاظم(س) از جمله حضرت معصومه(س) می‌داند. اما به این سخن اشکال می شود که؛ اولا؛ این وصیت با سنّت و روش رسول اکرم(ص) سازگاری نداشته و مخالف سنت اسلامی و ترویج ازدواج می‌باشد. ثانیا؛ چنین سفارشی در وصیت‌ نامه‌ ای که مرحوم کلینی از امام کاظم(ع) نقل کرده، نیامده است. اتفاقا در این وصیت امام موسی کاظم(س) امر ازدواج دخترانش را به فرزندش امام رضا(ع) سپرده است. مرحوم کلینی می نویسد : امام موسی کاظم(ع) فرمود : 📋《أَنِّي قَدْ أَوْصَيْتُ إِلَى عَلِيٍّ(ع).. وَ هُوَ أَنَا فِي وَصِيَّتِي فِي مَالِي وَ فِي أَهْلِي وَ وُلْدِي.. وَ إِنْ أَرَادَ رَجُلٌ مِنْهُمْ أَنْ يُزَوِّجَ أُخْتَهُ فَلَيْسَ لَهُ أَنْ يُزَوِّجَهَا إِلاَّ بِإِذْنِهِ وَ أَمْرِهِ فَإِنَّهُ أَعْرَفُ بِمَنَاكِحِ قَوْمِهِ..》 ♦️من وصیت خود را به فرزندم علی بن موسی(ع) می کنم و او در این امر، جایگاه من را در قبال مال و خانواده و فرزندانم دارد. و اگر مردی خواست با یکی از خواهرانش ازدواج کند، این امر با اذن و دستور علی بن موسی(ع) باشد، زیرا که او نسبت به این امر واقفتر و آگاه تر است.(۴) 📚منابع : ۱)ریاحین الشریعه محلاتی، ج۵، ص۳۱ ۲)مناقب ابن شهر آشوب، ج۴، ص۴۳۲ ۳)تاریخ یعقوبی، ج۲، ص۴۱۵ ۴)الکافی مرحوم کلینی، ج۱، ص۳۱۷
3⃣لقب کریمه اهل بیت(ع) برای ایشان؟!👇 ✅حضرت معصومه(س) در زبان علمای شيعه به «كريمه ‏اهل‏بيت‏» ياد مى‌‏شود و روایت یا سند تاریخی در منابع متاخرین بر این مطلب نداریم که این لقب را به ایشان داده باشند. ظاهرا ريشه آن، رویای صادقه مرحوم آيت ‏الله سید شهاب الدین مرعشى نجفى و در برخی اقوال پدر ایشان مرحوم سید محمود مرعشی نجفی است كه در آن رويا، امام ‏صادق(ع) به او که با دعا و راز و نياز تلاش می كرد تا قبر مطهر حضرت فاطمه(س) را بيابد، فرمود: 📋《عَلَیْکَ بِکَرِیمَةِ اَهْلِ الْبَیْتِ(ع)》 ♦️بر تو باد به كريمه اهل‏ بيت(ع)! و ایشان از این طریق او را به زیارت قبر حضرت فاطمه معصومه(س) راهنمایی می‌کنند.(۱) 📚منبع : ۱)کتاب کریمه اهل بیت(ع)، مهدی پور، ص۴۳
4⃣ماجرای هجرت حضرت معصومه(س) به قم و شهادت ایشان؟!👇 ✅طبق نقلی در سال ۲۰۰ ه.قمری در پى اصرار مأمون به سفر تبعيد گونه حضرت رضا(ع) از مدینه به خراسان، يك سال بعد، حضرت معصومه(س) به دعوت امام رضا(ع) و به شوق ديدار برادر به همراه کاروانی که عده اى از برادران و برادرزادگان در بین آنها بودند، به طرف خراسان حركت كردند. وقتی كاروان حضرت به شهر ساوه رسيد، عده‌اى از مخالفان و دشمنان اهل بيت(ع) راه را سدّ كردند و با همراهان حضرت معصومه(س) وارد جنگ شدند. در نتيجه تقريبا اكثر مردان كاروان به شهادت رسيدند و عده‌ای مجروح شدند و خود حضرت(س) نیز بیمار و رنجور گشت. وقتی حضرت معصومه(س) دیدند، ادامه مسیر به سمت خراسان، برای کاروان میسر نیست، ایشان قصد شهر قم کردند و از همراهان پرسیدند : چقدر راه است بين ساوه و قم؟ گفتند : ده فرسخ! سپس فرمود : 📋《احْمِلُونِي إِلَيْهَا! فَحَمَلُوهَا إِلَى قُمَّ!》 ♦️ مرا به قم ببريد! پس او را به قم بردند! 📋《لَمَّا وَصَلَ خَبَرُهَا إِلَى قُمَّ اسْتَقْبَلَهَا أَشْرَافُ قُمَّ وَ تَقَدَّمَهُمْ مُوسَى بْنُ الْخَزْرَجِ! فَلَمَّا وَصَلَ إِلَيْهَا أَخَذَ بِزِمَامِ نَاقَتِهَا وَ جَرَّهَا إِلَى مَنْزِلِهِ وَ كَانَتْ فِي دَارِهِ سَبْعَةَ عَشَرَ يَوْماً ثُمَّ تُوُفِّيَتْ》 ♦️وقتی این خبر به اهالی قم رسید، اشراف و بزرگان قم به نمایندگی موسی بن خزرج به استقبال حضرت فاطمه معصومه(س) رفتند. موسی پس از دیدار حضرت(س)، افسار ناقه ایشان را گرفت و به سمت قم و به منزل خویش آورد.(۱) در مورد شهادت حضرت معصومه(س) همانند سایر مسائل مربوط به ایشان اختلاف هست و مشهور قائل به عدم شهادت ایشان هستند. شاید بیماری حضرت(س) در اثر غم و اندوه از دست دادن اهل بیت خود و دیدن بدن‌های پاره پاره برادران و برادرزادگان خویش را که ۲۳ نفر بودند باشد که به شدت غمگین شدند و در اثر آن بیمار گشتند. اما مرحوم سید جعفر مرتضی عاملی مورخ نامی شیعه درباره علت وفات حضرت(س) می نویسد : 📋《فَيُقَالُ إِنَّهَا قَد دَسَّ إِلَيهَا السَمُّ فِي سَاوَةَ وَلِهَذَا لَم تَلبَث إِلَّا أَيَّامَاً قَلِيلَةََ وَ استُشهِدَت [بِقُم]》 ♦️گفته شده است که در حق حضرت(س) دسیسه کردند و او را در ساوه سمّ خوراندند و به خاطر همین از آن پس مدت زیادی در قید حیات نبودند و سپس در قم به شهادت رسیدند.(۲) طبق نقلی حضرت معصومه(س) هفده روز در قم اقامت کردند و سپس از دنیا رفتند.(۳) 📚منابع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷، ص۲۱۹ ۲)الحياة السياسية للامام الرضا(ع)، ص۴۲۸ ۳)تاریخ قم، حسن بن محمد قمی، ص۲۱۳
5⃣تغسیل و تدفین ایشان؟! ✅در مورد تغسیل و تدفین حضرت معصومه(س) نقل شده است که؛ 📋《لَمَّا تُوُفِّيَتْ فَاطِمَةُ(س) وَ غُسِّلَتْ وَ كُفِّنَتْ حَمَلُوهَا إِلَى مَقْبَرَةِ بابلان وَ وَضَعُوهَا عَلَى سِرْدَابٍ حُفِرَ لَهَا فَاخْتَلَفَ آلُ سَعْدٍ فِي مَنْ يُنْزِلُهَا إِلَى السِّرْدَابِ ثُمَّ اتَّفَقُوا عَلَى خَادِمٍ لَهُمْ صَالِحٍ كَبِيرِ السِّنِّ يُقَالُ لَهُ قَادِرٌ فَلَمَّا بَعَثُوا إِلَيْهِ رَأَوْا رَاكِبَيْنِ مُقْبِلَيْنِ مِنْ جَانِبِ الرَّمْلَةِ وَ عَلَيْهِمَا لِثَامٌ فَلَمَّا قَرُبَا مِنَ الْجِنَازَةِ نَزَلَا وَ صَلَّيَا عَلَيْهَا ثُمَّ نَزَلَا السِّرْدَابَ وَ أَنْزَلَا الْجِنَازَةَ وَ دَفَنَاهَا فِيهِ ثُمَّ خَرَجَا وَ لَمْ يُكَلِّمَا أَحَداً وَ رَكِبَا وَ ذَهَبَا وَ لَمْ يَدْرِ أَحَدٌ مَنْ هُمَا》 ♦️وقتی حضرت فاطمه(س) وفات یافت بعد از غسل و تکفین او را به مقبره بابلان بردند و در کنار سردابی گذاشتند. آل سعد (اشعری) با یکدیگر اختلاف کردند در این باب چه کسی سزاوار است در سرداب رود و فاطمه(س) را بر زمین بگذارد و به خاک سپارد؟ سرانجام اتفاق کردند که سیدی پرهیزکار و پیرمردی پارسا که به نام قادر معروف بود وارد سرداب شود و آن گوهر پاک را دفن کند. وقتی به سراغ آن پیرمرد رفتند، در این هنگام از جانب ریگستان دو سوار که جلو دهان خود را بسته بودند به آن جا آمدند، و وقتی به جنازه حضرت فاطمه(س) رسیدند، از اسب پیاده شدند و بر او نماز گزارده و در سرداب رفتند و جسد مطهر او را دفن کردند و از سرداب خارج شدند و با کسی هم سخنی نگفتند و بر هیچ کس معلوم نشد که آن دو سوار چه کسانی بودند.(۱) در منابع تاریخی و روایی نوشته نشده که این دو نفر چه کسانی بودند، اما طبق سیره ائمه اطهار(ع) شاید این دو نفر وجود مقدس امام رضا(ع) و امام جواد(ع) باشند كه برای شركت در مراسم كفن و دفن حضرت معصومه(س) به اعجاز امامت از خراسان و مدینه به سرزمین قم آمدند.الله عالم 📚منبع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۸، ص۲۹۰
6⃣قداست قم قبل از ورود ایشان به قم! ✅قم از دیر باز حتی قبل از ورود حضرت معصومه(س) به این شهر، مرکز تشیع و مهد علمی علما و فقهای نامی شیعه بود و جایگاه عظیمی در میان مسلمانان داشت. اما با ورود حضرت معصومه(س) قم دارای جنبه مذهبی مخصوص شد و مرکز روحانیت شیعه قرار گرفت و عده‌ای از بزرگان علمای شیعه از آن جا برخاستند یا در آن اقامت کردند که امروزه به برکت این بانوی بزرگ، قم به یک مرکز بزرگ علمی، فرهنگی و پژوهشی دنیا تبدیل شده و صدها مدرسه علمی و مراکز تحقیقاتی و کتاب‌خانه‌های مجهز مشغول فعالیت‌های علمی و فرهنگی در حوزه اسلام و تشیع می‌باشد. 📜روایاتی چند در باب قم و فضیلت زیارت حصرت معصومه(س) : 👤امام صادق(ع) در طی روایتی فرمودند: 📋《اِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ و انَّ لِلّرَسُولِ(ص) حَرَماً وَ هُوَ الْمَدينةُ وَ اِنَّ لِاَميرِالْمُؤْمِنِين(ع) حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ و اِنَّ لَنا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ(س) فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️خدا را حرمی است و آن مكه است. رسول خدا(ص) را حرمی است و آن مدينه مي‌ باشد. برای امام علی(ع) حرمي است و آن كوفه است و براي ما اهل‌بيت(عليهم السلام) حرمی است و آن شهر قم است. و به زودی بانویی از فرزندان من در آن جا دفن می ‌شود، که نامش فاطمه(س) می ‌باشد. هر کس او را زیارت کند، بهشت برای او واجب است. راوی حدیث می گوید: 📋《وَ كَانَ هَذَا الْكَلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ يُولَدَ الْكَاظِمُ(ع)!》 ♦️امام صادق(ع) این فرمایش را زمانی بیان فرمودند، که امام موسی کاظم(ع) هنوز به دنیا نیامده بود.(۱) 👤امام صادق(ع) در روایتی دیگر می‎فرماید : 📋《أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّهِ ثَمَانِیَهَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَهٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَهٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَهُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّهَ بِأَجْمَعِهِمْ》 ♦️آگاه باشید که بهشت هشت در دارد، سه تای آن به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه دختر موسی(ع) در آنجا رحلت می‌کند که همه شیعیان ما با شفاعت او وارد بهشت می‌شوند.(۲) 👤امام ‌رضا(ع) به سعد اشعری فرمود: 📋《يَا سَعْدُ، عِنْدَكُمْ قَبْرٌ مِنَّا!》 ♦️ای سعد! از ما نزد شما قبری است! سعد گفت : 📋《فَدَتْكَ نَفْسِي تَقْصِدُ قَبْرَ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ(ع)؟》 ♦️پدر و مادرم به فدای تو باد! منظورتان فاطمه دختر موسی بن جعفر(ع) است؟ حضرت(ع) فرمود : 📋《نَعَمْ! مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️بله! کسی که با معرفت و شناخت ایشان را زیارت کند، پاداشش بهشت است.(۳) و همچنین؛ 👤امام جواد(علیه السلام) فرمودند : 📋《مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️کسی که قبر عمّه‌ ام [حضرت معصومه(س)] را در قم زیارت کند، بهشت برای او است.(۴) در زیارتنامه حضرت(س) می خوانیم : 📋《يا فاطِمَهُ(س)! اِشْفَعي لِي فِي الْجَنَّةِ، فَاِنَّ لَكِ عِنْدَ اللهِ شَأنَاً مِنَ الشَأنِ》 ♦️اي فاطمه معصومه(س)! در مورد رفتن به بهشت مرا شفاعت كن، چرا كه در پيشگاه خداوند متعال، دارای مقام و منزلتی بس ارجمند هستید.(۵) 📚منابع : ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷، ص۲۱۷ ۲)بحارالانوار مجلسی، ج۵۷، ص۲۲۸ ۳)بحارالانوار مجلسی، ج۱۰۲، ص۲۶۶ ۴)کامل الزیارات ابن قولویه قمّی، ص۳۲۵ ۵)مفاتیح الجنان محدّث قمی، ص۴۵۳
7⃣زیارت نامه ایشان! ✅علامه مجلسی در کتاب‌ بحارالانوار روایتی را از علی بن ابراهیم قمی و او از پدرش ابراهیم بن هاشم و او از سعد بن سعد اشعری قمی و او از امام رضا(ع) نقل می‌کند که؛ امام ‌رضا(ع) به سعد فرمود: 📋《يَا سَعْدُ، عِنْدَكُمْ قَبْرٌ مِنَّا!》 ♦️ای سعد! از ما نزد شما قبری است! سعد گفت : پدر و مادرم به فدای تو باد! منظورتان فاطمه دختر موسی بن جعفر(ع) است؟ حضرت(ع) فرمود : 📋《نَعَمْ! مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ》 ♦️بله! کسی که با معرفت و شناخت ایشان را زیارت کند، پاداشش بهشت است. سپس در ادامه فرمود : هنگامی که به نزد قبر فاطمه معصومه(س) رفتی رو به قبله بايست؛ ۳۴ مرتبه الله اكبر، ۳۳ مرتبه سبحان الله، و ۳۳ مرتبه الحمد الله را بگو و سپس این زیارنامه را بخوان! 📜《اَلسَّلاَمُ عَلَى آدَمَ صَفْوَةِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى نُوحٍ نَبِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى إِبْرَاهِيمَ خَلِيلِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى مُوسَى كَلِيمِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَى عِيسَى رُوحِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَيْرَ خَلْقِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اَللَّهِ خَاتَمَ اَلنَّبِيِّينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَصِيَّ رَسُولِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ سَيِّدَةَ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمَا يَا سِبْطَيْ نَبِيِّ اَلرَّحْمَةِ وَ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ اَلْحُسَيْنِ سَيِّدَ اَلْعَابِدِينَ وَ قُرَّةَ عَيْنِ اَلنَّاظِرِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ بَاقِرَ اَلْعِلْمِ بَعْدَ اَلنَّبِيِّاَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ اَلصَّادِقَ اَلْبَارَّ اَلْأَمِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ اَلطَّاهِرَ اَلطُّهْرَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُوسَى اَلرِّضَا اَلْمُرْتَضَى اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ اَلتَّقِيَّ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ اَلنَّقِيَّ اَلنَّاصِحَ اَلْأَمِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ اَلسَّلاَمُ عَلَى اَلْوَصِيِّ مِنْ بَعْدِهِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى نُورِكَ وَ سِرَاجِكَ وَ وَلِيِّ وَلِيِّكَ وَ وَصِيِّ وَصِيِّكَ وَ حُجَّتِكَ عَلَى خَلْقِكَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِيجَةَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا أُخْتَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اَللَّهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اَللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ عَرَّفَ اَللَّهُ بَيْنَنَا وَ بَيْنَكُمْ فِي اَلْجَنَّةِ وَ حَشَرَنَا فِي زُمْرَتِكُمْ وَ أَوْرَدَنَا حَوْضَ نَبِيِّكُمْ وَ سَقَانَا بِكَأْسِ جَدِّكُمْ مِنْ يَدِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْكُمْ أَسْأَلُ اَللَّهَ أَنْ يُرِيَنَا فِيكُمُ اَلسُّرُورَ وَ اَلْفَرَجَ وَ أَنْ يَجْمَعَنَا وَ إِيَّاكُمْ فِي زُمْرَةِ جَدِّكُمْ مُحَمَّدٍ ص وَ أَنْ لاَ يَسْلُبَنَا مَعْرِفَتَكُمْ إِنَّهُ وَلِيٌّ قَدِيرٌ أَتَقَرَّبُ إِلَى اَللَّهِ بِحُبِّكُمْ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ اَلتَّسْلِيمِ إِلَى اَللَّهِ رَاضِياً بِهِ غَيْرَ مُنْكِرٍ وَ لاَ مُسْتَكْبِرٍ وَ عَلَى يَقِينِ مَا أَتَى بِهِ مُحَمَّدٌ وَ بِهِ رَاضٍ نَطْلُبُ بِذَلِكَ وَجْهَكَ يَا سَيِّدِي اَللَّهُمَّ وَ رِضَاكَ وَ اَلدَّارَ اَلْآخِرَةَ يَا فَاطِمَةُ اِشْفَعِي لِي فِي اَلْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكِ عِنْدَ اَللَّهِ شَأْناً مِنَ اَلشَّأْنِ اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لِي بِالسَّعَادَةِ فَلاَ تَسْلُبَ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ اَللَّهُمَّ اِسْتَجِبْ لَنَا وَ تَقَبَّلْهُ بِكَرَمِكَ وَ عِزَّتِكَ وَ بِرَحْمَتِكَ وَ عَافِيَتِكَ وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِينَ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً يَا أَرْحَمَ اَلرَّاحِمِينَ》 البته علامه مجلسی در کتاب تحفة الزائر پس از ذکر این زیارتنامه می نویسد : محتمل است که زیارت از تتمّه حدیث نباشد و از تألیف علماء بوده باشد.(۲) 📚منابع : ۱)بحار الانوار مجلسی، ج۹۹، ص۲۶۶ ۲)تحفة الزائر مجلسی، ص۶۶۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6033036858705838192.mp3
9.82M
زیارتنامه حضرت فاطمه معصومه(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی فوق جنجالی علیرضا پور مسعود درباره #نفوذ موریانه های نفوذ قسمت اول این چند قسمت را ببینید تا متوجه نقش بعضی افراد در کشور بشوید افرادی مثل سعید حجاریان ، بهزاد نبوی ، هاشمی رفسنجانی ، #شهید لاجوردی و ... #فتنه
📌یک عده میگویند از کجا معلوم این فتنه دی ماهی که ما میگیم به وقوع بپیونده 🤔یک عده هم معتقدند که فتنه آبان ماه فتنه اصلی بود و ما ازش عبور کردیم 🗣برای این عزیزان عرض کنم اتفاقات آبان ماه یک تست بود برای سنجیدن قدرت حرکت و مقدار آمادگی مردم برای نافرمانی مدنی 💥دو مسئله باعث تردید دشمن و نفوذی ها برای زدن به خط وانتحاره 1️⃣یک بحث داشتن شبکه اجتماعی برای ساماندهی اغتشاشات دشمن هنوز نتوانسته خلأ آمدنیوز را پر کند 2️⃣دومین مسئله قطعی اینترنته دشمن به دنبال رفع این مشکله ✅اینها میدونستن که نت قطع خواهد شد و البته این را هم بگم که دشمن دچار اشتباه محاسباتی هم شد چون از توان سایبری ما خبر نداشت آنها در برنامه هایشان فکرمیکردند که نظام نمیتونه بیشتر از ۴٨ ساعت اینترنت رو قطع کنه چون به زیرساختهای ما ضربات شدیدی میخورد ✅👈اما با تدبیر سیستمهای امنیتی ما ایننرنت بین المللی قطع ولی شبکه های داخلی فعال باقی ماند و کمترین آسیب به زیر ساختهای ما زده شد 👌درسته که دو روز اول ما به مشکل خوردیم ولیکن در عرض ۴٨ ساعت تونستیم خودمون رو با اینترنت ملی وفق بدیم و استارت آپهای داخلی تونستن به کارهاشون ادامه بدن و این دشمن رو مستاصل کرد☺️ 😃تمام رسالت آمد نیوز به گردن شبکه های bbc و صدای آمریکا و ایران اینترنشنال افتاد و با قطع اینترنت جهانی علنا دشمن هیچگونه ارتباط اطلاعاتی و تصویری از تحرکات خیابانی نداشت 📌میشه گفت که دشمن نیروهاش رو کشید وسط خیابون ولی نتونست اونها رو مونیتورینگ وساماندهی کنه نیروها که فقط آموزش اغتشاش دیده بودن هم نتونستن ارتباط بگیرن و دستورات بعدی رو دریافت کنند ✅به همین خاطر خیلی راحت لو رفتن ودستگیر شدن 💥الان دو مسئله برای دشمن لاینحله 1️⃣یک ارتباط با داخل در زمان اغتشاشات خیابانی و اتصال اینترنت جهانی 2️⃣دوم ساماندهی این اغتشاشات به وسیله یک رسانه یا شبکه اجتماعی این دو مسئله اگر حل بشه به مامورشون دستور وارد کردن شوک دیگه رو خواهند داد 🔵در اغتشاشات آبان ماه سیستم امنیتی بسیار هوشمندانه عمل کرد و دشمن هنوز از برگ برنده ما خبر ندارد و شک نکنید سیلی محکمتری اینبار خواهند خورد👋 🔷این اتفاقات دو وجه داشت یک اینکه دشمن تست زد ببینه توانایی نظام چه اندازه است و امکانات سنجی کرد و نقاط ضعفش رو پیدا کرد 🔷از این سمت هم اکثر برنامه ها و روش عملیکردشون لو رفت 🔴مطمئنا تاکتیکشان را عوض خواهند کرد و در آخر هم انتحارشان 👇👇👇 ⚠️زدن زیرساختهای کشوره که قبلا قریب به یک سال است که دائما هشدارش را داده ایم 📌وقتی دیدند که مردم با ایشان همراهی نکردن ، رو آوردن به حرکات مسلحانه ⚠️دقت کنید عراق شده پایلوت اتفاقات ایران 🔴یعنی هر کاری که میخواهند بکنند ، قبلش در عراق انجامش میدن 🔻🔻🔻الان اغتشاشات عراق وارد مرحله مسلحانه شده و این یعنی راه افتادن جوی خون در عراق الان هم دائما در حال آموزش جنگ شهری و مسلحانه و نحوه استفاده از تاکتیکهای جنگ شهری هستند 🔴بارها هشدار دادیم که وقتی تیمهای آموزش دیده اینها به این مقدار تا تهران رسیده اند یعنی اینها در کل کشور الان نیرو دارن 🔴در مورد کرمانشاه و بالاخص سرپل ذهاب بارها بنده هشدار دادم مناطق سیستان و بلوچستان و زاهدان مستعد درگیری‌های مسلحانه اند 🔴📣مردم هوشیار باشند که هیچ بهانه ای به دست عوامل اغتشاشگر ندهند از من به شما نصیحت اگر میخواهید در این اتفاقات آسیبی نبینید از هر گونه تردد غیر ضرور در مواقع اغتشاش صرف نظر کنید 💥اینبار عاقبت این فتنه اضمحلال و فروپاشی دشمن و لو رفتن نفوذی هایش را در پی دارد پس خیال نکنید به این راحتی اینها ول میکنند و میرن ، خیر❌ ✅👈عاقبت اینها مثل یک تکفیریست که وقتی میبیند دیگر کاری از دستش ساخته نیست انتحار میکند🔥 ✅👈شک نکنید با این انتحار جوری شکست خواهند خورد که در تاریخ نوشته خواهد شد 📌آخر این بازی برد تیم ماست حالا هر چه قدر میخواهند دست و پا بزنند 🤔از الان هم باید تمهیدات لازم رو برای روزهای قطع شدن اینترنت جهانی بیندیشیم ✍️
1_146243267.mp3
9.6M
🔖منبر کامل 🔖 🔸موضوع: فضایل و مناقب حضرت معصومه علیهاالسلام 🕌حرم حضرت معصومه سلام الله علیها سلام الله علیها
1_108071653.mp3
1.54M
﷽ 🏴 السَّلامُ عَلَیْكِ یا عَمَّةَ وَلِىِّ اللهِ ️ 🔳 مرثیه و روضه 🏴 🚩 روضه حضرت معصومه سلام الله علیها سلام الله علیها ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
4_6033013966530150703.mp3
2.03M
این پیام را جهانی کنید! 🔻ماجرای نامۀ جالب #دختر دانشجو بعد از زیارت حضرت معصومه #استاد_پناهیان #حضرت_معصومه 💓
💐 اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💟 بسم الله الرحمن الرحيم 💟 ❣درس چهل و سوم ❣ 💚 سخن آخر و نتیجه ی نهایی : سخن آخر آنکه از تمام محاسبات فوق به این نتیجه می رسیم که از این همه نظم عددی در قرآن کریم و سوره های مورد بحث چند احتمال بدست می آید . ❣احتمال اول ❣ 💟 خداوند به این همه نظم پدید آمده در سوره کهف که از آن می توان دنیایی از مطالب را استخراج کرد و در آن صدها اسرار نهفته است؛ آگاه نبوده است و این همه نظم ریاضی و تناظر های عددی محیرالعقول ، بی معناست و این همه تناسب و ارتباط شبکه‌ای تعداد زیادی از آیات با حروف وكلمات در کل قرآن و بخصوص در این دو سوره بر اساس تصادفی محض و بدون اراده ی الهی بوده است . 💚 اگر این احتمال را قائل شویم آنگاه " نعوذ بالله " به خداوند نسبت جهل داده ایم که اصلا چنین خبطی محتمل نیست . ❣احتمال دوم ❣ 💟 احتمال دیگر این است که بگوئیم خداوند بر این همه نظم و ترتیب آگاه بوده است ؛ اما منظور خاصی نداشته است . در این صورت فعل خداوند حکیم را عبث پنداشته ایم که " نعوذ بالله " از ساحت پروردگار بری است . ❣احتمال سوم ❣ 💟 آنکه بگوئیم این همه نظم و ترتیب معنادار در این سوره با علم خداوند و با اشراف او و برای فهماندن مطالب مهمتر و ظریف تری مطرح شده است . 💚 خداوند علیم و حکیم از انجام هر کار بیهوده ای بری است . 💟 خداوند هر حرفی را در قرآن بدلیلی بکار برده و هر حرفی در جایگاهی نشسته است که باید باشد . 💟 هم حروف و هم اعداد در قرآن کریم بصورت بسیار حکیمانه و حساب شده ای بکار رفته است .نه حرفی در قرآن کریم اضافه است و نه حرفی از آنچه باید باشد کم است . 💚 هم در ترتیب چیدمان سوره ها و آیات حکمتی است و هم در تعداد حروف و کلمات آن . 💟 او هم با زبان حروف حرف می زند و هم با زبان ریاضی و اعداد . 💚 این احتمال سوم تنها احتمال قابل قبول است . 💟 بنابر این ناچاریم که اعتراف کنیم که کاربرد گسترده ی این همه اعداد در قرآن کریم گویای مطالب و اسراری است که ، اگر چه ما ممکن است در تطبیق آنها اشتباه کرده باشیم ؛ اما بدون شک در کشف آن اشتباهی صورت نگرفته است . 💚 یعنی بروز اعداد از قبیل ( ۲۰۲۲ و یا ۱۴۰۱ یا ۱۴۴۳ و یا ۵۷۸۲ ) اگر اشاره به سال زوال اسرائیل توسط حضرت مهدی علیه السلام نباشد ، احتمالا اشاره " به حوادثی در آن سال و تحولاتی در آن برهه از زمان با دخالت مستقیم حضرت مهدی علیه السلام دارد . 💟 در پایان این مبحث ، آرزو می‌کنم پیش بینی های قرآن کریم تحقق یابد و زخم کهنه سرزمین مقدس فلسطین التیام پیدا کند و قدس به دامان اسلام باز گردد . 💟 ظلم آشکار صهیونیسم بین الملل در موعود مقرر نابود شود و بالاخره چشمانمان به جمال نورانی مولایمان حضرت مهدی علیه آلاف التهیة و الثناء روشن گردد . ❣❣(( اللهم ارنا الطلعة الرشيده والقرة الحميده و جعلنا من أعوانه و أنصاره والمستشهدين بين يديه .)) ❣❣ 💟 والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته ❣پایان درس چهل و سوم و آخرین درس در این مبحث . ❣ ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢بررسی ستاره طارق یکی از نشانه های ظهور به روش علمی💢 💢 قسمت یازدهم💢 ببینید که چقدر پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام نسبت به شیعیانشان مهربان و رئوف بوده و به آنهاعنایت خاص داشته اند. چرا باید در این حالت سجده کنیم؟ چرا در زمان وقوع زلزله و رعد و برق شدید و گرفتگی خورشید و ماه و یا ترس از وقایع طبیعی هولناک نماز آیات بر ما واجب می شود؟ علت نماز و سجده چیست؟ می فرمایند وقتی صدای صیحه را حس کردید سجده کرده و ذکر " سبحان القدوس سبحان القدوس ربنا القدوس" بگویید. می دانیم که بهترین و زیباترین حالات برای انسان در نزد پروردگار جهانیان سجده است اما سجده چه ارتباطی با عبور ستاره دنباله دار دارد؟ Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 فواید ذکر "سبحان القدوس، سبحان القدوس ربنا القدوس" در فواید ذکر اسماء الهی و در ذیل ذکر " القدوس" آمده است که کسی که این ذکر را بگوید، در هنگام ادای این ذکر احساس می کند که اعضاء و جوارحش تمایلی به گناه نخواهد داشت و در می یابد که چشمانش از نگاه حرام کراهت دارد و گوشش از شنیدن آنچه مورد غضب خدا است روی می گرداند زیرا در این ذکر  تاثیر آشکار بر جوارح و اعضای انسان دارد و هر کسی که می خواهد از بندگی شیطان و معصیت رها گردد این ذکر را ورد زبان خود سازد و بدین ترتیب خدا وسوسه شیطان را از او دور می گرداند و این ذکر مجرب است. ذکر " القدوس" 150 بار در هنگام زوال موجب نورانی شدن قلب و ایمن شدن از وسوسه های شیطان می گردد. ادامه دارد ... ➖➖➖➖🍁➰🍁➰🍁➰➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
NAHG134.mp3
10.05M
🎵نهج الولایه اثر ماندگار و بینظیر از علامه حسن زاده آملی 👤شارح استاد صمدی آملی 🎤مجلس صد و سی و چهار