7.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| آیت الله آملی لاریجانی: انسان وقتی ملاحظه میکند مجموع فضائل و ملکات این شخص بزرگ را غبطه میخورد!
۹۹/۱۰/۱۳
➕@AMOLILARIJANI_IR
⚡️ #استوری| 🔰 طالب شهادت
▪️سپهبد شهید قاسم سلیمانی در بیان حضرت آیت الله آملی لاریجانی. ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
➕@AMOLILARIJANI_IR
💠 #طرح
🔰 پاداشی جز شهادت زیبنده او نبود...
▪️به مناسبت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی. ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
➕@AMOLILARIJANI_IR
27.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 #ببینید| بیانات آیت الله آملی لاریجانی پیرامون شخصیت مرحوم آیت الله مصباح یزدی در درس خارج اصول برائت.
«مرحوم آیت الله مصباح یزدی، فکرشان در فلسفه بسیار منظم بود و از پیشگامان حوزه در بحثهای فلسفه اخلاق بودند»
۱۳۹۹/۱۰/۱۴
➕@AMOLILARIJANI_IR
آیت الله آملی لاریجانی
🖥 #ببینید| بیانات آیت الله آملی لاریجانی پیرامون شخصیت مرحوم آیت الله مصباح یزدی در درس خارج اصول ب
☑️ خدا رحمت کند مرحوم آیت الله مصباح را که در ایام ارتحال ایشان هستیم و انصافاً جزء پیشگامان بحثهای فلسفۀ اخلاق در حوزه بودند و شاید کمتر کسی در حوزه به این دقت، منظم در فلسفۀ اخلاق کار کرده باشد.
🔺از همان سالهای ابتدائی که ایشان بحثهایی داشتند و پیاده شدۀ درسهای ایشان دست نوشت بود، من مطالعه میکردم تا بعد ایشان یک جزوهای به عربی در فلسفۀ اخلاق نوشتند که آن را خواندم و به خط خط آن تعلیقه زدم و به خود ایشان هم دادم و ایشان خیلی به من محبت کردند در آن نوشته و بعداً هم کتابهای درسهای فلسفۀ اخلاق ایشان آمد. من گمان میکنم هنوز آن نوشته را داشته باشم که تعلیقه زدم به آن رسالۀ کوچک عربی که ایشان در فلسفۀ اخلاق داشتند.
🔺ایشان یک فکر واقعاً منظمی در فلسفه داشتند و من ایشان را جزء معدود اساتیدی دیدم که فکرشان در فلسفه خیلی منظم بود. در فلسفۀ اخلاق که واقعاً کارهای جدیدی بود در حوزه.
🔺ما میدانیم که در فلسفۀ اخلاق آنچه که شایع بود نزاع اشاعره و معتزله بود. ایشان از این طریق جلو نیامد، بلکه یک نظامی قرار داد. البته نه اینکه ریشههایش قبلاً نبوده، اما واقعاً آن شکلی که ایشان تنظیم کرد که هم بحث به زبان امروزی فرا اخلاق را و هم اخلاق ارزشی و اخلاق معیاری یعنی به اصطلاح آنها Normative ethics و meta ethics را هر دو را بحث کرد. هم در تحلیل مفاهیم اخلاقی که معقول ثانی فلسفی هستند و هم در این بحث که قضایای اخلاقی و ضرورتها و وجوبهایی که داریم ضرورة بالقیاس است و هم اینکه اصلاً نظام اخلاقی ما چطور باید تنظیم شود. مقدمات متعدد را از اینکه حقیقت انسان روح و نفس اوست و بقاء روح و نسبت افعال با این و مقدمات دیگری. یک نظام فلسفۀ اخلاقی را ایشان درست کرد.
🔺نکتهای که میخواستم بگویم از این جاست که یکی از مهم ترین بحثها در قسمت فرا اخلاق که البته ما خیلی اختلاف نظر داشتیم هم در اینجا و هم در ضرورت بالقیاس اما منافاتی ندارد با اینکه فکر، فکر منظم و روی حساب و کتاب است و ممکن است نظر بنده چیز دیگری باشد. یکی از آن حرفها شبیه به این بحث است.
➕@AMOLILARIJANI_IR
49.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| بیانات حضرت آیت الله آملی لاریجانی درباره مقام أئمه(علیهم السلام).
➕@AMOLILARIJANI_IR
آیت الله آملی لاریجانی
🎥 #ببینید| بیانات حضرت آیت الله آملی لاریجانی درباره مقام أئمه(علیهم السلام). ➕@AMOLILARIJANI_IR
🔰 مقام أئمه اطهار (علیهم السلام)
🔸 وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها وَ وُضِعَ الْكِتابُ وَ جيءَ بِالنَّبِيِّينَ وَ الشُّهَداءِ وَ قُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ (الزمر: آیه69)
🔸 إِذْ قالَ اللَّهُ يا عيسَى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتي عَلَيْكَ وَ عَلى والِدَتِكَ إِذْ أَيَّدْتُكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَ كَهْلاً وَ إِذْ عَلَّمْتُكَ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ التَّوْراةَ وَ الْإِنْجيلَ وَ إِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْني فَتَنْفُخُ فيها فَتَكُونُ طَيْراً بِإِذْني وَ تُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ بِإِذْني وَ إِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتى بِإِذْنيوَ إِذْ كَفَفْتُ بَني إِسْرائيلَ عَنْكَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَقالَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هذا إِلاَّ سِحْرٌ مُبين. (المائدة: آیه 110)
🔸 وَ رَسُولاً إِلى بَني إِسْرائيلَ أَنِّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِآيَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فيهِ فَيَكُونُ طَيْراً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ أُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ وَ أُحْيِ الْمَوْتى بِإِذْنِ اللَّهِ وَ أُنَبِّئُكُمْ بِما تَأْكُلُونَ وَ ما تَدَّخِرُونَ في بُيُوتِكُمْ إِنَّ في ذلِكَ لَآيَةً لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنين. (آل عمران:49)
🔸 سَأَلَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع رَجُلٌ وَ أَنَا حَاضِرٌ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى وَ كَذلِكَ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ رُوحاً مِنْ أَمْرِنا فَقَالَ مُنْذُ أَنْزَلَ اللَّهِ ذَلِكَ الرُّوحَ عَلَى مُحَمَّدٍ ص لَمْ يَصْعَدُ إِلَى السَّمَاءِ وَ إِنَّهُ لَفِينَا. (بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج1، ص: 457)
🔸 إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَقُولُ فِي كِتَابِهِ وَ لَوْ أَنَّ قُرْآناً سُيِّرَتْ بِهِ الْجِبالُ أَوْ قُطِّعَتْ بِهِ الْأَرْضُ أَوْ كُلِّمَ بِهِ الْمَوْتى بَلْ لِلَّهِ الْأَمْرُ جَمِيعاً وَ قَدْ وَرِثْنَا هَذَا الْقُرْآن. (بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج1، ص: 47)
🖥 مشاهده با کیفیت خوب در آپارات: https://aparat.com/v/Lvxru
⚡️ #استوری| 🏴 یا فاطمة الزهرا
چگونه ممکن است خشم و رضایت کسی همانند خشم و رضایت خداوند متعال باشد ؟
➕@AMOLILARIJANI_IR
آیت الله آملی لاریجانی
❓سؤال:
چگونه ممکن است خشم و رضایت کسی همانند خشم و رضایت خداوند متعال باشد؟
▪️ انسان در قوس صعود و استکمال نفس میتواند به مرحلهای دستیابد که ذرهای از تمنیات نفسانی و انانیت در وجودش باقی نماند و چنان شود که پیامبر اکرم(ص) شهادت بدهند که إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى يَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَةَ وَ يَرْضَى لِرِضَاهَا؛ به درستی که خداوند متعال به غضب فاطمه غضبناک و به خشنودی فاطمه خشنود میشود.
▪️ و فقط خشم و رضایت نیست بلکه تمام عوالم در اختیار او قرار میگیرد همانگونه که وارد شده است حضرت صادق سلام الله علیه در مقام شرح آیه شریفه «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» فرمودهاند: اللَّیلَةُ فَاطِمَةُ، و مقصود از «لیلة» شب مادی نیست بلکه ظرف حقیقت قرآن است و آن که دارای حقیقت قرآن باشد، حسب روایات تمام عوالم در اختیار اوست.
▪️ و این است که حضرت امام صادق سلام الله علیه بر حسب روایات بیان کردهاند که إِنمَا سُمِّیتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخلْقَ فطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا؛ و همانا فاطمه، فاطمه نامیده شد، به خاطر آنکه خلق از شناخت و معرفت جایگاه او جدا هستند. و این مقام و منزلت سیده نساء العالمین سلام الله علیها ناشی از استکمال روح و فنای تام در حق متعال است.
➕@AMOLILARIJANI_IR