#أَلسَّلامُعَلَۍالْمَدْفُونینَبِلاأَڪْفان..
امشب شب اربعین مصباح هداست
دل یاد حسین بن علی شیر خداست
پروانه بهگرد شمعحق پر زد وسوخت
امشب شب یاد عشقیاء و شهداست..
#وَلاَبْڪِیَنَّعَلَیْڪَبُڪَاءَالْفَاقِدِینَ
◾️فرا رسیدن #اربعین حسینی تسلیت باد
⛔️سخنان روحانی غیر قانونی ومتناسب با ادبیات سقیفه است
✍️#دکتر_امیر_حمزه_مهرابی
جناب آقای رئیس جمهور، برای چندمین بار است که از وجود بن بست در سیاست های کلی نظام و ضرورت برگزاری #رفراندوم برای تعیین تکلیف مسائل اساسی نظام را مطرح کرده اند .
در حالی که بر اساس اصول متعدد قانون اساسی، تعیین سیاسست های کلی نظام، بر عهده #ولی_فقیه است و رئیس جمهور نیز به عنوان رئیس قوه مجریه ( براساس همین قانون) ، موظف به اجرای سیاست های ابلاغی و اعلامی از سوی رهبری است و موارد مراجعه به آراء عمومی نیز مشخص و بسیار محدود است و هرگز شامل موارد جزیی مثل روابط بین الملل نمی شود .
✅ رهبر معظم انقلاب نیز به خوبی و بطور صریح و واضح در همه زمینه ها و در زمان مناسب اعلام موضع می فرمایند و هیچ ابهامی در عرصه سیاست ها و تدابیرکلی نظام وجود ندارد.
قاعدتاً اگر در مورد خاصی برای آقای روحانی (مدعی حقوقدانی) ابهامی وجود داشته باشد، روش منطقی و قانونی برای رفع ابهام ، این است که از ولایت امر استفسار کند، نه اینکه هر بار در آستانه انتخابات، نظام را تهدید به رفراندم و مراجعه به آرا عمومی بنماید.
🔴این رویه ای که جناب ایشان در پیش گرفته اند، دقیقاً عین بدعتی است که در صدر اسلام و در جریان سقیفه اتفاق افتاد و مسیر تاریخ اسلام و انسانیت به انحراف کشیده شد.
در جریان سقیفه، افرادی که اطاعت از دستور صریح خداوند مبنی برتعیین «ولی» و جانشین پیامبر(ص) را بر نمی تابیدند ، مراجعه به افکار عمومی و مشورت با خواص بی بصیرت (در مورد موضوعی که واضح و روشن بود)، را بر اطاعت از حکم خدا و استفسار از سلسه مراتب ولایت، ترجیح دادند و شد آنچه نباید می شد.
🔵اینکه آقای روحانی علی رغم صراحت قانون اساسی و تجربه تلخ تاریخی، بارها و بارها ضروت همه پرسی برای مشخص کردن سیاست های کلی نطام را مطرح می کنند، می تواند یک یا چند دلیل داشته باشد :
1️⃣-یا از مفاد قانون اساسی بی اطلاع هستند ؛
2️⃣-یا معنی رفراندوم و سازو کار اجرایی آن را نمی دانند؛
3️⃣-یا مفهوم سیاست های کلی نظام را نمی دانند؛
4️⃣- یا به هدف ایجاد عملیات روانی از دشمنان نظام و نفوذیها تاثیر می پذیرند
5️⃣-یا قانون اساسی و نظام ولایی را قبول ندارند .
❌هریک از این موارد که باشد، در مورد صلاحیت و شایستگی ایشان برای تصدی مسئولیت های خرد و کلان نظام، تردید جدی ایجاد می کند .
آی اونایی که بعد از #شکار_شغال به لرزه افتادید
بدانیدوآگاه باشید اطلاعات سپاه با هیچکس تعارف نداره میخواهد بنام مدافع حرم؛خائن باشدیا سلبریتی منافق
بزودی به سراغتان می آیند
#سپاه
🔗 خلیل کبابی
🔷🔷🔷سوال یکی از اساتید در رابطه با خالقیت و ربوبیت
🔴سازنده گوشی موبایل، مالک اون گوشی دیگ نیست گوشی با بروشور طرز استفاده ب ملکیت کس دیگ در میاد
اما خدا رب انسان هست ربی ک هم مالک هست هم اصلاح کننده و..
معنای رب : مالک صاحب حق اصلاح کننده و ... هست
برای بیان خالقیت و ربوبیت خدا مثال دارم برای دانش اموز راهنمایی
مثلا سازنده ی ماشین موبایل و ... بهتر از هر کس اون وسیله رو میشناسه و بروشور استفاده از اون دستکاه رو میده و ..
میشه ی راهنمایی بفرمائید چطور مالکیت خدا رو تو همین دنیا در قالب مثال برای اون گروه سنی توضیح بدهیم
🔷🔷🔷جواب و نظر حقیر
👇👇👇
سلام علیکم
مثال خیلی خوب و مناسبی زدید
اما شاید مثالی نزدیکتر و قابل لمس تر هم باشد که خود بچه ها تجربه اش کنند.
شاید بهترین مثالی که بچه های سنین راهنمایی هم تقریبا درکش می کنند، مثال تصاویر ذهنی است (البته خودم شاید چند سالی فکر کردم و بعد از مشورت با برخی اساتید به این مثال رسیدم) باز هم تامل کنید ببینید مناسب هست یا نه؟ بنده برای بچه های اول دبیرستان اجرا کردم و خیلی جواب داد.
به نظر اگر بخواهید خالقیت و ادامه آن که ربوبیت است را خوب بچه ها لمس کنند و بعدش دو صفت آگاهی و نزدیکی خدا به مخلوق را که در ذیل ایات سوره علق استاد بهجت پور مطرح کرده اند،
مناسب است مثلا به بچه ها بگوییم چشمهایشان را ببندند و در ذهنشان یک ببر را مثلا تصور کنند و بعد هرکس شروع کنند با ببرش صحبت کردن و بگوید به ببرش تو ببر من هستی و من هستم که الان تو رو در ذهنم تصور کردم و تو آمدی ، و تو پیش از آنکه من تصورت کنم وجود نداشتی. تو خودت رو نمیشناسی و لذا من تو رو به خودت می شناسانم و یا شروع کند و به ببرش کارهایی رو بگوید و مثلا بگوید شروع کن راه برو و ... و حتی مثلا این ببر را کمی از زمین بالا ببرد و نشانش دهد که در کجا دارد زندگی می کند و ...
و بعد شما دستتون رو بزنید رو ی میز که با صدایش بچه ها ارتباطشان قطع شود با آن تصویر ذهنی و بگویید حواسهابیاید پیش من و دیگر به آن فکر نکنید
و از بچه ها بخواهید که آن ببر را نشان شما دهند یا بپرسید الان آن ببر کجاست؟ چه شد؟
بعد از این شروع کنید از مثال استفاده کردن و نشان دادن نزدیکی و آگاهی شما به آن که بیشتر از خود او بود و او کاری نمی کرد مگر آنکه آنچه شما می خواستید
در کنار آن نشان دهید که فرق ما با خدا چیست و بفرمایید آیا ما با این کار خالق شدیم؟
ممکن است با مسامحه بگوییم بله
ولی خدای متعال در قرآن می فرماید شما حتی لن یخلقوا ذبابا
پس چه شد؟
می گوییم خلق آفریدن بدون سابقه قبلی و شاید بتوانیم بگوییم از هیچ است و برای همین غیر خدا کسی نمی تواند و اگر ما الان توانستیم تصور ببر را بکنیم ، یا قبلا ببر را دیده بودیم یا عکس ببر را یا ... و الا نمی توانستیم آن را تصور کنیم
در کنار این دو صفت دیگر را نیز همین جا مناسب است به بچه ها نشان دهیم
یکی بی نیازی خدا از مخلوقاتش و دیگری مهربانی او
ما نیاز داشتیم برای فهم یک مفهوم دست به ساخت تصویر ذهنی بزنیم اما خدا هیچ نیازی به مخلوقاتش ندارد
پس چرا می آفریند؟ این از صفت رحمت اوست و لطف بی کرانی که به ما دارد
پس به قول مرحوم علی صفایی حائری
خدا
از من به من نزدیکتر
ازمن به من آگاه تر
و از من به من مهربانتر
است و هیچ نیازی هم به من ندارد
و همین جا خوب است وصلش کنیم به بندگی
حال که چنین رب مهربانی است، پس من کرنش و خضوعم را نزد که کنم و برنامه زندگی ام را از ک بخواهم؟
به نظرم همین مقدار و اتمام با همین سوال برای یک جلسه بس باشد
اساتید محترم هم اگر جوابی بهتر و محکم تر دارند، ان شاء الله استفاده خواهیم کرد.
جوابهایتان را به خصوصی بنده بفرستید: @ansaralquran
@ansarquran
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️❤️دیروز:
🎦 یکی از برادران عزیز، گفتند شما صحبت کنید؛ بنده زیاد صحبت میکنم. آن مقداری که من و امثال من صحبت میکنیم اگر نصف آن، کار کنیم،همه دنیا آباد میشود.
دعا کنیدکه خدا به ماتوفیق بدهدصراط مستقیم حق را همچنانکه تاامروزشناختهایم تا آخرعمرمان بشناسیم ودر آن راه حرکت کنیم و ثابتقدم باشیم.
🔴@ansarquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تهران دیروز کربلا شد
همون تهرانی که همه از وضع حجابش شکایت دارند
همون تهرانی که میگید فساد توش زیاده
همیشه بدی بیشتر دیده میشه
عقیده من اینه که خوبهای تهران خیلی بیشتر از بدهاش هستند
#تهران_شهر_حسینی
🔴
💫 اعجاز اربعین
🔸حتما میدونید که شهر کربلا با جمعیت ۶۰۰ هزار نفری از نظر زیر ساخت های کلان شهری تقریبا صفر هست. یعنی سیستم فاضلاب شهری نداره، گاز کشی نداره، حمل نقل عمومی، تاکسی رانی یا اتوبوس رانی یکپارچه نداره، مترو مونو ریل و.... نداره!
🔸عراقی ها در اربعین بنا به دلایل مختلف غذا رو در ظرف های کوچک تر سرو میکنند، یعنی در روز حداقل پنج وعده کوچک غذا نیازه!
اگر روزی پنج بار هم آب مصرف کنی که قطعا بیشتر از این حرفهاست. در بازه زمانی ده روزه برای جمعیت ۲۰ میلیون نفری چیزی حدود دو میلیارد وعده آب و غذا توزیع میشه!
البته رایگان!
این خودش اسباب حیرت و سرگردانی جامعه شناسان و تمدن سازان غربی شده که کشوری که نفت در برابر غذا، انفجار های متعدد تروریستی و اشغال سریع داعش قسمتی از تاریخ اونه چجوری در برهه ای از زمان میزبان عظیم ترین تجمع بشری خلقت میشود!
🔸لغت معجزه از ریشه عجز هست!
یعنی کاری که کس دیگه نه الان و نه هزار سال دیگه نمیتونه انجام بده!
اژدهای موسی معجزه است چون کس دیگه ای نمیتونه انجامش بده!
قرآن معجزه است چون کسی نمیتونه مثلش رو بیاره!
اربعین معجزه است، چون اگر این جمعیت ۲۰ میلیون نفری رو وارد کلان شهرهای تمدن مدرن کنیم، بافت ها و زیرساخت های کلان اون شهر از هم خواهد پاچید، مضمحل خواهد شد.
۲۰ میلیون جمعیت رو اگر فقط لحظهای به توکیو با اون ساختار ابر شهری مدرن با اون سیستم قطار شهری پیچیده و در هم تنیده اگر پمپاژ کنیم، بنیان های شهری آنها از هم گسیخته خواهد شد!
نیویورک همینطور شیکاگو و پاریس و ... هم همینطور.
زباله از در و دیوار شهر بالا خواهد رفت، کارگران اعتصاب خواهند کرد، ارتش آماده باش میشود!
🔸کربلا مترو نداره!مونو ریل نداره، اتوبان نداره!
با این حجم از جمعیت و کشوری جنگ زده و بدون زیرساخت های اساسی اگر شیر آبی رو باز کنی نباید قطره ای آب بیاد، باید سر یک پرس غذا نزاع بشه.
اما این بار نه!
این بار، این بشر مدعی تکنولوژی باید اندر خم این بماند که چه شد! و چه خواهد شد!
این جمعیت می آید، برادرانه خاضعانه مخلصانه هم میآید. برای آب و غذا دادن به زائران مسابقه راه می افتد، همگی به سمت حرم حسین(ع) رهسپار میشوند، و برمی گردند!
در گرما و سرما فاجعه ای رخ نمیدهد،بیماری اپیدمی نمیشود، کشتار فجیع و گسترده رخ نمیدهد و سال بعد دوباره جمعیت بیشتر میشود تا دنیا کامل بفهمد که خدا چگونه نور خود را کامل خواهد کرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اینجا تهران و تصاویر هوایی از حضور بی شمار و شگفت انگیز عاشقان اباعبدالله ع در یکی از پنج محور راهپیمایی بزرگ دلدادگان اربعین به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی.
✍️ این چه نسیمی است که به یکباره از جانب حق وزیده و یا اباعبدالله این عالم را داری برای چه رخدادی آماده میکنی که همه را بی تاب کرده ای؟
✍️ دارم به روزی فکر میکنم که همه این جمعیت ها یکی شده باشند و سرگشته و حیران به سمت کوفه برای دیدار با امام زمان ارواحنا فداه به بیابانها بزنند...
آیا آن روز را می بینیم
🔴@ANSARQURAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اینها قیام های شیعیان قبل از ظهور است....
امروز گفته شد حدود ۳ تا چهار میلیون نفر فقط در تهران در پیاده روی جاماندگان اربعین شرکت کردند . در شهرهای دیگر هم غوغایی بپا بود . برخی تخمین زده اند که از راهپیمایی ۲۲ بهمن هم جمعیت بیشتری به خیابانها آمده بود.
در چند سال اخیر مگر چه اتفاقی افتاده که این جمعیت انبوه به خیابانها می آیند ؟چرا در سالهای قبلتر خبری ازین راهپیمایی های عظیم اربعینی در ایران نبود؟
چه چیزی چنین خروش و شیدایی را در میان ملت به راه انداخته که اینگونه زن و بچه و پیر و جوان همه و همه به بهانه اربعین یا جاماندگان اربعین به تکاپو و حرکت افتاده اند ؟
دنیا حال عجیبی پیدا کرده است . زمین در سراشیبی ظهور افتاده است و شیعیان و منتظران منجی بشریت به تکاپو افتاده اند . اربعین حسینی هم شده محور این خروش میلیونی منتظران ظهور ....
#اربعین_مقدمه_ظهور
🔴@ansarquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شادی بازیکن #پرسپولیس با شعار:
"تنها راه نجات کشور اطاعت از رهبری است"
مهدی ترابی اولین گل پرسپولیس به پیکان زد ولی مهمتر از گلی که زد کار بسیار زیبا و انقلابی این بازیکن است که در شادی پس از گل نشان داد.
ترابی روی پیراهن خود نوشته بود:
تنها راه نجات کشور اطاعت از #رهبری است.
#پرسپولیسی_انقلابی
#انصاری_ثانی
#سلبریتی_متعهد
#دمتان_گرم🌷🌷🌷
انصارالقرآن
🔻شادی بازیکن #پرسپولیس با شعار: "تنها راه نجات کشور اطاعت از رهبری است" مهدی ترابی اولین گل پرسپول
نوشته روی پیراهن #مهدی_ترابی بازیکن پرسپولیس بعد از گل زدن به پیکان:
"تنها راه نجات کشور اطاعت از رهبریست"
قطعا عده ای خائن که آن کارها را با امین حیایی و علیرام نورایی و الهام چرخنده کردند؛ تمام تلاششان میکنند که فوتبال این پسر بااخلاق را تمام کنند.
باید حمایتش کنیم....
@ansarquran
🔴هرچه میگذرد به منظومه ی دقیق فکری رهبر معظم انقلاب بیشتر پی خواهیم برد! خوب است این خاطره ی معظم له از دوران طاغوت را در کنار آن بیان مهم ایشان بگذارید که قریب به مضمون فرمودند ما نیازمند یک انقلاب اسلامی در فضای مجازی هستیم ...
🔰باش که صبح دولتش بدمد... انشاالله با جهاد جوانانِ مؤمنِ انقلابی به زودی تحت رهبریِ رهبر معظم انقلاب، نظام طاغوت را در فضای مجازی کشور به زیر خواهیم کشید و نظام اسلامی در فضای مجازی نیز برپا خواهد شد و خط مقاومت فضای مجازی طبق گفتمان انقلاب اسلامی به دنیا کشیده خواهد شد. انشاالله
🔰 تأملی در بیان مهم اخیرِ امام خامنه ای پیرامون فضای مجازی
بیانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) حاوی نکات بسیار مهمی بود.
لازم است به بخشی از بیانات معظم له که مرتبط با فضای مجازی بود اشاره ای داشته باشیم:
🔸"مسئلهی فضای مجازی، امروز جزو ابزارها است؛ مسئلهی بازی جنگ، امروز جزو ابزارها است؛ به اینها بایستی توجّه کنید. پس بنابراین آن «قوّه»، این هم «ابزار»؛ هر چه میتوانید -مَا استَطَعتُم- بایستی در این زمینهها خود را آماده کنید."🔸
ممکن است عده ای بدون توجه به قبل و بعد بیانات رهبر معظم انقلاب فقط به ابزاربودن فضای مجازی توجه کنند و مدعی شوند که پس ما باید هرچه میتوانیم در اینستاگرام و تلگرام و فضای وب و... فعالیت کرده و از آنها به عنوان ابزار استفاده نماییم!!!
در صورتی که از قبل و بعد بیانات امام خامنه ای غافل اند... به عبارات قبل معظم له پیرامون شاخصه های ضروری برای ابزارهای موردنیاز جبهه اسلام توجه کنید:
1️⃣ ابزار بایستی ابزار پیشرفته باشد.
2️⃣ بایستی ناوابسته باشد؛ ابزار مال خود شما باید باشد؛ خود شما بایستی ابزار را به وجود آورده باشید، تولید کرده باشید، ابداع کرده باشید؛ به معنای حقیقی کلمه مالک ابزار باشید
3️⃣ [ابزار] بهروز باید باشد... ببینید امروز چه چیزی لازم داریم. در مورد ابزار بایستی بهروز باشید.
4️⃣ ابزار بایستی متنوّع باشد؛ [متناسب با] زمین و آسمان و فضا و دریا و مرز و درون قلب کشور، همه جا؛ و ابزار اطّلاعاتی و ابزار عملیّاتی و همه جور ابزار...
حال شما قضاوت کنید که طبق این شاخصه های بیان شده رهبر معظم انقلاب، آیا تعریف عده ای از فضای مجازی که محدود به تلگرام و اینستاگرام و بقیه محصولات دشمنان انقلاب میشود، همان تعریف مدنظر رهبر معظم انقلاب از فضای مجازی می باشد؟
خوب است به مطلبی که معظم له بلافاصله بعد از ابزاربودن فضای مجازی بیان فرموده اند نیز توجه نماییم:
🔹در نظام طاغوت و رژیم وابستهی فاسد، انبارهای ما پُر بود از ابزارهای آمریکایی که متعلّق به آنها بود؛ ما حق نداشتیم در آن زمان بسیاری از اینها را حتّی باز کنیم، نگاه کنیم، قطعه را بشناسیم، اگر امکان داشت خودمان قطعه را عوض کنیم... یعنی انبارها پُر بود از سلاح، منتها سلاحی که مال دیگران بود، اجازهاش دست دیگران بود؛ هر جا او میگفت باید مصرف میشد؛ اگر او اجازه نمیداد، نمیتوانست مصرف بشود. این کارخانهجات اسلحهسازی دشمن را با پول ملّت، با هزینهِی ملّت، بایستی آباد میکردند.
یکی از دو مؤلّفهی قدرت رژیم طاغوت این بود، مؤلّفهی دیگر هم این بود که ما به دستور آمریکا، ژاندارم منطقه باشیم؛ یعنی رژیم طاغوتی ایرانِ قبل از انقلاب منطقه را برای آمریکا بیمانع کند، هر صدای ضدّآمریکایی را در آنجا سرکوب کند و خفه کند؛ یعنی با هزینهی ملّت ایران، با هزینهِی نیروی انسانی ایران و پول ملّت ایران، منافع دیگران تأمین بشود....🔹
واقعاً وقتی این بیانات امام خامنه ای روحی فداه را شنیدم واقعاً تأسف خوردم که چرا ما این همه مدت نتوانستیم چنین تحلیل جامعی را در مقابل مدعیان ضرورت فعالیت در تلگرام و اینستاگرام و... بیان کنیم تا اینکه خود رهبر معظم انقلاب باید دوباره بیان فرمایند و هنوز هم عده ای نمیخواهند این بیانات را بشنوند!
🔻در پایان چند سوال را طبق بندبندهای دستورات رهبر معظم انقلاب از دوستان انقلابی خود که تعریف دیگری از فضای مجازی دارند بیان میکنیم:
1️⃣ مگر حضرت آقا نفرمودند که "ابزار مال خود شما باید باشد، به معنای حقیقی کلمه مالک ابزار باشید"؛ خب حالا بنظر شما مالکیت و اختیارِ اینستاگرام و توییتر و تلگرام و... دست ماست یا دشمنان ما؟
2️⃣ مگر حضرت آقا نفرمودند که "ابزار بایستی ابزار پیشرفته باشد"، حال بنظر شما چرا کره ی جنوبی به این همه دستاورد و تولیدات فضای مجازی رسیده است ولی کشور ما که جزو اولین کشورهای واردکننده ی اینترنت بود و هم اکنون نیز جزو پرمصرف ترین های اینترنت دنیا هستیم، این همه از پیشرفت در حوزه فضای مجازی عقب مانده ایم و تنها مصرف کننده ایم؟
3️⃣ مگر حضرت آقا مثال ابزارهای آمریکایی موجود در دوران طاغوت را بیان نفرموده اند که برای چه هدفی به حکومت طاغوت داده بودند و اختیار استفاده و بهره برداری از تکنولوژی آن ابزارها را به هیچ وجه به متخصصان ایرانی و در جهت مصلحت مردم کشور نمی دادند بلکه پول و امکانات مملکت و مردم را نیز در مقابل فروش آن ابزارها می ربودند ولی در جهت اهداف خودشان منحصراً مدیریت میکردند! حال بنظر شما اینترنت آمریکایی و موبایلهای هوشمند و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری صهیونیستی که در اوج تحریم های دارو و... علیه ملت ایران، به سرعت وارد کشور شده و به آسانی به روز میشوند، جای سوال برای ما و مسئولین ما ندارد که چرا آن دشمنان اینقدر در ورود این ابزارها به داخل کشور ایران، دست و دل باز شده اند؟
13980720_33291_192k.mp3
3.31M
🎙 کلیپ صوتی | نخبگان پاره تن کشور هستند
🔻 رهبر انقلاب در دیدار اخیر نخبگان: یکی از کارهای بدشان دلّالیِ جابهجا کردن نخبههای کشور است که این کار هم دارد انجام میگیرد. نخبه را از ماندن در داخل دلسرد کنند که «چرا میمانی، بیخود خودت را معطّل میکنی، عمرت را تلف میکنی»، در حالی که او مال اینجا است، پارهی تنِ اینجا است.
👈 وظیفهی وزارت علوم و وزارت بهداشت است که از دانشگاهها مراقبت کنند، پاکسازی کنند. ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
🏷 #دیدار_نخبگان
💻 @Khamenei_ir
💬 | تهاجم فرهنگی!
تهاجم فرهنگی عبارت است از اینکه دشمن از طُرُق مخصوص خود، حمله به #اُمّهات_عقاید و #پایههای_فرهنگی جامعه را شروع کند، تا آنها را در دلها #سُست کند. فرض بفرمایید مسألهی زهد و پارسایی و حتی اعتقاد به اصل ولایت و از این قبیل را مورد حمله قرار میدهد.۱۳۷۳/۴/۲۲
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔 @ansarquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبتهای «ترابی» بازیکن تیم پرسپولیس در مورد شادی بعد از گلش
🔹شادی بعد از گلم دلی بود. هدفم فقط گوشزد کردن یک نکته به مسئولان بود.
#پرسپولیسی_انقلابی
#سلبریتی_متعهد
#پسر_قرمز_دوست_داشتنی🌷😘
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
🔴هجمهها علیه #مهدی_ترابی شروع شد!
کیا؟ همونایی که شعار #آزادی_بیان میدن!!
اینا هموناییاند که میگن تو ایران آزادی بیان نداریم خودشون رو مدعی آزادی بیان میدونن اما کسی که ضد تفکراتشون عمل کنه رو فحش مادر میدن و مسخرش میکنن!
🔴
هدایت شده از موسسه و مرکز تخصصی تفسیر تمهید
🌹تقسیم آیات به دوره های تحول مسلمانان عصر نزول یکی از کارهای مهم در پژوهشهای #موضوعی_تنزیلی🌹
در پژوهش های #تفسیر_موضوعی یکی از کارهای مهم بعد از گرد آوری آیات، تنظیم آیات است که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ معمولا در پژوهش های موضوعی موجود تقسیمی که صورت می گیرد، تقسیمی مکانیکی و بر اساس فصولی است که محقق در ذهن خود یا متکی به دانش چیده است. اما در پژوهش های موضوعی تنزیلی تنظیم آیات به گونه دیگری است.
این بحث را در پای درس و سخن استاد #بهجت_پور پیگیری می نماییم:
ایشان در جلسات بحث #قواعد تفسیر موضوعی می فرمایند:
مستند به آیه 29 سوره فتح، سوره ها و آیات قران به تناسب رشد شخصیت مردمی که به دعوت پیامبر اکرم (ص) و قران پاسخ مثبت می دادند، نازل می شد، هر میزان که مسلمانان رشد می کردند، شرائط اجتماعی و فرهنگی دستخوش تغییر و تحول می شد و گاه حتی متغیرهایی به برنامه تحول افزوده می شد. خدای متعال متناسب با این شرائط و متغیرهایی برای مسلمانان ، پیامبر اکرم (ص) و حتی معارضان، سیاست ها و رهنمودهایی صادر می کرد. از این رو طبیعی است که در چینش آیات گرد آمده دسته بندی و جایابی آیات به تناسب این مراحل رشد و تحولات پیرامونی آن تنظیم شود. به همین جهت مناسب است تا زمینه های اجتماعی و واقعیت خارجی که درپیشرفت مسلمانان عصر نزول به مدد قران اتفاق افتاد، دقت کرد و رابطه ی هر مفهوم را با این دوره ها ی رشد سنجه کرد.
و در #کتاب #قواعد_تفسیر_تنزیلی که به زودی توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ خواهد رسید، می فرمایند:
برای دست یابی به این دوره های رشد اجتماعی مسلمانان که به منظور استقرار فرهنگ اسلامی صورت بسته است، در قران آموزه هایی وجود دارد؛ مهم ترین آنها در سوره فتح 112/ 29 وجود دارد. در این آیه
ادامه مطلب در آدرس 👇👇👇👇
http://hamgambavahy.blog.ir/post/162
https://eitaa.com/mtamhid
هدایت شده از موسسه و مرکز تخصصی تفسیر تمهید
بازنشر گفتگوی اختصاصی بلاگ تفسیر تنزیلی با استاد بهجت پور (1)
گفتگو با استاد بهجت پور پیرامون نظریه ایشان در مهندسی فرهنگی قرآن و کشور و نقش نگاه تنزیلی به قرآن در کشف مهندسی
متن ذیل حاصل گفتگو با استاد بهجت پور است که به صورت متن قابل استفاده برای عزیزان تنظیم کردم و سوالات و گفتگوهای اضافی را حذف کردم.
لطفا به دقت مطالعه بفرمایید. تنظیم این متن خیلی وقت برده است و لطف نمایید در صورت استفاده در جایی به جهت ترویج این نگاه، آدرس بلاگ را مرقوم فرمایید. با تشکر
استاد بهجت پور از مهندسی فرهنگی به عنوان یک صنعت یاد می کنند. صنعتی که با شما قصد سخن از آن را دارم، مرتبط با ترتیب نزول قرآن و کشف روشهای تحول فرد و جامعه از قرآن است، لذا مطالبی را که به نظر میرسد در تشریح مراد از مهندسی مفاهیم دینی مناسب باشد از میان آن گفتگو، بهعرض میرسانم:
در تنظیم متن سعی شد از کتب استاد و نظراتشان در سخنرانی ها و جلسات خصوصی با حلقه تفسیر هم استفاده شود.
مسأله امروز کشور ما آن است که چگونه خط انتقال عناصر فرهنگی شامل مفاهیم، معارف، ارزشها و رفتار دینی را سامان دهیم که حداکثر همراهی و استقبال گروههای هدف را با خود داشته باشد، رقبای خود را با کمترین هزینه از میدان خارج کند، ومنتج به نتایج ماندگار باشد؟
به عبارت روشنتر، چگونه برای خارج کردن جامعه از ناهنجارهایی که عقلپسند نیست و اسلام آنها را نمیپذیرد، برنامهریزی کنیم و علیرغم واقعیتهای موجود جامعه، و تنوع مردم نسبت به کنارزدن ناهنجاریها اقدام کنیم، و هنجارهای مخالف آنها را جایگزین نمائیم؟ به عرض میرساند در جای خود ثابت نمودهایم که بدین منظور چارهای جز نگاه تنزیلی (ترتیب نزولی) به قرآن نداریم. (تفسیر همگام با وحی، مقدمه ج1)
1/1- هدف از پژوهشهای تنزیلی
هدف اساسی، شناخت روش مناسب و پایدارِ اسلامی، برای تثبیت هنجارها در جان فرد و جامعه و فرهنگ سازی در این حوزه و مقدار سهم این مقوله در منظومه مفاهیم و عناصر فرهنگی دیگر است. هدف از پژوهش آن نیست تا طرحی بر طرحهای دیگر افزون شود، بلکه هدف آن است تا منشوری قرآنی ـ روایی و کارشناسانه عرضه کنیم که مسئولان و مدیران کشور، بتوانند موافق آن، طرحهای خود را در باب مسائل فرهنگی سنجه کنند و آسیبهای آنها را شناسایی، و ضعف و نقص آنها را مرتفع نمایند.
ادامه مطلب را در آدرس ذیل پیگیری بفرمایید.
http://hamgambavahy.blog.ir/post/94
https://eitaa.com/mtamhid
May 11
May 11
هدایت شده از موسسه و مرکز تخصصی تفسیر تمهید
تفسیر همگام با وحی استاد بهجت پور جلد اول.pdf
6.59M
فایل پی دی اف جلد اول تفسیر همگام با وحی استاد عبدالکریم بهجت پور توسط موسسه تمهید انتشار عمومی شد. این تفسیر اولین تفسیر جامع شیعی به ترتیب نزول سوره های قرآن می باشد که تاکنون 6 جلد از آن (تا سوره 57 نزول یعنی سوره لقمان) به نگارش در آمده است.
این مجلد شامل 23 سوره ابتدای نزول قرآن شامل سوره های علق، قلم، مزمل، مدثر، حمد، مسد، تکویر، اعلی، لیل، فجر، ضحی، انشراح، عصر، عادیات، کوثر، تکاثر، ماعون، کافرون، فیل، فلق، ناس، توحید، نجم و عبس می باشد.
رویکرد تفسیر تنزیلی:
* ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛
* اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛
* پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛
* تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛
* بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛
http://tamhid.net/
http://hamgambavahy.blog.ir/
https://eitaa.com/mtamhid