eitaa logo
آتش به اختیار
1.5هزار دنبال‌کننده
16.3هزار عکس
13.3هزار ویدیو
116 فایل
# اقدام رسانه ای فرهنگی علیه غرب گرایی 🗣 # حراست از آرمان های انقلاب اسلامی👥 # تامین منابع بصیرت افزایی نیروهای انقلابی🖎 ارتباط با مدیر: @m_jahan ##توجه: مطلقا تبادل و تبلیغ نداریم لطفاً تقاضا نفرمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️به ضرب و زور نمی شود مرجع درست کرد/آیت‌الله یزدی تندرو و افراطی است!/ سخنان ایشان جز تشویش اذهان عمومی و برهم ریختن اخلاقیات عمومی، حاصلی ندارد! محسن غرویان بعنوان یکی از مخالفان سنتی جریان انقلابی و جامعه مدرسین، در گفتگو با جماران علیه آیت‌الله یزدی موضع گیری کرد. 🔻غرویان در بخشی از سخنان خود می گوید: 🔸مقداری از  تندروی های آیت الله یزدی به روحیات ایشان برمی گردد. به هر حال لحن کلمات و انتقادات بعضی از علماء تند است. البته از  آنجایی که این موضوع به روحیات شخصی آنها برمی گردد و حرجی به آن نیست. 🔸 با این اظهارات جز تشویش اذهان عمومی و به هم ریختن اخلاقیات اجتماعی چیز دیگری حاصل نخواهد شد. 🔹 مرجعیت یک مقام دینی، مذهبی، اخلاقی و علمی است و اگر کسی روال تکاملی تحصیل علم و تقوا را در حوزه های علمیه طی کند، مانند گلی که به طور طبیعی شکوفا می شود، مقام مرجعیت نیز برای او شکوفا می شود. 🔸 مرجعیت مقامی است که رابطه مستقیم با توده مردم دارد. مردم وقتی قلبا به علم و تقوای شخصی رجوع کنند آن شخص مرجع می شود. مرجع به معنای محل رجوع است. مردم در امور دینی به علمای مورد اعتماد خود رجوع می کنند. کسی هم نمی تواند جلوی این موضوع را بگیرد. چون یک امر قلبی و باطنی است. 🔸کسی نمی تواند به زور سرنیزه و سلاح جلوی دوست داشتن کسی را بگیرد. مرجعیت هم در طول تاریخ خودش این طور بوده است. مردم به عالمی رجوع می کردند و وجوهات دینی و مذهبی و اعانات معنوی خودشان را در اختیار او قرار می دادند که او در راه ترویج دین استفاده کند. باید مرجعیت به همین شکل ادامه پیدا کند؛ والّا ضمانت اجرایی و ضمانت پایداری ندارد. 🔹به ضرب و زور مرجعیت درست نمی شود و یا جلوی آن گرفته نمی شود.  به نظر من آقای یزدی تعابیر تندی به کار بردند و در طول تاریخ علماء سلف هم سابقه نداشته است. مرجعیت یک مقام طبیعی است که از رابطه مردمی یک عالم حاصل می شود و شکل طبیعی آن همین است و باید به همین شکل باشد. به نظر من نباید مرجعیت را یک مقام حکومتی کنیم. به این شکل که بخواهیم با تعابیر تندی مثل پایین آوردن تابلو در مورد آن صحبت کنیم. اینها از نظر اخلاقی، معنوی و دینی تعابیر جالبی نیست. 🔸در حوزه نسبت به دین، اسلام و فرهنگ تشیع قرائت های مختلف هست. همه مجتهدین و علماء صاحب نظر هستند و هر کدام قرائت و دیدگاهی د ارند. دلیلی ندارد که یک دیدگاه یا قرائت بخواهد همه را تابع قرائت خودش کند. آیت الله یزدی هم به هر حال قرائتی از دین و اسلام دارند. ولی این دلیل نمی شود که همه مجتهدین و صاحب نظران دیگر مقلد ایشان شوند و یا نظر ایشان را بپذیرند. 🔹 آیت الله یزدی باید دیدگاه خودشان را بیان کنند و حوزه را آزاد بگذارند که صاحب نظران و صاحب فتاوا هم نظرات و دیدگاه های خودشان را بیان کنند؛ آن وقت مردم و مقلدین انتخاب می کنند. همیشه در تاریخ اجتهاد و تقلید به همین شکل عمل کرده ایم که مجتهدین مختلف خودشان را در معرض انتخاب مردم می گذاشتند و مردم هم به عنوان مرجع تقلید انتخاب می کردند. 🔶حاشیه روزنه جناب آقای غرویان در سال‌های اخیر همواره به اتخاذ مواضع عجیب و غریب و خلق الساعه شناخته می‌شود که نوعا در چارچوب سیاسی و فکری خرده جریان مرحوم قرار می گیرد. پیرامون مواضع اخیر ایشان باید گفت، اولا خود او در سال ۹۵ در گفتگو با ، نسبت به موروثی شدن مرجعیت انتقاد کرده و چنین هشدار داده است که: « اگر  مرجعیت، موروثی شود و  اموال به ارث برسد به فرزندانی که اهلیت، علمیت و تقوای لازم را ندارند، باعث  همان سلب اعتماد می شود. البته بعضی فرزندان مراجع هستند که راه پدر را ادامه می دهند و از نظر علمیت در حدی هستند که می توانند حفظ کنند، اما این کار باید بسیار با دقت و احتیاط انجام شود.» اکنون مواضع و دغدغه آیت‌الله یزدی دقیقا همین مسائل است. خب اگر کسی واجد صلاحیت نباشد و حرف هیچ کس را در مورد رویه اشتباه خود در تصدی مرجعیت نپذیرد، کسی در جایگاه آیت الله یزدی چه باید بکند؟! آیا تشریک مساعی با برخی نخبگان متعهد قم جرم و ذنب لایغفر است؟! و آیا یک روحانی در سن و سابقه آقای غرویان حق دارد با فردی باسابقه و از معمرین حوزه قم در یک رسانه عمومی اینچنین سخیف و نازل سخن بگوید؟! از این گذشته، آقای غرویان را از هر طرف که بخوانی یک و محسوب می شود؛ او در این سالها تنها کاری که کرده از اردوگاه فکری آیت‌الله مصباح به اردوگاه سیاسی مرحوم ، کوچ کرده است و نیاز به گفتن ندارد که هر تعریفی از حوزه و آخوند حکومتی ارائه دهیم، حتمن این آقایان هر دو در آن دایره می گنجند! پس چه بهتر که افرادی چون غرویان ژست های اپوزسیون نما و استقلال طلبانه شان را با نگاهی به سابقه و لاحقه سیاسی و فکری خود تنظیم کنند که موجب مضحکه عام و خاص نشود. ✍روزنه http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عقد آریایی قانونی نیست. 👤 رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق: 🔸در قانون و شرع چیزی به نام عقد آریایی نداریم و دفاتری که این مراسم را اجرا می‌کنند، غیر مجاز هستند 🔹ازدواج در دفاتر غیرمجاز و شبیه کلیسا ثبت رسمی نمی‌شود 🔸عقدی که در دفاتر غیرمجاز انجام می‌شود در هیچ جا ثبت نمی‌شود. 📚باشگاه خبرنگاران http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
🔴 خدا خیر دهد ابوالخیر را‼️ ✅ عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن ساعاتی قبل در نطق خود با تمجید از ج.ا. ایران گفت: " ما حتی یک دستور یا دیکته از ایران نگرفته‌ایم. ایران موضع خود را بر ما تحمیل نکرده است." 🔻در خصوص اظهارات اخیر الحوثی، معمایی که باید پاسخ داده شود اینست که: 🔹چگونه ممکن است شیربچه های انصارالله یمن بدون هیچ دیکته ای چنین زیبا مشق خط خمینی کبیر کنند؟ 🔸 چگونه تحمیل نشده عموم شعارهای خمسه حک شده بر پرچم انصارالله، همان سرمشق های چهل ساله انقلاب اسلامی است؟ 🔹 چگونه ممکن است در زمانه ای که عده ای در داخل و در عصر پساخمینی در میتینگ های جماران و برج های سعادت آباد خط امام برایشان ناخوانا شده باشد ، رزمجویان یمنی با شنیدن پژواک آوای خمینی کبیر و خامنه ای عزیز در کوه های صعده و صنعا به معنای واقعی کلمه ولایتمدارنه عمل کنند؟! 🔺بنازم به نگارهای یمنی که به مکتب خامنه ای نرفته به غمزه مسئله آموز صد انقلابی و انقلابی نما شده اند! و خدا خیر دهد ابوالخیر را که چه زیبا سرود: "گر در یمنی چو با منی پیش منی/گر پیش منی چو بی منی در یمنی" 🔻اما به معمای فوق در سطور آغازین سند پاسخ داده شده است:  « (انقلاب اسلامی ایران) اینک وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه‌پردازی و شده است.  برای همه‌چیز می‌توان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعار‌های جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است؛ آن‌ها هرگز بی‌مصرف و بی‌فایده نخواهند شد، زیرا بشر در همه عصر‌ها با آن سرشته است. آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیت، برادری (و...)، هیچ یک به یک نسل و مربوط نیست تا در دوره‌ای بدرخشد و در دوره‌ای دیگر افول کند.» ✍ محمدصادق سلطان زاده http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
🔴پیام شفاهی حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده کل قوا به پاسداران پس از انهدام پهپاد آمریکا و توقیف نفتکش انگلیس 🔺نماینده ولی فقیه در سپاه: 🔹پیش از اینکه برای بازید از جزایر خلیج فارس بروم، خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و از ایشان خواستم تا رهنمودهایی را در باره این سفر بفرمایند. ایشان فرمودند« سلام من را برسانید و بگویید دستتان دردر نکند کار خیلی بزرگی انجام دادید» http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
✳️بازخوانی ریشه‌های تاریخی «پالایش حوزوی» در عصر معصومین علیهم‌السلام [صفحه۱از۲] 🔻به مناسبت سخنان عجیب ؛ در حمایت از جناب علوی بروجردی🔻 درگیری‌ها میان برخی که جدیدا خود مدعی مرجعیت شده‌اند؛ با جریان انقلابی بالا گرفته است. در این میان و دستگاه عریض و طویل رسانه‌ای آن‌ها دست به استدلالی عجیب زده‌اند و به جای آن‌که مسیر طبیعی مرجعیت را طی کنند؛ تلاش می‌کنند دستگاه پالایشی درون حوزوی را تخریب کنند و به منصب مورد علاقه‌شان دست پیدا کنند. ❇️برخی از آن‌ها در ادعای خود این مطلب را مطرح می‌کنند که در طول تاریخ پالایش‌پذیر نبوده و تنها مردم بوده‌اند که مراجع را انتخاب می‌نمودند و مانع دیگری هم وجود نداشته است. در کنار آن آقای در واکنش به سخنان انتقادآمیز آیت‌الله یزدی حفظه‌الله نسبت به مرجعیت‌طلبی آقای گفته است: «چنین لحن و ادبیاتی هیچ وقت در حوزه های علمیه نبوده است.» ◀️البته شیوخ متمایل به خرده‌جریان اعتدال هیچ‌گاه در جایگاهی نیستند که در خصوص دیگران نظری بدهند چراکه و یکی از ویژگی‌های اعتدالیون است و اعتدالی و اتباع رسانه‌ای آن‌ها حتی احترام شیخوخیت را هم نگه نداشتند و از هیچ تهمت و افترایی علیه ایشان دریغ نکردند. ⁉️اما در هر صورت باید به این مسئله پاسخ علمی داد که آیا و روشنگری نسبت به افراد ناصالحی که خود را به دستگاه زعامت دین و مذهب منتسب می‌کنند امری نوظهور است؟ آیا شدت برخورد با مدعیان مناصب دینی امری جدید است و افراط به حساب می‌آید؟ ✳️پاسخ در یک کلمه منفی است چراکه اولا پالایش دستگاه دینی و مذهبی توسط نخبگان و حفظ پاکی دستگاه زعامت توسط خبرگان امری عقلایی است و ثانیا با مطالعه روایات به این نتیجه می‌رسیم که ائمه معصومین علیهم‌السلام اجمعین که در صدد تعلیم شیعه برای تجربه بودند؛ خود شدیدترین برخوردها را با منسوبین ناصالح دستگاه زعامت تشیع داشته‌اند. 🔹🔸نمونه؛ برخورد شدید معصومین علیه‌السلام با قزوینی که شیخ طوسی در الغیبة او را تحت عنوان سفرا و وکلای مذموم می‌آورد و برداشت از نقل‌های کشی در خصوص او این است که وی از زعمای دینی عصر خود بوده است. ◀️کشی در این زمینه از موسی بن جعفر بن ابراهیم نقل می‌کند که از حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام پرسید: بین فارس و علی بن جعفر اختلافاتی وجود دارد. من کدام یک را به عنوان متولی حوائجم قرار دهم؟ (تعبیر روایت: أيهما يتولى حوائجي قِبَلَك‏) ایشان در پاسخ نمی‌فرمایند که تولی امور در تشیع امری آزاد است و هرکس به هر فردی خواست مراجعه کند بلکه ایشان جایگاه جناب علی ابن جعفر را تثبیت می‌کنند و مردم را از رجوع به فارس منع می‌کنند:« و اجتنبوا فارسا و امتنعوا من إدخاله في شي‏ء من أموركم أو حوائجكم تفعل ذلك أنت و من أطاعك من أهل بلادك فإنه قد بلغني ما تموه به على الناس فلا تلتفتوا إليه إن شاء الله.» (رجال الکشی ص523) البته در این خصوص به صرف توصیه به اجتناب و عدم رجوع به فارس بن حاتم اکتفا نشده بلکه امر به و معاداة و هتک و قطع شبکه ارتباطی و... نیز می‌کنند.(الغیبة للطوسی ص352) و طبق نقل کشی؛ حضرت امام حسن عسکری دستور قتل او را نیز صادر کردند و برای قاتلش بهشت را ضمانت نمودند.(رجال الکشی ص524) ✍روزنه http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
✳️ریشه‌های تاریخی سنت پالایش حوزوی در عصر معصومین علیهم‌السلام [صفحه۲از۲] 🔹🔸هم‌چنین در طول تاریخ تشیع نیز کسان دیگری بودند که یا جزء سفرا و وکلا بودند و در اثر طمع اقتصادی یا دلایل دیگر منحرف شدند یا ادعای وکالت و سفارت و زعامت را داشتند و مورد طعن و لعن ائمه علیهم‌السلام اجمعین و اصحاب قرار گرفتند از جمله: علی بن ابی حمزه بطائنی، زیاد بن مروان، احمد بن هلال عبرتائی، شلمقانی و... . گفتنی است این سیره در حوزه متقدم قم نیز با جدیت و صراحت پیگیری می‌شده به گونه‌ای که جناب احمد بن محمد بن عیسی با برخورد می‌کنند و وی را از قم اخراج می‌نمایند(رجال النجاشی ص332) و یا وقتی قمی متهم به غلو می‌شود عده‌ای از شیعیان برای پیش‌گیری از انحراف جامعه تشیع؛ حتی تا حد قتل او نیز می‌روند که بر اثر شناسایی‌های بعدی از قتل او منصرف می‌شوند.(رجال النجاشی ص329) مثال معاصر این سیره نیز برخورد با هیئت اصلاح حوزه بود که وقتی در اثر سعایت نفوذی‌ها گمان کردند که این هیئت به دنبال تضعیف و تکثر در مرجعیت و زعامت شیعه است؛ آن‌ها را از خود طرد کردند و طرح را هم ملغی نمودند. 🔷 بنابراین اگر یک نفر سفیر و وکیل خاص معصومین علیهم‌السلام اجمعین باشد و به انحراف کشیده شود بر جامعه تشیع به ویژه اهل علم واجب است که نسبت به او روشن‌گری کنند و از آن‌جا که جایگاه این افراد جایگاهی خطیر است وظیفه روشن‌گری نیز باید به نحوی صریح پیگیری شود تا جامعه تشیع از مصون بماند. البته طبیعتا روشنگری در عصر انقلاب اسلامی در حد روشن‌گری لسانی خواهد بود و جریان انقلابی با ابراز صریح منطق مستحکم خود به این وظیفه شرعی عمل خواهد نمود و برخوردهای سخت و خشن نیز از دایره اقدامات حوزه انقلابی قطعا خارج است. 🔆گفتنی‌ها در خصوص سنت پالایش حوزوی فراوان است و جریانات و شخصیت‌های خاص نیز به جای آن‌که دستگاه عقلایی پالایش را تخریب کنند بهتر است به پالایش و تهذیب نفس بپردازند و خود را از آلودگی هواخواهی و منصب‌طلبی رها کنند و به سنت دنیاگریزی علمای سلف بازگردند. ✍روزنه http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
اندک اندک جمع مستان می رسند 🔸فاضل میبدی عضو رادیکال گروهک غیرقانونی هم علیه آیت‌الله یزدی موضع گرفت! سایت انتخاب از رسانه های نزدیک به یک دولتمرد همچنان مشغول صحنه‌گردانی و جنگ روانی است! این یادداشت را دوباره بخوانید:👇 https://eitaa.com/rozaneebefarda/1629 مدتی قبل از آغاز هجمه رسانه‌های زنجیره‌ای به جامعه مدرسین، طیف فعال را نام برده است! ما غیبگو و اهل پیشگویی نیستیم؛ طراحان جنگ روانی علیه جریان انقلابی قم محدود و انگشت شمار هستند... ! http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
بازتاب/۱ 🔹عبدالله آزادی: برا ما که آخرش روشن نشد: این آقایون(فاضل میبدی و هم فکراشون) دقیقا دستگاه فکریشون چیه؟ یه روز کاملا بشرط لا از آراء و سنت گذشتگان صحبت می کنند. و روز دیگه طوری به آراء گذشتگان و سنت گذشته تمسک می کنند که گویی در کنج حجره ای در نجف، فوائد مدنیه تدریس می کنند. واقعا علت این تناقضات تئوریک چیه؟ . . . فراموش نکنیم که انسان های سیاسی را، سیاسیون بایستی تحلیل کنند. اما خلاصه بیانات انتقادی اخیر آیت الله یزدی که بسیار قابل توجه و ستایشه: 1.متاسفانه گرایش به عناوین، ظواهر و القاب زیاد شده است. 2.برخی ضوابط حوزوی بزرگان زیر پاگذاشته شده است. 3.سلف صالح ما از پذیرش جایگاه مرجعیت احتراز داشتند. 4.کسی که دنبال مرجعیت برود، خود همین کافی است که نباید مرجع بشود. 5.برخی اگر روزی رسما اعلام مرجعیت کنند، اگر زنده باشم رسما جلویش را میگیرم. 6.روحانیت باید از بسیاری از حلال ها انصراف دهد. 7.ضرر اطاعت من از نظر ولی فقیه در فرضی که نظرش خلاف اعتقاد من است، کمتر از شکستن حرمت ولایت و حاکمیت است. 8.رفتن آیت الله آملی لاریجانی از قم، موجب بهم خوردن قم نمی شود، چرا که حضورشان در قم هم خیلی موثر نبود. 9.اعتراض املی لاریجانی به بازداشت طبری(رئیس دفتر مهم) بیجاست. 10.ساخت کاخ در قم به اسم مدرسه درست نیست، سوال این است که پولش را از کجا آورده اند؟ ایا به او ارث رسیده است؟ 11.آقایان باید زندگی در حد متعارف مردم داشته باشند نه متعارف مترفین. 12.صیانت از مرجعیت باید رعایت شود. 13. نوه ی مرجع بودن، دلیل شرعی برای مرجعیت نیست. 14.باید مرجعیت باید توان علمی محرز شود والا ورود می کنم. 15.اگر باب اعلام مرجعیت باز باشد هر روز یک نفر اعلام مرجعت می کند و هرج و مرج به وجود می آید و مرجعیت بازیچه می شود. 16.ما به مورخ، فیلسوف، رجالی و غیره نیاز داریم، همه که نباید مرجع شوند. 17.در تدریس اصول افراط می شود.تکراربحثهای قبلی زیاد است. 18. نگذارید حکومت اسلامی تضعیف شود. 19.حوزه نباید بی تفاوت نسبت به حکومت اسلامی باشد چه برسد که مخالف حکومت اسلامی باشد. ✍روزنه http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
💥تنفس مصنوعی به پروژه #مرجع_سازی_نامتعارف با #پروپاگاندای_رسانه_ای/۱ ۱۹دی از روزنامه‌های محلی نزدیک به #علی_لاریجانی است. حمایت ناشیانه روزنامه‌های زنجیره‌ای از پروژه #مرجع_سازی، اولین فایده‌اش افشای سازمان مخفی حامی این پروژه است. ✍روزنه http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
💥تنفس مصنوعی به پروژه #مرجع_سازی_نامتعارف با #پروپاگاندای_رسانه_ای/۲ 💥تیتر یک #روزی_نامه #شرق به ماجرای سخنان #آیت‌الله_یزدی اختصاص یافت! عینا این وقایع در روزنه پیش بینی شده بود! حمایت ناشیانه روزنامه‌های زنجیره‌ای از پروژه #مرجع_سازی، اولین فایده‌اش افشای سازمان مخفی حامی این پروژه است. روزنامه شرق را #محمدقوچانی(مشاور رسانه‌ای #حسن_روحانی و داماد #عماد_باقی و عضو #کارگزاران_سازندگی آقای #هاشمی و استاد و مراد #فرید_مدرسی) بنیانگذارده است! ✍روزنه http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
بازتاب/۱ 🔹حسن محمدی: باسلام و تشکر از مواضع عالمانه کانال روزنه با دیدن تیتر روزنامه 19دی و معرفی آقای علوی بروجردی به عنوان مرجع، واقعا شوکه شدم. نه اینکه لشکرکشی اونها عجیب باشه، نه، از اینکه محافل دولتی به این آشکاری از سران جریانی که مدعی «استقلال حوزه» هستند حمایت میکند. این روزی نامه، گرچه به نقل از یک بزرگوار، مرحعیت علوی بروجردی رو تیتر کرده تا نشون بده که «دولت» و «لاریجانی» بشدت حامی مرجعیت خودخوانده آقای بروجردی هستند. فارغ از مباحث درون حوزوی ایشون و آقای یزدی، قطعا دولتی ، پولی، پروپاگاندایی و حتی زوری کردن مرجعیت، ضربه هولناکی به شیعه و حوزه خواهد زد.
بازتاب/۲ 🔸محبت: سلام با دیدن تیتر ۱۹ دی شوکه شدم اصلا ۱۹ دی رو جوری خودی میدیدم که چنین چیزی برام قابل تصور نبود بنده نه حوصله مباحث عمیق دارم نه زیاد از جریان شناسی حوزه سر در میارم فقط میدونم ۱. استقلال حوزه با حمایت سیاست بازان جور در نمیاد ۲. مرجعیتی که با هوچیگری بخواد خودشو قالب کنه مرجعیت ناب و دست نخورده نیست همین