💠🔻 پیاده رویِ اربعین، چگونه ما را به قلّه ها نزدیک تر می کند؟
✍ شبیر فیروزیان
🔰رهبرانقلاب اخیراً در جمع فرماندهان سپاه فرمودند: «ما به قله نزدیک شده ایم، نباید خسته و ناامید شویم.»
🔹پیرامون این جمله رهبرانقلاب، سخن بسیار باید گفت و نوشت. در این نوشته تلاش خواهیم کرد با استناد به آیات قرآن کریم، نقش پیاده روی اربعین در رشد و پیشرفت مادی و معنوی جامعه و نزدیک تر شدن به قلّه ها و عبور از گذرگاههای سخت را تبیین نمائیم.
👈1_ در منطق اسلام هیچ "رشد" و "پیشرفتِ" حقیقی و عمیق مادی و معنوی، بدون شکل گیری رابطه قلبی، عاطفی و معرفتی و عملیِ میان امام و امّت حاصل نمی شود؛ چه برای یک فرد و چه برای یک جامعه.
در منطق اسلام پیشرفت و رشد مادی و معنوی یک جامعه تنها از مسیر پذیرشِ عملیِ ولایت امام و تبعیت از او، حاصل می گردد.
حضرت موسی(ع)، از جناب خضر(ع) درخواست می کند تا با او همراهی کند تا در نتیجه این تبعیت، به "رشد" برسد می فرماید:
🔸 «قالَ لَهُ مُوسى هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلى أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْداً؛ موسى(ع) به او گفت آيا من از تو پيروى كنم تا از آنچه به تو تعليم داده شده است و مايه رشد است به من بياموزى؟!» (کهف: 66)
و در آیه دیگری، در مقابلِ نسخه رشد دهنده موسی(ع)، نسخه فرعون و فرعونیان عالَم را مایه «رشد» و «پیشرفت» یک جامعه نمی داند:
🔸 «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى بِآياتِنا وَ سُلْطانٍ مُبِينٍ * إِلى فِرْعَوْنَ وَ مَلائِهِ فَاتَّبَعُوا أَمْرَ فِرْعَوْنَ وَ ما أَمْرُ فِرْعَوْنَ بِرَشِيدٍ؛ ما موسى را با آيات خود و دليل آشكار فرستاديم. * به سوى فرعون و اطرافيانش، اما آنها از فرمان فرعون پيروى كردند؛ در حالى كه فرمان فرعون مايه رشد نبود.» (هود: 97-96)
👈2_ خداوند متعال به ابراهیم(ع) درباره مناسک حج اینگونه فرمان می دهد:
🔸 «وَ أَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ * لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ...؛ و مردم را دعوت عمومى به حج كن تا پياده و سواره بر مركبهاى لاغر از هر راه دور به سوى تو بيايند * تا شاهد منافع گوناگون خويش (در اين برنامه حياتبخش) باشند...» (حج: 28-27)
تعبیر «یَأْتُوكَ» در این آیه شریفه، تعبیر مهمی است. آیه نمی فرماید: مردم را به حج دعوت کن تا به سوی "خانه خدا" بیایند! بلکه می فرماید: به سوی «تو» (که ولیّ خدا هستی) بیایند؛ زیارت کعبه، به تنهایی کافی نیست؛ زیارت کعبه به همراه زیارت ولیّ خداست که منافع مادی و معنوی به دنبال دارد و موجب رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی و تمدنی است: «لِيَشْهَدُوا مَنافِعَ لَهُمْ»
👈3_ «اربعین»، موعد بیعت با ولیّ خداست؛ مردم همچون دستور آیه پیشین، پیاده و سواره، از راههای دور و نزدیک به زیارت ولیّ خدا می آیند: «يَأْتُوكَ رِجالاً وَ عَلى كُلِّ ضامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ». این «زیارت جمعیِ ولیّ خدا»، علاوه بر منافع کوتاه مدت فردی، بی تردید منافع بلندمدت اجتماعی، سیاسی و تمدنی نیز به همراه دارد.
خداوند متعال در آیه دیگری به کسانی که با حرکت به سوی ولیّ خدا با او بیعت می نمایند، ۴ وعده قطعی داده است:
⚠️«رضایت الهی»(رَضِيَ اللَّهُ عَن المُؤْمِنين)
⚠️«آرامش روحی»(فَأَنزَلَ السَّكينَةَ عَلَيهِم)
⚠️«فتوحات سیاسی»(وَ أَثَابَهُم فَتحًا قَريبا)
⚠️ و «گشایش های اقتصادی»(وَمَغانِمَ كَثيرَةً يَأخُذونَها):
🔸 «لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا * وَمَغَانِمَ كَثِيرَةً يَأْخُذُونَهَا وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا؛ بی تردید خداوند از مؤمناني كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند راضي شد، پس آنچه را در درون قلب آنها (از صداقت و ايمان) نهفته بود مي دانست، لذا آرامش را بر دلهاي آنها نازل كرد، و فتح نزديكي، به عنوان پاداش، نصيب آنها فرمود. * و غنائم بسياري كه آن را به دست مي آورند، و خداوند عزيز و حكيم است.» (فتح: ۱۸ و ۱۹)
♻️مطابق وعده خداوند در این آیه شریفه، بی تردید «اربعین»، که موعد بیعت با ولیّ خداست، ما را به «فتح قلّه» نزدیک تر می کند: «وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا»؛ و پس از آن، «گشایش های اقتصادی» نیز به دنبالش خواهد آمد: «وَمَغانِمَ كَثيرَةً يَأخُذونَها».
🔰 ستایشی به نقل از رئیس قوه قضائیه: «بیحجابی» جرمی مشهود است / ضابطین موظف به برخورد با جرایم مشهود هستند
🔺سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:
🔹رئیس قوه قضائیه در بیست و چهارمین همایش دادستانهای عمومی و انقلاب کشور بر لزوم برخورد ضابطین با نظارت دادستانها نسبت به جرایم مشهود از جمله جرایم فرهنگی نظیر جرم بیحجابی عدهای معدود در جامعه با استفاده از ظرفیت قانون فعلی تا به سرانجام رسیدن قوانین جدید تاکید کرد.
🔹مقررات مواد ۴۵ و ۴۶ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص چگونگی برخورد ضابطین با جرایم مشهود، واضح و بسیار روشن است.
🔹رئیس قوه قضاییه همچنین گفت مستمرا تاکید داشتیم که در این زمینه قانون وجود دارد و جرم بی حجابی جرمی مشهود است و کیفیت برخورد با جرم مشهود در قانون مشخص است و ضابطین موظف به برخورد با جرایم مشهود هستند و در این رابطه توصیهها و دستورات لازم را در سال گذشته به دستگاه و بخشهای ذی صلاح را صادر کردیم.
اینکه یه همچین سخنگوی مسلط و خوش صدایی هم برای قوه قضاییه گذاشته شده، خودش واقعا جای تامل داره!
واقعا گاهی در بدیهیات هم سیستم لنگ می زنه !
سخنگو نماد یک ارگان می باشد و در گزینش و انتصاب او علاوه بر تجربه ، خوش صدایی و خوش کلامی هم می بایست لحاظ شود .
این احمق که متاسفانه نمایندهی مجلس این کشور بوده فکر میکنه فازهای پارس جنوبی براساس عدد افتتاح شده😂
✍تورج:
لامصب خب سواد نداری حرف نزن! یا لااقل دو دقیقه وقت بذار سرچ کن...
شنیده بودم تعصب آدم رو کور و کر میکنه ولی اینجوریشو ندیده بودم که آقای مثلا سیاستمدار و نماینده سابق برای تخریب دولت، انتحاری کنه...!
حجاباستایلها علیه حجاب، اینبار با اربعین | خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/14020606000443/%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ افشاگری اپوزیسیون از پشتپرده منشور جدید مهسا
▪️هدف نهایی، تجزیه ایران است!
«آرش رحمانی» فعال سیاسی اپوزیسیون:
🔹اپوزیسیون و کسانی که منشور مهسا را نوشتند، مشکلشان با خود ایران است و به دنبال تجزیه خاک آن هستند!
🔹دغدغه آنها نه آزادی و نه دموکراسی است، تمامیت ارضی ایران هدف نهایی میباشد!
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔰 حضرت آقا دوباره کاغذ به دست شد و لیست ها را روخوانی کرد ‼️
💠 بعد از آبان ماه سال 1401 و دیدار با مردم عزیز #اصفهان که آقا از روی کاغذ و به صورت لیستی فهرست خدمات #دولت را گفت ، این برای دومین بار در کمتر از یک سال است که آقا دوباره آمده یکی یکی از دستاوردهای دولت را برای مردم گفت ‼️
💠 کاری که وظیفه من و شماست ، کاری که بالای هزار بار رهبری بر عهده من و شما قرار داد تا دستاوردهای نظام به مردم گفته شود تا ناامیدی ریشه کن شود و مردم به آینده امیدوار باشند ، اما وقتی آقا دید ما کم کاری کردیم و عده ای هم هستند که در لباس خودی مدام در حال تزریق ناامیدی و منافق و خائن خطاب کردن مسئولین هستند ، دوباره خودش دست به کار شد و فهرست به فهرست از خدمات دولت گفت.
👈 چرا نباید وظیفه خودمان را خوب انجام دهیم تا رهبری جور کم کاری ما را نکشد ⁉️ در سال انتخابات مجلس ، آن هم سالی که اصلاح طلبان به شدت در حال ضعیف نشان دادن دولت و #مجلس_انقلابی هستند ، وقت دعوا بین خودی ها و مدام دولت و مجلس را زیر سوال بردن هست ⁉️
👈 خوب بودن حذف ارز ترجیحی
👈 رشد شاخص های اقتصاد کلان
👈افزایش رشد اقتصادی
👈 افزایش رشد سرمایه گزاری
👈 کاهش رشد نقدینگی
👈 کاهش بیکاری
👈 کاهش ضریب جینی ( فاصله طبقاتی)
👈 رشد قابل توجه صادرات کالا
👈 تقویت نظام مالیاتی
👈 رشد قابل توجه محصولات پتروشیمی
👈 اقدامات ارزنده نفت و گاز
👈 راه اندازی کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل
👈 کارهای مهم در زمینه آب رسانی
⬆️⬆️⬆️
🔰 این موارد را شخص آقا در صحبتهای امروزش گفت ‼️
👈 وظیفه مان را که انجام ندادیم،حداقل همینها را نشر دهیم!
یاعلی
🟣کافه عمارت گود پلمب شد
کافه عمارت گود (آفرید) واقع در خیابان سمیه تهران به علت کشف حجاب پلمب شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فتوای عبدالحمید کذّاب و مَعبَد مکِّی: به زور مرد متاهل رو کتک بزنید تا بگه زنم سه طلاقه است! بعدش زنش حروم میشه بهش و میتونید با اون زن ازدواج کنید!😐🤣 (خودتون کامل ببینید)
▫️این همون فتوای سه طلاق در یک مجلس با چاشنی توحش و داعشی گری هست !
🔺رسما فتوای تجاوز به زن شوهردار رو صادر کرده بعد با وقاحت از زن و آزادی میگه!!
🅾 لعنت خدا بر وهابیون بی دین و وطن فروش
🔻 خانم معصومه ابتکار! هرکسی هم گرسنه باشه، به شما و شوهرتان نمیخوره گرسنه باشید!
🔹 سالها از سفره انقلاب تا خرتناق خوردید بردید، حالا توئیت توهینآمیز به زوار #امام_حسین (ع) رو لایک میکنید؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مأموریت شبکه بهایی منوتو در هدف قرار دادن اخلاق و خانواده! اندلسی کردن ایران، سیاست اصلی مدیران بهایی این شبکه!
از اهانت به جایگاه مقدس پدر و مادر و پوچ نشان دادن مفهوم خانواده تا ترویج همجنسبازی و خداناباوری در شبکه منوتو!
@BisimchiMedia
👈 ابتدا از انتشار این کلیپ بی شرمانه پوزش می خواهیم ولی برای چند لحظه توجه به آن حاوی این پیام خواهد بود که اگر به اینجا رسیده ایم که بسیاری از جوانان و نوجوانان جامعه اطراف ما و حتی برخی از میانسالان، از مفهوم انقلاب و اسلام و نظام فاصله گرفته اند ، اولین دلیل آن همین رسانه های مخرب است که سالهاست بصورت بیست و چهار ساعته در غالب کانالهای مجانیِ فارسی زبان، باورهای مردم ما را مورد هجمه قرار داده اند و متاسفانه در تقابل با آن نه کار سخت افزاری فنی درستی برای جمینگ آنها صورت گرفته و نه برنامه های تبیینی شایسته.
برنامه های صدا و سیما هم که هرگز نتوانسته است مخاطب غالب را متوجه خود نگهدارد .
امیدواریم با اتفاقات جدیدی که افتاده و تغییراتی که در دولت و صدا و سیما واقع شده ، تدبیری هم برای کم اثر کردن این کانالهای شیطانی انجام پذیرد .
انشاءالله
🔻ناروایی حکومت سکولار در دورۀ غیبت
🖊 مهدی جمشیدی
۱. خوشبختانه پس از مدتی که در انتظار ارائۀ دلایل مهدی نصیری دربارۀ دفاعش از «حکومت سکولار» بودیم، این انتظار به بار نشست و او فهرست دلایلش را عرضه نمود. نخستین دلیل وی این است که نظر مشهور و اکثریت قاطع فقهای شیعه این است که برقراری حکومت دینی از شئون و اختیارات امام معصوم است و در عصر غیبت، چنین وظیفه یا حقی برای دیگران از جمله فقها وجود ندارد. این برداشت، باطل است؛ چون او «امکان عملیِ» برپاییِ حکومت اسلامی در دورۀ غیبت را به «امتناع نظری» نسبت داده است، حالآنکه فقهای شیعه در طول دورههای تاریخی گذشته، با وجود اینکه معتقد بودند که باید در دورۀ غیبت، حکومت در اختیار نائب امام غایب باشد، اما تحقق این امر را بر اساس تنگناهای عینی و بیرونی، ناممکن یا دشوار قلمداد میکردند. آنها باور داشتند که حکومتهای موجود، غاصب هستند و اگر «امام معصوم» حضور ندارد، دستکم باید زمام حکومت در اختیار کسی باشد که از سوی ایشان معرفی شده باشد - و این شخص نیز کسی نیست جز «فقیه عادل» - اما مسأله این است که «امکانهای حداقلی» و «انقباضهای عینی»، زمینه را برای تحقق این اندیشه ربوده بودند. ازاینرو، فقهای شیعه یا به طور کلی از قدرت سیاسی برکنار بودند و یا میکوشیدند از طریق همراهی با برخی حکومتها که تمایل دینی داشتند، از رنجهای مردم بکاهند و در حد امکان، قدرت سیاسی را به خدمت بسط دین بگمارند. این امر از شکاف میان «ذهنیّت آرمانی» و «عینیّت حداقلی» حکایت میکند، نه اینکه فقهای شیعه به دلیل عدماعتقاد به تشکیل حکومت در دورۀ غیبت، اقدام نمیکردند. نصیری با حذف این «توضیح تاریخی»، عمل عینی را ملاک قضاوت قرار داده، بلکه حتی مدعی شده که فقها در قلمرو نظر نیز در دورۀ غیبت، سکولاریسم را تجویز میکردند.
۲. فارغ از منطق نظری و عملی فقهای شیعه، از دو منظر دیگر نیز میتوان به حکومت در دورۀ غیبت نگریست. نخست اینکه باید با «روایتها»یی که در این باره وارد شده است و آشکارا از آنها، حکومت ولیّفقیه نتیجه گرفته میشود چه کرد؟ این روایتها میگویند که باید در دورۀ غیبت، حکومت را به حال خویش رها نکرد، بلکه مردم باید به سراغ فقها بروند و آنها را «نایبان امام معصوم» قلمداد نمایند. در حقیقت، خودِ امام معصوم، تکلیف سیاسی مردم را در دورۀ غیبت مشخص کرده و مردم را به هواداری از فقهای عادل برای برپایی حکومت اسلامی فراخوانده است. فقهای شیعه نیز به همین روایتها استناد کردهاند و از آنها برداشت یکسان داشتهاند؛ چنانکه امام خمینی هم در کتاب «کشف اسرار» و هم در کتاب «ولایت فقیه»، به گردآوری و شرح این روایتها پرداخته و با یک مطالعۀ منطقی نشان داده است که ولایت فقیه و برپایی حکومت در دورۀ غیبت، ریشۀ موجّه نَقلی و روایی نیز دارد. نفی ولایت فقیه و حکومت اسلامی در دورۀ غیبت، بهناچار باید از طریق ابطال این روایتها و یا ساختهوپرداختهکردن تفسیرهای دیگری از آن صورت بپذیرد؛ کاری که نصیری از آن گریخته و به جایش، نسبت ناصواب به فقهای شیعه داده است.
۳. دیگر اینکه «دلایل عقلانی» نیز در میان هستند که حکومت ولیفقیه را در دورۀ غیبت توضیح میدهند. از جمله اینکه هر چند صورت مطلوب و حداکثریِ حکومت، این است که امام معصوم حضور داشته باشد، اما اگر دسترسی به ایشان ممکن نبود، نباید بهطور کلی، از حکومت صرفنظر کرد بلکه باید در حد امکان، به سراغی کسی رفت که «شبیهترین افراد» به ایشان باشد و به او برای در اختیار گرفتن قدرت سیاسی کمک کرد. حکم عقل این نیست که «اجرای احکام اجتماعیِ شریعت» در دورۀ غیبت، تعطیل شود، بلکه این است که باید هر اندازه میتوان و میسّر است در جهت اقامۀ دین در جامعه کوشید. عاقلانه و منطقی نیست که دین در تمام دورۀ غیبت، معطّل و معوّق بماند و جامعه، گرفتار ساختارها و سیاستهای طاغوتی شود، درحالیکه امکان بسیج اجتماعی در راستای برپایی حکومت حقّ و عدل وجود دارد. اگر تحقق دین در جامعه، مصلحت است، و اگر تمامیّت این مصلحت، وابسته به حضور امام معصوم است، نباید تصوّر کرد که یا باید همۀ مصلحت را تحقق بخشید و یا باید همۀ آن را وانهاد. تحقق مصلحت و خیر و کمال، بسته به امکانهای تاریخی و شرایط اجتماعی است و از این جهت، نسبی و زمینی است.
🖇 منتشرشده در:
http://fna.ir/3eolli
یاسمین مقبلی کیست و در فضا چه میکند؟
🔹در جریان ناآرامیهای پاییز ۱۴۰۱، رسانههای غرب همسو با دیگر رسانههای معاند برای ساخت و ارائه تصویری جدید از زن موفق ایرانی به عنوان الگویی برای زنان ایران تلاش کردند. این رسانهها در ادامه الگوسازیها که در بیشتر موارد با شکست مواجه شد «یاسمین مقبلی» افسر ارشد ارتش آمریکا را به عنوان زن موفق ایرانی معرفی کردند.
🔹یاسمین مقبلی متولد ۲۴ ژوئن ۱۹۸۳(۳ تیر ۱۳۶۲) در «باد ناوهیم» آلمان غربی است. پدر و مادرش در بحبوحه انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ از کشور خارج شده و در آلمان ساکن میشوند. مقبلی در سال ۱۳۶۲ در همان کشور به دنیا میآید اما بعد از چند سال به آمریکا مهاجرت میکنند.
🔹مقبلی خلبان آزمایشی ارتش تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا و فضانورد ناساست. او فارغالتحصیل موسسه فناوری ماساچوست، دانشکده فوق لیسانس نیروی دریایی و مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی دریایی است. از سال ۲۰۱۹ او بیش از ۲۰۰۰ ساعت زمان پرواز داشته و در ۱۵۰ ماموریت جنگی در کشورهای مختلف از جمله افغانستان شرکت کرده است.
🔹حضور در ناسا به عنوان فضانورد و شرکت در ماموریتهای فضایی نیازمند گذراندن دورههای سخت و طولانی در زمینههای مختلف مرتبط با فضانوردی و اخذ مدارک در این رشتههاست.
🔹در نگاه اول، مقبلی به عنوان زن موفق ایرانی که مادر دو دختر است به عنوان الگویی برای زنان ایران معرفی میشود؛ زنی که از ایرانی بودن فقط نام و پدر و مادری ایرانی دارد. او آنقدر ایرانی نیست که در مصاحبههایی که با رسانههای فارسیزبان غربی دارد هم به سختی به زبان فارسی صحبت میکند. او در مصاحبههای مختلفی که به زبان انگلیسی داشته، خود را متولد «باد ناوهیم» آلمان غربی و اهل ایالات متحده آمریکا معرفی کرده است.
🔹گرچه رسانههای غربی سوار بر موج اعتراضهای زنان در ایران تلاش میکنند از یک افسر ارشد ارتش و خلبان جنگنده با سابقه حضور در ماموریتهای مختلف در کشورهای اشغالشده توسط آمریکا چهرهای متعادل و موفق در نقش یک مادر فضانورد برای جامعه زنان ایرانی بسازند اما این تلاشها موفقیت چندانی ندارد
irna.ir/xjNkCP
@IRNA_1313
لیست ۸۵ استاد دانشگاه که در #آمریکا در سالهای اخیر بخاطر "اظهار نظر سیاسی" اخراج شدند:
نقد اسرائیل یکی از موارد پر تکرار است
5️⃣ اقدامات خوبِ بخش اقتصاد
🔻 مقام معظم رهبری در بخش اقدامات بخش اقتصادی دولت فرمودند:
🔹" آنچه من میخواهم [به آن] تکیه کنم این است که #تعداد_قابل_توجّهی از شاخصهای اقتصاد کلان، رشد را نشان میدهد، پیشرفت را نشان میدهد، تغییرات مثبت را نشان میدهد. البتّه تا مسائل مربوط به اقتصاد کلان برسد به معیشت مردم و زندگی مردم یک مقداری فاصله وجود دارد؛ یعنی زمان باید بگذرد...شاید نزدیک به #پنجاه مورد اتّفاقات مثبتی که در زمینهی اقتصاد رخ داده در آن گزارش هست. حالا من تعداد محدودی از آنها را عرض میکنم...
▪️افزایش رشد اقتصادی، بخصوص در بخش صنعت؛ این #مهم است.
▪️افزایش رشد سرمایهگذاری که جزو #مهمترین مسائل اقتصادی ما است
▪️کاهش رشد نقدینگی
▪️کاهش بیکاری
▪️کاهش ضریب جینی
▪️رشد قابل توجّه صادرات کالا
▪️تقویت نظام مالیاتی که درآمدهای مالیاتیِ دولت توانسته بخش #قابل_توجّهی از بودجهِی جاری دولت را تأمین کند.
▪️رشد قابل توجّه تولید محصولات پتروشیمی که این مسئلهی محصولات پتروشیمی جزو چیزهای #مهمّ_کشور است.
▪️اقدامات ارزندهای در زمینهی نفت و گاز که یکی همین مرحلهی یازدهم پارس جنوبی بود
▪️ راهاندازی کارگاههای تعطیلشده یا نیمهتعطیل که عددی که ذکر کردند عدد بالایی است، چند هزار است؛ چند هزار کارخانهی تعطیل یا نیمهتعطیل راه افتاده؛ این #خیلی_مهم است.
▪️فعّالیّتهای #مهم در زمینهی آبرسانی یا شبکههای آبیاری و زهکشی در جاهای مختلف
🔹عرض کردم نزدیک به پنجاه قلم از این قبیل اقدامات به ما گزارش شده که اتّفاق افتاده ــ که اینها خیلی باارزش و مهم است ــ منتها دیده نمیشود."
👈 این بخش از بیانات رهبری، خود گواه عملکرد درخشان دولت، بخصوص #تیم_اقتصادی دولت هست.
👈 راستی، خاطرتان هست در طول 2 سال گذشته، برخی از چهره ها و فعالانِ مجازی چقدر تیم اقتصادی دولت رو تخریب کردن و زیر سوال بردن؟!!!
👈 حالا این سوال پیش میاد که اگه تیم اقتصادی دولت ناهماهنگ بوده! فشل بوده!! تصمیماتش اشتباه بوده!! و دهها ادعای دیگری که مطرح شد!! پس چگونه این تیم با این ویژگیهای ادعایی، توانسته اینگونه عملکرد درخشان و قابل تقدیر و تمجیدی داشته باشه؟!!!
🔸 پس میتونیم نتیجه بگیریم تمام اون تخریبها و سیاهنمایی ها و ادعاهایی که پیرامون تیم اقتصادی دولت مطرح میکردن باطل بوده