eitaa logo
آخرین منجی (عج)
101 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.7هزار ویدیو
9 فایل
پیامها و دل نوشته هایی برای یادآوریِ انقلابیون راسخ و فرزندان معنوی حضرت روح الله و پیروان مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی
مشاهده در ایتا
دانلود
بالاخره برخی از امامان جمعه در خصوص اوضاع بی حجابی در جامعه اظهار نظر کردند .
خطیب نماز جمعه تهران گفت: رضاخان چادرها را با سر نیزه برمی‌داشت و تا مدت‌ها میلیون‌ها بانوی ایرانی از خانه بیرون نمی‌آمدند تا مأموری متعرض چادر آن‌ها نشود، کشف حجاب تعرض به نظام خانواده است. آیت‌الله صدیقی افزود: مسئله کشف حجاب مسئله ساده فردی نیست، حجاب از مسائل اجتماعی اسلام است، کشف حجاب تعرض دشمن به هویت ما است. وی ادامه داد: افرادی که آشوب و کشف حجاب کردند، در مقابل همه جمعیت مردم عددی نیستند، عده‌ای بهایی هستند و عده‌ای از خارج پول می‌گیرند تا این مسیر را ادامه دهند، عده دیگر افرادی هستند که غفلت می‌کنند. خطیب نماز جمعه تهران افزود: لذا مسئولان ما، تا آنجا که من با رؤسای سه قوه صحبت کردم، همه از وضع پیش آمده که ناشی از سوءاستفاده‌های آشوبگران بود، ناراحتند. این افراد سه گروهند؛ گروه اول، برخی هستند که برای عادی کردن کشف حجاب پول می‌گیرند. گروه دوم، افراد بی خبر و بی‌اطلاع از قانون هستند. حجاب صریح قرآن کریم در سوره نور و احزاب است و بیش از یک میلیارد مسلمان به آن پایبند هستند. وی با اشاره به اینکه گروه سوم هم تابع باد هستند و نوعی لجاجت دارند می‌خواهند خودی نشان بدهند، تاکید کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و حوزه‌ها و از همه مهم‌تر شبکه‌های مجازی باید در مقابل بهائی‌های انگلیسی، برنامه‌های متناسب با هر مرحله تدارک ببینید که تا امام زمانمان بیش از این آزرده نشوند. آیت‌الله صدیقی ادامه داد: امروز بسیاری از بانوان رده بالای مملکت هم حجاب فاطمی دارند و هم رشد بالای اجتماعی و سیاسی دارند. امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: لذا آنچه که توقع داریم این است که قاطبه زنان مومنه و باشرافت ایران که کشف حجاب را ضد ارزش و بیگانه پرستی می‌دانند و مردانی که صرف نظر از متدمن بودنشان، غیرتمند هستند، برنامه خاصی در هر مرحله‌ای برای مساله حجاب داشته باشند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵پیمان آخرالزمانی یک ملت 🍃امام خمینی(ره): من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی می‌باشند.
30.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 "ان شاءالله به زودی برای بار دوم فتح خواهد شد"
به مدد مولی علی علیه السلام ، فردا روز جدیدی برای جمهوری اسلامی خواهد بود و آنهم آغاز روزگار شیرین کامی مردم و توفیق حل مشکلاتشان توسط مسئولین دلسوز گرامی خواهد بود و انشاءالله که معضل فرهنگی را هم ، هم آنها در دستور کار قرار داده و در اسرع وقت غائله بد پوششی و بی حجابی را مدیریت و حل و فصل نمایند . انشاءالله
🔻نقدهای چهارگانه به لایحۀ حجاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. نقد رویکردی (زمینه‌ای) لایحه به‌شدت از «حقیقت» به سوی «مصلحت»، چرخیده است؛ به‌طوری‌که از «روحیۀ انقلابی» فاصله گرفته و دچار «محافظه‌کاری» و «احتیاط» شده است. این امر نیز به دلیل هراس اجتماعی بوده است. از این جهت، باید لایحه را فرزند «نگاه انفعالی» دانست که به دلیل اعتقاد به انسداد اجتماعی، عقب‌نشینی را انتخاب کرده و میل به «حد وسط» و «موقعیت‌های بینابینی» پیدا کرده است. این در حالی است که به تعبیر رهبر انقلاب، امام خمینی در همان آغاز انقلاب، با «قاطعیت» موضع‌گیری کرد. از قضا باید حساسیت و قاطعیت، بیش از گذشته باشد؛ زیرا وضع حجاب نسبت به گذشته، دچار یک «نقطۀ عطف» شده و چندین گذار را تجربه کرده است. گذار از «تصمیم فردی» به «تصمیم جریانی» (در اثر قاب‌بندی‌شدن در هندسۀ زن، زندگی، آزادی)، گذار از «حرام شرعی» به «حرام سیاسی» (در اثر تبدیل‌شدن به نماد مخالف سیاسی و مبارزۀ مدنی و دنبالۀ داخلی دشمن گردیدن)، گذار از «آزادی یواشکی» به «آزادی جسورانه» (در اثر تجاهر به فسق و تلاش برای عادی‌سازی و رسمیت‌یابی)، گذار از «دامنۀ محدود» به «دامنۀ گسترده» (چنان‌که شصت درصد از مکشفه‌ها، پس از اغتشاشات تصمیم به کشف حجاب گرفتند). ۲. نقد معرفتی (ارزشی) فهم از کشف حجاب می‌تواند به سه صورت باشد: کشف حجاب به عنوان «قانون‌شکنی» که به معنی فروکاهیدن آن در حد تخلف رانندگی است؛ کشف حجاب به عنوان «هنجارشکنی» که به معنی ارجاع به معیارها و سلایق عرفی است؛ کشف حجاب به عنوان «حرام شرعی و سیاسی» که از یک سو، به معنی ایستادن در برابر خدا و از سوی دیگر، به معنی مبارزۀ مدنی بر ضد نظام و هم‌نمادی و هم‌صدایی با جبهۀ دشمن است. برخلاف ساده‌نگری‌های رایج، این‌گونه نیست که جهت‌گیری‌های معرفتیِ یادشده، یکسان یا بی‌تأثیر باشند، بلکه هر یک به لایحه، ماهیت متفاوتی می‌بخشند. تأکید لایحه بر روی شناختن حجاب به عنوان «فرهنگ» و «هنجار اجتماعی» است، نه «حکم خدا» که فارغ از رضایت جمعی و توافق عمومی، موضوعیّت و منزلت دارد. در اینجا، لایحه از «حقیقت» به «هویت» و از «دین» به «عرف» چرخش پیدا کرده است، در حالی که باید حجاب را به عنوان «حرام شرعی و سیاسی»، فهم کرد که مستقل از میل عمومی و جهت‌گیری اجتماعی است و از این جهت، تصرّف‌ناپذیر و قطعی است. ۳. نقد حدودی (ضابطه‌ای) اگر مسأله، کشف حجابِ کامل باشد، کشف حجاب‌هایی که اکثریتِ مطلقِ سر در آنها آشکار است و فقط اندکی پوشیدگی وجود دارد، کشف حجاب قلمداد نخواهند شد. در این صورت، کشف حجابِ حداکثری، ملاک قرار خواهد گرفت نه کشف حجابی که در عمل، کشف حجاب است. این رواداری‌ها در لایحه، برخاسته از روح حاکم بر آن است که حاکمیت را منفعل و گرفتار بن‌بست می‌انگارد و ازاین‌رو، می‌کوشد حتی در قالب تقنین انفعالی، با روند سکولار در لایه‌هایی از جامعه، همراهی کند. در واقع، بخشی از سکولاریسم در حال جامۀ قانون به تن پوشیدن است و در عین حال، بخش دیگری از آن خلاف قانون تعبیر می‌شود. این «منطق بینابینی» و «موقعیت حد وسطی»، در پی برقراری جمع میان عرف و شرع است و قصد شکنندگی و تغییر اجتماعی ندارد، بلکه تلاش دارد که با تأخیر و به‌ناچار، با روند پیشروی نیروهای اجتماعیِ سکولار، «همراهیِ قانونی» داشته باشد و نشان بدهد که مبارزۀ مدنی، مؤثر و کارساز است و می‌توان حاکمیت را به عقب راند. دربارۀ چرخش از جرم به تخلف و چرخش از محرومیت اجتماعی به جریمه نیز ملاحظه‌هایی وجود دارد. ۴. نقد اجرایی (عملی) لایحه به صورت جدی از «پلیس میدانی» به «دوربین چرخش» داشته است و «نظارت سامانه‌ای» را بر «نظارت عینی» ترجیح داده است، در حالی که سامانۀ دوربینی نمی‌توانند «همۀ موقعیت‌ها» را پوشش بدهد. در این صورت، موقعیت‌های فاقد نظارت دوربینی، به حال خویش رها خواهند شد؛ چراکه پلیس، حق مواجهۀ غیردوربینی را ندارد. به این ترتیب، «فرصت‌سازیِ قانونی» برای کشف حجاب فراهم خواهد شد. حذف‌کردن پلیس از خیابان و صحنۀ عینی و میدان را به دوربین سپردن، روایت نادرستی از مواجهۀ هوشمندانه است. نباید پلیس را به «پیامک‌زن» و «رصدگر دوربینی» و «گزارش‌ده»، فروکاهید. ازآنجاکه دوربین، توانمندی حداکثری ندارد، باید «منطق دولایه» را در مواجهۀ انتخاب کرد و بخشی از نظارت را عینی‌سازی کرد. در این راستا، باید به دنبال راه‌اندازی «پلیس تخصصی» بود. مسألۀ حجاب، اولاً «ارزشی» است و ثانیاً «زنانه». ازاین‌رو، باید یک مختصات جدید برای پلیس متناسبِ با آن طراحی کرد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
راننده خودرو بشود گر خود ابلیس... دیگر چه حجابی که تو بی غیرت و پستی هر لعن و هر آن فحش که گویند خلایق تا روز قیامت به خدا لایقش هستی ناموس نداری که چنین در پی شهوت... دستان شیاطین جهان را تو ببستی! "عاصی" 🤢🤢🤢 https://eitaa.com/Tanz_v_danestani کانال‌طنز‌و‌دانستنی 🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈
💙لبیک یا امام خامنہ اے💙: 🔰مهمانی غدیر 🔻فرصتی نو در هنگامه جنگ روایت ها ✍علی اصغر سهرابی 1⃣ حقیقت جنگی که امروز درگیر آن هستیم، جنگ شناختی است؛ جنگی که در آن، دشمن تلاش می کند در نظام محاسباتی ما اختلال ایجاد کند و شناخت ما از خودمان را تحریف کند؛ برآورد ما از وضعیتی که در آن هستیم را به نفع خودش رقم بزند و زاویه دید ما به مسائل را به گونه ای تنظیم کند که آنچه می بینیم و تحلیل می کنیم، در نهایت به نفع او تمام شود. 2⃣ یکی از مهمترین وجوه این جنگ شناختی، در میدان جنگ روایت ها شکل می گیرد. امروز، روایت، عاملی بسیار قدرتمند در خلق پیوستگی و انسجام قلمداد شده است که می تواند کنش های جمعی پردامنه ای را در جامعه ایجاد کند. در دنیای امروز، با توسعه ارتباطات، روایت، تبدیل به یک فناوری قدرتمند و سریع برای ایجاد تفاهم، پیوستگی و انسجام؛ و ابزاری کارآمد و پرکاربرد برای خلق کنش های اجتماعی شده است. امروز پدیده روایت، مورد توجه دانش های مختلف قرار گرفته است و موضوعی زنده و بین رشته ای است. از وجوه قدرت روایت، این است که ورای استدلال ها و واقعیت ها، واقعیت منتخب خود را به سرعت، می سازد و منتظر گفتگو و استدلال و استناد نمی ماند. 3⃣ قدرتمندترین روایت، روایتی است که در متن یک رویداد اجتماعی با مشارکتی وسیع و مجموعه ای متکثر و متراکم از کنش ها خلق می شود. در چنین پدیده ای، روایت، ضمیمه ای بر رویداد نیست. مولودی است که در دل رویداد متولد می شود و برمی آید. چنین روایتی، نه حاصل تجمیع خرده روایت ها در ذهن جامعه است و نه برآمده از تصویرسازی های وهم انگیز دنیای مجازی و نه برساخته از ذهنیت ها و تفسیر و تحلیل های ناظران. 4⃣ مهمانی غدیر را می توان در همین افق و مستوا تفسیر و تبیین کرد. مهمانی غدیر، رویدادی است بزرگ که در متن آن، بار دیگر روایتی از عظمت و ایمان یک ملت خلق شد و به وضوح، فرادید دوست و دشمن قرار گرفت. مهمانی غدیر، فرصتی نو برای بروز خوبی های مردم است و زمینه ای تازه برای روایت باوری که در عمق جان آحاد ملت، جاری است. این جشن، ایمان مردم را به صحنه عمل صالح آورد و درست در نقطه تخاصم با دشمنی قرار گرفته که امید و ایمان و اتحاد آنان را نشانه رفته است. مهمانی غدیر، هم دشمنان این مردم را به غیظ آورد، و هم تصویری دل انگیز در مقابل دیدگان خود مردم نهاد و بیش از پیش، آنان را به دارائی هایشان واقف کرد. 5⃣ اگر جنگ امروز، جنگ روایت هاست، جهاد در این جنگ، مجاهدت در میدان جهاد تبیین است. لذا آنان که در مهمانی غدیر مشارکت کردند؛ چه آنان که خدمت کردند و چه آنان که شرکت کردند، باید خود را مجاهدی در میدان تبیین ببینند. چرا که در این فعل عظیم جمعی، معانی بلند و پیام های قدرتمندی خلق شد که همه معطوف به تبیّن حق در صحنه جامعه بود. آحاد مردم ایران، در مهمانی غدیر، این حقیقت را تبیین و روایت کردند که عمیقاً اهل ایمان و ولایت و اخوت و امیدند. تا باد، چنین بادا
🔴 به شما ربطی نداره ❗️❗️❗️ 🔻ماشین خودمه، هر چقدر میخوام سرعت میرم. به شما ربطی نداره. 🔻بدن خودمه، هر چقدر میخوام تو مترو، اتوبوس، فروشگاه و ... سیگار می کشم. به شما ربطی نداره. 🔻آپارتمان خودمه، هر چقدر که بخوام توش سر و صدا می کنم. به شما ربطی نداره. 🔻آپارتمان خودمه می خوام توش یه گله گوسفند داشته باشم. به شما ربطی نداره. 👈 هر وقت این حرف های عجیب و غریب رو قبول کردید، ادعای اون بی حجاب و بدحجاب رو که میگه بدن خودمه به شما ربطی نداره رو هم قبول کنید. ⚠️ تو همه اینها و به مردم و جامعه وجود داره. وقتی پای ضرر زدن به مردم و حقوق می رسه، دیگه برای خودمه معنی نداره. هر چیزی که خدا بهت میده، در برابر اون مسئولیت هم برات میذاره.