eitaa logo
کنشگری🇮🇷🇱🇧
12.4هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
📲میکرورسانه کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism 12342 گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
بودجه فرهنگ.pdf
4.08M
🔴بودجهٔ فرهنگی در ۴۰ سالگی انقلاب 📈روند تغییرات بودجهٔ فرهنگی کشور در چهار دهه اخیر 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
📌بررسی و تحلیل بودجه فرهنگی کشور 🔹مطابق سبک بودجه نویسی قانون بودجه اعتبارات دستگاههای عمومی و دولتی بر اساس برنامه هایی که پیشنهاد داده اند، تعیین شده است. این برنامه ها ذیل یک «فصل» تجمیع شده اند و با ترکیب چند «فصل» هم سنخ، «امور» شکل گرفته است. 🔹مطابق قانون بودجه فرهنگی امورات فرهنگی دارای هشت فصل و ۱۲۹ برنامه است. از سال ۶۰ تا ۹۹، بودجه با اعتبارات فرهنگی از روند رو به رشدی برخوردار است چنان که از ۴۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۶۰ به ۱۰۵,۰۱۸ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ رسیده است. 🔹هشت فصل و برنامه های فرهنگی به شرح زیر در بودجه فرهنگی آورده شده است دین و مذهب 👈۳۹برنامه ورزش و تفریحات 👈۸برنامه فرهنگ و هنر میراث فرهنگی 👈۳۷برنامه رسانه 👈۱۵برنامه گردشگری 👈۴برنامه صنایع دستی 👈۳برنامه تحقیق و توسعه در امور فرهنگی تربیت بدنی و گردشگری 👈۱۶برنامه 🔹سهم بودجه فرهنگی از بودجه عمومی کشور در این سال ها از سطح مشخصی فراتر نرفته و همواره میان ۱ تا ۴ درصد در نوسان بوده است. کمترین آن ۱/۲۶ درصد در سال ۱۳۶۰ و بیشترین آن ۳/۶ درصد در سال ۱۳۹۱ بود. 🔹در سال ۱۳۹۰ تعداد برنامه های فرهنگی شامل ۷۶ عنوان بود، اما در سال ۱۳۹۶، به ۱۲۹ برنامه رسید. 🔹مطابق قانون بودجه ۱۳۹۶، ۵۳ دستگاه به عنوان دستگاه هایی که از قبل برنامه های فرهنگی اعتبار جذب می کنند، شناسایی شده اند. 🔹 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین تعداد برنامه ها (۱۷ برنامه) را در ذیل خود دارد و سازمان صدا و سیما با داشتن ۶ برنامه بیشترین اعتبار را نسبت به دیگر دستگاه های مورد بررسی دریافت می کند. 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
🔴 مقایسه عجیب سرانه بودجه فرهنگی ایران با سایر کشورها 🚫جدای از فاصله عجیب بودجه فرهنگی ایران با سایر کشورها لازم هست چند مقایسه ساده داشته باشیم با بودجه چند رسانه که بر علیه ما فعالیت فرهنگی سیاسی میکنند. ⭕️بودجه سالیانه بی‌بی‌سی بالغ بر ۴ میلیارد و ۷۲۲ میلیون پوند است. ⭕️همچنین شبکه خبری "من و تو" مجموع هزینه‌های عملیاتی این شبکه طی سه سال مالی، از مرز ۵۳ میلیون پوند گذشته است. که از بارزترین فعالیت ضد فرهنگی این شبکه تبلیغ افکار فرقه ضاله و تبلیغ سگ پروری در منازل هست . ⭕️و اما اینترنشنال به گفته علی علیزاده تحلیلگر سیاسی، از قول روزنامه گاردین بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری دارد که از طریق محمد بن سلمان تامین میشود. ♨️و یا بودجه فعالیت های ضد فرهنگی مسیح علینژاد که طبق اسناد عمومی قراردادهای دولت آمریکا، مسیح علینژاد تا امروز مبلغ ۳۱۷,۴۰۰ دلار از دولت آمریکا دریافت کرده است. 🔹سهم بودجه فرهنگی همیشه بین یک تا چهار درصد متغیر بوده است و بیشترین میزان آن ده هزار میلیاردتومان بوده است. بدیهی است که حجم بودجه های فرهنگی دشمن چندین برابر ما می باشد. 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
🚨نشر حداکثری👆🏻 💞I am ghasim Soleimani جهت شرکت در پویش نه به اینستاگرام و دادن امتیاز منفی به این اپ👇👇👇 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instagram.android
کنشگری🇮🇷🇱🇧
📲تنبیه اینستاگرام توسط کاربران ایرانی 🔹پس از سانسور گسترده تصاویر و فیلم‌های مرتبط با شهید سلیمانی در چند روز اخیر، کاربران ایرانی با راه اندازی پویشی با مراجعه به گوگل پلی، کمترین نمره کیفیت را برای اینستاگرام ثبت می‌کنند 🔹پس از آغاز این پویش، نمره اینستاگرام در گوگل‌پلی از ۴.۴ به ۳.۵ کاهش پیدا کرده و همچنان این روند ادامه دارد. این موج اعتراضی به ارزش و سهام اینستاگرام به‌شدت آسیب می‌زند؛ در موارد مشابه قبل فیس‌بوک مجبور به عذرخواهی شده بود. ⚠️ اگر تمام فعالان مجازی انقلاب در نرم افزار گوگل پلی به برنامه اینستاگرام با انتخاب یک ستاره ، پایین ترین امتیاز یعنی را بدهند این عمل باعث کاهش شدید امتیاز اینستاگرام در گوگل پلی شده و در پی آن ارزش سهام کمپانی فیسبوک (مالک اینستاگرام در بورس ریزش پیدا خواهد کرد و متعاقبا ضرر زیادی برای سهام داران خواهد داشت ) 🔹 این ترفند برای اولین بار توسط کاربران فلسطینی در اعتراض به بایکوت یکی از فعالان اجتماعی فلسطینی انجام دادند و بلافاصله فیسبوک دست از خباثت برداشت و عذرخواهی کرد. 📱لینک اینستاگرام در گوگل پلی 🔻 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instagram.android نشر حداکثری
🔸پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور تشکیل و به تازگی پیش‌نویس اولیه این طرح منتشر شد. 🔺دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه، بهره‌گیری از سازوکار مشارکتی و تجمیع نظرات طیف وسیعی از نخبگان و صاحب‌نظران را خط‌مشی اصلی خود قرار داد. لذا از مسیرهای مختلف اقدام به تأمین محتوا از میان نظرات مردمی، نخبگان استانی، دستگاه‌های رسمی کشور، متخصصان و اهالی فرهنگ و رسانه، کتاب‌ها، مقالات و پژوهش‌ها و سرانجام رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی نمود. 🔹در گام بعد، محتوای تأمین‌شده مورد تحلیل و نظام‌مندسازی قرار گرفت. تاکنون با اخذ نظر حدود ۹۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و رسانه، بیش از ۱,۹۰۰ گزاره راهبردی استخراج شده است. بررسی گزاره‌های راهبردی اهالی فرهنگ و رسانه نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از نظرات، بر ضرورت هماهنگی برنامه‌ها و راهبری امور فرهنگی ذیل یک مرجع واحد تأکید دارند. 🔺 ازآنجایی‌که پیش‌نیاز بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه کشور، تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان رأس هرم حکمرانی حوزه فرهنگ است و بدون این مهم، حتی با فرض امکان‌پذیری بازسازی سایر اجزای ساختار، مهم‌ترین آسیب کنونی یعنی فقدان هماهنگی، هم‌افزایی و هوشمندی، همچنان پابرجا است؛ بنابراین ارائه طرح تحول و بازسازی ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولویت قرار گرفت تا با اجرای آن، اولاً مقدمه و پیش‌نیاز بازسازی سایر ساختارها محقق شود و ثانیاً شورای عالی بتواند با به‌دست آوردن الزامات فرماندهی ازجمله بازوهای رصدی و راهبری، بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه کشور را عالمانه‌تر، متقن‌تر و دقیق‌تر محقق کند. متن پیش نویس سند👇👇👇 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
kalan.pdf
742.2K
🔰متن پیش نویس سند طرح کلان رسانه و فرهنگ 🔺شما نخبگان فرهنگی و رسانه ای میتوانید با مراجعه به سامانه زیر نظرات خود را پیرامون این سند ابراز و بیان نمایید👇👇👇 🔰 hamandishi.sccr.ir/ 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔴اهرم‌های الزام‌آور فرهنگی در دست نهادهای دیگر است نه شورای عالی انقلاب فرهنگی! 🖊مفهوم شناسی «تحول انقلابی» ساختار فرهنگی درگفتگو با حجت الاسلام علیرضا پیروزمند؛ 🖌رزومه استاد: عضو هیئت علمى، مسئول گروه روش و عضو گروه علم اصول احکام حکومتی دفتر فرهنگستان علوم اسلامی 📎yun.ir/ardgob 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
کنشگری🇮🇷🇱🇧
کد های مهم حکمرانی فرهنگی ✍️حجت الاسلام علیرضا پیروزمند ✅بازسازی ساختار فرهنگی فراگیر است اما بنیان‌برکن نیست ✅سازماندهی های دولت در امورفرهنگی مانند هیات ها، دارالقران ها و ....کیفیت را فدای کمیت کرده است ✅مدیریت فرهنگی در کشور انرا مردمی نکرده‌است بلکه با تصدی‌گری و ارائه آمار، شروع به گزارش‌دهی کرده‌اند و افراد در راس دغدغه فرهنگی نداشته اند. ✅اعیاد نیمه شعبان در گذشته مردمی برگزار می‌شد و حالا مردم از حاکمیت انتظار دارند که بنر بزند و تصدی این امر را داشته باشد اگرچه آمار ممکن است که بالا رفته باشد، اما کیفیت تغییر پیدا نکرده است ✅انقلاب اسلامی در اوایل زمینه مشارکت، حضور و تنوع فعالیت‌های فرهنگی مردمی را افزایش داده است، صرف‌‌نظر از اینکه این اتفاقی که روی داده است، توسط یک دستگاه مانند سازمان تبلیغات یا وزارت ارشاد اسلامی بوده است، یا خود مردم این کار را کرده‌اند. ✅در گام دوم که درباره بازسازی فرهنگی انقلاب اسلامی صحبت می‌کنیم، یکی از نقاطی که باید روی آن دست بگذاریم، این موضوع است که نحوه ارتقای مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی چگونه است؛ ✅زمانی که درباره بازسازی ساختاری فرهنگی صحبت می‌کنیم باید بتوانیم این گره‌ها را حل کنیم که هم دخالت دولت باعث پا پس کشیدن مردم نشود و هم حضور مردم، به معنای اینکه دولت از صحنه خارج شود، قلمداد نشود ✅یکی از عواملی که باعث شده، شورا عالی انقلاب فرهنگی نفوذ کافی نداشته باشد، غیر از عوامل داخلی خودش این است که در ساختار فرهنگی کشور، دستگاه‌ها به صورت قانونی موظف به پاسخگویی به این شورای نیستند، بلکه موظف به پاسخگویی به دفتر مقام معظم رهبری یا رئیس‌جمهور هستند ✅شورای عالی انقلاب فرهنگی اهرم الزام‌آوری و یا عزمی که در اشخاص حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشته باشد، ندارد. در حالی که اراده رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بر بازخواست از دستگاه‌های فرهنگی باشد. ✅اهرم مالی در اختیار ریاست جمهوری و دفتر نهاد رهبری میباشد و اساسا شورای عالی انقلاب فرهنگی نمیتواند نقش ارزیاب را داشته باشد ✅زمان کارسپاری حوزه فرهنگ، دستگاه‌ها همه خط اول میدان اند، اما زمان پاسخگویی عمدتا خبری از آنها نیست. ✅در عرصه فرهنگ نمی‌توان انتظار داشت که به صورت قالب‌زنی آجر، عمل کرد، قطعا و قهرا یک حجمی از دستاورد و آثار فرهنگی در بهترین حالت تحت مدیریت قرار نمی‌گیرد. ما باید بخش رهبری، دولتی و مردمی را به بهترین وجه با یکدیگر هم‌افزا کنیم. ✅یک هماهنگی‌های بالادستی و فرادستی و یک لایه بالاتر از ساختار فرهنگی که موضوع را مدیریت نمی‌کنند و دستاوردها و ویژگی‌ها و اوصاف مورد نظر را مدیریت می‌کنند، باید وجود داشته باشد. ✅حکمرانی فرهنگی حداقل دو لایه پیدا می‌کند که یک لایه موضوعی و مجموعه‌ای از دستگاه‌هاست که خودشان تقسیم کار می‌کنند و سهم هر یک مشخص است و یک لایه بالاتر، وصفی است که درصدد محقق کردن ویژگی‌های فرهنگی است. 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni