👤دکتر حسن عباسی
✳️ ریاست اندیشکده یقین در جلسه تبیین بیانیه گام دوم در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد در ابتدای سخنان خود به عنوان مقدمه اشارهای به نوع طرح ریزی استراتژیک در بین قدرتهای جهان داشتند و در این خصوص فرمودند در گذشته طرح ریزی مسائل استراتژیک بر پایه اصولی صورت می گرفت ولی اکنون آنچه در دنیا اصالت پیدا کرده ترندگذاری است یا به تعبیر دیگری آینده نگاری می باشد. ترندگذاری بدین معنا است که مثلا در بحث جمعیت یک کشور، با توجه به شرایط و تعداد کنونی و میزان رشد و جوان بودن جمعیت و ... میزان جمعیت آن کشور را در چد سال آینده پیش بینی میکنند.
ایشان در ادامه با بیان جایگاه تعمق علمی در گام دوم تشریح کردند، 4 مرجع اصلی در دنیا موجود می باشد در حیطه ترندگذاری فعالیت می کنند که عبارت اند از:
1️⃣ موسسه DCDC: این موسسه در انگلستان مستقر می باشد و طرح های آن در انگلستان، اتحادیه اروپا وسازمان ملل مورد استفاده قرار می گیرد.
2️⃣ موسسه ترودوک: این موسسه در آمریکا مستقر می باشد و به مثابه حوزه علمیه می باشد که خروجی های آن در قالب رساله با موضوعات سیاسی، فرهنگی و مخصوصا نظامی که مورد استفاده کلیه ارتشهای جهان قرار می گیرد. این موسسه مستشاری تا کنون 4300 رساله اراده داده است که آیین نامه¬های سازمان ملل نیز بر اساس رساله های این موسسه تنطیم می شود.
3️⃣ موسسه ترندبان: این موسسه در آلمان مستقر می باشد و مبنای طرح ریزی خود را فضای سایبر قرار داده است و مبتنی بر آن فضا یک نظام حاکمی را تعریف می کند.
⏪ همه طرح های استراتژیکی که از موسسات فوق صادر میشود بوسیله آقای ریچارد داستون در همدیگر ادغام میشود و به تعبیری یک پارچهسازی صورت می¬گیرد که غالبا سازمان ملل متحد این طرحها را مبنای خود قرار میدهد.
4️⃣ مرکز چهارم را هم اندیشکده یقین که به مدیریت خودشان در حال فعالیت است معرفی کردند.
⏪ این استاد علوم استراتژیک بیان داشت برای ساختن تمدن اسلامی که هدف نهایی بیانیه گام دوم میباشد باید 3 حرکت اصلی صورت بگیرد:
1️⃣ شناختن آینده نگاری که در کشورهای غربی به خصوص انگلستان و آمریکا طرح ریزی میشود. باید به این نکته توجه کرد که چشمانداز 20 ساله کشور به دلیل مورد توجه قرار ندادن آینده پژوهی نتوانست برنامه عملیاتیای را طراحی نماید و تاکنون نیز به هدف مورد نظر خود نرسیده است. بنابر این یکی از الزامات گام دوم این است که بدانند کشورهای دیگر در بحث آینده شناسی چه نظری دارند و گام دوم آنها چیست.
2️⃣ اشراف کافی به بیانات 30 سال اخیر رهبر. رهبر انقلاب در این مدت 360 ترند را معیین کردهاند. فرق نگاه رهبری در ترندگذاری با غربیها در این است که آنها فقط ترندگذاری می کنند اما رهبر انقلاب علاوه بر ترندگذاری، تراز گذاری نیز میکنند. نشناختن این ترازهایی که رهبر انقلاب مشخص کردهاند یکی از خلأها برای اجرایی کردن گام دوم می باشد. لذا برای اجرایی کردن گام دوم نیازمند مطالعات ترکیبی می باشیم که عبارتاند از اینکه اولا غربیها چه کردند و دوما اینکه رهبر انقلاب چه میخواهد.
توجه به این نکته مهم است که اشراف به بیانات رهبر انقلاب و اشراف به نظریات غربیها در طرحریزی استراتژی موجب جامعنگری و کلاننگری میشود.
گام دوم یک امر تخصصی میباشد و علاوه بر شناخت آینده نگری نیازمند زمان می باشد که در این باره برای تحقق بخشیدن به ترندگذاری رهبر انقلاب کمترین زمان لازم 16 سال است.
3️⃣ در انتها آقای حسن عباسی اصلاح سنجه¬ها را راه نهایی تحقق تمدن نوین اسلامی دانستند و گفتند: تمدن سازی از اصلاح سنجه¬ها صورت می گیرد. سنجش یعنی اینکه برای اموری مانند رتبه بندی مدارس و یا درجات نظامی و ... باید شاخص معیار خاص خود را داشته باشد. و به تعبیری ملاک و معیار خاص خودش را برای یک شغلی مانند معلم بودن و یا قاضی و... باشد بدین معنا که یک شخص از جامعه برای اینکه بتواند معلم باشد باید چه معیارهایی را داشته و یا کسب نماید. برای یک تمدن 1000 تعریف شده است که برای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید در این 1000 مورد معیار خود را ارائه بدهیم.
#اندیشکده
#گام_دوم
#یادداشت_فاخر
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔅تحلیل وبررسی نظام مسائل و اهداف و ماموریت ها و روش تحقق گام دوم
💥حجت الاسلام عبدالحمید واسطی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست با استناد به متن این بیانیه گفت:
💥بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب در هفت محور قابل تحلیل است:
۱- هویت و جنس بیانیه، ۲- مأموریت ارائه شده، ۳- راهبرد اصلی برای تحقق این مأموریت، ۴- سیاست لازم برای تحقق این راهبرد، ۵- ابزار لازم برای تحقق این سیاست، ۶- زمینه لازم، ۷- نقطه شروع و اهرم اصلی.
💥تولید «فرآیندهای عملیاتی عدالتورزی»؛ مهمترین مأموریت در گام دوم انقلاب
💥«افق سازی برای آینده» جنس بیانیه گام دوم انقلاب
🌱وی در توضیح محورهای فوق، #جنس این بیانیه را «افق سازی برای آینده» دانست که از #خصلتهای یک رهبر در سازمان و جامعه است؛ و ماموریت ارائه شده در بیانیه را «امیدافزایی به تحقق تمدن نوین اسلامی» بیان کرد.
🌿این محقق حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه #تحلیل_مفاهیم_کلیدی_بیانیه به یک #عامل_مرکزی در تحقق ماموریت بیانیه اشاره دارد، #راهبرد اصلی برای تحقق ماموریت بیانیه را «ایجاد مهارت عدالت ورزیِ» فردی، خانوادگی، سازمانی، کشوری، بین المللی و بین نسلی دانست و در محور سیاست لازم برای تحقق این راهبرد گفت: اگر قرار باشد که تمدن اسلامی شکل بگیرد و اگر #مهارت_عدالت_ورزی، #راهبرد اصلی آن است، و اگر #عدالت_ورزی صِرفا یک دانش نیست بلکه #مهارت است، نیاز به «فرآیندهای عملیاتی عدالت ورزی» داریم، لذا #تولید و #تمرین این #فرآیندها، #سیاست اصلی برای تحقق ماموریت بیانیه است.
حجت الاسلام #واسطی، در محور بعدی، #ابزار لازم برای تحقق سیاست فوق را «تمرکز بر ایجاد مهارت خلاقیت در تولید و بهینه سازی فرآیندها» دانست و از آن با عنوان «دانش و تکنولوژی فرآیندها» نام برد.
💥مأموریت بیانیه گام دوم انقلاب
🍂عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: زمینه لازم در دهه آینده برای شکوفایی این مهارت، تمرکز بر نسل بین ۲۰ تا ۴۰ سال است که مخاطب اصلی این بیانیه بودند و در نهایت، این استاد حوزه و دانشگاه نتیجه گرفت که نقطه #شروع و #اهرم اصلی برای تحقق ماموریت بیانیه «تمرکز بر دست یابی به مهارت تولید و بهینه سازی فرآیندهای عدالت ورزی» است.
🍃وی دو پیشنهاد نیز ارائه داد و گفت: دهه آینده تحت عنوان «دهه بهینه سازی فرآیندها» نام گیرد و همه فعالیتها بر روی آن متمرکز شود؛
و در پیشنهاد دوم چنین عنوان کرد که #هجوم_رسانهای_دشمن، #ماموریت_اصلی این بیانیه را که #امیدافزایی نسبت به #تحقق_تمدن_نوین_اسلامی است هدف گرفته است اگر مردم، با #مغالطات_رسانهای آشنا شوند، به هر خبر و هر جریانی اعتنا نخواهند کرد.
💥لذابه نظرمیرسد #اولویت_اورژانسی در#پدافند_اجتماعی #آموزش_مهارت_کشف_مغالطات_فضای_رسانه_ای_است
#گام_دوم
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🌿بهترین ومؤثرترین روش #انسان_سازی؟!
🔘 انبیا برای #پیراستن و #آراستن مردم از چه راهی استفاده کردند؟ چه کار کردند؟ آیا آمدند پیش مردم، دانه دانه گوش افراد را گرفتند، دست افراد را گرفتند، تنها بردند در #خلوت_خانه و #صندوق_خانه و #مدرسه و #مکتب، بنا کردند آنها را تعلیم و تربیت دادن؟
آیا انبیا مثل #زاهدان و #عارفان_عالم نشستند در #خانقاه خودشان تا مردم بیایند، حال معنوی آنها را ببینید و با آنها هم عقیده و همراه و همگام بشوند؟
آیا انبیا مثل #فلاسفه_عالم مدرسه باز کردند، تابلو زدند، دعوت هم کردند، هر که می خواهد از ما حرف یاد بگیرد، بیاید اینجا پیش ما حرف یاد بگیرد، اینجوری بودند؟ یا نه، انبیا معتقد به #تربیت_فردی نیستند، انبیا معتقد به دانه دانه انسان سازی نیستند، انبیا معتقد به کارهای #اتو_کشیده و #نظیف نیستند، که خیال کنی مثل #سقراط و #افلاطون، می نشست ابراهیم خلیل الرحمن یا موسی یا عیسی یا پیغمبر ما، در مدرسه، مردم می رفتند از او استفاده می کردند، اینجوری نیستند... نه امام جعفر صادق نه جدش پیغمبر اسلام و نه همه انبیای عالم، روششان این روش ها نبوده، #مدرسه_بازی و #موعظه_کاری و #تربیت_فردی، کار انبیا نیست...انبیا می گویند: برای ساختن انسان، باید #محیط_متناسب، #محیط_سالم، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند، تربیت کرد و بس.
✳️... البته روشن است، زحمتی و خون دلی که برای ساختن #محیط_متناسب، انسان بایستی متحمّل بشود، به مراتب بیشتر است از زحمتی که برای یک دانه نخل خرما، یک دانه اصله ی خرما، انسان متحمّل می شود. این زحمت خیلی بیشتر از این است، اما فایده اش را حساب کن، بازده اش را حساب کن. اینجا شما زحمت می کشی روی یک فرد، یک دانه آدم درست می کنی. آنجا یک #جامعه درست می کنی، یک #نظام درست می کنی، میلیون ها انسان، نسل ها بشرمی سازی، انبیا کارشان این بود.
🔴...این مطلبی که گفتم، از حرف هایی است که رویش ایستادیم، از حرف هایی است که رویش اصرار داریم و معتقدیم که باید #پیروان_نبوت ها این حرف را بفهمند... یک عده ای نمی توانند این را بفهمند که انبیا می خواستند #محیط_متناسب و #مساعد درست کنند، خیال می کنند انبیا دانه دانه آدم می خواستند درست کنند، در حالی که دانه دانه آدم درست کردن از شان انبیا به دور است.
📖 منبع: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔰 حقیقت اصلاحطلبی در ایران بدون روتوش
🔻 اگر شب و روز در باره اصلاحات مقاله نوشته و یا کلیپ بسازند، یا سخنرانی کنند، همه این مباحث در همین چند جمله خلاصه می شود
🔹 اصلاحات تنها جریانی در جهان است که دولت یک نظام را در اختیار می گیرد تا زمینه را برای سقوط همان نظام فراهم سازد و اگر نتواند دولت را در اختیار بگیرید، لشکرکشی خیابانی می کند!
🔹 تنها جریانی در جهان است که از کشورهای دیگر درخواست تحریم و حتی تجاوز نظامی به کشور خود را دارد،
🔹 تنها جریانی که در حکومت حضور دارد اما قانون اساسی آن را قبول ندارد،
🔹 تنها جریانی که می گوید اگر نظام سقوط کند، در حکومت بعدی هم حضور دارد،
🔹 اصلاحات تنها جریانی در طول تاریخ بشریت است که به دنبال خلع سلاح کشور خودش است،
🔹 تنها جریانی در جهان است که دشمن کشورش آن را پیاده نظام خود در آن کشور توصیف می کند،
🔹 اصلاحات تنها جریانی است که با عقاید و باورهای مردم کشورش در حال مبارزه است،
🔹 اصلاحات تنها جریانی در جهان است که وقتی در کشورش حادثه تروریستی رخ می دهد، مدافع حقوق تروریست ها می شود
🔹 تنها جریانی است که وقتی مفسدانی در کشورش به اعدام و زندان محکوم می شوند، فریاد نقض حقوق بشر سر می زنند
🔹 اصلاحات تنها جریانی در جهان است که اعضای آن پس از اتمام دوره مسئولیت خود،*
*یا از کشور خارج می شوند و به اپوزیسیون نظام می پیوندند یا در داخل کشور مشغول ارتباط و مصاحبه با اپوزیسیون می شوند!
🔹 و در نهایت اصلاحات تنها جریانی است که به ظاهر خود را در نظام تعریف میکند اما در عمل بر علیه نظام عمل میکند و از هیچ فرصتی برای براندازی نظام چشم پوشی نمیکند و دادن 35 رأی از 40 رأی به نامزدی تاجزاده که قانون اساسی و ولایت فقیه و ارکان نظام اسلامی را قبول ندارد و رسماً در پلونوم چهارم جبهه مرتد و منحله مشارکت اعلام کرده در پی براندازی نظام ولایت فقیه است نمونه این رذالت و نفاق است.
⬅️ اکنون شما قضاوت کنید، اگر چنین جریانی در آمریکا می بود، نظام آمریکا چه برخوردی با آن می داشت.؟؟؟؟
و عده ای همچنان متعصبانه از این جریان سیاسی حمایت می کنند و برایش رأی جمع می کنند و موجب رنجش هشتاد میلیون ایرانی می گردند!!!!
این بزرگترین حق الناسی هست که طرفداران جبهه اصلاحات باید در روز قیامت ادای دین کنند و چنین حق الناسی قابل جبران نیست!!
#سیاسی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🌀 روحانیت و دنیاگرایی
📝 دعای یک سگ و توفیر توفیقات مرحوم حجت الاسلام شفتی اصفهانی (ره)
🔸 يكی از علماي ربّانی قرن دوازدهم مرحوم سيد محمدباقر شفتی رشتی معروف به «حجتالاسلام شفتی» است كه از مجتهدين برازنده و پرهيزكار بود. او در سال ۱۱۷۵ هـ.ق در چرزه طارم گيلان ديده به جهان گشود و در سال ۱۲۶۰ در سن ۸۵ سالگی در اصفهان از دنيا رفت. مرقد شريفش در كنار مسجد سيد اصفهان، معروف و مزار علاقهمندان است.
🔹 حجتالاسلام شفتی در ايام تحصيل خود در نجف و اصفهان به قدری فقير بود كه غالباً لباس او از زيادی وصله به رنگهای مختلف جلوه میكرد، گاهی از شدت گرسنگی و ضعف، غش میكرد، ولی فقر خود را كتمان مینمود و به كسی نمیگفت. روزی در مدرسه علميه اصفهان، اجرت نماز وحشت بين طلاب تقسيم میكردند. وجه مختصری از اين ناحيه به او رسيد، چون مدتی بود گوشت نخورده بود، به بازار رفت و با آن پول جگر گوسفندی را خريد و به مدرسه بازگشت، در مسير راه ناگاه در كنار كوچهای چشمش به سگی افتاد كه بچههای او به روی او افتاده و شير میخورند، ولی از سگ بيش از مشتی استخوان باقی نمانده بود و از ضعف، قدرت حركت نداشت.
🔹 حجتالاسلام به خود خطاب كرد و گفت: اگر از روی انصاف داوری كنی، اين سگ برای خوردن جگر از تو سزاوارتر است؛ زيرا هم خودش و هم بچههايش گرسنهاند، ازاينرو جگر را قطعهقطعه كرد و جلوی آن سگ انداخت. خود حجتالاسلام شفتی نقل میكند: وقتی كه پارههای جگر را نزد سگ انداختم گويی او را طوری يافتم كه سر به طرف آسمان بلند كرد و صدايی نمود. من دريافتم كه او در حقّ من دعا میكند. از اين جريان چندان نگذشت كه يكی از بزرگان، از زادگاه خودم «شفت» مبلغ دويست تومان برای من فرستاد و پيغام داد كه من راضی نيستم از عين اين پول مصرف كنی، بلكه آن را نزد تاجری بگذار تا با آن تجارت كند و از سود تجارت، از او بگير و مصرف كن.
🔹 من به همين سفارش عمل كردم، به قدری وضع مالی من خوب شد كه از سود تجارتی آن پول، مبلغ هنگفتی به دستم آمد و با آن حدود هزار دكان و كاروانسرا خريدم و يک روستا را در اطراف محلهمان به نام گروند، به طور دربست خريداری نمودم كه اجاره كشاورزی آن در هر سال نهصد خروار برنج میشد، دارای اهل و فرزندان شدم و قريب صد نفر از در خانه من نان میخوردند. تمام اين ثروت و مكنت بر اثر ترحمی بود كه من به آن سگ گرسنه نمودم و او را بر خودم ترجيح دادم.
📗 کتاب داستان دوستان، نشر بوستان کتاب، چاپ ۶، ج ۵، ص ۱۹۰ (نوشته آیت الله محمدی اشتهاردی)
#به_وقت_تفکر
#دنیاگرایی
#تهذیب
#معنویت
🔅تمُد🔅
@Temod_uni
🔻همراه با کودکان فیلم ببینید و تلویزیون تماشا کنید!
چون:
🌀یادگیری کودکان در تعامل با انسان ها اتفاق می افتد. پژوهش ها نشان می دهد وقتی کودک درحال تماشای یک برنامه آموزشی است و والدین او را همراهی می کنند و گاهی مسئله را برای او تسهیل می کنند، یادگیری او چندین برابر می شود.
🌀کودک تماشای فعالانه را می آموزد. تماشای فعالانه یعنی اینکه هر پیامی به او می رسد را پردازش می کند، درباره آن فکر می کند و با خودش گفتگوی ذهنی خواهد داشت.
🌀وقتی همراه کودک فیلم تماشا می کنید او کم کم می آموزد که می تواند از فیلم ها چیزهای زیادی بیاموزد، برخی پیام ها را رد کند و اینکه در دریافت پیام، فعالانه مشارکت کند. پس حین تماشای فیلم از او سوال بپرسید، تجربیات تان را بگویید و درباره درست بودن یا نبودن پیام با او وارد گفتگو شوید.
🌀نیاز نیست حتما همان زمان فیلم دیدن، گفتگوی تان به نتیجه برسد. گفتگوهایی که پایان آن باز است ذهن کودک را مشغول می کند و کودک را وادار به تفکر می کند. نقش همه چیز دان را برای او بازی نکنید. خیلی وقت ها از او بخواهید خودش پاسخ را پیدا کند و با شما در میان بگذارد.
🌀افزایش محبت به فرزند سبب کاهش مصرف اینترنت می شود
#تفکر_انتقادی
#زیست_مجازی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
⚠️ در عرض ۳ ماه ۵ هزار صهیونیست تابعیت امارات دریافت کرده اند که به آنها اجازه تملک اراضی و اقامت و ازدواج، نه تنها در امارات بلکه در کشورهای همکاری خلیج فارس خواهد داد.
این یک خطر حقیقی برای ترکیب جمعیتی این کشورها است.
🔸حزبالله را به تغییر دموگرافیک در سوریه و اخراج اهل سنت متهم میکنند اما خودشان در حال ساختن اسراییل های جدید هستند.
کامل ترین سایت مسایل بین الملل👇👇
✍ LIBANIRAN.com
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔸اولين خطبه نماز جمعه پس از پذيرش قطعنامه598
https://www.farsnews.ir/amp/8807111288
🔹روایتی متفاوت از صلح و پذیرش قطعنامه
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔰طرح تحول عظیم چیست؟
🔻#کلاس_شواب، مدیر #مجمع_جهانی_اقتصاد در بحران #کرونا نظریه #آینده_پژوهی را مطرح می کند به نام «The Great Reset» که می توان یک «#طرح_تحولی_عظیم یا #بازسازی_عظیم» نامید.
🔻از عنوانی که برای این طرح انتخاب شده، به نظر می آید که شواب قائل است که فضای بحرانی شکل گرفته در بحران کرونا همه ارکان #مدیریتی و #زیستی دنیا دست خوش تغییرات پرضرر شده و لذا نیازمندیم طبق یک آینده پژوهی درست، فضای پیش رو را بازسازی کنیم.
🔰#گریت_ریست در چه محورهایی تغییر ایجاد خواهد کرد؟
🔻شواب در ژوئن 2020 مطرح می کند که: «#جهان باید به طور مشترک و سریع برای بازسازی تمام جنبه های جوامع و #اقتصاد ما ، از #آموزش_و_پرورش تا #قراردادهای_اجتماعی و #شرایط_کار ، اقدام کند.
هر کشوری ، از ایالات متحده تا چین ، باید در آن شرکت کنند و هر صنعتی ، از نفت و گاز گرفته تا فناوری ، باید دگرگون شود.
به طور خلاصه ، ما به "بازسازی عظیم" سرمایه داری نیاز داریم».
🔻اینگونه صحبت ها از #شواب به عنوان کسی که سالیان درازی است در مجمع جهانی اقتصاد با تمامی #ابرثروتمندان دنیا و تعاملات آنها در ارتباط و اشناست و خیلی خوب می داند که فضای #سرمایه_داری جهان به چه سمت و سویی در حال حرکت است، بسیار قابل تامل و پیگیری است.
🔰رهبران جوان جهانی(YGL) و بازنشستگی بزرگ
🔻آنچه که #شواب تحت طرح تحولی عظیم از آن یاد می کند، ایده و تئوری جدید #YGL ها در بحران #کرونا است که به واسطه آنها که از مدتها پیش از این، تحت نظارت خودشان در مسائل مختلف تربیت شده و تجربه کسب کرده اند، حال به عرصه ظهور و بروز رسیده است.
🔻*شواب مطرح می کند: «انجمن رهبران جوان جهانی(YGL) از یک #بازنشستگی_بزرگ و جامع پشتیبانی می کند - فرصتی برای همکاری مشترک در جهت آینده ای عادلانه و سبزتر.
در ماه آگوست ، ما #500 ذهن استثنایی پویا ، زحمتکش و اجتماعی را گرد هم آورده ایم تا با یک روش سه قسمتی در این اوقات چالش انگیز حرکت کرده و ما را هدایت کنند؛ مجمع رهبران جوان جهانی #متعهد شده است تا با شرکای ما همکاری کند و #جهانی را تحقق بخشیم که هیچ کس در آن پشت سر نگذارد.»*
🔰زرسالاران و نظم نوین جهانی
🔻از آنجا که در یادداشت قبل توضیح داده شده، مجمع رهبران جوان جهانی، ایده ای بود که به واسطه حمایت یک جایزه کاملا صهیونیستی(#دن_دیوید) به وجود آمد، اکنون نیز همان ایده به کارآمدی خودش رسیده و توانسته به واسطه جذب نیروهایی نخبه از تمام نقاط دنیا، با طرحی، آینده ای متفاوت و کاملا به نفع سرمایه داران و زرسالاران رقم زند.
🔻در ماه مه 2020 شواب از این طرح در قالب کتاب رونمایی کرد که بعد از مطرح شدن آن، خیلی سریع نخست وزیر کانادا #جاستین_ترودو، #جو_بایدن از ایالات متحده آمریکا و نخست وزیر انگلیس #بوریس_جانسون اعلام حمایت کردند.
در مقابل نیز در کمتر از 72 ساعت اخباری متهم به #توهم_توطئه(!) منتشر شد که این طرح به دنبال شکل دهی #نظم_نوین_جهانی با بهبود سرمایه داری دنبال می کند و این اخبار تا آنجا رسید که عده ای در کانادا دادخواستی را مبنی بر تعطیلی و ممانعت از اجرای این طرح در کانادا به 80.000 امضا رساندند.
🔻نهایتا با توضیحات فوق باید پذیرفت که همان طور که رد پای بسیاری از دشمنان دیرینه مسلمانان در طرح ها و آینده پژوهی های مطرح شده در سازمان های بین المللی بسیار روشن است اما از طرفی عدم حرکت و منفعلانه برخورد کردن در دایره تئوری های بین المللی، منجر به تحمیل قطعی یک طرح به ملت های مستضعف دنیا خواهد شد که شاید جبران خسارت این طرح ها تا قرن ها امکان پذیر نباشد.
‼️اندکی توجه
💠در انتها تاملی اندک به این سخنان شاید دریچه ای متفاوت بر این تعاملات بیافزاید:
«در دوران سلطهی #استکبار، غفلت از #توحید ناب اسلامی و مفهوم زندگی شمول آن بود که صحنه را برای بُتهای استعمار باز گذارد و به #خداوندان_زر_و_زور، فرصت تاختوتاز داد. دشمنان با نقشههای از پیش آماده شده، دین را در کشورهای اسلامی از صحنهی زندگی راندند و شعار جدایی دین از سیاست را در این کشورها تحقق بخشیدند. نتیجه این شد که پیشرفت علمی غرب بتواند این کشورها را یکباره به صورت تابعی از کشورهای صنعتی درآورد و سرنوشت سیاسی و اقتصادی آن را برای مدتهای #طولانی و #جبران_ناپذیر، به دست غارتگران غربی بدهد.10/3//69»
#استکبار_ستیزی
#یادداشت_فاخر
🇮🇷مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
✅تجربه نگاری
https://www.farhang.gov.ir/fa/tajrobehnegari
✔️گزارش های تجربه نگاری اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔰اقدامی فاخر و شایسته تقدیر از مرکز مطالعات راهبردی حضرت بقیة الله عج
💠#اینفوگرافی کتاب شذرات المعارف
#شذرات_خانه
#شذرات_المعارف
#مکتب_امام
🇮🇷مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امامین
قالب ها.ppsx
527.2K
🖌بررسی جامع قالب ها
🔺قالب ها به صورت کلی در دسته بندی تقسیم می شوند:📌📌
قالب های آموزش
قالب های محتوایی
قالب های جذب
قالب های مجازی
قالب های فرهنگی
📌در این فایل به بررسی جامعی از قالب های پرداخته ایم.
#ایده
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
🖌پایگاه دانش فقر پژوهی
🔸پایگاه دانش فقرپژوهی به منظور تدوین و گردآوری مطالعات فقر راه اندازی شده است. این پایگاه که به همت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی ایجاد شده است قصد دارد دستاوردهای علمی و کارشناسی در حوزه فقر و مبارزه با آن (در قالبهای مختلف کتاب، پایاننامه، مقالات علمی ـ پژوهشی، مقالات عمومی، گزارشهای کارشناسی و طرحهای پژوهشی) در یک مرجع مشخص برای استفاده پژوهشگران و کارشناسان اجرایی تجمیع کند.
🔸در این پایگاه ۱۵۰ عنوان کتاب و حدود ۳۰۰ پایان نامه در حوزه فقر بارگذاری شده است و علاوه بر آن تمامی مطالعات معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه فقر و نیز مقالات علمی ـ پژوهشی، مقالات عمومی و طرح های پژوهشی حوزه فقر که توسط مهمترین مراکز پژوهشی کشور اجرا شده است در دسترس علاقمندان و پژوهشگران قرار گرفته است. در همین راستا، همایش فقرپژوهی در پی ایجاد پیوند و تعامل سازنده میان پژوهشگران حوزهی فقر با حوزهی اجرا و سیاستگذاری مرتبط با فقر بوده و در دیماه ۱۳۹۸ برگزار شد. در چارچوب این همایش کوشش شد مهمترین آثار و دستاوردهای پژوهشی حوزهی فقر مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته و با معرفی این آثار و مبدعان و صاحبان آن به حوزهی سیاستگذاری امکان تقویت تعامل و همافزایی میان حوزهی پژوهش و اجرا فراهم شود. گزارشهای مرتبط با این همایش در بخش اخبار و رویدادها در دسترس است.
ادرس سایت:👇👇👇
https://poverty-research.ir
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
🖍سامانه پایش دولت الکترونیک
🔸این سامانه با هدف ارزیابی میزان خدمات الکترونیکی دستگاههای دولتی راه اندازی شده است. درحال حاضر سازمان اداری و استخدامی کشور، شورای اجرایی فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت جداگانه عملکرد دستگاه ها را در موضوع ارائه خدمات الکترونیکی از زوایای مختلف مورد بررسی قرار میدهند و نتایج را در قالب گزارشهایی نشر مینمایند.
🔸در اینجا قصد داریم تا با گردآوری این اطلاعات، امکان دسترسی آسان و یکجا به اطلاعات و همچنین مقایسه عملکرد دستگاه ها را فراهم بیاوریم. با درنظر گرفتن ابعاد بیشتری از خدمات ارائه شده هر دستگاه قادر هستیم سازمان ها را امتیازدهی و رتبه بندی نمائیم. نمایش هرچه بهتر نقاط ضعف و قدرت سازمانها و وزارت ها در بحث ارائه خدمات الکترونیکی هدف عمده ما در سامانه پایش و ارزیابی دولت الکترونیک است.
ادرس سایت:👇👇👇
https://dolat2.com
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
🔸نظام مسایل استان ها به تفکیک
🖌#نظام_مسائل عبارت است از بیان مسائل و چالشهای موجود در یک مجموعه به صورت منظم و اولویت بندی شده، در واقع ما نظام مسائل را مطرح می کنیم تا پژوهشگران، دانشمندان ومحققانی که قصد پیشرفت، در یک عرصه را دارند به صورت شفاف و روشن مسائل را بشناسند و در حل آنها اهتمام ورزند.
جهت بررسی نظام مسایل کشور به تفکیک استان ها به سایت های زیر مراجعه کنید👇👇👇
📌 وزارت تعاون، کار و رفاه
https://iran-bssc.ir/atlas
📌مرکز پژوهش های مجلس
https://b2n.ir/z31687
📌پژوهشکده مطالعات راهبردی
https://b2n.ir/m98892
📌مرکز استراتژیک ریاست جمهوری
https://b2n.ir/q44157
#معرفی_مجموعه_فاخر
#مساله_شناسی
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni
مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه
📌این مرکز در چارچوب کوشش برای معرفی و تثبیت روش حمایتگری (Advocacy) و کاربرد مستقیم این روش در مقابله با مسائل و آسیبهای اجتماعی از جمله فقر و نابرابری، فساد و تعارض منافع، به معرفی دستورالعملها، پژوهشها و کتابهای راهنمای حمایتگری برای مقابله با مضامین فوق میپردازد که بر اساس تجارب عملی در کشورهای مختلف جهان طراحی و تدوین شدهاند.
🔸مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه مجموعهای متشکل از دانش آموختگان رشته های علوم انسانی و اجتماعی است که تلاش میکنند تا از طریق ایجاد و تقویت شبکههای اصلاحی بتوانند گامهایی در حل مسائلی همچون تقویت ظرفیت اجرایی حاکمیت، توانمندسازی جامعه، شفافیت، مقابله با فساد، فقر، نابرابری و تعارض منافع، برداشته و از رهگذر گسترش حکمرانی شبکهای، زمینه را برای کارآمدسازی حاکمیت و تقویت جامعه مدنی فراهم آورند.
درس سایت:👇👇👇
https://iran-bssc.ir
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
🖌مشکل اصلی نظرسنجی افکار عمومی در ایران
کمبود داده و هزینهبر بودن
📌گفت و گو با سید مجید امامی
متن گفت و گو را در لینک پایین بخوانید👇👇👇
https://b2n.ir/j02425
#حکمرانی_فرهنگی
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
✴️ توصیههای سلوکی آیتالله قاضی طباطبائی
#تفکر
سیدعلی قاضی طباطبائی سال ۱۲۸۲ قمری (فروردین ۱۲۴۸) در شهر تبریز به دنیا آمد و سال ۱۳۶۶ قمری (بهمن ۱۳۲۵) در نجف اشرف از دنیا رفت و جنازه مطهرشان در قبرستان وادیالسلام، جایی که خیلی به آن علاقه داشت و فراوان آنجا میرفت و ساعتها در آنجا سر در جیب تفکر مینهاد، دفن شد.
یکی از ویژگیهای سلوکی آیتالله قاضی طباطبایی تفکر بود. او فراوان به قبرستان وادیالسلام میرفت و ساعتهایی طولانی را در آنجا به تفکر سپری میکرد. آیتالله محمدتقی آملی، از تربیتیافتگان مکتب عرفانی آیتالله قاضی، میگوید:
«من مدتها میدیدم که مرحوم قاضی دو سه ساعت در وادیالسلام مینشینند، با خود میگفتم: «انسان باید زیارت کند و برگردد و به قرائت فاتحهای روح مردگان را شاد کند، کارهای لازمتر هم هست که باید به آنها پرداخت!» این اشکال در دل من بود اما به احدی ابراز نکردم. مدتها گذشت و من هر روز برای استفاده از محضر استاد به خدمتش میرفتم، تا آنکه از نجف اشرف بر مراجعت به ایران عازم شدم ولیکن در مصلحت بودن این سفر، تردید داشتم. این نیت هم در ذهن من بود و کسی از آن مطلع نبود. شبی بود میخواستم بخوابم؛ در آن اتاقی که بودم، در تاقچه پائین پای من کتاب بود؛ کتابهای علمی و دینی. در وقت خواب، طبعاً پای من به سوی کتابها کشیده میشد، با خود گفتم: برخیزم و جای خواب را تغییر دهم یا لزومی ندارد، چون کتابها درست مقابل پای من نیست و بالاتر قرار گرفته، و این، هتک حرمت کتاب نیست. بالاخره بنابر آن گذاشتم که هتک حرمت نیست و خوابیدم. صبح که به محضر استاد، مرحوم قاضی رفتم و سلام کردم: فرمود: «علیکم السلام! صلاح نیست شما به ایران بروید. و پا دراز کردن به سوی کتابها هم هتک احترام است.» بیاختیار هول زده گفتم: «آقا! شما از کجا فهمیدهاید؟» فرمود: «از وادی السلام فهمیدهام».
#علامه_انقلابی
#معنویت
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔰معرفی کتاب #شذرات_المعارف توسط استاد فلاح
🔸همه آنچه داریم به مکتب امام نسبت می دهیم از دو آبشخور است، یک آبشخور تاریخی که حضرت امام در آن قرار می گیرند و رشد می کنند. البته استعداد ها ویژه است و اهتمام ها خاص است.
🔸مثل جنین که حسابی می چسبد به بدن مادر و اینقدر تغذیه می کند تا اندامش مستوی می شود و رشد می کند و آماده می شود که وارد دنیای عادی بشود. یک مقطعی از زندگی حضرت امام اینطوری است، درقالب استفاده از اساتیدی که این فکر و سرمایه تاریخی را به او رسانده بودند تلمذهای صادقانه و ارادتمندانه ای داشتند. از جمله جناب آقای شاه آبادی رحمه الله علیه؛ ایشان معمولا برای ما مبهم است که چه دارایی هایی داشتند و چه چیزهایی به حضرت امام دادند، هر چقدر با ایشان آشنا می شویم معلوم می شود که انگار استفاده های امام ذو ابعاد بوده است، معمول است که عرفان نظری و سلوک معنوی از خدمت ایشان تلمذ کرده است ولی انگار استفاده ها بیش از این ها است، اینطوری نبوده که صرفا عرفان اسلامی را به ایشان یاد بدهد یا او را وادار به یک زندگی معنوی بکند؛ توجهات اجتماعی آقای شاه آبادی بالا است و به نظر می رسد یک دسته اندیشه های اجتماعی پایه را ایشان به حضرت امام داده است.
✅حضرت امام در مورد ایشان می گوید ایشان(آقای شاه آبادی) در فضای سیاست بی نظیر است.
🔸از جمله نکاتی که از آثار ایشان از جمله شذارت به نظر می رسد این است که کاملا ایشان مثل یک پدر و طبیب نگران احوال مسلمین بوده است و احوال جامعه مسلمین بوده است؛ نگاه می کرده و تحلیل می کرده و این تحلیل ها را ایشان اینجا ارائه کرده است.
🔸آن فکر اسلامی را برداشتی که از خدا دارد، ما در چه عالمی هستیم به کدام سمت روان هستیم ارزش های پایه حیات سعادتمندانه چیست، این ها را آورده زده به حیات اجتماعی آن روز، دامنه نگاه او محدود به حیات فردی خودش نیست، کلیت مسائل حیات اجتماعی آن روز را ایشان نظر می کند؛ توجه به استکبار و استثمار و استبداد دارد، آسیب های متعدد اجتماعی را می بیند و این ها را خیلی خلاصه و جمع و جور در شذرات آورده است.
🔸کتاب شش شذره است و آخرش یک بحث اقتصادی می کند. حتما تغذیه های اول حضرت امام از همین بحث ها بوده است، این را آورده در ذهن خودش و در شرایط روز استفاده کرده است و تاکید های حضرت امام از این مدرسه استفاده کرده است.
🔸هر چقدر با مدرسه آیت الله شاه آبادی آشنا می شویم متوجه می شویم که امام یک پیشنیه ای داشته است و اینطوری نیست که این پیشنیه صرفا ملاصدرا و آخوند و شیخ است، و ایشان نشسته باشد از همین ها تحلیل ها و راهیابی هایی داشته است و اقدام کرده است؛ اینطوری نیست یک پیشینه ای مثل شذرات امام داشته است.
✅شذرات خواندن مثل #مکتب_امام خواندن است ولی از جنس نظری، شاید متنش مقداری سخت باشد ولی حوصله کنیم با متن انس می گیریم.
🔸یک نکته خیلی جالب توجه خیلی ویژه ایشان به مباحث اقتصادی است، و در باب مسائل اقتصادی یک نظریه تهاجمی و فعال دارد. من فکر می کنم تئوری اقتصادی ایشان دارد بالا می آید.
⚠️این را بدانید که اقتصاد جهانی متلاشی شده و فروپاشیده است، یک چند صباحی وقت دارد که این ساختمان کاملا فرو بریزد. دست و پاهایی می زنند، هر انسانی که احساس موت بکند دست و پاهایی می زند.
↩️علت این است که تئوری ها به قول حضرت آقا سترون و نازا شدند، دیگر این بنا و کاخ را پشتیانی نمی کنند؛ تمام ایده ها کهنه شده است و راه حلی برای مشکلات وجود ندارد، مشکلات آنچان به دست و پای مدیران جامعه جهانی پیچیده که از این طرف و آن طرف دارد فنر ها در می رود.🌱
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔 @Temod_uni
🔰ادامه
🔸یک بار حضرت آقا می فرمودند که ایران اسلامی اگر فقط بماند این ها فرو می پاشند. تعبیر ایشان اینطوری است که یک مکتب دارد سقوط می کند. بحث خطای برنامه ریزی و راهبردی نیست، بلکه بحث خطاهای بنیادین مسئله است؛ دیگر مکتب مادی و اومانیسم که پشتیبان این همه دگربودی و دگر اندیشی بود دیگر سترون و نازا شده است دیگر پاسخی برای مسائل بشریت ندارد. این دارد فرو می ریزد.
⚠️از همین جا است که اقتصاد جهانی دارد فرو می ریزد.
🔸حالا که اقتصاد دارد فرو می ریزد شما اگر یک جزیره امن اینجا درست بکنید؛ ایران در حال فروپاشی نیست، این به معنای این نیست که نباید تلاش بکنیم؛ این آن طرف است که در حال فرو ریزی است.
🔸ایران در حال یک چنین چیزی هست، اقتصاد سرمایه داری ما را بیچاره کرده است، داریم تفش می کنیم بیرون؛ بعضی ها فکر می کنند انقلاب دارد از بین می رود؛ عزیز من اگر بغض ها را بگذارید کنار صحنه را درست می بینید.
✅در این شرایط مهم است که کدام #اندیشه در آن جزیزه ثبات وجود داشته باشد.
🔸الان اگر شما بخواهید یک جزیره امن درست بکنید در ایران می توانید، اتفاقا امکاناتتان همان کسانی است که دارید به آن ها بی اعتنایی می کنید، این جزیره امن را بر اساس کدام اندیشه می خواهید بسازید.
🔸یک ایده این است که جناب آقای شاه آبادی با این ایده به شدت توحیدی که در اقتصاد زده است،دستش را دراز کرده است که در این مقطع ما را از این ظلمات بیرون بکشد.
ظرفیت های فکر ایشان، حرف های جسورانه ای که می زند؛ این ها را یک عده باشند و محکم این ها را در عرصه اقتصاد بزنند؛ همین باید باشد و نباید باشد می تواند ایران را نجات بدهد و یک جزیره امن برای ایران درست بکند.
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
❓❓❓ چرا شذارت می خوانیم؟ ❓❓❓
🔷 ما برای اینکه بتوانیم فرصت های و سرمایه های در اختیار خودمان را درست استفاده بکنیم به خصوص در این مقطع بسیار حاصلخیز از حیات اسلامی شیعی خودمان نیازمند یک #اندیشه_و_تئوری_پاسخگو و دکترین جمع کننده هستیم؛ از این جهت الان به لحاظ ذهنی منفعل هستیم، انفعال ما از اینجا شروع می شود.
🔷 ما مسبوق به انقلاب اسلامی هستیم، انقلابی که با طرح دیدگاه و ایده های امام، مدرسه و #مکتب_امام شکل گرفت، برای خودش ارکان هویتی قائل بود، از این ارکان حراست کرد، برای خودش انضباطی قائل بود و آن را خیلی تغییر ندارد و جا به جا نکرد، و بر اساس این سو گیری و قبله و آن ارکان و اجزاء دیگر و انضباط ها تحلیلی ازمحیط داشت، سرمایه هایی را تشخیص داد و با این ها ارتباط گرفت تا یک ویرایش اساسی به حیات اجتماعی ما زد؛ ما مسبوق به این حادثه و آن مائده هستیم؛ یعنی ما به نام انقلابی اسلامی مبارک ایران سر سفره یک فکر نشسته ایم. #فکر_حضرت_امام!
🔷 ما از خواندن مثل شذرات هدفمان دستیابی به این #اندیشه_و_طرح_اصلاحی_اجتماعی است.
🔷 اصلا بحث امام است، ما اگر از شذرات شروع کردیم به خاطر اینکه فکر می کنیم مرجع فکری امام مرحوم آقای شاه ابادی است. می خواهیم بفهمیم چطوری اندیشه امام شکل گرفته است. البته باید برایمان معلوم بشود که چقدر امام استفاده کرده است، شاید از خود همین بحث برایمان معلوم بشود که آقای شاه ابادی اینطوری فکر می کرده امام آمده این ویرایش ها را زده است و ما هم باید الهام بگیریم و ویرایش هایی بزنیم.
🔷 ما کارمان خود امام است، این کمک بزرگی است که شما بتوانید ارکان یک فکر را بتوانید یک جوری بفهمید که خودتان دیگر به نطق در بیاید و بقیه اش را هم بتوانید بگویید، این که بتوانید این فکر چطوری شکل گرفته است، حتی بیش از این ها تاریحچه دورتری هم دنبال کرد و این تاریخ نزدیک به امام است.
🔘 بخشی از بیانات استاد فلاح
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔰رهبرانقلاب
💠بارها عرض کردهایم که تجسم انقلاب در «جمهوری اسلامی» و در «قانون اساسی جمهوری اسلامی» است.۱۳۸۵/۰۳/۱۴
💠بنده دأبم نیست که از سیاستمداران غربى چیزى بگویم اما یک جمله جالبى از یک مقام غربى نقل کنم، او میگوید: دو چیز است که اگر ملتهاى مسلمان از آن آگاه شوند، دیگر همهى تابوها و اصول غرب در هم خواهد شکست، یکى قانون اساسى جمهورى اسلامى است؛ که این قانون اساسى، یک حکومت مردمى و پیشرفته امروزى و در عین حال دینى را در چشم مسلمانان جهان ممکن میسازد و دوم، کارنامه موفقیت هاى علمى و اقتصادى و سیاسى و نظامى جمهورى اسلامى است! ۸۹/۱۱/۱۵
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni