⚠️واقعیت های اینستاگرام
💢«اینستاگرام یک دستگاه سلبریتیساز است که در تاریخ سابقه نداشته است». اینستاگرام بیش از شش میلیون کاربر با فالور میلیونی دارد.
💯 سازمان بریتانیایی «انجمن سلطنتی سلامت عمومی» طی پژوهشی که در سال ۲۰۱۷ میلادی انجام داد، اینستاگرام را مخربترین اپلیکیشن برای سلامت روانی معرفی کرد، زیرا کاربران جوانش را بسیار مضطرب و ناخشنود
📛یک امار رو خوندم که میگفت از ۲۰۰۰ جوان انگلستانی مور مطالعه قرار دادن وطبق نتایج اینستاگرام را به عنوان مضرترین شبکه اجتماعی معرفی کرده اند و مفیدترین شبکه اجتماعی رو نیز یوتیوب معرفی کرده اند.
#زیست_مجازی
🔸تمُد🔸
🆔 @diyalame_uni
🔅ایه الله حائری شیرازی:
(استعمار یعنی تعطیلی فکر نه به آن معنا که اجازه ندهند شما فکر کنید، بلکه به آن معنا که فرصت ندهند شما فکر کنید... استعمار نو استعمار رسیدن به جواب قبل از رسیدن به سؤال است.)
📵بالغ بر ۲۳ شبکه اجتماعی معتبر در دنیا وجود دارد و ۱۲۰ قالب برای انتقال محتوا میلیارد ها محتوای مختلف.زیست مجازی باید چگونه باشد؟
♨️تجربه ادمین و راهکار:
۱.نویسنده باشیم در فضای مجازی
۲.هدفمند کالای مجازی مصرف کنیم
۳.سراغ هر قالب محتوایی نرویم(پادکست جنبه تفکر آمیز بیشتری دارد نسبت به سایر قالب ها)
🔸تِمُد🔸
🆔 @diyalame_uni
#اطلاعیه
#خبر_خوب
یکی از کارهای مهم شما جوانان عزیز این است که مبانی نظری انقلاب را عمیقاً بشناسید.
۱۳۹۲/۰۳/۰۶
#ثبت_نام در #چهارمین دورهی آموزشی معارف انقلاب اسلامی (آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب_سطح یک)
شروع ثبتنام: ۲۰ آبانماه
شروع دوره: یکم دیماه
ثبتنام در سایت مجموعهی تبیین🔻
http://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab
.
☑️ اطلاعات تکمیلی در صفحهی ثبتنام در سایت، درج شده است.
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
🔺نقش علامه طباطبایی در انقلاب
#علامه_انقلابی
#قسمت_اول
❇️ جلوگیری از مکتب وارداتی و بیداری اندیشه
آیتالله جوادی آملی:
علامه نه تنها نگذاشت مکتب های وارداتی مادی گری از دو بلوک شرق و غرب به ایران بیاید، بلکه کوشید با مصاحبهها، با نامه، با جوابِ سؤال، با اعزام شاگردهای تربیت شده مکتبی، فلسفه اسلامی را به دو بلوک، مخصوصاً غرب برساند. قبل از اینکه مساله صدور انقلاب فرهنگی مطرح شود، این پیرِ خِرد کوشید با نوشتن شیعه در اسلام، دانشکده شیعه شناسی غرب را تغذیه کند. ۱۳۶۰/۰۸/۲۹
🔅تِمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
🔺نقش علامه طباطبایی در انقلاب
#علامه_انقلابی
#قسمت_دوم
❇️ ما انقلاب را از المیزان فراگرفتیم.
🔰رهبر معظم انقلاب
📌علامه طباطبایی از نجف با مرحوم پدرم رفیق بودند و مشهد که میآمدند، منزل پدر ما زیاد میآمدند و بنده ایشان را زیاد آنجا میدیدم. یک بار خدمتشان عرض کردم ما انقلاب را از «المیزان» فرا گرفتیم؛ چراکه تفسیر المیزان به نحو گستردهای پُر است از مباحث سیاسی و اجتماعی. اصلاً نمیشود کسی مثل علامه طباطبائی با آن دیدگاههای مطرح شده در«المیزان»، با حکومت اسلامی مخالف باشد. حق نداریم تصوّر کنیم که اینها مخالف انقلاب بودند.
📚مشهد، تالار آیینه، شهریور ۹۸، پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
🔅تِمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
🔻 در منزل من، همه افراد، هرشب در حال مطالعه خوابشان مىبرد
🔰 همه خانوادههاى ايرانى بايد اينگونه باشند
رهبر انقلاب:
🔹️ من اين را مىخواهم عرض كنم كه در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال #مطالعه خوابشان مىبرد. خود من هم همينطورم. نه اينكه حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مىكنم؛ تا خوابم مىآيد، كتاب را مىگذارم و مىخوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مىخواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مىكنم كه همه خانوادههاى ايرانى بايد اينگونه باشند. توقّع من، اين است.
🔹️ بايد پدرها و مادرها، بچهها را از اوّل با كتاب محشور و مأنوس كنند. حتّى بچههاى كوچك بايد با كتاب اُنس پيدا كنند.
🔅تِمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
کتاب خوانی.rar
772.5K
🔺نهضت کتابخوانی را در دانشگاه چگونه ایجاد کنیم؟
یادداشت ✒️✒️
تولیدمحتوا 📕📕
شامل ۵ کاربرگ و ۱۰۰ ایده عملیاتی
🔅تِمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
🎉ایده ریزون
🎁مجموعه ایده های مختلف به منظور طراحی عملیات کرونایی
♨️با موضوعات:
کمک مومنانه
هر هیات یک خدمت
عزاداری با طعم کرونا
👇👇👇
پیوست فایل
🔅تِمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
Covid19.zip
14.27M
🎉ایده ریزون
🎁مجموعه ایده های مختلف به منظور طراحی عملیات کرونایی
👆👆👆
فایل ایده ها
🔅تِمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
📡 نکات مهم دیدار دانشجوی امسال
⭕️ رهبر انقلاب اسلامی، در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی در تاریخ ۹۸/۲/۲۸، خطاب به همه دانشجویان و جوانان فرمودند: «شما مثل فرزندان من هستید و همان چیزی را برای شماها دوست دارم که برای فرزندان خودم دوست دارم» و در ادامه توصیه هایی کردند.
#اینفوگرافیک
🔸تمُد🔸
@diyalame_uni🆔
♨️معرفی اپلیکیشن
برای یافتن مکان های فرهنگی از چه اپلیکیشن استفاده کنیم؟؟؟
🔷یافتن مساجد
🕌🕌🕌
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.sayberwar.masjediha&ref=share
🔷یافتن موسسات قرانی
📖📖📖
https://cafebazaar.ir/app/ac.parsian.quraninstitutes/?l=fa
🔷یافتن کتابفروشی،کتابخانه و مراکز فرهنگی
⛺️ 🕋
اپلیکیشن بیاب که توسط خاتم الوصیا طراحی شده است.
🔷هیات یاب عقیق
🏠🏠🏠
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.aghigh.app&ref=share
🔅تِمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
♨️معرفی اپلیکیشن
🔷مکان یاب های فرهنگی
#قسمت_اول
توضیحات کامل:
💢"اپلیکیشن مسجدی ها"
👈مسجد یاب با ثبت بیش از ۲۰,۰۰۰ هزار مسجد در سراسر کشور یک گزینه خوبیه
👈و همچنین با اضافه شدن بخش مشاوره_ی رایگان در موضوعات مختلف که حتی امکان برقراری تماس با احمد پناهیان و اساتید مطرح دیگری رو فراهم کرده است.
📌 دانلود رایگان اپلیکیشن مسجدی ها از طریق کافه بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.sayberwar.masjediha&ref=share
🔅تِمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
♨️معرفی اپلیکیشن
🔷مکان یاب های فرهنگی
#قسمت_دوم
توضیحات کامل:
💢"اپلیکیشن موسسات قرانی"
👈اپلیکیشن مکان یابی موسسات قرآنی حاوی بانک اطلاعات مکانی موسسات قرآنی با امکاناتی نظیر نمایش موقعیت موسسات قرآنی بر روی نقشه، جستجو و نمایش موسساتی که در شعاع دلخواه از موقعیت مکانی کاربر قرار دارند
👈محاسبه فاصله کاربر و مسیریابی تا موسسه مورد نظر با امکان ارسال مختصات موسسه به نرم افزارهای مسیریابی است.
👈همچنین نمایش اطلاعات مختصر و کاربردی درباره هر موسسه تولید و آماده بهره برداری و استفاده عموم شده
📌 دانلود رایگان اپلیکیشن موسسات قرانی از طریق کافه بازار:
https://cafebazaar.ir/app/ac.parsian.quraninstitutes/?l=fa
🔅تمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
⚒معرفی اپلیکیشن
((هیات یاب))
🔸ویژگی های نرم افزار هیئت یاب عقیق :
– دارا بودن رابط کاربری بسیار زیبا
– امکان جستجوی هیئات عزاداری در نزدیکی محل سکونت
– قابلیت ثبت برنامه هیئت در برنامه برای حضور پرشور دیگر عاشقان
– نمایش زمانبندی برگذاری مراسمها
– امکان فیلتر بر اساس موقعیت مکانی، مشاهیر منبر و …
📌«هیئت کجا برویم؟ (اپلیکیشن عقیق)» را در بازار اندروید ببین:
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.aghigh.app&ref=share
🔅تِمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
#سامانه_فرهنگی
♨️گروه های کراش در دانشگاه
🔺علت شکل گیری این مساله عوامل زیادی دارد ولی چه خلا و ایده ای در جامعه وجود دارد که بیش از ۶هزار کانال در کشور وجود دارد.
🔸ابراز علاقه مرد به زن توسط اسلام نکوهیده نیست کمااینکه حضرت خدیجه ابراز علاقه به پیامبر کردند.
♨️عدم وجود سامانه های واسطه گری ازدواج دانشجویی نتیجه پدید امدن کانال های کراش گردیده است.
👇سامانه های واسطه گری ازدواج
📌همسان گزینی تبیان
https://hamsan.tebyan.net/
📌اپلیکیشن ادم و حوا
https://cafebazaar.ir/app/com.rasef.adamvahava
🆔 @diyalame_uni
📒کتابی که مقام معظم رهبری آن را 7بار خوانده اند...
#کتاب روح مجرّد
💠رهبر معظم انقلاب:
📘 کتاب "روح مجرد" (زندگینامه و احوالات عرفانی عارف بزرگ آقا سید هاشم حداد از شاگردان آیت الله سید علی قاضی رحمةالله علیهما) بسیار کتاب خوبی است. چاپ اول را خود علامه طهرانی به من دادند و آنقدر برایم جالب بود که ۳روزه خواندم، علامه طهرانی این کتاب را بعنوان یک تحفه برای ما باقی گذاشتند، بنده این کتاب را ۷بار خوانده ام!
کلام رهبری در بازدید از نمایشگاه قرآن ۸۷/۷/۶
#تقویت_معنوی
#معنویت
🆔 @Temod_uni
🔰لایه میانی
اولین مفهومی که رهبری در دیدار دانشجویی مطرح کردند.
چگونگی و الزامات ورود جوانان به عرصه حرکت عمومی کشور: تحول جوانانه
🔻حضرت آیتالله خامنهای در دیدار دانشجویان در سال ۱۳۹۸ جوانان را محور حرکت عمومی ملت ایران به سمت چشماندازها دانستند و ابعاد تأثیرگذاری جوانان در این عرصه را برشمردند که در این اطلاعنگاشت مرور میشود. ۹۸/۳/۱
🆔 @diyalame_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️نحوه شهادت حاج قاسم از زبان خودشان
😭😭😭
اللهم الرزقنا...
تِمُد
🆔 @diyalame_uni
📌نقد دوره های آموزشی_دانشگاهی
🔺پرده اول
*نماز، کارخانه انسان سازی است*
امام خمینی (رض):
*شما انقلاب اسلامیکردید که اسلام را ترویج کنید، که اسلام و احکام اسلام را پیاده کنید. در اسلام، از نماز هیچ فریضهای بالاتر نیست*
چطور نماز را اینقدر سستی میکنید در آن؟ از نماز همه این مسائل پیدا میشود. شما پروندههایی که در دادگستریها، در جاهای دیگر، دادگاهها هست، بروید ببینید. از نمازخوانها ببینید پرونده هست آنجا؟
از بی نمازها پرونده هست، هرچه پرونده پیدا کنید پرونده بینمازهاست
نماز پشتوانه ملت است.
سیدالشهدا در همان ظهر عاشورا که جنگ بود و آن جنگ بزرگ بود، و همه در معرض خطر بودند، وقتی یکی از اصحاب گفت: ظهر شده است، فرمود که یاد من آوردید یاد آوردید نماز را و خدا تو را از نمازگزاران حساب کند، و ایستاد همان جا نماز خواند. نگفت که ما میخواهیم جنگ بکنیم. خیر، جنگ را برای نماز کردند.
امیرالمؤمنین وقتی که یک مسئلهای، یک چیزی از او پرسیدند، در همان بحبوحه جنگ، ایستاد و جواب داد. یکی گفت: حالا [...] من شمشیر برای این میزنم. [....].
جنگ در اسلام یک چیزی نیست که خودش یک مطلبی باشد و یک چیزی باشد که طرحی باشد، جنگ برای این است که آن زبالههایی که هستند، آنهایی که مانع از پیاده شدن اسلام هستند، آنهایی که مانع از ترقّی مسلمین هستند، آنها را از بین راه بردارند.
*مقصد این است که اسلام را پیاده کنند و با اسلام، انسان درست کنند. نماز یک کارخانه انسان سازی است*
فحشا و منکر را نماز، نماز خوب، فحشا و منکر را از یک امّتی بیرون میکند. اینهایی که در این مراکز فساد کشیده شدهاند، اینها آن بینمازها هستند. نمازخوانها در مساجدند
جلد ۱۲ ص۳۹۲
🆔 @diyalame_uni
📌📌نقد دوره های آموزشی_دانشگاهی
🔺پرده دوم
یک کار آماری وزارت علوم در مورد وضعیت فرهنگی_اجتماعی انجام داده است
〽️با جامعه اماری ۶۰هزار نفری
⚠️دانشجویان ۹۷ نسبت به دانشجویان ۹۴
در دختران۱۶٪🧕
در پسران ۱۲٪🧔
کاهش خواندن نماز داشته اند🗣⚠️
♨️ازدهه ۷۰ و در دل دولت اصلاحات طرح ولایت به عنوان دوره اعتقادسازی و ایدئولوژی سازی اسلامی راه اندازی شد.
۲۴سال اموزش اتفاق افتاده است.....
اگر هر دوره به طور متوسط ۱۰۰۰نفر اموزش دیده باشند به عبارتی
۲۴×۱۰۰۰=۲۴۰۰۰
۲۴۰۰نفر اموزش دیده اند.....
خروجی دوره های ملی در دانشگاه ها چیست؟
آیا دچار اشتباه راهبردی در اجرا و نه محتوا شده ایم؟
#اموزش_رهبرساز
#مخاطب_شناسی
#ماتریس_محتوا
#طرح_تحول_دوره_اموزشی
🆔 @diyalame_uni
📌نقددوره های آموزشی_دانشگاهی
🔺پرده سوم
خروجی و برآیند تمامی دوره های اموزشی اگر ۱۰شهید باقری بود کفایت رهبری را می کرد.
*ایام فتنه اقا می گفتند من به تعداد انگشتان دست و کمتر از ان نیرو ندارم*
*چالشهای انقلاب نیاز به رهبران تحول ساز دارد.*
مساله بر روی *اجزا دوره ها* نیست بلکه مساله اساسی بر روی *برایند دوره ها* در *دستگاه ذهنی مخاطبین* می باشد.
هر دانشجو در این دوره متناسب با اهداف دوره این اتفاق ها برای وی می افتد:
دوره ولایت👈ایدئولوژی سازی اسلامی
اسلام ناب👈آشنایی با مکتب امام و اسلام حقیقی
جهتگیری تخصصی👈 پیدا کردن عرصه خدمت متناسب با نیاز خود و انقلاب
خط امام👈کنش گری سیاسی
احمدی روشن👈کنش گری اقتصادی
پازل های محتوایی هر دوره چرا در کنار هم قرار نمیگیرد و چرا برایند صورت نمی پذیرد؟
*بنظر من اگر ما بدنبال صورت دهی کلان و برایند دادن به این دورها در حوزه اجرائیات براییم خروجی دوره ها ان وقت رهبران تحول ساز خواهد بود*
🔆مساله بر روی *اجزا دوره ها* نیست بلکه مساله اساسی بر روی *برایند دوره ها* در *دستگاه ذهنی مخاطبین* می باشد.🔆
🆔 @diyalame_uni
📌نقد دوره های آموزشی_دانشگاهی
🔺پرده اخر
دوره های اموزشی *رسالت اغازگری تربیت* را دارند.
*این مساله یعنی در بازه زمانی کوتاه چه چیزی تدریس و اموزش دهیم که ساختار تربیت شاکله اصلی ان شکل گیرد.*
نقطه موضعی من اینست که...
1⃣دوره ها در نقطه ای بسیار جزیی و زوم شده اند که اساسا توجه به این حد نیاز نیست.
(کل نگری زاویه اموزشی صحیح در دوره ها می باشد و جزییات را در حد اکتفا باید به ان پرداخت.)
2⃣مخاطبین به شناختی از دستگاه اندیشه و مقوله نظام فکری معمولا نمی رسند.
(نظام فکری بعد از دوره ایجاد می شود ولی ویژگی ها و کارکردهای ان باید در دوره آموزش داده شود)
3⃣برایند اموزش های دوره های مختلف و محتوای این دوره ها (بدلیل عدم وجود نظام فکری که نتیجه گزاره بالاست)شکل نمی گیرد.
🔅تِمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
امکانات جدید سایت رهبری📌
🖍شرح نهج البلاغه به ترتیب فهرست موضوعی
https://farsi.khamenei.ir/speech-nahj?npt=9
🖍تفسیر قرآن کریم براساس فهرست آیات و سوره ها
https://farsi.khamenei.ir/speech-quran?npt=7
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمُد🔅
🆔 @diyalame_uni
#یادداشت_فاخر
♨️غم پیر غلام اهل بیت با غم جوان خیلی فرق دارد
💔پیرغلام درد های زیادی کشیده و درد را بهتر میفهمد
💔پیرغلام پدر بودن را بهتر از همه میفهمد
💔پیرغلام با ادب بودن و دیگران احترامت را بگذارد، بهتر میفهمد
☑️فلذا عزاداری انها همیشه با ایما و اشاره است چراکه تداعی گر لحظات زندگیشان بوده و روضه برایشان ملموس تر است
⏱⏱⏱دوهفته دیگر تا عزاداری حاج قاسم و ایام فاطمیه است
🖤دلهارا پاک نگه داریم
🆔@diyalame_uni