📩اولین درسی که #استاد_امام به ایشان داد
📩مقام معظم رهبری:
📩(([امام] گفتند اوّلی که ایشان مرحوم آقای شاهآبادی را در قم دیده بودند، یک کسی گفته بود آن که شما دنبالش میگردید، این است. مرحوم شاهآبادی چند سالی هم در قم مانده بودند. ایشان گفتند که من و فلانی - یک کس دیگری را اسم آوردند، که من حالا یادم نیست - دو نفری رفتیم پیش ایشان و گفتیم یک درسی برای ما شروع کنید.
ایشان اول امتناع میکرد، اما بعد با اصرار زیاد ما گفت: خب، حالا چه میخواهید؟ منظومه، اسفار، فلان؟ گفتیم نه، ما از این چیزها گذشتهایم؛ «مصباح الانس» میخواهیم. ایشان گفت: اِ، «مصباح الانس»!؟
خانهی ایشان ظاهراً گذر جدّا بود. امام میگفتند از مدرسهی دارالشفاء یا فیضیه تا گذر جدّا با ایشان همین طور رفتیم، تا اینکه بالاخره ایشان را وادار کردیم که برای ما «مصباح الانس» بگوید.
امام از اول هم از «مصباح الانس» شروع کرده.
ایشان خیلی هم به عرفان علاقهمند بودند. میدانید تبحر امام بیشتر در عرفان بود، بیش از فلسفه - یعنی امام متبحر و منغمر در عرفان بودند - خب، در فلسفه هم که ایشان بلاشک استاد بودند؛ لیکن حالا بعد از سن هشتاد سالگی به بالا، که یادم نیست چه سالی بود
📩 ایشان به من اینجوری میگفتند: افسوس؛ نه، ذهن ما آن وقتها پر بود از آن حرفها.))
۱۳۹۱/۱۱/۲۳
#مکتب_امام
🔅تِمُد🔅
🆔@Temod_uni
✅امام حسرت چه چیزی را در سن هشتاد سالگی میخوردند؟
مقام معظم رهبری:
حالا شما از قول مرحوم آقای فاضل، از امام (رضوان الله علیه) خاطرهای نقل کردید؛ خود من هم یک خاطرهای دارم که آن را هم بگویم.
📜من از ایشان پرسیدم که شما درس مرحوم حاج میرزا جواد آقا را درک کردید یا نه؟ ایشان گفتند که نه، #افسوس، #افسوس، #نشد.
البته در برخی کتابها مینویسند که امام جزو شاگردهای آ میرزا جواد آقا بودند؛ در حالی که نخیر، قطعاً ایشان نبودند.
ایشان گفتند که آقای آ شیخ محمدعلی اراکی آمد من را دو جلسه برد درس ایشان. ظاهراً شبهای جمعه جلسه داشتند.
📜ایشان گفتند دو جلسه رفتم، اما نپسندیدم. میگفتند آن وقتها ذهن ما پر بود از آن حرفها. یعنی همان حرفهای #عرفان_نظری.
📜امام در سن هشتاد و چند سالگی #افسوس میخورد که درس آ میرزا جواد آقا نرفته؛ با اینکه ایشان شاگرد و مرید و عاشق مرحوم شاهآبادی بوده.
۱۳۹۱/۱۱/۲۳
#مکتب_امام
🔅تِمُد🔅
🆔@Temod_uni
میرزا جواد اقا ملکی تبریزی
#معشوق_امام
امام خمینی آن چنان به مرحوم ملکی تبریزی ارادت میورزید که هنگام بازگشت از پاریس به ایران، در قم به قبرستان شیخان رفته و با کمال تواضع با تحت الحنک عمامه خویش ـ با آن که همیشه دستمال همراه داشت ـ غبار سنگ قبر استاد را زدود و به قرائت فاتحه و تلاوت قرآن پرداخت.
#مکتب_امام
🔅تَمُد🔅
🆔@Temod_uni
✅عرفان و عدم انزوا از سیاست
#خودسازی_و_جامعه_سازی
حضرت اقا(ره):
((...آقایان روحانیون نباید خود را از سیاست دور نگه دارند. ...از همه عارفتر، امام بود. چه کسی در کشور به حدّ عرفان امام میرسید؟ دیدید چگونه وارد میدان شد؟ مثل شیر.
امام دربارهی استاد بزرگوار خود مرحوم آقای شاه آبادی گفته بودند که ایشان اهل مسائل سیاسی بودند. همچنین من در جایی از امام شنیدم که مرحوم آقای شاهآبادی روی منبر گفته بودند که اگر کسی دور و بر من بود، #قیام میکردم.
بنابراین #عرفان موجب نمیشود که انسان برود در گوشهیی بنشیند. البته درست فهمیدن مسائل سیاسی و سالم طرح کردن آن، مسألهی دیگری است؛ اما انزوا و انعزال از سیاست، بههیچوجه مصلحت نیست.))
1377/01/24
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔹 چگونه تحوّل انجام میگیرد؟
🔺به نظر من راه منحصربهفرد آن جوانهایند. جوانهای زبده و خوبی داریم؛ چون در جوان، هم فکر نو هست، هم [تواناییِ] یافتنِ شیوههای نو هست، هم نیرو و توانِ لازم هست، هم جرئت اقدام هست؛ اینها همه در جوانها جمع است و خیلی مغتنم است.
🔺یعنی ابزار لازم برای یک حرکت تحوّلی همینها است: فکر نو، ابتکار، جرئت حرکت، میل کامل به این حرکت. اینها از لوازم حتمی یک حرکت تحوّلی است و این هم در جوانها وجود دارد.
🔺 [لذا] بایستی برای یک چنین کاری دنبال جوانهای نخبه رفت.
۱۴۰۰/۰۲/۲۱
#مکتب_امام
#تحول
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔰 عرضه نرم افزار مجموعه آثار مکتب انقلاب اسلامی
🔸با همکاری بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) نرم افزار مجموعه آثار مکتب انقلاب اسلامی تولید گردیده و اکنون در حال عرضه می باشد.
🔸این مجموعه شامل ۳۰ عنوان کتاب، شامل کتب ده گانه مکتب انقلاب اسلامی و سایر کتب مرتبط با مکتب انقلاب اسلامی می باشد.
❇️ علاقه مندان جهت تهیه این نرم افزار می توانند به لینک زیر مراجعه نمایند:
🌐 https://b2n.ir/e18982
🔹توضیحات کامل نرم افزار نیز در لینک زیر قابل مشاهده است:
🌐 https://b2n.ir/g82640
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
May 11
◾️خیمه ی دل بوی محرم گرفت؛
◾️هیئت آنلاین در ماه محرم میزبان پخش زنده هزاران هیئت از سراسر کشور است. عزاداران حضرت سیدالشهدا علیهالسلام میتوانند با نصب اپلیکیشن یا ورود به سایت HeyatOnline.ir بصورت کاملا رایگان از پخش زنده این هیئات بهرهمند شوند.
◾️ هیئات جدید میتوانند با ورود به بخش ثبت نام در سایت هیئت آنلاین، صفحه اختصاصی هیئت خود را دریافت نمایند.
📱دانلود مستقیم نسخه اندروید نرمافزار تلفنهمراه هیئتآنلاین👇
cafebazaar.ir/app/ir.heyatonline.android
#معرفی_مجموعه_فاخر |#محرم| #اربعین
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni
طراحی دکور هیات.rar
11.54M
🔖مجموعه ایده جهت طراحی دکور هیات
🔹نمونه طرح های پیشنهادی جهت اجرای دکور هیات
#محرم | #نسل_حسین | #ایده
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni
✔️معرفی سامانه ها و پلتفرم های خدماتی ماه محرم
📡https://b2n.ir/m76725
🔸کارگاه آموزشی هیئت دانشجویی
📡aghigh.ir
🔸عقیق
📡www.shereheyat.ir
🔸شعر هیات
📡kheimegah.com
🔸خیمه گاه(سایت ساز هیات ها)
📡1542.org
🔸سامانه محتوایی هیات ها
📡honareheyat.com
🔸هنر هیات
📡heyat.school
🔸اموزش مجازی هیات ها
📡Heyatonline.ir
🔸پخش زنده هیات
📡https://b2n.ir/g19027
🔸بانک محتوای هیات
🔅تِمُد🔅
🆔 @Temod_uni
📕کتاب فروغ شهادت ایه الله سعادت پرور
▪️ اقای سعادت پرور به عنوان عرفانی ترین شاگرد علامه طباطبایی شناخته میشود
▪️ مطالب این کتاب با استناد به احادیث وارده به تحلیل قیام تاریخی بی نظیر آن حضرت بیانگر آن است که حرکت سید الشهداء (ع) از آغاز تا انجام و ادامه آن با پیام رسانی اهل بیت (ع) و در درجه اول یک حرکت معنوی- توحیدی است. بنابراین، احیای آن با گریه، عزادارای، زیارت و... باید متناسب با هدف والای بنیانگذار این نهضت باشد.
▪️ از این رو، کتاب «فروغ شهادت» به تبیین نکات ناب توحیدی سخنان امام حسین (ع) در طول این نهضت نورانی از «مدینه» تا «مکه» و از «مکه» تا «کربلا» پرداخته است.
#معرفی_کتاب | #محرم | #ایده
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_Uni
💡نواوری های هیات میثاق با شهدا
⭕️هیئت میثاق با شهدا را دانشجویان رزمنده دانشگاه امام صادق علیهالسلام، پس از پایان سالهای دفاع مقدس و در حال و هوای دوری از همدرسان شهیدشان راه انداختند. بذر این هیئت به عنوان اولین هیئت دانشجویی کشور در سال ۱۳۶۹ کاشته شد و با نیت خالص مؤسسین و با هدایت آیتالله مهدوی کنی رحمه اللهعلیه ابتدائاً تنها برای اهالی دانشگاه امام صادق علیه السلام بود.
✅رفته رفته استقبال و توجهات به این هیئت گسترش یافت تا امروز که مخاطبان حتی در ایامی به حدود ۳۰ هزار نفر هم میرسد و به یکی از هیئات اصلی و موثر کشور تبدیل شده است.
♻️دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه، خدام و گردانندگان این هیئت هستند و در طول سالهای مختلف تاکنون، نزدیک به ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم در انجام امور مشارکت داشتند که سالانه و در مراسمات خاص، این عدد در حدود ۲۰۰ نفر میباشد.
🖍به منظور شناخت بهتر و ترویج سبک این هیئت، در ادامه مهمترین نوآوریهای هئیت میثاق با شهدا در هجده محور برشمرده میشود:
🚀نوآوری در نام: انتخاب عنوان هنری ـ دینی در مقایسه با سایر عناوین هیئات مرجع، اشاره دائمی به شهدای گمنام دانشگاه، محوریت یادمان شهدا در تزیینات.
🚀نوآوری در تعلق نهادی: استفاده از ظرفیت دانشگاه امام صادق(ع)؛ عدم جدا بودن از دانشگاه؛ به استخدام درآوردن ظرفیتهای تصویرساز دانشگاه.
🚀نوآوری در مرجعیت: تقدم مرجعیت فرهنگی بر مرجعیت علمی و زمینهسازی برای مرجعیت علمی
🚀نوآوری در همسوسازی: حمایت حداکثری دانشجویان، اساتید و دانشگاه امام صادق(ع) در یک موضوع خاص و بیسابقه.
🚀نوآوری در پایداری: کسب قابلیتهای منحصر به فرد و رقابتی پایدار و حرکت به سمت بقای بلند مدت با تاکید بر عدم تقلیدپذیری.
🚀نوآوری در ارتباط با جهان اسلام: پخش مداحی در دنیای عرب و سایر کشورها. حضور مداح اصلی هیئت در کشورهای عربی زبان. ارتباط با دنیای عرب به کمک رسانه شعر محزون.
🚀نوآوری در محتوا: مقتل خوانی، قوت مطالب سخنرانی و قوت مطالب مداحی به صورت همزمان (هیئات دیگر عمدتاً یکی از این نقاط قوت را دارند). سلسله واری مطالب سخنرانی. مستندبودن مداحی. ارائه محتوا در بستر علمی. تفوق محتوا بر شکل و قالب. ادعیه و مناجات خوانی. لطایف قرآنی.
🚀نوآوری در مدیریت: هیئت امنای دانشگاهی. مدیریت دانشجویی و جلب موفق مشارکت دانشجویی. جوشش درونی.
🚀نوآوری در زبان: خواندن اشعار عربی، خواندن اشعار فارسی-عربی. ارائه مطالب با کیفیت نخبگانی و علمی و زبان دانشگاهی و عمومی به صورت توامان.
🚀نوآوری در مکان: حضور در محیط علمی. همراهی جنبههای معرفتی و شعوری با شور حسینی.
🚀نوآوری در تامین مالی: جلب مشارکت عمومی در تأمین مالی و … .
🚀نوآوری در دانشگاه امام صادق: اثبات تحقق هدف به مجموعه دانشگاه. واداری دانشگاه برای ارائه خدمات عمومی به مردم. (هم خود هیئت و هم غرفههای فعال در ایام هیئت).
🚀نوآوری در مخاطب: فهم و درک بالای حاضران برای طرح مطالب عمیق. برنامه برای هیئت نوجوانان، مخاطب خانوادگی.
🚀نوآوری در ارتباط با مخاطب: ادب و نزاکت خدام. فعالیت مستمر در شبکه های مجازی و دریافت بازخورد.
🚀نوآوری در اثرگذاری منطقهای: برپایی دستههای عزاداری برای تاثیرگذاری در مراکز حساس شهر (به لحاظ فرهنگی و سیاسی).
🚀نوآوری در رهبری جریانات مذهبی: تاثیرگذاری در هیئات شهرستان و تکرار و تقلید مطالب سخنرانی و مداحی.
🚀نوآوری در آرمانخواهی: طرح مطالب سیاسی و اجتماعی در کلاس عمومی با هدف ترویج بیانات مقام معظم رهبری.
🚀نوآوری در تربیت دینی: آموزش مطالب دینی در بستری گیرا و متفاوت.
#محرم | #نسل_حسین | #ایده
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni
ایده های برای ماه محرم.pdf
130.3K
🔹ایده هایی برای ماه محرم
🔺منبر و هیئت
🔺خیمه و ایستگاه صلواتی
🔺تابلو اعلانات و اکرانهای شهری
#محرم | #نسل_حسین | #ایده
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢پیکر صدپاره پاشو...
🆔 @Temid_uni
⭕️ بایدهای #مداحی از زبان رهبر معظم انقلاب
➕ به مناسبت ماه عزای حسینی
🆔 @Temod_uni
⭕️ نبایدهای #مداحی از زبان رهبر معظم انقلاب
➕ به مناسبت ماه عزای حسینی
🆔 @Temod_uni
#یادداشت
#یادداشت_شخصی
🔰 عزاداری محرم و فقه هیئات مذهبی
ℹ️ مقدمه
بنابر تقسیم مختار از فقه فرهنگی در نظامات به فقه نظام فرهنگی و فقه نظام مدیریت فرهنگی، در فقه نظام فرهنگی از جمله در فراغتگزینیهای مکلفین بحث میکنیم که فراغتهای ایمانی از اقسام آن است. یکی از این فراغتها، شرکت در هیئات مذهبی است.
مرادف واژهی هیئات مذهبی در روایات، مجالس ذکر اهل بیت است و بررسی اجمالی فقه آن را در سه بخش میتوان تبیین کرد: حد مطلوب شرع، امکان تسنین و مسئولیتهای فرهنگی دولت.
1⃣ حد مطلوب شرع
مجالس مطلوب ذکر اهل بیت علیهمالسلام در روایات در سه قسم بیان شده است: ذکر علوم اهل بیت، ذکر فضائل اهل بیت و ذکر مصائب ایشان.
در صحیحه معتب به اسناد شیخ از امام صادق علیهالسلام چنین روایت شده:
قَالَ: سَمِعْتُهُ يَقُولُ لِدَاوُدَ بْنِ سِرْحَانَ : يَا دَاوُدُ ، أَبْلِغْ مَوَالِيَّ عَنِّي اَلسَّلاَمَ، وَ أَنِّي أَقُولُ: رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً اِجْتَمَعَ مَعَ آخَرَ فَتَذَاكَرَا أَمْرَنَا، فَإِنَّ ثَالِثَهُمَا مَلَكٌ يَسْتَغْفِرُ لَهُمَا، وَ مَا اِجْتَمَعَ اِثْنَانِ عَلَى ذِكْرِنَا إِلاَّ بَاهَى اَللَّهُ بِهِمَا اَلْمَلاَئِكَةَ، فَإِذَا اِجْتَمَعْتُمْ فَاشْتَغِلُوا بِالذِّكْرِ، فَإِنَّ فِي اِجْتِمَاعِكُمْ وَ مُذَاكَرَتِكُمْ إِحْيَاؤُنَا، وَ خَيْرُ اَلنَّاسِ مِنْ بَعْدِنَا مَنْ ذَاكَرَ بِأَمْرِنَا وَ دَعَا إِلَى ذِكْرِنَا. (امالی، ج۱، ص۲۲۴)
در این روایت مطلق ذکر بیان شده است؛ هرچند تعبیر «بأمرنا»، بر تعلیم و تبلیغ امامت دلالت دارد که ذکر فضائل از مقدمات آن است. در عبارت «أبلغ» بر ترویج و تسنین این مجالس دلالت دارد. یعنی علاوه بر مطلوبیت فردی که با «رحم الله» تعبیر شده، اما در ساحت اجتماعی، با صیغه امر بحث شده است و این تفاوت در تعبیر، تفاوت در نوع حکم هیئات را به لحاظ فردی و اجتماعی میرساند.
لذا به نظر میرسد نحوه این مطلوبیت _با نظر به میزان شدت مصلحت_ به نسبت مجریان هیئت و عزاداران متفاوت باشد؛ در مجریان، قائل به وجوب و در عزاداران، قائل به استحباب باشیم. زیرا فعل مجریان، فعل جمعی و در راستای اقامهی این مجالس است و اگر در میان این اقامه، هویت فرهنگی مطلوب هیأت _که این سه قسم است_ ترک شود، قطعا به تعطیل سنت اهل بیت علیهمالسلام _هرچند در فضای فرهنگی یک شهر یا روستا باشد_ منجر میشود و شارع مقدس به تعطیل این سنت رضایت نمیدهد، فارغ از ادلهای که بر حرمت تعطیل سنت وجود دارد. اما فعل عزاداران، فعل فردی است و دلیل محکمی را نمیتوان بر وجوب این مطلوبیت یافت؛ به ویژه که اخلال در اقامه سنت هم ایجاد نخواهد کرد.
ثمره این وجوب در نوع برنامهریزی زمانی و محتوایی از یک سوی و نوع دعوت از سخنران و مداح در هیئت از سوی دیگر خود را نشان میدهد.
در روایات دیگر هم از مطلوبیت ذکر مصائب و احیای امر بحث شده است: مانند موثقه علی بن فضال از امام رضا علیه السلام: مَنْ تَذَكَّرَ مُصَابَنَا فَبَكَى وَ أَبْكَى لَمْ تَبْكِ عَيْنُهُ يَوْمَ تَبْكِي اَلْعُيُونُ وَ مَنْ جَلَسَ مَجْلِساً يُحْيَا فِيهِ أَمْرُنَا لَمْ يَمُتْ قَلْبُهُ يَوْمَ تَمُوتُ اَلْقَلْبُ (عیون اخبار الرضا، ج۱، ص۲۹۴)
2⃣ امکان تسنین
مسأله دوم این است که آیا میتوان در نحوه برگزاری هیئات، فرهنگسازی جدیدی کرد که سابقهای در نصوص ندارد؟ برای مثال، هر روز با روشهای عزاداری متفاوت و آداب و هنرهایی (ادبیات و موسیقی) مواجه هستیم که پیش از این نبود.
اگر بخواهیم با ادبیات فقه فرهنگی پاسخ دهیم، باید هویت فرهنگی مطلوب در هیأت که در بند اول بحث شد را ملاک قرار دهیم. یعنی نباید آن هویت تهدید شود و نباید آن را صرفا حکمت و هدف حکم بدانیم. با این ضابطه، میتوان بیان حضرت آیت الله خامنهای که «مداحی، موسیقی پاپ نیست» را بهتر فهمید. به نظرم ایشان در این عبارت فقط قصد ایراد توصیه نداشته و به ضابطهای فقهی نظر داشته است. با همین پاسخ مختصر تحریم بسیاری از ابداعات مداحان که صرفا با توجیه احساسی انجام میشود مشخص میشود. گاه در این ابداعات، مؤلفههای فراغتگزینی غربی همچون لذت، تخیل، آزادی و فانتزی بودن را تداعی میکند و از آن حد مطلوب شرع خارج مینماید. به ویژه آنجا که در یکی از هیئات در پاسخ به منتقدان خود میگفتند:(دیوانگی ما به کسی ربط ندارد!) این هویت فرهنگی تناسبی با مطلوب شرع ندارد.
3⃣ مسئولیت فرهنگی دولت
قطعا برگزاری هیئات مطابق با ضوابط فوق، هم اقامه معروف است و هم احیای سنت. همین دو قاعده در اثبات مسئولیت دولت برای حمایتهای مادی و معنوی از هیئات کافی است. یعنی علاوه بر این که نسبت به حفظ هویت فرهنگی و جلوگیری از انحرافات مکلف است، اگر هیئات به دلیل نیاز مالی یا عدم تبلیغ کافی در بین مردم امکان برگزاری جلسات خود را نداشته باشند، جلوگیری از تعطیل سنت، مسئولیت دولت خواهد بود.
✍ طباطبائی
🆔 @Temod_uni
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
▪️ شخصی از حضرت آیتالله بهجت سؤال کرد: «آقا، من فرصت نمیکنم که هر روز این زیارت(عاشورا) را با صد لعن و صد سلام بخوانم، چه کنم؟»
▪️ ایشان راه چارهای به او نشان دادند و فرموند: «زیارت عاشورای مختصره» را بخوانید. [منظور زیارتی است که در فضیلت و ثواب مانند زیارت عاشورا است، ولی صد لعن و سلام را ندارد. این زیارت در مفاتیحالجنان، پس از زیارت عاشورا با نام «زیارت عاشورای غیرمعروفه» آمده است. ..]
📚 برگرفته از کتاب رحمت واسعه، ص٢٢
🔻مناسبتها:
🔹 درگذشت آیتالله میرزا محمدعلی شاهآبادی؛ ۱۳۶۹ق.
🔹 وفات آیتالله سید محمود طالقانی، اولین امامجمعه تهران،؛ ١٣۵٨ش.
🆔 @Temod_uni
🏴 ویژهنامه اینترنتی: «پرتوی از رحمت واسعه»
🔻مجموعه بیانات حضرت آیتالله بهجت قدسسره پیرامون حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام و واقعه عاشورا
⚫️ به مناسبت ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام، پروندهای ویژه شامل مجموعهای از فرمایشات گهربار حضرت آیتالله بهجت قدسسره پیرامون حضرت سیدالشهدا علیهالسلام و اصحاب و یاران آن حضرت در قالب متن، صوت، فیلم و کلیپ در سایت رسمی این مؤسسه منتشر گردیده است.
⬅️ عناوین اصلی ویژهنامه:
✳️«بیانات منتخب از آیتالله بهجت درباره حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام و یاران باوفای حضرت»؛
*️⃣«فیلمهای ضبط شده از مجالس روضه و عزاداری ماه محرم و صفر در مسجد فاطمیه»؛
*️⃣«مجموعه عکسنوشتههای عاشورایی انتشار یافته در کانالها و پیامرسانهای اجتماعی مرکز» ؛
✳️«معرفی نمایهها و موضوعات مرتبط با واقعه عاشورا، منتشر شده در سایت مرکز»؛
💻 جهت مشاهده ویژهنامه اینترنتی «پرتوی از رحمت واسعه» به لینک ذیل در سایت رسمی مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت آیتالله بهجت(ره) مراجعه فرمایید:🔻
https://bahjat.ir/fa/occasion/21446
🆔@Temod_uni
معرفی سایت های ارزشی
📡📡📡
⭕️جهت دانلود پوستر ایرانی_اسلامی
🌅🌅🌅
tavabin.ir
mahtamedia.ir
postermovement.com/fa/collections
negarkhaneh.ir
shiaarts.ir
negarkhaneh.ir
www.asr-entezar.ir
http://khattmedia.ir/
برترین سایت اینفوگرافی فارسی👇
infonegareh.ir
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
🔰نظر رهبر معظم انقلاب درباره کتاب
آذرخش کربلا
بنده این کتاب مربوط به عاشورا تقریباً همه اش را خواندم مطالبی است لازم، نمی شود گفت مفید، بالاتر از مفید (است). مطالب ضروری و لازم است از آن مطالبی هم هست که مخاطب را عصبانی می کند
یک وقتی یک مطلبی است که حالا (چندان اثری از این جهت ندارد) یک وقت هم یک مطلبی است که حقیقتاً عصبانی می شوند و برمی خیزند، این کتاب از این نوع بود این طور بازکردن قضایای عاشورا، به روز کردن این قضایا خیلی مفید است.
در این 7-8 جلسه، بعضی از مطالب مطالبی است که غیر از شما شاید کس دیگری نتواند، حداقل این طور نمی تواند، اصلش را هم حل کنیم لااقل این است که به این خوبی نمی تواند.
🔅تمد🔅
🆔 @Temod_uni
Edited_PDF2.pdf
1.31M
📌توزیع جغرافیایی ۱۱ هزار هیات تهران
✔️اکثر هیات های تهران در کدام مناطق میباشند؟
✔️در چه مناطقی از تهران باید هیات راه اندازی نمود؟
✔️سیاست گذاری شهرداری در امور هیات ها براساس توزیع عادلانه اماکن فرهنگی
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni
🔲 چقدر در مورد جریان سیدصادق شیرازی(آخوند انگلیسی) اطلاعات دارید؟
🔷 آیت الله شیرازی مرجع مشهوری که فتوای تحریم تنباکو را دادند پسری داشتند به نام سید هادی. ایشان ۴ پسر داشتند حسن، محمد، صادق و مجتبی.
🌴حسن بعداز انقلاب در لبنان کشته شدند.
🌴محمد درنجف ادعای مرجعیت کردند که چند تن از علما از جمله آیت الله خویی( ره) مرجعیت ایشان را تایید نکردند. ایشان در زمان اقامت امام خمینی واکنش هایی را داشتند. از جمله در نجف مردم تمایل داشتند امام خمینی امام جماعت نماز حرم امام علی علیه السلام باشند اما ایشان مخالفت هایی داشت. در زمان انقلاب قرار بود شخصیت های زیر یعنی سید محمد صدر در عراق،امام در ایران، سید موسی صدر در لبنان قیام کنند. محمد صدر را شهید کردند و امام موسی صدر را نیز ربودند. لذا ایشان توقع داشت امام ایشان را مرجع عراق معرفی کرده و از ایشان حمایت کنند که این طور نشد. لذا به کویت رفتند. بعد از انقلاب و بعد از رحلت امام به ایران آمدند ودر قم ساکن شدند. در این حال دست به تفرقه زدند که سبب شد تا سال 80 در حبس خانگی باشند و سپس از دنیا رفتند و بنا به مصلحت در حرم حضرت معصومه دفن شدند.
🌴بعد از ایشان برادرش سید صادق جای ایشان را گرفت. بعد از فتنه88 ،زمانی که واقعه 9دی اتفاق افتاد، اتاق فکری در انگلیس شکل گرفت. یکی از تئوریسین ها پیشنهاد داد برای مقابله با حکومت شیعه در ایران باید یک حکومت شیعه را علم و شیعه توسط شیعه از بین رود. در این حال جریان مزبور انتخاب شد.
🔷 اینگونه شد که سید صادق در ایران و برادرش مجتبی در کویت با حمایت مالی دولت بریتانیا فعال شدند.
🔷 بیش از 15 سایت در اینترنت،وبیش از15 شبکه ماهواره ای در خدمت ایشان است.
🌵جریان شیرازی تخم نفاق را بین مذاهب اسلامی پاشیدند و با توهین به مقدسات اهل سنت توهین به عایشه ، خلفا و ... آتش کدورت بین سنی و شیعه را شعله ور کردند.
🌵 توهینهای این جریان به ویژه توهینهای آشکار یاسر الحبیب مانند نگارش و انتشار کتاب الفاحشه وجه آخر للعائشه، سبب شیعه کشی بسیاری در مناطق مختلف دنیا شدند.
🔷 این توهین ها در شبکههای ماهواره ای مختلف جریان شیرازی به صورت مستقیم و در تندترین عبارات هیجان اهل سنت را علیه شیعه بر می انگیزد.
🌵یکی از ویژگیهای جریان شیرازی تکفیر است. علما و مراجع بسیاری مانند مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره )توسط این افراد تکفیر شده اند.
🍀بنابراین به دلیل ممنوعیت فعالیت این جریان در ایران و سخنان مقام معظم رهبری علیه تشیع انگلیسی، حملات بسیاری را علیه ایشان آغاز کرده اند.
🌵از ادعاهای این جریان این است که رهبر ایران در امر احیای محرم وصفر کوتاهی کرده است. در حالی که حمایت های فراوانی توسط مقام معظم رهبری از این برنامه ها صورت گرفته و ایشان با برپایی مراسم در ایام محرم، صفر، فاطمیه و سایر مناسبت ها ، و نیز نشست های مختلف با مداحان ، شاعران اهل بیت و هیئت ها، به احیای یاد اهل بیت در کشور می پردازند.
🌵جریان شیرازی در مقابل مقام معظم رهبری، هفته وحدت را به هفته برائت نام گذاری کردند.
🌵همچنین در تقابل با دیدگاه ایشان در مخالفت با قمه زنی به ترویج قمه زنی با تمام توان می پردازند. قمه زنی وجهه و تصویر بسیار نامناسبی را از شیعیان در رسانه های غربی ایجاد کرده است. شبکه های شیرازی نیز با پخش مستقیم این تصاویر، در راستای برنامه های هدایت شده انگلیس علیه تشیع حرکت می کنند.
🔥عمامه های انگلیسی🔥
🚫با نام شیعه علیه شیعه🚫
🔥عوامل اصلی:
🔥1- سید صادق شیرازی
🔥2- سید مجتبی شیرازی
🔥3- حسن اللهیاری
🔥4- یاسرالحبیب
🔥5- محمد هدایتی
🚫شبکه ها:
🚫1- امام حسین1
🚫2- امام حسین2
🚫3- امام حسین3
🚫4- اباالفضل العباس
🚫5- بقیع
🚫6- الانوار 1
🚫7- الانوار 2
🚫8- سلام
🚫9- چهارده معصوم
🚫10- شبكه اينترتي حضرت خديجه
🚫11- الزهرا
🚫12- المهدی
🚫13- مرجعیت
🚫14- امام صادق
🚫15- اهل بیت
🚫16- فدک
⛔️ سوال میکنند که فرقه شیرازی چه فرقه ای است و چه عقایدی دارد؟ چکیده افکار این فرقه، خلاصه کردن اسلام در 4 چیز است:👇
1️⃣ ثواب داشتن قمه زنی!
(نتیجه: معرفی مذهب شیعه بعنوان مذهب خشونت و خونریزی در شبکه های جهانی و ذهن غیرمسلمانان)
2️⃣ عزاداری پی در پی و افراطی و دائمی ایام محسنیه و کاظمیه و..
(نتیجه: معرفی شیعه بعنوان مذهب عزا و ایجاد دلزدگی در جامعه)
3️⃣ توهین و لعن مقدسات اهل سنت
(برای شعله ور نگهداشتن جنگ شیعه و سنی و فتنه های مذهبی)
4️⃣ مخالفت با جمهوری اسلامی و گروههای مقاومت ضداسرائیلی
(لیدر این فرقه حتی یک جمله علیه جنایات اسرائیل ندارد. و جالب است بدانید در عربستانی که همه شیعیان خود را میکشد، فعالیت این فرقه آزاد است!)
👈 از اینرو، این فرقه شیعه انگلیسی یا شیعه اسرائیلی خوانده میشود.
#محرم | #نسل_حسین | #جریان_تحریف
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni