eitaa logo
🇵🇸🇱🇧کنشگری
9.2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
884 ویدیو
1.4هزار فایل
📲میکرورسانه کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸مجموعه های طنز انقلابی ✔️طنز به عنوان یک ابزار، عامل جذب مخاطبین و باعث گسترش جذابیت فعالیت های فرهنگی می شود.از نیاز های امروزین، ورود نسل مذهبی و حزب اللهی در این عرصه می باشد.مجموعه های زیر بارویکرد انقلابی و دینی در عرصه طنز ورود پیدا کرده و در حال نقش آفرینی می باشند ✅مجموعه ها فعال طنز انقلابی: 📌میشه نمیشه https://b2n.ir/m25605 📌دکتر سلام https://b2n.ir/p18834 📌کاری باری کاتور https://b2n.ir/s85561 📌شب طنز انقلاب https://b2n.ir/p72961 📌کتاب طنز https://b2n.ir/d50433 📌تی وی مز https://b2n.ir/f73133 📌حرفشم نزن https://b2n.ir/m19984 📌دوش https://b2n.ir/h91348 📌کش ماست https://b2n.ir/a27697 📌شب طنز نطنز https://b2n.ir/d53616 📌دی بی سی https://b2n.ir/x14412 📌لیچار https://b2n.ir/r55675 📌راه راه https://rahrahtanz.ir 📌طنزیم https://b2n.ir/g87445 📌شفاف شو https://b2n.ir/b88692 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
مقام معظم رهبری 🔸طنز، کاری جدی است آن کسی که مخاطب نمایش طنزگونه یا به‌هرحال کار تفریحی است، خودش هم احساس نمی‌کند این کاری جدی است. شاید مجری هم در مواقعی احساس نکند. البته مجریها فرق می‌کنند. کسی که طرحی را اجرا می‌کند، گاهی انسان فرزانه و هوشمندی مثل آقای نوذری است. یک انسان فرزانه و هوشمند، می‌فهمد که چه کاری را انجام می‌دهد. یعنی چون با درک، کار را انجام می‌دهد، خوب می‌فهمد که این کار چقدر عظمت دارد. (۷۱/۱۰/۱) 🔸طنز هنر بزرگی است طنز فاخر و برجسته، یکی از هنرهاست. طنز، هنر خیلی بزرگی است. بنده با مرحوم صابری شوخی میکردم و میگفتم «طنازها»! طنازهای واقعی را تقویت کنید، پرورش دهید و کمک کنید تا طنز بیاورند. طنز، یعنی مطلب مهمِ جدی که با زبان شوخی بیان میشود؛ محتوا و معنایی در آن هست، منتها به زبان شوخی. (‌‌۸۳/۹/۱۱) 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
بر اساس دیدگاه رهبری تأمین شادی برای مردم ااز وظایف حکومت اسلامی می‌دانند. ایشان این نکته را در دیدار با مسئولان صدا و سیما و برنامه سازان رادیویی و تلویزیونی فرمودند: «شادی لازم است و باید آن را برای مردم تأمین کرد» (‌‌۱۳۸۳/۰۹/۱۱) اما ایشان در مورد برنامه‌سازی طنز در جمهوری اسلامی قواعد و جهت‌گیری‌هایی نیز بیان داشته‌اند که در این اطلاع‌نگاشت به مرور آنها می‌پردازیم. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🔸الزامات افزایش تأثیرگذاری تشکل‌های دانشجویی 🎥استفاده از قالب هنری 🔺یکی دیگر از روشها استفاده از بخشی از شیوه‌های هنری است که کمتر مورد توجّه قرار گرفته؛ مثلاً تئاتر؛ تئاتر دانشجویی. متأسّفانه در محیط هنری ما، تئاتر از اوّل هم بد متولّد شده... گروه‌های هنرمند بنشینند واقعاً مفاهیم حقیقی اسلامی را بیان کنند 📍در همین حسینیّه سالها پیش -شاید بیست سال پیش- یک تئاتری اجرا کردند برای ما، مربوط به حضرت ایّوب پیغمبر که طول هم کشید؛ یک ساعت، دو ساعت، طول کشید. بعد که تمام شد، من به آن کارگردان گفتم که من داستان ایّوب را در قرآن، شاید صدبار یا صدها بار تا حالا خوانده‌ام امّا این فهمی را که امشب از ماجرای ایّوب از تئاتر تو فهمیدم، در این مدّت از خواندن قرآن، این فهم را پیدا نکرده بودم. این چیز کمی است؟ 💢کاریکاتور یکی از شیوه‌های هنری بسیار مؤثّر است. طنز. کارهای طنز که جوانها خوشبختانه در این زمینه‌ها کارهای خوبی کرده‌اند و میکنند. اینها کارهای خیلی خوبی است... مثل فرض بفرمایید که سرود، یا نشریّه‌های صوتی؛ بحث سرود، بحث شعر، یک کار هنری است؛ واقعاً بپردازند. مسائلی وجود دارد که با شعر، با اجرای شعری و هنری، تأثیرِ چند برابر پیدا میکند. دیدار دانشجویی سال ۹۴ به نظرتون تشکل های دانشجویی از این قالب ها چقدر استفاده کرده اند⁉️ 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔰 : این یک قاعده است! ◀️ این که دغدغه شما در چه افقی است، خیلی مسئله ی مهمی است. ◀️ آقا امیرالمؤمنین علیهمالسلام میفرماید«کُن بَعید الهِمَم اِذا طَلِبتَ»موقعی که نوبت به خواست رسید همتت ره به دور دست ها مشغول کن! ◀️ بیشتر از این توضیح داده شده که ارزش انسان به دغدغه های اوست! «قیمَۀ کُلِ إمرءٍ ما یُحسِنه» ◀️ آن چیزی که در بحث دغدغهها مد نظر بنده است، این حدیث است: «ثلاثه یَحجُزن المرء ان طلب المعالی» 1️⃣ قصر الهمه 2️⃣ قله الحیله 3️⃣ و ضعف الرأی ◀️آن کوتاهی همت، انسان را کوتاه میکند و دغدغه ها انسان ساز است. فلذا ببینیم دغدغه هایمان در چه افقی بسته شده است؟ یکی از مشکلاتی که گاهی از اوقات در مسیرهای تعلیم و تربیت پیش می آید، افتادن افق دغدغه هاست. ◀️ حضرت آقا: «کودکان و همچنین جوانان را از آغاز عادت بدهیم که با همت بلند نگاه کنند؛ مسائل گوناگون وجود دارد که اینها را باید در سطح دنیا دید. در سطح جهانی باید مشاهده کرد. ... مسائلی وجود دارد که اینها را باید در آفاق صدساله و صدوپنجاه ساله دید. نه در یک افق محدود پنج ساله، ده ساله و کمتر. اینها همت بلند لازم دارند.» ◀️ انصافاً این توصیه خیلی کلیدی است. یعنی آدم را باید ببری در آن افق، و او را در آن افق نگه بداری. نه اینکه به عنوان مستحبات حالا این چند تا خبر را بگیر بخور! اینطوری نه. باید ببری در آن افق نگه بداری. ◀️ این میشود همان بحث مثلث شناخت و آگاهی شده که گفته شد؛ بدون این نمیشود! 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
♻️وب سایت ویرگول 🔰این روز‌ها هر کس را که می‌بینید ترجیح می‌دهد نوشته‌هایش را در بستر شبکه‌های اجتماعی منتشر کند یا اگر اهل خواندن نوشته‌های دیگران است، کانال‌ها یا صفحات نویسنده‌های مورد علاقه‌اش را دنبال کند. این سبک از مطالعه البته علیرغم تمام مزایاییش، آسیب‌هایی هم دارد که این مجال برای طرح این آسیب‌ها مناسب به نظر نمی‌رسد. اما شاید جوان‌تر‌ها خیلی یادشان نیاید که پیش از همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی، این، وبلاگ‌ها بودند که جور این جور کار‌ّا را به دوش می‌کشیدند و هر کس که حرفی برای گفتن داشت وبلاگی برای خودش راه می‌انداخت و اهالی مطالعه هم وبلاگ‌ها را در فهرست علاقمندی‌هایشان ذخیره می‌کردند و به تناوب به آنها سر می‌زدند. ظهور شبکه‌های اجتماعی اما باعث ایجاد فاصله‌ای میان کاربران اینترنت با فضای وبلاگ شود. 🔰اما همه‌ی کارشناسان اینترنت و سایر علوم مرتبط، نیک می‌دانند که فضا‌های وبلاگ‌گونه چقدر می‌تواند روی مخاطبان تأثیر‌گذار باشد. حالا یک استارت آپ ایرانی به نام ویرگول، سعی کرده فضایی شبیه وبلاگستان راه بیاندازد؛ با این تفاوت که این فضا علاوه بر امکانات سنتی یک وبلاگ، از ابزار‌ها و امکاناتی کاملاً امروزی هم بهره می‌برد. 🔰ویرگول نسل جدید وبلاگ‌هایی است که از اولین روزهای پیدایش اینترنت مهمان این دهکده جهانی بوده‌اند. اما این بار بستر نوشتن با گذشته فرق کرده است. در اینجا شما به سادگی می‌توانید بنویسید، به دور از هر امکان دست و پا گیر و بیهوده که تا به امروز در سایر سرویس‌ها با آن مواجه بوده‌اید. 🔰طراحان ویرگول در باره اولویت‌هایشان در این وبسایت یا بهتر بگوییم شبکه‌ی اجتماعی، می‌نویسند: »تمرکز ما در ویرگول بر روی ساده کردن نحوه نوشتن است برای همین شما با یک ویرایشگر ساده سر و کار خواهید داشت که بیش از هرچیز دیگر به شما کمک می‌کند تا متن دلخواهتان را بنویسید و آن را با علاقه مندان به اشتراک بگذارید. ادرس سایت ویرگول👇 🔍https://virgool.io 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🇵🇸🇱🇧کنشگری
✅دیزنی علیه کرونا 🖌نبرد علیه کرونا در آستانه اتمام است. با واکسیناسیون عمومی اگر کرونا دوباره نجهد، شرایط دوباره طبیعی خواهد شد. کسب‌وکارهای بزرگ دنیا هر یک شیوه خود را برای مقابله با این ویروس داشتند. دیزنی که بخش انبوهی از سودش مبتنی بر پارک‌های موضوعی و سینماهاست، در دوره کرونا ضرر هنگفتی کرد. 🖊راهکار دیزنی برای مبارزه با خرابی‌های کرونا توسعه دیزنی پلاس است. دیزنی پلاس از نوامبر ۲۰۱۹ و هم‌زمان با شروع کرونا آغازبه‌کار کرد. این محصول دیزنی بر رشد درآمد ۴ میلیارد دلاری دیزنی از شبکه نمایش خانگی تأثیرگذار بود. دیزنی پلاس در آمریکا، کانادا، بخش‌هایی از اروپا، استرالیا و چند کشور دیگر در دسترس است. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔘 نماز جمعه در کلام امام خمینی 🔹 در خطبه نماز جمعه مقدرات مملکت باید بیان بشود 🔸 نماز جمعه‌ عبادت است لکن عبادتی که مُدْغَم در سیاست است 🔹 خطبه نماز جمعه خطبه سیاسی بوده همیشه 🔸 نماز جمعه یک اجتماع سیاسی است، در عین حالی که عبادت است 🔹 در خطبه نماز جمعه باید مسائل سیاسی روز طرح بشود؛ گرفتاری مسلمانها طرح بشود 🔸 این نماز جمعه یک نماز جمعه سیاسی است؛ یک اجتماع سیاسی است 🔹 نماز‏‎ ‎‏جمعه یک عبادت سیاسی و اجتماعی است 🔸 شما آقایان به این نماز جمعه اهمیت دهید. این هم از‏‎ ‎‏برکات جمهوری اسلامی است 🔹 من امیدوارم که این نماز جمعه در ایران، آن محتوای اصیل خودش را ، که در صدر‏‎ ‎‏اسلام داشته است، احیا کند 🔸 برپایی نماز جمعه یکی از برکات بسیار عظیم اسلام بود 🔹 تحقیقاً احیای نماز جمعه در ایران از مسائل بسیار مهم است 🔸 نماز جمعه موجب می شود تا مسائل فراموش شده در اسلام به بهترین وجه برای مردم‏‎ ‎‏گفته شود 🔹 آقایان باید در نماز جمعه ها دولت را پشتیبانی کنند 🔸 امیدوارم نماز جمعه ها با قدرت هر‏‎ ‎‏چه بیشتر انجام شود 🔹 نماز جمعه در رأس همۀ امور است 🔸 نماز جمعه یک عبادت سر تا‏‎ ‎‏پا سیاسی است 🔹 نماز جمعه، عبادت بزرگی است، اما در کنار آن عبادت بزرگتری وجود دارد و آن‏‎ ‎‏حفظ وحدت جامعه است 🔸 [ملتهای مسلمان] از نماز جمعه و جماعت که بیانگر سیاسی نماز است‏‎ ‎‏هرگز غفلت نکنند 🔹 نماز جمعه از بزرگترین عنایات حق تعالی بر‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی ایران است. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
هدایت شده از فرزندان روح الله
🔰 چگونه فانوس کانون خود را روشن کنیم؟ 💡 جلسه لایو آموزشیِ جذاب ویژه‌ی پُر پِیمون کردن ایده ها و تجربیات 🔸️ کاربردی برای همه! مخصوصا متقاضیان شرکت درطرح فراخوان ایده‌های نو و سازنده ..................................................... 🎥 کلاس دوم : روش‌های حل مسئله خلاقانه ⏰زمان: دوشنبه هفدهم آبان ساعت ۱۸ در صفحه اینستاگرام فرزندان روح الله 🔗نشانی صفحه‌ی اینستاگرام https://instagram.com/farzandanerouhollah?igshid=1gzorn1m 💠 طرح فرزندان روح الله (ره) شبکه‌ی کانون‌های تربیت نخبگانی بنیاد نهضت سازمان تبلیغات اسلامی 🆔 @farzandanerouhollah
حاج علی اکبری تنها نیست! برنامه امشب ثریا نشان داد که آقای حاج علی اکبری به عنوان یک مسئول، عمیقاً انقلابی و با حسن نیت است اما در عین حال آشکارا فریاد می‌زد که عمیقاً با رسانه بیگانه است و فهم جامع و درستی از مکتب امام ندارد. چنین مسئولانی چه بسیار در تمام مناصب جمهوری اسلامی حضور دارند در مقابل لشکری از کسانی که هیچ اعتقادی به انقلاب اسلامی ندارند و بعضی سوء نیت نیز دارند. شما اگر جای رهبری باشید، در چنین شرایطی چه میتوانید بکنید؟ جز کار با همین نیروهای انقلابی در مقابل آن لشکر منافقین و دشمنان کس دیگری دارید؟ پس او که جز این نیروها کسی را ندارد و به ندرت بتواند نیرویی را پیدا کند که در کنار انقلابی بودن، اقتضائات پیچیده رسانه در دنیای امروز را بفهمد و مکتب امام را چون منظومه ای پیوسته در اندیشه خود داشته باشد اما ما باید چه کنیم؟ بیش از هر چیزی در مواجهه با سخنان امشب ایشان مدام بر خدا پناه می‌بردم از اینکه مبادا بدون کسب ابزارهای لازم از مکتب امام و... وارد مسئولیت های بزرگ و اثرگذار شوم. این ماجرا نشان داد امروز ضرورت نهضت تبیین گری و فهم مکتب امام برای جوانان چقدر است و اگر جدی گرفته نشود چه بلاهای بزرگی آینده انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند. 🖊شعبانجولا 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔺 جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔰نهاد، نهاده جبهه ساز 🔴در گام تضارب افکار و تعامل اندیشه ها و پس از مردم نگاری ، به" نهاد "به عنوان حلقه واسطه جریان رایج کشور و حاکمیت در تراز انقلاب اسلامی پرداخت. در میان آثار رسیده ، نهاد دارای ویژگی های زیر است: 🔸 یک: سازمانی نوین و طرح شده توسط معمار انقلاب اسلامی 🔹 دو: سازمانی ارگانیک با تکیه بر سازگاری مهندسی و مدیریت آن با فرهنگ و ارزش های جامعه 🔸 سه: ذات نهاد ، نشانگر تمایل جدی و عزم در ایجاد تغییر است. 🔹 چهار: نهاد،ساختاری پویا برای کنترل اجتماعی مبتنی بر نیازهای تازه است 🔸 پنج: نهاد، با تکیه بر ساخت اجتماعی ، برای مردم نقش های خلاق می آفریند. 🔹 شش: نهاد سازی ،فی نفسه با تکیه بر فرهنگ ممکن است. 🔸 هفت: حرکت و جریان سازی در مقابل نهاد، به دلیل صلابت، استواری و مقبولیت عمومی مشکل خواهد بود. 🔹 هشت: رستنگاه نهاد ، طبیعت جامعه است و نه دستوری 🔸 نه: اساسا در گردنه های تاریخی تغییر ، مردم خویش را در برپایی نهاها می یابند. به عبارت دیگر نهاد ، ظرف حضور پرشکوه ، اختیارمند و هدفمند مردمی است. 🔹 ده: ایجاد نهاد ،به معنی تغییر بنیادین کنش هاش بینشی حاکمیتی است. به عبارت دیگر نهادسازی برای تغییراتی کوچک (مانند تغییر در کنش ها) مطلوب نیست. 🔸 یازده: نهادسازی ، باورداشت کرامت انسانی در پناه حاکمیت خداوند و عبودیت در مقابل او است. با این تعریف،نهاد،معبد است. 🔹 دوازده: نهاد،انفجار اجتماعی بر خلاف مشی های فکری و کارکردی گذشته است. 🔸 سیزده: ایجاد نهاد،موازی سازمان های موجود می تواند و باید اصلاحگر آنان باشد. 🔹 چهارده: نهاد، اگر صرفا بازوی اجرایی حاکمیت باشد و نقش پر رنگ و موثر مردم در ایجاد و تداوم آن نادیده انگاشته شود، تنها یک سازمان است. 🔸 پانزده: ایجاد نهاد، یک تصمیم نخبگانی، جسورانه و اعتمادساز است. 🔹 شانزده: "نهاد ،مشارکت جدی مردم در کنش های حاکمیتی را ایجاد، تثبیت و تداوم می بخشد. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔺 جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔴 نهاد ، نهاده ی جبهه ساز 🔰فلسفه وجودی نهاد 🔹یک: شناخت مقتضیات زمان 🔸دو: شناخت جوهره آرمانی انقلاب اسلامی 🔹 سه: اهتمام ویژه به رسالت انقلاب اسلامی 🔸چهار: قدرت پاسخگویی به نیازهای محیط پیرامون 🔹پنج: انحلال ناپذیری 🔸شش: قدرت نوسازی ، بازسازی و مهندسی مجدد 🔹هفت: ریل گذاری برای رسیدن جامعه به هدف های غایی انقلاب اسلامی 🔸هشت: امکان طراحی سبک زندگی متناسب با ضوابط و اصول انقلاب اسلامی 🔹نه: امکان رشد و تحول فرهنگی و ساختاری جامعه را فراهم می کند. 🔸ده:نهاد باید از مقبولیت عام مردمی _ و نه قشر و گرایشی خاص - برخوردار باشد. 🔹۱۱: نهاد ، قدرت نوزایی ، گسترش ، زایش و تغییر رسالت و شکل دارد. 🔸دوازده: اساس نهادسازی ، اختیار و ضرورت است. بخش نخست به معنی اراده مبتنی بر خواست است و بخش دوم به معنی ایجاد حرکت های بزرگ و جمعی 🔹سیزده: اساس نهاد سازی ، برای عبور از مرحله رفع نیاز و حضور در میدان هدف های آرمانی است. به عبارت دیگر صرفا تامین نیازهای انقلاب کافی نیست ، بلکه بستر سازی اجتماعی برای ارتقای مبانی بینشی مردم مد نظر است. 🔸چهارده: رسالت بزرگ نهاد ، همگونی ارزش ها و مطلوب های غایی ، هنجارها و نشانه های راه است. 🔹پانزده: برند و نمایه نهاد نهضت مردمی است و نه مدیران انتصابی ، همانگونه که در سال های نخست همه مدیران مخلص نهادهای انقلاب ذوب در مردم بودند. 🔸شانزده: ساختاری همه فن حریف ، منعطف و سیال است 🔹هفده: نهاد،حافظ دست آوردهای موجود و زمینه ساز به دست آوردن دست آوردهای بزرگ تر است. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🔺جمع بندی ویژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔰نهاد ، نهاده جبهه ساز 🔴در این آثار ارزشمند نشان داده شد که: 🔹 یک: نهاد سازی برای تغییر ریل جریان های فکری یک ضرورت است 🔸دو:ناکارآمدی سازمان های موجود و عدم سرعت کافی در ایجاد تحولات فکری بستر ساز ایجاد نهاد است. 🔹سه:صرفا ایجاد نهاد در کنار حفظ همه قواعد و مقررات بروکراتیک و غیر انقلابی کافی نیست. 🔸چهار:عدم تربیت نیروهای در تراز نهاد انقلاب ، ارزش کاربردی آن را تبدیل به ضد ارزش می کند. 🔹پنج:باید ارزش ها ، هنجارها ، اعتقادات سازمان یافته و افق های تازه در نهاد متصور باشد. 🔸شش:ذات نهاد ، وابستگی ، پیوستگی ، همراهی و هم افقی اجتماعی است . 🔹هفت:با رفع کارکرد نهاد ، فصل حذف تدریجی آن فرا می رسد و تلاش برای برپایی و ماندگاری آن بیهوده است. 🔸هشت: انگاره موقتی بودن نهادهای انقلاب ، با خوانشِ گسترش اهداف انقلاب اسلامی ناسازگار است و باید با بهره گیری از ره آوردهای آن سازملان های بروکراتیک را اصلاح نمود. 🔹 نه:نهاد ، باور ساز است و نمی گذارد مردم در باورهای متروک گذشته بمانند.عقاید ارزشی و هنجار جدید و ارتقا یافته ، سبک زندگی مردم را تغییر می دهد. 🔸ده:نهاد ،فی نفسه برای مردم مشتاق تغییر ، مهارت افزا است. 🔹یازده:ایجاد نهاد برای تثبیت و تمرکز قدرت ، یک فریب بزرک و رایج اجتماعی است. 🔸دوازده:ایجاد تحول و نوسازی و بازسازی در نهادهای انقلاب اسلامی ، یک ضرورت است. 🔹سیزده:نهاد سازی ، کادرسازی مبتنی بر گام های بزرگ انقلاب اسلامی است. 🔸چهارده: نهاد ، یک موجود زنده و پویا است و همواره باید اهداف پلکانی برای آن متصور شد. 🔹پانزده:نهاد سازی ،دولت سازی نیست. 🔸شانزده:هر چه زیر ساخت ایجاد نهاد غیر رسمی و مشارکت جو باشد، مطلوب تر است. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖌 جمع بندی وِیژگی نهادی بودن جبهه و شبکه 🔻 نهاد ، نهاده جبهه ساز - قسمت(آخر) 🖌 در نهایت نبض حیات یک نهاد اینگونه است: 🔸 یک:موثر در بینش و کنش مردم 🔹 دو:جایگاه اسنادی در جامعه و بویژه در بحران های درونی و بیرونی اجتماعی 🔸 سه:ثبات در طول زمان 🔹 چهار: حفظ کارکردها 🔸 پنج:کادرساز 🔹 شش: بینش ساز 🔸 هفت:مهندسی مطلوب زمان برای مدیریت تغییرات با توجه به شتاب انقلاب اسلامی 🔹 هشت:پدیده سازی ، و نه صرفا پدیده نگاری 🔸 نه:امکان ابداع در حکمرانی سیال و غیر قابل پیش بینی ( با توجه به دشمن شناسی و دشمن پژوهی ) 🔹 ده:استوار سازی بینشی مردم با تکیه بر ارزش های دینی ، سنتی و حاکمیتی و ایجاد گروه و یا گروه های شاهد و چه زیبا است این بیان مبارک مقام معظم رهبری که: هیچ کس سپاه را خلق نکرد ،سپاه مثل یک چشمه جوشید. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
🖌 جمع بندی وِیژگی نهادی بودن جبهه و شبکه چند پرسش برای تامل بیشتر: 🔸آیا نهادهای موجود توان برپا داشتن پرچم بیانیه گام دوم انقلاب را دارند؟ 🔹آیا سازمان و گروه سازی های سفارشی ما ، نهاد سازی با همه معیارهای بالاست؟ 🔸آیا مردم ، به عنوان صاحبان اصلی انقلاب همچنان توان نهادسازی خودجوش را دارند؟ 🔹آیا در بحران های اجتماعی مجال دیده شدن نهادهای مردمی را می دهیم؟ 🔸 آیا ذائقه جبهه سازان انقلاب به فراگیری جذب همه و یا عمده اقشار مختلف مردمی است؟ 🔹جبهه انقلاب اسلامی برای شناخت و تربیت زیر زمینی نخبگان توانمند مردمی به منظور ایجاد نهضت های فکری و عملکردی در قالب نهادهای مردمی سازگار با رسالت انقلاب چه برنامه ای دارد؟ 🔸 اگر نهاد را نماد جوشش مردمی بدانیم ، در دهه اخیر کدام نهاد را به معنی واقعی نهاد می دانیم؟ 🔹موانع جدی نهادسازی ، با شرایطی که در بالا آمد ، چیست؟ 🔸با توجه به نکات اشاره شده درباره ننبض حیات نهادها ، کدام نهادهای موجود نیاز به احیا دارند؟ 🔺حال این جملات از مقام معظم رهبری را با دقت مرور کنید: "یک نکته‌ی بسیار مهمّ دیگری دارد و آن، این است که خدمت شما، حرکت شما و کار شما کمک میکند به رونمایی از الگویی که اسلام برای جامعه‌سازی و برای مدیریّت جامعه دارد نشان میدهد؛ این خیلی مهم است." " اسلام الگوی مستقلّ خودش را دارد. الگوی اسلامی برای نظام‌سازی و جامعه‌سازی به طور خلاصه یک الگویی است مرکّب از ایمان و علم و عدل؛ این سه عنصر اصلی است. ایمان به معنای ایمان توحیدیِ خالص که این ایمان توحیدیِ خالص، هم در ساخت شخصیّت انسانها تأثیر میگذارد، هم در ساخت جامعه و قواره‌ی عمومی جامعه اثر میگذارد، و هم در عمل شخصی امتداد دارد، هم در شکل اجتماعی. علم با گستره‌ی بی‌انتهای آن -هم علم الهی، هم علم طبیعی به آن معنا که غربی‌ها هنرشان را در آن نشان دادند، یعنی تسخیر طبیعت و تسلّط بر طبیعت و مانند اینها- جزو چیزهایی است که در اسلام ممدوح است. بعد انسان عروج میکند از این مرحله به مراحل بالاتر؛ علم به هویّت انسان، علم به عالَم ملکوت و علوم الهیِ برتر از این حرفها. این علم شامل همه‌ی این مسائل است. عدل هم به معنای وسیع عدل؛ هم عدالت اقتصادی، هم عدالت قضائی، هم عدالت اجتماعی، یعنی عدالت به معنای واقعی کلمه. این، آن چیزی است که امام به ما یاد داده. ما البتّه در هر سه بخش عقبیم. تحرّک ما تحرّک مناسب و شایسته‌ای نبوده. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
📣سامانه خبری مسابقات اینترنتی 🔸فارسی مچ رسانه خبری رویدادهای اینترنتی از آبان ماه1389 آغاز به کار نمود. 🔹هدفی که دست اندرکاران این سایت دنبال می نمایند جمع آوری تمامی رویدادهای اینترنتی در یک فضا می باشد.فارسی مچ به صوت کاملا خصوصی و مستقل از وابستگی به نهادهای مختلف اداره می گردد. ادرس لینک سایت👇👇 https://www.farsimatch.ir 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
💠شهیدصدر درباره امام خمینی چه گفت؟ 🔻یادداشتی به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) 🔹آنچه از شهید صدر درباره امام خمینی(ره) معروف شده،‌ جمله‌ای است که از اولین روزهای پیروزی انقلاب از شاگردان شهیدصدر در ایران نقل شد و شهرت یافت: «ذوبوا فی الامام الخمینی کما ذاب هو فی الاسلام». اما این همه آنچه شهیدصدر درباره امام خمینی گفته،‌ نیست. در نامه‌ها و نوشته‌های شهید صدر تعابیر گوناگونی درباره انقلاب اسلامی ایران و به‌طور ویژه امام خمینی(ره) وجود دارد که بیانگر مفاهیم ارزشمندی در تاریخ انقلاب اسلامی است. 🔸شهید صدر پس از ورود امام خمینی به ایران در ١۶ بهمن ١٣۵٧ پیام تبریکی به ایشان صادر کرده و در بخشی از آن چنین می‌گوید: حضرت آیة الله العظمى الإمام المجاهد الخمینى دام‌ظله این نامه را به حضرت‏عالى در یکى از حساس‏‌ترین لحظات تاریخ اسلام مى‏‌نویسم تا بدین وسیله اعتماد و مباهات بى‏‌نهایت خود را به پیروزى‏‌هاى بزرگ ملت مسلمان ایران اظهار کنم؛ پیروزى‏‌هاى پى‏‌درپى و چشمگیرى که با رهبرى خردمندانه آن حضرت صورت گرفت و برنامه نجات‏‌بخش اسلامى را به‌جاى دو تمدن و ایدئولوژى متقابل شرق و غرب به بشریت عرضه داشت؛ پیروزى شکوهمندى که با همت بلند ملت مسلمان ایران به رهبرى حکیمانه آن حضرت تحقق پیدا کرد و این سرزمین اسلامى را از لوث شبح طاغوت زمان پاک کرد و شرافت و کرامت جریحه‏‌دارشدۀ ملت مسلمان ایران را از نو احیاء و زنده کرد… در این هنگام که با امید و دعاى فراوان از درگاه الهى چشم‌به‌راه مراحل بعدى پیروزى این نهضت عظیم اسلامى هستیم، همۀ وجود و امکانات خود را در خدمت آن وجود بزرگ و نهضت مقدس اسلامى مى‏‌گذاریم و از خداوند متعال خواستاریم که بر عمر و عزت آن حضرت بیفزاید و آرزوهاى دیرینه و بزرگ ما را در سایۀ مرجعیت و رهبرى آن حضرت محقّق بفرماید، ان‌شاءالله. 🔹شهید صدر در کتاب اسلام راهبر زندگی که آن را از اساس برای جمهوری اسلامی ایران نوشته‌، به تحلیلی جامع از نقش انقلاب ایران در تاریخ معاصر اسلام و نیز رهبری امام خمینی پرداخته است. افزون‌براین در خاطرات و گفته‌های شفاهی که از شهید صدر نقل شده است، تعابیر بسیار بلندی درباره انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی نقل شده است. یکی از معروف‌ترین این تعابیر که چند تن از شاگردان شهید صدر در مجالس مختلف از او شنیده‌اند، این عبارت مشهور است: «اگر امام خمینی به من دستور دهد که به روستایی در ایران بروم و در آن فعالیت کنم، ذره‌ای درنگ نمی‌کنم». 🔸در پایان به یک عبارت از گفت‌وگوی شهید صدر با سید حسن شبّر بسنده می‌کنیم: «امام خمینی حفظه‌الله هیبت استعمار جهانی را درهم‌ شکسته است و پس از انقلاب امام، دیگر کشورهایی که خود را ابرقدرت می‌دانستند، ابرقدرت نخواهند ماند. پس از این، ابرقدرت حکومتی است که اسلام به‌پا خواهد کرد و ایران هستۀ اولیۀ این حکومت را شکل می‌دهد». 🇮🇷مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ ✅ 💠 انقلاب اسلامی 5⃣ از پر نشدن این خلأ توسط جامعۀ علمی 👈 ما را داشتیم بعد از فتنه‌ی 88 آقای حجاریان؛ حالا نمی‌دانم روی حساب زرنگی بود یا متحول شده بود، آمد گفت که این فتنه زیر سر بود. ما واقعاً نفهمیدیم این به خاطر زرنگی بود یا چیز دیگری؛ البته بعد این مصاحبه آزادش کردند، نفهمیدیم زرنگی کرد بالاخره هیچ‌چیز را گردن نگرفت ولی یک حرف خیلی اساسی زد. 👈 بعدش حضرت آقا این سخنرانی را کرد، یعنی به‌سرعت حضرت آقا استقبال کردند انگار یک‌چیزی گلویش گیرکرده بود تا این را گفت حضرت آقا یک سخنرانی کرد علیه علوم انسانی؛ ⚠️ حضرت آقا: «آن حقيقت اول كه گفتيم نظام مستظهر به است، به خاطر اين است كه سياسى و نظريه‌پردازى در همه‌ى جريانهاى اداره‌ى يك ملت و يك كشور در به عهده‌ى علماى دين است.آن كسانى مي‌توانند در باب نظام اقتصادى، در باب مديريت، در باب مسائل جنگ و صلح، در باب مسائل تربيتى و مسائل فراوان ديگر نظر اسلام را ارائه بدهند كه متخصص دينى باشند و دين را بشناسند. اگر جاى اين نظريه‌پردازى پر نشد، اگر علماى دين اين كار را نكردند، نظريه‌هاى غربى، نظريه‌هاى غيردينى، نظريه‌هاى مادى جاى آنها را پر خواهد كرد. هيچ نظامى، هيچ مجموعه‌اى در خلأ نمي‌تواند مديريت كند؛ يك نظام مديريتى ديگرى، يك نظام اقتصادى ديگرى، يك نظام سياسى ديگرى كه ساخته و پرداخته‌ى اذهان مادى است، مى‌آيد جايگزين مي‌شود؛ همچنان كه در آن مواردى كه اين خلأها محسوس شد و وجود داشت، اين اتفاق افتاد.» ⚠️ ادامه بیان حضرت آقا: «اينكه بنده درباره‌ى علوم انسانى در دانشگاه‌ها و خطر اين دانش‌هاى ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاه‌ها، هم به مسئولان - به خاطر همين است. اين علوم انسانى‌اى كه امروز رائج است، محتواهائى دارد كه ماهيتاً معارض و مخالف با حركت اسلامى و نظام اسلامى است؛ متكى بر جهان‌بينى ديگرى است؛ حرف ديگرى دارد، هدف ديگرى دارد. وقتى اين‌ها رائج شد، مديران بر اساس آن‌ها تربيت مي‌شوند؛ همين مديران مى‌آيند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد كشور، در رأس مسائل سياسى داخلى، خارجى، امنيت، غيره و غيره قرار مي‌گيرند. حوزه‌هاى علميه و علماى دين پشتوانه‌هائى هستند كه موظفند نظريات اسلامى را در اين زمينه از متون الهى بيرون بكشند، مشخص كنند، آنها را در اختيار بگذارند، براى برنامه‌ريزى، براى زمينه‌سازى‌هاى گوناگون. پس نظام اسلامى پشتوانه‌اش علماى دين و علماى صاحب‌نظر و نظريات اسلامى است؛ لذا نظام موظف به حمايت از حوزه‌هاى علميه است، چون تكيه‌گاه اوست.» (29/ 07/ 1389) بيانات در ديدار طلاب، فضلا و اساتيد حوزه علميه قم مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
📌نقد شتاب دهنده ها 🖍مقدمه استارت‌آپ نیز مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر، دارای دو روی مثبت و منفی است. در کنار ویژگی‌های مثبتی که برای استارت‌آپ‌ها می‌توان برشمرد، با کمی مداقه و بررسی دقیق‌تر و عمیق‌تر، می‌توان اسیب ها و تهدید هایی را نیز در این حوزه مشاهده کرد که در برخی سطوح می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد و در سطوحی دیگر، هنوز فراگیر نشده‌اند؛ اگرچه می‌توان ردّپای آن‌ها را دید. به طور کلّی این تهدیدها و آسیب ها را می‌توانیم در حوزه‌های «امنیتی» «فرهنگی» «ریل گذاری جهت گیری تخصصی غلط» «عدم توجه به زیرساخت های پیش نیاز» «نداشتن مغز افزاری و برنامه دقیق» تقسیم‌بندی کرد. 🖊آن‌طور که جسته و گریخته بیان می‌شود در سال‌های اخیر با اوج گرفتن رشد استارت‌آپ‌ها در کشور، برخی از افراد و نهادها تحت عناوینی چون سرمایه‌گذاری و آموزش در حوزه استارت‌آپ‌ها وارد کشور شده‌اند که بعضاً دارای سوابق امنیّتی منفی هستند. علاوه بر این، در سال‌های گذشته شماری از این افراد و نهادها توانسته‌اند حسن شهرتی نیز بین فعّالان این حوزه کسب کنند. سرمایه‌گذاران و مربیّان خارجی نیز افزون بر آن‌ها به بازار استارت‌آپی ایران وارد شده‌اند. بر این اساس، می‌توان ادّعا کرد که در این فضای کسب‌وکاری، زمینه‌ای ایجاد شده که ممکن است محملی برای برخی تهدیدهای امنیّتی علیه کشور باشد. 🖌سوءاستفاده اطّلاعاتی، قلب این تهدیدها است (کلان داده‌های تولید شده که در اختیار دشمنان شاید قرار بگیرد و یا دسترسی داشته باشند). زیرا این افراد در پوشش فعّالان استارت‌آپی، اوّلاً اطّلاعاتی فراوان درباره شرایط کسب‌وکار و بازار ایران به دست می‌آورند؛ و ثانیاً بسیاری از استارت‌آپ‌ها مجموعه داده‌های عظیمی از رفتارها و اعمال شهروندان به دست آورده‌اند که دسترسی خارجی‌ها به این اطّلاعات می‌تواند باعث بروز مشکلات فراوانی برای کشور شود. 🔺 برای مثال، استارت‌آپی که ارائه‌کننده خدمات مجازی کرایه خودرو است، در پایگاه داده خود مشخّصات مشتریان، سوابق استفاده از سرویس، محل سکونت و مکان‌هایی که افراد به آن‌جا رفته‌اند را در اختیار دارد که مجموعه‌ای ارزشمند برای هر دستگاه اطّلاعاتی به حساب می‌آید. بنابراین، فقدان نظارت لازم و عدم تدوین سازوکارهای مناسب در این عرصه می‌تواند این تهدید را به آسیب تبدیل کند. برای مواجهه با این تهدید بایستی سازوکارها و قواعد مورد بازنگری قرار گیرند و حتّی‌المقدور، مقابله با آن از سنخ پیش‌گیری باشد. 🖍در شرایط کنونی، برخی از نهادهای حاکمیّتی چشم خود را بر چنین تهدیدی بسته‌اند و آن را انکار می‌کنند. این برخورد نیز عرصه را برای عملی‌شدن چنین تهدیداتی مهیّا کرده است. در حالی که با هوشیاری این نهادها و نقش‌آفرینی مؤثّر آن‌ها در شفاف‌کردن هر‌چه بیش‌تر این حوزه، می‌توان بخش قابل توجّهی از تهدید را پیش از نیاز به برخوردهای سلبی نهادهای امنیّتی، خنثی کرد. 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
جستار-تهاجم فرهنگی شرقی.pdf
415.3K
🔺بررسی و تحلیل‌های موضوعی ✅نگاهی به ابعاد تاثیر گذای محصولات فرهنگی کره جنوبی بر جامعه ایرانی ✅تهاجم فرهنگی شرقی 🔷🔹🔸🔶🔹🔷🔹🔶🔸🔹🔷 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
📌نقد شتاب دهنده ها 🖍به جرأت می‌توان ادّعا کرد که مهم‌ترین تهدیدی که گسترش فضای استارت‌آپی می‌تواند به همراه داشته باشد، تهدید از ناحیه فرهنگ و پروژه تغییر نرم است. این مسأله آن‌قدر جدّی است که حتّی برخی مقامات ارشد آمریکایی در پیام خود به جوانان ایرانی توصیه می‌کنند که به سمت راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها بروند! نکته‌ای که در این‌جا وجود دارد آن است که در موج ترویج استارت‌آپ‌ها و معرّفی این عرصه به جوانان (عمدتاً فرهیختگان) که در چند سال اخیر بسیار شدّت گرفته، بیش‌تر از آن‌که شاهد نگاهی کارآفرینانه و مبتنی بر اقتضائات بومی باشیم، شاهد ترویج الگوهای غربی این حوزه هستیم و ریشه اصلی این الگوها، سیستم بازار آمریکا و اکوسیستم دره سیلیکون بوده است. ⭕️کوشش برای ایجاد حس انزوا از آرمان‌های انقلاب و در نتیجه تغییر فرهنگی صورت‌بندی مسأله به این صورت است که نمایشی از وضعیّت اقتصاد دنیا نشان داده می‌شود که در آن، شاهد اقتصادی به اصطلاح جهانی هستیم،کشورها در این سیستم اقتصادی، هم‌افزایی مسالمت‌آمیز دارند و همه از مزایای این هم‌زیستی بهره‌مند می‌شوند.در همین راستا، هنگامی که ما با قوی‌ترین عضو این سیستم (آمریکا) درگیر شویم، از این سیستم کنار گذاشته‌شده و منزوی می‌شویم.این انزوا به عقب‌ماندگی کشور می‌انجامد!!!!. 🔺پس، برای پیشرفت باید از درگیری بی‌مورد خودداری نمود و وارد این سیستم شد؛ همانطور که برخی کشورهای دیگر، مانند کره‌جنوبی، هند، مالزی و چین که تا چند دهه قبل کشورهایی توسعه‌نیافته محسوب می‌شدند، به دلیل عدم درگیری با ابرقدرت‌ها توانستند در سیستم اقتصاد جهانی حضور پیدا کرده و با اجرای سیاست‌های متناسب با آن، پیشرفت کنند. این حس انزوا وقتی ایجاد می‌شود که سرمایه‌داران بزرگ غربی در انواع اکوسیستم‌های کشورهای در حال توسعه سرمایه‌گذاری کرده و حمایت‌های زیادی را انجام می‌دهند؛عموماً شرایط در مورد ایران متفاوت است و این‌گونه نیست. همین امر باعث می‌شود افرادی پرشور که میل شدیدی به رشد و پیشرفت دارند، به آرمان‌هایی که آنان را از پیشرفت و بهره‌مندی از چنین امکاناتی دور می‌سازند، بدبین شوند.جوّ موجود در فضای استارت‌آپی کشور تحریک‌کننده این نوع نگرش است و بر اسطوره‌سازی مستمر از شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهایی مبتنی است که ترویج‌گر این نگاه اقتصادی‌اند؛ نگاهی که در آن برای پیشرفت ناگزیریم به این سیستم بپیوندیم و راه مستقلی وجود ندارد! ⭕️ترویج سبک زندگی از دیگر اقدامات استارت آپ‌ها است، نوع لباس‌ها و کتاب‌هایی که در دیجی کالا به فروش می‌رسد و...در واقع، الگوهای ترویجی در فضای استارت‌آپی کشور، الگوهای منبعث از نگاه سرمایه‌داری هستند و طبیعتاً ارزش‌های حاکم بر آن‌ها نیز متأثّر از همین نگاه است.ولی از آن‌جا که قلمرو استارت‌آپ‌ها از سطح نظریه فراتر رفته و در عمل نیز امتداد می‌یابد، و از سویی ارتباط استارت‌آپ‌‌ها با جامعه و وسعت تأثیر و تأثّرات آن‌ها بیش‌تر است، دامنه و شدّت اثرات آن نیز بیش‌تر خواهد بود. این اثرپذیری نگرشی، تأثیرات بلندمدّت و خزنده‌ای بر چارچوب‌های فرهنگی و ارزشی جامعه ما می‌گذارد. 🖍مساله دیگر در تهدید های فرهنگی شتاب دهنده ها این می باشد که این ساختار ها دارای ادبیات خاص و مفاهیم مختص به خود مباشند مانند:منتور و کوچ(مشاور)، انجل(فرشته ایده) و ... که یک گفتمان ادبیاتی را در فضای دانشگاهی دارد ایجاد می کند در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی مردم ایران نام بردند و فرمودند: ((اکنون زبان فارسی بهترین حامل و رسانه برای معارف، افکار، نوآوری و تمدن عمیق اسلامی محسوب می‌شود و بر این اساس وظیفه ما در قبال زبان فارسی بسیار سنگین است.)) دیدار اعضای دومین مجمع بین‌‌المللی زبان فارسی با رهبر انقلاب 🖍بر اساس آنچه بیان شد، شرایط موجود در فضای استارت‌آپی کشور در حال حرکت به سمت و سویی است که به ابزاری مهم در جهت تغییر نرم در جامعه ایران بدل گشته و دشمنان نیز بر این نوع تغییر، حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. از آن‌جا که این فرآیند تغییر، روندی بسیار خزنده دارد و تأثیراتش بیش‌تر تدریجی و مخفی است تا دفعی و آشکار، شناسایی دقیق و برخورد مناسب و به موقع با آن بسیار ضروری است که هوشیاری کامل نهادهای مسئول را می‌طلبد. 🔅تمُد🔅 🆔 @temod_uni
💠 یک سایت روایی 👇👇👇 Alvahy.com 💠 روی هر سوره اي از قران که کلیک کنید، ذیل هر آیه روایات را همراه با ترجمه میاورد. 🔹اين سایت در واقع همان "کتاب ۱۸ جلدی تفسیر اهلبیت علیهم السلام" تالیف ؛ آقای علی رضا برازش چاپ انتشارات امیرکبیر است. 🔹 که بعلت کمبود کاغذ دیگر تجدید چاپ نشد و به منظور استفاده عموم به شکل 📌رایگان در فضای مجازی قرار گرفته است. 🔹لازم به ذکر است این کتاب در زمان انتشار خود یعنی در سال ۱۳۹۴ به مبلغ ششصد هزار تومان قیمت خورده است و شما می توانید با مراجعه به آدرس فوق به شکل رایگان و بسیار ساده تر وکاملتر از نسخه چاپی از آن استفاده کنید و فیش برداری فرمایید و فیش های تحقیقاتی خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنید. استاد پژوهشگرجناب آقای برازش تلاش کرده اند در ذیل هر آیه تمام روایات مربوط به آن آیه را گردآوری کنند 🔹 و نکته جالب توجه در این تلاش این است که فقط به روایاتی که به طور صریح در آن آیه مورد بحث ذکر شده اکتفا نکرده اند و روایاتی که مفهوما آن آیه را مورد بحث قرار داده را نیز در ذیل آیه آورده اند. ان شاءالله این کتاب مورد استفاده محققان قرار بگیرد. ┈••••✾•📚تمد📚•✾•••┈ 🆔@Temod_uni
♦️ رهبر انقلاب در جمع فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🔰 مرحوم آقای خوشوقت میگفت یک عارفی درمکاشفه دید که یک سکوی بلندی است که جوانها می آیند و جست می زنند. با یک جست می پرند روی سکو. عارف هرکاری کرد نتوانست و افتاد زمین. 🔹در عالم معنویت هم همین است ، آنجاهم جوان آمادگی اش بیشتر است و بهتر میتواند پرواز کند.95/8/1 🔸تمُد🔸 🆔 @Temod_uni
📌در این چند وقت یکی از سیاست گذاری های کانال معرفی ابزارها، سامانه ها و ایده های کنشگری برای فعالان فرهنگی،اجتماعی و دانشگاهی بوده است. 🖌شما بزرگواران می توانید با کلیک بر روی هشتگ های زیر، مواردی را که در این زمینه تولید محتوا شده است را مشاهده نمایید 🔽مارابه دیگران معرفی کنید🔽 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni