eitaa logo
ادبیّات عربیّ
22.6هزار دنبال‌کننده
12 عکس
0 ویدیو
22 فایل
🌹🌹کانالی متفاوت در ادبیّات عربی🌹🌹 🌹🌹کانالی متفاوت در ادبیّات عربی🌹🌹 🌹🌹کانالی متفاوت در ادبیّات عربی🌹🌹 👈 پیشنهاد ، انتقاد و تبادل : @Allah_akbarr 🔶 انتشار مطالب این کانال بدون لینک جائز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
🟥🟥 🟥 🔆«علم لغت»🔆 ۱۵۰. معنای اصلی واژه «شفاعت»: معنای اصلی و واقعی شفاعت، این است که شخص شفیع، ما را در کنار خود و همراه خود بداند نه این که میانجیگر باشد؛ به بیانی روشن: وقتی ما از اهل بیت علیهم السلام می خواهیم که شفیع ما در روز جزاء باشند بدین معنا نیست که اهل بیت وساطت انجام دهند که این کار از شأن آنها به دور است بلکه بدان معنا است که اهل بیت علیهم السلام ما را در کنار خود قرار دهند تا خداوند متعال به خاطر قرین بودنمان با ایشان از خطای ما درگذرد و از جهنم دورمان کند. «درآمدی‌ بر لغت‌شناسی ص ۲۳۲» 🟥 🟥🟥 https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⭕انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⭕
🤣😂😅😆😁😄😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😛😝😎🤓🤠😇★لطیفه ادبی★😛😝😎🤓🤠😇😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😄😁😆😅😂🤣🥸 🟧🟥🟪🟦🟩⬜🟨⬛🟫🟦🟧🟩🟨🟦🟪 ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥 ✨✨✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨ ✨✨ ✨ ۲۴. هِدایتَین یا کِفایتَین؟؟!!! طلبه ای بعد از تمام شدنِ پایه اول قصد ازدواج داشت؛ با یکی از علماء مشورت کرد؛ ایشان فرمود: توصیه ام این است که قبل از اتمام «کفایتین» یعنی قبل تمام شدن پایه ده ازدواج نکن؛ طلبه گفت: درست است که ما «کفایتین» را تمام نکرده ایم ولی «هدایتین» (هدایه و صمدیه) را تمام کرده ایم!!!!!!!!!!!! (( کتاب شیرین تر از عسل ص ۵۴ )) ✨ ✨✨ ✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨✨✨ ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⬜🟫🟪🟦🟩🟨🟧🟥⬛🟧🟥🟪🟦🟩🟨 💢انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.💢⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️↙️↙️↙️↙️↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬ @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi ⏫⏫⏫⏫⏫⏫
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐**نکته صرفی**⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ 🌷🌷🌷🌷🌷⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 ۱۵۱. اسم رباعی مجرد دارای پنج وزن است: جَعفَر(فَعلَل) زِبرِج(فِعلِل) بُرثُن(فُعلُل) دِرهَم(فِعلَل) قِمَطر(فِعَلّ). ((کتاب دانش صرف ص ۲۸۵)) 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🟨انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.🟨⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫
🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼⁦ <<علم بلاغت>> 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 151.تشبیه مفصّل: تشبیهی است که در آن، وجه شبه یا آنچه وجه شبه را بفهماند ذکر گردیده است. <<آشنایی با علوم بلاغي ص 226>> 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 🌹انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⁩🌹 ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫
🟥🟥 🟥 🔆«علم لغت»🔆 ۱۵۱. واژه شناسی کلمه «صراط»: واژه «صراط» هم از جهت ویژگی‌های لغوی و معنایی و هم از جهت نوع استعمال آن در قرآن کریم دارای معنای ویژه و متمایز از دو واژه «طریق» و «سبیل» است؛ لفظ «صراط» را به معنای راه روشن و شناخته شده و راهی که عابر و سالک را به مقصد می رساند می باشد. «درآمدی‌ بر لغت‌شناسی ص ۲۴۶» 🟥 🟥🟥 https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⭕انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⭕
🤣😂😅😆😁😄😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😛😝😎🤓🤠😇★لطیفه ادبی★😛😝😎🤓🤠😇😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😄😁😆😅😂🤣🥸 🟧🟥🟪🟦🟩⬜🟨⬛🟫🟦🟧🟩🟨🟦🟪 ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥 ✨✨✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨ ✨✨ ✨ ۲۵. عالِم نحوی بر بالین پدرش در حالِ احتضار!!!!!!!!! مردی بود که با همهٔ مردم با روش نحو و با تکلّف سخن می‌گفت؛ پدرش از رفتار او ناراحت شد و او را از خانه بیرون کرد؛ زمانی پدرش بیمار شد و به حالت احتضار رسید؛ به او گفتند: کسی را می‌فرستیم فرزندت را بیاورد تا شهادتین را به تو تلقین کند و در کنار تو حاضر باشد؛ گفت: به شرط این که مانند گذشته با من حرف نزند؛ هنگامی‌که پسر برای تلقین حاضر شد، گفت: ای پدر جانم! بگو: «لا اله الا الله» و «الله» را با رفع بخوان و اگر می خواهی «الله» را با نصب بخوان؛ مگر این که رفع «الله» در نزد سیبویه بهتر است؛ مرد فریاد زد: این فرزند را از من دور کنید؛ چون‌ که پیش از عزراییل، مرا قبض روح کرد؛ به خدا قسم می‌خورم که اگر از من دور نشود و از خانه بیرون نرود من می‌گویم: «المسیح ابن الله» و به کفر از دنیا می‌روم!!!!!!!!!!!!! (( کتاب شیرین تر از عسل ص ۵۶ )) ✨ ✨✨ ✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨✨✨ ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⬜🟫🟪🟦🟩🟨🟧🟥⬛🟧🟥🟪🟦🟩🟨 💢انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.💢⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️↙️↙️↙️↙️↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬ @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi ⏫⏫⏫⏫⏫⏫
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐**نکته صرفی**⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ 🌷🌷🌷🌷🌷⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 ۱۵۲. اسم رباعی مزید دارای اوزان متعددی است؛ از جمله: فِعلال، فُعلُول، فَعالِل، فُعالِل، فَعالیل، إِفعِنلال، تَفَعلُل. ((کتاب دانش صرف ص ۲۸۶)) 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🟨انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.🟨⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫
🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼⁦ <<علم بلاغت>> 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 152.تشبیه تمثیل: در این نوع تشبیه، وجه شبه از امور متعدّد انتزاع شده به طوری که وجه شبه دارای ابعادی است که نیازمند ژرف اندیشی می باشد؛ تشبیه تمثیل از رساترین أنواع تشبیه است و گوینده با به کار بردن این تشبیه، مقصود خود را به بهترین شکل در ذهن مخاطب جا می دهد. <<آشنایی با علوم بلاغي ص 227>> 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 🌹انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⁩🌹 ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫
🟥🟥 🟥 🔆«علم لغت»🔆 ۱۵۲. واژه شناسی کلمه «علم»: یکی از پرکاربردترین مواد در زبان عربی ماده «علم» است: مقاییس اللغة؛ ماده علم دلالت بر اثری در شیئ می‌کند، به طوری که با داشتن آن اثر از غیر خود متمایز می گردد. صحاح؛ علّامه عَلَم به معنای کوه است و عِلم به معنای شناخت شیئ میباشد. العین؛ علم نقیض جهل است. مصباح المنیر؛ علم به معنای یقین است؛ علم به معنای معرفت هم می آید همچنان که ماده «عرف» نیز به معنای «علم» آمده است چرا که هر یک از این دو ماده متضمن معنای دیگری است. المفردات؛ فیلم به معنای درک حقیقت یک چیز است. الفروق اللغة؛ فرق بین علم و معرفت، این است که معرفت أعمّ از علم است. «درآمدی‌ بر لغت‌شناسی ص ۲۵۳» 🟥 🟥🟥 https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⭕انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⭕
🤣😂😅😆😁😄😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😛😝😎🤓🤠😇★لطیفه ادبی★😛😝😎🤓🤠😇😃😀🤩🙂☺️😊😌😉😋😄😁😆😅😂🤣🥸 🟧🟥🟪🟦🟩⬜🟨⬛🟫🟦🟧🟩🟨🟦🟪 ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥 ✨✨✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨ ✨✨ ✨ ۲۶. هُمُ الْخُشْگِلُونَ حَقّاً!!!!!!!!! الَّذِینَ یَتَراشُونَ الرِّیشَ و یَتیغُونَ السِّبیلَ و یَتَعَطَّرونَ بِالعِطر وَ الاُدْکُلُن اُولئِکَ هُمُ الْخُشْگِلونَ حقّاً!!!!!!! (( کتاب شیرین تر از عسل ص ۵۸ )) ✨ ✨✨ ✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨✨✨ ⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⚡💥⬜🟫🟪🟦🟩🟨🟧🟥⬛🟧🟥🟪🟦🟩🟨 💢انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.💢⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️↙️↙️↙️↙️↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬ @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi @Adabiat_arabi ⏫⏫⏫⏫⏫⏫
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐**نکته صرفی**⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ 🌷🌷🌷🌷🌷⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 ۱۵۳. اسم خماسی مجرد دارای چهار وزن است: سَفَرجل(فَعَلَّل) قُذَعمَل(فُعَلِّل) جَحمَرِش(فَعلَلِل) قِرطَعب(فِعلَلّ) اسم خماسی مزید دارای اوزان اندک و انگشت شمار است؛ مانند: فَعلَلیل(سَلسَبیل) فَعلَلول(قَرطَبوس) فُعَلّیل(خُزَعبیل). ((کتاب دانش صرف ص ۲۸۶)) 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩⁦☘️⁩ 🟨انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد.🟨⛔⁦⁦↙️⁩⁩⁦⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩⁦↙️⁩↙️⁩⛔ ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫
🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼⁦ <<علم بلاغت>> 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷 🌷 153.تشبیه بلیغ، تشبیهی است که در آن ادوات تشبیه و وجه شبه، حذف گردد؛ مانند: العلمُ نُورٌ از آن جهت به این تشبیه، بلیغ گویند که با حذف ادات تشبیه و وجه شبه، دو طرف تشبیه، یک چیز به حساب آمده و موجب مبالغهٔ بیشتر می شود؛ از جلوه های بارز علم بلاغت، تشبیه بلیغ است. <<آشنایی با علوم بلاغي ص 228و229>> 🌷 🌷🌷 🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 🌹انتشار مطالب کانال بدون لینک جایز نمی‌باشد⁩🌹 ⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬ https://eitaa.com/joinchat/1248723043Ce11c41323c ⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫⏫