eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
هاشم رضی (مورخ و باستان پژوه مشهور، مترجم و شارح اوستا) :👇 👈 دین اسلام حق انسانی و احترام #زن را تثبیت کرد. #حقوق_زن #اسلام #زرتشت 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
فتوای وهابیت: اگر کسی ایستاده ادرار کردن را مسخره کرد، روی او ادرار کنید!😦 👈 دوری از اهل بیت علیهم السلام کار برخی را به کجا کشانده است... #وهابیت 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
#خدای_بهائیان از دریچه دید #بهاء الله صاحب ریش است!😧 خدای قرن بیست و یکم بهائیان را بشناسید:👇 🔴 هم ریش داره 🔴 هم صورت 🔴 هم گیسو!😃 📕📚 در صفحه 123 كتاب ادعيه محبوب اين خدا را به ريش و گيسوي مباركش مي خواند:👇 « اللهم اني اسئلك بشعراتك التي يتحرك علي صفحات الوجه كما يتحرك علي صفحات الالواح قلمك الاعلي وبها تضوّعت رائحه مسك المعاني في ملكوت الانشاء » خدايا تو را مي خوانم به موهاي گيسويت و ريشت كه بربالاي گونه هاي رخسارت مي جنبند چنانچه قلم اعلايت بربالاي صفحه هاي الواح مي جنبند و به واسطه موهاي جنبده تو بوي مشك معاين در ملكوت عالم آفرينش پخش وپراكنده شده است. #بهائیت 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
✡ اگرچه بیشترین پیروان بهائیت #یهودیان بودند، اما گرایش یهودیان به بهائیت واقعی نبود بلکه یهودیان درصدد بودند با پذیرش این آئین، منافع استعماری خود را تحقق بخشند! #بهائیت 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
ارتباط دوستانه‌ بهائیت وجریان صهیونیستی، سابقه‌ای تاریخی دارد و درس گرفتن از تاریخ و مد نظر داشتن آن، امری عقلی و مورد سفارش اندیشمندان بزرگ است. گرچه امروزه بهائیان با رسوایی جنایات اسرائیل، سعی می‌کنند ارتباطشان را با این رژیم، صرفاً از بُعد مکانی و ناخواسته نشان دهند، اما مطالعه تاریخ خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. ۸۰ سال قبل از تأسیس اسرائیل حسینعلی نوری مژده تجمع و عزت‌یابی یهود در ارض موعود را سر می‌دهد.(۱) که سال‌ها بعد سخنانش در مطبوعات غربى، برای موجه نشان دادن منعکس می‌شود. 👤 هم جا پای پدرش گذاشته و می‌گوید: «روزی آید اسرائیل نومید در ظل رب‌الجنود در سر و سامان یابد و از اقالیم بعیده توجه به صیهون فرمایند.... اسرائیل عنقریب جلیل گردد و این پریشانی به جمع مبدل شود...پرتو هدایت بر اسرائیل زد تا از ارض‌های دور با نهایت سرور به ارض مقدس ورود یابند.»(۲) یا در جای دیگر خطاب به و بر ضد مسلمانان می‌گوید: «چقدر صدمه از رومانیان و مسلمانان و غیره دیدید... عنقریب به شماها افتخار کنند که ما هم نژاد کلیمی هستیم و به امر مبارک مؤمن شده‌ایم باید بسیار مسرور باشید که در یوم ظهور[ظهور بهائیت] به‌تربت مقدسه مشرف گشتید و در ارض مقدس فلسطین در ظلّ رایت رب‌الجنود وارد می‌شوید...من از شما بسیار راضی هستم».(۳) بهائیت با اینکه حتی اسلام را منسوخ شده می‌داند، از به روی کار آمدن دینی بسیار قدیمی‌تر از اسلام ابراز شوق کرده و حتی «شوقی افندی» برای پایداری یهود صهیونیستی دعا می‌کند: «خداوندا، بنی اسرائیل را عزیز گردان و جماعت آن‌ها را در ارض مقدس [فلسطین] جمع گردان».(۴) تمام این مجیزگویی‌ها با دیدارهای پیاپی سران بهائیت و اشغال‌گران صهیونیست نظیر « »(۵)، خاندان "روچیلد"(۶) و... آشکار می‌کند که بهائیت در آن روزهای پرتلاطم نفوذ اسرائیل، نقشی میدانی و کاتالیزورگرانه را در راستای مقاصد‌ رژیم صهیونیستی، برعهده داشت. اعطای نشان انگلیسی «شوالیه» به عباس افندی هم در ادامه همین خدمات بهائیان بود. مزدوری بی مزد نمی‌شود بعد از تأسیس دولت نامشروع اسرائیل، بهائیت از امتیازات ویژه‌اى از جمله معافیت از پرداخت عوارض، گمرک و مالیات در فلسطین برخوردار شد.(۷) در کنار تمام این تسهیلات صهیونیستی، شوقی در نوشته‌ای که علل تأسیس « » (بالاترین مرکز تصمیم‌گیری بهائیت) را برمی‌شمارد، اولین دلیل را «پیدایش ملت مستقل اسرائیل و تأسیس حکومتی از طرف آن ملت»(۸) و اولین وظیفه‌ آن را « »(۹) بیان می‌کند و این سندی بر کامل اسرائیل بر مرکز تشکیلات بهائی و به تبع آن تمام اطلاعاتی است که از طرف بهائیان دنیا به این مرکز، مخابره می‌شود! حتی شوقی به ‌کمک دادگاه‌های اسرائیل توانست مخالفانش را سرکوب و زمین‌هایشان را غصب نماید.(۱۰) هرچند صهیونیست‌ها هرگز بهائیت را به‌ عنوان یک نپذیرفتند و فقط برای بهره‌مندی از خدماتشان، تا جای ممکن امکانات نشر و توسعه‌ این فرقه را در هر جایی به جز اسرائیل فراهم آوردند. بهائیت به خاطر ‌تنفر جهانیان نسبت به اسرائیل -که ورای مرزهای اسلام و خاورمیانه و معلول جنایات این رژیم در حق مردم بی‌گناه است- عمدتاً این ارتباط صمیمانه را انکار می‌کنند. پس از مرگ شوقی افندی تا امروز، مرکز اصلی تشکیلات بهائی، با توجه به منافعی که برای هر دو جریان (صهیونیسم و بهائیت) داشت، در حیفا تشکیل شد. بی‌شک، هر آنچه این رژیم با چنین حمایتی، اجازه احداث آن را در قلب کشورش صادر کرده باشد، برایش سودمند خواهد بود و برای دشمنانش خطرناک... 📚پی‌نوشت: ۱-مؤید، حبیب، خاطرات حبیب، مؤسسه مطبوعات امری، ۱۱۸بدیع، ص۲۰؛ نیز رک: آهنگ بدیع، سال ۱۳۳۰، ش۳، ص۵۳. ۲-همان، صص۵۴-۵۳. ۳-همان، ص۵۲. ۴-همان، ص۲۰. ۵-اخبار امری (نشریه رسمی محفل ملی بهائیان ایران)، تیر ۱۳۳۳، ش۳، صص۹-۸. ۶-مؤید، حبیب، همان، ص۲۳۹. ۷-اخبار امری، فروردین ۱۳۲۹، ش۱۲، ص۵۴۰؛ آهنگ بدیع، سال ۱۳۳۰، ش۳، ص۵۳. ۸-نشریه آهنگ بدیع، سال ۱۳۳۳، ش ۳، ص۷. ۹-همان. ۱۰- اخبار امری، خرداد ــ تیر ۱۳۳۱؛ برای شرح ماجرا رک: نامه مفصل هیئت بین‌المللی بهائی، مورخ ۱ ژوئیه ۱۹۵۲ (۱۰ تیر ۱۳۳۱) به محفل روحانی ملی بهائیان ایران (اخبار امری، شهریور ماه۱۳۳۱، ش۵). 💠کانال فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @fajamkaran
🌺اطلاعیه🌺 سروران و همراهان عزیز از این پس لینک زیر، جهت ورود به کانال می باشد: 🌐 کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
. مرحوم شیخ صدوق (ره) در کتاب شریف «توحید» روایت میکند: «روي عن الإمام الصادق «عليه السلام» أنّه قال: لا يكوِّن الشيء لا من شيء إلا الله...» ✍🏻 امام صادق (علیه السلام) در مورد صفت خالقیتِ خداوند فرمودند: کسی غیر از خدا، نمیتواند چیزی را بدون ماده اولیه خلق کند.👌 📗توحید، صدوق (ره)، ص ۳۲ 🔹حدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ الطَّالَقَانِیُّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو سَعِیدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیٍّ الْعَدَوِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا الْهَیْثَمُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الرُّمَّانِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ مُوسَی الرِّضَا عَنْ أَبِیهِ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ أَبِیهِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ أَبِیهِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ علیه السلام قال خطب أميرالمؤمنين عليه السلام فی مسجد الکوفه فقال: «الحمد لله الذي لا من شيء كان. و لا من شيء كوَّن ما قد كان» ✍🏻 امام رضا از قول پدرانش (علیهم السلام) روایت میکند که امیرالمؤمنین (علیه السلام) در مسجد کوفه اینگونه خطبه را آغاز نمود: حمد مختص خدائی است که نه از چیزی بوده و نه از چیزی خلق کرده آنچه را که خلق کرده.👌 📗توحید، صدوق (ره)، ص ۶۹ 🔹«و في أجوبة الإمام الرضا «عليه السلام» لفتح بن يزيد الجرجاني، قال «عليه السلام»: و إنّ كلّ صانع شيء فمن شيء صنع... والله الخالق اللطيف الجليل، خلق و صنع لا من شيء.» ✍🏻 راوی گوید از امام رضا (علیه السلام) درباره مسائل توحیدی پرسیدم، در بخشی از پاسخ اینچنین نوشتند: هر سازندهٔ چیزی، آن را از چیزی ساخته و خداوند آنچه را که خلق کرده، از چیزی خلق نکرده.👌 📓توحید، صدوق (ره)، ص،۱۸۶ 🔹«و عن الإمام الصادق عليه السلام: «... الله خالق الأشياء لا من شيء.» ✍🏻 امام صادق علیه السلام: خداوند خالق اشیاء است بدون آنکه آنها را از چیزی خلق کرده باشد.👌 📓توحید، صدوق (ره)، ص ۱۹۲ ✅ پس طبق تصریحِ روایاتِ بسیار که فقط چند نمونه ارائه شد «خلق بدون مادهٔ اولیه» مخصوص خداست و احدی در این صفت با خدا شریک نیست. یعنی خداوند اشیاء را بدون اینکه ماده ای یا الگویی از آنها وجود داشته باشد خلق کرد.👌 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
إنَّ أَمیرَالْمؤْمِنینَ عَلَیْهِ السَّلامُ لَمّا فَرَغَ مِن أَهْلِ الْبَصْرَةِ أَتاهُ سَبْعُونَ رَجُلاً مِنَ الزُّطِّ فَسَلَّمُوا عَلَیْهِ وَکَلَّمُوهُ بِلِسانِهِمْ فَرَدَّ عَلَیْهِمْ بِلِسانِهِمْ،ثُمَّ قالَ لَهُمْ:إنّي لَسْتُ کَما قُلْتُم أَنَا عَبْدُاللَّهِ مَخْلُوقٌ،فَأَبَوْا عَلَیْهِ وَقالُوا: (أَنتَ هُوَ). فَقالَ لَهُمْ: لَئِنْ لَمْ تَنْتَهُوا وَتَرْجِعُوا عَمّا قُلْتُمْ فِيَّ وَتَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ عَزَّوَجَلَ لَأَ قْتُلَنَّکُمْ!فَأَبَوْا أَنْ یَرْجِعُوا وَیَتُوبُوا،فأمَرأنَْ تُحْفَرَ لَهُمْ آبارُ فَحُفِرَتْ ثُمَّ خَرَقَ بَعْضَها إِلی بَعضٍ ،ثُمَّ خَمَّرَ رُءُوسَها،ثُمَّ أَُلْهِبَتِ النّارُ في بئْرٍ مِنْها لَیْسَ فیها أَ حَدُ مِنْهُمْ،فَدَخَلَ الدُّخانُ عَلیْهِمْ فیها فَما تُوا. ✍🏻 چون امیرالمومنین علیه السلام از اهل بصره (یعنی جنگ جمل) فراغت یافت، هفتاد نفر از‌ سیاه پوستان هندی خدمت حضرت آمدند و به حضرت سلام کردند و با زبان خویش با ایشان سخن گفتند و حضرت با زبان خودشان پاسخ آنان را داد. سپس فرمود: من چنان که شما گفته اید و باور دارید (که من خدا هستم) نیستم. من بنده آفریده شدهٔ خداهستم. آنان انکار ورزیده و گفتند: (أَنْتَ هُو) تو هستی! حضرت فرمود: اگر این سخن را پایان ندهید و از اعتقاد به آنچه درباره من گفتید بسوی حق باز نگردید و به درگاه خداوند عزّوجل توبه نکنید، شما را می کُشم. امّا آنان از بازگشت و توبه امتناع ورزیدند. حضرت دستور داد که برای آنان چاه هايی کنده شود، سپس برخی را به برخی دیگر راه دادند و ایشان را درون آن انداخته و رویش را پوشاندند و در یکی از چاهها که هیچ یک ازایشان درون آن نبود، آتش افروختن و بدین سبب دود بر ایشان وارد شد و مُردند.👌 📚الکافی، ۷/۲۵۹ 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
✍ طبق روایات زرتشتی، پیرزنی که بمیرد و شوهر نداشته باشد، حتی اگر صد هزار کار خیر انجام داده باشد، بهشت بر او حرام است و تا پایان تاریخ در جهنم می‌ماند! 📖 سند: صددرنثر (روایت زرتشتی)، درِ 63. 📚تاریخ حقیقی ایران #زرتشت 💠کانال فرق و ادیان استان قم💠 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 🆔 @adyaneqom
(فقط جهت اطلاع ) 👌امام خمینی از کتب فلسفه و عرفان به دام ابلیس تعبیر می کند: اسفار اربعه با طول و عرضش از سفر به سوی دوست بازم داشت، نه از فتوحات فتحی حاصل و نه از فصوص الحکم حکمتی دست داد، چه رسد به غیر آنها که خود داستان غم انگیز دارد... پس از این پیر بینوا بشنو که این بار را به دوش دارد و زیر آن خم شده است، به این اصطلاحات [فلسفه و عرفان] که دام بزرگ ابلیس است بسنده مکن و در جستجوی او _جل و علا_ باش. 📚صحیفه نور ج۲۲ ص۳۸۰ 🌐فرق و ادیان مسجد مقدس جمکران🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
🔴بیانیه مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله مرعشی در نقد فلسفه و عرفان: ( از نظر من مصیبت صوفیان برای اسلام، از بزرگترین مصایب است زیرا ارکان اسلام را منهدم ساخت و بنیان آن را تَرَک داد. س از جستجوی عمیق و گردش در میدان های کلمات آنان و اطلاع از مطالب مخفی آنان و یافتن رازهای پوشیده آنان در پی دیدار با سران فرقه های تصوف، بر من روشن شد که این درد، از راهبان نصارا به دین اسلام سرایت کرده و گروهی از اهل سنت مانند: حسن بصری و شبلی و معروف و طاووس و زهری و جنید و دیگران آن را گرفتند، سپس از آنان به شیعه سرایت کرد تا اینکه کارشان بالا گرفت و پرچم هایشان برافراشته شده و به گونه ای که از اساس دین سنگی را روی سنگ دیگر باقی نگذاشتند. آنان نصوص کتاب و سنت را تاویل کردند و با احکام فطری عقلی مخالفت نمودند و به وحدت وجود و حتی موجود ملزم شدند و در عبادت وجهه گرفتند و بر اوراد آکنده از کفر و اباطیل که روسای آنها می ساختند، مداومت کردند و به چیزی پایبند گردیدند که آن را ذکر خفی قلبی می نامیدند و از سمت راست قلب شروع می شد و به سمت چپ خاتمه می یافت. گاهی آن را سفر از حق به خلق می نامیدند و گاهی نزول از قوس صعودی به قوس نزولی، و بالکعس که از آن به عنوان سفر از خلق به حق و عروج از قوس نزولی به قوس صعودی تعبیر کرده اند، خدا به داد این طامات برسد، پس ترهات خود را به فقه سرایت دادند، همچنین در مبحث نیت و غیر آن و دیدم بعضی از مرشدان آنان را که اشعار مغربی عارف را از روی دیوانش می خواند و گریه می کرد و به آن اعتنا می کرد همچون اعتنایی که به آیات قرآن کریم می شود، جای تاسف است برای قومی، کسانی که قرآن شریف را ترک کنند و دعاهای صحیفه کامله سجادیه را که زبور آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین و سخنان موالی و سروران امامان علیهم السلام را و مشغول شوند با مثال کتاب مغربی و ... و دیدم یکی از آنان را که دعوی فضل داشت و از برخی سخنان که به ائمه هدی (علیهم السلام) نسبت داده شده، برای ترویج مسلک خود استفاده می کند مانند😩 لنا مع الله حالات فیها هو نحن و نحن هو)) یعنی برای ما با خدا حالاتی است که در آن حالات او ما هستیم و ما او می باشد. و این بینوا در علم و تتبع و تحقیق و ضبط نمی دانست که کتاب مصباح الشریعه و مانند آن که چنین سخنان منکری در آن ها جمع شده، ساخته ایادی صوفیان اعصار گذشته است که برای ما به ارث مانده است. خلاصه سخن آنکه: وانگهی شیوع تصوف و ساختن خانقاه ها در قرن چهارم بود، بعضی از مرشدین آن قرن، وقتی تفنن متکلمین را در عقاید دیدند، از فلسفه فیثاغورث و پیروان او در الهیات، قواعدی را اقتباس نمودند و از لاهوتیات اهل کتاب و بت پرستان، جمله هایی را گرفتند و آن جملات را به لباس اسلام درآوردندو به علم خاصی تبدیل نمودند که آن علم را علم تصوف یا حقیقت یا باطن یا فقر یا فنا یا کشف و شهود نامیدند. و در این زمینه کتابها و رساله ها نوشتند و این وضع همچنان ادامه داشت تا آنکه قرن پنجم و قرن های بعدی فرارسید و برخی از زیرکان اهل تصوف میدان میدان وسیعی را آماده یافتند تا به اسم ولایت و غوثیه و قطبیه و دعوی تصرف در ملکوت با قوه قدسیه، چه رسد به ناسوت، در میان جاهلان، مقام شامخی همچون مقام نبوت و حتی الوهیت به دست آورند. آنان با مقالاتی مبنی بر تاویلات مزخرف و کشف خیالی و رویاها و اوهام، فلسفه تصوف را توسعه دادند و کتاب های پیاپی بسیاری مانند کتاب تعرف و دلالت و نصوص و شروح آن و نفحات و رشحات و مکاشافت و انسان کامل و العوارف و المعارف و التاویلات و غیره که پر از حکایت های دروغ و قضایای کاملا بی معناست نوشتند. وقتی کالای آنان بازار پیدا کرد و نامشان مشهور شد و بازارشان گرم گردید،به فرقه ها و دسته های مختلف تقسیم شدند و عوام و سفلگان را با حدیث جعلی (( الطرق الی الله بعدد انفاس الخلایق)) اغفال کردند. و برای هر فرقه ای که از دیگران متمایز گردند، علامت هایی را قرار دادند، بعد از اشتراک همه آنان ذر اموری مانند شارب و گرفتن وجهه و تجمع در حلقه های ذکر عاملهم الله و جزای آنان را در آنچه بر سر اسلام آوردند. خداوند ما و شما رااز فریبکاری های بافندگان عرفان و فلسفه و تصوف حفظ کند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که به آستانه اهل بیت پیامبرخدا(ص) روی می آورند و کسی را جز آنان نمی شناسند. آمین آمین.)) 📚احقاق الحق جلد۱،ص۱۸۲و۱۸۴و۱۸۵ 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
دلیل بر تقوا و بندگی نیست❗️ مرحوم در رساله ای که در ردّ صوفیه نوشته، گوید: برخی اعمال خارق العاده صوفیان که عوام کرامت میپندارند در اثر اهانت به مقدّسات و سوزاندن قرآن و در نجاست انداختن آن بدست می آید. چنانکه شخصی به غیب گویی معروف شده بود و عالِمی با چند تن نزد او رفتند و گفتند از جایت برخیز . مردم در دفاع از او برآمدند امّا آنان با تلاش بسیار جایگاه آن شیاد را بررسی کردند و دیدند زیرش خمره ای از نجاست گذاشته و را در آن انداخته است! تحفة الاخیار / ۸۱ 🌐کانال فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom