eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
اینجا آندلس مسلمانان ۸ قرن در اینجا حکومت کردند، و اسپانیاییها و ایتالیاییها با سرعت عجیبی مسلمان می شدند. از ۲۰۰هزار جمعیت غرناطه، تنها ۵۰۰ نفر عرب بودند و بقیه همه نو مسلمان، حاکمان مسلمان، سمبل همزیستی و آزادی ادیان بودند.(آل علی، تاریخ اسلام در اروپای غربی،ص۱۴۶_۱۴۷) یهودی،مسیحی و مسلمان آزادانه کنار هم زندگی می کردند.گاه در یک خانواده یکی مسلمان و یکی مسیحی بود. مسلمانان تمدنی با شکوه از لحاظ علمی و عمرانی و هنری ایجاد کردند. اما کشیشان متعصب که دکان خود را در خطر می دیدند یک فتنه مذهبی را شروع کردند... 🔰 @adyanuniv 🔰
💠شاهد بازی در صوفیه 🔸از دلایلی که صوفیه روی به شاهدبازی آورده‌اند، وجود سیر و سلوک بر اساس تجارب شخصی مشایخ است. ایشان بر مبنای تجربه شیخی از مشایخ، در طریق او سلوک کرده و به خاطر تفاوت در استعدادها، در سلوک ناموفق بوده‌اند. 🔹بر همین اساس به انحراف کشیده شده و از مسیر اصلی منحرف گشته‌ و از حقیقت دور شدند و به عقیده‌ای همچون شاهدبازی باور پیدا کردند. 🔻در کتاب شاهد بازی در ادبیات فارسی آورده شده: 👈«یکی از دلایل متعدد تمایل برخی از صوفیه به شاهدبازی آن است که مریدان در خانقاه مجتمع بودند و همان جا زندگی می‌کردند و شب و روز خود را در حجره‌های خانقاه زیر نظر شیخ سپری می‌کردند و در چنین مکان‌هایی امکان وقوع این‌گونه افعال(شاهدبازی) زیاد است.»[1] ♻️بنابراین آنان که راه شرع را در پیش نگرفته و در پی تجارب شخصی افرادی که غالب آنها مورد تایید نبودند، راه افتادند، به انحرافاتی همچون شاهدبازی مبتلا گشته و از صراط حق دور شدند. 📚پی‌نوشت: [1] شمیسا سیروس، شاهدبازی در ادبیات فارسی، فردوس، تهران، 1381، ص 128. 🔰 @adyanuniv 🔰
فکر می‌کنید چرا به پیامبر ما توهین می‌کنند؟ رشد جمعیت ۸.۱ درصد بوده و در مقابل رشد بقیه نهایتا ۲درصد است. چون با این رشد تا سال ۲۰۲۵، از هر ۵ فرانسوی، یک نفر به دین پیامبر ما خواهد بود. چون با این رشد غیرقابل توقف، ۴ دهه بعد، فرانسه یک کشور اسلامی خواهد بود. 🔰 @adyanuniv 🔰
در کتاب مقدس سرگذشت افراد بسیاری نقل شده که با گناه همجنس گرایی مجازات شده اند و این کار مورد بوده است. هیچ مردی نباید با مرد دیگری رابطهٔ جنسی داشته باشد، زیرا خدا از این کار نفرت دارد (لاویان 18 :23) و یا در رومیان 1: 26و27 و 28 می خوانیم: خدا آدمیان را تسلیم شهوات ننگین خودشان كرده است. حتّی زنها روابط طبیعی جنسی را به آنچه غیر طبیعی است تبدیل كردند. به همان ‌طریق مردان روابط جنسی طبیعی را با زنها ترک نمودند و در آتش ‌شهوت برای هم‌جنسان خود سوختند. مردان مرتكب کارهای ‌زشت و ننگین با مردان دیگر شدند و در وجود خودشان مجازاتی ‌كه درخور چنین خلافكاری است، دیدند. چون آنها خداشناسی را امری ناچیز شمردند، خدا آنها را تسلیم افكار فاسدشان نمود تا کارهای زشت و ناشایست بجا آورند. و در مورد جایگاه این افراد در عهد جدید اینطور آمده: افراد شهوتران، بت‌پرستان، زناكاران، لواط‌گران، دزدان، طمعكاران، مست کنندگان، ناسزاگویان و كلاهبرداران در پادشاهی خدا هیچ بهره‌ای نخواهند داشت (اول قرنتیان 6: 9و10) اما با اعلان جناب به نظر می رسد که این نظر تغییر کرده است. چرا که در کلیسای کاتولیک، پاپ هر آنچه او یعنی (پاپ) بگوید همان نظر خداوند است. حال سوال این است که آیا خبر از تغییر نظر خدا می دهد؟ 🔰 @adyanuniv 🔰
رابطه بین تایید همجنسگرایی توسط پاپ فرانسیس و توهین عمانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پس از دیدار پاپ فرانسیس از نامزدهای انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا، پاپ همجنسگرایان را فرزندان خداوند معرفی کرد تا اقوام قوم لوطِ ساکن در انتخابات شرکت کنند. در همین رابطه و برای انحراف اذهان عمومی جامعه مسیحی و مسلمان، رئیس جمهور فرانسه توهین به پیامبر گرامی اسلام را جایز شمرده و جزوِ آزادی بیان عنوان کرد. به نظر میرسد مکرون با این اقدام میخواهد در ابتدا اقدام پاپ مستور و پوشیده و بدون نقد بماند و در عین حال با هتاکی به مسلمانان و اجازه توهین به محمد ص خاتم پیامبران، جهان را با این فکر درگیر کند که دیگر به فکر پاپ و همجنسگرایان نیفتند 🔰 @adyanuniv 🔰
آثار شناخت و اعتقاد به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ۱.محبت ودوستی امام یکی از وظایف مهم شیعیان،محبت ودوستی امام است وحتّی از برجسته ترین آثار معرفت او، محبت به آن وجود مقدّس است. این شناخت به هرمیزان بیشتر باشد،محبت آنان فزون تر می‌شود وهرقدر محبت بیشترشد،نشان از وجود سنخیت با آن انوارمقدس است.این هم سنخی نیز هرقدر افزایش یابد،نشان ازتقرّب به ذات اقدس الهی است واین والاترین کمال است. ازآنجایی که خود پیشوایان معصوم علیهم السلام به مقام والای امام وامامت شناختی کامل دارند؛وقتی سخن از یک امام پیش می‌آید،درنهایت بزرگداشت ازاو یاد می‌کنند. رسول اکرم(ص) آنگاه که سخن از آخرین وصی خود به میان می‌آورد، درنهایت احترام از زیباترین واژگان محبت بهره برده،می‌فرماید:«بِأَبِی وَأُمِّی سَمِیی وَشَبِیهِی وَشَبِیهُ مُوسَی بْنِ عِمْرَانَ عَلَیهِ جُیوبُ النُّور...»؛[۱]«پدرو مادرم فدایش بادکه او هم نام من وشبیه من وشبیه موسی بن عمران است که براو نور‌هایی احاطه دارد...». امام علی بن ابیطالب(ع) نیز می‌فرماید:«فَانْظُرُوا أَهْلَ بَیتِ نَبِیکُمْ فَإِنْ لَبَدُوا فَالْبُدُوا،وَ إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فَانْصُرُوهُمْ، فَلَیفَرِّجَنَّ اللَّهُ[الْفِتْنَةَ]بِرَجُلٍ مِنَّا أَهْلَ الْبَیتِ. بِأَبِی ابْنُ خِیرَةِ الامَاءِ» [۲]«شما همواره به اهل بیت پیامبرتان نگاه کنید؛اگرآنان ساکت شدند ودر خانه نشستند،شمانیز سکوت کرده،به زمین بچسبیدو اگراز شما یاری طلبیدند،به یاری آنان بشتابید. خدای متعال به دست مردی ازما اهل بیت،ناگهان فرج عنایت خواهدکرد.پدرم فدای او بادکه فرزند بهترین کنیزان است». منابع: [۱]:علی بن محمد خزاز قمی، کفایة الاثر، ص۱۵۶. [۲]:علامه مجلسی، بحار الانوار، ج۳۴، ص۱۱۸و ج۴۱، ص۳۵۳و ج۵۱، ص۱۲۱. 🔰 @adyanuniv 🔰
امام محمدباقر علیه‌السلام می فرمایند: اگر کسی بخواهد میزان دوستی خود را نسبت به ما بداند به دل خود مراجعه کند اگر ما را دوست می‌دارد و دشمنان ما را هم دوست می‌دارد، او از ما نیست و ما هم از او نیستیم. 📚بحارالانوار، ج 27, ص 51 🔰 @adyanuniv 🔰
! 🔻پیامبر اکرم "صلى الله علیه و آله" فرمودند: 🔹 «مَا مِنْ‏ قوْمٍ‏ اجْتَمَعُوا فِي‏ مَجْلِسٍ‏ فلَمْ يَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمْ يُصَلُّوا عَلَى نَبِيِّهِمْ إِلَّا كَانَ ذَلِكَ الْمَجْلِسُ حَسْرَةً وَ وَبَالًا عَلَيْهِمْ‏» 🔸 هر گروهی که در جلسه‌ای جمع شوند و را یاد نکنند و بر درود و صلوات نفرستند، آن مجلس مایه حسرت و پشیمانی‌شان (در قیامت) خواهد شد. 📚 کافی، ج2، ص497، ح5 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ آمرزش همه گناهان، پاداش حفظ تولّی و تبرّی تا پایان عمر عَنْ صَالِحِ بْنِ سَهْلٍ الْمَدَائِنِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ‏: مَنْ‏ أَحَبَّنَا وَ أَبْغَضَ‏ عَدُوَّنَا فِي اللَّهِ مِنْ غَيْرِ وَتِيرَةٍ وَتَرَهَا إِيَّاهُ لِشَيْ‏ءٍ مِنْ أَمْرِ الدُّنْيَا، ثُمَّ مَاتَ عَلَى ذَلِكَ وَ عَلَيْهِ مِنَ الذُّنُوبِ مِثْلُ زَبَدِ الْبَحْرِ، غَفَرَهَا اللَّهُ لَهُ‏. حضرت صادق علیه السلام فرمود: كسى كه به خاطر خدا، نه به خاطر ظلمى كه در امور دنيوى به او شده است، ما را دوست بدارد و با دشمنان ما دشمنی نماید، و به همين وضع از دنيا برود، و گناهان او به اندازه كف دريا باشد، خداوند گناهانش را مى ‏آمرزد. (ثواب الأعمال، ص170) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» 🔰 @adyanuniv 🔰
وَ قَالَ (عليه السلام) لَا يَتْرُكُ النَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لِاسْتِصْلَاحِ دُنْيَاهُمْ إِلَّا فَتَحَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ. و درود خدا بر او فرمود: مردم برای اصلاح دنیا چیزی از دین را ترك نمی گویند. جز آنكه خدا آنان را به چیزی زیانبارتر دچار خواهد ساخت ۱۰۳ 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت شانزدهم (آخر) 1. مسئله امري مسلّم بين مسلمانان بوده است و همه بدان عمل نموده‌اند. اگر اختلافي در آن وجود داشته باشد، در تعين مصداق توسل است. 2. در مجيد نيز حکم به توسل به صراحت آمده است. چون اين حکم به طور مطلق و عام آمده است، دانشمندان در تعيين وسيله اختلاف کرده‌اند. بعضي از آنان فقط عمل خير و ايمان به خدا و اطاعت را وسيله قرار مي‌دهند و ديگران مي‌گويند چون حکم مطلق است، توسل جستن به هر آنچه آدمي را به خدا نزديک کند، جايز است. 3. از روايات روشن مي‌شود که بهترين وسيله نزديکي بندگان به خدا، و اهل‌بيت‌اند. 4. از منابع اسلامي واضح مي‌شود که توسل جستن و وسيله قرار دادن پيامبر گرامي اسلام جايز است و تفاوتي بين حيات و ممات آن حضرت نيست. 5. سيره نشان مي‌دهد که آنان هم در زمان رسول خدا به او توسل مي‌جستند و هم بعد از رحلت آن حضرت به قبر او پناه مي‌بردند. 6. آياتي که مخالفان توسل به عنوان دليل آورده‌اند، همه درباره مشرکان و عبادت آنان است و هيچ ربطي به موضوع ما ندارد. 7. کساني که مي‌گويند توسل است، در حقيقت به مفهوم شرک توجه نکرده‌اند؛ چون شرک اين است که ما متوسل را مستقل از خدا بدانيم يا براي او عبادت کنيم؛ ولي هيچ کس از متوسلان وسيله را پرستش نمي‌کند و آن را در مقابل خدا داراي استقلال و قادر مطلق نمي‌داند. آري، توسل عين و توحيد عين توسل است. بطور كلى، توسل به وسائل و تسبّب به اسباب، با توجه به اينكه خداست كه سبب را آفريده است و خداست كه سبب را سبب قرار داده است و خداست كه از ما خواسته است از اين وسائل و اسباب استفاده كنيم به هيچ وجه شرك نيست، بلكه عين توحيد است. در اين جهت، هيچ فرقى ميان اسباب مادى و اسباب روحى، ميان اسباب ظاهرى و اسباب معنوى، ميان اسباب دنيوى و اسباب اخروى نيست؛ منتهاى امر، اسباب مادى را از روى تجربه و آزمايش علمى مى‌توان شناخت و فهميد كه چه چيز سبب است؟ و اسباب معنوى را از طريق دين، يعنى از طريق وحى، و از طريق كتاب و سنّت بايد كشف كرد. «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَ إِمَّا كَفُورًا»(سوره انسان،آیه3) 🔰 @adyanuniv 🔰
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در کتب 👈🏼 توسل به صلی الله علیه و آله بعد از شهادت ایشان ... 🎤 استاد 🔰 @adyanuniv 🔰