eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 اخبار رواج ربا در آخرالزمان 🔥 ✍🏻 پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله و سلّم مي فرمايند: در آن زمان، بازارها به هم نزديک مي گردد و در آن ها يکي به ديگري مي گويد چيزي نفروختم و ديگري بدو مي گويد سود و منفعتي نبردم. پس نمي بيني ايشان را مگر اين که خداوند کريم را مذمّت مي کنند. و در آن وقت، ربا ظاهر مي گردد و به سلف و رشوه دادن معامله مي کنند و دين پست و خوار مي شود و دنيا بالا مي رود. در آن زمان، فجّار بازار بر اهل بازار رياست مي کنند. 💥 در آن زمان، حرام خوردن را غنيمت مي شمرند و شريک ها در معامله به يکديگر خيانت مي کنند. در آن زمان، مردان امّت من خود را به طلا مي آرايند و لباس ابريشم و ديبا بر تن مي کنند و پوست هاي پلنگان را خريد و فروش مي نمايند. 📚نوائب الدهور، ج۱، ص۱۸۰ 💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ نگارش متون پهلوی در دوران عباسی 🔹 عده ای من جمله زرتشتیان میگویند با حمله اعراب به ایران، اعراب همه کتابهای مربوط به دین زرتشت را سوزانده و از بین بردند؛ چگونه اعراب این تفکر را داشتند ولی... 🔸 همه نوشته های پهلوی به دوران عباسی تعلق دارد و به طور دقیق مربوط به قرن 9 و 10 بعد از میلاد هستند. ❓ چرا اعراب مسلمان اجازه نوشتن متون پهلوی را دادند؟ مگر تفکر آنها از بین بردن متون زرتشتی نبوده⁉️ 🔰 @adyanuniv 🔰
💠پارادوکس صوفیه درباره مرجعیت و ولایت فقیه 🔸صوفیان گنابادی به پیروی از پیشگامان خود سخنان ضد و نقیض درباره مسائل مختلف مطرح می ‌کنند. یکی از این مسائل، اظهار نظر های بزرگان و اقطاب صوفیه در مورد مسئله اجتهاد و ولایت فقیه است. 🔹ملا علی گنابادی نتیجه مراجعه به مجتهد را هرج و مرج می ‌ داند و می گوید : « نیابت ظاهرین و مجتهدین شیعه به اجازه و نص نیست؛ بلکه به عموم مقبوله عمربن حنظله است...واین خبر به ظاهر هرج و مرج می نماید .»[1] وی سپس ارجاع مردم به فقها را از محالات می ‌شمارد و می گوید: «بدون نصّ صریح مداخله کردن در هیچ امری از امور دین روا نمی ‌ باشد و حکم غیر ماذون به اذن خاص، حکم طاغوت است .» [2] 🔻اما امروزه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که اصل ولایت فقیه شکل گرفت، سخن از پذیرش ولایت فقیه در کلام بزرگانشان دیده می ‌شود که فقها را مامور به تبلیغ احکام شریعت می دانند. که در هیچ جای سخنان اقطاب این فرقه در قبل از انقلاب ایران یافت نمی ‌شود. 🔻به عنوان مثال سلطان حسین تابنده در این باره می ‌گوید : « در زمان غیبت کبری، علمای اسلام مطابق مقبوله عمر بن حنظله مامور به تبلیغ اسلام و احکام شرع مبین و عرفای عظام مامور به دعوت به تزکیّه نفس و سلوک الی الله بوده اند .»[3] پی نوشت: 1. گنابادی، ملاعلی، صالحیه، انتشارات حقیقت، چاپ دوم، ص7. 2. همان، ص226 3. تابنده گنابادی، سلطان حسین، رساله ‌ی دفع شبهات، انتشارات حقیقت، چاپ ششم، ص19. @adyanuniv🔰
🔷فرار از بهائیت 👽چهارچوب‌های خفقان‌آور بهائیت موجب انتقال موروثی غفلت وجهل ازخانواده بهائی بفرزندان می‌شود.امافطرت خداجوی وتناقضات فرقه‌ای،بسیاری ازبهائی‌زادگان رابسمت شناخت دین صحیح وحقیقت اسلام سوق می‌دهد.لذا بسیاری ازبهائیان موفق شده‌اند ازاین مسلک تبری جسته و باگرایش بدین اسلام،رشدوتعالی یابند. 👤نوید،جوان زنجانی27ساله،یکی ازاین بهائی‌زاده‌هایی است که ازنحوه مسلمان شدنش درسال93می‌گوید: 🗣تمام بستگان واعضای خانواده‌ام بهائی بودند بجزدوعمه‌ام که سال‌ها پیش مسلمان شده بودند،بهمین خاطر تاسال‌ها هیچ چیزازحقیقت اسلام نمی‌دانستم.با این وجود،ازهمان نوجوانی به آدابی که تشکیلات برخانواده وافراد فرقه اعمال می‌کرد علاقه‌ای نداشته و ازهرفرصتی برای فرار ازمحافل وضیافت‌ها استفاده می‌کردم. 👈بارسیدن بسن جوانی ونیاز به استقلال،باجنبه تازه‌ای ازمحدودیت‌ها آشنا شدم،جنبه‌ای که واقعاً برایم غیرقابل تحمل بود.متوجه شدم حتی برای شخصی‌ترین مسائل زندگیم مثل انتخاب همسرنیز،بمجوز فرقه یاانتخاب آن‌ها نیاز دارم.اینکه تمام زندگی وآینده‌ام بدست عده‌ای وبدون توجه بنظر واقعی من شکل گیرد،باعث شد بطورکامل ازفرقه زده شوم. 😳ازهمان کودکی بما یادداده بودند که درکلاس‌های دینی وقرآن شرکت نکنیم وهرطور شده برای حضورنداشتن دراین کلاس‌ها بهانه‌ای پیدا کنیم.تارسیدن به جوانی بدلیل اینکه به مدارس مسلمانان می‌رفتم،تا حدودی بامسلمانان ودین اسلام آشنا شده بودم اما وقتی این دل‌زدگی‌ها به اوج رسید،بصورت جدی درمورد اسلام تحقیق کردم ودرنتیجه همان تحقیقات،به کامل بودن اسلام پی برده وایمان آوردم. 🔰@Adyanuniv🔰
💠پارادوکس اعتقادی بین صوفیان متجدد و اسلاف ایشان 🔸صوفیان در زمان ما و در کشور ما اصرار عجیبی دارند که اسلاف و اقطاب خود را مرید آل الله و اهل بیت علیهم السلام دانسته و ایشان را شیعه و جعفری معرفی کنند. 🔹شواهد و مدارک بسیاری بر این مطلب است که قاطبه‌ی اقطاب متصوفه اهل مذهب عامه بوده‌اند و در تألیفات ایشان، ارادتشان به خلفا و جمیع اصحاب پیامبر موج می‌زند. 🔻این ارادت از سر جهل است که پایه و اساس آن را نیز روایاتی مجعول قرار داده و به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نسبت داده‌اند. مثل این جعل، که فرمود: مَثَلُ أصحَابي كَالنُّجُوم بِأيّهم اقتَدَيتُم اهتَدَيتُم[1] اصحاب من مانند ستارگان هستند از هر کدام پیروی کنید و الگوی خود قرار دهید هدایت شده‌اید. 🔻بسیاری از علمای اهل سنت نیز صحت آن را زیر سوال برده‌اند. جعل از سراپای این ‌گونه روایات می‌بارد، آیا همه‌ی ستارگان راهنما هستند؟ گذشته از این، عملکرد صحابه پس از رحلت حضرت رسول صلی الله علیه وآله و اقدامات ایشان درباره‌ی نوامیس پیامبر در مدینه و کربلا که گاهی به هتک و قتل هم رسیده، نشان می‌دهد این روایت ساخته‌ی شجره‌ی ملعونه برای توجیه اعمال قبیح برخی صحابه است! پی نوشت 1- أعلام الموقعين، ج 2، ص 223/ ميزان الاعتدال، ج 1، ص 413 🔰 @adyanuniv 🔰
💠عقیده به صحابه و مذهب اهل سنت در بین بزرگان صوفیه 🔸ابوالمفاخر یحیی باخرزی، از بزرگان مسلک تصوف و از مؤلفین ایشان که اورادالأحباب و فصوص الآداب در منش صوفیانه و آداب، عقاید و احکام ایشان، تألیف اوست، در باب عقاید صوفیه می‌نویسد: خلافت مر قرشی را ثابت است و امامت او را روا باشد و بس. روا نباشد که با حاکمان عهد خروج کنی اگر چه ظالم باشند![1] 🔹این تفکر بر خلاف آموزه‌های دین مبین اسلام است و با نگاهی به فروعات دین مانند امربه معروف و نهی از منکر و همچنین سیره و روش معصومین و خاندان مطهر نبوی علیهم السلام، این مطلب ثابت می‌شود که باید در برابر ظالم قیام کرد و اسلام، حکومت ظلم را بر مسلمین نپسندیده است. 🔻باخرزی در ادامه با زیر پا گذاشتن اصل تبری در اسلام، به محبت همه‌ی صحابه توصیه می کند و می‌نویسد: و جمله‌ی صحابه‌ی رسول الله را دوست ‌دار و عدل دان و... البته هیچ صحابی را طعن و جرح نشاید کردن و یکی را بر دیگری تفضیل نشاید نهادن مگر فضیلتی که خدای تعالی در قرآن او را گفته باشد یا در حدیث آمده باشد و عشره‌ی مبشره افضل‌اند.[2] ♻️آیا صِرف هم‌صحبتی با پیامبراسلام (ص)، این مقاماتی که از اعتقادات عامه است را برای صحابه‌ی پیامبر ایجاد کرده ‌ است؟ اگر جواب مثبت است، پس چرا ابوجهل و ابولهب، در وصفشان آیات عذاب نازل گردیده ‌است؟ آیا ایشان هم‌صحبت رسول خدا نبوده‌اند؟ و اگر پاسخ منفی است، پس دلیل این اجر و قرب بی ‌مورد نسبت به خلافکاران و جنایات کاران از صحابه چیست؟ 📚پی نوشت 1. اورادالأحباب و فصوص الآداب، نشر دانشگاه تهران، چاپ دوم ص 6. 2. همان. 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1⃣ 💠رعایت حقوق دیگران؛ 💢بسیاری از تنش ها و مشکلات اجتماعی، به دلیل آن است که افراد جامعه به وظیفه خود در مقابل دیگران آشنا نیستند و یا وظیفه خود را می دانند، ولی به آن عمل نمی کنند. 💢گاهی هم در یک رابطه دو طرفه، تنها یک طرف به وظیفه اش عمل می کند و طرف مقابل نسبت به وظایفش بی تعهد است. 💠امام صادق می فرمایند: 🔅 «آسانترین و کمترین حقوق آن است که آنچه برای خودت دوست داری، برای او هم دوست بداری و آنچه برای خودت نمی پسندی، برای او هم نپسندی» 📌منتظری که نمی تواند حقوق دیگران را رعایت کند، چگونه می تواند حقوقی که امام زمانش بر او دارد را رعایت کند؟ 📚الخصال، ج٣، ص۳۵۰ 📚اخلاق مهدوی، اسماعیل حاجیان ع ع @adyanuniv🔰
🌹اعمال شب اول ماه : 🌺از رسول خدا(ص) نقل شده است که به هنگام رؤیت هلال ماه رجب، این دعا را مى‌خواند: «اَللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ وَالاْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاْسْلامِ رَبّى وَرَبُّکَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ»؛ (خدایا این ماه را بر ما به امنیت و ایمان و سلامت و دین اسلام نو کن، پروردگار من و پروردگار تو (اى ماه) خداى عزوجل است.) 🌺و همچنین از آن حضرت نقل شده است که وقتى هلال ماه رجب را مى‌دید، مى‌فرمود: «اَللّهُمَّ بارِکْ لَنا فى رَجَب وَشَعْبانَ، وَبَلِّغْنا شَهْرَ رَمَضانَ، وَاَعِنّا عَلَى الصِّیامِ وَالْقِیامِ، وَحِفْظِ اللِّسانِ، وَغَضِّ الْبَصَرِ، وَلا تَجْعَلْ حَظَّنا مِنْهُ الْجُوعَ وَالْعَطَشَ»؛ (خدایا برکت ده بر ما در ماه رجب و شعبان و ما را به ماه رمضان برسان و کمکمان ده براى گرفتن روزه و شب زنده‌دارى و نگهدارى زبان و پوشیدن چشم و بهره ما را از آن ماه تنها گرسنگى و تشنگى قرار مده.) 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ✅ غسل کردن: سیّد بن طاووس مى‌گوید در کتب «عبادات» روایتى از رسول خدا (ص) یافتم که آن حضرت فرمود: هر کس ماه رجب را درک کند و در اول، وسط و آخر آن، غسل کند همانند روزى که از مادر متولد شده، از گناهان خارج شود (و پاک شود). 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ✅ زیارت امام حسین(ع) در این شب فضیلت بسیار دارد. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 ✅ بعد از نماز مغرب، ۲۰ رکعت نماز بخواند (هر دو رکعت به یک سلام) و در هر رکعت یک بار سوره «حمد» و یک بار سوره «توحید» بخواند، رسول خدا(ص) در پاداش این عمل فرمود: هر کس چنین کند، به خدا سوگند خودش، خانواده‌اش، مالش و فرزندانش محفوظ بمانند و از عذاب قبر پناه داده شود... و در قیامت به سرعت از صراط بگذرد. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ بعد از نماز عشاء، دو رکعت نماز به ‌جا آورد، در رکعت اول «حمد» و «الم نشرح» را یک مرتبه و سوره «توحید» را سه مرتبه بخواند و در رکعت دوم، سوره‌هاى «حمد»، «الم نشرح»، «توحید» و «معوّذتین» (سوره‌هاى ناس و فلق) را یک‌ بار بخواند و پس از سلام ۳۰ مرتبه بگوید: «لا اله الاّ الله» و ۳۰ مرتبه «صلوات» بفرستد، رسول اکرم(ص) فرمود: کسى که این عمل را انجام دهد، خداوند گناهانش را مى‌آمرزد و از گناه پاک مى‌شود. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ✅ ۳۰ رکعت نماز بخواند، (هر دو رکعت به یک سلام) در هر رکعت یک مرتبه «حمد» و یک مرتبه «کافرون» و سه مرتبه «توحید» را بخواند. در روایتى رسول خدا(ص) فرمود: هر مرد و زن مؤمنى چنین کند، خداوند تمام گناهان کوچک و بزرگ وى را مى‌آمرزد و تا سال بعد، خداوند نامش را در فهرست «نمازگزاران» مى‌نویسد و از نفاق پاک مى‌شود. 🌸🌸🌸🌸🌸 ✅ احیاى شب اول ماه رجب: شیخ طوسى در «مصباح المتهجّد» از امام صادق(ع) از جدش از امیرمؤمنان على(ع) نقل کرده است که آن حضرت دوست داشت که در چهار شب از شب‌هاى سال، فارغ از هر چیز، به عبادت بپردازد: شب اوّل ماه رجب، شب نیمه شعبان، شب عید فطر و شب عید قربان. در حدیثى دیگر، از امام صادق(ع) نقل شده است که «تا مى‌توانى بر احیاى شب‌هاى عید فطر، عید قربان و... شب اول رجب مراقبت کن. 🌺🌺🌺🌺 ✅ خواندن دعایى که از امام جواد(ع) نقل شده است که فرمود: مستحب است انسان، در شب اول رجب، با این کلمات، دعا کند: «اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِاَنَّکَ مَلیکٌ، وَاَنَّکَ عَلى کُلِّ شَىْء مُقْتَدِرٌ، وَاَنَّکَ ما تَشآءُ مِنْ أَمْر یَکُونَ اَللّهُمَّ اِنّى اَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِنَبِیِّکَ مُحَمَّد نَبِىِّ الرَّحْمَةِ، صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ، یا مُحَمَّدُ یا رَسُولَ اللهِ، اِنّى اَتَوَجَّهُ بِکَ اِلَى اللهِ رَبِّکَ وَرَبِّى لِیُنْجِحَ بِکَ طَلِبَتى» 🔰 @adyanuniv 🔰
ازدواج ام کلثوم-میلانی.pdf
497.9K
📚 بررسی و نقد ✍🏻 حضرت استاد حسینی 👈 ردّ این ازدواج دروغین و رجال روایات جعلی 🔰 @Adyanuniv 🔰
بررسی و نقد ✍🏻 حضرت استاد حسینی 👈 ردّ این ازدواج دروغین و رجال روایات جعلی 🔰 @Adyanuniv 🔰
🔶 (علیه السلام) از نگاه (1) 🔶 از علمای درباره (علیه السلام) چنین می نویسد: و هو محمدبن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب القرشی الهاشمی ابوجعفر الباقر... و هو تابعی جلیل، کبیر القدر کثیرا، اَحد اعلام هذه الامة علما و عملا وسیادة و شرفا... حدّث عنه جماعة من کبار التابعین و غیرهم...؛ اومحمدبن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب ،قرشی،هاشمی،ابوجعفر است... او تابعی جلیل،بسیار بلند مرتبه ، از نظر علم و عمل و آقایی و شرافت یکی ازبزرگان این امت بود ... جماعتی از بزرگان تابعین و دیگران از آن حضرت روایت نقل نموده اند. 📚 البدایة والنهایة،ج13،ص72 🔰 @Adyanuniv🔰
11397-fa-emam-bagher-az-didgahe-ahle-sonnat.pdf
1.7M
📚 ✍🏻 نویسنده: دربندی 👈🏼 مطالب کتاب: فصل اول: مروری بر زندگی علیه السلام از ولادت تا شهادت؛ فصل دوم: فعالیت های سیاسی امام باقر علیه السلام؛ فصل سوم: فعالیت های فرهنگی امام باقر علیه السلام و مواضع آن حضرت؛ فصل چهارم: سجایا و مکارم اخلاقی امام باقر علیه السلام؛ فصل پنجم: امام باقر علیه السلام در سخنان دانشمندان اهل سنت؛ 🔰 @Adyanuniv 🔰
🔶 (علیه السلام) از نگاه (2) 🔶 شمس الدین از علمای درباره امام باقر (علیه السلام) می نویسد: ابوجعفر الباقر ،سیّد امام فقیه،یصلح للخلافة؛ ابوجعفر باقر، آقا، امام، فقیه و او کسی است که صلاحیت داشت. 📚 سیر اعلام النبلاء،الذهبی ج13 ص120 🔰 @Adyanuniv🔰
🔵آثار شگفت انگیز روزه و عبادت در ماه‌رجب ✅از ثوبان غلام پیامبر(صلی الله علیه و آله) نقل شده که گفت: ما جمعی در خدمت پیامبر بجایی می رفتیم. ✨ عبورمان به گورستانی افتاد. حضرت اندکی در میان قبرها بایستاد و سپس به راه افتاد. 🌀 من عرض کردم توقف شما در قبرستان به چه خاطر بود؟ حضرت سخت گریه کرد و ما نیز محزون و گریه کردیم، 🌹سپس فرمود: ای ثوبان اینان در قبرهایشان معذّبند آنچنان که من ناله آنها را شنیدم و دلم به حالشان به رحم آمد و از خدا خواستم عذابشان را تخفیف دهد و خداوند اجابت فرمود. ✳️ اگر اینها در ماه رجب روزه گرفته بودند، در قبرهایشان عذاب نمی شدند. 💠عرض کردم: یا رسول اللّه روزه و عبادت در ماه رجب از عذاب قبر ایمنی می دهد؟ 🌹 فرمود: آری سوگند به آنکه مرا به حق فرستاد هر مرد و زن مسلمانی که یک روز از رجب را روزه بدارد و یک شب آن را به عبادت برخیزد و جز رضای خدا نظری نداشته باشد عبادت هزار سال در نامه عملش ثبت گردد که روزهایش را روزه و شبهایش را به عبادت گذرانده باشد و... 📚بحارالانوار، ج 49، ص 39 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ تاثیر گفتار نیک در کلام امام باقر علیه السلام 🔹 قولوا للناس احسن ما تحبون ان یقال لکم 🔸 بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند، درباره مردم بگویید. 📝 الکافی ج2 ص 165 🔰 @adyanuniv 🔰
عطر لبخند خدا پیچید در دنیای من پنجمین خورشید تا گل کرد در شب‌های من فصل وصل آمد، زمین پُر شد ز بوی ناب عشق جلوه گر شد از مدینه، ماه من، مولای من حلول 🌙🌺 (ع) 🎉 💫🌺 @adyanuniv🔰
✅ شباهت صوفیه به مجوسیان قدیم ✳️ رسول اکرم (ص) در روایتی می‌فرماید: 👈 «خود را شبیه به نکنید، برای این‌که آن‌ها ریش خود را می‌چینند و سبیل‌های خود را بلند می‌گذارند ولیکن ما ریش خود را وا‌می‌گذاریم و خود را می‌چینیم، یعنی مِقراض می‌کنیم، چون فطرت بر همین است.» 📚 [من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 130] 💢 با این روایت، ادعای صوفیان در مورد الگو خواندن حضرت علی (ع) در سبیل گذاشتن! ادعایی نابخردانه است. 👈 در واقع طبق این روایت، دراویش با تخطی کردن از سیره نبوی، شباهت به مجوسیان قدیم پیدا کرده که در صدر اسلام ریش خود را می‌زدند و سبیل می‌گذاشتند. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔷نابرابری حقوق انسانی در بهائیت (1) 👈دورویی وتناقض، دو روی سکه فرقه‌ها می باشد که در "اصول دوازده‌گانه بهائیت" وجود داشته و در رفتار عوامل تشکیلات بروز نماید. یکی ازمصادیق این تضاد، در "اصل برابری زن ومرد" به چشم می‌خورد که عملکرد تشکیلات بهائیت، شاهدی است بر کذب بودن این ادعاست. 👀نمونه‌های متعددی ازعدم رعایت این اصل پر زرق و برق در احکام ورفتار بهائیان دیده می‌شود. تناقضاتی که نه تنها زن را ازحقوق برابر با مرد برخوردار نکرده، بلکه بین خود زنان نیز رعایت مساوات را نکرده است، مانند صدور احکام متفاوت برای زنان شهری و روستایی بخاطر محل زندگی آنان. 👻ازدیگر مواردی که خود بهائیان نیز نسبت به آن معترضند، عدم حضور زنان دربیت‌العدل می‌باشد که حتی صدای طرفداران بهائیت را نیز درآورده و تاکنون پاسخ قابل قبولی ازسوی تشکیلات برای آن ارائه نشده است. 👽درهمین راستا توجیهات توخالی برخی افراد بر این چالش، قابل توجه می‌باشد. ازجمله این پاسخ‌ها، اظهارات "ژوبین اصلاح‌پذیر" است که چندی است میان شبکه‌های بهائی دست بدست می‌شود تا پاسخی باشد براین نابرابری. 😳دربخش ابتدایی این اظهارات، پس از بررسی کلی تشکیلات اداری، بابهره‌گیری ازمغالطات مفهومی، سعی درمخدوش‌سازی وجهه اسلام کرده می‌نویسد: 📜«یک مسلمان مجبور نیست که شیخ یا عالم دینی بشود، این یک حق است که می‌تواند ازآن استفاده بکند یا نکند. درحالیکه در دیانت بهائی تمامی بهائیان وظیفه دارند درتشکیلات رهبری جامعه خود، شرکت کنند» این جمله از آغاز تا پایان مردود می‌باشد زیرا: ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔷سهم خواهی بهائیت از مجلس 👽مرتضی اسماعیل‌پور بعنوان زبان گزافه‌گوی بهائیان ضمن انتشار متنی در رابطه با نماینده آشوریان درمجلس و وارد نمودن ایراداتی به او بار دیگر به دروغ‌پراکنی پرداخته است. وی در بخشی اظهاراتش، عدم حضور بهائیان در مجلس را نشان دهنده عدم صداقت نماینده آشوری مطرح کرده بیان می‌دارد: 🗣«نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی‌ها و… » 😳از دروغ مبرهنِ آماردهیِ جمعیتِ بهائیان که بگذریم، باید خاطر نشان نمود که اولاً بهائیان حتی در دستگاه رژیم پهلوی نیز به عنوان اقلیت مذهبی محسوب نمی‌شدند، حالا نیز نباید انتظار داشت که کرسی مهم مجلس، توسط یک تشکیلات ضالّه اشغال شود؛ اما در رابطه با اقلیت‌های دینی، علی‌رغم حضور اندک اقلیت‌های دینی در ایران، هم‌اکنون پنج کرسی نمایندگی در مجلس متعلق به آنها است. 👀گذشته از این‌ها، برشمردن دراویش در شمار اقلیت‌های مذهبی نیز حرکت موذیانه‌ای است، چرا که دراویش مسلمان بوده و مسلمانان در ایران ذیل دو مذهب تسنن و تشیع قرار گرفته‌اند، که از هر دو نمایندگان زیادی در مجلس حضور دارند. اما جمعیت منداییان امروزه در ایران بسیار بسیار اندک است. 👍با توجه به این تفاسیر، مطرح نمودن مسأله حضور اقلیت‌ها در مجلس، نوعی خودزنی برای بهائیان محسوب می‌شود، چرا که عملکرد نظام اسلامی ایران در این زمینه مثال زدنی بوده و می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها قرار گیرد. 🔰@Adyanuniv🔰
🔷نابرابری حقوق انسانی در بهائیت (2) 👍صرف نظر از عدم صحت مقایسه یک دین آسمانی با یک تشکیلات فرقه‌ای؛ در اسلام ثبوت اصول دین امری شخصی بوده و افراد مکرراً به تفقه در آیات و روایات توصیه شده‌اند و به هیچ وجه بدون کسب آگاهی قلبی ره به سر منزل مقصود نخواهند برد: هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون(زمر:9) اما اکثر بهائیان هیچ یک از کتب دینی خود را نخوانده‌اند مگر در چارچوب‌های معینی چون طرح روحی و غیره، چه رسد به تفسیر و عالم شدن بدان. 👈در رابطه با مشارکت در امور جامعه نیز هیچ دینی همچون اسلام امتش را دخیل نمی‌داند و زمامدارانشان را به مشورت و تأثیر آن آگاه و ترغیب نکرده‌اند. حتی اسلام تا جایی جامعه را مسئول می‌داند که تمامِ وقایع را نتیجه خواست مردمش می‌داند: "إن الله لایغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بأنفسهم(رعد:11)". 😳سپس نویسنده با تفکیک میان حق و وظیفه، جایگاه‌های اداری تشکیلات بهائی را وظیفه‌‌ای معرفی کرده که در آن هیچ سودی اعم از مادی، معنوی و اجتماعی عاید فرد نمی‌شود: 📜«عضو شدن در تشکیلات بهایی بجز اینکه اشخاص انتخاب شده، مقدار مهمی از وقت خود را در جلسات طولانی صرف کنند، هیچ مزیت دیگری برای آنها ندارد. درضمن، در وقوع بحران، همان افراد انتخاب شده، بیشتر از هر کس دیگری، مورد هدف دشمنان دیانت بهائی قرار می‌گیرند». 👻ایشان همانند منصرف کردن کودکی از همراهی با خود، به قصد فریب جامعه بهائیت خلاف واقع به هم بافته است زیرا: ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔶 (علیه السلام) از نگاه (3) 🔶 صلاح الدین از مورخین درباره امام باقر (علیه السلام) می نویسد: وکان احد من جمع العلم و الفقه و الدیانة و الثقة و السؤدد و کان یصلح للخلافة و هو أحد الأئمة الاثنی عشر الذین یعتقد الرافضة عصمتهم... او یکی از کسانی بود که علم و فقه و دیانت و وثاقت و بزرگواری را در خود جمع نموده و صلاحیت خلافت را داشت و یکی ازائمه دوازده گانه است که شیعه قائل به عصمت آنها هستند... 📚 الوافی بالوفیات ج4 ص77 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 (علیه السلام) از نگاه (4) 🔶 از از علمای درباره امام باقر (علیه السلام) چنین می نویسد: مَارَاَيْتُ الْعُلَمَاءَ. عِنْدَ اَحَدٍ اَصْغَرُ عِلْماً مِنْهُم عِنْدَ اَبِي جَعْفَرٍ لَقَدْ رَاَيْتُ‌ الْحِكَمَ‌ بْنَ عُتَيْبَةِ‌ عِنْدَهُ كَانَّهُ مُتَعَلَّمُ. «نديدم دانشمندان را كه نزد كسي چنين خويش را كوچك پندارند آن چنانکه كه نزد امام باقر كوچك بودند.» 📚 تذکره الخواص ص337 🔰 @Adyanuniv🔰