eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
در آیین بودا، اندیشة منجی موعود با مفهوم (( میْتْرِیه Maitreya)) (واژه ای سنسکریت به معنای مهربان) تبیین می گردد. در الهیات بودایی، او را بودای پنجم[22] و آخرین بودا از بودایان زمینی می دانند که هنوز نیامده است، امّا خواهد آمد تا همة انسان ها را نجات دهد. در نمادنگاریِ بودایی، او را به هیأت مردی نشسته که آمادة برخاستن است، نمایش می دهند تا نمادی باشد از آمادگی وی برای قیام! روایات بودایی دربارة شخصیت و چگونگی ظهور آخرین بودا یا منجی موعود یعنی کسی که خواهد آمد تا همگان را مژدة رهایی داده و آن ها را از چرخة آهنین رجعت های مداوم به عالم نجات دهد) همداستان نیستند. در سنّت مهایانه که یکی از دو سنّت یا مذهب اصلی بودایی است، توجه بیش تری به شخصیت میتریه شده است. در روایات مهایانه ای، شاکیه مونی که همان (( گُتمه autama)) بودای مشهور است چهارمین بودا و میتریه که پس از او خواهد آمد، به عنوان بودای پنجم معرفی شده است. در حالی که در برخی روایات بودایی، گُتمه بودای هفتم است و بوداسف (Bodhesattava) در آینده و به عنوان آخرین بودا ظهور خواهد کرد. دربارة زندگی و سرنوشت مقدّر میتریه نیز به عنوان آخرین بودا اختلاف وجود دارد. در (( کانون پالی)) (منبع اصلی اطلاعات ما از آیین بودای اولیه) اهمیّت چندانی به وی نداده اند؛ تنها در یک سوره (سورة چکّه وتّی سیهه ناده) از این مجموعه نام او را برده اند. امّا از آثار غیر کانونی (غیر مقدس) دو اثر به این آموزه اختصاص یافته است. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
اناجیل چهارگانه نزد مسیحیت تبشیری از اعتبار بالایی برخوردار است؛ اما این اناجیل از تناقض شدیدی رنج می برند. به طور نمونه اناجیل ذکر می کنند که یهودای اسخریوطی با بوسیدن عیسی مسیح باعث لو رفتن عیسی مسیح شده است. این یعنی: این که هیچکس در اورشلیم -محل دستگیری عیسی مسیح- او را نمی شناخته است؛ این در حالی است که همین اناجیل گزارش داده اند که عیسی مسیح سه سال تمام ، سرزمین کوچک فلسطین را زیر پا گذارده و همه جا آشکار موعظه کرده است و خلقی انبوه به دنبالش راه افتاده و به وعظهای او گوش داده بودند. تمام اناجیل، ورود فاتحانه‌ی عیسی را به اورشلیم تشریح کرده اند. (انجیل متی، باب21)* __ * درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 36. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 اذعان به تواتر احادیث خروج علیه السلام 🔶 از علمای بزرگ می‌نویسد: و تواتر الاحاديث عن النبي فی خروج و ظهور المهدي الفاطمي المنتظر. و احادیث از (صلی الله علیه و آله) در مورد خروج مهدی (علیه السلام) از نسل زهرا (سلام الله علیها) که انتظارش کشیده می‌شود به درجه تواتر رسیده است. 📚 العرف الوردی باخبار المهدی ص۳-۴ (دار الکتب العلمیة) 👈🏼 جایگاه سیوطی در میان : ٤٦١- عبد الرحمن بن أبي بكر الأسيوطي: عبد الرحمن بن أبي بكر بن محمد بن أبي سابق الدين بكر بن عثمان بن محمد بن خضر بن أيوب بن محمد ابن الشيخ همام الدين، الشيخ العلامة، الإمام، المحقق، المدقق، المسند، الحافظ شيخ الإسلام جلال الدين أبو الفضل ابن العلامة كمال الدين الأسيوطي، الخضيري، الشافعي صاحب المؤلفات الجامعة، والمصنفات النافعة. 📚 الکواکب السائرة بأعیان المئة العاشرة، تالیف نجم الدین الغزی، جلد ۱، صفحه ۲۲۷، چاپ دار الکتب العلمیة عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
30.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰رفتار عجیب و غریب صوفیان 👆این قطب صوفیه است یا منبع فشار قوی برق😂😄 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🏷 برترينِ اهل هر زمان 🔅 : 🔸 «منتظران ظهور امام مهدى عليه السلام برترين اهل هر زمان اند». 🔹 «المُنتَظِرونَ لِظُهُورِهِ أفضَلُ أهلِ كُلِّ زَمانٍ». 📚 بحار الأنوار ، ج ۵۲ ، ص ۱۲۲ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔹در یک سال گذشته در جنگ یمن، مهمترین نبردها در جبهه‌های شرق صنعاء و در دو استان الجوف و مأرب رخ داده است و اکنون هفته‌هاست شهر مهم و استراتژیک مأرب در محاصره نیروهای مردمی (انصارالله) قرار دارد. 🆔 @Ali_MousaviNejad عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷دومین ویژگی مشترک عرفان‌های نوظهور ✳️ایجاد آرامش برای انسان از طریق مسکّن‌های موقّت رهبران عرفان‌های نوظهور بر خلاف عرفان‌های راستین «نیامده‌اند که به داد فطرت حقیقت‌خواهی و خداطلبی انسان برسند و کام تشنه آدمیان بریده از معنویت را سیراب کنند؛ بلکه آمده‌اند تا بشر خسته از زندگی ماشینی را آرام سازند و روان ناآرام او را موقّتاً تسکین دهند. بنابراین، هیچ یک از برنامه‌های ارائه شده از سوی رهبران این عرفان‌ها موجب رشد و کمال پیروان آن‌ها نخواهد شد؛ بلکه عطش آنان را برای رسیدن به آرامش بیشتر خواهد کرد.1 هوآرت کانت پیرامون یوگا آورده است: «برای انسانی که در چنگال اضطراب‌ها، تنش‌ها و فشارهای روانی به سر می‌برد، زندگی همچون جهنّمی تلخ و نامطلوب خواهد شد. این انسان درمانده و ناتوان با انجام تمرینات مرتّبی مانند تمرینات یوگا، می‌تواند به نگرشی جدید و زیبا نسبت به زندگی دست پیدا کند 2. نویسنده این عبارات تنها چیزی که برای او مهم است، این است که از طریق مسکّنی به نام یوگا، شرایطی را ایجاد کند که فرد بتواند زندگی جهنّمی خود را تحمّل کرده و به نوعی با محیط اطراف خود سازگار شود. 1- مظاهری سیف، حمیدرضا و شریفی دوست، حمزه و کیانی، محسن؛ آسیب‌شناسی عرفان‌های نوظهور، ص 27. 2- کانت، هوآرت؛ یوگا در ژرفای زندگی، ترجمه حمیدرضا جعفری، ص 13. عضویت درکانال🔻🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷سومین ویژگی مشترک عرفان‌های نوظهور ▪️سکوت در برابر ظلم یکی از مهمترین اشتراکات عرفان‌های نوظهور، تلاشی است که رهبران این عرفان‌ها برای سکوت پیروانشان در مقابل ظلم انجام می‌دهند. ترویج چنین عقیده‌ای در میان مردم جهان، دقیقاً همان چیزی است که جوامع سرمایه‌داری غربی و لابی‌های صهیونیستی برای «جلوگیری از مبارزات مردمی» و «استثمار تمامی مردم جهان» بدان احتیاج دارند. از میان عباراتی که رهبران عرفان‌های نوظهور در جهت «سکوت در مقابل ظلم» بیان کرده‌اند به ذکر یک مورد بسنده می‌کنیم. وین دایر، در عباراتی عجیب پیرامون مبارزه با تروریسم آورده است: «به جای اینکه بر ضد تروریسم و جنگ اعلام انزجار کنید، طرفدار صلح باشید ... اگر شما بر ضدّ چیزی باشید و با آن دشمنی نمایید، نفاق و اختلاف در ضمیر شما نقش خواهد بست ... بر ضدّ هر چیزی که بایستید، همان چیز بر ضدّ شما خواهد ایستاد.1 همانطور که در این عبارات کاملاً مشهود است، وین دایر تلاش کرده است تا با سفسطه، مبارزه با تروریسم را چیزی غیر از صلح طلبی معرّفی کند؛ این در حالی است که یکی از مقدّمات فراهم کردن صلح، مبارزه با ناقضان صلح یا همان تروریسم است. با کمی تأمّل و دقّت بر روی این جملات وین دایر می‌توان دریافت که هدف وی از بیان چنین عباراتی، تلاش در جهت سوق دادن مردم به دوری از ظلم‌ستیزی و دعوت ایشان به سکوت در برابر ظلم است. 1-دایر، وین؛ درمان با عرفان، ص 228. عضویت درکانال🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔴چهارمین ویژگی مشترک عرفانهای نوظهور 👈دور ساختن انسان از دین 👤رهبران عرفان‌های نوظهور دریافته‌اند که نیاز انسان به معنویت، یکی از نیازهای اساسی وی محسوب می‌گردد و از سوی دیگر، دین‌داری و پایبند بودن افراد به اعتقادات مذهبی مانعی در جهت ترویج عرفان‌های نوظهور محسوب می‌گردد. از همین رو، رهبران این عرفان‌ها در اوّلین روزهای اعلام موجودیّت خود، در صدد به وجود آوردن اماکن مقدّس و آداب و عبادت‌های جدیدی برای پیروان خود بر ‌آمدند تا بدین ترتیب، علاوه بر بی‌پاسخ نگذاردن نیاز فطری انسان به معنویّت، به نوعی اقدام به دور کردن انها از عقاید دینی کنند. «عرفان‌های جدید هر چند مسجد، حسینیّه، معبد و کلیسا را مردود اعلام کرده‌اند، لکن هر کدام به طریقی، مکانی مقدّس برای عبادت پیروان خود ساخته‌اند. اشو کمون بین‌المللی اشو را در هند، سای بابا، کاخی به نام آشیانه صلح برین داد ،پیروان اکنکار ، معبدی به نام معبد زرّین إک در یکی از ایالت‌های امریکا دارند . در جنبش‌های معنوی نوین، رهبران معنویت مدرن جایگزین پیامبران و امامان شده‌ و در بسیاری از انها، بهشت و اخرت انکار و مفهومی به نام تناسخ1 در میان مردم ترویج می‌شود.2 1- مراد از تناسخ، روح انسان پس از مرگ به برزخ منتقل نمی‌شود، بلکه متناسب با أعمال وی، در جسم موجود دیگر حلول می‌کند. 2- مظاهری سیف، حمیدرضا و شریفی دوست، حمزه و کیانی، محسن؛ صص 33-36. عضویت درکانال🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✅شهید کریم کاویانی کوثر خیزی، تازه مسلمان زرتشتی 🔹پس از اسلام آوردن، قرآن و نهج البلاغه را حفظ می کند و نیز به ثروت قابل توجه دست می یابد اما ثروت خود را صرف اسلام و انقلاب می کند شهید کاویانی در جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به شهادت رسید https://rahyafteha.ir/51461/20 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 غیبت عجل الله فرجه در کلام صلی الله علیه و آله (به روایت ) 🔶 ابراهیم بن محمد از علمای روایت کرده است: از (صلی الله علیه و آله) نقل کرده است که فرمودند: همانا علی بن ابی طالب (علیهما السلام) امام امت من و خلیفه من بر امتم پس از من می‌باشد؛ و از فرزندان اوست آن قیام‌کننده که خوبان همه چشم انتظار اویند، او همان کسی است خداوند به وسیله او زمین را از عدل و داد پر می‌کند همانطور که از ظلم و جور پر شده باشد. قسم به آنکه مرا به حق بشارت‌دهنده و بیم‌دهنده قرار داد، آن‌ها که در زمان غیبت او بر اعتقاد به او ثابت قدم می‌مانند از گوگرد سرخ (اکسیر) نیز کمیاب‌تر هستند. آنگاه برخاست و پیش آمد و گفت: ای ، آیا که از فرزندان شماست غیبت دارد؟ فرمودند: به خدا چنین است تا در آن غیبت مومنان باز شناخته شده و کافران نابود شوند؛ ای جابر! این امر از امور الهی و سری از اسرار ربوبی و مستور از بندگان است؛ مبادا در آن شک کنی که شک در امر خدای متعال کفر است. 📚 فرائد السمطین ج۲ ص۳۳۵-۳۳۶ (چاپ دار الحبیب) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| قرائت دعای استغاثه برای تعجیل در فرج حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف زمان یکشنبه ۸ فروردین (شب ) ساعت ۲۱/ در سراسر کشور عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
شمشیری برای بریدن نان؟! یکی از مسائل سوال برانگیز در مورد اناجیل، تناقضات درونی آنهاست که این کتب را از فرانسانی بودن خارج می سازد. به طور نمونه به این مورد بنگرید: عیسی مسیح در روز قبل از توقیفش به شاگردانش می گوید: «... لیکن اکنون هر که کیسه دارد آن را بردارد و همچنین توشه دان را و کسی که شمشیر ندارد جامه ی خود را فروخته آن را بخرد* (انجیل لوقا، باب بیست و دوم، آیه ی 36)؛ حتی حواریون از پیش می دانستند که اسلحه لازم است: «گفتند ای خداوند اینک دو شمشیر! و او به ایشان گفت کافی است*» (انجیل لوقا همان باب، آیه ی 38). ظاهرا مطلب روشن است. عیسی تصمیم گرفته بوده است که به میل خود تسلیم نشود؛ بلکه مقاومت کند. معهذا در لحظه ی توقیف، صحنه ی ذیل را برای ما توصیف می کنند: «رفقایش چون دیدند که چه می شود، عرض کردند خداوندا! به شمشیر بزنیم؟ و یکی از ایشان غلام رئیس کهنه را زده، گوش راست او را از تن جدا کرد* عیسی متوجه شده گفت تا به این حد بگذارید و گوش او را لمس نموده شفا داد* (انجیل لوقا، همان باب، آیات 49- 51). مگر عیسی خود نگفته بود که شمشیر بخرند؟ شمشیر برای چه کار؟ قطعا برای نان که نبوده است!* _____________ * به نقل از: درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 34. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
مردم، آری یا خیر؟ یکی از موارد سوال برانگیز در انجیل لوقاست. انجیل لوقا در شرح توقیف و شکنجه ی عیسی مسیح مدعی است که مردم همه در کنار عیسی بوده و فقط تنی چند قتل او را می خواسته اند. «روسای کهنه و کاتبان مترصد می بودند که چگونه عیسی را به قتل رسانند؛ زیرا که از قوم می ترسیدند*(انجیل لوقا، باب 22، آیه ی 2). همین انجیل کمی جلوتر تایید می‌کند که «و هر بامداد قوم نزد وی در هیکل می شتافتند تا کلام او را بشنوند* (انجیل لوقا، باب 21، آیه ی 38) همین انجیل می گوید« ... و او [یهودا] قبول کرده در صدد فرصتی برآمد که او [عیسی مسیح] را در نهانی از مردم به ایشان تسلیم کند» (انجیل لوقا، باب 22، آیه ی 6) و باز همین انجیل لوقا در باب 23، آیات 18 می گوید وقتی پونتیوس پیلاطس می خواست عیسی را آزاد کند «همه فریاد کرده گفتند او را هلاک کن».  پیلاطس چندین بار کوشیده است تا نظر مردم را نسبت به عیسی تعدیل کند اما مردم هر بار فریاد برآورده اند که: «مصلوبش کنید!»*. ____________ * به نقل از: درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، صص32- 33. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
یحیی در هنگام غسل کجا بود؟ کتاب مقدس از جایگاه ویژه‌ای در طرح و ساخت منظومه‌ی فکری و اعتقادی مسیحیت تبشیری برخوردار است. آنان تقدس خاصی برای کتاب مقدسشان قائلند. توماس میشل، الهی‌دان و متکلم مسیحی، در اثرش «کلام مسیحی» می‌نویسد: «مسیحیان کتاب مقدس را مقدس می‌شمارند».[1] سوال:  اگر این کتاب، مقدس است؛ یعنی وحی و ی الهام شده از جانب خدای هستی است، چرا همه‌ی بخش‌های آن همخوان نیست؟ چرا در آن اختلاف و بلکه بالاتر از آن، دچار تناقض است؟ به این مورد بنگرید: «انجیلهای متی و مرقس، داستان غسل تعمید یافتن عیسی را به دست یحیی به تفصیل حکایت کرده اند (انجیل متی، باب سوم، آیات 13- 16 و انجیل مرقس، باب اول، آیه ی 9) ولی انجیل لوقا صراحت دارد بر اینکه در آن هنگام، یحیی در زندان بوده و عیسی بی حضور او غسل تعمید یافته است (انجیل لوقا، باب سوم، آیات 19- 21)[2]. ________________ پی نوشت ها [1]. میشل، توماس، کلام مسیحی، ترجمه‌ی حسین توفیقی، قم، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب، ۱۳۸۷، چاپ سوم، ص ۲۳. [2]. به نقل از: درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، نسخه‌ی الکترونیکی، صص 29-30. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔸نماد شیطان پرستی در پیاده رو باتوجه پیگیری های صورت گرفته از شهرداری مشهد مبنی بر طرح نماد شیطان پرستی(شیطان گرایی) به آدرس بلوار مدرس، جنب بنیاد شهید، جلوی فرهنگ سرای بهشت. ❌ این نماد منحوس شیطانی پاک شد... باتشکر از انقلابیون شهرداری مشهد... عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
4_5791964768197674792.mp3
11.21M
🎥 نماهنگ 🎤 🎤 📍 نيمه شعبان ١٣٩٩ 🖋 زيرنويس عربي عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌صدایی از دمشق حضرت باقر العلوم علیه السلام: توقعوا الصوت یأتیکم بغتة من قبل دمشق فیه لکم فرج عظیم. به انتظار صدائى باشيد كه ناگهان از سوى دمشق به شما خواهد رسيد. در آن صدا، شما را فرجى بزرگ خواهد بود. 📝شرح روایی: امام صادق علیه‌السلام : وقتى كه در بلوايى را مشاهده نمودى، پس مرگ است و مردن، تا آنكه غربيان به تحرك آمده و روانۀ سرزمين هاى عربى گردند. كه حوادثى بين آنان رخ خواهد داد. 🔹غیبت نعمانی. الملاحم علیه السلام علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
عیسی در مصر یا سرزمین یهودیه؟ کتاب مقدس از جایگاه ویژه‌ای در طرح و ساخت منظومه‌ی فکری و اعتقادی مسیحیت تبشیری برخوردار است. آنان تقدس خاصی برای کتاب مقدسشان قائلند. توماس میشل، الهی‌دان و متکلم مسیحی، در اثرش «کلام مسیحی» می‌نویسد: «مسیحیان کتاب مقدس را مقدس می‌شمارند».[1] اگر این کتاب، وحی و یا ملهم از جانب خدای هستی است، شایسته است که در آن اختلاف چالش برانگیز نباشد؛ اما چنین نیست. به طور نمونه انجیل منسوب به متی گزارش می‌دهد که چون هیرودیس شاه از ولادت عیسی آگاه شد، تصمیم به قتل وی گرفت؛ لیکن فرشته در خواب بر یوسف ظاهر شد و به او گفت که با مریم و فرزندش به مصر بگریزد. «پس یوسف شبانگاه برخاسته، طفل و مادر را برداشته بسوی مصر روانه شد و تا وفات هیرودیس در آنجا بماند» (انجیل متی، باب دوم، آیات 14 و 15). انجیل منسوب به لوقا بر عکس، کلمه‌ای درباره‌ی فرار به مصر نمی‌گوید و فقط نقل می‌کند که عیسی بی هیچ اشکالی در سرزمین یهودیه باقی ماند.[2]. _________ پی‌نوشت‌ها [1]. میشل، توماس، کلام مسیحی، ترجمه‌ی حسین توفیقی، قم، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب، ۱۳۸۷، چاپ سوم، ص ۲۳. [2]. به نقل از: درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، نسخه‌ی الکترونیکی، صص 28- 29. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷تسجیل اجباری جوانان بهایی 👈در۱۵مرداد۹۷ یک جوان بهایی ساکن کرج باحضور دردفتر امام جمعه،ضمن برائت ازبهائیت وبیان شهادتین،با آگاهی کامل ازمبانی اسلام،مسلمان شد. 👤وی درخصوص علت انتخاب دین اسلام،گفت: 😳بسیاری ازاعتقادات دربهاییت برایم تاریک بود و باوجود پیگیری‌هایی که داشتم،جواب سؤال‌هایم را ازبزرگان این فرقه دریافت نمی‌کردم،تا جایی‌که احساس کردم درپاسخ به این پرسشگری‌ها،بازی داده می‌شوم. طبق رسوم بهاییت،درسن 15سالگی،برگه‌ای به‌ما دادند که گواهی بدهیم باصحت عقل واختیار،این مکتب را انتخاب می‌کنیم،درحالی‌که اینگونه نبود واگر با اختیار وآگاهی انتخاب می‌شد،الآن برای تشرف به دین اسلام اینجا نبودم. 👏دراین دیدار حجة الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی با تبریک به این جوان بدلیل انتخاب دین اسلام،گفت: 👍اصل اساسی درگرویدن به اسلام اینست که انتخاب شما واقعاً با استدلال،برهان ویقین باشد،چون کسی‌که چیزی را با استدلال پذیرفت وبه آن اعتقاد پیدا کرد،تا آخر پای آن می‌ایستد ولی کسی که چیزی را با تحمیل پذیرفته،با کوچک‌ترین فشار وسختی ازآن خارج می‌شود. 👈امام‌جمعه کرج ضمن توصیه ودعوت این جوان به مطالعه کتب شیعه،گفت: 👍مقید واهل مطالعه باشید ومواظبت کنید که وقتتان ازدست نرود. راجع به موضوعات شیعی بخصوص درکتاب‌های شهیدمطهری وآیت‌الله مصباح مطالعه کنید؛ دراینصورت بعد ازمدتی،یک مجموعه عالی ازدانسته‌ها خواهیدداشت که استدلالی برای تقویت بنیان‌های فکری‌تان خواهد بود وکمکتان می‌کند که دراین راه متزلزل نشوید. عضویت در کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 عجل الله فرجه خلیفه عدل‌گستر خداوند (به روایت ) 🔶 از علمای بزرگ روایت کرده است: ٤٢٨٥- حدَّثنا سهلُ بنُ تمام بنِ بَزِيع، حدَّثنا عِمرانُ القطَانُ، عن قتادةَ، عن أبي نَضرَةَ عن أبي سعيدٍ الخدريِّ، قال: قال رسولُ الله - صلَّى الله عليه وسلم -: المهديُّ منِّي أجْلَى الجَبهَةِ، أَقنَى الأنفِ، يملأُ الأرضَ قِسطْاً وعَدلاً، كما مُلِئَت جَوْراً وظُلماً، يملِكُ سبعَ سنين. (صلی الله علیه و آله) فرمودند: از نسل من است، پیشانیش فراخ و نورانی و بینیش باریک و قلمی است. اوست که زمین را از و داد پر می‌سازد؛ چنانکه از ظلم و جور پر شده باشد. 👈🏼 وهابی تصریح می‌کند که سند روایت حسن (نیکو) است. 📚 سنن ابی داود ص۴۶۷ ح۴۲۸۵ (بیت الافکار الدولیة) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔷معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (7) 7️⃣بهائیت در ایران 👤سیدسعید زاهد زاهدانی، نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران، چاپ اول ۱۳۸۰ش_چاپ هشتم 1394ش 📜این کتاب به بررسی یکایک عوامل تشکیل دهنده جنبش بهاییت می‌پردازد. نویسنده علل پیدایش این جنبش را درزمینه اجتماعی-سیاسی اوایل دوره قاجار بررسی می‌کند وزمینه مذهبی شیعه12امامی را برای تشکیل این فرقه توضیح می‌دهد وبه بررسی این نکته می‌پردازد که چرا این جنبش، ظاهری مذهبی دارد، اما جنبش سیاسی تلقی می‌شود. نویسنده پس ازبیان زمینه اجتماعی، ایدئولوژی وکنشگران بهائیت، بهائیگری را در3دوره قاجار، مشروطه وپهلوی بررسی می‌نماید و درپایان اشاره ای نیز به وضعیت بهائیگری پس ازپیروزی انقلاب اسلامی دارد. درآخر، کنشگران این فرقه وشرح زندگی رهبران آن تشریح می‌گردد ونظریاتی دعلل گرایش به این فرقه‌ها ارائه می‌شود. ایدئولوژی واحکام بهاییت دراعصار مختلف تاریخ پیش وپس ازانقلاب، ازدیگر مسائل موردتوجه مؤلف است. 📕مختصری از محتوای کتاب: 📖کتاب مذکور در6فصل گردآوری شده است. درفصول اول ضمن ارائه کلیاتی، به ایدئولوژی بابیه،ازلیه وبهائیه اشاره شده؛درفصل سوم از کنشگران بابیه ورهبران آن فرقه صحبت به میان آمده و درفصل چهارم به بهائی‌گری درعصرقاجار اشاراتی شده است. فصل پنجم نحوه مواجهه علما،مردم وروشنفکران را بابهائیت موردبررسی قرارداده ودرششمین فصل، رهبران بهائیت را معرفی می‌کند و درنهایت فعالیت‌ها و وطئه‌های بهائیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بررسی می‌شود. عضویت در کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e