eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠ابوحامد غزالی مدافع یزید! 🔸واقعه کربلا از وقایعی است که نه قابل‌انکار است و نه می‌توان اصل آن را تحریف کرد. 🔻جنگی که یاران خداوند که در آن شهید شدند؛ امام حسین(علیه‌السلام) و اهل‌بیت و یاران باوفای او بودند و در طرف مقابل دشمنان خدا، یزید بن معاویه و عبیدالله بن مرجانه و عمر بن سعد و شمر و یاران آن‌ها بودند. 🔻ابو حامد محمد غزالی در دفاع از یزید می‌نویسد: «لعن مسلمانان جایز نیست و یزید مسلمان است و نسبت قتل یا امر یا رضای به قتل حسین به او کردن سوءظن به مسلمین است و به حکم کتاب و سنت حرام و هر کس گمان صحت این نسبت کند در غایت رعونت (حماقت) است...و برفرض که بر مسلمی قتل مسلمی ثابت شود نزد اشاعره موجب کفر نیست و تواند بود (احتمال دارد) که قاتل بعد از توبه بمیرد و لعن کافر بعد از توبه جایز نیست فکیف به قاتل و چگونه معلوم می‌شود که یزید توبه نکرده پس لعن هیچ مسلمان جایز نیست و هر که لعن کند او را فاسق و معصیت‌کار خواهد بود...»1 🔰حال سؤالی که می‌بایست از فرقه گنابادیه پرسید: آیا شما یزید را لعن می‌کنید یا نه؟ و یا امام غزالیِ شما با این گفتارش مسلمان است یا یزیدی؟ آیا محمد غزالی لعن‌هایی که از ائمه‌ی معصومین نسبت به قاتلین سیدالشهداء (علیه‌السلام) واردشده است؛ علی‌الخصوص در زیارت عاشورا، را مشاهده کرده است؟ 📚پی‌نوشت: [1]. طهرانی؛ ابوالفضل بن ابوالقاسم، شفاء الصدور فی شرح زیاره العاشور؛ جلد ١، ناشر: مرتضوی؛ تهران، ١٣٧۶، صفحه 438-439. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 🔶 «کُمیت» شاعر معروف دوران علیه‌السلام، در قصیده مشهور خود معروف به « » چنین می‌سراید: و در روز درخت بزرگ، یعنی درخت غدیرخم، ولایت را برای او آشکار کرد، البته اگر اطاعت می شد. و لی مردمان، این ولایت را با یکدیگر داد و ستد کردند، ومن ندیده ام کالایی به این با ارزشی داد و ستد شود. 📚 کتاب شریف الغدیر ج۲ ص۲۱۵ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
یگانگیِ تثلیث، یگانگی تحدید تثلیثی ها در شناساندنِ خدای عالم از ذاتی سخن می گویند که دارای سه شخص است. آنها ذات را پاسخی به چیستی (what) و شخص های تثلیث را پاسخی به کیستیِ (who) خدا می دانند. یک چالش این ادعا این است که: مقدمه ی ۱. سه شخص تثلیث (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) کس هایی هستند. م. ۲. این سه کس با هم تمایز دارند. نسبت هر یک از آن ها با آن دو، دیگر (other) است. خدای پسر از خدای پدر زاده می شود و نه بر عکس. م. ۳. پیامد سه کسِ دیگر از هم شدن ماهیت (حد وجود) داری است؛ وگرنه چرا سه کس؟ م. ۴. ماهیت، محدودیت است. در نتیجه سه خدای تثلیث، محدود و نه خدای کامل اند. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠تقدس تراشی برای فریب مردم 🔸در فرقه‌ها و علی‌الخصوص در فرقه‌های صوفیه تمام آن مجموعه اعم از مشایخ و مأذونین و ... چهره‌ای کاریزما و خاص از قطب خود به تصویر می‌کشند و در فرقه‌های صوفیه بنا بر اقتضائی که دارد قطب و بزرگ فرقه را انسانی فوق‌العاده مقدس و عرفانی معرفی می‌کنند. 🔻لذا قطب در نظر یک مرید اگرچه یک انسان است ولی آن را مافوق بشر تصور می‌کند تا جایی که اگر گناه و معصیتی هم از قطب ببیند این‌طور تصور می‌کند که قطب گناه نمی‌کند و این‌طور توجیه می‌کند که مشکل از من است نه از قطب، چراکه امکان ندارد قطب گناه کند و قطعاً مشکل از دید من نسبت به این مسئله است! 👈چنانچه نجم رازی از بزرگان صوفیه می‌گوید: «اگر او (مرید) را به خلاف شرع دستور دهد، اعتقاد پیدا کند که اگرچه ظاهراً خلاف است اما شیخ خلاف نکند.» [1] 📚پی نوشت [1]. نجم رازی، ابوبکر بن محمد، مرصادالعباد، مصحح ریاحی، نشر علمی و فرهنگی، تهران، 1371، ص 259. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خطاب حضرت امام خمینی (ره) به اقطاب متکبر صوفیه 🔸شأن و جایگاه غیرواقعی قائل شدن برای قطب، توسط مشایخ صوفیه یا حتی خود قطب باعث می‌شود که مرید خود را در جایگاهی نبیند که بخواهد درباره قطب قضاوت کند، لذا چشم و گوش خود را بر حقایق می‌بندد و درواقع قطب و شیخ فرقه می‌شوند چشم و گوش مرید. 🔻از اینجاست که حضرت امام خمینی (ره) در خطاب به اقطاب متکبر صوفیه می‌فرمایند: 👈«تو اگر از اولیاء حق و محبین و مجذوبینی، خداوند می‌داند، به مردم این‌قدر اظهار مقام و مرتبت مکن و این‌قدر قلوب ضعیفه بندگان خدا را از خالق خود به مخلوق متوجّه مکن و خانه خدا را غصب مکن! بدان که این بندگان خدا عزیزند و قلوب آن‌ها پرقیمت است، باید صرف محبت خدا شود. این‌قدر با خانه خدا بازی مکن و به ناموس او دست‌درازی نکن فإنّ للبیت ربّا پس اگر در دعوی خود صادق نیستی، در زمره دو رویان و اهل نفاقی». [1] 📚پی نوشت [1]. مصطفوی، روح‌الله(امام خمینی)، چهل حدیث، نشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1391، ص 162. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خطاب حضرت امام خمینی (ره) به اقطاب متکبر صوفیه 🔸شأن و جایگاه غیرواقعی قائل شدن برای قطب، توسط مشایخ صوفیه یا حتی خود قطب باعث می‌شود که مرید خود را در جایگاهی نبیند که بخواهد درباره قطب قضاوت کند، لذا چشم و گوش خود را بر حقایق می‌بندد و درواقع قطب و شیخ فرقه می‌شوند چشم و گوش مرید. 🔻از اینجاست که حضرت امام خمینی (ره) در خطاب به اقطاب متکبر صوفیه می‌فرمایند: 👈«تو اگر از اولیاء حق و محبین و مجذوبینی، خداوند می‌داند، به مردم این‌قدر اظهار مقام و مرتبت مکن و این‌قدر قلوب ضعیفه بندگان خدا را از خالق خود به مخلوق متوجّه مکن و خانه خدا را غصب مکن! بدان که این بندگان خدا عزیزند و قلوب آن‌ها پرقیمت است، باید صرف محبت خدا شود. این‌قدر با خانه خدا بازی مکن و به ناموس او دست‌درازی نکن فإنّ للبیت ربّا پس اگر در دعوی خود صادق نیستی، در زمره دو رویان و اهل نفاقی». [1] 📚پی نوشت [1]. مصطفوی، روح‌الله(امام خمینی)، چهل حدیث، نشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1391، ص 162. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خطاب حضرت امام خمینی (ره) به اقطاب متکبر صوفیه 🔸شأن و جایگاه غیرواقعی قائل شدن برای قطب، توسط مشایخ صوفیه یا حتی خود قطب باعث می‌شود که مرید خود را در جایگاهی نبیند که بخواهد درباره قطب قضاوت کند، لذا چشم و گوش خود را بر حقایق می‌بندد و درواقع قطب و شیخ فرقه می‌شوند چشم و گوش مرید. 🔻از اینجاست که حضرت امام خمینی (ره) در خطاب به اقطاب متکبر صوفیه می‌فرمایند: 👈«تو اگر از اولیاء حق و محبین و مجذوبینی، خداوند می‌داند، به مردم این‌قدر اظهار مقام و مرتبت مکن و این‌قدر قلوب ضعیفه بندگان خدا را از خالق خود به مخلوق متوجّه مکن و خانه خدا را غصب مکن! بدان که این بندگان خدا عزیزند و قلوب آن‌ها پرقیمت است، باید صرف محبت خدا شود. این‌قدر با خانه خدا بازی مکن و به ناموس او دست‌درازی نکن فإنّ للبیت ربّا پس اگر در دعوی خود صادق نیستی، در زمره دو رویان و اهل نفاقی». [1] 📚پی نوشت [1]. مصطفوی، روح‌الله(امام خمینی)، چهل حدیث، نشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1391، ص 162. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 فضائل علیه السلام نزد منصفین 🔶 درباره « » و شعرش می‌نویسد : چه بسا برای دوستداران علیه السلام سرودن این ابیات توسط شخص عجیب و غریب باشد، اما این عجیب نیست؛ زیرا فرد «با انصاف» حتی اگر دینی غیر از را بپذیرد، نمی تواند امیرالمؤمنین علیه السلام را انکار کند! 📚 کتاب شریف الغدیر ج۳ ص۲۱ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠ادعای اولی الامر از طرف اقطاب صوفیه 🔸مریدان و پیروان فرقه صوفیه گنابادی باید در تمام امور تابع قطب و شیخ خود باشند و در انجام کارهای خود باید از طرف قطب یا شیخ خود اجازه داشته باشند. 🔹اقطاب این فرقه در توجیه این مسئله به آیه‌ای از قرآن اشاره می‌کنند و خود را جزء مصادیق این آیه معرفی می‌کنند، آنان در توجیه این مسئله توجیهات و سخنان مغالطه آمیزی را بیان می کنند. ازجمله اینکه که وقتی اطاعت از پدر و مادر در تمام امور واجب است، پس به طریق اولی اطاعت از پیر و مرشد به عنوان ولی خدا واجب است. 🔰اما برداشت ایشان از واژه "اولی الامر" قطعاً تفسیر به رای است چراکه خلاف تفسیر مفسران و روایات ائمه اطهار (ع) است. ✅امام باقر(ع) در تفسیر این آیه می‌فرماید: «اولی الامر امامان از فرزندان علی و فاطمه‌اند، تا آنکه روز قیامت برپا شود». ✅ایشان در جای دیگر نیز فرموده است: «خداوند از اولی الامر فقط ما را قصد کرده است و همه مؤمنان را تا روز قیامت به پیروی ما فرمان داده است» [1] 📚پی نوشت 1.بحرانی، البرهان، اسماعیلیان، ص۳۸۳ و ۳۸۶. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🏴 عاقبت چشمان گریان برای أباعبدالله الحسین (علیه‌السّلام) 🔻 امام سجاد علیه السلام: أَیُّما مُؤْمِنٍ دَمَعَتْ عَیْناهُ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ(علیه‌السّلام) دَمْعَةً حَتّی تَسِیلَ عَلی خَدِّهِ، بَوَّأَهُ اللهُ بِها فِی الْجَنَّةِ غُرَفاً یَسْکُنُها أَحْقاباً ❇️ هر مؤمنی که چشمانش برای کشته شدن حسین(علیه‌السّلام) گریان شود، به گونه‌ای که اشک بر گونه‌هایش سرازیر گردد، خداوند به سبب آن، او را در خانه‌های بهشتی جای دهد که روزگاران درازی را در آنها به سر بَرَد. 📚بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۸۱ ‌ علیه السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
27.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 شب ششم 🕯 🏴 حضرت قاسم(ع) پسر 13ساله امام حسن (ع) 😔🏴 🎤 محمود کریمی عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 یقینی است 🔶 « » عالم مشهور و مورد اعتماد در «البدایه و النهایه» ج۷ ص۶۸۱ آورده است: استادم ابوعبدالله ( از مفاخر و مؤلف صدها کتاب) درباره حدیث رسالـه ای جداگـانه نوشتـه و در آن می‌گویـد: «حدیـث مَن کُنتُ مَولاه… متواتر بوده و دارم که صلی الله علیه و آله و سلم این جمله را فرموده است.» 📚 کتاب شریف الغدیر جلد۱ ص۵۷۳ 👈🏻 پ ن: مرحوم علامه سیدعبدالعزیز طباطبایی رساله درباره حدیث غدیر را منتشرنموده است. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
وحدت تثلیث، وحدت حقیقی یا غیر حقیقی واحد، حقیقی یا غیر حقیقی است. واحد حقیقی، موجود واحدی است که بدون واسطه، متصف به صفت وحدت می‌شود؛ مانند: انسان واحد که مستقیماً به صفت وحدت متصف شده است. واحدِ غیر حقیقی، واحدی است که با واسطه به صفت وحدت، متصف شود؛ مانند: انسان و اسب که در حیوانیت مشترک اند؛ یعنی انسان و اسب به واسطه ی حیوانیت به این صفت وحدت متصف شده‌اند. با این تعریف، وحدتِ تثلیث، وحدتی غیر حقیقی است؛ زیرا: وحدت سه عضو تثلیث با واسطه (ذات یا جوهر) است. ترتولیان در مورد وحدت مشترک اعضای تثلیث، از واژه ی جوهر بهره می برد. مراد او از وحدت جوهر، وحدت موضوع است. به نظر ترتولیان، موضوع مشترک، همان پدر است.۲ ____ ۱. معارف عقلی، فصل نامه علمی ترویجی، مرکز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی، سال هشتم، شماره اول، پیاپی ۲۶، بهار ۱۳۹۲، ص۱۱. ۲. فسفه ی آبای کلیسا، هری اوسترین ولفسون، ترجمه ی علی شهبازی، صص 354 - 355. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 🔶 «حسان بن ثابت » شاعر و صلی الله علیه و آله و سلم در حضور انبوه جمعیت مسلمین، سخنوران و خطبای اقوام عرب، این قصیده را سرود: پیامبر مسلمانان، روز در وادی به آنان ندا داد، به ندای گوش فرا دهید پس فرمود چه کسی و نبی شماست؟ پس هرکه من مولای اویم، پس این علی مولای اوست و بر شماست که پیرو راستین او باشید. آنجا بود که صلی الله علیه و آله و سلم دعا کرد: خداوندا بدار دوست دارانش را؛ و آن کس را که با علی دشمنی کند، بدار. 📚 کتاب شریف الغدیر ج۲ ص۵۰ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠تاکید متون صوفیه بر سنی بودن بزرگانشان 🔸ادعایی که صوفیه مبنی بر شیعه بودن بزرگان خود می‌کنند با اعتراف مولفان مشهور صوفیه تعارض دارد. 🔹خود صوفیه بزرگان و سران سابق خود را به سنی‌گری معرفی کرده‌اند. 🔻کتاب‌هایی نظیر "تذکره الاولیاء" و "نفحات الانس" و "طبقات الصوفیه" را ملاحظه نمایید تا مصداق گفتار ما روشن گردد. 🔰مثلا "علی بن عثمان جلابی" که یکی از اقطاب صوفیه است، گفته: «صوفی حقیقی ابوبکر است.» (۱) 🔰و شیخ عطار نیز در منطق الطیر می‌گوید: خواجه اول که یار غار اوست ثانی اثنین اذهما فی الغار اوست هر چه حق از بارگاه کبریا ریخت در صدر شریفش مصطفی آن همه در سینه صدیق ریخت (۲) ♻️علاوه بر موارد ذکر شده، شرح حالی که از بزرگان صوفیه در کتاب‌هایی همچون "طبقات الصوفیه" آمده است، بر سنی بودن بزرگان صوفیه تاکید دارند. 📚پی‌نوشت: ۱.الهامی داوود، موضع تشیع در برابر تصوف، مکتب اسلام، قم، 1378، ص 68 ۲. ‌عطارنیشابوری، منطق الطیر، قلم کیمیا، تهران، 1391، فی فضائل خلفا. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠چرایی گرایش اهل سنت به تصوف 🔸رشد و نمو صوفیه از صدر اسلام تاکنون، بیشتر در میان اهل‌سنت بوده و فرقه‌های معدودی از صوفیه از قرن هشتم به بعد متمایل به شیعه شده‌اند. 🔹در اینجا سوال این است که چرا اول بار اهل‌سنت زیر بار چنین انحرافی رفتند؟ 🔻در جواب باید گفت در دو قرن اول هنگامی که مردم در اطراف شخصیت‌هایی غیر از معصومین (علیهم السلام) جمع شدند و از ایشان حدیث می‌گرفتند، شیعه اطراف امیرالمومنین و اهل‌بیت عصمت و طهارت بود و چون شیعیان به سرچشمه حقایق الهی دسترسی داشتند، دیگر نیازی نداشتند به سراغ دیگران بروند. 🔻اما اهل‌سنت فاقد چنین مرجع دینی مطمئن بودند، لذا چاره‌ای نداشتند جز اینکه به دنبال هر صاحب ادعایی بروند.[1] 🔰و همین امر سبب انحراف در عقاید اولیه اهل‌سنت و تمایل ایشان به تصوف شد. زیرا بزرگان صوفیه از امور باطنی و جذابی صحبت می‌کردند که مخاطبین خود را مجذوب می‌کرد ولی از بیان کردن رابطه این امور با دین اسلام سخنی به میان نمی‌آوردند. 📚پی‌نوشت 1. الهامی داوود، موضع تشیع در برابر تصوف، مکتب اسلام، قم، 1378، صص 66 و 67. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 ✅ثواب گریه بر امام حسین(ع) ✍امام رضا(ع) فرمودند: هر مؤمنی که به خاطر شهادت امام حسین(ع) گریه کند تا اشکش بر گونه‌هایش جاری گردد، خداوند منان غرفه‌ای در بهشت به او دهد که مدت‌ها در آن ساکن گردد. و هر مؤمنی به خاطر آزاری که از دشمنان ما در دنیا به ما رسیده گریه کند تا اشکش بر گونه‌هایش جاری شود، خداوند متعال در بهشت به او جایگاه شایسته‌ای دهد و هر مؤمنی در راه ما اذیت و ازاری به او رسد پس بگرید تا اشکش بر گونه‌‌هایش جاری گردد، خداوند متعال آزار و ناراحتی را از او بگرداند و در روز قیامت از غضب و آتش دوزخ در امانش قرار دهد 📚کامل الزیارات/صفحه ۳۲۲ علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
29.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 آیا و علیهما‌السّلام در خلفای اهل تسنن و جنگ با و قتل عام در حضور داشتند؟⁉️ 👈🏼👈🏼 ای که همه ساله در ایام از طرف معاندین مطرح میشود عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🏴 در چه گذشت... هفتم محرم الحرام | منع آب ▪️در این روز عبید اللّه‏ به عمر بن سعد دستور داد بین امام حسین (ع) و یاران، و آب فرات فاصله ایجاد كرده و اجازه نوشیدن آب به آن‌ها ندهد. علیه‌السلام @thaghlain 🌹
💠تعارض ادعای صوفیه با روایات و متون کهن 🔸برخی از متاخران صوفیه سعی می‌کنند سلسله بزرگان خود را به اهل‌بیت (علیهم السلام) برسانند. 🔹اما ادعای مولفان صوفیه کاملا واهی و بی اساس و کذب محض است و مخالف روایات فراوانی است که ائمه اطهار (علیهم السلام) در مذمت و نکوهش صوفیه رسیده است. 🔻ضمن آنکه متقدمین صوفیه چنین ادعایی را در تالیفات خود نداشتند. 🔻مرحوم شیخ حر عاملی صاحب کتاب "وسائل الشیعه" کتابی دیگر به نام "الاثنی عشریه فی الرد الصوفیه" نوشته و در آن صدها روایت در مذمت و انکار صوفیه نقل کرده و در آن نوشته است: «تمام شیعیان، فرقه‌های صوفیه را انکار نموده‌اند و از امامان خویش بسیاری در نکوهش آنان نقل کرده‌اند که از جمله کتاب شیخ مفید در رد بر اصحاب حلاج است.» (۱) 🔰بنابراین ادعای اتصال بزرگان صوفیه به اهل‌بیت (علیهم السلام) نادرست است و تالیفات صوفیه قدیم و روایات اهل‌بیت (علیهم السلام) شاهد بر مدعای ماست. 📚پی‌نوشت ۱. شیخ حر عاملی، الاثنی عشریه، انصاریان، 1390، ص 32. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ابراهیم ادهم هرگز شیعه نشد 🔸آنچه که در میان صوفیه مطرح است، مذهب سران ایشان است. 🔹از جمله سران صوفیه در صدر اسلام "ابراهیم ادهم" (100-161 ه. ق) است. 🔻آنچه که درباره ابراهیم ادهم مهم جلوه می‌دهد، تبعیت نکردن از امامان معصوم (علیهم السلام) هم‌عصر خود است. 🔻ابراهیم ادهم اگرچه سه امام شیعه را درک کرده بود، ولی هرگز شیعه و پیرو اهل‌بیت (علیهم السلام) نبود و به موجب پاره‌ای از روایات، در مکه با سفیان ثوری و فضیل بن عیاض و ابو یوسف غسولی هم‌صحبت بود.(۱) 🔰به گفته صاحب کتاب "مجالس المومنین": «ابراهیم در مکه شرفیاب حضور مبارک امام باقر (علیه السلام) گردید و از او چیزها آموخت.» (۲) ولی او هرگز از ائمه شیعه تبیعت نکرد. 👈در همین موضوع هجویری می‌گوید: «ابراهیم با ابوحنیفه نیز اختلاط داشت و علم از وی آموخته بود. حدیث هم از وی روایت کرده است و این همه نشان می‌دهد که وی در مذهب اهل سنت بوده است و ادهمیان از صوفیان پیروان او بودند.»(۳) ♻️به همین دلیل است که برخی مدعی شده‌اند اساس صوفیه برای مقابله با قدرت معنوی اهل‌بیت (علیهم السلام) بنا نهاده شده است. 📚پی نوشت ۱.افلاکی، منازل العارفین، ج 1، ص 75. ۲. خوانساری، روضات الجنات، ج 1، ص 145. ۳. جواهر غیبی، ص 707. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ابراهیم ادهم هرگز شیعه نشد 🔸آنچه که در میان صوفیه مطرح است، مذهب سران ایشان است. 🔹از جمله سران صوفیه در صدر اسلام "ابراهیم ادهم" (100-161 ه. ق) است. 🔻آنچه که درباره ابراهیم ادهم مهم جلوه می‌دهد، تبعیت نکردن از امامان معصوم (علیهم السلام) هم‌عصر خود است. 🔻ابراهیم ادهم اگرچه سه امام شیعه را درک کرده بود، ولی هرگز شیعه و پیرو اهل‌بیت (علیهم السلام) نبود و به موجب پاره‌ای از روایات، در مکه با سفیان ثوری و فضیل بن عیاض و ابو یوسف غسولی هم‌صحبت بود.(۱) 🔰به گفته صاحب کتاب "مجالس المومنین": «ابراهیم در مکه شرفیاب حضور مبارک امام باقر (علیه السلام) گردید و از او چیزها آموخت.» (۲) ولی او هرگز از ائمه شیعه تبیعت نکرد. 👈در همین موضوع هجویری می‌گوید: «ابراهیم با ابوحنیفه نیز اختلاط داشت و علم از وی آموخته بود. حدیث هم از وی روایت کرده است و این همه نشان می‌دهد که وی در مذهب اهل سنت بوده است و ادهمیان از صوفیان پیروان او بودند.»(۳) ♻️به همین دلیل است که برخی مدعی شده‌اند اساس صوفیه برای مقابله با قدرت معنوی اهل‌بیت (علیهم السلام) بنا نهاده شده است. 📚پی نوشت ۱.افلاکی، منازل العارفین، ج 1، ص 75. ۲. خوانساری، روضات الجنات، ج 1، ص 145. ۳. جواهر غیبی، ص 707. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ابراهیم ادهم هرگز شیعه نشد 🔸آنچه که در میان صوفیه مطرح است، مذهب سران ایشان است. 🔹از جمله سران صوفیه در صدر اسلام "ابراهیم ادهم" (100-161 ه. ق) است. 🔻آنچه که درباره ابراهیم ادهم مهم جلوه می‌دهد، تبعیت نکردن از امامان معصوم (علیهم السلام) هم‌عصر خود است. 🔻ابراهیم ادهم اگرچه سه امام شیعه را درک کرده بود، ولی هرگز شیعه و پیرو اهل‌بیت (علیهم السلام) نبود و به موجب پاره‌ای از روایات، در مکه با سفیان ثوری و فضیل بن عیاض و ابو یوسف غسولی هم‌صحبت بود.(۱) 🔰به گفته صاحب کتاب "مجالس المومنین": «ابراهیم در مکه شرفیاب حضور مبارک امام باقر (علیه السلام) گردید و از او چیزها آموخت.» (۲) ولی او هرگز از ائمه شیعه تبیعت نکرد. 👈در همین موضوع هجویری می‌گوید: «ابراهیم با ابوحنیفه نیز اختلاط داشت و علم از وی آموخته بود. حدیث هم از وی روایت کرده است و این همه نشان می‌دهد که وی در مذهب اهل سنت بوده است و ادهمیان از صوفیان پیروان او بودند.»(۳) ♻️به همین دلیل است که برخی مدعی شده‌اند اساس صوفیه برای مقابله با قدرت معنوی اهل‌بیت (علیهم السلام) بنا نهاده شده است. 📚پی نوشت ۱.افلاکی، منازل العارفین، ج 1، ص 75. ۲. خوانساری، روضات الجنات، ج 1، ص 145. ۳. جواهر غیبی، ص 707. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰