eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠تضاد اعمال و گفتار صوفیه با آیات و روایات 🔸صوفیه همواره ادعا می‌کنند که معارف و سنت خود را مستقیماً از قرآن و اهل‌بیت (علیهم السلام) گرفته و می‌گیرند و آموزه‌هایشان با آن‌ها در تناقض و تضاد نیست. 🔹حال آنکه ابراهیم ادهم می‌گوید: «مرد به جایگاه نیکان نرسد، تا شش عقبه (مانع و مشکل) بگذراند. اول درِ نعمت بندد و درِ سختی بر خود بگشاید و دوم درِ عزت ببندد و درِ ذلّت بگشاید و سوم درِ توانگری ببندد و در درویشی بگشاید. چهارم در سیری ببندد و درِ گرسنگی بگشاید و پنجم درِ خواب ببندد و درِ بیداری بگشاید و ششم درِ امید ببندد و درِ منتظر بودن مرگ را بگشاید». [1] 🔰حال آیا این موارد از سنت‌های رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است یا از بدعت‌های صوفیه است؟ ♻️چرا آیات و روایات ما بر حفظ عزت، کرامت و استفاده از تمامی نعمت‌های الهی سفارش کرده‌اند ولی شما چیز دیگری می‌گویید؟ 📚پی‌نوشت: 1.هوازن قشیری، ابوالقاسم، ترجمه رساله قشیریه، به کوشش بدیع‌الزمان فروزان فر، انتشارات علمی و فرهنگی، تهران، 1374 ش، ص 208. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تضاد اعمال و گفتار صوفیه با آیات و روایات 🔸صوفیه همواره ادعا می‌کنند که معارف و سنت خود را مستقیماً از قرآن و اهل‌بیت (علیهم السلام) گرفته و می‌گیرند و آموزه‌هایشان با آن‌ها در تناقض و تضاد نیست. 🔹حال آنکه ابراهیم ادهم می‌گوید: «مرد به جایگاه نیکان نرسد، تا شش عقبه (مانع و مشکل) بگذراند. اول درِ نعمت بندد و درِ سختی بر خود بگشاید و دوم درِ عزت ببندد و درِ ذلّت بگشاید و سوم درِ توانگری ببندد و در درویشی بگشاید. چهارم در سیری ببندد و درِ گرسنگی بگشاید و پنجم درِ خواب ببندد و درِ بیداری بگشاید و ششم درِ امید ببندد و درِ منتظر بودن مرگ را بگشاید». [1] 🔰حال آیا این موارد از سنت‌های رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است یا از بدعت‌های صوفیه است؟ ♻️چرا آیات و روایات ما بر حفظ عزت، کرامت و استفاده از تمامی نعمت‌های الهی سفارش کرده‌اند ولی شما چیز دیگری می‌گویید؟ 📚پی‌نوشت: 1.هوازن قشیری، ابوالقاسم، ترجمه رساله قشیریه، به کوشش بدیع‌الزمان فروزان فر، انتشارات علمی و فرهنگی، تهران، 1374 ش، ص 208. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠 کانال احـکام شــیـریـن 💠 ✨کانالی با موضوع به 😍 ✨ احـکـام نـمــــــاز 😍 ✨ احـکــام روزه 😍 ✨ احـکـام غـــــسـل 😍 ✨احـکام کسب‌وکار 😍 ✨واحکام دیگرموضوعات😍 ➕ الحقیرعبدالله عزیزی شاهرودی ۰۹۱۰۲۰۴۳۴۷۸ ✨با احکام زندگے خود را از دور کنید🌺✅ همراه بالطیفه های شرعی ✨برای پیوستن به کانال روی لینک بزنید😍🌸👇 https://eitaa.com/ahkameshirin
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🌺امیرالمومنین (ع): ◽️وَ لاَ تُدْخِلُوا بُطُونَکُمْ لُعَقَ الْحَرَامِ، فَإِنَّکُمْ بِعَيْنِ مَنْ حَرَّمَ عَلَيْکُمُ الْمَعْصِيَةَ، وَ سَهَّلَ لَکُمْ سُبُلَ الطَّاعَةِ 🌗لقمه هاى حرام را هر چند اندک باشد وارد شکم خود نسازيد; چرا که شما در معرض نگاه کسى هستيد که گناه را بر شما حرام کرده و راه هاى اطاعت را براى شما آسان ساخته است» 📘خطبه151 علیه السلام علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
اگر عیسی خداست، با چه کسی مناجات می کرد؟ خدا با خود صحبت می کرد؛ گونه ای مونولوگ. مسیحیان معتقدند که خداوند شخصی است. در ظاهر تثلیثی های لاتین راحت تر توضیح می دهند که چه چیزی شخصی است: آن، همان خداست. ( what is personal: it is God) تثلیث و اشخاص به تنهایی، تا جایی که هر یک خداست، شخصی هستند. پدر خداست، پس تا آنجا که خدا، تثلیث، شخصی است، پدر شخصی است. ( the Father is personal) پسر و روح القدس خدا هستند؛ پس آنها هم شخصی اند. درخواست ها در مناجات در واقع زائد (redundant) است زیرا هر چهار درخواست از کسی به غیر از خدا نیست؛ اما به آن شکل فقط یک ضرورت شعری ( a matter of poetic license) است. با این وجود، برخی از مسیحیان ، به ویژه مسیحیان شرقی که با تثلیثِ جمعی گرایان، همدرد هستند، نگران این هستند که استخدام برخی استعاره های تثلیثی های لاتین، شخصیت فردی روح القدس را تضعیف کنند. علاوه بر این ، تثلیث گرایی لاتین معنی روایات انجیل درباره مناجات عیسی با پدر را دشوار می کند. چه کسی با چه کسی مناجات می کرد؟ به روایت تثلیثی های لاتین به نظر می رسد ، تا آنجا که ما عیسی را به عنوان شخص دوم تثلیث می شناسیم، خدا با خود صحبت می کرد؛ شاید گونه ای مونولوگ. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠اتهام تصوف به آیت الله سید علی قاضی 🔸برخی به اسم مبارزه با تصوف، به علمای اعلام شیعه تاخته و تهمت صوفی‌گری به ایشان زده، غافل از آنکه عده‌ای دیگر از بزرگان و علمای شیعه، به عظمت علمای نام برده شده اعتراف کرده‌اند. 🔹از این رو مقام معظم رهبری (حفظه الله) در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله سید علی قاضی (قدّس سرّه) درباره ایشان می‌فرمایند: 👈«مهمترین مسئله در این باب، این است که ما در بین سلسله‌ی علمی فقهی و حِکمی خودمان در حوزه‌های علمیه یک گذرگاه و جریان خاص‌الخاص داریم که می‌تواند برای همه الگو باشد، هم برای علما الگو باشد، هم برای آحاد مردم و هم برای جوانها؛ می‌توانند واقعاً الگو باشند. اینها کسانی هستند که به پایبندی به ظواهر اکتفاء نکردند، در طریق معرفت و طریق سلوک و طریق توحید تلاش کردند، مجاهدت کردند کار کردند و به مقامات عالیه رسیدند و مهم این است که این حرکت عظیم سلوکی و ریاضتی را نه با طرق من‌درآوردی و تخیّلی مثل بعضی از سلسله‌ها و دکان‌های تصوّف و عرفان و مانند اینها، بلکه صرفاً از طریق شرع مقدّس به دست آوردند.»[1] 📚📚پی‌نوشت: 1.پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تقابل صوفیه با ائمه (ع) در بیان علامه طباطبایی 🔸برخلاف نظر برخی که صوفیه را ادامه دهنده راه اهل‌بیت (علیهم السلام) می‌دانند، علامه طباطبایی (ره) راه صوفیه را از اهل‌بیت (علیهم السلام) جدا دانسته و می‌گوید: 👈«از آنجا كه در عصر خلفا فلسفه يونان به زبان عربى ترجمه شد، متكلمين اسلام و دانشمندان از مسلمين با اينكه تابع قرآن بودند در صدد بر آمدند معارف قرآنى را با مطالب فلسفى تطبيق دهند و از همان جا بود كه به دو دسته اشاعره و معتزله تقسيم شدند و چيزى نگذشت كه جمعى ديگر در عصر خلفا به تصوف گرايش يافته و ادعاى كشف اسرار و علم به حقایق قرآن نمودند و پنداشتند كه مطالب تصوف آنان را از مراجعه به اهل بيت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بى‌نياز مى‌‏كند و اين غرور فكرى باعث شد كه خود را در برابر ائمه هدى (علیهم السلام) كسى بدانند.»(1) 🔻همین امر سبب فاصله افتادن این جماعت از معارف ناب اسلامی شد و روز به روز بر انحراف ایشان افزوده شد. 📚پی‌نوشت: 1. طباطبایی محمدحسین، ترجمه تفسیر المیزان، انتشارات جامعه مدرسین، قم، 1374. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🍃🍃🍃 🔘 امام حسن عسکری علیه السلام: عبادت به زیادی نماز و روزه نیست، بلکه حقیقت عبادت، زیاد اندیشیدن در کار خداست. 📚 تحف العقول، ص448 ▪️◾️🔳◾️▪️ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❇️فراخوان مقاله❇️ 🔷 پژوهش نامه مذاهب کلامی (علمی-تخصصی) با هدف ایجاد بستری مناسب برای نظریه پردازی و طرح مباحث نوین در عرصه های مرتبط با مذاهب کلامی در محورهای ذیل مقاله علمی می پذیرد. 📜محورهای مقالات: 1⃣ بازخوانی و بررسی تطبیقی اندیشه های کلامی مذاهب اسلامی و طرح مباحث نوین در این عرصه 2⃣ جریان شناسی و نقد مبانی فکری سلفیان با هدف شناخت و تبیین خطرات 3⃣ ایجاد بستری مناسب برای معرفی مبانی فکری اهل بیت علیهم السلام در منازعات کلامی 4⃣ صیانت از حریم اعتقادی اسلام اصیل و تحکیم باورهای دینی در برابر شبهات 5⃣ تحلیل جریان های فکری جهان اسلام با هدف گسترش گفتمان همگرایی 💰💰کمک هزینه پژوهشی مقاله، در صورت تایید نهایی10000000ریال می باشد. 🔷🔶🔷جهت ارسال مقاله و دریافت شیوه نامه نگارش به سایت http://journals.markazfeqhi.com/kalam ۰┈••••✾•🔸🔶💠🔶🔸•✾•••┈• عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ‬‏‪علت نام گذاری فرزند علیه السلام به چه بوده است؟ 🎤 حجت‌الاسلام 👈برخی از افراد نااگاه، با اشاره به اینکه نام یکی از فرزندان علیه السلام، عثمان بود، در صدد هستند که ماجراهای را کمرنگ کرده و رابطه بین خلفا و حضرت امیرالمؤمنین را رابطه‌ای حسنه جلوه کنند اما ... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠اثبات انحراف تصوف با استناد به منشأ آن 🔸بطور اختصار می‌توان‌ منشا تصوف را‌ به چند بخش خـلاصه نمود: 🔻دسته‌ای تصوف را عکس‌العمل فکر آریایی در مقابل سلطه‌ و نفوذ اسلام عربی دانسته‌اند. 🔻گروهی منشاء تصوف را افـکار و آراء بودایی‌ و هندی تصور کرده‌اند. 🔻جمعی‌ از محققین بواسطه وجود شباهت بسیاری بین فلسفه اشراق و تـصوف معتقدند که تصوف از فـلسفه نـوافلاطونی اسکندریه سرچشمه گرفته و سپس در طی قرون و به تدریج رنگ دیانت اسلامی بر‌ آن زده‌اند. 🔻بعضی احتمال داده‌اند که تصوف خودبخود و مستقلاً در ممالک اسلامی به وجود آمده و ابدا ارتباط و بستگی بجایی ندارد. 🔻عده‌ای هم سرچشمه تصوف اسـلام را مسیحیت و عقائد‌ رهبانی‌ می‌دانند. 🔰خود صوفیه هیچ یک از این اقوال را نپذیرفته و معتقدند که طریقه تصوف عبارت است از لُب و عصاره و باطن قرآن و احادیث نبوی و کشف و شهود‌ اولیاء.(1) ♻️اگر نظر مختار صوفیه درباره ایشان درست باشد، چرا عقایدی همچون سماع، عشریه، استغنای از شریعت که معارض با دستورات اسلامی است، در میان صوفیه رواج دارد؟ 📚پی‌نوشت: 1. مینایی محمد، منشاء تصوف از کجاست؟، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی تبریز، 1329، شماره 21 و 22. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠قربانی کردن طریقه‌ها برای اثبات حقانیت صوفیه 🔸برخی از طریقه‌های صوفیه برای آنکه دامان خود را از انحرافات مختلف پاک جلوه دهند، به انحراف طریقه‌های دیگر صوفیه اعتراف کرده و انحراف در سلوک و عمل را مخصوص طریقه‌هایی غیر از خود می‌دانند. 🔹این دسته معتقدند: «دست پرورده‌های این صوفی‌نمایان گروهی نادان، ظاهربین، ریاکار، بی‌اعتنا به شرع و... بوده‌اند. 🔻سرّاج در کتاب اللمع آنان را "مترسمین به تصوف" خوانده است.[1] و هجویری ایشان را "متصوف و مستصوف" قلمداد می‌کند.»[2] 🔰همچنین این دسته نشأت گرفتن فرقه‌هایی چون ملامتیه و قلندریه را نمونه‌ای بارز از تمایل صوفیان برای تشکیل گروه‌هایی با هنجارهایی مغایر با رسوم جامعه می‌پندارند. درصورتی که بیشتر فرقه‌های صوفیه از دیدگاه علمای دین دارای انحرافات مختلف هستند. 📚پی‌نوشت: 1. سراج طوسی ابونصر، اللمع فی التصوف، اساطیر، تهران، 1390، ص 409. 2. هجویری علی بن عثمان، کشف المحجوب، سروش، تهران، 1383، ص 49. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰