eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
تردیدهای تثلیث موضوع چگونگی ایجاد و حفظ باورها در آدمی، موضوع عجیب و خواندنی است. باورها، هر چند نادرست و خطر آفرین باشند، به آسانی حذف و اصلاح نمی شوند. آموزه ی تثلیث (یک ذات و سه شخص)، بنیان مسیحیت تبشیری/پولسی است؛ اما دارای ابهام و معماست. یکی از این ابهامات به واژه ی شخص/اقنوم/persona بر می گردد. آقای توماس میشل در این باره می نویسد: ««نویسندگان مسیحی عرب زبان برای رساندن مفهوم تثلیث از واژه ی یونانی الاصل اقنوم و از کلمه ی صفت (به معنای مظهر) استفاده کرده اند. معادل لاتین کلمه ی اقنوم، Prrsona است به معنای ماسک یا راه وجود. این کلمه لاتینی بعدا از معنای اصلی خود خارج شده و دیگر به معنای راه وجود و عمل نیست؛ بلکه بر شخص و فرد ممتازی دلالت می کند که از خرد، اراده و مسولیت مخصوص به خویش برخوردار است. به همین دلیل هرگاه مسیحیان عصر ما از خدای یکتا در سه persona سخن می گویند، خطر بدفهمی وجود دارد و ممکن است کسی تصور کند که مسیحیان معتقد به وجود یک خدای متشکل از سه فرد یا سه شخص یعنی چیزی شبیه به مجموعه سه چیز هستند. این تصور به تعالیم صحیح مسیحیت ربطی ندارد و شوراهای کلیسایی قدیم آن را به هیچ وجه نپذیرفته اند. نویسندگان مسیحی قدیم نیز هیچگاه از تثلیث به عنوان یک خدا در سه شخص سخن نگفته اند».* --- *کلام مسیحی، توماس میشل، ترجمه حسین توفیقی، چاپ سوم، قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، 1387، صص 75 – 76. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
اقتدای حضرت عیسی علیه السلام در نماز به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف (در کتب معاصر اهل‌سنت) محمد ادریس کاندهلوی از علمای بزرگ اهل‌سنت می‌نویسد: 🔸 از ابو امامه روایت است که حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله) ایراد سخنرانی فرمودند و در اثنای سخنان چنین فرمودند: مهدی (علیه السلام) مرد صالحی است ایشان در مسجد جامع دمشق برای اقامه نماز صبح بر مصلی می‌ایستد که ناگهان حضرت عیسی علیه السلام از مناره شرقی آن نزول کرده با دیدن او خود را از مصلی کنار می‌کشد و به او می‌فرماید: ای پیامبر خدا شما امامت بفرمایید. حضرت عیسی (علیه السلام) در حالی که دست مبارکش را بین دو شانه حضرت امام می‌گذارند و می‌فرمایند خیر. فقط خود شما امامت کنید، زیرا اقامه این نماز برای شما گفته شده است. سپس حضرت مهدی (علیه السلام) اقامه نماز می‌کنند و حضرت عیسی (علیه السلام) به او اقتدا می‌نمایند تا روشن شود که به عنوان رسول نازل نشده بلکه به عنوان تابع و مجدد در امت محمدیه آمده‌اند. 📚 ظهور مهدی (محمد ادریس کاندهلوی) صفحه ‌۱۳-۱۵ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
شنبه-های-سمیناری 🔹سمینار تخصصی نقد بهائیت استاد ارائه دهند: سرهنگ شاداب عسکری استاد ناقد: دکتر حجت حیدری چراتی زمان: سه شنبه 1400/09/09 ساعت: 10:00 الی 12:00 لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/a95618 عضویت در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔰افزایش عمر و روزی قال رسول الله صلى الله عليه و آله مَنْ سَرَّهُ أَنْ يُنْسَأَ لَهُ فِي عُمُرِهِ وَ يُوَسَّعَ لَهُ فِي رِزْقِهِ فَلْيَتَّقِ اللَّهَ وَ لْيَصِلْ رَحِمَه‏ هر كس دوست دارد كه عمرش طولانى و روزى اش زياد شود، تقواى الهى پيشه كند و صله رحم نمايد. الزهد ص 39 ، ح 104 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 71 ، ص 102، ح 56 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
یک بام و دوهوای دراویش در جریان آیت الله گلپایگانی 🔸با وجود اینکه آیت الله صافی گلپایگانی از مخالفان سرسخت فرقه‌های صوفیه است و تصوف را از اساس باطل می داند ولی در جریان نصحیت ایشان به سران دولت، این صوفیان اشک تمساح ریخته و خود را از حامیان این عالم بزرگ معرفی کردند. 🔸محمد اسماعیل صلاحی قطب خود خوانده دراویش گنابادی به دنبال بهره برداری سیاسی از سخنان این مرجع بزرگوار، به نقل از نورعلی تابنده می گوید: 👈«حضرت آقا [نورعلی تابنده] در مورد آقای صافی و نیز مرحوم گلپایگانی بزرگ می‌فرمودند: آن دو اگرچه مخالف تصوف به شمار می‌روند ولی در مخالفت خود صدق دارند و فهم آن دو درباره تصوف اینگونه بوده و بنابراین صدق ایشان درخور احترام است در حالی که دیگران این صداقت را در اظهار نظر ندارند» 🔻بنابراین فرمایش، اظهار نظر اقای صافی صادقانه و خالصانه است و جا دارد که مسئولین به رهنمودهای ایشان عمل کنند.» [1] 🔰چرا دراویش گنابادی که به خلوص و صداقت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پی برده‌اند، مجالس درویشی خود را تعطیل نمی‌کنند؟ 🔻درحالی که آیت الله گلپایگانی این صوفیان را منحرف و شرکت در مجالس آنان را حرام می دانند. 📚پی نوشت: [1]. صفحه شخصی محمد اسماعیل صلاحی در فضای مجازی، 10/ 8/ 1400. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نظر آیت الله صافی گلپایگانی درباره صوفیان 🔸حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از علما و مراجع تقلید، یکی از مخالفین صوفیان بوده و در این‌باره می‌فرمایند: 👈«صوفیه با فرقه‌ها و انشعابات بسیاری که دارند اگرچه در انحراف در یک سطح نیستند و بسا که برخی از آنان از طبقه اسلام شمرده نشوند، در مجموع منحرف‌اند و عقاید خاصه ای که دارند غیر اسلامی است؛ بنابراین مشارکت در ایجاد بناها و مراکز تبلیغی آنها و شرکت در محافل آنها خلاف شرع و حرام است.» [1] 🔰حتی آیت‌الله صافی گلپایگانی هرگونه ارتباط و ازدواج با دراویش را جایز نمی‌دانند و می‌فرمایند: 🔻«هر نوع ارتباطی که موجب ترویج و تقویت فرق ضاله (بهاییت- صوفیه) باشد جایز نیست و ترک مجالست و مصاحبت با آن ها لازم است. به مؤمنین توصیه می کنم از معاشرت و مجالست مخصوصاً مزاوجت و رفاقت با آن ها جداً پرهیز و احتراز نمایید که معرض خطرات و مفاسد بزرگ است.»[2] [1]. محمودی سید محسن، مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، انتشارات فرهنگی صاحب‌الزمان (عج)، ورامین، 1381، ج 1، چاپ هشتم، صص 19-21. [2]. صافی گلپایگانی، لطف الله، جامع الاحکام، نشر دفتر تنظیم و نشر آثار آیت الله صافی، ج2، ص 95. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
11.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽نقدوبررسی مبانی مکتب اشو ✅نفی خدا و همه چیر از مبانی مکتب اشو 🎤استاد فعالی عضویت درکانال👇👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢نجات از دیدگاه اُشو ⬅️هنگامی که آموزه‌های اُشو را بررسی می‌کنیم چند عنوان اصلی توجهمان را به خود جلب می‌کنند: روابط جنسی خارج از چارچوب زناشویی رسمی، عشق آزاد، کوندَلینی یُگه و مراقبه بر مبنای حرکت انرژی در هفت چَکره، رسیدن به مقام نجات نهایی یا نیروانه و زُربای بودایی. برای شناخت صحیح و دقیق نجات در آموزه‌های اُشو نخست می‌بایست مفهوم و این آموزه‌های بنیادین و رابطه آنها با هم، در چارچوب سه پرسش اصلی «نجات از چه؟»، «با چه؟»، و «به سوی چه؟»، روشن شود. 📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢نجات از دیدگاه اُشو(2) ✅با توجه به آموزه‌های اُشو، کسی که در راه نجات گام برمی‌دارد، می‌بایست دو مرحله مهم را بپیماید: 1️⃣در مرحله نخست سالک می‌بایست عشقی کامل را از راه رابطه جنسی آزاد و بدون التزام به قید و بندهای ازدواج تجربه کند. چنین عشقی موجب پدید آمدن مدار الکتریکی ویژه‌ای بین زن و مرد می‌شود که نیاز جنسی و گرایش به جنس مخالف را برای مدت‌های طولانی برطرف می‌سازد؛ پس از پیمودن این مرحله و کسب عشق کامل، فرد آماده می‌شود تا وارد مرحله دوم شود. 2️⃣در این مرحله سالک هفت چکره را مطابق یُگه کوندَلینی، به‌سلامت از سر می‌گذراند و پس از عبور از سه سمادْهی به مقام نجات نهایی یا نیروانه دست می‌یابد. سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅ مشروعیت با توجه به آیه ۶۴ سوره نساء یکی دیگر از علمای حنبلی مذهب که قائل به جواز توسل با توجه به ایه ۶۴ سوره نساء است است . او هم از بزرگان و بزرگان حنابله است که آموزش می‌دهد کسانی که به زیارت (صلی الله علیه و آله) می روند ، چه مطالبی را بگویند. 👈🏼👈🏼او می نویسد : قبر نبی مکرم اسلام (ص) و قبر دو همراه ایشان ابوبکر و عمر سنت است… [و در صفحه بعد به آیه قرآن کریم استدلال کرده و می گوید زمانی که به زیارت آن حضرت رفتند ، چه مطالبی را بیان کنند] 👈👈 زمانی که به زیارت قبر ( صلی الله علیه و آله) رفتید ، این آیه را بخوانید و بعد از آن خطاب به (صلی الله علیه و آله) بگویید : ای رسول خدا من آمده ام تا از گناهان خود استغفار کنم و شما را نزد خداوند شفیع قرار دهم . خدایا از تو می‌خواهم که من را ببخشی همان طوری که در زمان حیات پیامبرت هر کسی می‌آمد و این آیه را می خواند و از ایشان طلب می کرد و تو او را می‌بخشیدی ، من را هم که بعد از وفات حضرت آمده ام ، ببخش و مورد مغفرت خود قرار بده . 📚 مطالب اولی النهی ج2 ص441 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 🔹 چقدر جهالت و حماقت! این آدمی با این که یقین دارد به حضور خدا، به حساب کتاب قبر و قیامت و به حقانیت قرآن و پیامبر، ولی باز پشت به حقیقت کرده و بخاطر خودخواهی و هوای نفس، مخالفت میکند با مسیر و مرام مؤمنان. 🔹 به علم و فقاهت مان مغرور نشویم که حتی با یقین به توحید و معاد نیز، خطر میچرخد دور سرمان لحظه به لحظه 🔹 چه تضمینی هست که روز ظهور آقا و فراخوان مؤمنان، محبت دنیا را بر جانفشانی در رکابش ترجیح ندهیم؟! مگر کوفیان حسین علیه السلام را نمی شناختند و یقین نداشتند به حقانیتش؟! 👈 ما هم یقین داریم به حقانیت فرزند فاطمه سلام الله علیها ولی... ولی....🏡🚘💰💶و...👉شاید اینها کارمان را بسازند، ظهر عاشورا😔 👇👇👇👇 🌴 آیه 14 سوره نمل 🌴 🕋 وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَيْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ ⚡️ترجمه: و با آن كه در دل به آن يقين داشتند، از روى ستم و برترى جويى انكارش كردند، پس بنگر كه فرجام تبهكاران چگونه است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
ایمانِ ایمانی یا ایمانِ عقلی ؟ ایمان گرایی، استدلال عقلی در رد عقل باورهای آدمی باید مدلل باشد؛ و گرنه هر خرافه ای نهادینه می شود. متعلق باور، گاه امری دینی و گاه تجربی، تاریخی، روانشناختی و ... است. باورها دینی باید مدلل شوند تا درست و نادرست شان معلوم شود؛ اما خیلی از ایمان داران در ادیان زیر بار این اصل نمی روند. تعقل/منطق و استدلال، در جهان مسیحیت - برای نمونه و در موضوع تثلیث - جای خود را به ایمان می دهد. عالمان مسیحی می گویند باید ایمان آورد! آنان می گویند، مرغ عقل،در سپهر دین، یارای پرواز ندارد. الهیدانان مسیحی می گویندکه تثلیث را نمی توان با عقل فهمید. چالش این ادعا در این است که: اگر ایمان اصل و اساس باور باشد، آرا و اقوال فاسد و مغالطی و باطل دیگران را چگونه طرد و انکار کنیم؟ آیا جز از طریق استدلال و نشان دادن فقدان پایه منطقی برای آن ها؟! اساساً رد کردن عقل/منطق و نشاندن ایمان به جای آن، خود یک استدلال و قیاس منطقی است؛ زیرا ادعای عدم شایستگی و توانایی عقل در درک و دریافت اصول دین و لزوم ایمان آوری برای مستفیض شدن، خود، مبتنی بر منطق است. شکل و مقدمات این ادعا، منطقی است؛ یعنی استدلال منطقی می کنند که نباید استدلال منطقی کرد! --- با بهره بردن از: منزلت عقل در هندسه معرفت دینی جوادی آملی، مرکز نشر اسراء، چاپ سوم زمستان ۱۳۸۷ هجری شمسی، ص ۱۸۸. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e