eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
❗️محدودیّت خداۍ سلفی (3) ، امام مذهب حنبلۍ و یکی از مؤسسان حشویه و قدیم میگوید: «وبرای خدا عرشی است،و عرش را کسانی حمل میکنند، خدا بر عرش است و⇜حــدّی دارد و خدا به حدش آگاهتر است، میکند و میخندد و شاد میشود و...» ✍🏻پۍنوشت: جالب است محقق در پاورقۍ مینویسد از است ڪه حد خدا را اثبات میڪرد و قائل به حد بود.❗️ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تبیین خواندنی باسیل از وجود شخص های تثلیث باسیل در واقع، اقنوم ها را نوع فردی و وحدت مشترک آنها را جنس نوعی دانست. باسیل برای نشان دادن تمایز فرد و نوع در سه عضو تثلیث، اصطلاح ارسطویی خاصه را اقتباس کرد. ویژگی پدر، نا مولود بودن، ویژگی پسر، مولود بودن و ویژگی روح القدس آن است که به تبع پسر و با پسر شناخته می شود و جوهر خود را از پدر دارد. اما چون این خاصه یا نحوه وجود بدان معناست که نخستین اقنوم علت وجودی اقنوم های دوم و سوم است و دومین اقنوم تا حدی علت وجود سومین اقنوم است، میان اقنوم ها عنوان نوعی اضافه یا نسبت علّی وجود دارد که ارسطو آن را اضافه (یا نسبت) از نوع نسبت فاعل یا منفعل می داند. باسیل می گوید واژه های پدر و پسر تنها نشان دهنده نوع رابطه متقابل است، زیرا پدر کسی است که وفق ماهیتی که مشابه ماهیت خود اوست، مبدا وجود را به دیگری اعطا کرد و پسر کسی است که آن مبداء وجود را به طریق تولید از دیگری دریافت کرده است. باسیل می‌گوید واژه فرزند مفهوم هیچ جوهری را به ذهن متبادر نمی کند، بلکه تنها بر نوعی نسبت با چیز دیگری دلالت می کند. ——————- فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص ۳۶۶ - ۳۶۷. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
گرگیج از امامت جمعه آزادشهر عزل شد نماینده ولی‎فقیه در گلستان، مولوی نعمت‎الله مشعوف از اساتید حوزه علمیه اهل سنت گالیکش را به امامت جمعه اهل سنت آزادشهر منصوب کرد. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🕌شاکیان قیامت الإمام الصادق عليه السلام : ثلاثةٌ يَشكُونَ إلى اللّه ِ عزّ و جلّ: مَسجِدٌ خَرابٌ لا يُصَلِّي فيه أهلُهُ و عالِمٌ بينَ جُهّالٍ و مُصحَفٌ مُعَلَّقٌ قد وَقَعَ علَيهِ غُبارٌ لا يُقرَأُ فِيهِ. سه چيز نزد خداوند عزّ و جلّ شكايت كنند : مسجد خرابى كه اهالى [اطراف] آن در آن نماز نخوانند، و دانشمندى كه در ميان عدّه اى قرار گرفته باشد، و قرآنى كه در كنار طاقچه ها گذاشته شده و رويش را گرفته باشد و كسى آن را نخواند . 🔹الخصال : 142/163. علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
48.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 پاسخ حضرت استاد به توهین به علیهم‌السّلام بر اساس ‌👈 این جریانات اخیر باعث میشه جوانان حقیقت طلبِ اهل سنت، به دین و مذهب به ارث رسیده از اجداد خود اکتفا نکنند و با مطالعه و تحقیق جویای حقیقت شوند تا حقیقت خیلی چیزها و خیلی اشخاص برای شان آشکار شود. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💔 اشڪهایے را ڪه مےریزم نثارِ مادر اسٺ هدیہ بر غم هاے قلبِ بےقرارِ مادر اسٺ مےرسد روزے ڪه سوغاٺِ مدینہ مےشود تربٺِ پاڪے ڪه از خاڪ مزارِ مادر اسٺ 🥀 🥀 @گعضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
Mahmoud Karimi - Ghamet Nabsheh.mp3
4.71M
اگر که یارت تو بستر افتاد غمت نباشد محمود کریمی عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🥀💫🥀💫🥀💫 🔘 وصيت ، به 🔅 بحار الأنوار عن ابن عبّاسـ في خَبَرِ وَفاةِ فاطِمَةَ عليهاالسلام ـ: فَكَشَفَ عَلِيٌّ عَن وَجهِها فَإذا بِرُقعَةٍ عِندَ رَأسِها، فَنَظَرَ فيها فَإذا فيها: 🔅بسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ، هذا ما أوصَت بِهِ فاطِمَةُ بِنتُ رَسولِ اللّهِ صلى‌الله عليه وآله: أوصَت وهِيَ تَشهَدُ أن لا إلهَ إلاَّ اللّهُ وأنَّ مُحَمَّداً عَبدُهُ ورَسولُهُ، وأنَّ الجَنَّةَ حَقٌّ وَالنّارَ حَقٌّ، وأَنَّ السّاعَةَ آتِيَةٌ لا رَيبَ فيها وأنَّ اللّهَ يَبعَثُ مَن في القُبورِ. يا عَلِيُّ، أنَا فاطِمَةُ بِنتُ مُحَمَّدٍ، زَوَّجَنِي اللّهُ مِنكَ لِأَكونَ لَكَ فِي الدُّنيا وَالآخِرَةِ، أنتَ أولى بي مِن غَيري، حَنِّطني وغَسِّلني وكَفِّنّي بِاللَّيلِ، وصَلِّ عَلَيَّ وَادفِنِّي بِاللَّيلِ، ولا تُعلِم أحَداً، وأَستَودِعُكَ اللّهَ وأَقرَأُ عَلى وُلدِيَ السَّلامَ إلى يَومِ القِيامَةِ. 🔅 🔹 بحار الأنوار ـ به نقل از ابن عبّاس درباره گزارش وفات فاطمه عليهاالسلام ـ: على عليه السلام از صورت فاطمه [پارچه را] كنار زد كه در كنار بالينش نوشته‌اى ديد، در آن نگريست كه در آن آمده بود: 🔸به نام خداوند بخشنده مهربان. اين چيزى است كه فاطمه دختر رسول خدا صلى‌الله عليه وآله بدان وصيت كرده است. وصيت كرده، در حالى كه گواهى مى‌دهد به اين كه هيچ معبودى جز خداوند نيست و محمّد، بنده و فرستاده او است و بهشت حق است و جهنّم حق است و قيامت رخ خواهد داد و ترديدى در آن نيست و خداوند همه آنان را كه در گورهايند بر مى‌انگيزد. اى على، من فاطمه دختر محمّدم كه خداوند مرا به همسرى تو درآورد تا در دنيا و آخرت براى تو باشم. تو از هر كسى به من سزاوارتر و نزديكترى. مرا شبانه حنوط كن، غسل بده و كفن نما و بر من نماز بخوان، و شبانه دفنم كن، و كسى را باخبر مساز. تو را به خداوند مى‌سپارم، و بر فرزندانم تا روز قيامت سلام مى‌دهم.🔸 📚بحار الأنوار : ج ۴۳ ص ۲۱۴ ح ۴۴ ، حکمت نامه فاطمی، ص 628 سلام الله علیها سلام الله علیها عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️ زهرا ڪه عنایتش به دنیا برسد باشد ڪه بہ فریادِ دلِ ما برسد یارَبّ سببی سازڪه در روز جزا پرونده ما بہ دسٺ زهـرا برسد 🥀 🥀 🥀 🥀 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹سمینار تخصصی نقد بهائیت توسط استاد: حمزه احمدی ناقد: دکتر حجت حیدری چراتی دبیرجلسه: حجت الاسلام فخرآور ⏰زمان: سه شنبه 1400/09/30 🕙ساعت: 10:00 الی 11:00 🔗لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/a95618 عضویت در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
اشکال باسیل به عبارت قالبی سه اقنوم و یک جوهر عبارت قالبی سه اقنوم و یک جوهر و نیز تعبیرِ «از همان جوهر پدر» می تواند دو معنا داشته باشد، که به نظر باسیل، هر دو در تیر رس ایراد است. معنای نخست: اگر سه اقنوم با قیاس به آنچه ارسطو، وحدت جنس می خواند و در توضیح آن از مثال اسب، انسان و سگ که در جنس حیوان واحدند، استفاده می کند در الوهیت واحد باشند، با این ایراد روبروست که در این صورت ممکن است برخی الوهیت را که جنس سه اقنوم فردی است، جنس به معنای ارسطویی آن یعنی کلی موجود در سه اقنوم فردی ندانند، بلکه جنس در اصطلاح افلاطونی آن یعنی یک مفهوم عالی مشترک یا همان کلیِ موجود در فراسو، بالا و ورای اقنوم های فردی بدانند که بدین ترتیب نه یک خدا بلکه چهار خدا وجود خواهد داشت: اقنوم های سه گانه و الوهیت. معنای دوم: اگر بدین معنا باشد که سه اقنوم بنا به آنچه ارسطو، وحدت موضوع می‌خواند و آنرا با مثال روغن و شراب که در موضوع آب، وحدت دارند، توضیح می‌دهد، در الوهیت واحد باشند، به گفته ی باسیل با این ایراد روبروست که ممکن است برخی الوهیت را که موضوع و زیر نهاده ی سه اقنوم است، چیزی بدانند که مانند آب در نسبت با روغن و شراب، یک ماده بنیادینِ از پیش موجود باشد، یعنی چیزی که وجودی پیش از اقنوم ها و جدای از آنها دارد که در این صورت نیز نه یک خدا بلکه چهار خدا وجود خواهد داشت. ________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص368. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
امام على عليه السلام فرمودند: إذا ضاقَ المسلمُ فلا يَشكُوَنَّ رَبَّهُ عَزَّوجلَّ، و لْيَشكُ إلى رَبِّهِ الذي بِيَدِهِ مَقالِيدُ الاُمورِ و تَدبِيرُها هرگاه مسلمان در تنگنا و سختى افتد، هرگز نبايد از پروردگار عزّوجلّ خود شكايت كند، بلكه بايد به درگاه پروردگار خويش، كه زمام و تدبير امور به دست اوست، شكايت برد 📚 ميزان الحكمه ج6 ص42 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 📛 سربه فرمان دشمنان داشتن، ممنوع است مطلقا؛ 👌 برای جهاد و نبرد با کفار، باید مجهز شویم به سلاح اندیشه قرآن و معارف بلندش‌؛ ابزار اصلی جهاد اهل بیت همین قرآن بود که همیشه بالاست پرچم شان! 👈 ما ولی کنارش گذاشته ایم و با سلاح های ناکارآمد به مصاف دشمن و تهاجم فرهنگی و اقتصادی رفته ایم! 👇👇👇👇 🌴 آیه 52 سوره فرقان 🌴 🕋 فَلا تُطِعِ الْكافِرِينَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً كَبِيراً ⚡️ترجمه: پس، از كافران پيروى نكن و به وسيله‌ى قرآن با آنان به جهادى بزرگ بپرداز. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
یوحنای دمشقی، تمایز عضوهای تثلیث را سابجکتیو می داند. یوحنای دمشقی با توجه به واژگان یونانی متداول در زمان خود از اصطلاح اوقنوم برای سه عضو تثلیث و از اصطلاح جوهر (اوسیا) برای وحدت مشترک آنها استفاده می کند، گرچه گاهی اصطلاح طبیعت را معادل جوهر به کار می‌برد. او نیز اقنوم های سه گانه را امور واقعی می داند. او معتقد است که تمایز اقانیم را جز به نحو ذهنی نمی توان معلوم داشت، بر خلاف وحدت اشخاص که ادله و شواهد آن را می توان به مدد حواس و از طریق وحدت عملشان در طبیعت روشن ساخت. ____ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص ۳۷۱ - ۳۷۲. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e[
امام على عليه السلام فرمودند: اهل دنیا چون کاروانی باشندکه هنوز بارانداز نکرده، کاروانسالارشان بانگ برمی دارد که بار بندند و بروند... 📚 نهج البلاغه قسمتی از حکمت 415 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 پشت پرده فتنه در به علیهم‌السّلام 👈دشمنی با صلی‌الله‌علیه‌وآله و کم رنگ کردن تا جلوی اثبات حقانیت مذهب شیعه را (به زعم خود) بگیرند و همچنین با این آتش را در روشن کنند و در این بین هم حمایت لازم را انجام می‌دهد... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 ✅ همدیگر را زیاد دعا کنیم که اگر همین دعاها نباشد، ❌ کارمان زار است و کلاهمان پس معرکه. 👇👇👇👇 🌴 آیه 77 سوره فرقان 🌴 🕋 مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ ⚡️ترجمه: بگو: اگر دعاى شما نباشد، پروردگار من براى شما وزن و ارزشى قائل نيست  عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تبیین آگوستین از تثلیث آگوستین از چهره های شاخص آبای لاتینی می گوید، عبارت قالبی تثلیثی که در زبان یونانی به صورت یک اوسیا (جو هر) سه اقنوم است باید در زبان لاتینی به صورت یک ذات یا جوهر، سه شخص و نه یک ذات، سه جوهر باشد. او در معنای عبارت قالبی یک ذات، سه شخص، سه تبیین ممکن را از این عبارت ارائه می دهد: 1. سه شخص، سه نوع و یک ذات، یک جنس باشد. وی این را رد می کند؛ زیرا، عبارت قالبی یک ذات، سه شخص به نحوی نامناسب به کار رفته است. اگر خدا، جنسِ پدر، پسر و روح القدس باشد، آنگونه که حیوان، جنس سه اسب است، چون می‌توان سه اسب را سه حیوان نامید، پدر، پسر و روح القدس را می‌توان سه خدا نامید، که به بدعت می انجامد. 2. تعبیر دوم، آنکه سه شخص سه فرد و یک ذات، یک نوع باشد. او این را نیز، نمی پذیرد؛ زیرا همان گونه که ابراهیم، اسحاق و یعقوب، سه فرد اند، سه انسان هم هستند؛ پس اگر خدا نوع پدر، پسر و روح القدس باشد، پدر پسر و روح القدس را نیز باید سه خدا دانست که بدعت است. 3. تبیین سوم، اینکه سه شخص، سه فرد و ذات، یک موضوع باشد. او با پذیرفتن تبیین سوم می‌گوید: ما این الفاظ را نه بر حسب جنس و نوع، بلکه گویی بر حسب ماده که مشترک و یکسان است، به کار می بریم، مانند، سه تندیس از طلای یکسان، که ما آن سه را یک طلا می‌خوانیم اما در عین حال نه طلا را جنس و تندیس ها را نوع و نه طلا را نوع و تندیس ها را فرد می دانیم. ___ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص 373 - 375. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🕌 عذرخواهی امیرالمؤمنین علیه السلام: المَعذِرَةُ بُرهانُ العَقلِ . عذر خواهى و عذر پذیرى دلیل بر خرد است . 📝شرح روایی: امیرالمؤمنین علیه السلام: نعم الشفیع الاعتذار عذر خواهى ، خوب شفیعى است . ▫️ما اذنب من اعتدر گویى گناه نکرده است کسى که عذر بخواهد. 🔹 غررالحکم علیه السلام علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
اختلاف نظر علمای سرشناس مسیحی درباره ی اساسی ترین آموزه میان تمثیلِ موضوع آن گونه که از سوی ترتولیان و اعتقاد نامه ی نیقیه و باسیل به کار می‌رود و همان تمثیل آنگونه که آگوستین به کار می‌برد، تفاوت هست. نزد آنان موضوع (الوهیت) عبارت است از پدر؛ اما از نظر آگوستین، الوهیت که به گفته او به درستی ذات و به نحو نامناسبی جوهر نامیده می شود با پدر یکی نیست و دو شخص دیگر نیز اولوهیت خود را از پدر نمی‌گیرند‌؛ بلکه الوهیت را که یک ذات نامیده می شود، موضوع مشترک همه اشخاص می داند. به تعبیر آگوستین، خود الوهیت به طرز وصف ناپذیر و غیر قابل انفکاکی، نوعی تثلیث است. __________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص 376. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e