eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✅کرامت تراشی در صوفیه 🔸صوفیان نخستین تا قرن چهارم توجهی به مساله کرامت نداشتند و کرامات را فقط بعنوان گواهی برای یقین قلبی در سیر و سلوک تلقی می‌کردند. 💢اما وقتی که صوفیه به شخص محوری روی آورد و توجه به اولیاء در میان صوفیه به مساله‌ای اساسی مطرح شد، انحرافات مبنایی ایشان کلید خورد و توجه ویژه به کرامات اولیاء از جمله انحرافات اساسی صوفیه شمرده شد. 📚عارف و صوفی چه می گویند؟، ص 122 🔹در مقالات شمس آمده است که: «وقتی جنید بغدادی برای پیدا کردن جواب سؤال و مشکل خود نزد احمد زندیق می‌رود، به درخواست احمد زندیق به سماع می‌پردازند و آن‌چنان غوغایی در مُلک و ملکوت به پا می‌شود که جانهای مقدس (فرشتگان) آمدند و گفتند که اگر یک چرخ دیگر بزنی و به رقص خود ادامه دهی، بند افلاک از هم بگسلد و عالم هستی در هم بریزد.» 📚[مقامات شمس تبریزی، ص 52] 🔰 @Adyanuniv 🔰
🌻 امیرالمؤمنین عليه السلام: 🍀 لو سَكَتَ الجاهِلُ مَا اختَلَفَ النّاسُ! 🍀 اگر نادان سكوت اختيار می کرد، میان مردم اختلاف پدید نمی آمد! 📚 كشف الغمّة، ج 3، ص 139. 🔰 @Adyanuniv🔰
ابن تيمية في صورته الحقيقية - صائب عبدالحمید.pdf
224.4K
📚 ✍🏻نویسنده : 👈🏼 به زبان 👈🏼 نویسنده در این کتاب در صدد توضیح و بررسی نظرات شاذ ابن تیمیه برآمده و کتاب خود را به چند بخش تقسیم کرده است. بخش های ابتدایی در رابطه با توسل و زیارت قبر نبی و همچنین جواز لعن معاویه یا عدم جواز او را مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش های بعدی نظرات ابن تیمیه در رابطه با تجسیم و صفات خداوند و اهل بیت را بیان می کند. در بخش انتهایی نظرات ابن تیمیه در رابطه با علمای اسلام و همچنین اقوال علما در رابطه با ابن تیمیه را بیان می کند. نویسنده پس از بررسی نظرات ابن تیمیه به افکار انحرافی فرقه وهابیت دست پیدا می کند و وهابیت را فرقه ای بدعت گذار و ضاله معرفی می کند و کلام خود را با این آیه به پایان می رساند. منافقان با تظاهر به ايمان همچون مكاران، به خدعه و نيرنگ متوسل شده بودند، با اين كه كافر بودند و به خدا ايمان نداشتند خدا هم به سان مكاران با آنان رفتار كرد. 🔰 @Adyanuniv🔰
bn6759-1.gif
127.6K
📚 ✍🏻نویسنده : 👈🏼 به زبان 👈🏼 نویسنده در این کتاب در صدد توضیح و بررسی نظرات شاذ ابن تیمیه برآمده و کتاب خود را به چند بخش تقسیم کرده است. بخش های ابتدایی در رابطه با توسل و زیارت قبر نبی و همچنین جواز لعن معاویه یا عدم جواز او را مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش های بعدی نظرات ابن تیمیه در رابطه با تجسیم و صفات خداوند و اهل بیت را بیان می کند. در بخش انتهایی نظرات ابن تیمیه در رابطه با علمای اسلام و همچنین اقوال علما در رابطه با ابن تیمیه را بیان می کند. نویسنده پس از بررسی نظرات ابن تیمیه به افکار انحرافی فرقه وهابیت دست پیدا می کند و وهابیت را فرقه ای بدعت گذار و ضاله معرفی می کند و کلام خود را با این آیه به پایان می رساند. منافقان با تظاهر به ايمان همچون مكاران، به خدعه و نيرنگ متوسل شده بودند، با اين كه كافر بودند و به خدا ايمان نداشتند خدا هم به سان مكاران با آنان رفتار كرد. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 ابن تیمیه ملعون و جسارت به پدر بزرگوار 🔶 در می‌گوید: عموهای صلی الله علیه و آله و سلم ۴ نفر بودند: ، ، و ؛ عباس و حمزه آوردند، ولی دو نفر دیگر ماندند. یکی از آن دو، ابوطالب بود که از صلی الله علیه و آله و سلم دفاع و حمایت کرد، ولی با کفر از دنیا رفت! و دیگری ابولهب بود و دشمن صلی الله علیه و آله و سلم. 📚 منهاج السنه ج۷ ص۳۰۴ 👈🏻 یعنی در اینجا علیه السلام را با ابولهب، قرین هم قرار داده است. مایه تأسف این است که باز در ادامه می‌گوید: ابو طالب الذی اعان النبی صلی الله علیه و سلم لأجل نسبه و قرابته لا لأجل الله و لا تقربا له. اینکه ابوطالب آمد از صلی الله علیه و آله و سلم دفاع کرد، از این جهت بود که نسب و قرابتی با او داشت و برادرزاده اش بود، او از پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم بخاطر خدا نبود...! 📚 منهاج السنه ج۷ ص۳۰۴ 🔰 @Adyanuniv🔰
ابن تيميّة و إمامة علي (عليه السلام) - السيّد علي الحسيني الميلاني.pdf
756.8K
📚 (عليه السلام) ✍🏻نویسنده : استاد 👈🏼 به زبان 👈🏼 منهاج السنه یکی از کتب شناخته شده ابن تیمیه می باشد که معروف به غنی بودن تهمت و افتراء نسبت به امیرالمومنین و زهرای بتول و ائمه اطهار علیهم السلام و شیعیان است وهمچنین معروف به تعریف و تمجید از بنی امیه و دشمنان امیرالمومنین و حتی مدافع سرسخت ابن ملجم مرادی می باشد. نویسنده در این کتاب به بیان نمونه هایی از بغض و افتراء ابن تیمیه, به امیرالمومنین و همچنین تکذیب فضائل امیرالمومنین پرداخته است و طبق همین هدف کتاب خود را به چند بخش تقسیم بندی کرده است. بخش اول بغض ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) را بیان می کند.بخش دوم تکذیب فضائل امیرالمومنین (ع) مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش سوم به خلافت امیرالمومنین(ع) می پردازد. بخش پایانی نسبت افتراء ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) اختصاص یافته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
ebna_taiimie.jpg
13.4K
📚 (عليه السلام) ✍🏻نویسنده : استاد 👈🏼 به زبان 👈🏼 منهاج السنه یکی از کتب شناخته شده ابن تیمیه می باشد که معروف به غنی بودن تهمت و افتراء نسبت به امیرالمومنین و زهرای بتول و ائمه اطهار علیهم السلام و شیعیان است وهمچنین معروف به تعریف و تمجید از بنی امیه و دشمنان امیرالمومنین و حتی مدافع سرسخت ابن ملجم مرادی می باشد. نویسنده در این کتاب به بیان نمونه هایی از بغض و افتراء ابن تیمیه, به امیرالمومنین و همچنین تکذیب فضائل امیرالمومنین پرداخته است و طبق همین هدف کتاب خود را به چند بخش تقسیم بندی کرده است. بخش اول بغض ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) را بیان می کند.بخش دوم تکذیب فضائل امیرالمومنین (ع) مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش سوم به خلافت امیرالمومنین(ع) می پردازد. بخش پایانی نسبت افتراء ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) اختصاص یافته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 (عليه السلام) ✍🏻نویسنده : استاد 👈🏼 به زبان 👈🏼 منهاج السنه یکی از کتب شناخته شده ابن تیمیه می باشد که معروف به غنی بودن تهمت و افتراء نسبت به امیرالمومنین و زهرای بتول و ائمه اطهار علیهم السلام و شیعیان است وهمچنین معروف به تعریف و تمجید از بنی امیه و دشمنان امیرالمومنین و حتی مدافع سرسخت ابن ملجم مرادی می باشد. نویسنده در این کتاب به بیان نمونه هایی از بغض و افتراء ابن تیمیه, به امیرالمومنین و همچنین تکذیب فضائل امیرالمومنین پرداخته است و طبق همین هدف کتاب خود را به چند بخش تقسیم بندی کرده است. بخش اول بغض ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) را بیان می کند.بخش دوم تکذیب فضائل امیرالمومنین (ع) مورد نقد و بررسی قرار می دهد. بخش سوم به خلافت امیرالمومنین(ع) می پردازد. بخش پایانی نسبت افتراء ابن تیمیه به امیرالمومنین(ع) اختصاص یافته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 ردّ فضائل علیه السلام بوسیله ملعون اوج و او در ردّ واقعه 🔶 در واقعه 🔶 👈🏼 خوابيدن عليه السلام در جاي صلی الله علیه و آله در اين زمينه مي‌نويسد: قد ثبت بالتواتر حديث الفراش ، فلا فرق بينه وبين ما ذكر في نص الكتاب ، ولا يجحده الا مجنون أو غير مخالط لأهل الملة 👈🏼 ابن ابي الحديد از نقل مي کند که : خوابيدن اميرالمومنين عليه السلام در جاي صلي الله عليه وآله به صورت ثابت شده است، فرقي بين اين واقعه و بين وقائعي که در ذکر شده است وجود ندارد، اين واقعه (قرار گرفتن عليه السلام در بستر) را در ميان مردم فقط و بی عقل انکار می کند. 📚 شرح نهج البلاغة (ابن أبي الحديد) ج۱۳ ص۲۶۱ بتحقيق، محمد أبو الفضل إبراهيم دار احياء الكتب العربية، عيسى البابي الحلبي وشركاه، الطبعة الثانية ( ۱۹۶۷ م - ۱۳۸۷ ه‍ ) جميع الحقوق محفوظة منشورات مكتبة آية الله العظمى المرعشي النجفي قم - إيران ۱٤۰٤ ه.ق 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ بانک اطلاعات تخصصی فرق و ادیان اطلاعات تخصصی نقد فرق و ادیان. 🔸شیعه شناسی 🔹مسیحیت 🔸زرتشت 🔹وهابیت 🔸بهائیت 🔹تصوف 🔸 عرفان های نوظهور 🔹 احمدالحسن 🔰 @Adyanuniv🔰 منتظر حضور گرم شما هستیم...
✅ دریافت اسرار و معارف با شاهدبازی در صوفیه 🔸محمدعلی کرمانشاهی دریافت معارف و اسرار توسط شاهدبازی را از انحرافاتی می‌داند که توسط ابوعبدالله کرام، قطب فرقه کرامیه، رایج شد. نامبرده قائل به اباحه‌گری در تمام اعمال بود و می‌گفت: ❌ «تمام گناهان از زنا، لواط، استمنا، شهادت به دروغ و بازی با پسران، خواه آشکار و خواه پنهان بر شما رواست، الا شرب خمر چه علانیه و پنهان، زیرا آبروی مردم را می‌ریزد، پس جمله کبائر را بر شما حلال کردم.» 📚 خیراتیه، ج 1، ص 27 💢 بدین‌سبب زیبارویان زیادی به این فرقه روی آوردند، به گمان اینکه بدون عبادت و تنها با شاهدبازی، واصل‌شده و صاحب معارف و اسرار می‌شوند! 🔰 @Adyanuniv🔰
✅تقریب مذاهب یا نقد صوفیه 🔺 سوال شده است: 🔸«در این دوره که مساله تقریبت مذاهب یکی از مسائل روز هست، چرا باید صوفیه رو نقد کرد؟» 🔺 در پاسخ باید گفت: 🔸 تصوف، مذهب نیست که بخواهیم همانند مذاهب فقهی به آن نگاه کنیم. بلکه در اصل، با نقد کردن صوفیه به وحدت امت اسلامی کمک می‌کنیم. 🔸زیرا صوفیه بعنوان انحرافی در دین و در مقابل معنویت ائمه معصومین (ع) پدید آمد. 🔸متاسفانه اصل برخورد تصوف با اسلام در پس قشنگی‌های اینگونه موضوعات که قصه‌ای بیش نیست، پنهان نگاه داشته شده است، که موجب می‌شود کمتر به علت و انگیزه چنین ساخته‌هایی که نتیجه‌اش تضعیف اسلام و القاء سستی در مسلمانی است، توجه گردد. 📚 رویشگاه تصوف، صص 92 و 93 🔺برای نمونه نقل کرده‌اند که: 🔸« شبلی را دیدند چوبی در دست داشت که هر دو سر آن آتش گرفته بود. گفتند چه خواهی کرد؟ گفت می‌روم تا با یک سر این، دوزخ را بسوزانم و به یک سر بهشت را، تا خلق از خدا بترسند.» 📚 تذکره الاولیاء، ص 539 🔰 @Adyanuniv🔰
✅نظر علامه طباطبایی درباره‌ی پیدایش تصوف علامه طباطبائی درباره پیدایش تصوف می‌فرماید: 🔸تصوف مقارن با انتشار بحث فلسفی در زمان عباسیان ظهور نمود. 📚طباطبائی،محمد حسین، المیزان، ج۱ ص۲۵ . 🔹و برای آن ریشه‌ای در عهد خلفاء در لباس زهد وجود داشته است. و سپس به شکل متصوفه در اوائل عهد بنی عباس توسط ظهور مردانی از صوفیه مثل بایزید، جنید، شبلی و معروف کرخی و غیر آنان پدیدار شدند. 🔺این قوم زمانی که ادعای کرامات کردند و مطالبی را که با ظواهر دین و حکم عقل متناقض بودند به زبان آوردند و ادعا می‌کردند که بر این معانی صحیح فهم اهل ظاهر نمی‌رسد، بر فقها و عامه مسلمین گران تمام شد و آنان را انکار نمودند و از آنها تبرئه جسته و مورد تکفیرشان قرار دادند و با حبس، شلاق، کشتن، دار آویختن و تبعید نمودن از آنان دوری جستند. 🔻صوفیه در قرن ششم و هفتم به اوج خودشان رسیده و پس از آن به سوی انحطاط گرائیده و مردم از آنان اعراض نمودند. 📚همان، ج ۵، ص ۲۸۱ و ۲۸۲. 🔰 @Adyanuniv🔰
به مناسبت حرکت ضد نژاد پرستانه در دنیا حجت الاسلام علی فخرآور: رهبران بهائی سیاه پوستان را گاو می دانند. فرقه بهائیت به خاطر شعارهایی که دارد، خود را برتر از ادیان الهی می داند . یکی از این شعارها «وحدت عالم انسانی» یعنی برابری همه بشر، می باشد. اما رهبر دوم بهائیت یعنی عباس افندی مشهور به عبدالبهاء در حرکتی نژاد پرستانه آن هم فقط به خاطر آمریکایی بودن، سیاه پوستان آفریقا را گاو خطاب می کند و پوچی این فرقه را نمایان می کند. او در کتاب خطاباتش این چنین می گوید: «... مثلاً چه فرق است میان سیاهان افریک و سیاهان امریک این‌ها خلق الله البقر علی صورة البشرند ‏آنان متمدن و با هوش و فرهنگ ...» خطابات جلد ۳، صفحه ۴۸ 🔰 @Adyanuniv🔰
، وقتی بزرگتر شدم، بازم سیاه بودم وقتی جلوی میرم، بازم سیاهم🌞 وقتی میترسم، سیاهم..😨 وقتی سردمه سیاهم وقتی مریضم بازم سیاهم وقتی هم که بمیرم، باز سیاه خواهم بود! و تو ای دوست من! وقتی به دنیا اومدى، صورتی بودی؛ وقتی بزرگتر شدی،سفید شدی! وقتی جلو آفتاب میری، قرمز میشی🌝 وقتی میترسی، زرد میشی😧 وقتی مریضی، سبز میشی وقتی هم که بمیری خاکستری میشی! و تو به من میگی ! (سرود يك - برگزیده سازمان ملل در سال ۲۰۰۵) 🌚 @adyanuniv 🌚
🌻 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: 🍀 اختَبِرُوا الناسَ بأخدانِهِم؛ فإنّما يُخادِنُ الرَّجُلُ مَن يُعجِبُهُ نَحوَهُ. 🍀 مردم را با دوستانشان بيازماييد؛ زيرا آدمى با كسى كه از رفتارش خوشش بيايد ، دوستى مى كند. 📚ميزان الحڪمه ج6 ص191. 🔰 @Adyanuniv🔰
💰یکی از توصیه هایی که از طرف صهیونیست ها به این فرقه شده است تلاش برای کسب بازارها و نفوذ در سیستم اقتصادی کشور است. 💵در سالهای گذشته خبرهای زیادی از هجوم این فرقه در بازار سکه کشور منتشر شد. به عنوان نمونه، بهائیان به بازارطلا و سکه ورود کرده تا سیستم اقتصادی کشور را دچار اختلال کنند. 👓همچنین خبرهایی از نفوذ بهائیت به بازار عینک کشور وجود دارد که بهائیت در ساخت و واردات عینک در کشور نقش دارد و به نوعی بخشی از بازار را از آن خود کرده است تا جایی‌که یکی از برند‌های معروف و پرفروش کشور در اختیار آنان است. 💊اخیرا این فرقه ضاله با تشکیل شرکت های واردکننده دارو به استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه زیرزمینی خود پرداخته و بسیاری از داروخانه های کشور را بازار محصولات خود می کنند. 💉علاوه بر موارد فوق بهائیان با ایجاد داروخانه های متعدد و شبکه ای در پایتخت، سرمایه های کلانی را به جیب می زنند؛ این داروخانه ها که به ظاهر توسط داروسازان کشور اداره می شود اما در عمل در دست افراد بهایی است. 🔰 @Adyanuniv🔰
دانشگاه بهائیان (BIHE) 👨‍🎓👩‍🎓بهائیت برای حضور سیستماتیک در بازارهای اقتصادی کشور اقدام به تاسیس دانشگاه مخصوص بهائیان کردند. اولین دوره این کلاس‌ها در مجموعه‌ای که بین بهاییان به «موسسه علمی-آزاد» معروف است در سال ۱۳۶۶ برابر با ۱۹۸۷ میلادی برگزار شد. کلاس‌ها در ابتدا به‌صورت مکاتبه‌ای و نیمه حضوری بود و در طول ترم بنا به نظر استاد، دانشجویان در منزل یکی از بهاییان تهران جمع می‌شدند تا اشکال‌های درسی‌شان توسط استاد مربوط رفع شود. همچنین دانشجوهای بهایی شهرستان‌ها در روزهای تشکیل کلاس در خانه‌های بهاییان داوطلب در تهران اقامت می‌گزیدند. 🎓اما بهائیان برای گسترش و دور زدن قانون در کشور این موسسه را به صورت دانشگاه غیرحضوری آزاد تبدیل کرده تا تمام بهائیان بتوانند در این دانشگاه ثبت نام کنند. این دانشگاه که به نام BIHE شناخته می شود به صورت غیر قانونی اقدام به جذب دانشجو در رشته های مختلف کرده و عملا بسیاری از رشته های مورد نیاز و کاربردی در اقتصاد ایران را شامل می شود. علاوه بر این هزار و ۵۰ واحد درسی تدریس می‌شود که کلیه دروس کار‌شناسی ارشد کار‌شناسی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. 💼همچنین ریز نمرات و مدرک پایان تحصیل دانشجویان BIHE در ۷۵ دانشگاه دنیا از جمله ییل در آمریکا، یو بی‌سی در کانادا، شفیلد در انگلستان و ژان مونه در فرانسه مورد پذیرش است. 🔰 @Adyanuniv🔰
👈نفوذ فرهنگی بهائیت سید کاظم موسوی رئیس موسسه مطالعاتی روشنگر و مدیر مسئول نشریه شفافیت (اولین نشریه تخصصی حامی قربانیان فرقه در ایران) می گوید: جریان بهائیت تجربه های قبل از انقلاب را به شکل دیگری در جریان انداخت. گزارشات آن وجود دارد که بهائیان در طول این سی سال به ویژه در این دو دهه اخیر در حوزه فرهنگ ما به صورت جدی ورود کردند. و این خواب زدگی برخی از مسئولان فرهنگی ما است که باعث شده این فرقه و سایر فرقه ها، در حوزه فرهنگ وارد شوند. برای تغییر دادن باورهای مردم به ویژه جوان ها، بهائیت که نمی آید، آرمش را همه جا بزند و یا داد بزند که من بهائیم. به عنوان مثال در دوره ای میر حسین موسوی ساختمانی را طراحی کرده که کاملا نمادی از بهائیت است. ساختمانی که نوزده ستون دارد که در پایه های این ستون ها اسم اعظم بهائی "ابها" آمده است. ♟در ابتدای ورودی فرهنگستان نوزده ستون (عدد مقدس بهاییان) را خواهیم دید که در پایه های این ستونها اسم اعظم بهاییان «ابها» نقش بسته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، هر گونه حمایت از فرقه ضاله بهائیت را در ایران به دلیل اهداف سیاسی خواند و بیان داشت این کارها ریشه انسانی و حقوق بشری ندارد. متن این یادداشت به شرح زیر است: استعمار پير، انگليس ، سه فرقه و مذهب جعلي را در ميان مسلمانان ساخته است: بهائیت را در ميان شيعيان، وهابيت را در ميان اهل سنت و صهيونيزم را در سرزمين فلسطين و منطقه خاورمیانه تا با اين اقدام تفرقه و شكاف را بين مسلمانان و ناامني را در منطقه بوجود آورند. امروز هم این حمایت ها بیش از گذشته و علنی است . آمريكا نیز، نزديکترين ارتباط را در منطقه با اسراييل و عربستان كه مركز وهابيت است، دارد و بي محابا از بهائیت هم دفاع مي كند. حمايت از اين مذاهب جعلي جنبه انساني و حقوق بشري ندارد و اگر كساني در ايران با اين مذاهب جعلی ارتباط برقرار كنند جنبه سياسي دارد و معنای علامت دادن به استعمار پير و آمريكا مي دهد. 🔰 @Adyanuniv🔰
⬛️مشترکات فرقه‌های انحرافی مهدویت با جریان یمانی 1️⃣. پنهان بودن سرکرده فرقه از دید عموم 👈معمولاً سران فرقه‌های مدعی مهدویت، برای مخفی نگه‌داشتن نقاط ضعفشان، از دید عموم مردم، پنهانند. 2️⃣. ادعای پلکانی و صعودی در ادعا 👈معمولاً سران فرقه‌های انحرافی به یک عنوان، بسنده نمی‌کنند و هم‌چون علی محمد باب از ادعای نیابت به امامت، سپس نبوت و نهایتاً دم از الوهیت زد. این وجه اشتراک در مدعیان امروز نیز وجود دارد که دم از یمانی بودن و فرزند امام زمانی می‌زنند و سپس ناگهان و یک‌باره جانشینی امام عصر را برای خویش، مصادر می‌کنند و در نهایت، تمام صفات و ویژگی‌های امام عصر را برای خویش، مصادره کرده و از قائم و منجی بودن خود سخن می‌گویند. 3️⃣. زیر سؤال بردن رسالت فقها و علما در عصر غیبت؛ 👈جریان‌های مدعی مهدویت، از ابتدا به ویژه از عصر غیبت با علما که نائبان عام حضرت حجت هستند، مشکل داشته‌اند؛ زیرا علما، مانع دست‌یابی سران فرق، به اهدافشان بوده‌اند. به‌ویژه از عصر قاجار به این طرف که بسیاری از فرقه‌ها با رسالت رودررویی با علما به ساخت و پاخت با دیگران برای جایگزین نمودن آن‌ها نموده‌اند. همان‌گونه که روس و انگلیس بابیت و بهائیت را به‌عنوان مهدی موعود و امام زمان شیعه پرورش داده و در کشورهای شیعی، مستقر کردند، تا سکّان هدایت مردم را از علما بگیرند، امروزه نیز مدعیانی ظهور کرده‌اند که با نفی جایگاه علما و مراجع شیعه در پی تخریب جایگاه آنانند تا به اهداف شوم خود، در به‌کارگیری مذهب برای نابودی مذهب، نائل گردند. 🔰 @Adyanuniv🔰
مبارزه علمای اسلام با بهائیت عالم عامل و مجاهد زنده‌یاد، آیت‌الله حاج میرزا مسلم ملکوتی سرابی از شاگردان و یاران دیرین امام خمینی به‌شمار می‌رود. وی پس از شهادت اولین شهید محراب آیت‌الله سیداسدالله مدنی، از سوی رهبر کبیر انقلاب به امامت جمعه تبریز منصوب گشت و تا سال‌ها، منشأ خدمات بسیار گشت. ایشان با مطالعه تاریخ فرقه ضاله بهائیت در دوران حضورشان در عراق و نجف اشرف و نیز هم عصر بودن بخشی از عمر شریفشان با ، اهتمام ویژه ای در مبارزه با این فرقه داشتند. از جمله مهمترین فعالیت های ایشان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در خطه آذربایجان، پاکسازی تبریز از لوث وجود و خانواده های بهایی بود. ایشان به کمک عوامل انقلاب، مناطق بهایی نشین تبریز را شناسایی و با خانواده های آنان صحبت کرده و در ابتدا آنان را به دین مبین اسلام دعوت می نمودند و در صورت عدم پذیرش این پیشنهاد، آنان را مجبور به مهاجرت و ترک این شهر می نمودند و این کار را آنقدر با جدیت ادامه دادند تا این شهر از وجود این فرقه موذی پاکسازی شود. از دیگر وقایع مهم طول دوره امامت جمعه ایشان در تبریز، تشرف شهرستان های اطراف، به دین مبین اسلام در حضور و با راهنمایی ایشان می باشد. وی پس از این دوره و تا پایان حیات در قم اقامت داشت و به تصدی مرجعیت و تدریس خارج فقه و اقامه جماعت مشغول بود. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ صحبت فارسی پیامبر با نوه خود حدثنا محمد بن بشار حدثنا غندر حدثنا شعبه عن محمد بن زیاد عن أبی هریره رضی الله عنه أن الحسن بن علی أخذ تمره من تمر الصدقه فجعلها فی فیه فقال النبی صلی الله علیه و سلم بالفارسیه کخ کخ أما تعرف أنا لا نأکل الصدقه ابوهریره می‌گفت، حسن بن علی وقتی که خردسال بود خرمایی از خرماهایی صدقه برداشته بود که بخورد، حسن خرما را در دهانش گذاشت که بخورد پیامبر به زبان فارسی فرمود: نخور نخور. 🔰 @Adyanuniv 🔰
✅ نظام برده داری در ایران ساسانی ادوین گرانتوسکی (و تیم تحقیاتی وی) از بزرگترین باستان شناسان قرن گذشته در کتاب تاریخ ایران، درباره دوره ساسانی میگوید: «در سده‏ هاى سوم – چهارم میلادى هنوز روابط نظام برده‏ دارى سخت رواج داشت. منابع یونانى و دیگران غالبا یادآورى کرده ‏اند که لشکریان ایران ده‏ها هزار تن از مردم سوریه، ارمنستان و دیگران را به بردگى گرفته ‏اند. در کنار اسیران جنگى دهقانان ایرانى ‏که به پرداخت مالیات توانا نبودند، به ‏عنوان برده‏ دیده مى‌‏شدند. بردگان در املاک اشراف (داستراکت) کار مى‏‌کردند، اینها قابل خرید و فروش بودند.» 🔰 @Adyanuniv 🔰