eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼بزرگ‌ترین مصیبت ✍آیت الله مظاهری: بزرگ‌ترین مصیبت برای انسان این است که از مناجات با خدای خویش لذت نبرد. حضرت موسی علیه السلام برای مناجات با خدا می‌رفت، یک بی‌ادبی به او گفت: از طرف من به خدا بگو: چقدر گناه کنم و تو کیفر نکنی؟! حضرت موسی علیه السلام رفت، مناجات کرد و قصد بازگشت داشت که از سوی خدای متعال خطاب آمد: چرا پیام بنده‌ام را نمی‌رسانی؟ گفت: خدایا تو می‌دانی او چه گفت. خداوند فرمود: به او بگو بالاترین بلا را بر تو نازل کرده‌ام و تو نمی‌فهمی! بلا و کیفر تو این است که از مناجات با من لذت نمی‌بری و توجه به این مصیبت نداری. 📚 از کتاب « ارتباط عاطفی با خداوند» 🔰 @adyanuniv🔰
🔥 اخبار رواج ربا در آخرالزمان 🔥 ✍🏻 پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله و سلّم مي فرمايند: در آن زمان، بازارها به هم نزديک مي گردد و در آن ها يکي به ديگري مي گويد چيزي نفروختم و ديگري بدو مي گويد سود و منفعتي نبردم. پس نمي بيني ايشان را مگر اين که خداوند کريم را مذمّت مي کنند. و در آن وقت، ربا ظاهر مي گردد و به سلف و رشوه دادن معامله مي کنند و دين پست و خوار مي شود و دنيا بالا مي رود. در آن زمان، فجّار بازار بر اهل بازار رياست مي کنند. 💥 در آن زمان، حرام خوردن را غنيمت مي شمرند و شريک ها در معامله به يکديگر خيانت مي کنند. در آن زمان، مردان امّت من خود را به طلا مي آرايند و لباس ابريشم و ديبا بر تن مي کنند و پوست هاي پلنگان را خريد و فروش مي نمايند. 📚نوائب الدهور، ج۱، ص۱۸۰ 💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ نگارش متون پهلوی در دوران عباسی 🔹 عده ای من جمله زرتشتیان میگویند با حمله اعراب به ایران، اعراب همه کتابهای مربوط به دین زرتشت را سوزانده و از بین بردند؛ چگونه اعراب این تفکر را داشتند ولی... 🔸 همه نوشته های پهلوی به دوران عباسی تعلق دارد و به طور دقیق مربوط به قرن 9 و 10 بعد از میلاد هستند. ❓ چرا اعراب مسلمان اجازه نوشتن متون پهلوی را دادند؟ مگر تفکر آنها از بین بردن متون زرتشتی نبوده⁉️ 🔰 @adyanuniv 🔰
💠پارادوکس صوفیه درباره مرجعیت و ولایت فقیه 🔸صوفیان گنابادی به پیروی از پیشگامان خود سخنان ضد و نقیض درباره مسائل مختلف مطرح می ‌کنند. یکی از این مسائل، اظهار نظر های بزرگان و اقطاب صوفیه در مورد مسئله اجتهاد و ولایت فقیه است. 🔹ملا علی گنابادی نتیجه مراجعه به مجتهد را هرج و مرج می ‌ داند و می گوید : « نیابت ظاهرین و مجتهدین شیعه به اجازه و نص نیست؛ بلکه به عموم مقبوله عمربن حنظله است...واین خبر به ظاهر هرج و مرج می نماید .»[1] وی سپس ارجاع مردم به فقها را از محالات می ‌شمارد و می گوید: «بدون نصّ صریح مداخله کردن در هیچ امری از امور دین روا نمی ‌ باشد و حکم غیر ماذون به اذن خاص، حکم طاغوت است .» [2] 🔻اما امروزه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که اصل ولایت فقیه شکل گرفت، سخن از پذیرش ولایت فقیه در کلام بزرگانشان دیده می ‌شود که فقها را مامور به تبلیغ احکام شریعت می دانند. که در هیچ جای سخنان اقطاب این فرقه در قبل از انقلاب ایران یافت نمی ‌شود. 🔻به عنوان مثال سلطان حسین تابنده در این باره می ‌گوید : « در زمان غیبت کبری، علمای اسلام مطابق مقبوله عمر بن حنظله مامور به تبلیغ اسلام و احکام شرع مبین و عرفای عظام مامور به دعوت به تزکیّه نفس و سلوک الی الله بوده اند .»[3] پی نوشت: 1. گنابادی، ملاعلی، صالحیه، انتشارات حقیقت، چاپ دوم، ص7. 2. همان، ص226 3. تابنده گنابادی، سلطان حسین، رساله ‌ی دفع شبهات، انتشارات حقیقت، چاپ ششم، ص19. @adyanuniv🔰
🔷فرار از بهائیت 👽چهارچوب‌های خفقان‌آور بهائیت موجب انتقال موروثی غفلت وجهل ازخانواده بهائی بفرزندان می‌شود.امافطرت خداجوی وتناقضات فرقه‌ای،بسیاری ازبهائی‌زادگان رابسمت شناخت دین صحیح وحقیقت اسلام سوق می‌دهد.لذا بسیاری ازبهائیان موفق شده‌اند ازاین مسلک تبری جسته و باگرایش بدین اسلام،رشدوتعالی یابند. 👤نوید،جوان زنجانی27ساله،یکی ازاین بهائی‌زاده‌هایی است که ازنحوه مسلمان شدنش درسال93می‌گوید: 🗣تمام بستگان واعضای خانواده‌ام بهائی بودند بجزدوعمه‌ام که سال‌ها پیش مسلمان شده بودند،بهمین خاطر تاسال‌ها هیچ چیزازحقیقت اسلام نمی‌دانستم.با این وجود،ازهمان نوجوانی به آدابی که تشکیلات برخانواده وافراد فرقه اعمال می‌کرد علاقه‌ای نداشته و ازهرفرصتی برای فرار ازمحافل وضیافت‌ها استفاده می‌کردم. 👈بارسیدن بسن جوانی ونیاز به استقلال،باجنبه تازه‌ای ازمحدودیت‌ها آشنا شدم،جنبه‌ای که واقعاً برایم غیرقابل تحمل بود.متوجه شدم حتی برای شخصی‌ترین مسائل زندگیم مثل انتخاب همسرنیز،بمجوز فرقه یاانتخاب آن‌ها نیاز دارم.اینکه تمام زندگی وآینده‌ام بدست عده‌ای وبدون توجه بنظر واقعی من شکل گیرد،باعث شد بطورکامل ازفرقه زده شوم. 😳ازهمان کودکی بما یادداده بودند که درکلاس‌های دینی وقرآن شرکت نکنیم وهرطور شده برای حضورنداشتن دراین کلاس‌ها بهانه‌ای پیدا کنیم.تارسیدن به جوانی بدلیل اینکه به مدارس مسلمانان می‌رفتم،تا حدودی بامسلمانان ودین اسلام آشنا شده بودم اما وقتی این دل‌زدگی‌ها به اوج رسید،بصورت جدی درمورد اسلام تحقیق کردم ودرنتیجه همان تحقیقات،به کامل بودن اسلام پی برده وایمان آوردم. 🔰@Adyanuniv🔰
💠پارادوکس اعتقادی بین صوفیان متجدد و اسلاف ایشان 🔸صوفیان در زمان ما و در کشور ما اصرار عجیبی دارند که اسلاف و اقطاب خود را مرید آل الله و اهل بیت علیهم السلام دانسته و ایشان را شیعه و جعفری معرفی کنند. 🔹شواهد و مدارک بسیاری بر این مطلب است که قاطبه‌ی اقطاب متصوفه اهل مذهب عامه بوده‌اند و در تألیفات ایشان، ارادتشان به خلفا و جمیع اصحاب پیامبر موج می‌زند. 🔻این ارادت از سر جهل است که پایه و اساس آن را نیز روایاتی مجعول قرار داده و به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نسبت داده‌اند. مثل این جعل، که فرمود: مَثَلُ أصحَابي كَالنُّجُوم بِأيّهم اقتَدَيتُم اهتَدَيتُم[1] اصحاب من مانند ستارگان هستند از هر کدام پیروی کنید و الگوی خود قرار دهید هدایت شده‌اید. 🔻بسیاری از علمای اهل سنت نیز صحت آن را زیر سوال برده‌اند. جعل از سراپای این ‌گونه روایات می‌بارد، آیا همه‌ی ستارگان راهنما هستند؟ گذشته از این، عملکرد صحابه پس از رحلت حضرت رسول صلی الله علیه وآله و اقدامات ایشان درباره‌ی نوامیس پیامبر در مدینه و کربلا که گاهی به هتک و قتل هم رسیده، نشان می‌دهد این روایت ساخته‌ی شجره‌ی ملعونه برای توجیه اعمال قبیح برخی صحابه است! پی نوشت 1- أعلام الموقعين، ج 2، ص 223/ ميزان الاعتدال، ج 1، ص 413 🔰 @adyanuniv 🔰
💠عقیده به صحابه و مذهب اهل سنت در بین بزرگان صوفیه 🔸ابوالمفاخر یحیی باخرزی، از بزرگان مسلک تصوف و از مؤلفین ایشان که اورادالأحباب و فصوص الآداب در منش صوفیانه و آداب، عقاید و احکام ایشان، تألیف اوست، در باب عقاید صوفیه می‌نویسد: خلافت مر قرشی را ثابت است و امامت او را روا باشد و بس. روا نباشد که با حاکمان عهد خروج کنی اگر چه ظالم باشند![1] 🔹این تفکر بر خلاف آموزه‌های دین مبین اسلام است و با نگاهی به فروعات دین مانند امربه معروف و نهی از منکر و همچنین سیره و روش معصومین و خاندان مطهر نبوی علیهم السلام، این مطلب ثابت می‌شود که باید در برابر ظالم قیام کرد و اسلام، حکومت ظلم را بر مسلمین نپسندیده است. 🔻باخرزی در ادامه با زیر پا گذاشتن اصل تبری در اسلام، به محبت همه‌ی صحابه توصیه می کند و می‌نویسد: و جمله‌ی صحابه‌ی رسول الله را دوست ‌دار و عدل دان و... البته هیچ صحابی را طعن و جرح نشاید کردن و یکی را بر دیگری تفضیل نشاید نهادن مگر فضیلتی که خدای تعالی در قرآن او را گفته باشد یا در حدیث آمده باشد و عشره‌ی مبشره افضل‌اند.[2] ♻️آیا صِرف هم‌صحبتی با پیامبراسلام (ص)، این مقاماتی که از اعتقادات عامه است را برای صحابه‌ی پیامبر ایجاد کرده ‌ است؟ اگر جواب مثبت است، پس چرا ابوجهل و ابولهب، در وصفشان آیات عذاب نازل گردیده ‌است؟ آیا ایشان هم‌صحبت رسول خدا نبوده‌اند؟ و اگر پاسخ منفی است، پس دلیل این اجر و قرب بی ‌مورد نسبت به خلافکاران و جنایات کاران از صحابه چیست؟ 📚پی نوشت 1. اورادالأحباب و فصوص الآداب، نشر دانشگاه تهران، چاپ دوم ص 6. 2. همان. 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1⃣ 💠رعایت حقوق دیگران؛ 💢بسیاری از تنش ها و مشکلات اجتماعی، به دلیل آن است که افراد جامعه به وظیفه خود در مقابل دیگران آشنا نیستند و یا وظیفه خود را می دانند، ولی به آن عمل نمی کنند. 💢گاهی هم در یک رابطه دو طرفه، تنها یک طرف به وظیفه اش عمل می کند و طرف مقابل نسبت به وظایفش بی تعهد است. 💠امام صادق می فرمایند: 🔅 «آسانترین و کمترین حقوق آن است که آنچه برای خودت دوست داری، برای او هم دوست بداری و آنچه برای خودت نمی پسندی، برای او هم نپسندی» 📌منتظری که نمی تواند حقوق دیگران را رعایت کند، چگونه می تواند حقوقی که امام زمانش بر او دارد را رعایت کند؟ 📚الخصال، ج٣، ص۳۵۰ 📚اخلاق مهدوی، اسماعیل حاجیان ع ع @adyanuniv🔰