eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✍🏻نقدمراقبه برمبنای لذت گرایی اشو(2) ✅د) اگر استفاده از نیروی جنسی به صورت نامحدود (همانطور که اُشو می‌گوید) آزاد گذارده شود، این عمل ممکن است که فرد را به سمت شهوت‌رانی سوق داده و مشکلات و تبعات جبران‌ناپذیر از لحاظ اخلاقی به بار خواهد آورد. 🔷در مجموع می‌توان گفت که مراقبه اُشو نه‌تنها روشی برای رسیدن به خدا و پاکسازی درون و ذهن نیست، بلکه صرفاً راهی برای توجیه و بهره‌وری هرچه بیشتر انسان از لذّات جسمانی است. 🔹او در این مسیر، راه افراط را در پیش‌گرفته و آمیزش جنسی را بزرگ‌ترین هنر مراقبه می‌داند و معتقد است که کابین‌های عشق مملو از خدا هستند. چه دلیلی بیشتر و بزرگ‌تر از این‌که اُشو تنها در پی لذّت طلبی است. پس بر خلاف ادعاهایش که مدعی رسانیدن فرد به خداست، تنها انسان را به ورطه نابودی و هلاکت، نه الوهیت و خدا گونه شدن سوق می‌دهد. عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
راه حل گرگوری، راه حلی نومیدانه، بدعت گذار و بی فایده ریچارد کارترایت این راه حل را خیلی زود با عنوان: نومیدانه، بدعت گذار و بی فایده desperate, heretical and unhelpful رد می کند. در پست پیشین گفته شد که جناب گرگوری برای توجیه تثلیث (دفاع از وحدت خدا و الوهیت سه شخص) از تمثیل وحدت طلا - تکثر سکه ها و نیز وحدت بشریت - تعدد افراد بشری، بهره می برد. گرگوری در اینجا متوجه شده که "طلا" یک واژه ی انبوهه mass term است تا یک اسم شمردنی count noun . اصطلاحات انبوهه ای دارای تعدادی ویژگی هستند که آنها را از اسامی شمردنی، متمایز می کند: به ویژه، آنها جمع بسته نمی شوند؛ بنابراین همانطور که گرگوری اظهار می دارد، "طلا ... یکی است". دیگر آن که، به طور شهودی، Intuitively اسامی شمردنی بر «اثاث» دلالت designate می کنند، در حالی که اصطلاحات انبوهه ای بر «مواد» دلالت می کنند. طلا، آب، جو دوسر و ... گرگوری چنین استنباط کرده است که طبیعت بشر و به قیاس، الوهیت، هم باید به نحوی که یک طلا وجود دارد (به قطعاتی تقسیم می شود که در واقع "طلا" نیستند، بلکه صرفا طلایی هستند) درک شود. فقط یک بشریت هست که به قطعاتی تقسیم شده است که هر کدام به درستی بشریت نیستند، بلکه فقط یک شخص بشری هستند. گرگوری می خواست این گونه، تثلیث را توجیه کند؛ اما ریچارد کارترایت این راه حل را خیلی زود با عنوان نومیدانه ، بدعت گذار و بی فایده desperate, heretical and unhelpful رد می کند ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
30.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ‬‏‪پاسخ به تحدی شبکه‌های: چه کسی در فرار کرد؟ 🎤 حجت‌الاسلام 👈مجری ، مشهور به تحدی کرده است که یک روایت صحیح از کتاب‌های شیعه و یا سنی بیاورید که علیه السلام نیز همانند و در جنگ فرار نکرده است... 🔻در این کلیپ از کتاب‌های شیعه و سنی به این تحدی پاسخ داده شده و از تمام پیروان پرسیده‌ایم که : ✔️ یک روایت بیاورید که در یک جنگ یک مشرک را کشته باشد و یا یک مگسی را از روی شانه‌های مبارک رسول‌خدا‌صلی‌الله‌علیه‌وآله پرانده باشد... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌 پرخوابی رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله: إيّاكُم و كَثرَةَ النَّومِ ؛ فإنَّ كَثرَةَ النَّومِ يَدَعُ صاحِبَهُ فَقيرا يَومَ القِيامَةِ . از پر خوابى بپرهيزيد؛ زيرا پر خوابى صاحب خود را در روز قيامت، تهيدست مى گذارد. 📝شرح روایی : الإمامُ عليٌّ عليه السلام : مَن خافَ البَياتَ قَلَّ نَومُهُ. «الأمالي للصدوق» هر كه از شبيخون [مرگ ]بترسد، خوابش كم شود. ▫️ الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : كَثرَةُ النَّومِ مَذهَبَةٌ للدِّينِ والدُّنيا . «الكافي» پرخوابى، باعث از دست رفتن و دنياست 🔹الاختصاص (شیخ مفید): 218. (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) علیه السلام علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
📚آثار و کتاب‌های اشو 👈اشو هرگز کتابی ننوشت، بلکه آثار او شامل سخنرانی‌هایی است که انجام داده است؛ از اشو 7000 سخنرانی. 1700 نوار ویدئو و کاست به‌جای مانده که در بیش از 650 جلد کتاب انتشار یافته و تقریباً تمامی آنها به سی زبان زنده دنیا ترجمه شده است؛ کتاب‌هایی موجود به‌وسیله پیروان او گردآوری و چاپ شده است. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مبانی عرفان اشو 🔷آموزه‌هایی که عرفان اُشو را تشکیل می‌دهد، بر اساس چند مبنا شکل‌گرفته است 1️⃣ بخشی از مکتب اُشو متأثر از یوگاست. بخش دیگری از مکتب اُشو از آیین تنتره نشئت گرفته است و به‌شدت از آن متأثر است. آیین تنتره یکی از آیین‌های هندی است که بر اساس پرستش شاکتی همسر شیوا «تخریب‌گر و ویران کننده» استوار است. پیروان این مذهب انرژی جنسی و شهوت زنانه را نماد شاکتی می‌دانند. او در کتابی تحت عنوان تعالیم تانترا، کندالینی یوگا، در دو جلد به این مباحث پرداخته است. 2️⃣قسمت دیگری از اندیشه‌هایش تحت تأثیر اندیشه‌های بوداست و در موارد مختلف، در بیان توضیح و توجیه مطالب از بودا متأثر است. او همچنین از عرفان و عارفان اسلامی داستان‌هایی را مطرح می‌کند، اما در مقابل صوفیگری و صوفیان را حق و حقیقت می‌نامد و اسلام را همچون یک انبوهة عظیم می‌داند. طبق گفته‌های خود، از شیخ کبیر تأثیر پذیرفته و عرفان‌های شرقی را هم قابل‌تأمل می‌داند. 3️⃣ دومین مبنای عرفان اُشو، همان اساس و مبانی تمام آیین‌های معنوی هند است. اصولی از قبیل تناسخ، روحِ وحدت کیهانی، نیروانه و شریعت انسانی؛ او در سخنرانی‌های خود یا به‌طور مستقل و یا در تلفیق با دیگر مطالب به تعریف این مبانی پرداخته است. کبیر عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢معنویت از دیدگاه اشو ⭕️در آثار اشو شعار عرفان و معنویت زیاد تکرار شده و بسیاری از مخاطبین اشو، اندیشه‌های اشو را با هدف رشد معنوی مطالعه می‌کنند. پاره‌ای دیگر تصور می‌کنند که اندیشه‌های اشو با معارف اسلامی سازگار است؛ به این دلیل که هم خدا و هم نام پیامبران و هم بهشت و جهنم در نوشته‌های اشو آمده است. اما آیا به راستی مراد اشو از بهشت و جهنم، همان رستاخیز موجود در متون اسلامی است؟ ✅اشو از آنجا که دین را تجربه فردی می¬داند و هدف ادیان را سیر درونی می¬شمارد، بسیاری از تعالیم مهم و اساسی ادیان را به صورت دنیوی و فردی تأویل می¬کند. او از اساس، حقایقی به نام بهشت و جهنم را نمی¬پذیرد و بهشت و جهنم را اولاً، امری فردی و درونی و ثانیاً، دنیوی می‌داند که در زندگی روزمره قابل تحقق است؛ «از جهنم نهراس! آری، نوعی از بهشت و جهنم وجود دارد که حالتی روانی در وجود توست و به جا و مکانی ویژه در زمین یا آسمان هیچ ربطی ندارد. این پندار را دور بینداز، دین به این مهملات ربطی ندارد» وی با همین نگاه معتقد است که انسان می‏تواند بهشت و جهنم را بیافریند و در همین عالم به خلق آنها همت گمارد و آنها را در همین زندگی تجربه کند. 📚دل به دریا بزن، اشو ص ۷۳؛ چراغ راه خود باش، اشو ص ۹۹ عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 ❌ خیال میکنی نفسی می آید و ضربانت هم میزند، یعنی که زنده ای؟! ⭕️ خیر! نزد خدا و قرآن، ملاک زنده و مرده انسان، ایمان است و مکتب نه نبض و ضربان! 👈 پس با نور ولایت و قرآن، زود کسب حیات کن و خارج کن خودت را از قبرستان اموات عمودی! 👇👇👇👇 🌴 آیه 122 سوره انعام 🌴 🕋 أَوَمَن كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَن مَّثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِّنْهَا ⚡️ترجمه: وآيا آنكه (به واسطه‌ى جهل و شرك) مرده بود، پس او را (با هدايت خويش) حيات بخشيديم و براى او نورى (از ايمان) قرار داديم كه با آن در ميان مردم راه خود را بيابد، مَثَل او مَثَل كسى است كه در ظلمت‌هاى (جهل و شرك) قرار دارد و از آن بيرون آمدنى نيست؟ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔰فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی مذاهب و فرق 👆جهت اطلاع و هرگونه پرسش با شماره های مندرج در بنر تماس بگیرید. عضویت در کانال http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔻 ، مستشرق معروف فرانسوی و عضو آکادمی علوم سیاسی و اخلاق فرانسه در عظمت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله می‌نویسد: «محمد [صلی‌الله علیه و آله] به عنوان یکی از فوق العاده ترین انسان ها و یکی از بزرگترین افرادی شناخته میشود که بر روی زمین ظهور کرده اند عضویت در کانال 👇
🔴معاد در مکتب اشو ⭕️اشو به صراحت، روز واپسین و معاد را انکار و این گونه دلیل می‌آورد: خداوند، قبلاً در مورد تو قضاوت کرده‌است و این چیزی نیست که قرار باشد در آینده اتفاق بیفتد، بلکه قبلاً اتفاق افتاده‌ است. در مورد مسأله روز رستاخیز نگران نباش؛ به ترس نیازی نیست… همان لحظه¬ای که خداوند تو را آفرید، در مورد تو قضاوت هم کرده ‌است. او قدم فراتر می¬گذارد و با بیانی که به «جبر» نزدیک است، خداوند را مسئول اشتباهات انسان معرفی می‌کند؛ «تو مخلوق خدا هستی، اگر اشتباهی رخ بدهد، او مسئول توست، نه تو! اگر تو به گمراهی بروی، او مسئول است، نه خودت. تو چطور می¬توانی مسئول باشی؟! اگر تو نقشه‌ای بکشی و غلط از آب درآید، کسی نمی¬تواند بگوید خود نقشه مقصر بوده‌است». ⬅️شگفتا! اشو که فلسفه خوانده و به گفته خودش فلسفه تدریس نموده، چطور به این وضوح مرتکب مغالطه‌ای فاحش می¬شود؟! آیا قیاس موجودی مختار و صاحب اراده مثل اشو، با نقشه‌ای مکتوب و رسم‌الخطی بی¬جان، صحیح است؟ روشن است نتیجه¬ای که اشو از بیان بالا میگیرد، بعد از انکار رستاخیر، اثبات آزادی انسان است؛ بنابراین، لازم نیست از خدایی خیالی که در پایان جهان از تو بازخواست می‌کند که چه کرده¬ای و چه نکرده ای، بترسی! او قبلاً داوری کرده و تو آزاد هستی و لحظه-ای که شخص بداند تماماً آزاد است تا خودش باشد؛ زندگی پویایی آغاز میشود. 📚منبع:شهامت، اشو، ترجمه خدیجه تقی پور ص ۱۲۷ عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅صفات الهی در مکتب اشو کلمات اشو به روشنی استفاده می‏شود که وی خدا را با صفت عدالتش نمی‏شناسد و آزادی انسان را با نفی رستاخیز اثبات می‏کند. خدایی که اشو معرفی می‏کند، خدایی است که انسان را موجودی یله و رها می‏پسندد، نه موجودی که باید با بندگی خدا به قله معرفت او و آنگاه به بهشت برین قدم گذارد. اشو، خدایی را می‌پذیرد که حکمتی در کارهایش وجود ندارد و خالقی را معرفی می‌کند که انسان را آفریده و فقط او را مأمور به ایجاد پویایی و خلق شادی در زندگی چند روزه دنیا نموده‌است، نه چیز دیگری! ✅وی اساساً نه فقط ادیان موجود، بلکه تمامی مکاتب و جهان‌بینی¬ها را بی اعتبار میداند و انسانِ مطلوب را کسی میداند که به هیچ سنتی تعلق ندارد و تمامی باورها را دور ریخته است. سر سپردن به حقیقت، یعنی این که من به هیچ سنتی تعلق نخواهم داشت. فقط زمانی باور خواهم کرد که خودم بدانم، نه قبل از آن. به راستی مگر نه این است که مجموعه اندیشه‌های اشو، خود یک نظام اعتقادی است که چه بخواهیم، چه نخواهیم، خود یک سنت است؟ مگر غیر از این است که اشو دارای باورهایی است که وی اصرار به صحت آن باورها دارد و فقط باورهای خود را حقیقت می‌داند؟ باید پرسید اگر تمامی جهان‌بینی‌ها دور ریختنی‌اند، صحت نظام معرفتی و باورهایی که اشو عرضه می‌کند، چگونه اثبات می‌شوند؟ با چه میزانی است که مکتب اشو از دیگر مکاتب استثنا می‌شود و حکم عامی که اشو در مورد همه مکاتب ادعا می‌کند، شامل مکتب خودش نمی‌شود؟ 📚منبع: من درس شهامت می¬دهم، اشو ص ۷۲ عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622ca