eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️اشو ورسیدن به خدا(1) ✅اشو راهكارهاي متعددي برای رسیدن به خدا پيشنهاد مي‌دهد كه در ذيل به آن اشاره مي‌شود: اشو دربارة كبير مي‌گويد:او خداوند را جست‌وجو نكرده، سرگردان و حيران به اين طرف و آن طرف نرفته، بلكه در خانه‌اش مانده و با اين همه به او دست يافته است. نيازي به جايي رفتن نيست. در حقيقت، چيزي تحت عنوان سفر زيارتي و زيارت وجود ندارد. تنها مانع رسيدن شما به خدا، نفس است. تا زماني كه نفستان همراه و همسفر شماست، هر چقدر از يك مكان مقدّس به مكاني ديگر سفر كنيد، هيچ چيز روي نخواهد داد.1 👈در كتاب خرد مي‌گويد: «هر كس مي‌خواهد به خداوند نائل شود، بايد از خود بي‌خود شود. 👌اشو در اين سخنان، به زير پاي نهادن نفس به‌عنوان عامل اصلي رسيدن به خداوند، اشاره مي‌كند. ✍🏻نـقد ⭕️اشو علي‌رغم تأكيد بر زير پاي نهادن مَنيّت، در بسياري از گفته‌هاي خود، به تعريف از خويشتن مي‌پردازد و بارها در زندگي‌نامه خود «اينك بركه‌اي كهن»، به اين مسئله كه فردي مغرور است، اشاره مي‌كند. براي مثال، وي در جايي در مورد واژة «اشو» كه براي خودش برگزيده است، مي‌گويد: «اشو» واژه‌اي بسيار زيباست. بايد آن را به واژگان هر زباني افزود... اشو واژه‌اي بسيار دوست‌داشتني و آشناست. تقريباً حال و هواي محبوب را دارد2. وي در جاي ديگر مي‌گويد: «من استاد اساتيد و مرشد مرشدان هستم»3 📚1-اشو، راز بزرگ، ترجمه روان كهريز، صص 125، 123. 2-(اشو، الماس‌هاي اشو، ترجمه مرجان فرجي ، ص 273 3-اشو، اينك بركه اي كهن، ترجمه سيروس سعدونديان، ص 303. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اشو ورسیدن به خدا از طریق عشق 🎤وی میگوید«عشق، ابزار رسيدن به خداوند و تجربه كردن اوست»1 💢در جای دیگر گفته«عشق، انسان را به درگاه خداوند رهنمون مي‌کند»2 💢درسخن دیگر گفته«هرچقدر نيايش و تلاش كنيد، با هر باور، اعتقاد و مذهبي، عبادات شما به خدا نمي‌رسد، تنها عبادتي كه مي‌تواند به او برسد، عبادت عشق است»3 👈وي در سخن اول تا سوم ، عشق را وسيلة رسيدن به خداوند و راهنماي بشر به سوي او مي‌داند. وي در كتاب از سكس تا فراآگاهي، تعريف عشق را دشوار دانسته، ولی در جاهاي مختلف، به طرق گوناگون، عشق را تعريف مي‌كند كه در ذيل به دو مورد از آنها اشاره مي‌شود: وي در جايي مي‌گويد: «عشق، شوق وافر دروني است براي يكي بودن با كل»4 💢در جاي ديگر مي‌گويد: «عشق، آينه‌اي است كه در لحظه دو عاشق چهرة يكديگر را مي‌بينند و خدا را باز مي‌شناسند»5 🔷نقد اولاً:در کلمات اشو در مورد عشق تناقض وجود دارد و مفهوم و معنای آن به طور واضح مشخص نیست و مبهم است. ثانیاً:عشقي كه اشو از آن سخن مي‌گويد، عشق بدون متعلَّق است. درحالي‌كه هر عشقي داراي متعلَّق مي‌باشد. 📚1-اشو،. راز بزرگ، ترجمه روان كهريز، ص 6. 2-همان، ص 14. 3-همان، ص 16 .4-اشو، عشق، رقص، زندگي، ترجمة فرشيد قهرماني و بابك رياحي‌پور ، ص 58 .5-اشو، الماس‌هاي اشو، ترجمه مرجان فرجي، ، ص 33. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
امام على عليه السلام فرمودند: مَنِ اشتَغلَ بالفُضولِ فاتَهُ مِن مُهِمِّهِ المَأمولُ كسى كه به زوائد(چيزهاى كم اهمّيت) بپردازد، هدف مطلوب خود را از دست می دهد 📚غررالحكم حدیث 8633 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈حاصل تفکرات اشو در مورد خداوند ⬅️خدايي كه اشو از آن سخن مي‌گويد، خدايي اعتباري است كه ساخته ذهن اوست. وي براي اينكه بتواند ذهن آشفته و خستة بشر امروزي را تسكين دهد، خدايي را معرفي مي‌كند كه در خدمت انسان است و رضايت او در گرو رضايت بشر است و نيز ارادة خداوند با تغيير اراده و خواستة انسان تغيير مي‌كند. 👌آباء كلیسا با دخالت‌های مكرر خود در تمام ابعاد زندگی افراد، موجب دین‌گریزی آنها شدند. اكثر مردم به امید اینكه عقل و تجربة بشری می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای آنها باشد، به‌طور كلی از دین اظهار بی‌نیازی كردند. اما انسان غربی با وجود پیشرفت در زمینه‌های مختلف، از وجود خلأ معنوی و عدم آرامش رنج می‌برد، ولی با توجه به تجربة خود در مورد كلیسا، هرگز نمی‌خواست دین را به صحنه زندگی خویش بازگرداند. این مسئله موجب به وجود آمدن تعداد كثیری از معنویت‌های نوپدید شد. 📣یكی از مبانی بسیار مهم این معنویت‌ها، نفی خداوند مورد اعتقاد ادیان ابراهیمی و در مقابل، معرفی خداوند متشتتی است كه ساختة دست داعیه‌داران آنهاست. به‌عبارت دیگر، عارفان نوظهور از خداوندی نسبی ذهني‌اي سخن می‌گویند كه اوصاف و افعالش به اقتضای شرایط و متناسب با منفعت آنها و پیروانشان متغیر است. 📚مقاله نقدي بر خداشناسي اشو، علي ارشد رياحي. عضویت درکانال👇👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔷حاصل تفکرات اشو در مورد خداوند(2) ✅اشو به‌عنوان یكی از عرفای نوظهور هندی، در همه آثار خود، اعم از مكتوب و غیرمكتوب، از خداوند سخن گفته است. نكته قابل توجه اینكه این عارف نوظهور، در همة سخنان خود در این زمینه دچار خطا و تناقض‌گویی شده است. با توجه به اینكه تناقض امری است، محال و باطل، می‌توان اثبات نمود كه این مكتب قابل پیروی نیست. ⬅️با نگاه موشكافانه به آثار اشو، می‌توان تصریح نمود: مباحث وی در زمینة خداشناسی ذیل پنج مطلب قابل نقد و بررسی است: ✅بعضی از سخنان اشو در زمینه «اثبات وجود خداوند»، حاكی از این است كه به‌طور كلی «اثبات خداوند» امكان‌پذیر نیست. اما در جای دیگر، اثبات اثبات خداوند را از طریق عقل انكار نموده است. در پاسخ باید گفت: اولاً اگر وجود خداوند قابل اثبات نیست، چگونه می‌توان به او ایمان آورد؟ ثانیاً، اثبات خداوند به شيوه‌ عقلاني ممكن است؛ زیرا فلاسفه و اهل كلام وجود خداوند را از طریق براهین عقلانی ثابت كرده‌اند. 📚مقاله نقدي بر خداشناسي اشو، علي ارشد رياحي. عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔸http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔸
توضیح خواندنی الیوت از تثلیث وجودی گاهی تبلیغات، محیط و فرهنگ غالب چنان غباری به پا می کند که چشم عقل و منطق نمی تواند، روشن ترین حقایق را به آسانی ببیند. به متن زیر بنگرید و قضاوت کنید: آقای استوارت الیوت در کتابش، راز تثلیث، می نویسد: «در کتاب هایی که از کتاب حاضر، مفصل تر و پیچیده تر هستند، از مبحثی تحت عنوان تثلیث وجودی (یا گاهی تثلیث ذاتی) سخن می گویند. این عبارت به طور خلاصه به این معنی است که نظم و ترتیب معین خاصی در درون الوهیت وجود دارد. پدر اول است، پسر دوم و روح القدس سوم. این بدان معنی نیست که یکی پیش از دیگری وجود داشته؛ زیرا هر سه از ازل خدا هستند و نه به این معنی است که یکی مافوق آن دو دیگر است، دومی مادون اولی و سومی ما دون همه؛ چرا که هر شخص در جای خود خدا هستند و هر سه با هم مساویند. این توصیف ساده و مختصری است از روابط ابدی و ازلی که در بین سه شخص الوهیت وجود دارد». ________________ راز تثلیث (دو اثر از استوارت الیوت، یگانگی در تثلیث و عیسی هم خدا هم انسان) نسخه ی دیجیتال، انتشارات نور جهان، راز تثلیث، ص 81. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼👈🏼 آشنایی با ۳ تن از فرزندان (2) ❇️ عبیدالله بن عمر عمَر در دوران خلافتش دست این پسر را در مسجد , به جهت این که کنیهٔ «ابوعیسی» را برای خویش انتخاب کرده بود آن چنان گاز گرفت که به خون افتاد و کتکش زد❗️ داستان از این قرار بود که زن عبیدالله به نزد پدر شوهر می‌رود و می‌گوید: « ابوعیسی فلان کار را کرده و بهمان کار را نکرده است.» عمر می‌گوید : ابوعیسی دیگر کیست؟ و پاسخ می‌شنود که این کنیه‌ای است که پسرت برای خویش انتخاب کرده است. پسر فراخوانده می‌شود و پیش از هر صحبتی پدر دستش را گاز می‌گیرد! استدلال خلیفه این بود که عیسی مسیح علیه السلام پدر ندارد تا کسی کنیهٔ مسخره ای مانند ابوعیسی (= پدر عیسی) بر خود بنهد و اعراب نباید کنیه‌ای این چنین بر خود بگذارند❗️(۷) عبیدالله هم به جهت شرابخواری توسط پدر حد خورده بود، کما اینکه برادرش خورده بود! پی‌نوشت: ۷- عمده القاری ج۷ص۱۴۳ و اسدالغابه ج۳ص۴۲۳ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔰 محبوب‌ترین عمل 💠 امام صادق(ع): ✅ يكى از محبوب ترين كارها نزد خداوند عزّوجلّ شاد كردن مؤمن است: برطرف كردن گرسنگى اش، يا زدودن اندوهش، يا پرداختن قرضش 🔰مِن أحبِّ الأعمالِ إلى اللّهِ عزّ و جلّ إدْخالُ السُّرورِ على المؤمنِ: إشْباعُ جَوْعَتِهِ، أو تَنْفِيسُ كُرْبَتِهِ، أو قَضاءُ دَينِهِ 📚ميزان الحكمه جلد2 صفحه435 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔴 ثواب عظیم آشناکردن مردم با امام زمان علیه السلام ✍حضرت امام سجاد علیه‌السلام فرمودند: خداوند متعال به سوی حضرت موسی علیه‌السلام وحی فرستادند: «ای موسی! اگر به سویم بندهٔ فراری مرا برگردانی، یا گمراهی را به سوی من بر گردانی، بهتر است برای تو از عبادت صد سال که روزهایش را روزه بداری و شب هایش نماز به پا داری. حضرت موسی علیه السلام گفتند: پروردگارا! بنده گریخته کیست؟ فرمودند: معصیت کاری که از فرمان ما تجاوز کرده. گفتند: کیست آن گم شونده از در خانهٔ تو؟ فرمودند: نادانی که امام زمانش علیه السلام را نشناسد، در حالی که تو او را برایش معرفی می‌کنی و می‌شناسانی...» 📗بحارالأنوار، ج ۲، ص ۴ 📗مستدرک الوسائل، ج ۱۷، ص ۳۱۹ علیه‌السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼👈🏼 آشنایی با ۳ تن از فرزندان (3) ❇️ عاصم بن عمر فرزند دیگر خلیفه در زمان عثمان به همین جرم مجازات گردید! (۸) 🔚🔚 فرزندان عمر بن خطاب به علت همین رفتار مستبدانهٔ پدر و زبان هتاک و تحقیر کنندهٔ او (۹) ، عموماً ضعیف النفس بوده و روحیه‌ای متزلزل داشتند و این شخص خلیفه بود که با تازیانه خویش این روحیه را بیش از پیش در آنان می‌دمید. کما اینکه در زمان خلافتش یکی از فرزندان خلیفه که لباس زیبایی به تن کرده بود و خود را آراسته بود، آن چنان تازیانه خورد که به گریه افتاد. دختر خلیفه، به پدر اعتراض کرد که چرا بی‌علت فرزند را می‌زند و پاسخ شنید که: ✖️«دیدم به خود می‌نازد، خواستم او را در نظر خودش کوچک کنم❗️» (۱۰) پی‌نوشت: ۸- المنمق ص۳۹۵ و ۳۹۷ ۹- در تاریخ بسیاری از شلاق عمر و زبان او شکایت کرده‌اند برای نمونه ر.ک: تاریخ المدینة المنورة ج۲ص۸۵۸ ۱۰- مصنف عبدالرزاق ج۱۰ ص۴۱۶ ح۱۹۵۴۸ و ... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼👈🏼 آشنایی با ۳ تن از فرزندان (3) ❇️ عاصم بن عمر فرزند دیگر خلیفه در زمان عثمان به همین جرم مجازات گردید! 📚 المنمق ص۳۹۵ و ۳۹۷ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تلنگری به ترفندِ تمثیل در تبیین تثلیث آموزه ی تثلیث با چالش خرد ستیزی روبروست؛ اما مومنان مسیحی نمی توانند از این باور عبور کتتد. آنان به روش های گوناگونی در پی توجیه (عقلانی سازی) تثلیث اند. تمثیل یک روش است. الهیدانان به چیزهای گوناگونی مثال می زنند. آنان، گاه به آب، گاه به گیاه، گاه به ذهن، گاه به ژن، گاه به مثلث، گاه به مکعب مثال می زنند؛ اما این تمثیل ها، همه گمراه کننده و مغالطی هستند. واقعیت آن است که تثلیث سه شخص است. شخص یعنی موجود دارای آگاهی، اراده و کنش. شخص های تثلیث، چیز نیستند؛ بلکه کس هستند. _____________ [https://www.christianitytoday.com/biblestudies/bible-answers/theology/what-does-it-mean-that-god-is-three-in-one.html لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔔 🔹 تنها دوستان و همراهان قرآن و اهل بیت علیهم السلام، اهل نجات و رستگاری هستند، 🔹 مابقی عاقبتشان، هلاکت و عذاب است، 👈 حتی اگر همسر و فرزند پیامبر و امام باشند 👇👇👇👇 🌴 آیه 170 الی 172 سوره شعراء 🌴 🕋 فَنَجَّيْناهُ وَ أَهْلَهُ أَجْمَعِينَ 🕋 إِلَّا عَجُوزاً فِي الْغابِرِينَ 🕋 ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ ⚡️ترجمه: پس او وتمام خاندانش را نجات داديم. مگر پيرزنى (زن لوط) كه در ميان بازماندگان بود. سپس، ديگران را ريشه‌كن كرديم. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✳️حاصل تفکرات اشو در مورد خداوند(3) ✅از ديدگاه وي، خدا قابل تعريف نيست، اما خودش خداوند را با بيانات متعدد و متناقض، تعريف كرده است. ✅در خصوص شناخت خدا، وي گاهي به‌طور مطلق منكر شناخت خداوند مي‌شود، اما گاهي شناخت خداوند را مشروط به شرايطي مثل فراموش كردن همه چيز در مورد خداوند، شادمان بودن و... امكان‌پذير مي‌داند و اين موجب تناقض است. ⬅️پاسخ اشو به اين سؤال كه «آيا مي‌توان خدا را توصيف كرد يا خير» منفي است؛ زيرا از نظر وي، اگر انسان به وسيلة كلمات بگويد: خدا بخشنده است، غيربخشنده بودن او را اثبات كرده است. اما خودش صفاتي را براي خداوند برشمرده كه عقیده‌اش را مبنی بر نفی توصیف خداوند مورد نقض قرار می‌دهد. 📚مقاله نقدي بر خداشناسي اشو، علي ارشد رياحي. عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حاصل تفکرات اشو در مورد خداوند(4) ⭕️اشو از چهار صفت در مورد خداوند سخن مي‌گويد: آيا خداوند واحد است؟، وي گاهي خداوند را واحد مي‌داند و گاهي براي او شريك يا شركائي قرار مي‌دهد كه این نیز تناقضی دیگر است و باطل می باشد. اما اينكه آيا خدا قادر است؟، از نظر وي، خداوند كه علت هستي‌بخش است و شيطاني كه مخلوق اوست، هر دو از قدرت بي‌بهره‌اند. درصورتي‌كه عدم قدرت خداوند، موجب نياز او به موجودي قدرتمند مي‌شود و اين با واجب‌الوجود بودن خدا ناسازگار است. 👌اما در خصوص اينكه آيا خداوند كامل است؟ از ديدگاه اشو، خداوند ناقص است، به همين دليل، خدا وجود دارد. اگر او كامل باشد، حركت، رشد و تكامل وجود ندارد. درنتيجه، بايد بميرد. در نقد اين مطلب بايد گفت: خدا حركت ندارد؛ زيرا حركت موجب تغيير است و تغییر، صفت موجودات ممكن است. بالاخره اينكه آيا خداوند در چيزي وجود دارد؟ ⭕️اشو گاهي خداوند را موجود در اشيا مي‌داند و گاهي وجود او در اشيا را نفي مي‌كند. این دو قول با یكدیگر ناسازگارند. 📚مقاله نقدي بر خداشناسي اشو، علي ارشد رياحي. عضویت درکانال👇👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حاصل تفکرات اشو در مورد خداوند(5) 🔷یکی از موضوعات از نظر اشو، وصول انسان به خداست. وي در پاسخ به اين سؤال كه «آيا وصول انسان به خدا ممكن است، يا خير» در جايي مي‌گويد: از طريق تجربة شخصي مي‌توان به خداوند نائل شد، اما در جايي تجربة خدا را غيرممكن دانسته، تصريح مي‌كند: تجربة خدا ممكن نيست؛ زيرا هرچه ابزار رسيدن به خداوند باشد، در نهايت نابود مي‌شود. ولي اشو باز هم دچار تناقض شده؛ زيرا راه‌‌هايي براي رسيدن به خداوند نام برده است كه از آن میان می‌توان به عشق كه از نظر اشو ابزار رسیدن به خداست، اشاره نمود. عضویت درکانال👇👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠علت مقید نبودن صوفیان به شرع 🔸برخی از صوفیان خود را در بند شرع نمی‌بینند و از این روست که تکلیف را از خود ساقط می‌دانند. 🔹یکی از دلایل اسقاط تکلیف در میان ایشان برتر دانستن خود از شرع است. لذا در مورد ایشان گفته شده: 👈«صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی، مقید سازد و هیچ‌گاه به آسانی زیر بار آن‌چه که مردم به حکم عادت و تقلید، خوب یا بد می‌دانند نمی‌رود و خود را برتر از هر بدی و خوبی می‌شمرد و هیچ وقت با ترازوی عقل و عرف عامه اعمال خود را نمی‌سنجد؛ ...» [1] ♻️اگر در جواب این گروه جاهل حتی نخواهیم به دلایل علمی چنگ بزنیم، باید با زبان عوام فهم به ایشان بگوییم، 🔻آیا صوفی‌گری دین یا مذهبی جدای از اسلام است یا نه؟ 🔻اگر هست که سخن شما هر چه باشد نباید آن را در حیطه دین اسلام بررسی کرد و مقام سخن، مقام دیگری خواهد بود. 🔻اما اگر شما صوفیان ادعای مسلمانی دارید، کدام فرقه از فرق اسلامی همانند شما سخن گفته و معتقد به آداب و رسوم شما هستند؟ 🔰با بررسی در فرق اسلامی، هیچ فرقه‌ای را نمی‌یابیم که همانند شما سخن گفته باشند و همگی حداقل بر اصولی همانند شرع و شریعت مقید هستند. پس چرا شما به این امور مقید نیستید؟ 📚پی‌نوشت: 1. آقا تهرانی میرزاجواد، عارف و صوفی چه می‌گویند؟، آفاق، تهران، چاپ دوم، 1395، ص 82. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تردیدهای تثلیث موضوع چگونگی ایجاد و حفظ باورها در آدمی، موضوع عجیب و خواندنی است. باورها، هر چند نادرست و خطر آفرین باشند، به آسانی حذف و اصلاح نمی شوند. آموزه ی تثلیث (یک ذات و سه شخص)، بنیان مسیحیت تبشیری/پولسی است؛ اما دارای ابهام و معماست. یکی از این ابهامات به واژه ی شخص/اقنوم/persona بر می گردد. آقای توماس میشل در این باره می نویسد: ««نویسندگان مسیحی عرب زبان برای رساندن مفهوم تثلیث از واژه ی یونانی الاصل اقنوم و از کلمه ی صفت (به معنای مظهر) استفاده کرده اند. معادل لاتین کلمه ی اقنوم، Prrsona است به معنای ماسک یا راه وجود. این کلمه لاتینی بعدا از معنای اصلی خود خارج شده و دیگر به معنای راه وجود و عمل نیست؛ بلکه بر شخص و فرد ممتازی دلالت می کند که از خرد، اراده و مسولیت مخصوص به خویش برخوردار است. به همین دلیل هرگاه مسیحیان عصر ما از خدای یکتا در سه persona سخن می گویند، خطر بدفهمی وجود دارد و ممکن است کسی تصور کند که مسیحیان معتقد به وجود یک خدای متشکل از سه فرد یا سه شخص یعنی چیزی شبیه به مجموعه سه چیز هستند. این تصور به تعالیم صحیح مسیحیت ربطی ندارد و شوراهای کلیسایی قدیم آن را به هیچ وجه نپذیرفته اند. نویسندگان مسیحی قدیم نیز هیچگاه از تثلیث به عنوان یک خدا در سه شخص سخن نگفته اند».* --- *کلام مسیحی، توماس میشل، ترجمه حسین توفیقی، چاپ سوم، قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، 1387، صص 75 – 76. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
اقتدای حضرت عیسی علیه السلام در نماز به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف (در کتب معاصر اهل‌سنت) محمد ادریس کاندهلوی از علمای بزرگ اهل‌سنت می‌نویسد: 🔸 از ابو امامه روایت است که حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله) ایراد سخنرانی فرمودند و در اثنای سخنان چنین فرمودند: مهدی (علیه السلام) مرد صالحی است ایشان در مسجد جامع دمشق برای اقامه نماز صبح بر مصلی می‌ایستد که ناگهان حضرت عیسی علیه السلام از مناره شرقی آن نزول کرده با دیدن او خود را از مصلی کنار می‌کشد و به او می‌فرماید: ای پیامبر خدا شما امامت بفرمایید. حضرت عیسی (علیه السلام) در حالی که دست مبارکش را بین دو شانه حضرت امام می‌گذارند و می‌فرمایند خیر. فقط خود شما امامت کنید، زیرا اقامه این نماز برای شما گفته شده است. سپس حضرت مهدی (علیه السلام) اقامه نماز می‌کنند و حضرت عیسی (علیه السلام) به او اقتدا می‌نمایند تا روشن شود که به عنوان رسول نازل نشده بلکه به عنوان تابع و مجدد در امت محمدیه آمده‌اند. 📚 ظهور مهدی (محمد ادریس کاندهلوی) صفحه ‌۱۳-۱۵ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
شنبه-های-سمیناری 🔹سمینار تخصصی نقد بهائیت استاد ارائه دهند: سرهنگ شاداب عسکری استاد ناقد: دکتر حجت حیدری چراتی زمان: سه شنبه 1400/09/09 ساعت: 10:00 الی 12:00 لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/a95618 عضویت در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔰افزایش عمر و روزی قال رسول الله صلى الله عليه و آله مَنْ سَرَّهُ أَنْ يُنْسَأَ لَهُ فِي عُمُرِهِ وَ يُوَسَّعَ لَهُ فِي رِزْقِهِ فَلْيَتَّقِ اللَّهَ وَ لْيَصِلْ رَحِمَه‏ هر كس دوست دارد كه عمرش طولانى و روزى اش زياد شود، تقواى الهى پيشه كند و صله رحم نمايد. الزهد ص 39 ، ح 104 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 71 ، ص 102، ح 56 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
یک بام و دوهوای دراویش در جریان آیت الله گلپایگانی 🔸با وجود اینکه آیت الله صافی گلپایگانی از مخالفان سرسخت فرقه‌های صوفیه است و تصوف را از اساس باطل می داند ولی در جریان نصحیت ایشان به سران دولت، این صوفیان اشک تمساح ریخته و خود را از حامیان این عالم بزرگ معرفی کردند. 🔸محمد اسماعیل صلاحی قطب خود خوانده دراویش گنابادی به دنبال بهره برداری سیاسی از سخنان این مرجع بزرگوار، به نقل از نورعلی تابنده می گوید: 👈«حضرت آقا [نورعلی تابنده] در مورد آقای صافی و نیز مرحوم گلپایگانی بزرگ می‌فرمودند: آن دو اگرچه مخالف تصوف به شمار می‌روند ولی در مخالفت خود صدق دارند و فهم آن دو درباره تصوف اینگونه بوده و بنابراین صدق ایشان درخور احترام است در حالی که دیگران این صداقت را در اظهار نظر ندارند» 🔻بنابراین فرمایش، اظهار نظر اقای صافی صادقانه و خالصانه است و جا دارد که مسئولین به رهنمودهای ایشان عمل کنند.» [1] 🔰چرا دراویش گنابادی که به خلوص و صداقت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پی برده‌اند، مجالس درویشی خود را تعطیل نمی‌کنند؟ 🔻درحالی که آیت الله گلپایگانی این صوفیان را منحرف و شرکت در مجالس آنان را حرام می دانند. 📚پی نوشت: [1]. صفحه شخصی محمد اسماعیل صلاحی در فضای مجازی، 10/ 8/ 1400. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نظر آیت الله صافی گلپایگانی درباره صوفیان 🔸حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از علما و مراجع تقلید، یکی از مخالفین صوفیان بوده و در این‌باره می‌فرمایند: 👈«صوفیه با فرقه‌ها و انشعابات بسیاری که دارند اگرچه در انحراف در یک سطح نیستند و بسا که برخی از آنان از طبقه اسلام شمرده نشوند، در مجموع منحرف‌اند و عقاید خاصه ای که دارند غیر اسلامی است؛ بنابراین مشارکت در ایجاد بناها و مراکز تبلیغی آنها و شرکت در محافل آنها خلاف شرع و حرام است.» [1] 🔰حتی آیت‌الله صافی گلپایگانی هرگونه ارتباط و ازدواج با دراویش را جایز نمی‌دانند و می‌فرمایند: 🔻«هر نوع ارتباطی که موجب ترویج و تقویت فرق ضاله (بهاییت- صوفیه) باشد جایز نیست و ترک مجالست و مصاحبت با آن ها لازم است. به مؤمنین توصیه می کنم از معاشرت و مجالست مخصوصاً مزاوجت و رفاقت با آن ها جداً پرهیز و احتراز نمایید که معرض خطرات و مفاسد بزرگ است.»[2] [1]. محمودی سید محسن، مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، انتشارات فرهنگی صاحب‌الزمان (عج)، ورامین، 1381، ج 1، چاپ هشتم، صص 19-21. [2]. صافی گلپایگانی، لطف الله، جامع الاحکام، نشر دفتر تنظیم و نشر آثار آیت الله صافی، ج2، ص 95. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽نقدوبررسی مبانی مکتب اشو ✅نفی خدا و همه چیر از مبانی مکتب اشو 🎤استاد فعالی عضویت درکانال👇👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰