13.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅استقبال گرم پوتین از نخست وزیر ژاپن
✍مشاهده بفرمایید و با استقبال پوتین از آیت الله رئیسی مقایسه کنید در این صورت می توانید به کسانی که بر سفر مثبت آیتالله رئیسی لجن می پاشند نفرین کنید
ضربه اساسی سربازان گمنام امام زمان (عج) به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا
🔹سرکرده گروه تروریستی «تندر» در دستان وزارت اطلاعات
🚨بازداشت یک عضو دیگر گروهک تروریستی تندر
🔴یک عضو برجسته شاخه نظامی گروهک تندر که ماسماتوس نام دارد توسط سربازان گمنام امامزمان دستگیر شد. در پرونده این گروهک جنایتهای بسیاری مانند بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز وجود دارد.
✍یک مقام امنیتی با اعلام این خبر نام فرد دستگیر شده را ماسماتوس اعلام کرد.
🔹ماسماتوس که نفر دوم شاخه نظامی گروه تروریستی تندر است اولین فردی بود که ترور شهید علی محمدی را در سایت خود اعلام کرد.
🔹پیش از این نیز جمشید شارمهد از چهره های اصلی این گروه تروریسی دستگیر و در انتظار محاکمه است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم را ببینید تا با کسی که جملهی آب و برق مجانی رو گفته آشنا بشید....
👈حتما ببینید 👌👌
@Ashooraeian
📝 #یادداشت_کوتاه | انقلاب اسلامی، الگویی برای ملتهای آزادیخواه جهان
🍃🌹🍃
🔻 بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی روز به روز به حقانیت کلام و راه امام افزوده می شود.
🔸 اکنون هیچ انسانی شک ندارد که انقلاب ما به عنوان الگوی اثر گذار برای ملتهای آزادیخواه جهان است، در چرایی اثرگذاری انقلاب ما در روند حرکتی ملتهای آزادیخواه جهان باید گفت این اثرگذاری در حفظ و استمرار حرکت انقلاب اسلامی است چرا که همه دنیا منتظر بودند ببینند که آیا انقلاب ما در مسیر خود باقی میماند یا مانند شهابی در آسمان ظلمانی عصر حاضر پیدا و پنهان میشود.
🔹 تمام مظلومیت شیعه و اهل بیت برای استمرار دین خدا بود، در حالی که به پیامبر اسلام اجازه نوشتن وصیت نامه را ندادند. اما امام انقلاب در وصیت نامهاش می نویسد" با قلبی آرام و نفسی مطمئن از میان شما میروم" و این پیام در وصیت الهی سیاسی امام راحل یعنی اینکه، بر استمرار انقلاب مطمئن است و خون هزاران شهید فقط برای حفظ انقلاب بوده است.
🔸 بزرگداشت دهه فجر فقط گرامیداشت خاطره شیرین انقلاب نیست، بلکه اصل این مراسمات به شکرانه استمرار انقلاب اسلامی است.
🔺 بحمدالله ۴۳ سال است قطار انقلاب در حال حرکت است اگر چه در مسیر حرکت برخی افراد و جریانات معلومالحال سنگی را هم به سمت این قطار در حال حرکت پرتاب میکنند اما این قطار با قدرت در حرکت است، رمز استمرار و حرکت انقلاب ما همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند به این دلیل است که انقلاب ما دارای شعارهای جهانی است، انقلاب ما پویا و با اراده است، انقلاب ما در مرزبندی با دشمنان به شدت حساس است و انقلاب ما متحجر نیست، دارای انعطاف است و اهل انفعال نیست.
✍ مهدی عزیزی
#دهه_فجر
یا مهدی:
#محرمانه_تحلیل
📍شکستِ قطعی یک سیاست اقتصادی و راهحل جبران فوری
🔹یکی از سیاستهای اقتصادی کشور در حمایت از تولید داخل، #ممنوعیت_واردات و #تعرفهگذاری_سنگین بود. این سیاست در موضوع #صنعت_خودرو با حمایت ویژه رهبر انقلاب، دولتها و مجالس گذشته پیگیری و اجرا شد. امروز نوبت بررسی نتایج این سیاست است.
🔸طبق این سیاست، واردات هرگونه خودرو ممنوع شد؛ آن دست از خودروهایی هم که وارد کشور میشدند با تعرفههای ۹۰ تا ۱۰۰ درصد مواجه بودند. یعنی قیمت هر خودرو در بدو ورود به کشور، دوبرابر میشد در بازار داخلی هم ۳۰ تا ۴۰ درصد دست به دست میشده تا به مردم برسند. تقریباً ۲.۵ برابر قیمت واقعی!
🔹هدف طراحان این سیاست، این بود تا مردم به سمت تولید داخل هدایت شوند و بازار خودروساز داخلی گرم شود در نتیجه منجر به افزایش کیفیت جنس ایرانی، اشتغال کارگر ایرانی و جلوگیری از خروج ارز شده و در ادامه صادرات خودرو به سایر کشورها صورت گیرد.
🔸منتقدین این سیاست اما میگفتند سیاست انحصارگرایی نه فقط منجر به افزایش کیفیت نخواهد شد، بلکه خیال خودروساز داخلی را از نبودِ رقیب راحت میکند و تلاشی برای افزایش کیفیت و بدست آوردن رضایت مشتری نمیکند.
🔹عدهای از نمایندگان مجلس هشتم در سالهای۸۸،۸۹ جزو منتقدین بودند اما نظر مسئولین و مقامات دولت وقت(احمدینژاد) و مشاورین اقتصادی رهبری، حمایت ویژه از خودروساز داخلی بود.
🔸در کشاکش دولت و مجلس، رهبر انقلاب بعد از یک بازدید از نمایشگاه صنعت خودروسازی ، صراحتاً از طرح مجلس باعنوان "سياست واردات خودرو" انتقاد و ابراز نارضایتی کرد.
🔹در ادامه افزودند: "فراوانی و ارزانی خوب است اما از آن مهم تر رشد صنعت داخلی است و نباید به استناد دلایل عمدتاً واهی دروازه را به روی واردات باز کرد... عموماً فلسفه و منطقی که برای افزایش واردات مطرح می شود، بالا بردن کیفیت محصولات داخلی است اما برای این هدف #گزینههای_بهتری هم وجود دارد که یکی از آنها اعمال سیاستها و ضوابطی برای بالا بردن کیفیت محصولات داخلی است."
🔸واقعیت این است که در مقام عمل، نه دولت و نه مجلس هیچ قانونگذاری و نظارتی(گزینههای بهتر) در این زمینه نداشتند. انحصارطلبی روز بروز افزایش یافت! نه تنها کیفیت خودرو افزایش پیدا نکرد بلکه ارّابههای مرگ #ایران_خودرو و #سایپا با ۱۰،۲۰ برابر و حتی ۳۰ برابر قیمت واقعی به مردم غالب شد! دولتمردان و مجلسیان هم عملاً نمکگیر این مافیا شدند!
🔹اگر کسی هم علیه این سیاست حرف میزد، اگر مسئولی یا رسانهای به این سیاست نقد میکرد انواع برچسب را حواله او میکردند و به او انگِ ضدرهبری هم میزدند! حتی برخی نمایندگان که علیه خودروسازان فعالیت میکردند با پروندهسازی و لابی مافیای خودرو داخلی، در دوره بعد ردصلاحیت میشدند!
🔸اخیراً همین سیاست حمایت و انحصار برای تولیدکنندههای #لوازم_خانگی هم اجرا شد. بعد از #ممنوعیت_واردات_لوازم_خانگی کرهای توسط دولت در دوسال گذشته، زمزمه آزادسازی واردات مطرح بود که تولیدکنندهها به رهبر انقلاب نامه نوشتند که جهت رشد تولید داخل، واردات ممنوع شود.
🔹رهبری هم با تایید این درخواست، بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی تاکید کردند.
حالا کمتر از ۴،۵ ماه از آن حمایت میگذرد که ایشان اینگونه میفرماید: "من گلایه میکنم از دوستانی که مسئولان کالاهای خانگی و لوازم خانگی هستند؛ ما از اینها حمایت کردیم و اسم آوردیم؛ شنیدم بعضی از اقلام دو برابر ارتقای قیمت پیدا کرده؛ چرا؟ این جور نبایستی با حمایتها برخورد بشود."
🔸همین چندماه قبل که در کنار خیلی از فعالان رسانهای نوشتیم مجلس شورای اسلامی این ممنوعیت را مدتدار و مشروط کند چقدر برچسب خوردیم!
🔹رهبری به مسئله صنعت خودرو هم اشاره کرد: "با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفیت خودرو خوب نیست مردم ناراضیاند و درست میگویند و حق با مردم است."
🔸این حرف صادقانه رهبری، انتقاد ۱۰ ساله خیلی از دلسوزان است که میگفتند حمایت بیچونوچرا و انحصار، نتیجه عکس میدهد.
🔹بعداز شکست قطعی این سیاست، راه و چاره مشخص است. انحصار، منجر به افزایش کیفیت نمیشود. سودهای نجومی نصیب سرمایهسالاران و مافیا میشود و نظام و انقلاب در منظر عموم بیاعتبار! تقاضای خودرو و لوازم خانگی امروز بالاست و تولیدکننده داخلی نه میتواند عَرضه را بالا ببرد نه کیفیت را!
🔸لذا واردات هدفمند و با قیمت متوسط و مناسب، تحقیق و تفحص از صنایع خودروسازی، نظارت مستمر، مجوز تولید به رقبای دیگر داخلی، قانونگذاری و مدیریت تعارض منافع میتواند کشور را از بحران اقتصادی خودرو و ارابه مرگ نجات دهد. تولیدکننده داخلی قدردان این حمایتها نبوده و نخواهد بود!/داود مدرسییان