منظور مولوی،از فقه الله الاکبر در دیباچه دفتر اول چیست؟
پاسخ مرحوم زرینکوب در نردبان شکسته.
┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
منظور مولوی،از فقه الله الاکبر در دیباچه دفتر اول چیست؟
پاسخ مرحوم زرینکوب در نردبان شکسته.
┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
🔅 #سوال:
▫️شفاعت شافعان،شامل بهشتیان و اهل دوزخ نیز میشود؟
جواب: در زیارت حضرت #معصومه سلام الله علیها چنین میخوانیم: «يَا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ »
امام رضا علیه السلام میفرماید: «...وَ مُذْنِبُو أَهْلِ التَّوْحِيدِ لَا يَخْلُدُونَ فِي النَّارِ وَ يَخْرُجُونَ مِنْهَا وَ الشَّفَاعَةُ جَائِزَةٌ لَهُمْ... و گناهكاران موحّدان را در آتش دوزخ مخلّد نمىدارد و روزى نجات خواهند يافت و از آتش خارجشان خواهند كرد و شفاعت در حقّ ايشان جايز است.» ( صدوق، عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج2،ص125)
امام باقر علیهالسلام میفرماید: «إِنَّ قَوْماً يُحْرَقُونَ فِي [بِا] النَّارِ حَتَّى إِذَا صَارُوا [حَمِيماً] حُمَماً أَدْرَكَتْهُمُ الشَّفَاعَة؛ گروهی در آتش میسوزند تا وقتیکه تبدیل به زغال میشوند مشمول شفاعت گردند» (کوفی اهوازی، الزهد، ص 96.)
💡نتیجه: بنا بر فرازی از زیارت حضرت #معصومه و دو حدیث مشخص شد،شفاعت در بهشت و دوزخ نیز وجود دارد.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
احمد بن محمد بن اسحاق همدانی ، معروف به ابن فقیه (متوفای حدود ۲۹۰ ق ) : سخنی را به امام علی علیه السلام منسوب کرده است،که ایشان چند ویژگی برای قم برشمردهاند. که عبارتند از:
1.ازجمله شهرهایی است که یاران امام زمان از آنجایند؛ 2. حضرت زهراء سلام الله علیها فرمود: موضع قدم جبریل است؛ 3.موضع نهری است که اگر کسی از آن بنوشد،دیگر بیمار نمیشود*؛4.موضع چریدن قوچی است که توسط ابراهیم ذبح شد**؛ 5. از شاخه های درختان قم،عصای موسی گرفته شده.
===
* این چشمه الان مشخص نیست،بر فرص تمام بودن انتساب این سخن به امام علی علیه السلام زمان تحققش در عصر ظهور خواهد بود.
** شاید محل چرای این حیوان قم بوده است،بعدا مثل داستان تخت بلقیس،که با اعجاز الهی جابه جا شد. این قوچ نیز به مِنی برای قربانی برده شده است.
✨✨✨✨
🌐@Age_of_water
#پاسخ_شبهات_غفاری
#غفاری برای اثبات امکان رسیدن به تمام مقامات معنوی معصومان،«سلمان منا اهل البیت» را آورده است . و نتیجه گرفته،معیت سلمان یعنی رسیدن به مقامات معصومان!
علامه مجلسی روایتی از تفسیر عیاشی آورده ،که در آن روایت امام صادق علیه السلام می فرماید: ابلیس جن بود و از ملائکه نبود،و چون بین آنها قرار داشت،فرشتگان گمان می کردند که او مثل آنان است . سپس علامه چنین می نویسد : «بيان قوله ع ترى أنه منهم أي في طاعة الله و عدم العصيان لمواظبته على عبادته سبحانه أزمنة متطاولة لبعد عدم علم الملائكة بأنه ليس منهم بعد أن أسروه من الجن و رفعوه إلى السماء فيكون من قبيل قَوْلِهِمْ ع سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ. ؛ قول امام صادق علیه السلام که فرمودند: ابلیس مواظبت داشت که بین ملائکه عبادت خدا را بکند ،فرشتگان علم نداشتند که وی جزو انان نیست چون ابلیس در روی زمین از جنیان بود بعدا وی را به آسمان بردند. این حدیث مثل روایت مشهور : سلمان منا اهل البیت است. [یعنی: سلمان از اهل بیت نیست ولی به مقام معیت رسید] »(بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج60، ص: 219
)
در نتیجه: نمی توان گفت سلمان مقامش در معنویات عین مقام معصومان است .
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#معرفی
شارمین میمندی نژاد،فرزند محمد حسین میمندی نژاد است. ابتدا پدرش رو معرفی کرده،سپس به معرفی وی و افکارش می پردازم .
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
▫️محمدحسین میمندی نژاد در ۱۲۸۹ شمسی در کرمان متولد شد.
▫️تحصیلات ابتدایی و دوره اول متوسطه محمدحسین میمندینژاد در کرمان به پایان رسید. وی در سال ۱۳۰۵ شمسی برای ادامه تحصیل راهی تهران شد و به دانشکده کشاورزی کرج، که در آن زمان دانشکده فلاحت نامیده میشد، راه یافت.
▫️میمندینژاد طی سالهای ۱۳۲۶ تا ۱۳۲۹ ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را به عهده داشت.
▫️وی از فعالان سیاسی دهههای ۳۰ و ۴۰ نیز بوده و کتابی در شرح حال رضا شاه پهلوی نوشتهاست.
➕ در تاریخ ۲۸ اردی بهشت ۱۳۷۱ دیده از جهان فروبست.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
▫️اسناد فعالیت محمد حسین در سال 1379 در قالب کتابی با عنوان «مطبوعات عصر پهلوی کتاب دوم مجله رنگینکمان نو» چاپ شده است.
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water