13.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 عارفی با نگاه تمدنسازی دینی
🔹 از اختراع در مدرسهی آلمانیها تا تألیف ۹۰جلد (۳۰هزارصفحه) علوم و معارف اسلام
🔸با استادِ سلوکی آیتالله شهید مطهری آشنا شوید
🔹 رهبر معظم انقلاب: علامه طهرانی از جمله فرزانگان معدودی بودند که مراتب برجسته علمی را با درجات والای معنویت و سلوک تواماً دارا بودند
◾️نهم صَفر؛سالگرد رحلت مرحوم علّامه آیتالله حاج سیدمحمّدحسین حسینی طهرانی
📸 #عکس_نوشت | مسئولیت شعر، خدمت به جریان روشنگری الهی است
🔻رهبرانقلاب: این قدرت تأثیری که در شعر وجود دارد، مسئولیّتآور است. به طور کلّی همهی اشیاء، همهی اشخاص، همهی پدیدههایی که #شأن_بالاتری دارند، #مسئولیّت_بالاتری هم دارند. جنابعالی هم اگر چنانچه در مجموعهای از آحاد جامعه بُرشِ بیان و نظر و رأی داشته باشید، مسئولیّتتان بیشتر از آن کسی است که این بُرش را ندارد. بنابراین شعر به مناسبت همین قدرت تأثیرگذاری، دارای #مسئولیّت است، تعهّد دارد، تعهّدی بر دوش شعر هست؛
✅این #تعهّد چیست؟ قرار گرفتن در خدمت جریان #روشنگری_ الهی در طول تاریخ بشر. ۱۳۸۹/۲/۳۰
▫️انتشار به مناسبت ۲۷ شهریور، سالروز درگذشت شهریار و روز شعر و ادب فارسی
📷 شعرخوانی استاد شهریار در دیدار جمعی از شعرای تبریز در جریان سفر آیت الله خامنه ای به آذربایجان شرقی در سال ۱۳۶۵
📜 نسخه کامل خط ۳۰۶ را در آدرس khl.ink/khat306 مطالعه کنید
#رسانه_شعر
#تعهدومسئولیت
#روشنگری_الهی
♨️منشور روحانيت
🔻رهبرمعظمانقلاب:
📜 «منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. #امام به معنای واقعی کلمه #حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد».
◽️ 1398/02/18
🌀پیغمبر اکرم قبل از اینکه بیاید مدینه، از مردم مدینه که آمده بودند، از نمایندگان اوس و خزرج بیعت گرفت؛ گفت با جانتان، با مالتان باید همراه من باشید، آنها هم قبول کردند، پیغمبر [هم] تشریف آورد مدینه. وقتی هم وارد مدینه شد، هیچ سؤال نکرد که حالا مثلاً حاکمیّت هم به عهدهی ما است یا نه؛ نه، معلوم بود، همه میدانستند آمده و حاکمیّت و #حکمرانی و ادارهی حکومت به عهدهی او است. #دین برای این است: ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا #لِیُطاعَ بِاِذنِ الله؛(۱۴) معنای «لِیُطاعَ» فقط این نیست که اگر گفت نماز بخوانید، نماز بخوانید؛ نه، [معنایش] اطاعت در همهی امور زندگی [است]، یعنی حکمرانی. خب پس این بخشی از اسلام است، یعنی بخشی از اسلام عبارت است از معارف اسلامی که این معارف شامل عقلیّات و نقلیّات و ارزشهای اخلاقی و بیان سبک زندگی و شیوهی حکومت است؛ و همهی اینها جزو معارف اسلامی است که دانستن اینها لازم است. این بخشی از اسلام است؛
بخشی از اسلام هم عبارت است از #تحقّق اینها در خارج؛ یعنی توحید محقّق بشود در خارج، نبوّت به معنای در رأس جامعه بودن تحقّق پیدا کند. خب « #اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء» را باید شما محقّق کنید. نمیگویم حتماً باید شما در رأس جامعه باشید -خب شکل حکومت ممکن است انواع و اقسامی داشته باشد- امّا شما به عنوان عالم دین و متخصّص دین موظّفید که اسلام را در خارج، در محیط زندگی محقّق کنید؛ این وظیفهی ما است. این #کاری است که #امام بزرگوار کرد. یکی از دوستان بدرستی اشاره کردند به #منشور_روحانیّت و آن نامهی مفصّل امام.
منشور روحانیّت را بخوانید، #مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه #حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد.
پس این کاری که حوزهی علمیّه در زمان مبارزات اخیر -یعنی مبارزات منتهی به [تشکیل] جمهوری اسلامی- با رهبری امام انجام داد، این درست همان وظیفهای است که حوزه بایستی انجام میداد. این جور نیست که ما بگوییم حوزه کاری خارج از وظایف خود در دوران مبارزات انجام داد؛ نخیر. امام در رأس بود، طلّاب و فضلا و خیلی از بزرگان حوزه همراهی کردند، پشت سر امام راه افتادند و حرکت کردند. بنده یک وقتی تشبیه کردم این حرکت طلّاب را در آن روز در سطح عظیم کشور به آنچه در این آیهی شریفه آمده است: وَ اَوحیٰ رَبُّکَ اِلَی النَّحلِ اَنِ اتَّخِذی مِنَ الجِبالِ بُیوتًا وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعرِشونَ، ثُمَّ کُلی مِن کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسلُکی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلًا یَخرُجُ مِن بُطونِها شَراب مُختَلِفٌ اَلوانُه فیه؛ گفتم هم عسل داشتند، هم نیش داشتند؛ مثل #زنبور_عسل. طلبهی آن روز، هم میرفت مردم را هشیار میکرد، بیدار میکرد و جوان را #سیراب میکرد از #معارف_انقلاب و مبارزهی در راه خدا و در راه اسلام، هم نیش خودش را به آن که باید بزند میزد؛ این واقعیّت قضیّه است. این وظیفهی حوزه بود، و کاری بود که انجام داد. آن روز آن کار را باید میکرد، امروز هم که بحمدالله نظام اسلامی به وجود آمده، تشکیل شده، ما منتظریم که دولت اسلامیِ به معنای واقعی و سپس جامعهی اسلامیِ به معنای واقعی و سپس تمدّن اسلامیِ به معنای حقیقی به وجود بیاید، #حوزهی_علمیّه #مسئولیّتهای_متناسب با این کار بزرگ را دارد، باید انجام بدهد. چه کار باید بکنید؟ باید بنشینید فکر کنید دیگر؛ اینها جزو آن موضوعات و #مباحث_فکری شما است.
۱۳۹۸/۰۲/۱۸
🔺بیانات در دیدار طلاب حوزههای علمیه
19.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازیهای ۲۰۲۰ توکیو
📥 سایر کیفیتها👇
http://khl.ink/Olympic2020
681103-manshoor-rohaniat.pdf
حجم:
169.9K
🔸نمودار #منشور_روحانیت
📌 فایل بالا خلاصه و چکیده ای راهبردی از آن پیام مهم و ضروری امام خمینی (ره) می باشد.
💠توضیحات منشور روحانیت
زمان صدور: 3 اسفند 1367/ 15 رجب 1409
مكان: تهران، جماران
موضوع: تعيين استراتژى نظام جمهورى اسلامى ايران- رسالت حوزه هاى علميه- منشور روحانيت
مخاطب: روحانيون، مراجع، مدرسين، طلاب و ائمه جمعه و جماعات.
امام خمینی ره در 3 اسفند سال 67 پیام مفصلی را خطاب به مراجع عظام،ائمه جمعه و جماعات،روحانیون و طلاب سراسر کشور صادر نمودند که بعدها به "منشور روحانیت" معروف شد
پیامی که آخرین متن مفصل و مکتوب حضرت امام خمینی ره به شمار می رود. اهمیت این پیام به گونه است که حضرت آیت الله خامنه ای 9 روز پس از صدور این پیام درباره اش می فرمایند:
"توصیه میکنم که این پیام را، مثل یک درس، مثل یک کتاب که انسان بایستی مکررا بخواند، بخوانید. خود من واقعا مکرر خواندم. هرچه انسان می خواند،احساس می کند که روی کلمه کلمه آن باید تامل کند و التذاذ معنوی ببرد."
گزارش عملیات محرم 1400 قوچان.pdf
حجم:
2.12M
گزارش عملیات محرم ۱۴۰۰
گروه طلاب جوان قوچان
#تبلیغ
بازخوانی منشور روحانیت (1):
یکی چون من عمری در ظلمات حصارها و حجابها مانده است و در خانه عمل و زندگی جز ورق و #کتاب_منیت نمییابد و دیگری در اول #شب_یلدا ی زندگی سینه سیاه هوسها را دریده است و با سپیده سحر عشق عقد وصال و شهادت بسته است.
و حال من غافل که هنوز از کتم عدمها به وجود نیامدهام، چگونه از وصف قافله سالاران وجود وصفی کنم؟
من و امثال من از این قافله فقط بانگ جرسی میشنویم، بگذارم و بگذرم.
#منشور_روحانیت