هدایت شده از گام دوم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | #تنازعهای امروز کشور #غالبا برخاسته از #بی_تقوایی است؛ بسیج عمومی ملت ایران را نباید با تنازع #تخریب کرد❗️
هدایت شده از گام دوم انقلاب
💥 #ایمان و #مجاهدت و #پرهیز_از_تفرقه، شروط تحقّقِ اعتلای #علمی و #مدنی #امت_اسلامی
♨️ نخستین فرآوردهی سیاسی - انسانی اسلام، امّت اسلامی است که از #مدینة_النّبی آغاز شد و به صورتی #حیرت_آور و افسانهوار، قدم در راه رشد کمّی و کیفی نهاد. هنوز نیم قرن از ولادت این پدیدهی مبارک نگذشته بود که نزدیک به نیمی از تمامی قلمرو #سه_تمدّن بزرگ باستانیِ همسایهی خود، یعنی ایران، رم و مصر را در نوردید و یک قرن پس از آن، تمدّنی درخشان و حکومتی عزیز و مقتدر در مرکز جهان پدید آورد که از شرق به دیوار چین و از سوی دیگر به سواحل اقیانوس اطلس و از شمال تا استپهای سیبری و از جنوب تا جنوب اقیانوس هند میرسید.
قرنهای سوم و چهارم هجری و پس از آن، مزیّن به تمدّنی آن چنان مشعشع است که پس از هزار سال، هنوز برکات علمی و فرهنگی آن را در مدنیّت کنونی جهان، میتوان بهوضوح دید. اگر چه مورّخان غربی به هنگام حکایت تاریخ علم و تمدّن، این #رستاخیز_عظیم و بیسابقهی علم و فرهنگ و تمدّن را یکسره در بوتهی #اجمال و #اهمال مینهند و #سرگذشت_علم را از یونان و رم باستان، یکسره به رنسانس متصل میکنند! گویی علم و تمدّن، هزار سال مرده بود و یکباره در رنسانس تولّد یافت! لیکن حقیقت آن است که #قرون_وسطی، فقط برای غرب و اروپا دوران #تاریکی و جهالت و وحشت بود، ولی برای دنیای اسلام با گسترهای چندین برابر اروپا - یعنی از اندلس تا چین - #دوران_تشعشع و بیداری و عروج علمی شمرده میشد.غرض از این یادآوری، تفاخر به گذشته نیست. غرضِ یادآوری این #حقیقت است که آنچه آن تمدّن را پدید آورد - یعنی اسلام و معارف زندگیساز آن - هم اکنون نیز در اختیار ماست و به ما هشدار میدهد: که «یا اَیُّها الَّذِینَ امَنُوا اسْتَجِیبُوا للَّهِِ وَ لَلرَّسُولِ اِذا دَعاکُمْ لِما یُحْیِیکُمْ».(۱) اسلام ثابت کرده است ظرفیت آن را دارد که امّت خود را به اعتلای مدنی و علمی و عزّت و قدرت سیاسی برساند. ایمان و مجاهدت و پرهیز از تفرقه، تنها شرطهای تحقّقِ این هدف بزرگ است و قرآن به ما میآموزد: «وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ اَنْتُمُ الْاعْلِوْنَ اِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ». و میآموزد: «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ اَنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ». و میآموزد: «وَ اَطِیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبْ رَیْحُکُمْ وَ اصْبِرُوا اِنَّ اللَّهَ مَعَ الْصَّابِرِینَ». ضعف این #سه_عامل، #امت_اسلامی را امروز در وضع تأسّفباری قرار داده است. حداقل در دو قرن گذشته، دشمنان پیگیر و با تدبیر و برخی حکومتهای مسلمان بیکفایت، در کنار عوامل و شرایط گوناگون تاریخی و سیاسی، در پدید آوردن این وضع، بهشدت مؤثّر بودهاند و ما امروز #وارث_گذشتگانیم.۱۳۷۶/۰۹/۱۸
#َلاتَنازَعُوا #فَتَفْشَلُوا #تَذْهَبْ_رَیْحُکُم
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸 باختی! 🔸
بعضی از روحانیون در این دهۀ محرم #تبلیغ_نرفتند، گفتند: #مطالعه_میکنیم، مباحثه می کنیم!
سالها پیش، در قم، درس مرحوم آیت الله العظمی آقای داماد شرکت می کردم. این آقایانی هم که الآن جزء رده اوّل های حوزه هستند مثل حضرت آیت الله مکارم، آیت الله آقا موسی [شبیری] زنجانی و ... در بحث فقه صبح های ایشان شرکت می کردند. بعد از ماه رمضان، رفتم درس مرحوم آقای داماد. ایشان گفت که ماه رمضان جایی برای تبلیغ رفتی؟ گفتم: نه! در حالی که در آن ماه رمضان، من به شدت مشعول مطالعه بودم و گاهی تدریس می کردم.
ایشان گفت: «کوتاهی کردی! #باختی!»
دهۀ محرم [و ماه مبارک رمضان]، وقت تبلیغ است. کسانی که می روند تبلیغ، بدانند که به درسشان افزوده می شود. به تحقیقشان افزوده می شود. خدا از جای دیگری وقت را #برکت می دهد. #جبران می کند.
هر چیزی حد خودش را دارد و حدود هر چیزی باید رعایت شود. من به هر روحانی که نرفته در روستا برای تبلیغ، می گویم «باخته»، و هر روستایی هم که روحانی نیاورده، #او_هم_باخته. بله اگر پیگیری کردید و نامه نوشتید و نشد، مسئول نیستید.
خود مرحوم آقای داماد با اینکه مرجع تقلید بود اما در مسجد بازار، منبر می رفت. روضه می خواند و گریه می گرفت. شما #چه_میدانید آن صحبت مختصری را که می کنید چه #اثری در مستمع ایجاد می کند؟!
@haerishirazi
💥هشداری به مبلّغان
✍ آیت الله ری شهری ره:
فاضل ارجمند حجة الاسلام سيد موسي موسوي [۱] فرمود: بنده به لحاظ شرايط مساعدي كه از نظر تحصيلي داشتم، در كمتر از شش سال، مقدمات و سطح يك و سطح عالي را طي كرده و حدود پنج سال هم درسهاي خارج فقه و اصول را نزد اساتيدي همچون آيات عظام داماد و حائري و اراكي قدس سره بهره برده بودم و در شرايط بسيار اميدواركننده اي از نظر آينده علمي قرار داشتم و در حوزه، رسائل و مكاسب و كفايه تدريس ميكردم و در ضمن از اساتيد مدرسه حقّاني هم بودم. در اين موقعيت بود كه در تابستان ۱۳۵۰ش شهيد قدوسي ره به بنده فرمودند: با نظر مساعد حضرت امام، حجج اسلام حاج آخوند و زرندي و كريميان مدرسه اي در كرمانشاه تأسيس كرده اند و بنا دارند كه به سبك جديد، نظير مدرسه حقاني، برنامه ريزي كنند، شما كه به مجموعه برنامههاي ما آشنايي كامل داريد، تابستان سال جاري را به كرمانشاه برويد و اين مدرسه را راه اندازي كنيد. بنده هم آن سال به جاي اصفهان به كرمانشاه رفتم. در آنجا وضعيتي پيش آمد كه مجبور شدم سال تحصيلي بعد هم آنجا بمانم. بعد از آن هم به لحاظ اوج گيري انقلاب و نياز جدّي كرمانشاه به روحاني مرتبط با جوانان و مراكز علمي و دانشگاهي و نفوذ گسترده انجمن حجتيّه و جريانات ماركسيستي در بين جوانان، با مشورتي كه با برخي از اساتيد بزرگوار، از جمله آية الله مشكيني [۱] داشتم، و اكثر آنان با مجموعه شرايط موجود، مصلحت را در ماندن بنده در كرمانشاه ديدند، گرچه سروراني هم نظير مرحوم آية الله العظمي [شيخ مرتضي] حائری به شدت ابراز مخالفت كرده و حتي در غياب بنده فرموده بودند: فلاني خود را ذبح كرده است. بالاخره به هر گونه بود چند سالي با نگراني شديد فكري و تحيّر در كرمانشاه ماندم. بحمدالله با توفيق الهي و با برنامههايي كه با كمك دوستان، در مسجد و مراكز فرهنگي داشتيم، عرصه را هم بر ماركسيستها و هم انجمن حجتيه تنگ كرديم، به طوري كه آنها كاملاً به حاشيه رفتند و حتي برنامه اي براي قتل بنده ريختند كه به صورتي معجزه آسا نجات يافتم. سال حدود ۵۴ يا ۵۶ بود كه به رغم همه موفقيتها بسيار منقلب شدم و تصميم گرفتم استخاره كنم و اگر خوب آمد همان وسط سال به قم بازگردم. در ساعت و حال مناسبي استخاره كردم، آيه «زحف» [۲] آمد، ولي باز به جهت شدت تأثر با اين كه هم معتقد و هم عامل به استخاره هستم به تصميم خود باقي مانده و مشغول جمع اثاثيه براي انتقال به قم شدم. در شب همان روز خواب عجيبي ديدم كه مهم ترين و شيرين ترين فراز زندگيام را رقم زد. در عالم رؤيا ديدم در خيابان، جلوي مدرسه خان اتوبوسهايي بسيار زيبا و. غيرقابل وصف ايستاده و جمع خاصي را از انبوه متقاضيان انتخاب كرده و سوار ميكنند، همه ميدانند كه مقصد سفر بسيار مهم است، ولي به هيچ كس از چگونگي آن خبر نمي دادند. بالاخره جمع محدودي از جمعيت عظيم حاضر را سوار و حركت كردند. در نزديكيهاي مقصد، بوي عطر عجيبي به مشام رسيد كه همه را مدهوش كرد. بعد فهميديم همه اين عطر از فضاي باغ غيرقابل وصفي متصاعد است. دم باغ همه را پياده كردند. باز هيچ كس نمي دانست در داخل باغ چه خبر است. آنجا هم از همين جمعيت محدود، اكثر افراد را راه ندادند. فردي بود از بستگان بنده، هر چه اصرار كردم [كه به او اجازه ورود بدهند]، سه عيب از او گفتند _كه دقيقاً نقصهاي مهم معنوي اوست_ و فرمودند به جهت اين عيبها نمي تواند وارد شود. سپس افراد منتخب را گروه گروه وارد باغ ميكردند. بنده و حجة الاسلام اوسطي و حجة الاسلام حاج شيخ محمود عبداللهي و مرحوم معصومي را با هم وارد باغ كردند. بعد از ورود فهميديم كه مولايمان مولي الكونين حضرت بقية الله_ ارواحنا فداه_ داخل باغ هستند. حضرت در خيمه اي وسط باغ بودند. به محضر مقدس شان رفتيم، شيريني و عظمت محضر قابل وصف نيست. بنده ناگهان به يادم افتاد كه اين بهترين فرصت است كه با كسب نظر مستقيم از حضرت [در باره ماندنم در كرمانشاه] تصميم بگيرم. پس از سؤال بنده، حضرت_روحي فداه_ آنچنان روي در هم كشيدند كه هنوز پس از سالها تلخي آن در ذائقه بنده مانده است و فرمودند: «دل من از دست روحانيون خون است كه يا در قم و حوزههاي مشابه آن به بهانههاي مختلف ميمانند يا به جاهاي خوش آب و هوا و همراه با اقبال مردم ميروند. پس اين گونه مناطق را_كه بسيارند _ چه كساني تأمين نياز كنند!؟»
🔖پاورقی:
۱. حجة الاسلام موسوي نمايندۀ سابق ولي فقيه در كردستان بودند. ايشان در سفري كه اين جانب به كردستان داشتم، اين خاطره و چند خاطرۀ ديگر _ كه در فصلهاي بعدي بيان خواهد شد _ را برايم تعريف كردند. سپس بنا بر تقاضاي من آنها را به صورت كتبي در اختيارم گذاشتند.
۲. آیات ۱۵ و ۱۶ انفال. در اين آيات پشت كردن به جبهۀ جنگ موجب خشم الهي و گرفتار شدن به عذاب جهنم دانسته شده
📚خاطره های آموزنده ، ری شهری، ص۷۰
نثار روحشان فاتحه ای هدیه کنیم🤲
📌آداب مسافرت از نفس به سوی خدا
🔰بخشی از نامه عرفانی امام خمینی به یکی از شاگردان
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
✍️و بعد، فإنّ الإنسان ممتاز عن ساير الموجودات باللطيفة الربانية و الفطرة الالهية- فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيها- و هذه بوجهٍ هي الأمانة المشار إليها في الكتاب العزيز الالهي «إنَّا عَرَضْنا الأَمانَةَ عَلىَ السَّمواتِ وَ الأَرْضِ وَ الْجِبالِ فَأَبَيْنَ أَنْ يَحْمِلْنَها وَ اشْفَقْنَ مِنْها وَ حَمَلَها الإنْسانُ» و هذه الفطرة هي فطرة توحيد اللَّه في المقامات الثلاثة بل رفض التعيّنات و إرجاع الكُلّ إليه و إسقاط الإضافات حتّى الأسمائية و إفناء الجُلّ لديه. و مَنْ لم يصل إلى هذا المقام فهو خارجٌ عن فطرة اللَّه و خائنٌ في أمانة اللَّه، و جاهلٌ بمقام الإنسانية و الربوبية، و ظالمٌ بنفسه و الحضرة الالهية
✍️و معلومٌ عند أصحاب القلوب من أهل السابقة الحُسنى أنّ حصول هذه المنزلة الرفيعة و الدرجة العَلية؛ لا يمكن إلّا بالرياضات الروحية و العقلية و الخواطر القُدسية القلبية بعد طهارة النفس عن أرجاس عالم الطبيعة و تزكيتها، فإنّ هذا مقامٌ لا يمسُّه إلّا المطهّرون، و صرف الهَمّ إلى المعارف الإلهية و قَصْر الطرْف إلى الآيات و الأسماء الربوبية عقيب صيرورته إنساناً شرعيّاً بعد ما كان إنساناً بشرياً بل طبيعياً.
✍️فاخرجي أيّتها النفس الخالدة إلى الأرض لاتّباع هواك من بين الطبيعة المظلمة المدهشة الهيولانية، و هاجري إلى اللَّه مقام الجمع و إلى رسوله مظهر أحدية الجمع حتّى يدركك الموت بتأييد اللَّه تعالى فوقع أجرك عليه، و هذا هو الفوز العظيم و الجنة الذاتية اللقائية التي لا عين رأت و لا اذن سمعت و لا خطر على قلب بشر
✍️و اعلمي أنّك ظهرت من مقام جامعية الأسماء و البرزخية الكبرى، و أنت غريب في هذه الدار و لا بدّ لك من الرجوع إلى الوطن؛ فاحببي وطنك فإنّه من الإيمان- كما أخبر به سيّد الإنس و الجانّ
✍️إيّاك ثمّ إيّاك- و اللَّه تعالى معينك في اولاك و اخراك- و أن تصرف همّك إلى حصول الملاذّ الحيوانية الشهوية فإنّ هذا شأن البهائم، أو الغلبة على أقرانك و أشباهك حتّى في العلوم و المعارف فإنّ هذا شأن السباع، أو الرئاسات الدنيوية الظاهرية و صرف الفكر و التدبير إليها فإنّ هذا مقام الشياطين، بل و لا تجعلي نصب عينك صورة النسك و قشورها، و لا اعتدال الخُلق و جودتها، و لا الفلسفة الكلّية و المفاهيم المبهمة، و لا تنسيق كلمات أرباب التصوّف و العرفان القشرية و تنظيمها، و إرعاد أهل الخرقة و إبراقها، فانّ كلّ ذلك حجاب في حجاب و ظلمات بعضها فوق بعض، و صرف الهمّ إليها اخترام و هلاك، و ذلك خسران مبين و حرمان ابدي و ظلمات لا نهاية لها؛
✍️بل يكون همّك التوجّه إلى اللَّه تعالى و إلى ملكوته في كلّ حركاتك و سكناتك و أنظارك و أفكارك؛ فإنّك مسافر إلى اللَّه تعالى و لا يمكن لك هذه المسافرة بقدم النفس بل لا بدّ و أن يكون بقدم اللَّه و رسوله؛ فإنّ المهاجرة من بيت النفس لا يمكن بقدمها. فكلّما كان قدمك قدم النفس، ما خرجت بعدُ من بيتك، فلست مسافراً؛ و قد عرفت أنّك غريب مسافر.
📌بخشی از نامه عرفانی به آقاى ميرزا جواد همدانى (حجت)
📚صحيفه امام، ج1، ص: 6
📌جمله های گیرا و موثر #چهل_حدیث
🔰رهبر معظم انقلاب ۷۰/۱۲/۱۳
💠من یک بار داشتم به یکی از برنامه های عرفانی رادیو گوش میکردم، دیدم جملهیی را از کتاب «چهل حدیث» امام نقل میکند؛ آن جمله برای من خیلی مؤثر و گیرا بود. عجیب است که من کتاب «چهل حدیث» امام را دارم و نگاه هم کردهام؛ اما آن جمله را ندیده بودم.
💠آن جمله راجع به این بود که انسان نباید به خدای متعال بگوید که با عدالت با من برخورد کن؛ چون خدای متعال بر او سختگیری خواهد کرد. همان عبارت سادهی امام در آنجا، بسیار گیرا و مؤثر بود؛ اینها عرفان است.
💠خود امام اهل معنا و اهل حال بود؛ آن چیزی که میگفت، واقعاً آن را احساس کرده بود؛ لذا آن چیزی هم که از او صادر شده است، همان اثر را میگذارد.
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✳️ اطلاعیه جدید مدیریت پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
✅ به اطلاع داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی سال 1401 مؤسسه میرساند براساس مصوبه جدید هیئت محترم رئیسه مؤسسه اصلاحات ذیل در مراحل آزمون انجام شد:
1️⃣ از چند مرحله آزمون (کتبی؛ مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب؛ سنجش استعداد تحصیلی) مرحله مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب آن حذف شد؛
2️⃣ از منابع آزمون کتبی ماده آزمونی زبان انگلیسی حذف شد؛
3️⃣ معیار در پذیرش و قبولی داوطلبان، کسب حداکثر امتیاز در آزمون کتبی و تکمیل شدن ظرفیت مؤسسه میباشد.
🔶 پوستر ثبت نام
🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4440
🔷 دفترچه راهنمای ثبت نام
🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4442
🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
هدایت شده از گام دوم انقلاب
🔷 جمهوریت و اسلام
حجت الاسلام قنبریان
🕗 پنجشنبه ۱۱فروردین ساعت۲۰
📎جهت شرکت در جلسه از این لینک اقدام کنید:
https://www.skyroom.online/ch/jad_1400_jad/jad
#جمهوری_اسلامی
#مردم_سالاری_دینی
#گام_دوم
▪️مدرسه مجازی سبحان تقدیم میکند:
🔅 آغاز ثبتنام دوره معرفتی اجتهاد روشمند + کتابچه حاوی متن تنظیم شده جلسات
(نگاهی به مکتب فقهی رهبر معظم انقلاب حفظهالله)
🔰 استاد سلمان رئوفی
▪️در ۱۰ جلسه به صورت مجازی در تاریخ ۲۰ فروردین ماه تا ۳۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۱
▪️بعد از نماز عصر
▪️سرفصلهای دوره:
🔘 معنای مکتبشناسی فقهی
🔘 هدف و فوائد مکتبشناسی فقهی
🔘 برشهای مکتبشناسی فقهی
🔘 معرفی مکتب فقهی رهبر معظم انقلاب
🔘 خصوصیات اصلی مکتب فقهی آیت الله خامنهای
🔘 مبانی آیت الله خامنهای در موضوعشناسی فقهی
🔘 مراحل موضوعشناسی فقهی در مکتب فقهی آیت الله خامنهای
🔘 روشهای آیت الله خامنهای در بررسی و تعیین موضوع فقهی
⚠️ظرفیت محدود⚠️
🔅لینک ثبتنام:
https://www.sobhan-ins.com/product/ejtehade_raveshmand/
👈برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق پیامرسان ایتا با شماره ۰۹۱۰۹۶۵۷۲۳۶ (@Poshtibans) در ارتباط باشید.
هدایت شده از گام دوم انقلاب
🛑 درخواست یادداشت جهت شماره ۱۷ دو ماهنامه #خط⭕️
🌀موضوع کلی : 🔰🔰🔰
👌《 حلقه های میانی 》👌
📝ریز موضوعات 🔰🔰🔰
1️⃣ نقش حلقه های میانی در تشکیل دولت اسلامی
2️⃣ منشأ دینی مقوله حلقه های میانی و تفاوت آن با الگوههای مشابه غربی مانند NGOها
3️⃣ مهم ترین اقدام این روزهای حلقه های میانی چه چیزی باید باشد.
4️⃣ نقش طلاب و روحانیون در جریان حلقه های میانی
5️⃣ چیستی حلقه های میانی و روند شکل گیری آنها
6⃣الزامات تشکیل حلقه های میانی
7⃣نقش مردم در شکل گیری و به ثمر رسیدن اهداف حلقه های میانی
8⃣تشکیلات بایسته حلقه های میانی یا مزیت آنها؟
♦️شرایط نگارش 🔰🔰🔰
1️⃣ یادداشت حداکثر ۱۵۰۰ کلمه و حداقل ۸۰۰ کلمه باشد.
2️⃣ حداقل ۵۰ درصد یادداشت تولیدی نویسنده باشد .
3️⃣ یادداشت در قالب ورد و با ذکر نام و نام خانوادگی و شهر محل سکونت به آیدی دبیر پرونده ارسال شود🔻🔻
@Mh_hasanzadeh
4️⃣ #مهلت_ارسال_یادداشت تا #تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ می باشد .
🌺مزایا
1⃣ دریافت حق التحریر
2⃣برخورداری از مشاوره و راهنمایی دبیر پرونده از ابتدا تا انتهای نگارش یادداشت.
📲آیدی دبیر این پرونده 🔻🔻
@Mh_hasanzadeh
#حلقات_میانی
#گام_دوم_انقلاب
هدایت شده از گام دوم انقلاب
c4da3bf721b64b23a6441b840d79e9a4.pdf
2.52M
رفیق روزهای بندگی #PDF👆
#استاد_عابدینی
🔸کتابچه خلاصه مباحث کتاب «آداب انس با قرآن کریم»
🔰 tamhis.ir/product/کتاب-آداب-انس-با-قرآن/
🔻تنظیم در ٣٠ نکته (در ١٢٠ صفحه. هر نکته ٣ صفحه و یک صفحه عنوان نکته)
👌مناسب مطالعه در ٣٠ روز ماه مبارک رمضان
🌐 به همت هستهی علامه پژوهی در مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)
مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 TAMHIS.IR
📌سلسله جلسات رمضانیه
♦️تاریخ مکتب فقهی شیعه ♦️
با رویکرد تاریخ اندیشه فقهی شیعه
با تدریس:
🎙 استاد امین #اسدپور
🕙 ماه مبارک رمضان، هر روز ساعت ۱۲
🏢 خانه طلاب جوان
❇️ شرکت برای عموم طلاب آزاد است.
#تاریخ_مکتب_فقهی_شیعه
1401-01-15 جلسه دوم.mp3
22.21M
جلسه 2 استاد امین #اسدپور
دوم رمضان 1443
#تاریخ_مکتب_فقهی_شیعه
1401-01-14 جلسه اول.mp3
22.72M
جلسه 1 استاد امین #اسدپور
اول رمضان 1443
#تاریخ_مکتب_فقهی_شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 شیخ و عالم اهل سنت از دانشگاه الازهر مصر :
❣بسیاری از طلاب و اساتید و حتی محدثین بزرگ اهل سنت دارند شیعه میشوند..در روزگار سختی به سر میبریم...
📍 این مسئله نتیجه وحدت و بحث های منطقی است وگرنه هیچکس به فحاشی لبیک نمیگوید.
🔻 اینکه یه عده زیر پتو فکر میکنند از سیدعلی خامنه ای که اندازه موهای سرشون هم کتاب خونده هم تجربه و اطلاعات داره بیشتر میفهمند همیشه برام جالبه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 برای امام زمان(عج) دلبری کنید!
👈🏻 سفارش راهبردی امام حسن عسکری(ع) در مورد اهل سنت
هدایت شده از گام دوم انقلاب
▪️رهبر انقلاب: هر کسی به هر کدام از زوجات پیامبر(ص) اهانت کند به پیامبر(ص) توهین کرده است
🔺 تعریض به سایر زوجات مطهرات پیغبر نبایستی باشد. بالاخره زوجات پیغمبر محترمند؛ هر کسی به اینها اهانت کند -هرکدامشان باشد- به پیغمبر اهانت کرده؛ این را من قاطعا عرض میکنم... امیرالمومنین با جناب عایشه آن رفتار را کرد... با زنی که به جنگ او آمده این جور با احترام رفتار کرد. به خاطر اینکه همسر پیغمبر بود و الا امیرالمؤمنین که از کسی ملاحظه ندارد. بنابراین حتما تعریض بایستی وجود نداشته باشد.
● دیدار رهبر انقلاب با دست اندرکاران ستاد تکریم حضرت خدیجه(س)، ۹۵/۳/۲۲
هدایت شده از گام دوم انقلاب
📣مرکز #گفتمان_توحید با همکاری موسسه #بینش_مطهر برگزار میکند:
♨️سلسله نشست های #طرح_کلی_زندگی در قرآن
🌀بر اساس اندیشه رهبر معظم انقلاب و شهید مطهری (ره)
🎙با ارائه اساتید حجج اسلام: علی فرحانی، عالم زاده نوری، سیدمهدی موسوی، سیدمحمد هاشمی، رضا خانجانی، سیدمجتبی امین جواهری، سیدعلی موسوی، امین اسدپور، رحمانی، میثم قاسمی، فلاح شیروانی، محسن ابراهیمی
🕰زمان: هر روز از سهشنبه ۰۱/۲۳ الی سهشنبه ۰۲/۰۶ (مصادف با ۱۰ الی ۲۴رمضان) بهجز شبهای قدر، ساعت ۱۷:۳۰
🏢مکان حضوری: مصلّی قم، پژوهشکده باقرالعلوم، سالن جلسات
📲#پخش_زنده جلسات👇👇
🅾اسکایروم: b2n.ir/g37614
🅾ایتا: b2n.ir/b56076
▪️رهبر انقلاب: هر کسی به هر کدام از زوجات پیامبر(ص) اهانت کند به پیامبر(ص) توهین کرده است
🔺 تعریض به سایر زوجات مطهرات پیغبر نبایستی باشد. بالاخره زوجات پیغمبر محترمند؛ هر کسی به اینها اهانت کند -هرکدامشان باشد- به پیغمبر اهانت کرده؛ این را من قاطعا عرض میکنم... امیرالمومنین با جناب عایشه آن رفتار را کرد... با زنی که به جنگ او آمده این جور با احترام رفتار کرد. به خاطر اینکه همسر پیغمبر بود و الا امیرالمؤمنین که از کسی ملاحظه ندارد. بنابراین حتما تعریض بایستی وجود نداشته باشد.
● دیدار رهبر انقلاب با دست اندرکاران ستاد تکریم حضرت خدیجه(س)، ۹۵/۳/۲۲
هدایت شده از گام دوم انقلاب
مهارت دیپلماتیک یعنی استفاده به موقع و به جا از انعطاف و اقتدار، معنای دیگر این ویژگی #نرمش_قهرمانانه است که #صلح_امام_حسن نمونه تاریخی #پرشکوهترین_نرمش_قهرمانانه به شمار میرود؛ در نرمش قهرمانانه اگر کسی قدرت داشته باشد اما انعطاف لازم را در جای خود به کار نگیرد قطعاً شکست میخورد اما اگر انعطاف و قدرت را به موقع مورد استفاده قرار دهد پشت حریف را به خاک میشاند! ۹۳/۵/۲۲
☑️ اگر امام حسن در جنگ با معاویه کشته میشد، دیگر «#شهید» نبود!
▪️ اگر #امام_مجتبی (ع) کشته میشد، امروز از اسلام یا نامی نبود یا اگر نامی بود، شخصیّت اوّل اسلام معاویةبن ابیسفیان بود. و شما میدانید اسلامی که شخصیّت اوّلش و مرد اوّل یا دوّمش معاویه باشد، یعنی آن اسلامی که شالودهاش کاخ سبز است؛ یعنی آن اسلامی که زیربنای فکری و فلسفیِ تبعیض نژادها و تبعیض طبقات و اختلاف طبقاتی است؛ یعنی آن اسلامی که پشتوانهی ظلم است؛ آن اسلامی که پشتوانهی قدرتهای جبّار و طاغی و غاصب است؛ آنچنان اسلامی برای بشریّت باقی میماند.
▪️ و امام مجتبی در آئینهی تاریخ همهی این مطالب را میدید؛ و البته دریغش میآمد که #دشمن را بیرقیب در این میدان باقی بگذارد؛ دشمن معاویه است، یزیدِ احمق که نیست! دشمن، معاویهی سیّاس است، معاویهی سیاستمدار، پخته، چکیده، تجربهکرده، کارآزموده، با آن روشهای عجیبی که او به کار میزند، دشمن، او است. نه یزیدِ جوانِ خامِ سادهدل.
▪️ و باز در روزگاری است که هنوز جمعیّت شیعه شکل نگرفتهاند و مجزّا نشدهاند از عامّهی مسلمانها به صورت یک گروهی که یک جهت و هدف خاصّی دارد؛ همانطوری که در زمان امام حسین (ع) اینجور شده بودند.
▪️ ... اگر چنانچه امام حسن با این وضع کشته میشد، دیگر «شهید» نبود. مردی که کشتهشدنِ او و مرگ او حیاتبخش نباشد، برای بقای مکتب مفید نباشد، دشمن را جریتر کند، میدان را برای او بلامنازع و بلامعارض بگذارد، در اسلام اسم اینچنین کشتهشدنی «#شهادت» نیست. شهادت یعنی مرگِ زندگیبخش؛ یعنی جاندادن و جانی به اجتماع دمیدن؛ نهاینکه برود در میدانی کشته بشود و بعد حتّی یک حلقوم باقی نماند که فکر او را و پیام او را به جهانیان برساند.
▪️ و امام حسن وضعش اینجوری بود و اگر کشته میشد، معاویه میماند و تُرکتازیهای بیدریغش و حتّی دشمنیاش با پیغمبر!
📖 دو امام مجاهد ؛ گفتار دوّم ؛ ص ۹۸
#نرمش_قهرمانانه
#قیام_علیه_طاغوت
#نهضت_فراگیر_روشنگری
مقام معظم رهبری مد ظله العالی:
"مسجد ميتواند پايگاه همه كارهاي نيك باشد؛ پايگاه خودسازي، انسانسازي، تعمير دل و تعمير دنيا و مقابله با دشمن و زمينهسازي براي ايجاد تمدن اسلامي و بصيرتافزايي افراد".
معاونت تبليغ و امور فرهنگی حوزه های علميه به منظور ارتقای کارکردهای مسجد و اجرای طرح مسجد تراز اسلام و انقلاب اسلامی از ائمه جماعات و روحانیون و مبلغین ارجمند در قالب طرح هجرت به صورت تمام وقت، پاره وقت و ساعتی دعوت به همکاری می نماید.
شرایط فعالیت در مساجد
1. داشتن پرونده تبلیغی
2. دارا بودن حداقل سطح 1 حوزه
3. ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت
4. گذراندن دوره آموزشی بدو تبلیغ
جهت ثبت نام، تشکیل پرونده و اطلاع از شرایط و مزایا به آدرس های ذیل مراجعه فرمایید:
1- سامانه سماوات به نشانی: https://hejrat.ismc.ir
2- مدرسه مبارکه دارالشفاء، ساختمان آموزش، دفتر هجرت تلفن 02532191400
3- دفاتر معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه استان ها
کانال هجرت https://eitaa.com/hejrat_ir
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های عملیه
مدیریت مسجد و هجرت
هدایت شده از مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان تقدیم میکند
🎥 فیلم مستند تبلیغی آینهداران حقیقت
📝 روایتی جذاب از تجربیات تبلیغی مبلغان دانشآموزی
#تریلر
#تبلیغ_دانش_آموزی
#دانش_آموز
#تربیت_نوجوان
#تربیت_دینی
🌐 لینک دانلود و مشاهده فایل کامل مستند:
https://www.aparat.com/v/TDyrO
🔶 لینک کانال رسمی مرکز آیندهسازان:
@mftas_ir
🔷 با ما همراه باشید
اللّهم ... فَأْجُرْنَا عَلَى مَا أَصَابَنَا فِيهِ مِنْ التَّفْرِيطِ أَجْراً نَسْتَدْرِكُ بِهِ الْفَضْلَ الْمَرْغُوبَ فِيهِ...
بارالها در برابر تقصیر و تفریطی که در این ماه گریبانگیر ما شد، پاداشی عنایت کن که از پرتو آن پاداش، فضیلت دلخواهمان را در این ماه به دست آوردیم...
📗 دعای ۴۵ صحیفه سجادیه
#وداع_رمضان
#داغ_وداع