فطــریه میهمان بر عهده چه کسی است؟📦
🔹هر کسی که پیش از رسیدن شب عیـد نانخور میزبان باشد (هر چند موقت) حتی میهمانی که پیش از شب عید آمده و نانخور او شده (یعنی می خواهد چند روز بماند)، زکات فطره او بر عهده میزبان می باشد اگر چه چیزی نخورد یا با غذای خودش افطار کند.🎊
🔹البته توجه شود که میهمان یک شبه، نانخور محسوب نمیشود و فطریه بر عهده خودش است.👌
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
✋
مبلغ فطریه رمضان ۱۴۰۱ از سوی مراجع تقلید اعلام شد:👇
🔺 آیتالله خامنهای:
🔹مکلف باید برای خودش و کسانی که نانخور او هستند برای هر نفر، یک صاع (تقریباً سه کیلوگرم) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت یا مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد، کافی است.
🔹ضمناً زکات فطره امسال (۱۴۰۱) بهقیمت گندم برای هر نفر، «چهل هزار تومان» اعلام شده است.
🔺 آیتالله سیستانی:
🔹گندم: ۴۰ هزار تومان
برنج ایرانی: ۲۲۵ هزار تومان
برنج غیرایرانی: ۶۰ هزار تومان
🔺 آیتالله وحید خراسانی:
🔹گندم: ۴۰ هزار تومان
🔹برنج: ۱۴۰ هزار تومان
🔺 دفتر آیتالله شبیری زنجانی:
🔹گندم: ۴۰ هزار تومان
🔹برنج ایرانی: ۲۵۰ هزار تومان
🔹برنج پاکستانی: ۱۱۰ هزار تومان
🔹برنج هندی: ۷۵ هزار تومان
🔺 دفتر آیتالله مکارم شیرازی:
🔹گندم: ۴۰ هزار تومان
🔹برنج: ۱۵۰ هزار تومان
🔺 دفتر آیتالله سبحانی:
🔹گندم: ۴۰ هزار تومان
🔹برنج: ۱۵۰ هزار تومان
🔺 آیتالله نوری همدانی:
🔹گندم: ۴۰ هزار تومان
🔹برنج ایرانی را ۱۵۰ هزار تومان.
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
🔸قوت غالب در فطریه؟👇
⁉️ کسی که در کل سال بیشتر برنج استفاده می کند، آیا باید برنج یا مبلغ سه کیلو برنج را برای فطریه محاسبه کند؟
✅ فطریه اگر از گندم، جو، خرما، برنج و مانند اینها یا پول هر کدام داده شود، کفایت می کند و منحصر به قوت غالب شخص نیست.
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
آیا در شب عید فطر، فطریه مهمان، به عهده صاحبخانه است؟🌙💰
❓پرسش
1. فطریه مهمانی که فقط شب عید فطر مهمان شده است، به عهده کیست؟
2. فطریه مهمانی که چند روز قبل از شب عید و شب عید مهمان است به عهده چه کسی است؟
💎پاسخ اجمالی👇
مراجع تقلید میگویند، در شب عید فطر، شخصی که نانخور صاحبخانه است، فطریهاش بر عهده صاحبخانه میباشد. اما دربارهی اینکه نانخور به چه کسی گفته میشود بین فقها اختلاف نظر است.
اکثر فقها میگویند شخص میهمان با یک شب، نانخور، محسوب نمیشود، اما برخی از مراجع، میهمان در یک شب را هم نانخور شمرده و چنانچه قبل از غروب، وارد منزل صاحبخانه شده باشد، زکات فطره وی را بر عهده صاحبخانه میدانند.
💎پاسخ مراجع عظام تقلید👇👇👇
حضرت آیت الله العظمی خامنهای:
میهمان اگر نانخور صاحبخانه محسوب شود کفاره او به عهدهی میزبان است مگر اینکه _میهمان_فطریه را به وکالت از طرف او پرداخت نماید. توجه داشته باشید میهمان با یک شب نانخور محسوب نمیشود و فطریه به عهده خودش میباشد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
فطره میهمان بر عهده صاحبخانه نیست، مگر اینکه برای چند شب میهمان او باشد، به طوری که نان خور او محسوب شود.
حضرت آیت الله العظمی سیستانی:
کسی که تنها براى افطار شب عید دعوت شده نان خور به حساب نمىآید، و فطرهاش بر صاحبخانه نیست.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی:
چنانچه میهمان قبل از غروب وارد بر صاحبخانه شود و آن شب نانخور وی باشد زکات فطره اش بر عهدۀ میزبان است.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:
در هر دو فرض بر عهده صاحب خانه است.
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
اگر پرداخت فطریه، بعد یا قبل از عید فطر باشد اشکال دارد؟👇
پرسش
با عرض سلام، با توجه به این که بیش از یک ماه از عید فطر می گذرد بنده دسترسی به فرد مورد نظرم که می خواستم فطریه را به او پرداخت کنم نداشتم، آیا اگر پرداخت فطریه بعد از عید فطر باشد اشکال دارد؟ اگر قبل از عید پرداخت شود چطور؟
⭕️پاسخ اجمالی👇
1. پرداخت فطریه، بعد از عید فطر:
مراجع عظام تقلید؛ زمان وجوب زکات فطره را از غروب شب عید فطر دانسته و تأخیر پرداخت آن را به بعد از نماز عید جایز نمی دانند،
اما اگر کسی نماز عید را نخواند، باید فطریه را تا ظهر عید پرداخت نماید. [1]
ولی اگر دسترسى به فقیر ندارد مىتواند مقدارى از مال خود را به نیّت فطره جدا کرده و براى مستحقى که در نظر دارد یا براى هر مستحقّی کنار بگذارد و باید هر وقت که آن را مىدهد نیّت فطره نماید".[2]
اما "اگر موقعى که دادن زکات فطره واجب است، فطره را ندهد و کنار هم نگذارد، احتیاط واجب[3] آن است که بعداً بدون این که نیّت ادا و قضا کند ]به قصد قربت[ فطره را بدهد".[4]
2. پرداخت فطریه، قبل از عید فطر:
👇مراجع عظام تقلید در این باره می گویند:
"اگر پیش از ماه رمضان فطریه را بدهد صحیح نیست و احتیاط واجب[5] آن است که در ماه 🌙رمضان هم فطره را ندهد.[6]
ولى اگر پیش از رمضان یا در ماه رمضان به فقیر قرض بدهد و بعد از آن که فطریه بر او واجب شد، طلب خود را بابت فطریه حساب کند مانعى ندارد." [7]
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
[1]. ر.ک: امام خمینى، سید روح اللّٰه، 📚توضیح المسائل (محشّٰى)، ج2، ص 180، م 2025، دفتر انتشارات اسلامى، قم، هشتم، 1424 ه ق.
[2]. همان، ر.ک: ذیل م 2030.
[3]. آیت الله بهجت:
احتیاط مستحبّ آن است که بعداً قضا کند، ولى أظهر این است که زکات فطره دیگر بر او واجب نیست، ولى معصیت کرده است؛ آیات عظام گلپایگانى، تبریزى، صافى: بعداً باید بدون این که نیّت ادا و قضا کند فطره را بدهد؛ همان، ر.ک ذیل م 2031.
[4]. همان، م 2031.
[5]. آیت الله زنجانى: (احتیاط مستحبّ)؛ آیات عظام خوئى، تبریزى، سیستانى: (بهتر آن است..).
[6]. آیت الله صافی: (جواز دادن فطریه در ماه رمضان بعید نیست ..)؛ آیت الله گلپایگانى: (اگر در ماه رمضان بدهد صحیح است ولى احتیاط لازم آن است که قصد وجوب نکند مگر آن که فطریه را بعد از مغرب شب عید یا صبح روز عید پیش از نماز عید بدهد ..).
[7].. توضیح المسائل (محشّٰى)، ج2، ص 180، م 2025.
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
⁉️آیا نیاز است که فطریه را بر مبنای قیمت برنج پرداخت کنیم؟
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍پیامبر اکرم (صلیالله علیه وآله):
«روزه بنده همواره بین آسمان و زمین آویخته و معلق است، تا آنکه زکات فطره اش را بپردازد.»
⏳امروز سهشنبه
۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱
۱ شوال ۱۴۴۳
۳ می ۲۰۲۲.
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
✋
پرداخت فطریه پس از عید فطر؟
🔷 آیا می توان زکات فطره را روز عید فطر جدا کرد و چند روز بعد از عید فطر به فقرا داد؟
🔸 جواب:
مانعی ندارد، ولی در رساندن به فقیر نباید سهل انگاری کرد و احتیاط واجب این است که هر وقت آن را می دهد مجدداً نیت فطره کند.
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
هدایت شده از یاورانامامزمان(عجل الله…)
music-video-Hi-Commander.mp3
7.33M
✋ سرود فوقالعاده زیبای/ سلام فرمانده.
💞🕋
❤️ اللهمعجللولیکالفرج 🤲🕋
#امام_جهان🌍
*اَللّهُــــمَّ_عَجـِّل_لِوَلیِّـــکَ_الفَـــــرَج* 💓
*...............✺✦﷽✦✺................*
👇↶【🌷به کانال یـاورانامامزمـان(عجل الله فرجه الشریف) بپیوندید :】↷👇
#ایـــتا📲
🕋: 𝒋𝒐𝒊𝒏👇
https://eitaa.com/joinchat/4069458065C1ef4da3233
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋
🔺نداشتن مرجع تقلید چه حکمی دارد؟
🎤 حجت الاسلام محمدی.
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
⁉️سؤال :
اگر در کارهای اداری، گرفتن حق💪 مستلزم دادن #رشوه💴 باشد آیا پرداخت آن جایز ✅ است❓
✅پاسخ :👇
👥همه مراجع (به جز آیتالله خامنهای) : اگر گرفتن #حق💪 منحصر به این راه باشد، اشکال ندارد ✅ولی بر گیرنده پول حرام❌ است.
👤آیتالله #خامنهای:
خیر، پرداخت رشوه💸 و گرفتن آن در هر حال حرام❌ است، هرچند برای رسیدن به حق باشد.✋
🔹تبصره:🔹
مخالفت با#مقررات و #قوانین جایز نیست❌
📚 منبع: کتاب "اخلاق و احکام کارمندی ص 198".
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جای نماز چطوری باشه ؟
#احکام_به_زبان_ساده
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
#ورقبزنیـ🔺ـد | کپیبرداری حرامه یا حلال؟
🔸🔺 برگرفته از نظرات مراجع عظام: مقام معظم رهبری، آيتالله سیستانی، آيتالله مظاهری، آیتالله مکارم شیرازی، آيتالله فاضل لنکرانی.
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
هدایت شده از یاورانامامزمان(عجل الله…)
زیارت آل یاسین.mp3
19.46M
🕊صوت قرائت زیارت #آل_یاسین
با سرعت مناسب برای قرائت🕋📿
*🌷🕋【الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج】🕋🌷*
☆°○═════════┅
*جهادتبیین🇮🇷🌍*
*دفـاعهمچنانباقیست🇮🇷💪*
*لینککانال یاورانامامزمان(عجلاللهفرجه)*
🕋: 𝒋𝒐𝒊𝒏👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4069458065C1ef4da3233
ـ🍒🍃🍓🍃🍒
ـ 🍃🍓🍃🍒
ـ🍓🍃🍒﷽
ـ🍃🍒
ـ🍒 #تدریس_نامحرم؟📚
❓آيا در تدريس خصوصى اشکالی داره که معلم مرد براى دختر یا معلم زن براى پسر استخدام كنیم؛ درحالىكه هر دو توی اتاق بسته هستن و کسی جز خودشون اونجا نيست؟
پاسخ:👇
📚 آيات عظام امام خمينى، رهبری، فاضل، تبريزى و نورى:
اگه كسى نمىتونه وارد اتاق بشه (مثلاً در قفله) و احتمال میدین با بودن توی اون اتاق به حرام بیفتن، این کار رو نکنین. موندن توی اتاق برای اونا هم حرامه.
📚 آيتالله مكارم:
اگه كسى نمىتونه وارد اتاق بشه (مثلاً در قفله)، موندنشون اونجا بنابر احتياط واجب، حرامه؛ اگرچه احتمال فساد و گناه هم ندن.
📚 آيات عظام بهجت، سيستانى و وحيد:
اگه احتمال فساد و به گناهافتادن باشه، موندن توی اون اتاق حرامه؛ اگرچه دیگران هم بتونن وارد اتاق بشن.
⭕️ نکته: احتیاط واجب، یعنی توی این مسئله میتونیم به نظر مرجع اعلم بعد از مرجع خودمون که فتوای قطعی داره، عمل کنیم.
⭕️ نکته:
هرچی سن معلم و دانشآموز به هم نزدیکتر باشه، احتمال به گناهافتادن بیشتره؛ اما اگه مثلاً برای پسر کلاس اولمون یه خانم معلم چهلساله گرفتیم، طبیعتاً احتمال گناه خیلی خیلی کمه.
📚احكام نگاه و پوشش،سيد مجتبی حسينی.
⬅️ احکام به زبان خیلی ساده
🍒
🍃🍒
🍓🍃🍒
🍃🍓🍃🍒
🍒🍃🍓🍃🍒
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
یک دقیقه سکوت⁉️
بارها دیده شده در برخی جلسات به احترام جان باختگان فلان حادثه، حضار یک دقیقه سکوت می کنند.
‼️در حالی که
💯در شریعت اسلامی برخلاف فرهنگ غرب، چیزی به نام «یک دقیقه سکوت» وجود ندارد، بلکه خواندن حمد و سوره برای متوفیان مورد تاکید قرار گرفته است.
🌱👌
🔸برداشت های نادرست از احکام!
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
#سؤالات_شما❓
سلام علیکم. میّتی که کاشت ناخن و مژه داره و تتو روی همه بدنشه، غسلش چطوریه؟ با توجه به اینکه کاشت ناخن و مژه برای غسل و وضو اشکال داره، پاسخگو باشین.
#پاسخ :
ــــــــــــــــ
اگه زیر پوست باشه، غسل معمولی انجام بدن؛ اما اگه مانع روی بدن باشه و بشه اون رو بدون واردکردن آسیب و زخم و جراحت برداشت، باید بردارن و غسل بدن. اگه امکانش نباشه، باید احتیاطاً هم غسل بدن و هم تیمم.💦
❄️أللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمًَدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم❄️
🌹 کانال احکام بهزبان خیلی ساده
🌺
⭐️🌺
🌺⭐️🌺
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
🔰 نظر مراجع تقلید درباره شهادت به ولایت در اذان و اقامه چیست؟
🔸 شهادت به ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علیبنابیطالب (علیهالسلام) در اذان و اقامه نماز، در زبان فقهای گرانقدر به شهادت ثالثه مشهور است و پس از اقرار به یگانگی خداوند متعال و رسالت نبی مکرم اسلام با عبارات مختلفی همچون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی الله»، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً اَمیرالمؤمنین حقاً» و «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» صورت میگیرد.
🔸 جدای از اینکه پیشینه اقرار به شهادت ثالثه در اذان و اقامه نماز خود موضوعی تاریخی بوده که در برخی از کتب تاریخی منعکس شده است، نزد فقهای عظام بحثی فقهی به شمار میآمده، از این رو احکام آن در کتب فقهی این بزرگان آمده است. بزرگان تشیع براین باورند که شهادت ثالثه در اصلِ تشریع اذان نبوده است، اما به لحاظ حکم فقهی آن اختلاف نظر وجود دارد.
🔸 برخی گفتنِ آن را جایز ندانستهاند، همانند شیخ صدوق و شیخ طوسی در برخی از کتب خود؛ برخی گفتن آن را بدون قصد جزئیت جایز میدانند، همانند بسیاری از فقهای معاصر؛ در برخی از موارد نیز امری مطلوب خواندهاند و گفتن آن را به قصد استحباب مطلق جایز میدانند، بلکه آن را در مواردی و با وجود شرایطی از آن جهت که از شعائر ایمان و نماد تشیع است، واجب میدانند. تعدادی نیز مدعی آن هستند که شهادت ثالثه از اجزاء مستحب اذان و اقامه است، همانند مرحوم مجلسی اول در کتاب بحار الانوار.
🔻 نظر مراجع تقلید معاصر:
▫️- حضرت امام خمینی (ره): «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله خامنهای: گفتن «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلیُّ اللهِ» به عنوان شعار تشیّع خوب و مهم است ولی جزء اذان و اقامه نیست و باید به قصد قربت مطلقه گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله سیستانی: «أَشْهَدُ أنَّ عَلِیاً وَلى الله» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله مکارم شیرازی: «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِىُّ اللّٰهِ» (یعنى گواهى مىدهم که على ولىّ خدا بر همهی خلق است) جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتى که معلوم شود جزء آن نیست.
▫️- حضرت آیتالله شبیری زنجانی: سزاوار است پس از «أشهد أنّ محمداً رسول الله» به قصد تبرّک و تیمّن، شهادت به ولایت و امامت بلافصل حضرت امیرالمؤمنین و سایر معصومین (علیهم السلام) به نحوى که جزو اذان و اقامه محسوب نگردد، ذکر شود. و بىتردید اگر در شرایطى ترک این شهادت موجب تضعیف ولایت و تشیع گردد، ذکر آن لازم است.
▫️- حضرت آیتالله وحید خراسانی: «اشهد انّ علیا ولیّ اللّه» جزء اذان و اقامه نیست، ولى چون ولایت آن حضرت مکمّل دین است، شهادت به آن در هر حال و از جمله بعد از «اشهد انّ محمّدا رسول اللّه» از أفضل قربات است.
▫️- حضرت آیتالله سبحانی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ ، به قصد قربت مطلقه و زینت اذان و اقامه گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله خوئی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از "أشهد أن محمداً رسول الله" به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله بهجت: بعید نیست مستحب بودن اقرار به ولایت امیر المؤمنین على بن ابى طالب - علیه السّلام - در اذان، در صورتى که به نیت مطلوب بودن گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله فاضل لنکرانی: جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رسُولُ اللّٰهِ به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله میرزا جواد تبریزی: شهادت بر ولایت على علیه السلام و اولاد طاهرینش جزء اذان و اقامه نیست، لکن شعار شیعه شده است، در اذانى که در مجامع عمومى گفته مىشود نباید شهادت بر ولایت ترک شود، اما در حال فرادى و مثل آن، ترک کردن مانعى ندارد، و الله العالم.
▫️ - مرحوم حضرت آیتالله صافی گلپایگانی: «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِى الله» جزو اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله»، به قصد قربت گفته شود.
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️
حکمت یا علت❓
برخی از کسانی که شنیده های جزئی از حکمت های احکام دارند، تصور می کنند فلسفه و علت اصلی آن حکمت هایی که در رابطه با آن مسائل شنیده اند مقصود است.
لذا به سادگی به خود حق می دهند که احکام شرعی را تغییر دهند، مثلا :
شنیده اند نماز مسافر به خاطر خستگی سفر است و در این زمان که وسایل سریع السیر وجود دارد و کسی در مسافرت های محدود خسته نمی شود، پس باید نماز را در این گونه سفرها کامل خواند!
👌در حالی که خستگی یکی از حکمت های نماز شکسته است، نه علت اصلی آن.🕋
🌱
🔸برداشت های نادرست از احکام!
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
#احکام_شرعی_موردنیاز🕋👇
👇لینک کانال احکام:👇«ایتا»:
https://eitaa.com/joinchat/3267493941C7f16334e35
#نشردهید☝️☘️☀️☀️☀️