eitaa logo
اهل بهشت باشیم
168 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
746 ویدیو
165 فایل
#اهل_بهشت_باشیم در پناه مهدی فاطمه ارتباط با ما: @admin_ahlebehesht
مشاهده در ایتا
دانلود
روح خدا که در دل آدم دمیده شد عشق حسین و حضرت عباس دیده شد طوفان عشق خواست در عالم به پا کند عباس هم برای حسین آفریده شد✅ #صفیه_قومنجانی #میلاد_حضرت_عباس(ع) #روز_جانباز_مبارک🌺 @Ahle_Behesht
حوالیِ اردیبهشت بوی بهشت می آید! فصل بهار؛ همه را عاشق میکند! بهار من؛ حالا که موسم میلادت با اردیبهشت هماهنگ شده و آوازه ات در بهار پیچیده، با عطر بهشتی ات شیدای مان کن! @Ahle_Behesht
در دولت مهدوی جایی برای فقر و تهیدستی نیست و بشریت برای همیشه از چنگال فقر و نداری رها می شود. درروزگار او اصل منفعت طلبی و سودجویی جای خودرابه حس دلسوزی و غمخواری و مواسات بابرادران دینی می دهد و روابط اقتصادی براساس همین برادری و برابری شکل می گیرد و همه به یکدیگر به عنوان اعضای یک خانواده نگاه می کنند. تمرین این روابط و رعایت این سلسله مراتب می تواند نوعی زمینه سازی و آمادگی درما و جامعه برای ظهور حضرتش شکل دهد. @Ahle_Behesht
چراامام زمان(ع)ظهور نمی کنند؟ مانع عمده ی ظهور چیست؟ یکی از شرایط عمده برای ظهور وجود یاورانی است که همراه امام بارقیام را بردوش بکشند و از یاری رهبر خوددست برندارند. سدیر صیرفی در گفتگویی باامام صادق (ع) درباره ی عدم قیام می گوید: حضرت مرا به خارج مدینه برد تا این که وقت نماز در محلی پیاده شدیم. امام صادق به جوانی که درآن نزدیکی بز می چراند نگاهی کرد و فرمود: ای سدیر به خدا قسم اگر پیروان من به تعداد این بزها بودند برجای نمی نشستم و قیام می کردم. سدیر می گوید بعد از تمام شدن نماز بزها را شمردم، عدد آن ها از هفده تجاوز نمی کرد. تحقق این امر، شرط لازم است ولی کافی نیست بلکه باید زمینه های دیگر نیز فراهم شود. از جمله قابلیت مردم برای پذیرش "حق" است. به این معنا که عموم مردم و جامعه ی بشری(نه گروهی خاص ودر منطقه ای خاص) باید به درجه ای از معرفت برسند که دریابند حکومت ها و مکاتب ساخته ی بشر جوابگوی نیاز مردم نیست و به وسیله ی این ها سعادت و عدالت واقعی به بشر هدیه نمی شود. خلاصه مردم باید ظهور عدالت را بخواهند و جهانیان را با زیباییهای دوران ظهور آشنا کنند و روحیه ی عدالت طلبی و ظلم ستیزی را همه جا گسترش دهند. مرحوم خواجه طوسی در کتاب تجرید الاعتقاد علت غیبت امام را کوتاهی مردم می داند، چراکه اعمال و کردار مردم باعث شد امام ازمیان مردم برود. بنابراین مردم باید راه غلطی را که رفته اند برگردند و امام را بخواهند تا "ظهور صورت گیرد" @Ahle_Behesht
منظور از کشته شدن "شیطان" به دست امام زمان علیه السلام چیست؟ منتظر ارسال پاسخ تاپایان امروز بمانید. @Ahle_Behesht
امام سجّاد عليه السلام: نگاه مؤمن به چهره برادر مؤمن خود از روى دوستى ومحبّت به او عبادت است تحف العقول، صفحه 282 🌷ولادت با سعادت امام سجّاد علیه السلام بر شما مبارک🌷 @Ahle_Behesht
#معرفی_کتاب صحیفه سجادیه امام زین العابدین علیه السلام ، قرآن صاعدی است که از زمین به آسمان صعود کرده و انس با این کتاب انسان رابه آسمان عروج می دهد. همگام بهشت با صحیفه سجادیه @Ahle_Behesht
منظور از کشته شدن شیطان به دست امام زمان چیست؟ قرآن مجید نقل می کند که شیطان پس از این که به دلیل سجده نکردن برانسان و تمرد از دستور الهی رانده شد به خداوند گفت: قال رب فانظرنی الی یوم یبعثون پروردگارا مرا تاروزی که برانگیخته خواهند شد مهلت بده. درواقع شیطان دو درخواست داشته: 1⃣ به او مهلت داده شود 2⃣ زمان این مهلت تاروز قیامت و مبعوث شدن بندگان باشد. پاسخ حضرت حق به درخواست او چنین است: قال فانک من المنظرین الی یوم الوقت المعلوم (تو از مهلت یافتگانی تا روز و وقت معلوم) خداوند متعال به او مهلت داده است و درخواست نخست اورا اجابت کرده است. اما درخواست دوم او که خواسته بود تا روز قیامت مهلت داشته باشد اجابت نشده است. پرسش این است که: ➖ وقت معلوم چه زمانی است؟ در بحارالانوار ج 60 ص 221 از امام صادق(ع) روایتی وارد شده است که ابن وهب از امام درباره ی سرنوشت ابلیس درآیه می پرسد که وقت معلوم چه روزی است؟ امام می فرمایند: ای وهب آیا تصور می کنی آن روز زمانی است که خداوند مردم را مبعوث می کند؟ این چنین نیست. بلکه خداوند ابلیس را تا روز قیام قائم ما مهلت داده است. آن هنگام امام زمان علیه السلام ابلیس را محکم می گیرد و گردن اورا می زند و آن روز زمان معلوم است. البته قتل شیطان به معنای از بین رفتن همه ی شیاطین به ویژه انسان های شیطان صفت نیست، زیرا تکلیف برقرار است و تکلیف، دائر مدار اختیار خیروشر است ضمن این که نفس اماره هم برای هرکس وجود دارد. @Ahle_Behesht
بر روی جلد دفتر شعرم نوشته ام نابرده رنج ؛ گنج به من داده ای حسین؛ بگشای گنج فرج تا نمرده ام. منتظر پنهان ترین گنج عالمیم. @Ahle_Behesht
برخی می گویند باتوجه به روایات درزمان امام مهدی(ع) امکان گناه کردن وجود ندارد. آیا این گفته ها درست است؟ پاسخ صحیح تاپایان امروز ارسال می شود. @Ahle_Behesht
آموزه ی مهدویت و فرهنگ انتظار از مهم ترین سویه های فعال سازی اسلام سیاسی بوده و هست. مهدویت به منزله ی عصاره ی اسلام اهل بیتی، نه تنها ایستاری، ارزشی و اعتقادی است بلکه به مثابه یک عامل ژئوپولیتیک اثرگذار در دنیای اسلام و جهان تشیع، نقش آفرینی می کند. اسلام شیعی به طور اخص با قرار گرفتن روی گسل همواره در تحولات حوزه های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام اثرگذار بوده است. ایران، پایگاه شیعه ی دوازده امامی و آموزه ی مهدویت، هسته ی مرکزی دیپلماسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از نظر افکار عمومی کشورهای غربی، شبح هولناکی است که خواب از چشم سیاست مداران دنیای غرب ربوده است. @Ahle_Behesht
این روایات نه فقط دلالت برعدم امکان گناه وبی اختیاربودن انسان نمی کند، بلکه کاملا دلالت بروجود اختیار و امکان گناه می کند که به توضیح نیاز دارد. اولا می دانیم که مقصود از عدل در این روایات عدل در مقابل ظلم است و این معنا از عدل در جایی امکان تحقق دارد که امکان ظلم باشد. درجایی می توان گفت یک فعل عادلانه است که امکان ظالمانه بودن آن هم باشد. اگر درجایی امکان ظلم نباشد و انسان مجبور به انجام یک طرف باشد، دیگر اطلاق عدل معنا ندارد. نکته ی مهم دیگر این است که اختیار داشتن انسان بدین معنا نیست که حتما باید گناه یا ظلم کند. آن چه اختیار انسان را ثابت می کند، امکان گناه و ظلم است نه انجام آن. 📝پ؛ن مثلا ما لفظ نابینا را درجایی به کار می بریم که امکان بینایی وجود داشته باشد، ولی در جایی که این امکان وجود ندارد اطلاق نابینایی معنا ندارد. مثلا کسی نمی گوید که سنگ نابیناست ولی می شود گفت که فلان شخص نابیناست.