✂️ برشی از یک کتاب
#دخترکِ_بی_حجاب
درستی و نادرستی رفتارها ، تابع اعتقادات ، ارزش ها و افکار است . دخترکِ بی حجابی که در مقابل تذکر دیگران می گوید : (بگذارید راحت زندگی کنیم) ، به اعتقاد خود با داشتن #حجاب نمی تواند راحت زندگی کند .
بنابراین وقتی کسی به او می گوید با حجاب باش ؛ در حقیقت مزاحم زندگیِ راحت اوست . تفسیری که او از زندگی دارد (اعتقاداتش ، جهان بینی و طرز فکرش) با داشتن حجاب ، سازگار نیست . ✋ تا فردی نتواند《نادرستی اعتقاداتِ》او را به وی ثابت کند نمی تواند وی را به حجاب معتقد سازد . باید به جای گفتگو درباره حجاب ، از او (تفسیرِ زندگی) را پرسید که زندگی در نگاه تو چیست که به خاطرش نباید حجاب داشت و با داشتن حجاب نمی توان آن را خوش و راحت سپری کرد ؟
زندگی کردن یعنی چکار کردن ؟
📚 راز یک فریب ، یوسف غلامی ، ص ۵۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#از_با_حجابان_بپرسید؟
اگر فردی به راز زندگی پی نبرد ، در درک مفاهیم کلیدی زندگی نیز دچار اشتباه می شود ، در فهمِ معنای خوشبختی ، لذت ، آزادی و ...
(حجاب) هم مانند خیلی از مسایل دیگر به اعتقاد ما یک (ارزش) است و در نگاه عده ای یک ( پدیده خنثی) ، اما ارزش ها و ضد ارزش های زندگی ، بدون فهمِ (معنای زندگی) چگونه معلوم می شود ! کسی که مفهوم زندگی و ارزش حیات را کشف نکرده باشد چطور حجاب را جزو ارزش ها یا ضد (ارزش ها) قرار می دهد ؟!
از با حجابان هم باید پرسید :
آیا شما پس از وقتی که معنای زندگی را درک کردید به حجاب معتقد و پایبند شدید ؟ یا به خاطر عادتِ خانواده ، گریز از فشار اجتماعی ، ترس از جهنم و ... ؟
ارزش برتر حجاب هنگامی است که پس از درک معنای زندگی انتخاب شده باشد .
📚 راز یک فریب ، یوسف غلامی ، ص ۵۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#بارها گفته ام
بارها گفته ام و باز تکرار میکنم که انسانِ امروز به #شناختِ_علی نیازمند است نه به محبت و عشق به او ، زیرا که عشق و محبت #بدون_شناخت نه تنها هیچ ارزشی ندارد بلکه سرگرم کننده و تخدیر کننده و معطل کننده نیز خواهد بود . کسانی که به نام محبت علی و عشق به مولی ، بدون شناختن مولی و فهم دقیق و درست سخن و راه و #هدف او ، مردم را معطل و سرگردان می کنند ، نه تنها انسانیت و آزادی و عدالت را نابود می کنند بلکه خود این چهره های عزیز را نیز تباه می سازند و شخصیت خود علی را در زیر این تجلیلهای بی ثمر مجهول نگه می دارند و باعث می شوند کسانی که تا آخر عمر در محبت مولی وفادار می مانند ، هرگز از سخن و راهنمایی های او بهره ای نگیرند و متوقف و منحط بمانند و آنهایی هم که کمی آگاه می شوند و با جهان امروز آشنا ، اصولاً این گونه علیِ بی ثمر را و این محبت بی نتیجه را رها کنند و به دنبال شخصیت های دیگر ، الگوهای دیگر ، رهبران دیگر بروند . #عشق و #محبت علی بعد از #شناختن اوست که به عنوان عامل نجات انسانیت می تواند نقش خود را بازی کند .
📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۱۳۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#سالروز_مرگ_رضاشاه
احمد کسروی در رشته مقالاتی که در سال ۱۳۲۱ منتشر شد دیدگاه متغیر نسل معاصر خود را نسبت به رضا شاه بیان میکند وی اقدامات شاه در تمرکز دولت ، آرام کردن قبایل ، محدود کردن روحانیون ، کشف حجاب ، لغو القاب اشرافی ، اجرای نظام سربازگیری ، تضعیف قدرت های فئودال ، تلاش برای همگون ساختن جمعیت ، تأسیس مدارس ، شهرها و صنایع جدید بسیار ارج می نهد ولی او را به دلیل پایمال کردن قانون اساسی مشروطه ، ترجیح ارتش بر سایر نهاد های دولتی ، گرد آوری ثروت شخصی ، غارت اموال مردم ، کشتار روشنفکران مترقی و افزودن بر شکاف میان داراها و ندارها سرزنش می کند .
📚 ایران بین دو انقلاب ، یرواند آبراهامیان ، ص ۱۹۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#کدام_اسلام
امروز دیگر کافی نیست یکی بگوید من با مذهب مخالفم یا یکی بگوید من معتقد به مذهب هستم . این دو حرف بی معنی است . باید بعد از این تکلیفش را معلوم کند که کدام مذهب را معتقد است ، مذهب ابوذر و مذهب مروان حکم ، هر دو اسلام است . اما فاصله زیادی بین این دو است ، یکی اسلام خلفا ، درباریان و حاکمان است و دیگری هم اسلام مردم ، استثمار شدگان و فقراست . شما طرفدار کدام اسلام هستید ؟ همچنین کافی نیست بگویید از اسلامی حمایت می کنید که تنها نگران فقر است ، ادعای خلیفه هم همین بود . اسلام راستین برای عدالت ، برابری و نابودی فقر مبارزه میکند .
📚 اسلام شناسی ، شریعتی ، درس سیزدهم ، ص ۱۶۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#خطر
همه خطر در این است که عاشورا فقط به یادبودهایی بدل شود و واقعه کربلا تنها برای کتاب ها و سیره نویسی و یا ذکر آن برای اجر و ثواب اُخروی باشد . بیم آن می رود که این حادثه از ظرف زمانی خود فراتر نرود و مقتل حسین و یارانش در همان سال ۶۱ مدفون شود ؛ حسینی بود ، کشته شد و همه چیز پایان یافت .
📚 امام موسی صدر ، سفر شهادت ، ص ۳۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ستمگر
معنای حرکت امام حسین و گرامیداشت یاد امام حسین این است که ما همچون امام حسین زندگی با ستمگران را ننگ بدانیم ... امام حسین زندگی کردن با ستمگران را بر نمیتابد. او تحمل نمی کند که در کنار ستمگر بایستد . با ستمگر می جنگد حتی اگر کشته شود . منظور از ستمگر کیست ؟ هر ستمگری که باشد : چه اسرائیل ، چه ستمگر داخلی . هر کس که حقوق تو را پایمال کند ستمگر است ، هر چند دولت باشد . کسی که تو را از حقوق خود محروم می کند ستمگر است ، هر چند حاکم باشد . کسی که فرصت زندگی را از تو می گیرد ستمگر است ، در هر منصبی که می خواهد باشد . امام حسین نمی پذیرد که تو با او سازش کنی . معنای برگزاری مراسم سوگواری برای امام حسین این است . سوگواری امام حسین ، افراد خوار و ذلیل پرورش نمی دهد ، گریه کننده پرورش نمی دهد . عزای امام حسین انسان های حسینی پرورش می دهد ، انسان هایی که همانند امام حسین سکوت کردن در برابر ستمگر را رد می کنند .
📚 سفر شهادت ، امام موسی صدر ، ص ۱۱۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#فقط_گریه_کافی_نیست
هر عاشورا این نکته را تکرار میکنیم که اگر به گریه و اندوه بسنده کنیم ، گریه و اندوه کار اعصاب و جسم است و ما را از حق بی نیاز نمی کند . نخستین کسی که گریه کرد ، عمر بن سعد بود . وقتی زینب(س) از خیمه بیرون آمد و دستانش را بر سر گذاشت و گفت : ای پسر سعد ، آیا حسین را می کشند و تو نگاه میکنی ؟ عمر بن سعد متأثر شد و گریه کرد و صورتش را برگرداند و گفت : کار حسین را تمام کنید . اگر به گریه و غصه بسنده کنیم ، حسین را یاری نکرده ایم ... ما در مصیب ها و گرفتاری ها ، با سکوت و سستی و تربیت نکردن فرزندانمان ، کار دشمنان حسین را تأیید می کنیم ... اگر گریه کنیم و اندوهگین شویم ولی از حسینیه بدون هیچ گونه تأثیری بیرون برویم ، خدای نکرده در زمرهٔ یاران عمر بن سعد می شویم . ولی اگر در این لحظه اراده کنیم که یک بار حسین را یاری کنیم ، نمی گویم یک باره از حضیض گمراهی به قلهٔ هدایت برسیم ، نمی گویم مانند حُر عمل کنیم ... دست کم حسین را در یک هدف کمک کنیم ... هر انحرافی که دیدی اصلاح کن ، هر کار زشتی دیدی ، از آن بیزاری بجو ، هر کار خوبی دیدی ، آن را تشویق کن ، هر جا ستم دیده ای یافتی ، یاریش کن ، هر جا ستمگری دیدی ، هدایتش کن ، هر جا حقِ پایمال شده ای دیدی ، آن را بازگردان و همین طور مرحله به مرحله جلو رویم .
📚 سفر شهادت ، امام موسی صدر ، ص ۱۶۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم✋
لطفاً جهت تبلیغ یا تبادل با کانال برشی از یک کتاب به آیدی زیر👇پیام بدهید . باتشکر
@Mohajer1214
🔰 کانال برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
📚 معرفی کتاب
قیام مشروطه یک تجربه دو پهلو و «شیرین _تلخ» بود که از سویی تبلور روح انقلابی مردم مسلمان و جهاد ضد استبدادی و ضد استعماری علماء اُمت و از سویی نقطه عطف تحولات بزرگ در نظام سیاسی _فرهنگی کشور در نوع ارتباط آن با تمدن غرب بود . تمدن غرب از سویی با وجه استعماری و از سویی با دستاوردهای متفاوتی در عرصه تفکر اجتماعی و سیاسی به سراغ ایران آمده بود . از سویی شاه مستبد به مشروطیت و کنترل قانونی تن نمی داد و از سویی نیز جریان های روشنفکری غرب گرا و ماسون ها و گروه های سکولار وارد عرصه شده و بدیل استبداد شاه را یک سیستم غرب گرا و لائیک می خواستند . در این که کدام یک خطرناک ترند ، مصداقاً میان برخی از علماء مبارز و مشروطه خواه به تدریج اختلاف نظر افتاد ... جنبش اسلامی_مردمی مشروطه به لحاظ #محتوای_نظری از اهداف و #مبانی_اسلامی به سوی مبانی مشروطهٔ انگلیسی _فرانسوی منحرف گشت . در این میان اظهارات و مواضع دو تن از فقهاء بزرگ و مجاهد شیعه در باب مشروطیت مستحق توجه بیشتری است زیرا هر دو جزء راهبران تئوریک و سیاسی نهضت مشروطه بودند . رساله تنبیه الامه و تنزیه المله مرحوم علامه نائینی را برخی ، یکی از بهترین مانیفست های فقهی به نفع مشروطه خواهی دانسته اند و از سویی سخنان و رساله های شیخ فضلالله نوری که خود ابتدا از رهبران اصلی مشروطه خواهی بود و سپس در نگرانی از جهت گیری های سکولار برخی مشروطه خواهان تبدیل به منتقد برخی از شعارهای مشروطه خواهان شد و یکی از شفاف ترین موضع گیری های فقهی _سیاسی در نقد مشروطیت بدون دفاع از استبداد بوده است . کتاب #مشروطه_شرعی_و
#مشروعه_شرطی به بازخوانی نظریات میرزای نائینی و شیخ فضلالله نوری پرداخته است .
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 #کانال_ویژه
👈 تاریخ تحولات و اندیشه سیاسی دو بال فهم سیاست امروزند
💥کانال اطلاع رسانی اندیشه ها و آثار دکتر موسی نجفی استاد تمام علوم سیاسی و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
📌با مباحثی در موضوعات:
علوم سیاسی, تاریخ معاصر ایران, هویت ملی و تمدن شناسی
🔻عضویت🔻
https://eitaa.com/drmousanajafi
🌐🌐🌐
http://mousanajafi.ir
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi
✂️ برشی از یک کتاب
#یک_غلط_آشکار
اسلام عقیده است و این اشتباه بزرگ و غلط آشکار است که بعضی مرتکب شده و گفته اند : « اسلام دعوت خود را با شمشیر گسترش داده » زیرا عقیده و ایمان چیزی نیست که با زور و شمشیر در دلها جای گیر شود دلها تنها در برابر حجت و برهان خاضع می شوند و قرآن کریم در آیات بسیاری به این حقیقت اشاره می کند ، از آن جمله می فرماید : « لا اكراه في الدين قد تَبَيَّنَ الرُّشْد مِنَ الْغَي » آری اگر اسلام دست به شمشیر زده است تنها در برابر کسانی بوده است که در خودداری از ظلم و فسادشان به آیات و براهین قانع نشده اند و پیوسته خواسته اند سنگ در سر راه دعوت به حق بیندازند اسلام در این گونه موارد شمشیر نمی کشد که آنان را به سوی دین بخواند بلکه می خواست شر آنان را دفع کند .
این قرآن کریم است که با بانگ رسا اعلام می دارد : « قَاتِلُوهُمْ حَتَّی لاَ تَکُونَ فِتْنَةٌ » ( با کفار قتال کنید تا از فتنه آنان جلوگیری کرده باشید ) پس قتال با کفار برای دفع فتنه آنان بود نه به خاطر اینکه آنان به دین خدا معتقد شوند بنابراین اگر اسلام را به حال خود گذاشته بودند هرگز فرمان جنگی را صادر نمی کرد .
📚 المیزان ، جلد ۴ ، سید محمد حسین طباطبایی ، صفحه ۲۶۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
دکتر مصدق در کتاب خاطرات و تألمات ، در باب مسئله نفت و اختلاف با انگلیسی ها و رد پیشنهاد بانک جهانی می گوید :
هدف ملت ایران پول نبود ، آزادی و استقلال بود که به دست آورده بود و در سایه آن می توانست همه چیز تحصیل کند ... ملتی که آزادی و استقلال نداشت ، بر فرض که نفت را هم به قیمت روز می فروخت ، در حکم آن غلامی بود که خود را به مبلغ گزافی فروخت و پس از گرفتن پول ، خریدار به او گفت « العبد و ما فی یده کان لمولاه » ...
📚 تاریخ سیاسی بیست و پنج ساله ایران ، جلد ۱ ، سرهنگ غلامرضا نجاتی ، ص ۳۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
📚 معرفی کتاب #کودک
واشتی بچه کوچولویی بود که نمی تونست نقاشی خوبی بکشه یا بهتر بگم ، میتونست اما این کوچولو خودش رو خیلی دست کم گرفته بود تا اینکه یه نقطه ، نقطه عطفی میشه تو مسیر زندگیش ... واشتی یه روزی تو کلاس هنر با یه خانوم معلم باهوش و کاربلد روبرو میشه ، این خانوم معلم قصه ما با یه حرکت و رفتار سازنده باعث میشه واشتی کوچولوی قصه ما خودش رو پیدا کنه و تبدیل بشه به یه نقاش کوچولوی خوب و حرفهای ...
بله گاهی یه حرف یا عمل درست از جانب ما میتونه مسیر زندگی آدم های دور و برمون رو در مدار خوبی قرار بده ... مراقبت رفتار و گفتارمون باشیم ...
این داستان و کتاب برای کودکان ۷ الی ۱۱ سال مناسبه ...
داستان واشتی رو آقای پیتر اچ . رینولدز در کتابی به نام نقطه نوشته ، این کتاب رو انتشارات علمی و فرهنگی منتشر کرده .
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ سلام و عرض ادب خدمت همه همراهان گرامی کانال برشی از یک کتاب ، مطمئناً اتفاقات و حواشی اخیر کشور حال خوب و فکر آرامی برای دلسوزان ایران باقی نگذاشته ...
اما نکته ای که در این بازه زمانی خوب است مورد توجه قرار بگیرد ... این است که چه چیزی باعث شده رفته رفته مسائل فکری و ایدئولوژیکی تبدیل به یک بحران و چالش اساسی برای کشور و نظام شود ... مسئله حجاب چرا به نحوی پیش برده شده که امروز حربه ای برای مقابله با جمهوری اسلامی محسوب شود ؟!
فارغ از دسیسه ها و نقش عظیمی که دشمن ( مثلث عبری ، عربی ، غربی ) در این موضوع ایفا نموده نباید از نقش ناکارآمدی سیستماتیک در حوزه فرهنگی و تربیتی غافل بود ... همانگونه که میکروب برای پیشرفت و اثر بخشی نیاز به زمینه مساعد دارد و الا نابود میشود ... متأسفانه سیستم فرهنگی و تربیتی ما در این چند دهه این زمینه مساعد را برای بدخواهان فراهم کرد تا با آسودگی خاطر به اعمال و افکار مخرب خود دامن بزنند ... مراد از این سیستم فرهنگی ، متولیان فرهنگ و آموزش کشور شامل مدرسه و دانشگاه و حوزه و صدا و سیما و ... هستند که دقیقا زمانی که رهبر انقلاب فریادهای تهاجم فرهنگی ، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی را سر داده بودند سیستم فرهنگی و تربیتی ما سرش را گرم کارهای نمایشی کرده بود ... متأسفانه سیستم آموزش ما به جای پرورش اولویت خود را بر روی آموزش گذاشت و در همین زمینه هم موفق نبود ... و امروز شاهد ریزش های فکری و عملی در بین نوجوانان و جوانان هستیم . علی ای حال چیزی که به نظر می رسد این است که به تعبیر مرحوم شریعتی باید برای این نسل کاری کرد ، باید برای او خوراک فکری تازه فراهم کرد و برای حرف زدن با او و برای شناساندن اسلام و تشیع و تاریخ و ایمان و توحید و امامت و جهاد و حجاب و ... زبان تازه ای آفرید و دست به خلق یک رُنسانس اسلامی زد ... و بودجه های مذهبی را در راه طرح اسلام راستین در این عصر و برای این نسل بکار گرفت ... و گرنه این نسل از دست می رود و این فرصت از میان می رود و این ایمان و این مذهب به فردا نمی رسد ... هنوز که می توان و هنوز که می توانید کاری بکنید ...
التماس دعا
#جستجوگری_در_مسیر_شدن
✂️ برشی از یک کتاب
#منهای_فقر
#اسلام_اصیل
🔰 برشی از یک کتاب:
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed