eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب ؟ آیا در کنار مشکلاتی همچون بد حجابی و دختربازی و فیلم های هالیوودی و شبکه های ماهواره ای و رابطه محرم و نا محرم و چاپ مطلبی در نشریه ای دانشجویی و قضا شدن نماز صبح و توهین به روحانیت و ... که معتقدیم هیچ یک « بی اهمیت و ناچیز نیست » ، مشکلات بی اهمیت و ناچیزی ! مثل بی عدالتی و فقر و فساد اداری و رشوه و پارتی بازی و آه مظلوم و سرکوب انتقادهای ساده و دروغ و غیبت و بازی با آبروی مردم و بی حرمتی به مومنان و بی اعتمادی به مخاطب و سلب باورهای عمومی و ... نیز جایی برای نگرانی و حساسیت دارد یا نه ؟ و اگر دارند ، که طبق روایات صحیحه و مشهوره چنین است ، برای آن ها باید قبل از بدحجابی و بی حجابی فریاد زد یا خیر ؟ و راستی اگر قرار شود یک بار دیگر فهرست آن خطرات و تهدید ها را مرور کنیم ، آیا همین موضوع حجاب خطرسازترین است یا چیزهای دیگری هم هست ؟ مثل قدیم ها که به ما یاد داده بودید که « هیچ چیزی با ظلم پابرجا نمی ماند » . 📚 حجاب بی حجاب ، محمدرضا زائری ، ص 33 🔰کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
#معرفی_کتاب 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
#معرفی_کتاب 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما به داستان واقعی زندگی محمد(ص) در این مقطع خطرناک نیازمندیم . ما نبایستی اجازه دهیم که متعصبین خیره سر اسلامی با تحریف زندگی پیامبر به نفع خود از آن استفاده کنند . در غرب ما هیچ گاه موفق به رویارویی با اسلام نبوده ایم ، عقاید ما در مورد این دین ،《کوچک انگارانه و خودبینانه》بوده ، اما حال آموخته ایم که ما نمی توانیم در چنین عادتی از نادانی و تعصب باقی بمانیم . من این کتاب را به این خاطر نوشتم که ، در واقع افسوس می خورم که سیمای محمد(ص) برای مردم غرب فقط تصویری باشد که کتاب《رُشدی》ارائه می دهد . حتی اگر می فهمیدم که هدف رشدی از این داستان چه بوده است ، باز هم حقایق مربوط به سیمای واقعی محمد(ص) برایم بسیار مهم می بود ، زیرا محمد را یکی از《نوادر تاریخ بشریت》یافته بودم . 👆این متن مقدمه دکتر (کارن آرمسترانگ) نویسنده زن آمریکایی است که در کتاب(محمد صلی الله علیه و آله و سلم) به نگارش در آورده است ، این کتاب پس از حادثه یازده سپتامبر در ردیف پرفروش ترین کتاب های سال آمریکا و اروپا قرار گرفت .که دفاعیه ای است پر افتخار از زندگانی پیامبر اسلام . این کتاب توسط (انتشارات حکمت) منتشر شده است . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب گفتن مسائل و احکام ، پس از معرفت خدا و دنیا و انسان و معاد معنا دارد . تمامی این خطاب ها ، به مؤمن و متقی است . کسی که نه « معرفت » دارد و نه محبت و ایمان ، کسی که در مقام عمل و اطاعت نیست ؛ بر فرض برایش از احکام بگویی ، فرار می کند ؛ و بر فرض بر او سخت گیری کنی و تحمیل نمایی ، نفرت می آورد و عصیان و سرکشی نشان می دهد ... عمل و حکم ، پس از معرفت و محبت و ایمان است . و تو مادام که از این هدایت و ارشاد کمک نگرفته باشی ، بیان احکام و امر به معروف و نهی از منکر معنا ندارد . هر جوازی برای بیان احکام ، جواز بیان معارف هم هست . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص 149 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب #معرفی_کتاب_اصول_عقاید 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب #معرفی_کتاب_اصول_عقاید 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/15429
✂️ برشی از یک کتاب یکی از کتابهای خوبی که می توان برای《شروع》مطالعه در مباحث توحید و خداشناسی برای عموم《نوجوانان و جوانان》پیشنهاد کرد ، کتاب خداشناسی آیت الله ابراهیم امینی می باشد . نویسنده این کتاب با تکیه بر《برهان نظم》به شیوه ای زیبا و به دور از مفاهیم پیچیده فلسفی ؛ مباحث عمیق توحیدی را برای جوانان توضیح می دهد . این کتاب مفید در سال ۸۴ به قلم آیت الله ابراهیم امینی و توسط انتشارات(بوستان کتاب) راهی بازار شده است . به امید خواندن این کتاب و معرفی آن به دوستان 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بچه ها به جوشکاری خیلی علاقه دارند ، هر چه هم می گویی : پسر جان ! نگاه نکن اذیت می شوی می گوید : دلم می خواهد ! خوشم می آید ! اما شب که شد ناخوشی ها شروع می شود و چشم درد امانش را می برد و تازه می فهمد که بعضی خوشی ها پایان خوشی ندارند . و همین جاست که به خود می آید و با خود می گوید : ای کاش حرف بزرگترها را آویزه گوش می کردم .حال ، بزرگ تری مثل علی علیه السلام به ما همین را می گوید : « کَمْ مِنْ نَظْرَةٍ جَلَبَتْ حَسْرَةً » چه بسا نگاهی که حسرت و ندامت در پی دارد . 📚 مثل شاخه های گیلاس ، محد مرضا رنجبر ، ص ۶۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب (قسمت اول) انسان در تنهاییش حکومتی نمی خواهد و در جامعه اش و در ارتباط اجتماعیش ، حکومتی را می خواهد هماهنگ با شرایط اجتماعی و روابط تولیدی همان جامعه . ولی اگر انسان در رابطه ای دیگر مطرح شود و در وسعتی دیگر بررسی شود ، ناچار موضوع مسئله و شکل مسئله به طور کلی دگرگون خواهد شد . و داستان هم چنین است ؛ که انسان در《هستی》 و کل نظام جهانی مطرح است ، مسأله این است که انسان هم « استمرار » دارد و هم در این استمرار ، اتصال و پیوند دارد ؛ پیوندی با جامعه و پیوندی با کل نظام و با کل هستی . این تنگ چشمی است که انسان در جامعه و در رابطه با ابزار تولید بررسی شود . همین طرح غلط و محدود است که دیدگاه او را در مسأله حکومت و رهبری هم محدود و تاریک می سازد . اگر این دید محدود و این طرح غلط را کنار بگذاریم و انسان را در « کل هستی » مطرح کنیم ، ناچار این انسان با این پیوند و ارتباط ، به حکومتی نیاز دارد هماهنگ با « نظام هستی » و به حاکمی نیاز دارد « آگاه به این نظام » و به قانونی نیاز دارد ، منبعث از این نظام و واقعیت ... در این دید دیگر روابط تولید و یا آراء مردم چه دخالتی می توانند داشته باشند . چه در اصل حکومت و چه در نوع قانون و چه در انتخاب حاکم که از این به بعد سر و کار ما با روابط اجتماعی و آراء انسانی نیست که ما فقط با واقعیت ها و روابط علیتی و علمی سر و کار داریم ؛ واقعیت هایی که پیش از ذهن و پیش از آراء و حتی پیش از علم واقعیت دارند و جلوتر از علم هستند و جلوتر از زمانی که علم در آن شکل می گیرد و پیش می رود . در این دیدگاه و با این بینش وسیع و مترقی است که طرح « امامت » جان می گیرد و مفهوم می شود . در این بینش ، حکومت ، امامت است و حاکم امام و قانون قانونی هماهنگ با کل این نظام . 📚 تو می آیی ، علی صفایی حائری ، ص 62 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ( قسمت دوم ) در این دید حاکم باید به تمام روابط انسان با هستی آگاه باشد و از تمام نظام باخبر باشد و گذشته از این آگاهی ، باید از جذبه ها و کشش ها آزاد باشد ، که خلق را به راهی دیگر نکشد و شتر حکومت را بر در خانه خویش نخواباند . جمع این آگاهی و آزادی می شود همان « عصمت » که ملاک انتخاب حاکم است . و همین طرح می شود . طرح حکومتی تشیع و این چنین طرحی ، با چنین بینشی وسیع و مترقی ، سزاوار این همه خون در تاریخ و این همه شور و حماسه و درگیری در جامعه انسانی است . آیا با این ملاک انتخاب حاکم ، دیگر می توان گفت که امامت برای چند نسل براساس نص و سنت است و سپس براساس شورا و انتخاب ؟ ... اگر این طرح حکومتی را کنار گذاشتیم و انسان را در کل هستی مطرح نکردیم ، باید با کمال معذرت عرض کنم ، که انسان در سطح جامعه و در این محدوده احتیاج به حکومتی دارد مبعوث از آراء مردم و احتیاج به قانونی دارد منبعث از متن روابط اجتماع ، دیگر قانون قرآن و اسلام و سنت بر این جامعه تحمیل است ... تو یا باید انسان را در جامعه مطرح کنی ، آن وقت به اسلام احتیاج نیست تا چه رسد به تشیع و یا انسان را در هستی مطرح کنی ، آن وقت جز « تشیع » ، اسلامی نیست و جز طرح حکومتی شیعی طرح اسلامی وجود ندارد . 📚 تو می آیی ، علی صفایی حائری ، ص 62 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک حقیقت #نمیشه_این_مرد_رو_دوست_نداشت رحیم پور ازغدی: مدیرانی که با ته ریش، یقه آخوندی، سه انگشتر عقیق و جای مهر برای خودشان حقوق صدمیلیونی مینویسند... اسلامی که مستحبات باشد ولی اشرافیگری هم باشد، اسلام تحریف شده است . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دین اسلام نیامده است تا در《جوامع اسلامی》عده ای《تا گِلو》در انواع گوناگون نعمتها و خوشگذرانیها و سفرها(اگر چه سفرهای دینی) و استراحتها فرو رفته باشند‌ و برای اسباب بازی کودکان خود پولهای گزاف خرج کنند ، در حالی که در کنار ایشان کسان دیگری به سر برند که نتوانند برای جلوگیری از《مرگ کودکِ دمِ مرگ خویش》دارویی اندک به دست آورند ! اگر چنین است ، پس‌کو و کجاست آن قسط و عدلی که پیامبران آمدند تا جامعه ها را از آن سرشار گردانند ؟ 📚 انذار ، محمد رضا حکیمی ، ص ۶۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
#روز_کتاب_کتابخوانی_مبارک خواندن بی اندیشه بیهوده است ؛ و اندیشه بدون خواندن خطرناک … 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام " امروز روز ارتحال سید محمد حسین طباطبایی می باشد ؛ لطفا برای شادی روح ایشان " صلواتی " هدیه بفرمائید 🙏 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب یکی از دانشجویان سابقم که از روشنفکران نویسنده و هنرمند امروز است به دوستش که با من هم آشنا است نوشته بود : « حیف از شریعتی که افکارش مذهبی است ، اگر نه " بت روشنفکران " می شد . این اتهام من است در برابر گروه خودم ، در جَو خودم و طبقه خودم ، و به این اتهام است که من جدی فکر می کنم و می اندیشم ، نه به اتهام آنها ، به من کاری ندارند و من هم به آن ها . من آمده ام اتهامات گروهی را که پسر شما و دختر شما و نسل شما است ، به عنوان نماینده آن ها به خود شما بگویم ، و این نمایندگی را از من بپذیرید ، برای این که من نه با آن ها همفکر هستم که به نفع آن ها و طبق عقاید آن ها صحبت کنم ، و نه هم در گروه شما و در این طبقه شما وابستگی دارم تا به مصلحت شما و اوضاع و احوال اینجا صحبت بکنم . و می بینید که زرنگی من جوری است که زبانی را و راهی را انتخاب کرده ام که هم آن طبقه رسمی روشنفکر و هم این طبقه رسمی مذهبی هر دو بر می آشوبند و « باطلم » می شمارند ، و از همین جا فهمیدم که شاید واقعا برحقم و راست می گویم ، چه ، امروز هم هر کس بخواهد به راستی از ( علی ) پیروی کند تنها می ماند ، « هم دشمنان دین » با او می جنگند و هم « متعصبان و مقدسان دین » ، به نام حمایت از دین شمشیر برویش می کشند ، چنانکه کردند و دیدید و در تاریخ می خوانید . 📚 پدر ، مادر ما متهیم ، علی شریعتی ، ص 27 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ⛅️خورشید پشت ابر⛅️ چند ساعتی در اتاقی تاریک نشسته بود. چراغ را که بی‌خبر روشن کردم چشم‌هایش را بست و دعوایم کرد. می‌گویند تو ناگهانی می‌آیی. ما که در دوران غیبتت به تاریکی عادت کردیم و با نوری که از پشت ابر می‌تاباندی انس نگرفتیم اگر بی‌خبر طلوع کنی چه خواهیم کرد؟ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب 💢 کِی شکست میخورد؟ بعید میدانم در که آمریکایی ها راه انداخته اند حریف جمهوری اسلامی شوند، هرچند سختی هایی میکنند اما دوره کوتاهی است که میگذرد. بعیدتر آنکه در جنگ نظامی بتوانند را تسلیم کنند هم قدرت نظامی ما پیدا کرده و هم آن برتری سابق را ندارد. اما وقتی هر روز در دانش آموزان زیادی پیام میدهند و میپرسند به خدا از بین رفته است؟ معلم دینی سوالاتمان را درست جواب نمیدهد! وقتی دانشجو میگوید جنگ در کربلا برسر بوده و ما خودمان اساطیر ایرانی داریم! وقتی نوجوان ۱۲ ساله از علت حرام بودن همجنس بازی در اسلام میپرسد و دختران در مدرسه از تناقض در قرآن سوال میکند؟ وقتی رضاشاه را مصلح و قهرمان میدانند چون چند کلیپ در و مستندی از شبکه دیده اند. وقتی متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ نسل تربیت شده در فضای مجازی هزاران سوال بی جواب در دارند یعنی نسلی در حال تربیت است که ده سال دیگر بدون حمله نظامی و اقتصادی دشمن از درون پوسیده میشویم. اصل جنگ اینجاست، حوزه، مساجد، مدارس، دانشگاه، رسانه، هیاتها و... خط مقدم هستند که برای آن آمادگی ندارند، به روز نیستند، و جذابیت ندارند. نه بنیان را داریم، نه بهشتی و نه هنر را. جمهوری اسلامی و حزب اللهی ها را سرگرم اقتصاد و سیاست کرده اند، اما جنگ اصلی و بُردشان در فرهنگ است. 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب برای جلوگیری از (غلبه لیبرالیسم) باید با این تفکر مبارزه کرد که : 《ما باید آن گونه حرکت کنیم که پسند دنیای امروز و مجامع بین المللی است》. ضرورت ایجاد رابطه با دولت های دیگر و مجامع بین المللی اگر ما را بدان جا سوق دهد که بخواهیم (معیار) حرکت خود را《پَسند جهانی》قرار دهیم ، مسلّم است بدانیم که آن چنان با شتاب به درون《چرخ دنده سلطه سیاسی استکبار غرب》بلعیده خواهیم شد که حتی استخوان هایمان خُرد خواهد گشت . 📚 حلزون های خانه به دوش ، سید مرتضی آوینی ، ص ۴۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دختر خوبم ! سقوط و انحطاط خیلی آسان و طبیعی است . جاذبه ها تو را به سقوط می خوانند ، ولی بالا رفتن و از کشش جاذبه آزاد شدن ، « موتورهای روشن » می خواهد . ببین ! یک سنگ به اندازه ای بالا می رود ، که نیرویی پشت آن باشد با تمام شدن نیرو ، سقوط و افتادن سنگ طبیعی است ، ولی یک گیاه کوچک را نگاه کن ، که چطور از زیر خاک ها و سنگ ها سر بیرون می آورد و حتی آسفالت ها و سیمان ها را می شکند و سر بلند می نماید . اگر تو به اندازه ی این گیاه کوچک ، ریشه داشته باشی ، از زیر خاک و سنگ و از زیر عادت و غریزه و از زیر حرف ها و هوس ها سر بیرون می آوری و سربلند می شوی . دخترم می دانی ریشه ی آدم چیست ؟ ریشه ی تو ، فهم تو ، علاقه تو و انتخاب توست ، عمل تو از این ریشه ها سر بلند می کند . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص 162 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب درد ما درد طرح نیست ، درد《کادر و مهره هاست》مهره هایی که کلید دگرگون کردن جامعه هستند . مادام که زمینه ها فراهم نشود و این مهره ها تربیت نشوند و این کادر فراهم نگردد . هر نوع سازماندهی ، بخصوص از نوع آزاد و اسلامی اش به جایی نخواهد رسید . مادام که جامعه ی اسلامی به وسیله《جمعی اسلامی》شکل نگیرد ، حکومت اسلامی جز سنگینی و ابهام نشانی نخواهد داشت . 📚 بررسی ، علی صفایی حائری ، ص 115 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در دنیایی که پیرمردها زیر بار هستند ، دخترها فاسد و پسرها ضایع شده اند ، دل من به این خوش است که پول هایم را روی هم گذاشته ام و یا آن ها را به انگشتر یا طلای چند میلیونی تبدیل کرده ام و بعد هم توقع دارم که در نماز شب ، دلم بلرزد و یا در حرم که قرار می گیرم ، منقلب شوم ! مرحوم بحرالعلوم که یکی از علمای بزرگ است ، برای یکی از علماء که خود صاحب کرامات است ، پیغام می فرستد تا خدمت ایشان برسد . وقتی می آید ، می بیند که این بزرگ در حالی که دست به محاسنش گرفته ، خیلی منقلب و ناراحت است . آن بزرگ به او می گوید : تو هستی و در همسایگی ات کسی است که دو روز غذا نخورده و گرسنه مانده است ؟! چرا کاری نکرده ای ؟! آن عالم در جواب می گوید که من نمی دانستم . آن بزرگ اعتراض می کند که چرا نباید بدانی ؟! اگر می دانستی و اقدام نمی کردی ، که یهودی بودی ! حال شما ببینید در همسایگی خود چه افرادی سوختند و از بین رفتند ! نه در همسایگی ، که (در خانه خود) چقدر زن و بچه ها ی ما ضایع شدند و یا خواهر و برادرهای ما به فساد و فحشاء کشیده شدند . با این همه کوتاهی ، انتظار داریم که دلمان بلرزد ؟ خیلی جنایت کرده ایم ! روزی که دفتر اعمالمان را به ما نشان بدهند ، آن روز روز وجلِ ماست . 📚 اخبات ، علی صفایی حائری ، ص 115 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دفاع ، نگاهبانی و جانبداری از این جامعه علمی نه تنها وظیفه هر مسلمان مؤمن است بلکه از آن جا که《آخرین و تنها سنگریست》که در برابر هجوم استعمار فرهنگی غرب ایستادگی می کند ، وظیفه هر《روشنفکرِ مسئول》است ولو معتقد به مذهب هم نباشد . من به عنوان کسی که رشته کارش تاریخ و مسائل اجتماعی است ، ادعا می کنم ، در تمام این دو قرن گذشته در زیر هیچ قرارداد استعماری ، امضای یک《آخوند نجف رفته》نیست . در حالیکه در زیر همه ی این قراردادهای استعماری ، امضای《آقای دکتر و آقای مهندس فرنگ رفته》هست . باعث خجالت بنده و سرکار ! این یک طرف قضیه ، از طرف دیگر ، پیشاپیش هر《نهضت مترقی ضد استعماری》در این کشورها ، همواره بدون استثناء《قیافه یک یا چند عالم راستین اسلامی و بخصوص شیعی》 وجود دارد . 📚 عقیده ، علی شریعتی ، ص 36 و 37 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اتم ها از کجا شکل گرفته اند و چگونه تحول یافته اند . مارکسیسم که《وارث و کامل کننده》تمامی ( مکتب های الحادی ) است ، جواب می دهد که این ها از ماده اولیه برخاسته اند و این ماده ازلی و ابدی است ؛ همیشه بوده و همیشه هست . و جواب می دهد که حرکت این مادّه ، از تضاد درونی و ترکیب آن ها برخاسته و احتیاج به محرک خارجی و ضربه مکانیکی ندارد ... این نظریه در قسمت فلسفی ، گرفتار این اشکال اساسی است ، چون این سؤال هست که ماده اولیه آیا《ترکیبی 》دارد یا ندارد ؟ اگر ترکیب داشته باشد ، خوب پیداست که مرکب ( مبدأ ) نیست و اجزاء و روابط آن ها بر مرکب تقدم دارند و در نتیجه ، آغاز و حرکت و قانون و جهت جهان هنوز زیر سؤال است . اگر فرض کنیم که ( ترکیبی ) در کار نیست ، خوب این اشکال هست که بدون ترکیب ، تضاد و حرکتی معنا نخواهد داشت و تحول ماده به طور دیالکتیک امکان نخواهد داشت از همین جاست که در بینش اسلامی به جای اثبات مبدأ هستی و آفرینش به《صفات و خصوصیات》این مبدأ می پردازد ؛ چون هر کس با هر اعتقادی ، ناچار است که این جهان را از جایی《آغاز》کند . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص 32 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed