آمریکاییها ناو هواپیمابر آیزنهاور را فرستاده بودند تا اقتدارشان را به رخ ایران بکشند، اما هنوز از تنگه هرمز عبور نکرده بود که با هشدارهای پهپادهای سپاه مجبور شد مسیرش را عوض کند😃
آی آی آی اوف اوف اوف
💥رسانه ای برای روشنگری👇💥
https://eitaa.com/Roshanmediia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب جالب بیتا فرهی به یک سوال
آیا احساس خوشبختی می کنید ؟
💥رسانه ای برای روشنگری👇💥
https://eitaa.com/Roshanmediia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منو و پسرم وقتی از جلو اسباب بازی فروشی رد میشیم:)))
💥رسانه ای برای روشنگری👇💥
https://eitaa.com/Roshanmediia
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تظاهرات حمایت از فلسطین در آفریقای جنوبی
💥رسانه ای برای روشنگری👇💥
https://eitaa.com/Roshanmediia
16.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | چرا صهیونیستها به دنبال تخریب مسجدالاقصی هستند⁉️
♨️ حقایقی شنیدنی دربارهی علّت جنایات صهیونیستها...
#کلیپ
💥رسانه ای برای روشنگری👇💥
https://eitaa.com/Roshanmediia
اول اشکالات کلی رو میگیم و بعد میرسیم سراغ یَک یَک ادله شون :
اولا : خطاب به نسبی گرایان ، همین جمله ای که شما گویید(هیچ معرفتی مطلق نیست) آیا معرفت است یا نه ؟ خب واضحا نوعی معرفت و شناخت محسوب میشود
سوال اینجاست که خود همین معرفت نسبی است یا مطلق؟
اگر مطلق است که گفته خودتون رو نقض کردید
اگر نسبی است که بازهم نقض لازمه مدعاست چراکه اساسا هر طرح ادعایی مستلزم مطلق بودن آن است والا ارزش طرح و بررسی را ندارد!
دوما : خطاب به شک گرایان ، همین جمله «هیچ معرفتی یقینی ای وجود ندارد» معرفت محسوب میشود ، سوال اینجاست که آیا همین معرفت یقینی است یا خیر ؟ اگر یقینی است که نقض مدعاست و اگر نیست که خب چطور مدعایی که خودتون بهش اطمینان ندارید رو انتظار دارید که ما باور کنیم و بعنوان نظریه بپذیریم؟!
سوما : خطاب به هردو ، یک مشکل مشترک دارند آنهم اینکه پذیرفتن هر یک از این استدلال ها مستلزم پذیرفتن معرفت های یقینی و مطلق بیشتری است که به برخی از آنها اشاره میکنیم :
. معرفت به وجود مخاطب
. معرفت به همه مقدمات استدلال مزبور
. معرفت به امکان معرفت یافتن مخاطب به مدعا
. معرفت به درستی استدلال مزبور
. معرفت به تاثیر استدلال مزبور در تحصیل معرفت
. معرفت به امکان ناپذیر بودن نادرستی مدعا در عین درستی آن
و خیلی چیزای دیگه...
کسی که منکر هرگونه معرفت یقینی و مطلق است نمیتواند به هیچ دلیلی تمسک کند چراکه میخواهد با چیزهایی که خودش هم قبول ندارد برای کسانی که وجود آنها را قبول ندارد ثابت کند چیز هایی را که خودش هم نمیتواند آنها را قبول کند
درواقع شک گرایان و نسبی گرایان در دادگاه معرفت شناسی همچون متهمانی هستند که با ابراز هرسخنی گواهی جدیدی بر ضد خودشان صادر میکنند و برای محکوم کردنشان میتوان از همین سخنان استفاده کرد
پاسخ موردی ادله شک گرایان و نسبی گرایان :
پاسخ « دلیل اول » 👉 بزن روش دلیل اولشونو میاره واست :
برای فهم پاسخ نیاز به مطالب پیش فرضی داریم
مطلب مقدماتی اول : راه های کشف واقع
شهود
حس
تعقل
نقل
استناد به معرفت دیگران
تجربه
یادآوری
مطلب مقدماتی دوم : توضیح دو اصطلاح
اصطلاح علم حضوری : معرفت هایی که بدون واسطه مفهوم(تصویر و تصور) که در آنها عالم خود واقعیت معلوم را نزد خویش میابد
مواردی از علم حضوری :
1.علم به خود
2.علم به حالات درونی خود
3.علم به افعال درونی و جوانحی خود
4.علم علت هستی بخش به معلول خود
5. علم معلول به مبدأ هستی
6.علم به مفاهیم ذهنی
خطاناپذیری علم حضوری :
خطا در این نوع علم بی معناست
، سالبه به انتفاع موضوع است چراکه خطا هنگامی رخ میدهد که علم با معلوم مطابقت نداشته باشد درحالیکه در علم حضوری اینچنین چیزی متصور نیست چون این عدم تطابق در جایی متصور است که میان شخص درک کننده و چیزی که درک میشود واسطه ای باشد و آگاهی از طریق آن تحقق یابد و بعد آن واسطه غلط از آب درآید ولی ما گفتیم که علم حضوری هیچ واسطه ای نیست و علم عین همان واقعیت معلوم است در علم حضوری نه مفهومی از معلوم در خارج از ذهن
اصطلاح علم حصولی : معرفت هایی که با واسطه مفهوم(تصویر و تصور) در ذهن منعکس میشوند یعنی عالم با آن مفهوم آگاه از آن میشود
تقسیم بندی علم حصولی :
تصور : مفهوم بدون قضاوت و حکم مثل تصور و مفهوم اسب-درخت-انسان-...؛
تصدیق : فهم هایی که همراه با قضاوت و حکمی است مثل انسان وجود دارد – اسب زیبا است -...
اثبات این مقدمات اینجا دیگه نمیشه(مثلا اثبات اینکه تعقل یکی از راه های کشف واقعه و اعتبار بالایی داره) چون بحث خیلی طولانی میشه میترسم حوصلتون سر بره
برای اطلاع بیشتر به جزوه ای بعد از اتمام بحث هرمنوتیک میذارم رجوع کنید و برای اطلاع خیلی بیشتر تر به کتب مربوطه و اطلاع خیلی خیلی بیشتر تر تر تحقیق کنید 😂😂
حالا باتوجه به آنچه که گفته شد رد استدلالشون واضحه
اولا : راه های کشف واقع فقط ایندو نیستند
دوما : علم حضوری و علوم مبتنی بر علم حضوری و بدیهی خطاناپذیر است(اثبات شد) پس راه های یقینی وجود دارد