eitaa logo
اخلاق
30.1هزار دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
5.4هزار ویدیو
104 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/GB0d.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 امیرالمومنین امام على (عليه السلام) : بِغَلَبَةِ العاداتِ الوُصولُ إلى أشرَفِ المَقاماتِ با چيره شدن بر عادتهاست كه میتوان به بالاترين مقامات رسيد. 📚 غررالحكم، ح۴۳۰۰ ‌ ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 حضرت زهرا (س) مادر مومنین 🎙 حجت الاسلام ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*🔹حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف وارث تمام انبیا است.البته تمام انبیا هر کدام که معجزه ای انجام می دادند بر اثر ولایتشان بوده است. ولایت هم مراتبی دارد. امام زمان علیه السلام کاملترین درجات ولایت را دارد و میتواند هر کاری بکند. منظور اینکه عصا و حجر حضرت موسی علیه السلام وسیله است و آنچه اهمیت دارد، ولایت و امر نافذ خود امام است؛ وگرنه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به اینها محتاج نیست. حضرت به اذن خدا میفرمایند: «کُنْ فَیَکُون؛ باش میباشد». البته برای ولی الله الاعظم علیه السلام این امور، چیزی نیست. رفقا و خادمان ایشان از این کارها میکردهاند، برای خود ایشان که سهل است. چنانکه در روایت داریم که خداوند متعال میفرماید: يَا ابْنَ آدَمَ، أنَا أقُولُ لِلشَّيْ‏ءِ كُنْ فَيَكُونُ أطِعْنِي فِيمَا أمَرْتُكَ أجْعَلْكَ تَقُولُ لِلشَّيْ‏ءِ كُنْ فَيَكُونُ؛(بصائرالدرجات، ص 195؛ کافی، ج1، ص232) ای فرزند آدم! من هر چیزی را بخواهم میگویم باش و او موجود میشود. تو من را اطاعت کن تا تو را هم به مقامی برسانم که به هر چه بخواهی، بگویی باش و آن چیز ایجاد شود. آیت الله ره ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔹 «نکات مربوط به تغذیه» (نکته سوم: بهترین زمان برای صرف شام) 🔸 گزیده‌ای از بیانات استاد در جلسه «عطر خوش خانواده» ✳️ @Akhlagh_Et
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔅 «راه به دست آوردن حضور قلب در نماز» 🔻 قسمتی از بیانات استاد در جلسه درس اخلاق ✳️ @Akhlagh_Et
8.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 جلسه 4 | نور مبین سال 1401 🎙حجت الاسلام والمسلمین 📋مخفی و آشکار شما بر خدا پوشیده نیست (آیه 29 سوره مبارکه آل‌عمران) ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 قسمت 4 |درس اخلاق آیت الله مصباح یزدی 👈 موضوع: معنی محبت 🔺سلسله جلسات درس اخلاق آیت الله با موضوع «محبت خدا» ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ویژگی های نفاق و منافقین ✅ جلسه 1(بخش چهارم) 🎙آیت الله مجتبی (ره) 📖 اشارۀ خداوند به نفاق - نفاق و منافقین مانند شیطان ✍️ در روایتی که مرفوعۀ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ حَمَّاد است، آمده است:«قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لِعِيسَى(ع) لِيَكُنْ لِسَانُكَ فِي السِّرِّ وَ الْعَلَانِيَةِ لِسَاناً وَاحِداً وَ كَذَلِكَ قَلْبُكَ إِنِّي أُحَذِّرُكَ نَفْسَكَ»؛ منِ خدا به تو دارم می‌گویم: یا عیسی(ع)! مراقب باش و تو را از نفس‌ات بر حذر می‎دارم؛ رذیلۀ نفسانی شیطانی. «وَ كَفَى بِي خَبِيراً»؛ دیگر بالاتر از منِ خدا از نظر خُبرویّت نیست. من تو را خلق کردم و خطر نفس را می‎دانم که می‌گویم: مراقبش باش، بپّا که نفس چموش است. حواسَت جمع باشد که حالت اعتدالی از دست نرود. «لَا يَصْلُحُ لِسَانَانِ فِي فَمٍ وَاحِدٍ، که از آثار آن است. «وَ لَا سَيْفَانِ فِي غِمْدٍ وَاحِدٍ وَ لَا قَلْبَانِ فِي صَدْرٍ وَاحِدٍ...» 1️⃣ ؛ شایسته نیست که دو زبان در یک دهان، دو شمشیر در یک غلاف و دو دل در یک سینه باشد. ببینید که چه تعبیرات زیبایی کرده است! این تعابیر اشاره به همان دوگانگی است که برایتان مطرح و معنا کردم؛ دوگانگی بر محورِ پنهان کاری، که از فریب و دغل‌بازی نشأت گرفته است و از نظر نفسانی بود. 1️⃣الكافي، ج‏2، ص 343 - وسائل الشيعة، ج‏12، ص 258 - بحار الأنوار، ج‏72، ص 204 و 206 ✳️ @Akhlagh_Et
✅ پاسخ به یک پرسش معماگونه درباره خداوند؛ هم دور هم نزدیک! 🔹در دعای افتتاح جمله جالبی هست؛ می‌خوانیم: «الَّذِی بَعُدَ فَلا یُرَی وَ قَرُبَ فَشَهِدَ النَّجْوَی» در این جمله خدا چنین توصیف شده است: «آن کسی که دور است و در نتیجه دیده نمی‏شود، و نزدیک است و در نتیجه نجواها و سخنان بیخ گوشی را گواه است». 🔸در حقیقت، ما از او دوریم ولی او به ما نزدیک است. معماست! چگونه ممکن است دو چیز نسبت به هم از لحاظ قرب و بعد دو نسبت مختلف داشته باشند؟ بلی، در اینجا چنین است؛ خداوند به اشیاء نزدیک است ولی اشیاء به خداوند نزدیک نیستند، یعنی با نسبت‌های مختلف دور یا نزدیکند. 🔹نکته جالبی که در این جمله هست این است که وقتی خدا را به دوری توصیف می‌کند صفتی از صفات مخلوقات را شاهد آن ذکر می‌کند و آن دیدن است: «کسی نمی‌تواند او را ببیند» و زمانی که خدا را به قرب توصیف می‌کند صفتی از صفات خدا را دلیل آن می‌آورد و آن حضور و آگاهی خداست. آنجا که سخن از کار ماست، خدا را به دوری نسبت می‌دهیم و آنجا که سخن از کار او است صفت قرب را به او نسبت می‌دهیم. سعدی نیکو آورده است: یار نزدیک‏تر از من به من است‏ و این عجب‏تر که من از وی دورم‏ چه کنم با که توان گفت که دوست‏ در کنار من و من مهجورم 📝 استاد مطهری، عدل الهی، ص۲۵۷-۲۵۶ شهید ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا