eitaa logo
سید محمدصادق علم الهدی | کانال رسمی
1.1هزار دنبال‌کننده
27 عکس
52 ویدیو
0 فایل
سید محمدصادق علم الهدی استاد حوزه علمیه قم 📌 بازنشر بلامانع است. کانال نشر صوت دروس استاد: @Alamolhoda_org ادمین: @Oloom_Motoon آی‌دی استاد: @Alamolhoda مدیر: @sh_safayi آدرس سایت و اینستاگرام: Alamolhoda.ir این IDها در تلگرام و سروش هم فعّال است.
مشاهده در ایتا
دانلود
صورت اجازه اجتهاد فقیه وارسته مرحوم آیةالله العظمی حاج‌آقا سید محمّدحسین ‏مرتضوی لنگرودی (طاب ثراه) به جناب استاد علم‌الهدی که برای اوّلین بار در این کانال منتشر می‌شود: بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد و الثّناء للّه و الصّلاة و السّلام علی رسول اللّه، و اللّعن علی أعاديهم أعداء اللّه إلی ‏یوم لقاء اللّه.‏ و بعد: فإنّ قُرّة عینی العزیز، صاحب الفطرة السّلیمة و القریحة العزیمة، الفاضل الکامل ‏عماد الأعلام و حجّة الإسلام الحاج السیّد محمدصادق فخرالدّین علم‌الهدی الخراسانيّ ـ ‏دامت معالیه ـ قد فاز درجة الصّلاح و السّداد و نال رتبة الاستنباط و الاجتهاد، فله العمل بما ‏استنبط طبق الموازین إن شاء اللّه تعالی. ‏ فکثّر الله المتعال أمثاله بحقّ محمّد و آله، صلوات اللّه و سلامه علیهم أجمعین.‏ و اُوصیه ـ دام عُلاه ـ بملازمة التّقوی و الاحتیاط و أن لاینساني في الدّعوات سيّما في ‏الخلوات، کما لاأنساه إن شاء اللّه تعالی.‏ و السّلام علیه و علینا و علی عباد اللّه الصّالحین و رحمة الله و برکاته.‏ حرّره في یوم الجمعة ۱۲ من شهر جمادی الاُولی سنة ۱۴۴۳ ه‍ . ق محمّدحسین الحسینيّ ‏اللنگروديّ عفي عنه. @Alamolhoda_org
43.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 گزارشی از مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله العظمی لنگرودی (قده) و سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی پیرامون معظّم‌له در مسجد اعظم قم ۲۰ مهر ۱۴۰۲ کلیپ ۱ @Alamolhoda_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[فوروارده از پیچ استاد] آزمون سخت جامعه جهانی و مدعیان پرسروصدای حقوق بشر در قبال فاجعه بی‌سابقه امشب در بیمارستانی در غزه گزارش‌ها حکایت از وقوع یک فاجعه انسانی هولناک و پرتلفات و در نوع خود بی‌سابقه در حمله امشب اسرائیل به بیمارستان المعمدانی (الاهلی العربی) غزه دارد، تصاویر ارسالی از این قتل عام گسترده، بسیار دردناک بوده و قابل انتشار نیست. انا لله و انا الیه راجعون پ ن: در کلیپ ضمیمه که ساعتی پیش از قربانیان حادثه مخابره شده، فردی در بیرون کادر، به کسی که ناباورانه با بدن بی‌جان عزیزش مواجه شده و حاضر به قبول مرگ وی نیست، با فریاد «شهید! شهید!» سعی در تسلّای او دارد. https://www.instagram.com/reel/CygrJGLoWSz/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[فوروارد از صفحه استاد] حوادث اخیر غزه به وضوح نشان داد که در نگاه سردمداران پرمدّعای جهان مدرن، اسرائیل پدیده‌ای متمایز از دیگران و مستثنای از همه ضوابط اخلاقی و الزامات قانونی حقوق بشری است. جرأت و ولع توأم با آرامشی که امروز در چهره سران اسرائیل برای کشتار غیرنظامیان بی‌پناه و کودکان معصوم دیده می‌شود، از آن روست که آنان خوب واقفند که دامنه جنایت را تا هر کجا که پیش‌ببرند، هیچ عکس‌العمل قابل اعتنائی را از دول قدرتمند جهان - حتی در حد صدور یک قطعنامه و یا اعمال یک تحریم مختصر - برنمی‌انگیزد. به راستی اگر یک هزارم این جنایات، در گوشه دیگری رخ داده‌بود، واکنش جهان بین‌الملل چه بود؟ ✍️ https://www.instagram.com/reel/Cy3OU9JIihR/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== @Alamolhoda_ir
e Chera Qavaede feqhi.mp3
3.56M
👈‏ ‏چرا خارج قواعد فقهیه؟ ‏☑️‏‎️‎‏ توضیحاتی از استاد ‏ پیرامون درس خارج فقه:‏ ـ چرا «قواعد فقهیه» را موضوع درس خارج فقه برگزیدم؟ ـ سه مزیت مهم آموزشی که در انتخاب این موضوع نقش داشت:‏ ‏۱ ـ کاربرد زیاد قواعد فقهی ‏۲ ـ امکان تعلیم توأمان دو ساحت استنباطی مختلف؛ عبادی و معاملی ‏۳ ـ فراهم شدن بستر لازم برای بهره‌مندی از تراث فقهی کهن شیعی در کنار آمادگی برای ورود به ابحاث ‏نوپیدای فقهی ‏۹ مهر ۱۴۰۲‏ ‏> ‏> ‏> ‏ 📚 @Alamolhoda_ir@Alamolhoda_org
e توجه به جهات مثبت هر حادثه‌ای.mp3
3.56M
🔺‏ ‏ ‏> تجربه‌ای از زندگی ...‏ - اگر با حادثه تلخی مواجه شدی، زود قضاوت نکن، شاید...‏ - زندگی به من آموخته که در هر چیزی، جنبه‌های مثبتی هست که باید آن‌ها را یافت!‏ - خیر تو در این است... آرام باش!‏ ‏◀️‌‎️‌‏ استاد ‏ سال تحصیلی ۰۱ ـ ۱۴۰۰‏ ‏> ‏> ‏> ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی استاد:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزوی استاد:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
هنر مواجهه با حوادث تلخ روزگار! 🔻 فرض کنیم که جام بلورین و گران‌قیمتی که سخت دل‌بسته‌ی آن بوده‌ایم، به یکباره از دستمان افتاد و شکست! تکلیف چیست؟ چه باید بکنیم؟ ۱ ـ در وهله‌ی نخست، باید واقعیت را بپذیریم؛ بپذیریم که دیگر جام شکسته است. به هیچ عنوان وقت و فکر خود را با غصّه و افسوس تلف نکنیم و مرتّب با خود نیاندیشیم که ای کاش این جام نشکسته بود و اگر الان سالم بود، چه زیبا بود و چه جلو‌ه‌ای داشت! اصلاً چرا جام فلانی سالم است امّا جام من باید بشکند؟!... بسیارند کسانی که وقتی یکی از جام‌هایشان می‌شکند، آن قدر خودخوری می‌کنند که دست آخر، باید سایر جام‌ها را هم برای تأمین هزینه بازیابی سلامت روانی اوّلیه‌ی خود، به حرّاج بگذارند! یادمان باشد که به دنبال معجزه هم نباشیم و به نذر و نیاز نیفتیم که ای خدا اعجازی کن و این جام شکسته را به حالت اوّلش باز گردان! اینها فقط ذهن شما را خسته می‌کند و وقتتان را به باد می‌دهد. واقعیت را هر چند تلخ، باید به رسمیت شناخت و بر اساس آن، برای ادامه‌ی زندگی برنامه ریخت. ۲ ـ در وهله‌ی دوم، ذهن عملگرای خود را به کار بگیریم و ببنیم که چه می‌توانیم بکنیم تا از میزان خسارت بکاهیم؟ بدیهی است که باید تکّه‌های جام شکسته را جمع کنیم، تا شاید با چسباندن آنها، بتوانیم جامی و لو برای مصارف پست‌تر به دست آوریم؛ نباید به بهانه‌ی از دست رفتن منفعت صد در صدی، منفعت ده در صدی را نیز از دست داد! لا اقلّ این خورده شیشه‌ها را جمع کنیم و درون سطل آشغال برزیم تا به دست و پایمان نرود؛ چرا که در غیر این صورت، هم جام را از دست داده‌ایم هم آسیب جسمی دیده‌ایم! هیچ‌گاه نباید گذاشت که یک حادثه‌ی تلخ، قدرت تصمیم‌گیری را از ما سلب کند و حوادث تلخ دیگری را به همراه آورد. ۳ ـ در وهله‌ی سوم، ذهن تحلیل‌گر خود را به کار ببنیم و با مرور چندباره‌ی صحنه حادثه، علل وقوع آن را ریشه‌یابی کنیم؛ ببنیم اشکال کارمان کجا بود و بر اثر کدام سهل‌انگاری جام خود را از دست دادیم؟ سعی کنیم از این حادثه، تجربه‌ای کسب کنیم تا جام‌های دیگر زندگی را به این آسانی از دست ندهیم. (۱۴ اسفند ۹۴) ∆ > > > > ‏> ‏> ‏> ‏➕مطالب عمومی و اخلاقی استاد:‏ 📚 @Alamolhoda_ir ‏➕صوت دروس حوزوی استاد:‏ 🎙 @Alamolhoda_org
43.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگوی تصویری با بخش ۱ ـ جستجوی روش تربیتی فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در لابلای کتب روایی و ‏تاریخی ـ نحوه تعامل فاطمه (س) با حسنین خردسال علیهما السلام ـ ادب گفتاری و رفتاری فاطمه (س) در خانه خود ویژه‌برنامه ماه نیلی ‏ ‏ ‏☑️‌‎️‌‏ استاد ‏ ‏۵ دی ۱۴۰۱ ‏> ‏> ‏> ‏> ‏> 📚‏ @Alamolhoda_ir
36.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگوی تصویری با بخش ۲ ـ جستجوی روش تربیتی فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در لابلای کتب روایی و ‏تاریخی ـ نحوه تعامل فاطمه (س) با حسنین خردسال علیهما السلام ـ ادب گفتاری و رفتاری فاطمه (س) در خانه خود ویژه‌برنامه ماه نیلی ‏ ‏ ‏☑️‌‎️‌‏ استاد ‏ ‏۵ دی ۱۴۰۱ ‏> ‏> ‏> ‏> ‏> 📚‏ @Alamolhoda_ir
1_8417756204_(0).mp3
27M
⁨⁨‏⬆️ گفتگوی صوتی : ـ در جستجوی روش تربیتی فاطمه زهراء (سلام الله علیها) در لابلای کتب روایی و ‏تاریخی ـ نحوه تعامل فاطمه (س) با حسنین خردسال (علیهما السلام) ـ ادب گفتاری و رفتاری فاطمه (س) در خانه خود ویژه‌برنامه ماه نیلی ‏ ‏ ‏☑️‌‎️‌‏ استاد ‏ ‏۵ دی ۱۴۰۱ ‏> ‏> > ‏> ‏> 📚‏ @Alamolhoda_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اشاره‌ای به مصائب فاطمی! 🟠 - معتقدم، اگر فاطمه (س) به محسن آبستن می‌ماند و شاهد ولادت او می‌بود، قصه به گونه دیگری رقم می‌خورد... 🔴 - فاجعه سقط محسن بن علی بن ابی‌طالب ع از زبان شهرستانی تاریخ‌دان و رجالی برجسته سنی اشعری‌مسلک: إنّ عمر ضرب بطن فاطمة یوم البیعة حتی القت الجنین من بطنها و كان یصیح: «احرقوا دارها بمن فیها!» و ما كان فی الدار غیر علی و فاطمة و الحسن و الحسین. 📚 الملل و النحل، ج۱، ص۵۷ 🎦 به بیان استاد 🔸 @Alamolhoda_ir
نام و نشان فاطمه در آثار اهل سنت.mp3
6.79M
👈 جستجوی نام و نشان فاطمه سلام الله علیها در کتاب‌های بزرگان اهل سنّت؛ تعابیری که نشان از جایگاه بلامنازع فاطمه در جهان اسلام دارد... ◀ استاد ۲۹ بهمن ۹۶ 📚 @Alamolhoda_ir